Hoe bedoel je dat "de cijfers volledig kloppen" na mijn post gelezen te hebben?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Gast.
Als 1e-80 de oplossing is van 1 molecuul in heel het universum, hoe de neuk is die homeopathische oplossing eentje van 1e-400? Kan je een eendenlever opeens 1e320 x kleiner opdelen dan een molecuul?
Tegen wie ga je nu te keer?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat "de cijfers volledig kloppen" na mijn post gelezen te hebben?
Ik zal het nog een keer uitleggen.
Iets wat jij inneemt KAN NIET kleiner dan een molecuul zijn, want molecuul is het kleinste eenheid waarin iets nog een stof is.
Als EEN MOLECUUL op heel het universum een oplossing van 1e-80 is.
Hoe is dan een homeopathische middel 1e-400?
Met andere woorden.
Er is een molecuul in heel het helaal en dat is 1e-80.
Als er 1 molecuul in je homepathische middel zou zitten, dan zou het hele gedoe dus veel en immens veel groter dan heeeeeel het universum moeten zijn.
Dus praat geen lul.
Tegen jou, want jij hebt geen flauw benul wat cijfers voorstellen.quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Oscillococcinum is een homeopaties middel tegen Griep. Het is een een oplossing van eendenlever en eendenhart, de oplossing van e 10 -400, waarbij, let wel, een oplossing van 10 -12 1 druppel op 25 olympische zwembaden is, 10 -24 een oplossing is waarbij je een 60% kans hebt dat er nog 1 molecuul van de werkzame stof in zit en 10 -80 gelijk staat aan een verdunning van 1 molecuul op het gehele universum...
Zou met zo een verdunning het voor een strikte homeopatische vegetarier het dan nog okay zijn om het middel te gebruiken? Zijn er vegetariers die homeopatie aanhangen maar dit middel niet gebruiken omdat het op eendenlever en eendenhart gebaseerd is?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar is dat bullshit? Volgens mij klopt dat volledig, maar hoor graag als jij betere cijfers hebt, knul.
Het zijn niet Piet' zn cijfers, maar de cijfers van de homeopatie. Dat dat homeopatie bullshit maakt, draagt alleen maar bij aan zijn punt.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:16 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Tegen jou, want jij hebt geen flauw benul wat cijfers voorstellen.
[..]
[..]
Ik begrijp heel goed wat die cijfers voorstellen, het zijn de verdunningen die de homeopatie gebruikt. Daarom zet ik ze zo neer. Ik snap eerlijk gezegd niet waar je nu uit afleid dat ik dit verdedig. Het zijn gewoon de standaarden die de homeopatie hanteert.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:16 schreef Gamesua het volgende:
Tegen jou, want jij hebt geen flauw benul wat cijfers voorstellen.
Ik denk dat de meeste homeofielen denken dat het om kruiden of iets dergelijks gaat. Ik denk dat maar héél weinig mensen de werkelijke achtergrond kennen.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:43 schreef Isegrim het volgende:
Omdat voorstanders van homeopathie niet verder denken dan hun neus lang is en niet kritisch zijn. Voorstanders van homeopathie geloven vermoedelijk wel meer onzin.
Huh wattes?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:20 schreef Tocadisco het volgende:
Nee, wat voor mietje ben je als je al je principes direct overboord gooit omdat het een beetje moeilijk wordt.
Wat voor een sukkel ben jij dat je niet begrijpt dat je vanaf het begin in de verkeerde boom aan het blaffen bent.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:20 schreef Tocadisco het volgende:
Nee, wat voor mietje ben je als je al je principes direct overboord gooit omdat het een beetje moeilijk wordt.
Zucht.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Not sure, troll, or just very stupidquote:
Ik gok op enkel de TT gelezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 02:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Not sure, troll, or just very stupid
Ohja water heeft geheugen e.dquote:Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een sukkel ben jij dat je niet begrijpt dat je vanaf het begin in de verkeerde boom aan het blaffen bent.
Als even de moeite neemt deze door te nemen zie je dat ik niets overboord gooi, en mijn standpunt niet veranderd is.
Homeopathie wetenschappelijk aangetoond
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #2
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #3
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #4
Dat jij dat niet begrijpt is echt jouw probleem.
Maar leuk te zien dat vasthouden aan een overtuiging hoe fout je ook zit ook bij de andere kant zit
Denk dat pseudowetenschap nog teveel eer isquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:55 schreef Skippy28 het volgende:
Pseudo wetenschap met een placebo effect
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar is dat bullshit? Volgens mij klopt dat volledig, maar hoor graag als jij betere cijfers hebt, knul.
Een oplossing van 1e-80 betekent dat er nog ongeveer 1 molecuul van de oorspronkelijke stof in de oplossing zit.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Iets wat jij inneemt KAN NIET kleiner dan een molecuul zijn, want molecuul is het kleinste eenheid waarin iets nog een stof is.
Ik zou mijn schoolgeld terug halen als ik jou wasquote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:27 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Een oplossing van 1e-80 betekent dat er nog ongeveer 1 molecuul van de oorspronkelijke stof in de oplossing zit.
Een oplossing van 1e-400 betekent dan gewoon dat er een kans is van 1 op 5 (400 gedeeld door 80) dat er nog een molecuul van de oorspronkelijke stof in de 'oplossing' zit.
Had je dat nou niet zelf kunnen bedenken?
Ehm ja dat dus. Het is al laat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou mijn schoolgeld terug halen als ik jou was
Als er in de oplossing 10-80 nog 1 molecuul in zit, is de kans dat er een molecuul in zit bij de oplossing 10-81 10%
Bij 10-82 1%
Bij 10-83 0,1%
Bij 10-84 0,01%
etc etc
Je kan de oplossing verder verdunnen, er zit alleen niets meer van je werkzame stof in, dat is nu juist mijn hele puntquote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:39 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ehm ja dat dus. Het is al laat.
Maar het punt is dus dat Gamesua van de vreemde aanname uitgaat dat je een oplossing met 1 molecuul oorspronkelijke stof niet verder kan verdunnen.
Je kunt natuurlijk altijd geluk hebben en die ene molecuul in jouw potje/pilletje homeopathisch middel hebben natuurlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan de oplossing verder verdunnen, er zit alleen niets meer van je werkzame stof in, dat is nu juist mijn hele punt
Ik hou even wijselijk mijn mond.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:11 schreef BertV het volgende:
Veganisten zijn af en toe heel fanatiek.
Ik kreeg op mijn werk via mail laatst de vraag of de lijm van de verpakking van een lactose vrij chocoladetablet dierlijke ingrediënten bevatte.
Ook schijnt suiker vaak een probleem te zijn omdat deze gefilterd kan zijn met een dierlijk koolstoffilter. Het gaat dus niet alleen om "dierlijk-moleculen" maar ook om het productie-proces.
Jij snapt nog niet genoeg van het maken van verdunningen. Piet heeft nl. wel gelijk met z'n verdunningen en om die te maken hoef je geen moleculen op te delen. Jij gaat er namelijk vanuit dat je je hele beginstap verdunt tot die 10-400. Dat hoeft natuurlijk niet. Stel dat je begint met 1 ml en die aanvult tot 1000. Dan heb je 999 ml nodig. Neem je van die verdunning weer 1 ml en vul je dat weer aan tot 1000 dan heb je het een miljoen (10-6) keer verdund en toch maar 1998 ml water nodig gehad om te verdunnen. Als je een hoop van dat soort stappen maakt kan je makkelijk tot 10-400 verdunnen zonder moleculen tekort te komen. Bovendien is dat precies wat homeopathie claimt te doen: ze maken het krachtiger door een bijzonder schudproces (potentiëren) bij elke verdunningsstap.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Met andere woorden.
Er is een molecuul in heel het helaal en dat is 1e-80.
Als er 1 molecuul in je homepathische middel zou zitten, dan zou het hele gedoe dus veel en immens veel groter dan heeeeeel het universum moeten zijn.
Dus praat geen lul.
Hangt er natuurlijk wel een beetje van af hoe je verdunning definieert. Als je vindt dat een verdunning van 50% ook 50% minder stof moet bevatten dan het origineel ga je inderdaad op een gegeven moment tegen het probleem aanlopen dat de moleculen opzijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:53 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Jij snapt nog niet genoeg van het maken van verdunningen. Piet heeft nl. wel gelijk met z'n verdunningen en om die te maken hoef je geen moleculen op te delen.
Dan zou een vegetariër ook geen leidingwater moeten drinken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 07:41 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik hou even wijselijk mijn mond.
OT: de basis is een dierlijk produkt en dus zal een echte vegetariër het niet gebruiken
LOL!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zou een vegetariër ook geen leidingwater moeten drinken.
Nee hoor daar loop je helemaal niet tegenaan zolang je maar in tussenstappen verdunt en niet het hele eindresultaat van een stap in een volgende stopt. Zoals ik al uitlegde kan je met 1998 ml water en 1 ml beginproduct makkelijk een verdunning van een miljoen keer maken, daar heb je dus niet 999999 ml water voor nodig waardoor je niet tegen een tekort aan moleculen aanloopt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:07 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk wel een beetje van af hoe je verdunning definieert. Als je vindt dat een verdunning van 50% ook 50% minder stof moet bevatten dan het origineel ga je inderdaad op een gegeven moment tegen het probleem aanlopen dat de moleculen opzijn.
Maar homeopathen gebruiken idd een andere definitie.
Allemachtig je zal maar zo moeten leven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:11 schreef BertV het volgende:
Veganisten zijn af en toe heel fanatiek.
Ik kreeg op mijn werk via mail laatst de vraag of de lijm van de verpakking van een lactose vrij chocoladetablet dierlijke ingrediënten bevatte.
Ook schijnt suiker vaak een probleem te zijn omdat deze gefilterd kan zijn met een dierlijk koolstoffilter. Het gaat dus niet alleen om "dierlijk-moleculen" maar ook om het productie-proces.
Vandaar dat ik me het afvroeg of Oscillococcinum geschikt is voor vegetariërs, Er zit geen molecuul eend meer in.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:03 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Allemachtig je zal maar zo moeten leven.
Dat is gewoon obsessief.
Nee, ik begrijp niet dat jullie het niet begrijpen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:39 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ehm ja dat dus. Het is al laat.
Maar het punt is dus dat Gamesua van de vreemde aanname uitgaat dat je een oplossing met 1 molecuul oorspronkelijke stof niet verder kan verdunnen.
Jij snapt groottes in het heelal niet helemaal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:53 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Jij snapt nog niet genoeg van het maken van verdunningen. Piet heeft nl. wel gelijk met z'n verdunningen en om die te maken hoef je geen moleculen op te delen. Jij gaat er namelijk vanuit dat je je hele beginstap verdunt tot die 10-400. Dat hoeft natuurlijk niet. Stel dat je begint met 1 ml en die aanvult tot 1000. Dan heb je 999 ml nodig. Neem je van die verdunning weer 1 ml en vul je dat weer aan tot 1000 dan heb je het een miljoen (10-6) keer verdund en toch maar 1998 ml water nodig gehad om te verdunnen. Als je een hoop van dat soort stappen maakt kan je makkelijk tot 10-400 verdunnen zonder moleculen tekort te komen. Bovendien is dat precies wat homeopathie claimt te doen: ze maken het krachtiger door een bijzonder schudproces (potentiëren) bij elke verdunningsstap.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:50 schreef Jojogirl het volgende:
Ik snap het prima, als je de stap zoals ik hem in de eerdere uitleg beschreef namelijk 27 keer uitvoert (telkens 1+999 en dan bij de volgende stap hiervan weer 1 nemen en met 999 aanvullen), dan heb je slechts een kleine 27 liter water gebruikt en toch een 10-81 verdunning van je origineel gemaakt. Als je diezelfde stap in totaal 133 keer uitvoert, heb je een 10-399 verdunning en nog steeds maar een kleine 133 liter water nodig.
Dat er niet zoveel moleculen in het heelal zijn, zegt nog steeds niet dat je die verdunning niet kan maken, alleen maar dat het niet in één keer kan.
Dat ligt er aan of de vegetariër in kwestie gelooft in water met geheugen en of die vegetariër het als verwerpelijk beschouwt om de herinnering aan een eend te eten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vandaar dat ik me het afvroeg of Oscillococcinum geschikt is voor vegetariërs, Er zit geen molecuul eend meer in.
Maar dan heb je 1e-320 kans dat er een molecuul in zit, als je heel het heelal gebruikt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:50 schreef Jojogirl het volgende:
Ik snap het prima, als je de stap zoals ik hem in de eerdere uitleg beschreef namelijk 27 keer uitvoert (telkens 1+999 en dan bij de volgende stap hiervan weer 1 nemen en met 999 aanvullen), dan heb je slechts een kleine 27 liter water gebruikt en toch een 10-81 verdunning van je origineel gemaakt. Als je diezelfde stap in totaal 133 keer uitvoert, heb je een 10-399 verdunning en nog steeds maar een kleine 133 liter water nodig.
Dat er niet zoveel moleculen in het heelal zijn, zegt nog steeds niet dat je die verdunning niet kan maken, alleen maar dat het niet in één keer kan.
Ik ben geen troll hoor, ik kan gewoon niet geloven dat mensen hierin geloven? Wat is dit dan? "Geloof" dat iets werkt omdat het op het etiket staat? Omdat de H2O molecuul ooit een keer een werkende stof heeft aangeraaakt?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:17 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Gameusa is volgens mij gewoon een troll als in twee keer de helft is een kwart![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |