Het eerste half uur zat al meer dan 10% verloop inquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:57 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Inderdaad, gister een flinke stijging en nu nog steeds groen..
EDIT: Ze dalen!!!!![]()
Bedankt voor deze uitgebreide analysequote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kortom: uit de balans / jaarrekening blijken zo 1-2-3 geen showstoppers of aperte lijken, imho.
Ik begrijp alleen niet of ASMI nu wel of geen controlerend belang heeft in ASM PT
http://www.iex.nl/Column/64860/ASMI-onzin.aspxquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:58 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bedankt voor deze uitgebreide analyse![]()
De 'korting' die je krijgt op ASM PT als je ASM koopt, komt volgens mij omdat de front-end tot voor kort niet zo goed draaide en er nog steeds geen uitzicht is op een splitsing front-end/back-end.
SNS sprak vorig jaar nog van een 'extreme korting':
http://www.analist.nl/ber(...)nen+om+ASMI+te+kopen
Dat artikel is ook aan te raden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:00 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
http://www.iex.nl/Column/64860/ASMI-onzin.aspx
LOL, goodwill schrap ik altijd direct uit de balansquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:48 schreef LXIV het volgende:
Toch is het in mijn ogen prima dat TT goodwill afschrijft. Daarvan hadden ze 1800 miljoen op de balans staan, met een eigen marketcap van 800 miljoen. Prima dat dit gebeurt.
Een WPA van 14..... op basis van een hausse periode..... ;'(quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Reeds positief
Waarderingstechnisch ziet het door de goede winstontwikkeling bij ASMPT en de turnaround bij de rest van ASMI er goed uit
Wel nasty
Te laat om nog in te stappen zeker?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:55 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Combinatie van Lion en de cijfers die onlangs bekend werden gemaakt?
[..]
Ik denkt dat het rendement op Eigen Vermogen van die 900M laag zal zijn!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL, goodwill schrap ik altijd direct uit de balans
Overigens staan die kaarten van Atlas niet onder de goodwill, maar onder de intangible assets.....die ze nog atlijd op een slordige 900M waarderen. Hoeveel reveneuen leveren die kaarten nu voor ze op?
Overig zal de software zijn (algoritmes) en de naamsbekendheid. Ik vind het wel redelijk om die software te waarderen: het kost veel geld om die te creeren. Het is onzin om wel een vrachtwagen te accepteren als vermogen en niet een stuk software waar honderdduizenden programmeeruren in zitten. Kost allebei geld om te maken.quote:Resteert nu nog 665M eigen vermogen, terwijl ze nog 382M goodwill op de balans hebben staan (wat is dat dan nog?), en 900M overige intangible assets. De marketcap is overigens circa 800M.
In hoeverre was TT verplicht (door de boekhouder) om af te boeken? Je hebt daar toch ook wel enigszins zelf de hand in?quote:Een negatieve cashflow de laatset twee kwartalen. Als Nokia/Microsoft/Navteq dit wil blazen ze TomTom uit het water door twe kwartalen hun kaarten tegen discount prijzen aan te bieden...... zodra ze op hun kaarten database moeten afwaarderen is het eigen vermogen op.....
Als je jouw pokercapital nou eens aan mij geeft invest ik datquote:
Die grafiek is inderdaad wel een beetje erg creatief geplotquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Een WPA van 14..... op basis van een hausse periode..... ;'(
Dat is misschien vast okay in de varkensfase van de chipsindustrie, maar niet echt op het hoogtepunt. Lijkt me niet dat de huidige winst realistisch is voor de langere termijn....
Lijkt me dat je de winsten dan een beetje over langere termijn moet middelen.... en dan is 14 nog een beetje erg veul voor een cypercyclisch bedrijf....
Kan niet, het moet aangekochte goodwill zijn. Dus samenhangend met Atlas.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:10 schreef LXIV het volgende:
Overig zal de software zijn (algoritmes) en de naamsbekendheid. Ik vind het wel redelijk om die software te waarderen: het kost veel geld om die te creeren. Het is onzin om wel een vrachtwagen te accepteren als vermogen en niet een stuk software waar honderdduizenden programmeeruren in zitten. Kost allebei geld om te maken.
Binnen de bandbreedte van de redelijkheid. Ik denk dat de accountant een beetje aan het voorsorteren is, of het dan 500M of 600M of 400M moet zijn, tsja, dat kan je wel een beetje sturen....quote:In hoeverre was TT verplicht (door de boekhouder) om af te boeken? Je hebt daar toch ook wel enigszins zelf de hand in?
Dat was Frank van Dongen. Ik weet niet of hij nóg verder short is gegaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:12 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die bloggende Apple shortende analyst? Z'n naam is me even ontschoten maar die is al een paar keer flink gefrustreerd geworden dat Apple niet daalde
LXIV? Jij weet het vast nog wel.
Als ik het goed begrijp staat dan alle software die Microsoft zelf gemaakt heeft voor 0 dollar op de balans? Geldt dat ook voor andere producten die een bedrijf zelf maakt? Voorraden mag je bijv. toch gewoon wel op de balans zetten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kan niet, het moet aangekochte goodwill zijn. Dus samenhangend met Atlas.
Intern gecreerde goodwill kan niet geactiveerd worden.
Atlas had toch alleen kaarten, niet de software?
En Atlas als naam bestaat toch ook niet meer?
Maar uiteindelijk moet het er wel af. Logisch ook.quote:Binnen de bandbreedte van de redelijkheid. Ik denk dat de accountant een beetje aan het voorsorteren is, of het dan 500M of 600M of 400M moet zijn, tsja, dat kan je wel een beetje sturen....
Waarom zou de software van MS zelf op de balans staan met waarde 0 dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp staat dan alle software die Microsoft zelf gemaakt heeft voor 0 dollar op de balans? Geldt dat ook voor andere producten die een bedrijf zelf maakt? Voorraden mag je bijv. toch gewoon wel op de balans zetten?
[..]
Maar uiteindelijk moet het er wel af. Logisch ook.
Hij kan in ieder geval nog lachen (Frank van Dongen is een pseudoniem).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was Frank van Dongen. Ik weet niet of hij nóg verder short is gegaan.
Neem aan dat hij privé ook wel het een en ander belegtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hij kan in ieder geval nog lachen (Frank van Dongen is een pseudoniem).
Zijn klanten misschien minder. Want uiteindelijk leeft ie natuurlijk van de commissie en niet van beleggingen, zoals elke 'adviseur' of 'goeroe'
[ afbeelding ]
Lol.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:12 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Als je jouw pokercapital nou eens aan mij geeft invest ik dat, splitten we de ROI 20:80.
Je mist iets.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp staat dan alle software die Microsoft zelf gemaakt heeft voor 0 dollar op de balans? Geldt dat ook voor andere producten die een bedrijf zelf maakt? Voorraden mag je bijv. toch gewoon wel op de balans zetten?
[..]
Maar uiteindelijk moet het er wel af. Logisch ook.
Makes sensequote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je mist iets.
(..)
Kaarten, databases, logaritmes staan dus niet onder goodwill, maar onder Intangible Imm. Assets. En die zijn niet afgewaardeerd.
Vandaar mijn vraag: wat is die goodwill dan nog waard?
Naamsbekendhied van Tele Atlas? Dat bestaat niet meer....
Dat zit er wel in idd. Maar het zijn wel de leukere conf. call'squote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:53 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
@Dino, denk dat het board op zo'n conference call een beetje om de vraag heen zou draaien, en een media-safe antwoord geeft. Alhoewel dit natuurlijk ook wel iets zegt over het waarschijnlijk impairment handelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |