Ik zeg gewoon een aardig moment om je te bewijzenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:18 schreef Sokz het volgende:
[..]
Nouja, ik zie ons vroeg of laat sowieso een keer crashen (nee niet end_of_the_world 2012 we're doomed etc.) maar gewoon crashen. En dan heb ik dat liever nu dan wanneer ik zelf op de arbeidsmarkt zit.
"De laatste tijd" was ik vergetenquote:
Ok, stel de VS default. De banken in nederland gaan dan failliet. Je kunt geen geld meer pinnen want de banken zijn failliet. je wilt toch eten. Wat dan? je kunt het netjes oplossen door ruilhandel. Maar als je weinig te ruilen hebt zullen mensen naar andere middelen grijpen. Wat denk je dan dat er van onze 'beschaving' over blijft? Ik denk niet veel. Ook al heb je zelf je zaken goed voor elkaar, andere mensen niet en die gaan echt niet rustig afwachten of ze iets te eten krijgen. Die komen het zelf wel halen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:21 schreef Sokz het volgende:
[..]
En als het onvermijdelijk is? Mag je dan ook niet zeggen 'liever nu, nu ik er nog geen (echte) last van heb' ?
Ik weet hoe het systeem werkt maar jij leest mijn posts niet. Ik heb het niet over 'doomsday'quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:32 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ok, stel de VS default. De banken in nederland gaan dan failliet. Je kunt geen geld meer pinnen want de banken zijn failliet. je wilt toch eten. Wat dan? je kunt het netjes oplossen door ruilhandel. Maar als je weinig te ruilen hebt zullen mensen naar andere middelen grijpen. Wat denk je dan dat er van onze 'beschaving' over blijft? Ik denk niet veel. Ook al heb je zelf je zaken goed voor elkaar, andere mensen niet en die gaan echt niet rustig afwachten of ze iets te eten krijgen. Die komen het zelf wel halen.
Dan kun je inderdaad lekker shorten vanachter je pc.
Ik denk dat het goed is om je voor te bereiden op een eventuele market crash of default van een groot land. Of dit nu morgen gebeurt of over 4 jaar. Als je een persoonlijk actieplan hebt voor verschillende soorten scenario's dan maakt het niet zoveel uit wanneer zo'n crash plaatsvindt. Dan kun je er over 4 jaar ook mee omgaan en hoef je niet te hopen dat het zo spoedig mogelijk gebeurt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:21 schreef Sokz het volgende:
[..]
En als het onvermijdelijk is? Mag je dan ook niet zeggen 'liever nu, nu ik er nog geen (echte) last van heb' ?
Het is natuurlijk een beetje de vraag in hoeverre je dan publieke onrust krijgt. Als er 'plots' enorme mensen op straat komen te staan kan dat alleen al voor enorme (onverwachtte!) averij zorgen waar je niet op zit te wachten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:22 schreef Sokz het volgende:
Ik denk dat een 'flits' crash op termijn beter is ethisch gezien dan zo'n sluipende crash. Bij een flitscrash is in één klap een flink deel werkloos, maar dit zou normaal gesproken (nu al ? 22 maand?) redelijk snel moeten kunnen herstellen. Zo'n sluipende crash dat zich uitstrekt over een paar jaar heeft werklozen die er in 't begin uitgeknikkerd worden die vervolgens 2 - 3 - 4 jaar lang op een houtje moeten bijten alvorens de economie en werkgelegenheid aantrekt.
De fiscale en monetaire speelruimte word op dit moment maximaal gebruikt om de black/grey swans op te vangen, waarbij essentiele hervormingen niet/beperkt worden doorgevoerd in de tijd die met het stimuleren gekocht word. De kans is imo zeer aannemelijk dat er een ongecontroleerde crash plaatsvind als die fiscale/monetaire ruimte niet meer toereikend is. Ik gok dat dat rond/na 2013 zal gebeuren. Secret detail: dat bereiden bepaalde autoriteiten ook al voor, gezien bepaalde mechanisme en wetgevingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:45 schreef jaco het volgende:
Echter, op een crash hopen met liefst zoveel mogelijk volatiliteit vind ik ethisch gezien niet in orde. Dan ontstaat er ook onnodig extra schade door paniekvoetbal. Ik hoop echt dat een komende correctie in een gekontroleerde vorm plaatsvindt, met niet alle black/grey swans tegelijkertijd.
dan is Obama c.s. toch wel de opperbaviaan dat ie a priori elke oplossing die het prolbeem niet over de volgende verkiezingen heentilt afwijst......quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:47 schreef tony_clifton- het volgende:
Sorry als ik het niveau even omlaag haal maar blijkbaar is 'congress' ook het woord dat men geeft aan een groep bavianen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Baboon#Social_systems
What's in a name...
Hoorde net op de radio dat in amerika slechts 47% van de bevolking belastingen moet betalen, en dan nog eens heel weinig. Bush heeft de belastingen voor de rijken enorm teruggeschroeft, obama voor de armen. Nu worden de democraten door de Tea-Party republikeinen gegijzeld om er slecht uit te zien naar de verkiezingen toe, terwijl een hele hoop republikeinen ook niet achter de huidige loopgravenoorlog staan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan is Obama c.s. toch wel de opperbaviaan dat ie a priori elke oplossing die het prolbeem niet over de volgende verkiezingen heentilt afwijst......
(no racism intended, je moet uitkeren daar in de USA....)
deze discussie lijkt een beetje op die in de senaatquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:51 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Hoorde net op de radio dat in amerika slechts 47% van de bevolking belastingen moet betalen, en dan nog eens heel weinig. Bush heeft de belastingen voor de rijken enorm teruggeschroeft, obama voor de armen. Nu worden de democraten door de Tea-Party republikeinen gegijzeld om er slecht uit te zien naar de verkiezingen toe, terwijl een hele hoop republikeinen ook niet achter de huidige loopgravenoorlog staan.
De republikeinen willen niet eens onderhandelen -> je kan zeggen wat je wil maar 't is een fucked up situatie waar de republikeinen veel meer aandeel in hebben dan obama en achterban in mijn ogen...
Juniper Networks concurrent van Cisco -20%quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
In the meantime: DJ - 1,3%, Nasdaq: - 2,4%
Lijkt erop dat ik per ongeluk net op tijd uit mijn posities ben gerold... *sjieuw*
En nog dubbel zo duur als Ciscoquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:36 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Juniper Networks concurrent van Cisco -20%
http://www.google.com/finance?q=NYSE%3AJNPR
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
deze discussie lijkt een beetje op die in de senaat
* wijst naar tony_clifton
In the meantime: DJ - 1,3%, Nasdaq: - 2,4%
Lijkt erop dat ik per ongeluk net op tijd uit mijn posities ben gerold... *sjieuw*
dat het geen issue is wie fouter is van de tweequote:
alles kan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:38 schreef Radiopiet het volgende:
Ik denk dat Netflix binnenkort naar de $300 kan Binnen een jaar naar de $400
wanneer je kijkt op google maps naar N-Frankrijk, kust van Belgie en Nederland, en de kust van Engeland, zie je ook duidelijk n kanaal.quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:38 schreef Radiopiet het volgende:
http://finviz.com/quote.ashx?t=NFLX
[ afbeelding ]
je ziet duidelijk het trendkanaal.
In mijn ogen wel. De republikeinen. Wat niet weg neemt dat moest de president een republikein zijn de rollen omgedraaid waren. Het is gewoon het klassieke spelletje opportunistische politiek.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat het geen issue is wie fouter is van de twee
Hij is er pas drie jaar, Bush heeft acht jaar gehad om de zaak in de soep te draaien, het trugtrekken van troepen uit Irak is in gang net als de terugtrekking uit Afghanistan en dat er veel huiszen in waarde gedaald zijn daar kun je niets aan doen, dat zal problemen blijven gevenquote:Op donderdag 28 juli 2011 09:15 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
In mijn ogen wel. De republikeinen. Wat niet weg neemt dat moest de president een republikein zijn de rollen omgedraaid waren. Het is gewoon het klassieke spelletje opportunistische politiek.
En, als verzachtende omstandigheid, de gematigde republikeinen zitten ook vast tussen Tea Party en democraten.
Maar idd, ik had Obama had zijn change ook een heel pak anders voorgesteld.
Ik duid meer op het elan van Obama voor zijn verkiezing, en het elan van Obama na zijn verkiezing. Ik vind het verschil nogal opvallend. Misschien dat het aan mijn perceptie ligt, maar ik vind 'm sinds ie president is het zoveelste pratend hoofd, en meer niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:19 schreef meth77 het volgende:
[..]
Hij is er pas drie jaar, Bush heeft acht jaar gehad om de zaak in de soep te draaien, het trugtrekken van troepen uit Irak is in gang net als de terugtrekking uit Afghanistan en dat er veel huiszen in waarde gedaald zijn daar kun je niets aan doen, dat zal problemen blijven geven
Het puntt is dat al die "overwaarde" 5 jaar geleden al is uitgegeven, na de herverkiezing van GW
Het voordeel van GW is dat hij nette woningen voor arme mensen bereikbaar maakte, door iedereen een hypotheek te gunnen
Die is er niet. Beleggingsadviezen kan je het beste negeren. Zie ook dit stuk in NRC:quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:58 schreef Swennus het volgende:
Het is misschien een beetje een domme vraag, maar ik stel hem toch.
Wat is een goede en betrouwbare site qua beleggingsadvies?
Is beursgorilla.nl zo een site?
quote:Pareltjes op de beurs zijn voor helden op sokken
Beleggingsadviseur Geert Schaaij (van het programma Business Class) heeft het altijd over „pareltjes op de beurs”. Beursanalist Kees de Kort (BNR) omschrijft de huidige economie als „dramatisch”. Wat moet je je als belegger aantrekken van financieel (on)afhankelijke analisten?
Beleggen is een strijd tussen hebzucht en angst. De hoop op winst drijft goudzoekers naar de ruwe zee van fluctuerende beurskoersen. Daar ronddobberend blijkt menige aandelenwaaghals een held op sokken te zijn. Overmand door angst klampt hij zich vast aan iedereen die redding (lees: tips en winst) belooft. Soms zit het tij mee en spoelt de belegger ongedeerd aan land. Maar te vaak zijn beleggingstips wrakhout. Dat is meermalen wetenschappelijk bewezen.
Vorig jaar nog. Toen concludeerden de economen Dirk Gerritsen, Willem Gerritsen en Arie Buijs uit een breed onderzoek dat je in crisistijden beter niet dan wel kan afgaan op gratis advies van een analist. Zo’n analist – vaak in dienst van een bank of beleggingsinstelling – laat beleggers kosteloos weten of ze een bepaald aandeel moeten kopen, houden of verkopen. Dit soort raad blijkt behalve schadelijk vaak gekleurd, tonen diverse studies. Zo geven analisten opvallend veel koop- en weinig verkoopadviezen. Dat laatste drukt namelijk de koers van een aandeel, wat een bank niet graag op haar geweten heeft. Elk beursfonds is immers een potentiële klant.
Vorig najaar publiceerde het Amerikaanse persbureau Bloomberg een studie naar de koop-, verkoop- en houdadviezen van 2.500 analisten voor negentig grote financiële aandelen over de periode begin 2008 tot half 2010. De meeste beurswichelaars bleken er in driekwart van hun adviezen helemaal naast te zitten.
Naast deze kudde stuurloze, institutionele analisten opereert een bonte groep losse commentatoren, soms beroemd van radio of tv. Een van hen is Kees de Kort, dagelijks hoorbaar op BNR Nieuwsradio. Deze Maarten van Rossem van de beurswereld is voorspelbaar en best vermakelijk, maar zinloos voor je beurszaken. Wat moet je er persoonlijk mee dat „Amerika de verkeerde trukendoos opentrekt”, „we in een lekkende boot zitten” of „het vertrouwen in de goede afloop verdwijnt”. Deze dagelijkse portie angst houdt je klaarwakker en richt je op de korte termijn. En dan ga je soms hele domme dingen doen.
Tot slot Geert Schaaij, het „financieel genie” van het sluikreclameprogramma Business Class van Harry Mens. Periodiek en gratis onthult Schaaij zijn topvijf van koopwaardige aandelen. Dit ondanks de aangifte tegen Schaaij in 2006 door de Autoriteit Financiële Markten, omdat hij bij Mens aandeeltjes promootte die hij zelf bezat. En ondanks zijn schorsing begin vorig jaar door het Dutch Securities Institute (DSI) wegens oneerlijke aandelentransacties. Mens lijkt er niet mee te zitten. In 2007 en 2008 interviewde hij ook al vriendelijk ja-knikkend de fraudeurs achter Palm Invest en Easy Life, waaraan honderden beleggers tientallen miljoenen euro’s kwijt raakten. Wie desondanks zijn beleggingswijsheden uit Mens’ reclameshow probeert te halen, verdient het bijna om geld te verliezen op de aandelenbeurs.
En dit vinden de lezers
Kletsverhalen
Wat een kletsverhalen verkoopt Geert Schaaij. Als je zijn advies uit de uitzending van 21 november 2010 had gevolgd, had je afgelopen zondag op een verlies gezeten van 8,52 procent exclusief transactiekosten en ontvangen dividenden van circa 1,5 procent. Dat is veel slechter dan de MSCI World, die sinds 21 november 2010 een plus van 3,21 procent heeft gescoord. Een verschil van bijna 12 procentpunt.
Peter van der Slikke, Topcapital
Niet wat het lijkt
In november 2009 kocht ik op advies van Geert Schaaij aandelen SNS Reaal voor 4,80 euro per aandeel. Afgelopen vrijdag was de slotkoers 2,71 euro, dus een verlies van ruim 42 procent. De intrinsieke waarde zou volgens Geert zo’n 12 euro per aandeel zijn. De pareltjes op de beurs van Geert zijn dus niet altijd wat het lijkt…..
Nico de Leeuw
Illusie
Onafhankelijkheid is een illusie. Analisten zijn afhankelijk van de mensen die hen betalen. Maar ja, de mens is van hebzucht bezeten en zoekt een leidsman. Als er maar genoeg mensen naar hem of haar luisteren, dan ontstaat een ‘self-fulfilling prophecy’. Mijn opoe zei altijd dat het een jongen zou worden, en ze had voor de helft gelijk.
Vera Kaspari
Ik heb namelijk nog iets spaargeld (+-500) liggen wat ik evt wil gaan beleggen. Ik heb dit eerder gedaan en daar toen nog een redelijke winst mee behaald. Hoe kan ik nu het best bekijken welke aandelen voor mij winstgevend kunnen zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:10 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Die is er niet. Beleggingsadviezen kan je het beste negeren. Zie ook dit stuk in NRC:
[..]
De aandelen staan best laag, als je voor een jaar wilt beleggen kun je best aandelen kopen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:14 schreef Swennus het volgende:
[..]
Ik heb namelijk nog iets spaargeld (+-500) liggen wat ik evt wil gaan beleggen. Ik heb dit eerder gedaan en daar toen nog een redelijke winst mee behaald. Hoe kan ik nu het best bekijken welke aandelen voor mij winstgevend kunnen zijn.
Destijds heb ik dat via de adviezen van Rabobank gedaan maar deze kan ik nergens meer vinden. Overigens kan dit ook puur geluk zijn dat het toen goed heeft uitgepakt.
Ja dat dacht ik dus ook,quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:16 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
De aandelen staan best laag, als je voor een jaar wilt beleggen kun je best aandelen kopen.
Het beste dat je kunt doen is gewoon kopen. Buy and Hold. Zo leer je het beste.. Je kunt natuurlijk ook kijken naar omzet/winst en kerncijfer (jaarverslag). Maar ik denk dat je daar niet zoveel beter van wordt als het je eerste belegging is. Althans, ik zelf hebt dat niet gedaan. Kijk naar de trendkanaal in een grafiek.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:18 schreef Swennus het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook,
Maar waar kan ik mij het beste inlezen over welke aandelen ik dan het beste kan kopen. Tuurlijk is er nooit een "beste", maar enig voorbereidend advies is wel welkom
Technische Analyse wordt in dit topic meestal met cynisme en hoongelach begroet. Als je graag met gelijkgezinden over TA wilt discussieren, dan zou ik daarvoor een apart topic openen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:38 schreef Radiopiet het volgende:
je ziet duidelijk het trendkanaal.
Inderdaad, klinkt bekend. Als je een TA uitvoert en je bent nieuwsgierig hoe anderen er over denken, dan wordt het afgedaan met :quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Technische Analyse wordt in dit topic meestal met cynisme en hoongelach begroet. Als je graag met gelijkgezinden over TA wilt discussieren, dan zou ik daarvoor een apart topic openen.
Of je nu vindt dat de aandelen laag of hoog staan, dat heeft niks met de beleggingstermijn te maken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:16 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
De aandelen staan best laag, als je voor een jaar wilt beleggen kun je best aandelen kopen.
Op lange termijn bewegen ze naar een gemiddelde K/W verhouding, dat zal hij wel bedoeld hebben. Maar dat ze nu laag zouden staan is natuurlijk nonsens.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:57 schreef LXIV het volgende:
Of je nu vindt dat de aandelen laag of hoog staan, dat heeft niks met de beleggingstermijn te maken.
Nee, maar ze staan ook niet hoog. Er valt weinig van te zeggen, naar mijn mening. Maar als je 500 euro hebt en een jaar de tijd, zou ik iig niet de beurs op gaan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:15 schreef dvr het volgende:
[..]
Op lange termijn bewegen ze naar een gemiddelde K/W verhouding, dat zal hij wel bedoeld hebben. Maar dat ze nu laag zouden staan is natuurlijk nonsens.
Wil 't lukken? Ikzelf ben de perfecte contra-indicator; moest ik zeggen wat ik koop kan iedereen hier gerust short gaan en winst pakken. Op lange termijn komt 't vaak wel goed, en zeker direct calls schrijven loont bij mij.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:57 schreef the85mc het volgende:
[..]
Inderdaad, klinkt bekend. Als je een TA uitvoert en je bent nieuwsgierig hoe anderen er over denken, dan wordt het afgedaan met :![]()
Of er wordt gezegd dat aandelen al jaren te hoog gewaardeerd zijn. Lekker belangrijk, ik investeer speculeer toch op de korte termijn.
solar powered blimpquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:35 schreef JimmyJames het volgende:
Als ik zoiets lees: http://www.businessinside(...)hip-goes-down-2011-7
Dan denk ik toch dat er zat dingen zijn waarop ze moeten kunnen bezuinigen daar in de VS
Maar zeppelins zijn echt een uitstekend middel om heel goedkoop, heel veel, en schoon cargo te vervoeren. Na die grote ramp tientallen jaren geleden is er weinig meer naar omgekeken wat erg jammer is. Juist dit soort projecten zouden in crisistijd heel nuttig kunnen zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:35 schreef JimmyJames het volgende:
Als ik zoiets lees: http://www.businessinside(...)hip-goes-down-2011-7
Dan denk ik toch dat er zat dingen zijn waarop ze moeten kunnen bezuinigen daar in de VS
Wij gaan binnenkort een zeppelin gebruiken als communicatie-satelliet. Is ook cool!quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
solar powered blimp
ik vinnem geweldig
ik weet nu wat ik wil worden als ik groot ben: zepke piloot!quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij gaan binnenkort een zeppelin gebruiken als communicatie-satelliet. Is ook cool!
+1.74% nuquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |