abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99795324
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:57 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Inderdaad, gister een flinke stijging en nu nog steeds groen.. :Y)

EDIT: Ze dalen!!!! -O-
Het eerste half uur zat al meer dan 10% verloop in :D

Dat kun je toch niet meer serieus nemen :)
Het is verdomme geen monopoly :P

A propos Apple copy shops:
http://www.nu.nl/internet(...)nepwinkel-apple.html

Veel geluk Apple in the wild wild East :)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:48:51 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99795355
Toch is het in mijn ogen prima dat TT goodwill afschrijft. Daarvan hadden ze 1800 miljoen op de balans staan, met een eigen marketcap van 800 miljoen. Prima dat dit gebeurt.
The End Times are wild
pi_99795670

^O^

Combinatie van Lion en de cijfers die onlangs bekend werden gemaakt?

quote:
De winkel leek echter zo erg op de officiële verkooppunten dat zelfs het personeel dacht echt voor het Amerikaanse concern te werken.
_O-
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:58:09 #129
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_99795816
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Kortom: uit de balans / jaarrekening blijken zo 1-2-3 geen showstoppers of aperte lijken, imho.
Ik begrijp alleen niet of ASMI nu wel of geen controlerend belang heeft in ASM PT

Bedankt voor deze uitgebreide analyse :)

De 'korting' die je krijgt op ASM PT als je ASM koopt, komt volgens mij omdat de front-end tot voor kort niet zo goed draaide en er nog steeds geen uitzicht is op een splitsing front-end/back-end.

SNS sprak vorig jaar nog van een 'extreme korting':
http://www.analist.nl/ber(...)nen+om+ASMI+te+kopen
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_99795974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:58 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Bedankt voor deze uitgebreide analyse :)

De 'korting' die je krijgt op ASM PT als je ASM koopt, komt volgens mij omdat de front-end tot voor kort niet zo goed draaide en er nog steeds geen uitzicht is op een splitsing front-end/back-end.

SNS sprak vorig jaar nog van een 'extreme korting':
http://www.analist.nl/ber(...)nen+om+ASMI+te+kopen
http://www.iex.nl/Column/64860/ASMI-onzin.aspx
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:01:37 #131
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_99796045
quote:
Dat artikel is ook aan te raden.
Vooral die eerste grafiek. Het is volgens mij alleen maar schever geworden.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_99796183
Reeds positief
Waarderingstechnisch ziet het door de goede winstontwikkeling bij ASMPT en de turnaround bij de rest van ASMI er goed uit

Wel nasty :')
pi_99796202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:48 schreef LXIV het volgende:
Toch is het in mijn ogen prima dat TT goodwill afschrijft. Daarvan hadden ze 1800 miljoen op de balans staan, met een eigen marketcap van 800 miljoen. Prima dat dit gebeurt.
LOL, goodwill schrap ik altijd direct uit de balans :)

Overigens staan die kaarten van Atlas niet onder de goodwill, maar onder de intangible assets.....die ze nog atlijd op een slordige 900M waarderen. Hoeveel reveneuen leveren die kaarten nu voor ze op?

Resteert nu nog 665M eigen vermogen, terwijl ze nog 382M goodwill op de balans hebben staan (wat is dat dan nog?), en 900M overige intangible assets. De marketcap is overigens circa 800M.

Een negatieve cashflow de laatset twee kwartalen. Als Nokia/Microsoft/Navteq dit wil blazen ze TomTom uit het water door twe kwartalen hun kaarten tegen discount prijzen aan te bieden...... zodra ze op hun kaarten database moeten afwaarderen is het eigen vermogen op.....
pi_99796444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Reeds positief
Waarderingstechnisch ziet het door de goede winstontwikkeling bij ASMPT en de turnaround bij de rest van ASMI er goed uit

Wel nasty :')
Een WPA van 14..... op basis van een hausse periode..... ;'(
Dat is misschien vast okay in de varkensfase van de chipsindustrie, maar niet echt op het hoogtepunt. Lijkt me niet dat de huidige winst realistisch is voor de langere termijn....

Lijkt me dat je de winsten dan een beetje over langere termijn moet middelen.... en dan is 14 nog een beetje erg veul voor een cypercyclisch bedrijf....
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:10:09 #135
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_99796538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:55 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

^O^

Combinatie van Lion en de cijfers die onlangs bekend werden gemaakt?

[..]

_O-
Te laat om nog in te stappen zeker? ;( :')
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:10:26 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99796549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

LOL, goodwill schrap ik altijd direct uit de balans :)

Overigens staan die kaarten van Atlas niet onder de goodwill, maar onder de intangible assets.....die ze nog atlijd op een slordige 900M waarderen. Hoeveel reveneuen leveren die kaarten nu voor ze op?
Ik denkt dat het rendement op Eigen Vermogen van die 900M laag zal zijn!
quote:
Resteert nu nog 665M eigen vermogen, terwijl ze nog 382M goodwill op de balans hebben staan (wat is dat dan nog?), en 900M overige intangible assets. De marketcap is overigens circa 800M.
Overig zal de software zijn (algoritmes) en de naamsbekendheid. Ik vind het wel redelijk om die software te waarderen: het kost veel geld om die te creeren. Het is onzin om wel een vrachtwagen te accepteren als vermogen en niet een stuk software waar honderdduizenden programmeeruren in zitten. Kost allebei geld om te maken.
quote:
Een negatieve cashflow de laatset twee kwartalen. Als Nokia/Microsoft/Navteq dit wil blazen ze TomTom uit het water door twe kwartalen hun kaarten tegen discount prijzen aan te bieden...... zodra ze op hun kaarten database moeten afwaarderen is het eigen vermogen op.....
In hoeverre was TT verplicht (door de boekhouder) om af te boeken? Je hebt daar toch ook wel enigszins zelf de hand in?
The End Times are wild
pi_99796640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:10 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Te laat om nog in te stappen zeker? ;( :')
Als je jouw pokercapital nou eens aan mij geeft invest ik dat _O_, splitten we de ROI 20:80.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Een WPA van 14..... op basis van een hausse periode..... ;'(
Dat is misschien vast okay in de varkensfase van de chipsindustrie, maar niet echt op het hoogtepunt. Lijkt me niet dat de huidige winst realistisch is voor de langere termijn....

Lijkt me dat je de winsten dan een beetje over langere termijn moet middelen.... en dan is 14 nog een beetje erg veul voor een cypercyclisch bedrijf....
Die grafiek is inderdaad wel een beetje erg creatief geplot :') die winst is niet realistisch op den duur, al helemaal niet als je kijkt naar wat dat bedrijf doet.
pi_99796666
Hoe is het eigenlijk met die bloggende Apple shortende analyst? Z'n naam is me even ontschoten maar die is al een paar keer flink gefrustreerd geworden dat Apple niet daalde :D

LXIV? Jij weet het vast nog wel.
pi_99796679
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:10 schreef LXIV het volgende:

Overig zal de software zijn (algoritmes) en de naamsbekendheid. Ik vind het wel redelijk om die software te waarderen: het kost veel geld om die te creeren. Het is onzin om wel een vrachtwagen te accepteren als vermogen en niet een stuk software waar honderdduizenden programmeeruren in zitten. Kost allebei geld om te maken.
Kan niet, het moet aangekochte goodwill zijn. Dus samenhangend met Atlas.
Intern gecreerde goodwill kan niet geactiveerd worden.
Atlas had toch alleen kaarten, niet de software?
En Atlas als naam bestaat toch ook niet meer?

quote:
In hoeverre was TT verplicht (door de boekhouder) om af te boeken? Je hebt daar toch ook wel enigszins zelf de hand in?
Binnen de bandbreedte van de redelijkheid. Ik denk dat de accountant een beetje aan het voorsorteren is, of het dan 500M of 600M of 400M moet zijn, tsja, dat kan je wel een beetje sturen....
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:13:51 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99796722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:12 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die bloggende Apple shortende analyst? Z'n naam is me even ontschoten maar die is al een paar keer flink gefrustreerd geworden dat Apple niet daalde :D

LXIV? Jij weet het vast nog wel.
Dat was Frank van Dongen. Ik weet niet of hij nóg verder short is gegaan.
The End Times are wild
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:15:23 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99796780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kan niet, het moet aangekochte goodwill zijn. Dus samenhangend met Atlas.
Intern gecreerde goodwill kan niet geactiveerd worden.
Atlas had toch alleen kaarten, niet de software?
En Atlas als naam bestaat toch ook niet meer?

Als ik het goed begrijp staat dan alle software die Microsoft zelf gemaakt heeft voor 0 dollar op de balans? Geldt dat ook voor andere producten die een bedrijf zelf maakt? Voorraden mag je bijv. toch gewoon wel op de balans zetten?
quote:
Binnen de bandbreedte van de redelijkheid. Ik denk dat de accountant een beetje aan het voorsorteren is, of het dan 500M of 600M of 400M moet zijn, tsja, dat kan je wel een beetje sturen....
Maar uiteindelijk moet het er wel af. Logisch ook.
The End Times are wild
pi_99796875
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp staat dan alle software die Microsoft zelf gemaakt heeft voor 0 dollar op de balans? Geldt dat ook voor andere producten die een bedrijf zelf maakt? Voorraden mag je bijv. toch gewoon wel op de balans zetten?

[..]

Waarom zou de software van MS zelf op de balans staan met waarde 0 dan?

http://finance.yahoo.com/q/bs?s=MSFT

Lol die goodwill :')
pi_99796929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat was Frank van Dongen. Ik weet niet of hij nóg verder short is gegaan.
Hij kan in ieder geval nog lachen (Frank van Dongen is een pseudoniem).
Zijn klanten misschien minder. Want uiteindelijk leeft ie natuurlijk van de commissie en niet van beleggingen, zoals elke 'adviseur' of 'goeroe'

pi_99796981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hij kan in ieder geval nog lachen (Frank van Dongen is een pseudoniem).
Zijn klanten misschien minder. Want uiteindelijk leeft ie natuurlijk van de commissie en niet van beleggingen, zoals elke 'adviseur' of 'goeroe'

[ afbeelding ]
Neem aan dat hij privé ook wel het een en ander belegt :').
Of dat recht evenredig is met wat hij zijn klanten adviseert is een tweede _O-.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:21:14 #145
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_99797127
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:12 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Als je jouw pokercapital nou eens aan mij geeft invest ik dat _O_, splitten we de ROI 20:80.

Lol. :P
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_99797441
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Je mist iets.

Je hebt twee posten in de jaarrekening die niet hetzelfde zijn:
-goodwill
-intangible immaterial assets.

Intangbile imm. assets kunnen geactiveerde kosten van research zijn, software ontwikkeling etc. etc. (alhoewel de activeringscriteria ervan erg strikt zijn, vaak beperkt tot externe kosten etc. etc.).

Dat kunnen ook (en zullen veeal zijn) identifiable intangible assets zijn uit hoofde van een overname (purchase price accounting: http://en.wikipedia.org/wiki/Purchase_price_allocation )

In het geval van overname van Tele Atlas door TomTom heeft TomTom stel (ik weet niet het exacte bedrag) 3,000M betaald.
Toen zijn eerst alle tangible assets van Tele Atlas getaxeerd (gebouwen, inventaris etc.), stel 100M.
Vervolgens de cash, banktegeoeden, vorderingen, schulden etc. etc., stel 500M
Toen is men gaan kijken wat de kaarten waard zijn, als een derde die kaarten zou aankopen, idem zaken als databased, algoritmes etc. etc., als het maar separaat verhandelbaar ZOU kunnen zijn. Stel dit was 1000M.

Dan krijgt TomTom dus een geconsolideerde balans na overname van
Intangible Imm. Assets 1000M
Tangible Assets 100M
Rest 500M

Maar TomTom heeft 3000M betaald.
Wat is dan het verschil tussen 3000M en (1000M+100M+500M) is 1400M?
Dat is iets ondefinieerbaar (anders dan de kaarten, databases etc.), je zou dat ook niet apart kunnen verkopen. Dat noemen ze dan goodwill.

De geconsolideerde balans wordt dan
Goodwill 1400M
Intangible Imm. assets 1000M
Tangible assets 100M
Rest 500M

Kaarten, databases, logaritmes staan dus niet onder goodwill, maar onder Intangible Imm. Assets. En die zijn niet afgewaardeerd.
Vandaar mijn vraag: wat is die goodwill dan nog waard? :)
Naamsbekendhied van Tele Atlas? Dat bestaat niet meer....

PS: zal vanavond eens zoeken of er een Q2 earnings conference call is gehouden, misschien dat een wakkere analist daar (publiekelijk :) ) een vraag heeft durven stellen over welke veronderstellingen ze bij de berekening van de impairment hebben gehanteerd, alsmede waarom ze enkel hun goodwill (materieel) hebben afgewaardeerd.....

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 22-07-2011 15:35:56 ]
pi_99797866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je mist iets.

(..)

Kaarten, databases, logaritmes staan dus niet onder goodwill, maar onder Intangible Imm. Assets. En die zijn niet afgewaardeerd.
Vandaar mijn vraag: wat is die goodwill dan nog waard? :)
Naamsbekendhied van Tele Atlas? Dat bestaat niet meer....
Makes sense _O_.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:43:46 #148
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99798269
Dino moet je vaker doen zulke analyses over ASM en TT; wordt hier ontzettend veel wijzer van.
pi_99798798
@Dino, denk dat het board op zo'n conference call een beetje om de vraag heen zou draaien, en een media-safe antwoord geeft. Alhoewel dit natuurlijk ook wel iets zegt over het waarschijnlijk impairment handelen.
pi_99798988
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:53 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
@Dino, denk dat het board op zo'n conference call een beetje om de vraag heen zou draaien, en een media-safe antwoord geeft. Alhoewel dit natuurlijk ook wel iets zegt over het waarschijnlijk impairment handelen.
Dat zit er wel in idd. Maar het zijn wel de leukere conf. call's :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')