abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99911569
Ja, hoe denken homeopaten eigenlijk over kraanwater? Gezien het geheugen van water enzo? Drink ik stront uit de kraan? :')
pi_99920312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Gast.
:')

Als 1e-80 de oplossing is van 1 molecuul in heel het universum, hoe de neuk is die homeopathische oplossing eentje van 1e-400? Kan je een eendenlever opeens 1e320 x kleiner opdelen dan een molecuul?
Hoe bedoel je dat "de cijfers volledig kloppen" na mijn post gelezen te hebben?

Ik zal het nog een keer uitleggen.

Iets wat jij inneemt KAN NIET kleiner dan een molecuul zijn, want molecuul is het kleinste eenheid waarin iets nog een stof is.

Als EEN MOLECUUL op heel het universum een oplossing van 1e-80 is.
Hoe is dan een homeopathische middel 1e-400?

Met andere woorden.
Er is een molecuul in heel het helaal en dat is 1e-80.
Als er 1 molecuul in je homepathische middel zou zitten, dan zou het hele gedoe dus veel en immens veel groter dan heeeeeel het universum moeten zijn.

Dus praat geen lul.
  maandag 25 juli 2011 @ 14:46:56 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99921765
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Iets wat jij inneemt KAN NIET kleiner dan een molecuul zijn, want molecuul is het kleinste eenheid waarin iets nog een stof is.

Met andere woorden.
Als er 1 molecuul in je homepathische middel zou zitten, dan zou het hele gedoe dus veel en immens veel groter dan heeeeeel het universum moeten zijn.

Dus praat geen lul.
Tegen wie ga je nu te keer?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99924091
Toch wel ideaal, homeopathie. Scheet laten in een zwembad, en het water verkopen als middel tegen e-coli.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_99925194
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tegen wie ga je nu te keer?
Tegen jou, want jij hebt geen flauw benul wat cijfers voorstellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Oscillococcinum is een homeopaties middel tegen Griep. Het is een een oplossing van eendenlever en eendenhart, de oplossing van e 10 -400, waarbij, let wel, een oplossing van 10 -12 1 druppel op 25 olympische zwembaden is, 10 -24 een oplossing is waarbij je een 60% kans hebt dat er nog 1 molecuul van de werkzame stof in zit en 10 -80 gelijk staat aan een verdunning van 1 molecuul op het gehele universum...

Zou met zo een verdunning het voor een strikte homeopatische vegetarier het dan nog okay zijn om het middel te gebruiken? Zijn er vegetariers die homeopatie aanhangen maar dit middel niet gebruiken omdat het op eendenlever en eendenhart gebaseerd is?
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar is dat bullshit? Volgens mij klopt dat volledig, maar hoor graag als jij betere cijfers hebt, knul.
pi_99925327
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:16 schreef Gamesua het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het zijn niet Piet' zn cijfers, maar de cijfers van de homeopatie. Dat dat homeopatie bullshit maakt, draagt alleen maar bij aan zijn punt.
  maandag 25 juli 2011 @ 16:35:24 #57
45206 Pietverdriet
pi_99925898
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:16 schreef Gamesua het volgende:

Ik begrijp heel goed wat die cijfers voorstellen, het zijn de verdunningen die de homeopatie gebruikt. Daarom zet ik ze zo neer. Ik snap eerlijk gezegd niet waar je nu uit afleid dat ik dit verdedig. Het zijn gewoon de standaarden die de homeopatie hanteert.
Daar zet ik mijn vraagtekens bij, vandaar de opmerking of iets wat een verdunning is van zeg maar 1 molecuul op alle mogelijke universa of zoiets, geschikt is voor vegetariërs. Wellicht ontgaat je dat deze vraag ietwat ironisch is, to say the least. Je hebt kennelijk ook niet even de moeite genomen de topics door te nemen die ik gelinkt had over het zogenaamd wetenschappelijk aantonen van de werking van homeopatie.

Heb daar een leuk gedachten experiment neergezet

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

Verder blijf ik het verbazingwekkend vinden mensen meer waarde hechten aan ongefundeerde beloftes dan aan objectiviteit en rede. Dat als je de casus maakt voor objectiviteit en rede je daar op aangevallen wordt, zonder argumenten te kunnen aandragen, en dat men een mooi verhaal denkt te hebben met homeopatie, maar als je in dat verhaal op zwaarwegende ongerijmdheden wijst daar zo gemakkelijk overheen gestapt wordt.

Het verhaal snijdt geen hout, je kan onmogelijk de werkzame stof al werkzame stof aanwijzen omdat je altijd veel meer zaken oneindig verdunt.
2. Omdat de verdunningen oneindig zijn, kan je nooit objectief aan kwaliteitscontrole doen. Je zou je productiemethode moeten testen, of je het geheugen daadwerkelijk reset tijdens de bereiding, dus maak je het met en zonder resetten, 10 keer schudden of 100 keer schudden en moet je kijken of dat effect heeft. Ik bedoel maar, hoe doe je kwaliteitscontrole in een fabriek van homeopatische middelen. Hoe wil je vaststellen of de verdunning daadwerkelijk 10-400 is, of 10-500 of 10-50
Dat valt allemaal niet te meten omdat er geen enkel molecuul van de werkstof in zit

Dit zou zelfs een voorstander van homeopatie een aantal vraagtekens moeten geven, maar dat doet het niet, waarom niet?
pi_99926203
Omdat voorstanders van homeopathie niet verder denken dan hun neus lang is en niet kritisch zijn. Voorstanders van homeopathie geloven vermoedelijk wel meer onzin.
pi_99926498
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:43 schreef Isegrim het volgende:
Omdat voorstanders van homeopathie niet verder denken dan hun neus lang is en niet kritisch zijn. Voorstanders van homeopathie geloven vermoedelijk wel meer onzin.
Ik denk dat de meeste homeofielen denken dat het om kruiden of iets dergelijks gaat. Ik denk dat maar héél weinig mensen de werkelijke achtergrond kennen.
pi_99926685
Dat is wat ik eerder ook al zei. De meeste mensen hebben niet eens door wat homeopathie echt is. En zij die het wel weten en er nog steeds in geloven zijn gewoon achterlijk. Het is de moeite niet waard om daar energie aan te verspillen.

Erger zijn artsen die zich tevens met homeopathie bezighouden. Dat zijn kwakzalvers.
pi_99927425
Nee, wat voor mietje ben je als je al je principes direct overboord gooit omdat het een beetje moeilijk wordt.
pi_99929567
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:20 schreef Tocadisco het volgende:
Nee, wat voor mietje ben je als je al je principes direct overboord gooit omdat het een beetje moeilijk wordt.
Huh wattes?
  maandag 25 juli 2011 @ 20:08:30 #63
45206 Pietverdriet
pi_99933016
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:20 schreef Tocadisco het volgende:
Wat voor een sukkel ben jij dat je niet begrijpt dat je vanaf het begin in de verkeerde boom aan het blaffen bent.
Als even de moeite neemt deze door te nemen zie je dat ik niets overboord gooi, en mijn standpunt niet veranderd is.
Homeopathie wetenschappelijk aangetoond
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #2
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #3
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #4
Dat jij dat niet begrijpt is echt jouw probleem.
Maar leuk te zien dat vasthouden aan een overtuiging hoe fout je ook zit ook bij de andere kant zit
pi_99945516
Potentiëren. Hoe verzin je het? En hoe durf je dat te proberen? Nou ja, blijkbaar terecht. Het erge is ook nog dat omdat ze gewoon eerlijk vertellen dat het bullshit is, het niet echt oplichting of misleiding is, maar gewoon misbruik van de menselijke goedgelovigheid, domheid en naïviteit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_99945646
Houdt toch op met die vega bullshit.
pi_99945890
quote:

[..]

Zucht.

Pietverdriet herhaalt LETTERLIJK de claims van homeopaten. Hij verzint die cijfers niet zelf, noch neemt hij ze serieus. Sterker nog: hij doet dit SPOTTEND, aangezien hij ze belachelijk vindt.

Zie je dat echt niet ?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:39:18 #67
45206 Pietverdriet
pi_99947812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:52 schreef scrubnub het volgende:
Houdt toch op met die vega bullshit.
Not sure, troll, or just very stupid
pi_99951808
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Not sure, troll, or just very stupid
Ik gok op enkel de TT gelezen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:45:02 #69
351630 Skippy28
Hitsig springbeest
pi_99997173
:')
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:46:00 #70
351630 Skippy28
Hitsig springbeest
pi_99997211
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat voor een sukkel ben jij dat je niet begrijpt dat je vanaf het begin in de verkeerde boom aan het blaffen bent.
Als even de moeite neemt deze door te nemen zie je dat ik niets overboord gooi, en mijn standpunt niet veranderd is.
Homeopathie wetenschappelijk aangetoond
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #2
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #3
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #4
Dat jij dat niet begrijpt is echt jouw probleem.
Maar leuk te zien dat vasthouden aan een overtuiging hoe fout je ook zit ook bij de andere kant zit
Ohja water heeft geheugen e.d :')
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:48:24 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99997326
Goed gevonden! :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:55:36 #72
351630 Skippy28
Hitsig springbeest
pi_99997633
Pseudo wetenschap met een placebo effect
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:58:49 #73
45206 Pietverdriet
pi_100001161
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:55 schreef Skippy28 het volgende:
Pseudo wetenschap met een placebo effect
Denk dat pseudowetenschap nog teveel eer is
pi_100002066
Homeopathie dus.

Ik ken redelijk wat vegetariërs, en die eten bijvoorbeeld ook geen haribo-beertjes (en dan niet omdat het een beertje is :')). Ik ga er vanuit dat ze dit dus ook niet gebruiken.

Van de andere kant hangt alles met keuze samen lijkt. Ik denk dat vrijwel alle vegetariërs in een survival-situatie vlees zouden eten ten einde in leven te blijven.

Wellicht dat ze op basis van dat uitgangspunt ook een uitzondering maken voor geneesmiddelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Gulo op 28-07-2011 14:20:18 ]
pi_100002850
Ik begrijp wel dat jij alleen de statements van homeofielen herhaalt en hier kritisch naar kijkt, maar als onderstaande quote in jouw oren sarcastisch klinkt moet je even je definitie van sarcasme herzien. Vandaar de verwarring (omdat je hierbeneden klinkt als een homeofiel).

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 06:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar is dat bullshit? Volgens mij klopt dat volledig, maar hoor graag als jij betere cijfers hebt, knul.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:48:59 #76
45206 Pietverdriet
pi_103568023
De Keuringsdienst van Waarde leest schijnbaar mee op Fok
http://www.keuringsdienst.nl/page/61062/nl
pi_103568676
quote:

[..]

Een oplossing van 1e-80 betekent dat er nog ongeveer 1 molecuul van de oorspronkelijke stof in de oplossing zit.
Een oplossing van 1e-400 betekent dan gewoon dat er een kans is van 1 op 5 (400 gedeeld door 80) dat er nog een molecuul van de oorspronkelijke stof in de 'oplossing' zit.

Had je dat nou niet zelf kunnen bedenken?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:31:39 #78
45206 Pietverdriet
pi_103568735
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:27 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Een oplossing van 1e-80 betekent dat er nog ongeveer 1 molecuul van de oorspronkelijke stof in de oplossing zit.
Een oplossing van 1e-400 betekent dan gewoon dat er een kans is van 1 op 5 (400 gedeeld door 80) dat er nog een molecuul van de oorspronkelijke stof in de 'oplossing' zit.

Had je dat nou niet zelf kunnen bedenken?
Ik zou mijn schoolgeld terug halen als ik jou was

Als er in de oplossing 10-80 nog 1 molecuul in zit, is de kans dat er een molecuul in zit bij de oplossing 10-81 10%
Bij 10-82 1%
Bij 10-83 0,1%
Bij 10-84 0,01%
etc etc
pi_103568879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou mijn schoolgeld terug halen als ik jou was

Als er in de oplossing 10-80 nog 1 molecuul in zit, is de kans dat er een molecuul in zit bij de oplossing 10-81 10%
Bij 10-82 1%
Bij 10-83 0,1%
Bij 10-84 0,01%
etc etc

Ehm ja dat dus. Het is al laat.

Maar het punt is dus dat Gamesua van de vreemde aanname uitgaat dat je een oplossing met 1 molecuul oorspronkelijke stof niet verder kan verdunnen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:41:21 #80
45206 Pietverdriet
pi_103568903
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:39 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Maar het punt is dus dat Gamesua van de vreemde aanname uitgaat dat je een oplossing met 1 molecuul oorspronkelijke stof niet verder kan verdunnen.
Je kan de oplossing verder verdunnen, er zit alleen niets meer van je werkzame stof in, dat is nu juist mijn hele punt
pi_103569070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan de oplossing verder verdunnen, er zit alleen niets meer van je werkzame stof in, dat is nu juist mijn hele punt
Je kunt natuurlijk altijd geluk hebben en die ene molecuul in jouw potje/pilletje homeopathisch middel hebben natuurlijk :')
Ja, schrok je toch even he!
pi_103570035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:11 schreef BertV het volgende:
Veganisten zijn af en toe heel fanatiek.

Ik kreeg op mijn werk via mail laatst de vraag of de lijm van de verpakking van een lactose vrij chocoladetablet dierlijke ingrediënten bevatte.

Ook schijnt suiker vaak een probleem te zijn omdat deze gefilterd kan zijn met een dierlijk koolstoffilter. Het gaat dus niet alleen om "dierlijk-moleculen" maar ook om het productie-proces.
Ik hou even wijselijk mijn mond.
OT: de basis is een dierlijk produkt en dus zal een echte vegetariër het niet gebruiken
Juin uit Eigen Tuin!
pi_103570540
Ah leuk, KvW over die meuk! :D
  woensdag 26 oktober 2011 @ 08:53:47 #84
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_103570702
quote:

[..]

Met andere woorden.

Dus praat geen lul.
Jij snapt nog niet genoeg van het maken van verdunningen. Piet heeft nl. wel gelijk met z'n verdunningen en om die te maken hoef je geen moleculen op te delen. Jij gaat er namelijk vanuit dat je je hele beginstap verdunt tot die 10-400. Dat hoeft natuurlijk niet. Stel dat je begint met 1 ml en die aanvult tot 1000. Dan heb je 999 ml nodig. Neem je van die verdunning weer 1 ml en vul je dat weer aan tot 1000 dan heb je het een miljoen (10-6) keer verdund en toch maar 1998 ml water nodig gehad om te verdunnen. Als je een hoop van dat soort stappen maakt kan je makkelijk tot 10-400 verdunnen zonder moleculen tekort te komen. Bovendien is dat precies wat homeopathie claimt te doen: ze maken het krachtiger door een bijzonder schudproces (potentiëren) bij elke verdunningsstap.
pi_103570948
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:53 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Jij snapt nog niet genoeg van het maken van verdunningen. Piet heeft nl. wel gelijk met z'n verdunningen en om die te maken hoef je geen moleculen op te delen.
Hangt er natuurlijk wel een beetje van af hoe je verdunning definieert. Als je vindt dat een verdunning van 50% ook 50% minder stof moet bevatten dan het origineel ga je inderdaad op een gegeven moment tegen het probleem aanlopen dat de moleculen opzijn.

Maar homeopathen gebruiken idd een andere definitie.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:38:59 #86
45206 Pietverdriet
pi_103571684
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 07:41 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Ik hou even wijselijk mijn mond.
OT: de basis is een dierlijk produkt en dus zal een echte vegetariër het niet gebruiken
Dan zou een vegetariër ook geen leidingwater moeten drinken.
pi_103571858
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan zou een vegetariër ook geen leidingwater moeten drinken.
LOL!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:40:44 #88
4177 Jojogirl
pi_103575368
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:07 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hangt er natuurlijk wel een beetje van af hoe je verdunning definieert. Als je vindt dat een verdunning van 50% ook 50% minder stof moet bevatten dan het origineel ga je inderdaad op een gegeven moment tegen het probleem aanlopen dat de moleculen opzijn.

Maar homeopathen gebruiken idd een andere definitie.
Nee hoor daar loop je helemaal niet tegenaan zolang je maar in tussenstappen verdunt en niet het hele eindresultaat van een stap in een volgende stopt. Zoals ik al uitlegde kan je met 1998 ml water en 1 ml beginproduct makkelijk een verdunning van een miljoen keer maken, daar heb je dus niet 999999 ml water voor nodig waardoor je niet tegen een tekort aan moleculen aanloopt.
En het begrip verdunning hanteren homeopaten rekenkundig net zoals de rest van de wereld, ze kennen alleen een andere werking toe aan het resultaat.
pi_103578226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:11 schreef BertV het volgende:
Veganisten zijn af en toe heel fanatiek.

Ik kreeg op mijn werk via mail laatst de vraag of de lijm van de verpakking van een lactose vrij chocoladetablet dierlijke ingrediënten bevatte.

Ook schijnt suiker vaak een probleem te zijn omdat deze gefilterd kan zijn met een dierlijk koolstoffilter. Het gaat dus niet alleen om "dierlijk-moleculen" maar ook om het productie-proces.
Allemachtig je zal maar zo moeten leven.
Dat is gewoon obsessief.
Er is een poepstorm op komst.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:13:09 #90
45206 Pietverdriet
pi_103578608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:03 schreef Wapperbaard het volgende:

[..]

Allemachtig je zal maar zo moeten leven.
Dat is gewoon obsessief.
Vandaar dat ik me het afvroeg of Oscillococcinum geschikt is voor vegetariërs, Er zit geen molecuul eend meer in.
pi_103580010
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:39 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Nee, ik begrijp niet dat jullie het niet begrijpen.

Laten we zeggen, een molecuul is in heel het universum is 1e-80.

Verder dan dat kan je niet uitdunnen. Waarom? Je kan geen fles water vullen met 1e400 moleculen, om daarna nog 1 van die moleculen (dus verdunning 1e-400) van de werkzame stof te bevatten. Want, zoveel moleculen bestaan niet in het universum.

Kijk, als 1e-80 een "normale" verdunning was, dan was het wel zo dat je 10% kans hebt op een werkzame molecuul bij 1e-81, en steeds verder etc.

Maar dat is niet zo.
EEN molecuul op het universum is 1e-80.
Je zou iets 10x groter dan het universum moeten hebben om een molecuul daarin op te lossen om een verdunning van 1e-81 te verwezenlijken.

Om helemaal niet te spreken van een verdunning 1e-400.

Mijn punt is dus: 1e-400 leuk, maar het is niet mogelijk om zoveel te verdunnen omdat je niet genoeg moleculen hebt.
pi_103580116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:53 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Jij snapt nog niet genoeg van het maken van verdunningen. Piet heeft nl. wel gelijk met z'n verdunningen en om die te maken hoef je geen moleculen op te delen. Jij gaat er namelijk vanuit dat je je hele beginstap verdunt tot die 10-400. Dat hoeft natuurlijk niet. Stel dat je begint met 1 ml en die aanvult tot 1000. Dan heb je 999 ml nodig. Neem je van die verdunning weer 1 ml en vul je dat weer aan tot 1000 dan heb je het een miljoen (10-6) keer verdund en toch maar 1998 ml water nodig gehad om te verdunnen. Als je een hoop van dat soort stappen maakt kan je makkelijk tot 10-400 verdunnen zonder moleculen tekort te komen. Bovendien is dat precies wat homeopathie claimt te doen: ze maken het krachtiger door een bijzonder schudproces (potentiëren) bij elke verdunningsstap.
Jij snapt groottes in het heelal niet helemaal.
Een miljoen is niets, en jij snapt het al helemaal niet als je 1e-6 even "makkelijk" ziet als 1-e400.

Een miljoen keer is niets want dat is zoals je zegt 1000ml x 1000ml. Een mol stof bevat 1e23 moleculen. Het heelal bevat 1e80 moleculen.
Waar praat je nog over 1e400? Dat bestaat niet.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:50:39 #93
4177 Jojogirl
pi_103585067
Ik snap het prima, als je de stap zoals ik hem in de eerdere uitleg beschreef namelijk 27 keer uitvoert (telkens 1+999 en dan bij de volgende stap hiervan weer 1 nemen en met 999 aanvullen), dan heb je slechts een kleine 27 liter water gebruikt en toch een 10-81 verdunning van je origineel gemaakt. Als je diezelfde stap in totaal 133 keer uitvoert, heb je een 10-399 verdunning en nog steeds maar een kleine 133 liter water nodig.

Dat er niet zoveel moleculen in het heelal zijn, zegt nog steeds niet dat je die verdunning niet kan maken, alleen maar dat het niet in één keer kan.
pi_103585310
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:50 schreef Jojogirl het volgende:
Ik snap het prima, als je de stap zoals ik hem in de eerdere uitleg beschreef namelijk 27 keer uitvoert (telkens 1+999 en dan bij de volgende stap hiervan weer 1 nemen en met 999 aanvullen), dan heb je slechts een kleine 27 liter water gebruikt en toch een 10-81 verdunning van je origineel gemaakt. Als je diezelfde stap in totaal 133 keer uitvoert, heb je een 10-399 verdunning en nog steeds maar een kleine 133 liter water nodig.

Dat er niet zoveel moleculen in het heelal zijn, zegt nog steeds niet dat je die verdunning niet kan maken, alleen maar dat het niet in één keer kan.
:').

Waarmee ben je dan aan het verdunnen?

Je snapt dat een molecuul niet deelbaar is over 2 verdunningen hoop ik?
Geen referral hier.
pi_103586779
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vandaar dat ik me het afvroeg of Oscillococcinum geschikt is voor vegetariërs, Er zit geen molecuul eend meer in.
Dat ligt er aan of de vegetariër in kwestie gelooft in water met geheugen en of die vegetariër het als verwerpelijk beschouwt om de herinnering aan een eend te eten. :')
Er is een poepstorm op komst.
pi_103587304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:50 schreef Jojogirl het volgende:

Maar dan heb je 1e-320 kans dat er een molecuul in zit, als je heel het heelal gebruikt.
Of 1e-397 op een liter.

Dus met andere woorden, je hebt geen vloeistof dat 1e-397 keer verdund is, maar eentje waar de kans 1e-397 is dat er uberhaupt een werkend molecuul in zit.
Ter vergelijking is de kans dat je een willekeurige lotterij wint meestal 1e-6 tot 1e-9.
pi_103588322
Het onderstaande filmpje laat James Randi zien die homeopathie eens mooi uitlegt.
Hij legt onder andere de vier basisregels van homeopathie uit, bijvoorbeeld hoe ze tot de conclusie komen dat een bepaalde stof iets kan 'genezen'. Ook hoe ver ze het soms verdunnen en waar je het mee kunt vergelijken.

Als iedereen dit nu eens even kijkt voordat jullie verder gaan discussieren, dan is het allemaal een stuk duidelijker.

En hier het gehele filmpje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Xylon op 26-10-2011 17:14:23 ]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:17:42 #98
279054 WARE_HEIDEN
pi_103588979
Gameusa is volgens mij gewoon een troll als in twee keer de helft is een kwart :')

Of je snapt het gewoon nog steeds niet wat homeopathie is. De hele grap van homeopathie is juist dat er geen molecuul meer over is in het uiteindelijke "geneesmiddel" en het toch een werking heeft. Dus wat je zegt klopt gewoon inderdaad dat er geen molecuul in zal zitten en daar zal een homeopaat je ook gelijk in geven. Als je een blik op de wikipagina had geworpen had je zelf kunnen zien dat het ze helemaal niet om moleculen gaat maar de werking aan iets anders toeschrijven.

M.a.w. je bewering dat er nooit een molecuul in zal zitten (wat waar is) spreekt alsnog homeopathie niet tegen.

Edit: geloof er zelf trouwens niet in voordat mensen me willen overtuigen dat het onzin is

[ Bericht 4% gewijzigd door WARE_HEIDEN op 26-10-2011 17:38:26 ]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:30:30 #99
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_103589464
Zoveel

domme

mensen

op de wereld :') :') :')

Als je niet snapt wat homeopathie is, of hoe verdunning werkt, dan verdien je het gewoon veel geld uit te geven aan dure water placebo's
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_103590189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:17 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Gameusa is volgens mij gewoon een troll als in twee keer de helft is een kwart :')
Ik ben geen troll hoor, ik kan gewoon niet geloven dat mensen hierin geloven? Wat is dit dan? "Geloof" dat iets werkt omdat het op het etiket staat? Omdat de H2O molecuul ooit een keer een werkende stof heeft aangeraaakt?

Ik ben gewoon mathematisch aan het redeneren. Een bewering als 1e-400 verdund BESTAAT niet, wiskundig gezien, want het KAN niet. Dit heeft verder niet met homeopathie te maken, men moet gewoon hun shit beter formuleren.

Twee keer de helft is gewoon een fucking kinderachtig woordspel, ik walg daarvan en heb er nooit aan meegedaan.

Hoe kan je in homeopathie geloven als je weet dat iets zo ver verdund is, dat zelfs van de H2O moleculen in je potje geen eentje er ooit een werkzame stof heeft gezien?

Voor de mensen die het nog steeds niet snappen, in een potje van 1 gram water zitten 100.000.000.000.000.000.000.000 (23 nullen) moleculen. Beweren dat een verdunning van 1e-400 werkt is toch belachelijk? Dat is gewoon water! Een milligram water! Leuk hoor.

Wat ik dacht van homeopathie is dat het verdund is, maar misschien een paar duizend keer ofzo. Dat er tenminste nog iets vna de actieve stof erin zat en dat het feit dat je lichaam ermee in aanraking komt genoeg is voor de genezing. Dit gaat over zweverige shit als geheugen van het milliliter van water wat je opdrinkt :')

@ Drinky, ik weet niet wat jij bedoelt te zeggen, maar in mijn optiek is een homeopathisch middel volledig een waterplacebo en overpriced.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')