Maar dan vind ik Apple nog meer een ééndagsvlieg dan KO of Heineken. Die zijn here to stay, terwijl Apple héél snel passé kan worden. In feite zit 't verschil gewoon in 'hipheid': Apple is hot, KO e.d. zijn saaie bedrijven die stabiliteit hebben opgebouwd. Bovendien, je kan gerust naar de concurrentie gaan (van Cola overstappen naar plat water) en toch nog van The Coca Cola Company drinken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nu gaat die markt wel heel snel dus lastig om in de toekomst te kijken. Maar bedrijven als Coca-Cola, Heineken e.d staan ook al jaaaren aan de top terwijl er genoeg volwaardige concurrentie is. Dus eens
Daar heb je helemaal gelijk in. En de (consumenten)electronica heeft een slechte trackrecord op dat gebied. Zie het verval van RIM bijv, dat is ook enorm hard gegaan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:39 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Maar dan vind ik Apple nog meer een ééndagsvlieg dan KO of Heineken. Die zijn here to stay, terwijl Apple héél snel passé kan worden. In feite zit 't verschil gewoon in 'hipheid': Apple is hot, KO e.d. zijn saaie bedrijven die stabiliteit hebben opgebouwd.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
zo makkelijk is het om Apple te plagieren: http://www.minyanville.co(...)m=portals&from=yahoo
higher commodity costs.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:48 schreef JimmyJames het volgende:
Als je aan het begin van de week puts had geschreven/calls had gekocht op de NL financials doe je nu goede zaken.
Pepsico verliest trouwens 5% op muurstraat, dat zie je ook niet vaak:
http://www.google.com/finance?q=NYSE:PEP
PS: veel immateriele activa en goodwill op de balans....quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:53 schreef Sokz het volgende:
ALS je maart 2009 long was gegaan doe je goede zaken.![]()
Pepsi houdt ik in de gaten, mede door hun gigantische marktaandeel op de chipsmarkt. Alleen veel schulden :|
Heb je zin om even een blik te werpen op de balans van ASM (en eventueel op die van de dochteronderneming ASM PT)?quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS: veel immateriele activa en goodwill op de balans....
Woar zie je dat?quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Chips is minder interessant dan het feit dat ze een heel heel groot deel van de (drink)water markt bezitten...... (langere termijn dan)
ik weet het omdat elke tweede waterflesje wat ik in Azie in mijn klauwen krijg onder het locale merk zegt :'a Pepsi company'quote:
na-beursquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:01 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Heb je zin om even een blik te werpen op de balans van ASM (en eventueel op die van de dochteronderneming ASM PT)?![]()
Ik overweeg om er puts op te schrijven.
Ach close of niet. Al dat soort zaken blijven toch intern en dit is allemaal wat gelul in de marge.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
off to the races on this rumor: President Obama and House Speaker Boehner Close to Major Budget Deal: New York Times (Story Developing)
/edit/ en vijfentwintig minuten later: White House Denies NY Times Report That President Obama and House Speaker Boehner Are Close to Budget Deal (Click for Related Story)
Ik zie zo op het eerste oog niet heel veel bijzonders, behalve deze:quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:01 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Heb je zin om even een blik te werpen op de balans van ASM (en eventueel op die van de dochteronderneming ASM PT)?![]()
Ik overweeg om er puts op te schrijven.
Inderdaad, gister een flinke stijging en nu nog steeds groen..quote:
De VS gedeeltelijk laten defaulten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:12 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Nop, gedeeltelijke default is't alternatief.
Het eerste half uur zat al meer dan 10% verloop inquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:57 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Inderdaad, gister een flinke stijging en nu nog steeds groen..
EDIT: Ze dalen!!!!![]()
Bedankt voor deze uitgebreide analysequote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kortom: uit de balans / jaarrekening blijken zo 1-2-3 geen showstoppers of aperte lijken, imho.
Ik begrijp alleen niet of ASMI nu wel of geen controlerend belang heeft in ASM PT
http://www.iex.nl/Column/64860/ASMI-onzin.aspxquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:58 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bedankt voor deze uitgebreide analyse![]()
De 'korting' die je krijgt op ASM PT als je ASM koopt, komt volgens mij omdat de front-end tot voor kort niet zo goed draaide en er nog steeds geen uitzicht is op een splitsing front-end/back-end.
SNS sprak vorig jaar nog van een 'extreme korting':
http://www.analist.nl/ber(...)nen+om+ASMI+te+kopen
Dat artikel is ook aan te raden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:00 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
http://www.iex.nl/Column/64860/ASMI-onzin.aspx
LOL, goodwill schrap ik altijd direct uit de balansquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:48 schreef LXIV het volgende:
Toch is het in mijn ogen prima dat TT goodwill afschrijft. Daarvan hadden ze 1800 miljoen op de balans staan, met een eigen marketcap van 800 miljoen. Prima dat dit gebeurt.
Een WPA van 14..... op basis van een hausse periode..... ;'(quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Reeds positief
Waarderingstechnisch ziet het door de goede winstontwikkeling bij ASMPT en de turnaround bij de rest van ASMI er goed uit
Wel nasty
Te laat om nog in te stappen zeker?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:55 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Combinatie van Lion en de cijfers die onlangs bekend werden gemaakt?
[..]
Ik denkt dat het rendement op Eigen Vermogen van die 900M laag zal zijn!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL, goodwill schrap ik altijd direct uit de balans
Overigens staan die kaarten van Atlas niet onder de goodwill, maar onder de intangible assets.....die ze nog atlijd op een slordige 900M waarderen. Hoeveel reveneuen leveren die kaarten nu voor ze op?
Overig zal de software zijn (algoritmes) en de naamsbekendheid. Ik vind het wel redelijk om die software te waarderen: het kost veel geld om die te creeren. Het is onzin om wel een vrachtwagen te accepteren als vermogen en niet een stuk software waar honderdduizenden programmeeruren in zitten. Kost allebei geld om te maken.quote:Resteert nu nog 665M eigen vermogen, terwijl ze nog 382M goodwill op de balans hebben staan (wat is dat dan nog?), en 900M overige intangible assets. De marketcap is overigens circa 800M.
In hoeverre was TT verplicht (door de boekhouder) om af te boeken? Je hebt daar toch ook wel enigszins zelf de hand in?quote:Een negatieve cashflow de laatset twee kwartalen. Als Nokia/Microsoft/Navteq dit wil blazen ze TomTom uit het water door twe kwartalen hun kaarten tegen discount prijzen aan te bieden...... zodra ze op hun kaarten database moeten afwaarderen is het eigen vermogen op.....
Als je jouw pokercapital nou eens aan mij geeft invest ik datquote:
Die grafiek is inderdaad wel een beetje erg creatief geplotquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Een WPA van 14..... op basis van een hausse periode..... ;'(
Dat is misschien vast okay in de varkensfase van de chipsindustrie, maar niet echt op het hoogtepunt. Lijkt me niet dat de huidige winst realistisch is voor de langere termijn....
Lijkt me dat je de winsten dan een beetje over langere termijn moet middelen.... en dan is 14 nog een beetje erg veul voor een cypercyclisch bedrijf....
Kan niet, het moet aangekochte goodwill zijn. Dus samenhangend met Atlas.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:10 schreef LXIV het volgende:
Overig zal de software zijn (algoritmes) en de naamsbekendheid. Ik vind het wel redelijk om die software te waarderen: het kost veel geld om die te creeren. Het is onzin om wel een vrachtwagen te accepteren als vermogen en niet een stuk software waar honderdduizenden programmeeruren in zitten. Kost allebei geld om te maken.
Binnen de bandbreedte van de redelijkheid. Ik denk dat de accountant een beetje aan het voorsorteren is, of het dan 500M of 600M of 400M moet zijn, tsja, dat kan je wel een beetje sturen....quote:In hoeverre was TT verplicht (door de boekhouder) om af te boeken? Je hebt daar toch ook wel enigszins zelf de hand in?
Dat was Frank van Dongen. Ik weet niet of hij nóg verder short is gegaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:12 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die bloggende Apple shortende analyst? Z'n naam is me even ontschoten maar die is al een paar keer flink gefrustreerd geworden dat Apple niet daalde
LXIV? Jij weet het vast nog wel.
Als ik het goed begrijp staat dan alle software die Microsoft zelf gemaakt heeft voor 0 dollar op de balans? Geldt dat ook voor andere producten die een bedrijf zelf maakt? Voorraden mag je bijv. toch gewoon wel op de balans zetten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kan niet, het moet aangekochte goodwill zijn. Dus samenhangend met Atlas.
Intern gecreerde goodwill kan niet geactiveerd worden.
Atlas had toch alleen kaarten, niet de software?
En Atlas als naam bestaat toch ook niet meer?
Maar uiteindelijk moet het er wel af. Logisch ook.quote:Binnen de bandbreedte van de redelijkheid. Ik denk dat de accountant een beetje aan het voorsorteren is, of het dan 500M of 600M of 400M moet zijn, tsja, dat kan je wel een beetje sturen....
Waarom zou de software van MS zelf op de balans staan met waarde 0 dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp staat dan alle software die Microsoft zelf gemaakt heeft voor 0 dollar op de balans? Geldt dat ook voor andere producten die een bedrijf zelf maakt? Voorraden mag je bijv. toch gewoon wel op de balans zetten?
[..]
Maar uiteindelijk moet het er wel af. Logisch ook.
Hij kan in ieder geval nog lachen (Frank van Dongen is een pseudoniem).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was Frank van Dongen. Ik weet niet of hij nóg verder short is gegaan.
Neem aan dat hij privé ook wel het een en ander belegtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hij kan in ieder geval nog lachen (Frank van Dongen is een pseudoniem).
Zijn klanten misschien minder. Want uiteindelijk leeft ie natuurlijk van de commissie en niet van beleggingen, zoals elke 'adviseur' of 'goeroe'
[ afbeelding ]
Lol.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:12 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Als je jouw pokercapital nou eens aan mij geeft invest ik dat, splitten we de ROI 20:80.
Je mist iets.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp staat dan alle software die Microsoft zelf gemaakt heeft voor 0 dollar op de balans? Geldt dat ook voor andere producten die een bedrijf zelf maakt? Voorraden mag je bijv. toch gewoon wel op de balans zetten?
[..]
Maar uiteindelijk moet het er wel af. Logisch ook.
Makes sensequote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je mist iets.
(..)
Kaarten, databases, logaritmes staan dus niet onder goodwill, maar onder Intangible Imm. Assets. En die zijn niet afgewaardeerd.
Vandaar mijn vraag: wat is die goodwill dan nog waard?
Naamsbekendhied van Tele Atlas? Dat bestaat niet meer....
Dat zit er wel in idd. Maar het zijn wel de leukere conf. call'squote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:53 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
@Dino, denk dat het board op zo'n conference call een beetje om de vraag heen zou draaien, en een media-safe antwoord geeft. Alhoewel dit natuurlijk ook wel iets zegt over het waarschijnlijk impairment handelen.
Ok, bedankt voor de duidelijke uitleg!. Dus die goodwill is eigenlijk een beetje hetgeen TT teveel betaald heeft voor TA. Om het te krijgen! Dat kun je dan inderdaad wel gewoon van de balans wegstrepen!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je mist iets.
Je hebt twee posten in de jaarrekening die niet hetzelfde zijn:
-goodwill
-intangible immaterial assets.
Intangbile imm. assets kunnen geactiveerde kosten van research zijn, software ontwikkeling etc. etc. (alhoewel de activeringscriteria ervan erg strikt zijn, vaak beperkt tot externe kosten etc. etc.).
Dat kunnen ook (en zullen veeal zijn) identifiable intangible assets zijn uit hoofde van een overname (purchase price accounting: http://en.wikipedia.org/wiki/Purchase_price_allocation )
In het geval van overname van Tele Atlas door TomTom heeft TomTom stel (ik weet niet het exacte bedrag) 3,000M betaald.
Toen zijn eerst alle tangible assets van Tele Atlas getaxeerd (gebouwen, inventaris etc.), stel 100M.
Vervolgens de cash, banktegeoeden, vorderingen, schulden etc. etc., stel 500M
Toen is men gaan kijken wat de kaarten waard zijn, als een derde die kaarten zou aankopen, idem zaken als databased, algoritmes etc. etc., als het maar separaat verhandelbaar ZOU kunnen zijn. Stel dit was 1000M.
Dan krijgt TomTom dus een geconsolideerde balans na overname van
Intangible Imm. Assets 1000M
Tangible Assets 100M
Rest 500M
Maar TomTom heeft 3000M betaald.
Wat is dan het verschil tussen 3000M en (1000M+100M+500M) is 1400M?
Dat is iets ondefinieerbaar (anders dan de kaarten, databases etc.), je zou dat ook niet apart kunnen verkopen. Dat noemen ze dan goodwill.
De geconsolideerde balans wordt dan
Goodwill 1400M
Intangible Imm. assets 1000M
Tangible assets 100M
Rest 500M
Kaarten, databases, logaritmes staan dus niet onder goodwill, maar onder Intangible Imm. Assets. En die zijn niet afgewaardeerd.
Vandaar mijn vraag: wat is die goodwill dan nog waard?
Naamsbekendhied van Tele Atlas? Dat bestaat niet meer....
PS: zal vanavond eens zoeken of er een Q2 earnings conference call is gehouden, misschien dat een wakkere analist daar (publiekelijk) een vraag heeft durven stellen over welke veronderstellingen ze bij de berekening van de impairment hebben gehanteerd, alsmede waarom ze enkel hun goodwill (materieel) hebben afgewaardeerd.....
Vraag 't ze, waarschijnlijk negeren je ze of schelden ze je uitquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:08 schreef LXIV het volgende:
Op het TT-forum op IEX.nl worden de mensen tot wanhoop gedreven. Daar zitten de echte 'believers'. Er wordt veel gevloekt op Goddijn en allerlei samenzweringstheoriën bedacht waarom de koers 'zo laag gehouden wordt'. Dat komt dan omdat Goddijn samen met een stel Joden ofzo van TT een pennystock wil maken en het daarna voor een belachelijk lage prijs van de markt trekt.
Dat kan allemaal best waar zijn, wie weet. Maar wat ik dan niet snap is wanneer je serieus denkt dat dit het geval is, je nog in TT beleggen wil! Dan verkoop je toch en ga je short?
Klopt, in de regel zullen analisten en banken die goodwill voor hun analyse van de balans schrappen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor de duidelijke uitleg!. Dus die goodwill is eigenlijk een beetje hetgeen TT teveel betaald heeft voor TA. Om het te krijgen! Dat kun je dan inderdaad wel gewoon van de balans wegstrepen!
Als TT enerzijds zijn goodwill wegstreept en anderzijds zijn winst gebruikt om schulden af te betalen is er (bij evenwicht) voor het EV niets aan de hand. En op die schulden betaal je rente, die goodwill levert niets meer op. Je krijgt er wel een gezondere, realistischere balans van.
Ik heb er eens aan gedacht om een keer een topic te openen en daarin een jaarrekening van (bij voorkeur) een financiele instelling eens helemaal uit elkaar te trekken, maar volgens mij heb ik nog een back log aan toezeggingen:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:43 schreef Sokz het volgende:
Dino moet je vaker doen zulke analyses over ASM en TT; wordt hier ontzettend veel wijzer van.
Jij bent ook de enige hier die zo'n balans ook echt goed kan lezen/duiden. Ik snap met mijn HAVO-economie wel het principe van een balans, maar daar houdt het zo ongeveer op.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb er eens aan gedacht om een keer een topic te openen en daarin een jaarrekening van een financiele instelling eens helemaal uit elkaar te trekken, maar volgens mij heb ik nog een back log aan toezeggingen:
- hedging in macroverband - zero sum of niet (SeLang);
- waarom Schiller P/E onder US GAAP vergelijken met Schiller P/E onder IFRS bij dezelfde bedrijven tot hele andere uitkomsten komt - aan de hand van ING 20F / jaarrek. (?);
en nog iets anders wat ik denk ik vergeten ben en niet opgeschreven heb.... (oeps)
UbiDubiWie?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:16 schreef monkyyy het volgende:
Is UbiDubiumIbiLibertas een bekende troll in AEX, wat is die gast irritant, jezus.
ja sorry, UbiDubiumlbiVeritas was al bezit, vandaar....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:16 schreef monkyyy het volgende:
Is UbiDubiumIbiLibertas een bekende troll in AEX, wat is die gast irritant, jezus.
Ik heb dan die kleine letterjes regelmatig moeten schrijven danwel herschrijven, om maar niet te zeggen bij elkaar grabelen, dat helpt wel akelig veel in het lezen van die shit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:36 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb eens zo'n pdfje van een grote bank gelezen waarin haarfijn de basics van het lezen van een balans, cash flow, en income statement werden uitgelegd. Maar de kleine lettertjes in een jaarverslag duiden zoals Dino dat doet dat ligt ver buiten mijn bereik.
gannon legt op zn site ook het e.e.a. uit aan de hand van voorbeelden, zie bijv over de fcf:
http://www.gannononinvest(...)d-examples-from.html
PS: Boem + pieuw = 7 + 4 (?) doden + chaosquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS: wtf is er aan de hand in Norwegen?
PS2: ik heb mijn posities weer gedumpt. 6,5% erbij in twee-en-een-halve dag, het is wel weer even mooi.
voornamelijk Ciscoquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:00 schreef Sokz het volgende:
[..]
PS: Boem + pieuw = 7 + 4 (?) doden + chaos
PS2: Ook cisco?![]()
Pff ik loop gemiddeld pas net quitte (16.21)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
voornamelijk Cisco
Voornamelijk gekocht tussen 14,955 en 15.55, dus die mochten er best uit op 16,45 vond ik
Ik heb niet genoeg zitvlees, ik weet het.
Maar hoop na wat budget-ellende weer rond die koers op te pikken
Als ze doorstijgen heb ik pech gehad.
Ik zat onder de 16 gemiddeld, maar had ook wat rugwind van de USDquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:28 schreef Sokz het volgende:
[..]
Pff ik loop gemiddeld pas net quitte (16.21)
Heb je dat nooit dat als het maar blijft afkalven dat je denkt heb ik nou wat gemist ofzo...?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Top Dino! Ik kan me nog wel herinneren dat je een aantal posts had dat je toch wat kibbelig werd van Cisco die continu wat naar beneden sprong.
Mooi, ik was vandaag al blij met 6,5% optiepremie tegen volgende expiratiequote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS: wtf is er aan de hand in Norwegen?
PS2: ik heb mijn posities weer gedumpt. 6,5% erbij in twee-en-een-halve dag, het is wel weer even mooi.
Nee, niet echt. En zeker niet met Cisco, dat ging met enorme sprongen omlaag dat gaf mij het idee dat er bepaalde zaken de bende enorm willen drukken. Daar wil ik niet al te veel mee te maken hebbenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Heb je dat nooit dat als het maar blijft afkalven dat je denkt heb ik nou wat gemist ofzo...?
Maar voor hetzelfde geld staat het over twee weken op 20 hoor.
-erg laag volume voor CSCO vandaag trouwens.... -
Interessant! Moest ik gisteren nog aan denken. Lang leve oersaaie gevestigde waardenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:52 schreef Sokz het volgende:
De grote gele 'M' blijft het ook goed doen zeg, als ik die ooit nog eens iets goedkoper op kan pakken ..
13e kwartaal op rij met winstgroei.
Net als Yum! .. laatste keer dat ik die op dit forum langs zag komen stonden ze op $33.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:13 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Interessant! Moest ik gisteren nog aan denken. Lang leve oersaaie gevestigde waarden
quote:My plan A is to attempt to acquire 3 million Euro, in which case I plan to establish a pan-European organizational platform that will attempt to grow organically as a support organization which will distribute a “legal version” of the compendium.
If I fail to generate the specified amount I will move forward with the operation, in order to market the compendium that way.
As of 2005 I have managed to generate 500 000 Euro, but I am still 2,5 million Euro short. I will attempt to generate the remaining amount through continued stock/options speculation. I can afford to lose up to 250 000 Euro without it compromising the completion of the compendium and the subsequent effectuation of the operation.
Stock/option speculation did not work out. I will need to cut my losses and proceed to plan B.
Toen dacht hij: even mensen neerknallenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:19 schreef LXIV het volgende:
Ok, de schutter uit Noorwegen in zijn dagboek van 1500 pagina's:
[..]
Mwhuaha staat weer terug op 15 naar die 'hype' rond de jaarwisseling.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:42 schreef JimmyJames het volgende:
Duidelijke mening![]()
Komt Delta Lloyd er gunstiger van af?
mag ik niet zeggenquote:Op maandag 25 juli 2011 17:42 schreef JimmyJames het volgende:
Duidelijke mening![]()
nee, mag ik gewoon niet zeggenquote:
ik heb er wel een paar meer nodig ben ik bang. Nietmand een bloomberg terminal oid bij de hand, of een broker waar hij of zij historische intraday charts kan zien?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
weet iemand waar ik historische intraday USD to EUR rates vandaan kan toveren?
24/6/2011 om 10.30uur NL tijd
en
25/6/2011 om 10.30uur NL tijd
en
22/7/2011 om 10.30uur NL tijd
?
Dan maak ik vanavond even een compleet lijstjequote:Op maandag 25 juli 2011 17:55 schreef fedsingularity het volgende:
Zet het lijstje maar neer, dat moet te vinden zijn
Dat is wat Turbo's mooi definieert in mijn ogenquote:Op maandag 25 juli 2011 18:34 schreef Pizzaman het volgende:
Zijn er hier nog mensen die een beetje actief zijn in Turbo's/Sprinters? Zeker in deze tijd met schommelende koersen zijn er mooie rendementen te behalen. (ok, en ook grote verliezen...)
Ik zou nog erg oppassen met de financials.. In de US of A is er nog steeds geen akkoord over het max schulden plafond. De republikeinen zullen niet makkelijk toegeven dit keer, al zullen ze het niet tot een default laten leiden (als het goed is...) Tot die tijd (2 aug) oppassen dus, er kunnen flinke klappers komen in de financiele sector.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:19 schreef JimmyJames het volgende:
Iemand een mening over Aegon?
Normaal blijf ik van financials af maar het lijkt me op het moment een aandeel dat door iedereen wordt uitgekotst, dus wellicht kansrijk?
Als jij zegt dat de kans dat 't fout gaat klein is, denkt dan niet iedereen dat? Ik alvast wel. En indien ja, dan moet 't in de koersen ingerekend zijn denk ik.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:00 schreef the85mc het volgende:
.
[..]
Ik zou nog erg oppassen met de financials.. In de US of A is er nog steeds geen akkoord over het max schulden plafond. De republikeinen zullen niet makkelijk toegeven dit keer, al zullen ze het niet tot een default laten leiden (als het goed is...) Tot die tijd (2 aug) oppassen dus, er kunnen flinke klappers komen in de financiele sector.
Aan de andere kant: de kans dat het fout gaat is klein. Gaat het goed, dan kun je positieve koersbewegingen verwachten. Geen grote rendementen zonder risico's..
Veel beleggers zijn risico mijdend. De kans dat griekenland failliet werd verklaard was niet groot maar toch daalden alle financials, en flink ook. Dus ook al is de kans klein dat het fout gaat, de meeste beleggers willen blijkbaar niet dat risico lopen en dus zijn de koersen flink gedaald. Iedereen heeft dezelfde informatie (normaal gesproken) maar het is aan jezelf wat je ermee doet.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Als jij zegt dat de kans dat 't fout gaat klein is, denkt dan niet iedereen dat? Ik alvast wel. En indien ja, dan moet 't in de koersen ingerekend zijn denk ik.
Just saying, 't is zo simpel niet... Ik verwacht geen grote koersbewegingen dan, maar ik kan ook fout zijn natuurlijk!
Is geloof ik voor 70% in handen van een Britse financial dan zou je eigenlijk beter die kunnen op zoeken en kopen. (Mits die niet absurd geprijsd is.)quote:Op maandag 25 juli 2011 17:42 schreef JimmyJames het volgende:
Duidelijke mening![]()
Hier ben ik het wel mee eens. Zeker na de crash is de risico-aversie groter geworden dan de 'greed'. Daar kun je van profiteren als je jezelf daar overheen weet te tillen.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:07 schreef the85mc het volgende:
[..]
Veel beleggers zijn risico mijdend. De kans dat griekenland failliet werd verklaard was niet groot maar toch daalden alle financials, en flink ook. Dus ook al is de kans klein dat het fout gaat, de meeste beleggers willen blijkbaar niet dat risico lopen en dus zijn de koersen flink gedaald. Iedereen heeft dezelfde informatie (normaal gesproken) maar het is aan jezelf wat je ermee doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |