Ik heb een kindje en krijg huurtoeslag.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een appartement? Luxe. Deel je die met een ander? Het lijkt me nogal duur voor in je eentje tenzij je ouders flink wat bijbetalen.
Ik vraag me altijd af wat ik me nou moet voorstellen bij een katholieke school. Bid je dan op school ofzo?quote:Op maandag 18 juli 2011 17:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik begin in september als alles goed gaat aan de Katholieke Universiteit Leuven.
En ik heb er zin in
Pfoe, gelukkig. Ik begon al bang te worden dat ik de enige was die er zo tegen aankeek.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:54 schreef Ezell het volgende:
Ik vind het wel spannend. Het is toch iets heel anders dan dat ik gewend ben. Ik heb er in ieder geval veel zin in!
Op de Katholieke Pabo in Utrecht iig niet, maar daar heb ik toch als ongelovige voor gekozen om mijn akte levensbeschouwing te kunnen halen. Maar ik heb niks in dit topic te zoeken, ik ben net klaarquote:Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Plums het volgende:
[..]
Ik heb een kindje en krijg huurtoeslag.
[..]
Ik vraag me altijd af wat ik me nou moet voorstellen bij een katholieke school. Bid je dan op school ofzo?
Waarom niet? Ik ga ook studeren.quote:
Vast niet.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:08 schreef MetBas het volgende:
[..]
Pfoe, gelukkig. Ik begon al bang te worden dat ik de enige was die er zo tegen aankeek.
Jep!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:13 schreef Ezell het volgende:
[..]
Vast niet.Voor welke studie heb je eigenlijk gekozen? Rechten toch?
Helemaal waar! Ik vind het ook echt fet stom als wo-ers doen alsof ik niet studeerquote:Op maandag 18 juli 2011 19:13 schreef Sosha het volgende:
Oh, nu ligt de grens scholieren/studenten ineens tussen mbo en hbo?
Sowieso, wat een gezeur... Dat uit de hoogte doen. Wat ga je studeren eriksd?
Oké, klinkt wel leuk!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:17 schreef MetBas het volgende:
[..]
Jep!Helemaal zin in. Ik ben van plan om sowieso bij de studievereniging te gaan, ook bij een studentenvereniging (geen zorgen, non-corporaal), en ik wil ook erg graag politiek actief worden. Ik heb zin in het studentenleven!
Staat prima.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:21 schreef Sosha het volgende:
Mijn post #19 mag ook wel weg, staat daar zo verloren nu
Groningen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:21 schreef Ezell het volgende:
[..]
Oké, klinkt wel leuk!Naar welke stad ga je?
Ah ok. Groningen, ook alquote:Op maandag 18 juli 2011 19:22 schreef MetBas het volgende:
[..]
Groningen.Ik ben echt verliefd op die stad. Voor mij de ultieme studentenstad.
Is dat niet heel moeilijk?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Staat prima.
Zelf ga ik na mijn HBO een vrije master Sociaal Recht doen
Ik zit sterk te denken aan AEGEE.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ah ok. Groningen, ook al
Welke vereniging dan?
Grote overstap. Who knows where the ship will strendquote:
Hmmm.. onbekend bij mijquote:
Je gaat toch wel heel veel verdienen enzo?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Grote overstap. Who knows where the ship will strend!
[..]
Hmmm.. onbekend bij mij
Is geloof ik ook niet erg bekend onder de stadjers, terwijl de afdeling Groningen toch wel een groot ledenbestand heeft. Is erg Europees gericht. Ik zocht erg naar een studentenvereniging met een gezond evenwicht tussen serieus en lol, maar niet-religieus. Dan komt deze toch wel naar voren als beste.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Grote overstap. Who knows where the ship will strend!
[..]
Hmmm.. onbekend bij mij
O oké, daar ben ik nog ooit geweest, dus ik zou het niet weten. Naar welke school zou je eigenlijk zijn geweest als je toch wel voor Journalistiek zou hebben gekozen? Daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:22 schreef MetBas het volgende:
[..]
Groningen.Ik ben echt verliefd op die stad. Voor mij de ultieme studentenstad.
Windesheim. Het hele grefogedoe stond mij niet zo aan, maar dat kwam niet erg naar voren bij journalistiek. Ik zou mede voor Zwolle gekozen hebben omdat journalistiek aan het Windesheim wat beter staat aangeschreven dan in Utrecht; studie ging bij mij vóór stad, ondanks dat Utrecht erg leuk is. Maar inmiddels staat Windesheim dan wel studie journalistiek al wat minder goed bekend (mede dankzij GeenStijl), dus ik ben stiekem erg blij dat ik er toch niet voor gekozen heb.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:27 schreef Ezell het volgende:
[..]
O oké, daar ben ik nog ooit geweest, dus ik zou het niet weten. Naar welke school zou je eigenlijk zijn geweest als je toch wel voor Journalistiek zou hebben gekozen? Daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar.
De beste uit de test van de consumentenbond? Ik zou tijdens de KEI week gewoon even het hele soepje langs lopen. Daar krijg je een beter beeld van.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:26 schreef MetBas het volgende:
[..]
Is geloof ik ook niet erg bekend onder de stadjers, terwijl de afdeling Groningen toch wel een groot ledenbestand heeft. Is erg Europees gericht. Ik zocht erg naar een studentenvereniging met een gezond evenwicht tussen serieus en lol, maar niet-religieus. Dan komt deze toch wel naar voren als beste.
Ik heb gehoord dat de zaken op Windesheim erg slecht zijn geregeld, maar dat maakt eigenlijk toch niet uit. Geen van ons gaat daar toch heen. Utrecht en Groningen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:29 schreef MetBas het volgende:
[..]
Windesheim. Het hele grefogedoe stond mij niet zo aan, maar dat kwam niet erg naar voren bij journalistiek. Ik zou mede voor Zwolle gekozen hebben omdat journalistiek aan het Windesheim wat beter staat aangeschreven dan in Utrecht; studie ging bij mij vóór stad, ondanks dat Utrecht erg leuk is. Maar inmiddels staat Windesheim dan wel studie journalistiek al wat minder goed bekend (mede dankzij GeenStijl), dus ik ben stiekem erg blij dat ik er toch niet voor gekozen heb.
Haha, nee niet beste uit de test.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
De beste uit de test van de consumentenbond? Ik zou tijdens de KEI week gewoon even het hele soepje langs lopen. Daar krijg je een beter beeld van.
Wel een goed plan om meteen er vol in te gaan door van het begin bezig te houden met dingen zoals politiek en verenigingen. Een studentenstad komt pas echt tot leven als je ook actief mee doet.
Ja dat hoorde je toen ook al heel vaak, dat was ook een van de redenen om mij er van te weerhouden. Al moet ik wel zeggen dat ze het op zo'n open dag verdomd leuk laten lijken met die hippe tijdschriftjes in elkaar flansen en op pad gaan met een camera en zo.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:32 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de zaken op Windesheim erg slecht zijn geregeld, maar dat maakt eigenlijk toch niet uit. Geen van ons gaat daar toch heen. Utrecht en Groningen.
Daarom ga ik dus nooit naar open dagen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:34 schreef MetBas het volgende:
[..]
Ja dat hoorde je toen ook al heel vaak, dat was ook een van de redenen om mij er van te weerhouden. Al moet ik wel zeggen dat ze het op zo'n open dag verdomd leuk laten lijken met die hippe tijdschriftjes in elkaar flansen en op pad gaan met een camera en zo.
Op welke manier? Ik ook wel namelijk.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:17 schreef MetBas het volgende:
[..] en ik wil ook erg graag politiek actief worden.
De afdelingen van alle jongerenpartijen in Groningen zijn erg groot en actief. Moeite waard om daar eens langs te gaan. Deze vind je trouwens ook in de KEI week, maar erg beperkt. Handiger is om de wekelijkse borrel/activiteit van de partij naar keuze binnen te lopen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:55 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Op welke manier? Ik ook wel namelijk.
Ik ga zelf in Tilburg studeren, dus weet niet hoe het daar zitquote:Op maandag 18 juli 2011 19:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
De afdelingen van alle jongerenpartijen in Groningen zijn erg groot en actief. Moeite waard om daar eens langs te gaan. Deze vind je trouwens ook in de KEI week, maar erg beperkt. Handiger is om de wekelijkse borrel/activiteit van de partij naar keuze binnen te lopen.
Ik ga bij de JOVD (Jongeren Organisatie Vrijheid en Democratie), de jongerenorganisatie van de VVD.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:55 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Op welke manier? Ik ook wel namelijk.
. Ict haagse hogeschool?quote:Op maandag 18 juli 2011 22:43 schreef Djieluh het volgende:
22 Augustus begint het officieel voor mij. Introductiedag met een paar leuke dj's en als eindknaller Guus Meeuwis haha! Daarna met een bus voor 3 dagen op een introductiekamp. Goddamn wat heb ik daar zin in
Ik heb geen idee, want ik moet er nog beginnen. Maar ik ga er niet van uit dat ik daar ga bidden neequote:Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Plums het volgende:
Ik vraag me altijd af wat ik me nou moet voorstellen bij een katholieke school. Bid je dan op school ofzo?
Geen ervaring maar volgens mij valt dat tegenwoordig allemaal, op paar onderwijsinstellingen na, best mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:39 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, want ik moet er nog beginnen. Maar ik ga er niet van uit dat ik daar ga bidden neeMensen ervaring op dit gebied bij de KUL?
Zo'n vermoeden had ik alquote:Op woensdag 20 juli 2011 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het enige wat je van die K merkt (in onze cultuur althans) is dat er een kruis hangt in de auditoria. Voor de rest merk je er niets van.
Wat bedoel je hiermee? Een heel ander persoon? Dat zal toch ook wel weer meevallenquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:07 schreef Markachuuu het volgende:
Het is echt raar dat je als het ware een heel ander persoon kunt worden (als niemand je kent iigv)
Economie in de beleidsinformatica. Ik ga naar Leuven omdat ik de stad supertof vind. En ik hou ook gewoon van Belgie. Dat is voor mij eigenlijk de reden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat ga jij daar studeren?
Vroeger weken Nederlandse studenten vooral voor geneeskunde en tandheelkunde uit naar Leuven, tegenwoordig vind je Nederlandse studenten bij alle studierichtingen terug.
Slaapplaats is geen probleem zoals ik het hier leesquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:44 schreef Snuf. het volgende:
29 Augustus eerste college op de EUR. Fiscale Economie. Ik blijf eerst nog thuis wonen het eerste jaar, maar daarna ga ik sowieso op mezelf wonen. Zou ik nu al willen maar nog effe wachten dus. Ik wil ook wel meedoen aan Eureka week maar heb geen slaapplek en als ik naar huis ga moet ik al bus nemen om 00:00
Nou ja ik heb in ieder geval geen zin om in die gymzaal te slapenquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:17 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Slaapplaats is geen probleem zoals ik het hier lees
http://www.eur.nl/eurekaweek/deelnemersinformatie/slapen/
Ja dat is dan de afweging die je moet maken, of slapen in de gymzaal of op tijd terug naar huis.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Nou ja ik heb in ieder geval geen zin om in die gymzaal te slapen
Hmm, voor zover ik weet niet. Maar lijkt mij wel leuk op zich, krijgen de docenten direct beetje inzicht in op welk niveau iedereen is. Is wel handig met projectgroepen en zo.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:23 schreef dakraam het volgende:
Moeten jullie ook allemaal van die testen doen? Nederlands-test, Engels-test, reken-test.
Ik bedoel zegmaar dat al je gemaakte blunders e.d. niet meer tellen en je met een schone lei moet beginnen, weer opnieuw vrienden maken, leraren gaan inschatten e.d. (:quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:14 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Een heel ander persoon? Dat zal toch ook wel weer meevallen
Een wiskundetestje (WO-techniek), als ik het goed begrijp wordt heel de eerste lesweek opgeofferd aan het bijspijkeren van de wiskundehiaten van het VWO en het aanleren van studiemethodes.quote:Moeten jullie ook allemaal van die testen doen?
presentquote:
Dat is waar ja. En ook leuk tochquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:58 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Ik bedoel zegmaar dat al je gemaakte blunders e.d. niet meer tellen en je met een schone lei moet beginnen, weer opnieuw vrienden maken, leraren gaan inschatten e.d. (:
hmm nee wss niet. Ik doe idm trouwens.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:47 schreef knight18 het volgende:
Ga je 22 aug naar haaguit en ik doe ti btw
Wat? De intro in Nijmegen duurt 10 dagen, voor ¤63 (incl weekend weg)!quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:15 schreef knight18 het volgende:
Vind het overdreven. 3 dagen voor 100 piek
Euro zelfs ja, en er staat niet eens waar het is.. maarja op zo'n terrein/festival lekker in de blubber.. mwa, niet echt mijn ding.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:15 schreef knight18 het volgende:
Vind het overdreven. 3 dagen voor 100 piek
Ik heb ook 3 jaar gewerkt en nu weer studeren. Zal wel even wennen wordenquote:Op donderdag 21 juli 2011 16:43 schreef boskameel het volgende:
na 3 jaar werken weer voltijd studeren. nieuwe kamer geregeld (wel stukken kleiner). heb er zin in!
Bij mij 5 dagen en in de 80 Euro (inclusief eenvoudig eten).quote:Vind het overdreven. 3 dagen voor 100 piek
Het is niet dat je op niveau moet sporten hè.quote:Hmmz. De introductie van mijn studie kan ik niet echt wild van worden, om eerlijk te zijn. Wordt een heel sportief gebeuren. Ik ga verdomme toch geen sport en beweging studeren.
Haha, heel jouw 80 euro plus nog een hele zak geld van de universiteit/verschillende sponsoren worden aan de intro besteed dus maak je daar maar geen zorgen omquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mij 5 dagen en in de 80 Euro (inclusief eenvoudig eten).
Ik vraag me af ofdat al dat geld ook echt voor de introductieweek wordt gebruikt ofdat er nog een leuk zakcentje overblijft voor bijv. vergoeding aan de organisatoren of de kas van de studiekring.
niet allemaal nieuw hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wat leuk, allemaal nieuwe studenten enzo! Veel plezier en succes allemaal!
Maak je daar geen zorgen over, mensen die wel goed zijn in sporten interesseert het echt niet ofdat ze winnen of verliezen op zo'n moment. Zet je in en ben een beetje sociaal en je ligt wel goed in de groep.quote:Dat is waar. Maar ik vind het ergens wel vervelend als het erg competitief wordt of als ik niet zo goed ben in bepaalde dingen. Dan zijn direct een aantal meningen al gevormd.
Grappig, zit ik misschien bij jouw in de klas ;-)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:33 schreef Markaanuit het volgende:
Ik ga hierna misschien communication & multimedia design op het hva studeren..
wilde eerst media informatie en communicatie doen maar daar zat het al vol
Hoewel.. ik hoop dat ik op het HU word aangenomen bij de studie CMD..
Leek me leuker,
edit: en ik vind het nog niet spannend maar dat komt een week van te voren wel !
Wat ga je studeren na 3 jaar gewerkt te hebben? master of bachelor?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:33 schreef Mind_State het volgende:
Ik ga ook terug naar school na 3 jaar gewerkt te hebben, heb er erg veel zin in !. De algemene INTRO was 60 euro voor 4 dagen incl ontbijt en slaapplek, maar daar ga ik niet naartoe (moet die hele week nog werken).
Er is ook een introductieweek specifiek voor mijn opleiding, die is ook verplicht en daar ga ik wel naar toe. Is 110 euro om 4 dagen naar terschelling te gaan, incl eten, slapen en activiteiten. Ben erg benieuwd naar mijn klasgenoten en dan vooral hun leeftijd en instelling.
tof! weet jij al wel zeker dat je deze opleiding gaat doen in amsterdam?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:43 schreef Krossed het volgende:
[..]
Grappig, zit ik misschien bij jouw in de klas ;-)
ik zou voor Nijmegen gaan, niet alleen vanwege dequote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:26 schreef pietkanarie het volgende:
Ik ga in september beginnen aan pedagogiek. Maar ik moet nog beslissen op welke school.
Het wordt of Nijmegen of Utrecht.
Nijmegen spreekt mij als stad heel erg aan op de een of andere manier, de school (HAN) is mooi en de voorlichting tijdens de openavond was heel helder.
Utrecht (HU) krijgt vanaf het tweede jaar een nieuwe opzet. Ze verhuizen dan naar Amersfoort en beginnen een samenwerking met verschillende opleidingen uit de sociale hoek. Je kunt dus lesmodules meepakken uit andere opleiding, wat wel heel leuk kan zijn.
Al hebben opleidingen vaak nog wel 'kinderziektes' als de opzet net veranderd is.
In Utrecht heb je ook geen toetsen. Je moet d.m.v werkstukken e.d laten zien dat je de stof uit de boeken beheerst en kan toepassen.
Keuzes...al maakt het waarschijnlijk niet eens veel uit wat ik kies. Zal het op beide scholen wel naar m'n zin hebben als de opleiding bevalt.
Misschien wordt de keuze me heel makkelijk gemaakt. Utrecht is een lotingsstudie en als ik word uitgeloot, wordt het sowieso Nijmegen. De loting is al geweest, maar aangezien ik via een 21+ toets ben toegelaten, kan ik de uitslag pas inzien als de DUO mijn cijferlijst van de toetsen heeft gekregen. Nu kreeg ik zelf de cijferlijst gisteren pas (beetje laat) van Utrecht toegestuurd en die is nu onderweg naar de duo.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou voor Nijmegen gaan, niet alleen vanwege destad
, maar ook vanwege de nieuwe opzet en het feit dat er geen 'toetsen' zijn aan de HU. Klinkt allemaal heel leuk en fijn op 't eerste gezicht: geen toetsen, maar je zit daarmee waarschijnlijk wel vast aan ladingen groepswerk die als het even tegenzit aardig wat energie gaan slurpen vanwege het doorslaande succes van dat soort opdrachten
2 oud klasgenote's gaan erheen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:20 schreef Woezle het volgende:
Volgens mij ben ik hier de enige die naar Nijmegen gaat? Ik ga Engelse Taal en Cultuur doen. Heel veel zin in. Alleen kamer vinden is moeilijk...
Hoi! Studente Engelse Taal en Cultuur in Nijmegen hier!quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:20 schreef Woezle het volgende:
Volgens mij ben ik hier de enige die naar Nijmegen gaat? Ik ga Engelse Taal en Cultuur doen. Heel veel zin in. Alleen kamer vinden is moeilijk...
Ik zou het niet doen. Zonder toetsen leer je doorgaans veel minder en je studeert toch om te leren, niet alleen voor dat papiertje (hoewel dat papiertje natuurlijk erg belangrijk is).quote:In Utrecht heb je ook geen toetsen. Je moet d.m.v werkstukken e.d laten zien dat je de stof uit de boeken beheerst en kan toepassen.
Dat heb ik me ook wel even afgevraagd, of het ontbreken van toetsen invloed heeft op hoeveel (en hoe goed) je leert. Want het leren van een toets dwingt je natuurlijk wel om nogmaals de stof te verwerken, naast dat je diezelfde stof ook al verwerkt hebt in presentaties/werkstukken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Zonder toetsen leer je doorgaans veel minder en je studeert toch om te leren, niet alleen voor dat papiertje (hoewel dat papiertje natuurlijk erg belangrijk is).
Hoihoi!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoi! Studente Engelse Taal en Cultuur in Nijmegen hier!
Engelse Taal en Cultuur/Amerikanistiek:Voor alle anglisten van FOK! #2 kijk ook eens hier
Kamer vinden: waar woon je nu en hoe dichtbij wil je wonen?
Heb gewerkt bij coropraties aangesloten bij Entree (schrijf je in bij de SSHN én bij Entree op entree.nu! Dat is gratis) en kan je wellicht wel wat tips geven? Ken uiteraard ook wel wat studenten die regelmatig nieuwe huisgenoten zoeken.
Ik had wel nog 2uur godsdienst per weekquote:Op woensdag 20 juli 2011 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het enige wat je van die K merkt (in onze cultuur althans) is dat er een kruis hangt in de auditoria. Voor de rest merk je er niets van.
Ik heb nu 3 jaar in de offshore-logistiek gewerkt (Materiaalcoördinator) en ik ga nu Technische Bedrijfskunde studeren (Bachelor). Ik merk gewoon dat ik met mijn huidige diploma's niet op het niveau kom waar ik wil komen, en na lang wikken en wegen heb ik dus besloten voltijd terug naar school te gaan nu ik nog 'jong' ben.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:02 schreef robert842 het volgende:
[..]
Wat ga je studeren na 3 jaar gewerkt te hebben? master of bachelor?
Ben wel benieuwd, wil eigenlijk ook carriereswitch maken
Is dat je eerste bachelor of heb je te maken met het instellingscollegegeld?quote:Op zondag 24 juli 2011 11:33 schreef Mind_State het volgende:
[..]
Ik heb nu 3 jaar in de offshore-logistiek gewerkt (Materiaalcoördinator) en ik ga nu Technische Bedrijfskunde studeren (Bachelor). Ik merk gewoon dat ik met mijn huidige diploma's niet op het niveau kom waar ik wil komen, en na lang wikken en wegen heb ik dus besloten voltijd terug naar school te gaan nu ik nog 'jong' ben.
De keuze is op TBK gevallen omdat het een brede opleiding is waar de meeste van mijn interesses worden behandeld (Economie, Logistiek en Techniek). Ik ben van plan om tijdens mijn opleiding te kijken wat mij nou het meest aanspreekt en daar dan mijn minoren op af te stemmen en eventueel extra vakken te volgen (Als de belasting van de opleiding meevalt ben ik dit hoe dan ook van plan).
Wordt mijn eerste bachelor.. Heb destijds in mijn examenjaar van de HAVO een ongeluk gehad waardoor ik niet meer voor de opleiding kon kiezen die ik altijd voor ogen had. Ik heb er vervolgens voor gekozen om te gaan werken en wat cursussen te volgen en te kijken waar mijn interesses liggen. Wist eigenlijk gewoon dat het een onbegonnen zaak is te starten met een HBO waar je niet gemotiveerd voor bent. Dat is nu 3 tot 4 jaar geleden en ik weet inmiddels wel heel duidelijk wat ik niet wil en heb een redelijk idee van de richting die ik op wil en wat mijn sterke/zwakke kanten zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 11:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is dat je eerste bachelor of heb je te maken met het instellingscollegegeld?
ik had het over de HU, daar ben ik al voor ingeloot gelukkig!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:35 schreef Markaanuit het volgende:
[..]
tof! weet jij al wel zeker dat je deze opleiding gaat doen in amsterdam?
en ben jij miss op een open dag geweest, want die heb ik jammer genoeg gemist![]()
ah zo..quote:Op zondag 24 juli 2011 14:28 schreef Krossed het volgende:
[..]
ik had het over de HU, daar ben ik al voor ingeloot gelukkig!
Creatieve Therapie? Klinkt interessant, ik kan het opzoeken maar het is leuker om te vragen.. wat is dat precies?quote:Op maandag 25 juli 2011 16:35 schreef Moira. het volgende:
Ik ga Creatieve Therapie studeren in Nijmegen
22 augustus introweek
Ik kan alleen nergens een boekenlijst per jaar vinden
Anders moet ik nu 22 dure boeken kopen (2e hands vaak ook niet goedkoop) terwijl ik die pas over een paar jaar nodig heb..
Haha, ik heb 't net in "m'n eigen topic" even gekopieerd van een site.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:43 schreef Markaanuit het volgende:
[..]
Creatieve Therapie? Klinkt interessant, ik kan het opzoeken maar het is leuker om te vragen.. wat is dat precies?
Kort gezegd: "Wil je erover kleien?"quote:Wat is beeldende therapie?
In de bekendste vormen van therapie wordt veel gepraat. Maar lang niet altijd kun je met woorden uitdrukken wat er in je omgaat. Het is soms lastig om erachter te komen wat je voelt en waarom deze gevoelens je leven negatief beïnvloeden.
Sommige mensen zijn juist zo vaardig met taal dat hun gevoel wordt ondergesneeuwd door hun verstand. Ook dan is praten misschien niet de meest voor de hand liggende vorm van therapie.
Er zijn ook andere manieren om jezelf beter te leren kennen en een veranderingsproces op gang te brengen. Bijvoorbeeld door te werken met beelden. Iedereen weet, van de televisie of foto's, dat beelden vaak meer zeggen dan woorden. In een oogopslag zie je wat je in 1000 woorden nog niet zou kunnen beschrijven. Ze zijn vaak directer, confronterender en begrijpelijker dan woorden alleen.
Van dat gegeven maken we gebruik in beeldende therapie. Hier staat 'doen' centraal. We werken met beeldende middelen, zoals klei, verf, krijt en tekenmaterialen maar ook met geleide fantasie en verhalen.
Door het schilderen, tekenen of kleien krijg je inzicht. Door de confrontatie met je eigen beelden aan te gaan, verwerk je pijnlijke ervaringen en ga je zien waarom je in bepaalde situaties handelde zoals je deed, waardoor je tot meer begrip en compassie voor jezelf kunt komen. Ook leg je je eigen kracht bloot en ontdek je hoe je zelf je problemen kunt oplossen. Je eigen beelden inspireren je om eens te proberen of je dingen niet eens anders, positiever kunt aanpakken.
huh? hoezo nou een wachtlijst, of ben je toentertijd niet ingeloot!?quote:Op maandag 25 juli 2011 11:00 schreef Markaanuit het volgende:
[..]
ah zo..ik sta daar op een wachtlijst helaas
Te laat ingeschreven vrees ikquote:Op maandag 25 juli 2011 23:18 schreef Krossed het volgende:
[..]
huh? hoezo nou een wachtlijst, of ben je toentertijd niet ingeloot!?
ah wat goed ! met kunst mensen helpen.. dat is geniaal !quote:Op maandag 25 juli 2011 22:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Haha, ik heb 't net in "m'n eigen topic" even gekopieerd van een site.
[..]
Kort gezegd: "Wil je erover kleien?"
Overigens heb je ook dramatherapie, muziektherapie, danstherapie (alleen niet op de HAN) en psychomotorische therapie.
Ik heb voor beeldend gekozen omdat ik zelf veel teken en schilder en ik het de minst 'zweverige' vond van allemaal
Op de open dag zeiden ze dat 5% binnen 3 maanden een baan heeft als vaktherapeut (zo noemen ze dat tegenwoordigquote:Op dinsdag 26 juli 2011 02:42 schreef Markaanuit het volgende:
[..]
ah wat goed ! met kunst mensen helpen.. dat is geniaal !
ik herinner me een stukje uit een film (It's a kind of Funny Story) waar dat ook gebeurd..
misschien ontdek je zelfs wat kunstenaars met je beroep![]()
en over dat gedoe dat er geen werk in te vinden zal zijn..
ik DENK dat het idd niet makkelijk zal zijn om te vinden maar zolang je niet opgeeft het uiteindelijk wel lukt (of je vind iets anders.. maar dan heb je tenminste een leuke opleiding gedaan)
Wat is er toch daarmee? 2 vrienden van me doen hetzelfdequote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:15 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
Ik ga na een jaar SJD op Inholland Rotterdam nu Intergrale Veiligheid studeren again op Inholland Rotterdam
Jeej, nog iemand die ETC studeert aan de RUquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:20 schreef Woezle het volgende:
Grappig, ik woon ook bij Roosendaal/Bergen op Zoom in de buurt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:18 schreef Woezle het volgende:
[..]
Hoihoi!
Ik woon nu zon 2 uur reizen van Nijmegen af (bij Roosendaal in de buurt), en ik wil een kamer waarvandaan ik met de bus/fiets makkelijk op de uni kan komen. Het hoeft niet heel dichtbij te zijn ofzo.
Ik heb me al ingeschreven bij de SSHN, heb eerste reisurgentie en had me meteen ingeschreven voor dit jaar, maar sta nogsteeds rond plek 200 op de wachtlijst. Entree heb ik nog niet echt van gehoord, ik zal eens gaan kijken! En verder kijk ik ook al gewoon op kamernet, maar dat is ook niet echt succesvol. Al naar 2 kijkavonden geweest ondertussen.
Neuh, ik denk dat je daar de enige zult zijn!quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:26 schreef obsama het volgende:
Zijn er nog meer mensen die BI gaan doen op het windesheim trouwens ?
Zijn er nog andere FOK gebruikers die ook in september 2011 beginnen aan de opleiding Bedrijfskundige Informatica te windesheim ?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neuh, ik denk dat je daar de enige zult zijn!
Ik ken alleen maar gele en roze kastjesquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:35 schreef Moira. het volgende:
Over de chipkaart gesproken.
Ik heb een nieuwe persoonlijke pas en daar m'n studentenreisproduct aan gekoppeld (had al een brief/mail gekregen dat dat gelukt was).
Hoe zit dat nou met het opladen daarvan dan?
Volgens mij gaat hij pas in vanaf de maand dat ik recht heb op stufi, and that'll be september.
Mijn schooljaar begint alleen al 22 augustus(introweek, eerste les 29 aug).
Maar kan ik dan vanaf 1 september ofzo al het reisproduct 'ophalen' bij zo'n blauwe chip-kast?
Heb je misschien een bron waar ik dat even na kan lezen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:42 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ik ken alleen maar gele en roze kastjes
Maar je kunt hem al vanaf 15 (?) augustus ophalen, alleen doet hij het pas per 1 september. Vorig jaar moesten er ook al veel mensen de eerste paar dagen de trein zelf betalen
http://www.ov-chipkaart.n(...)rtpastbiju/student1/quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Heb je misschien een bron waar ik dat even na kan lezen?
Ik haal hem het liefst gelijk op zodra het kan, want het komt er bij mij altijd te laat pas van terecht
Idd balen dat hij het pas sinds 1 september doet. Nou is de rit naar Nijmegen voor mij niet ontzettend duur, maar een week heen-en-weer tikt toch behoorlijk aan
Weten jullie al hoe jullie het met de boeken gaan doen?
Hebben jullie een lijst van de boeken die je per jaar nodig hebt of gewoon 1 lijst voor alle jaren?
Ik heb dat laatste, dus ik weet echt niet of ik ze nou ook allemaal in 1 klap al moet kopenDat is best duur.
Maar hebben jullie ze al? Of wachten jullie tot de school begint voor je boeken gaat kopen die je dan nodig hebt?
Ja, dat heb ik ook.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:02 schreef MetBas het volgende:
Ik was eerst van plan om te kijken welke boeken ik écht nodig had, omdat je vaak sommige boeken maar een paar keer doorkijkt. Maar nu staat op mijn boekenlijst alles vet hysterisch aangegeven met 'VERPLICHT!1!1!11'.
En een diploma. Moet je er wel met de pet naar gooien.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:23 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
Bij Inholland is het iig wel zo dat je per blok een lijst krijgt.
hoe heb je dat bericht gekregen? Ik wacht al 4 wekenquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:35 schreef Moira. het volgende:
Over de chipkaart gesproken.
Ik heb een nieuwe persoonlijke pas en daar m'n studentenreisproduct aan gekoppeld (had al een brief/mail gekregen dat dat gelukt was).
Hoe zit dat nou met het opladen daarvan dan?
Volgens mij gaat hij pas in vanaf de maand dat ik recht heb op stufi, and that'll be september.
Mijn schooljaar begint alleen al 22 augustus(introweek, eerste les 29 aug).
Maar kan ik dan vanaf 1 september ofzo al het reisproduct 'ophalen' bij zo'n blauwe chip-kast?
Jep, introductiekamp in jaren 80/90 olympische spelen thema. Maar daar voel ik me te oud voorquote:Op dinsdag 26 juli 2011 02:37 schreef Markaanuit het volgende:
[..]
Te laat ingeschreven vrees ik![]()
Ik had mijn hoop op een andere opleiding toen die tijd.. maar daar waren veel te veel aanmeldingen.. dus daar werd ik uitgeloot.
Maar ik hoop dat ik alsnog in Utrecht terecht kan! Is er ook een introweekje?
Ik geloof dat het een e-mail was, geen brief. Maar bij mij verliep het ook een beetje moeizaam hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:28 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
hoe heb je dat bericht gekregen? Ik wacht al 4 weken
Bij ons is het thema op de bonte avond "Als ik later groot ben..."quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:13 schreef Krossed het volgende:
[..]
Jep, introductiekamp in jaren 80/90 olympische spelen thema. Maar daar voel ik me te oud voor
Is het op de HAN?quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:37 schreef Femke3112 het volgende:
Haaaaai
Ik ga in Nijmegen Duitse Taal en Cultuur studeren![]()
en ik heb al een kamer, en ik heb alles al geregeld en ik heb er zin in
PS. hoe zit het met pasfoto voor de studentenkaart opsturen?
Krijg je daar een brief over, een mailtje? en wanneer is dat ongeveer?
Bij "mijn" Inholland dus nietquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:23 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
Bij Inholland is het iig wel zo dat je per blok een lijst krijgt.
Verkleed gaan als reus ofcquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Bij ons is het thema op de bonte avond "Als ik later groot ben..."
WTF moet ik me daarbij voorstellen?
Het is een introweek voor alle Creatieve Therapie mensjes, die willen dus als ze later groot zijn creatief therapeut worden. Hoe moet je je als een creatief therapeut verkleden?
HOE DE FUCK MOET JE JE VERKLEDEN VOOR DAT THEMAAAA?
Hoe wou je verkleed gaan als reus?quote:
haha, dit soort reacties hoor ik continu.. duits is duidelijk geen favoriet.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:48 schreef motorbloempje het volgende:
Duits, iedereen maakt fouten..
maar de RU is dan uiteraard wel weer baas
Dat weet ik nog niet. Ik denk dat ik me eerst maar eens ga orienteren op de mogelijkheden die er allemaal zijn om uiteindelijk in te verdiepen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:59 schreef das_phantom het volgende:
[ afbeelding ]
Ter inspiratie![]()
Wel leuke richting ga je op. Heb zelf ook een paar sessie bijgewoond. Wil je uiteindelijk met kinderen gaan werken?
Die pic doet me trouwens denken aan een keer dat ik als klein duimpje verkleed ging ergens.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:59 schreef das_phantom het volgende:
[ afbeelding ]
Ter inspiratie![]()
Wel leuke richting ga je op. Heb zelf ook een paar sessie bijgewoond. Wil je uiteindelijk met kinderen gaan werken?
Nee ik ben van plan dit jaar hopeloos te falen..quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:15 schreef Markachuuu het volgende:
Zijn er nog mensen met 'goede voornemens' voor ons 1e jaar? Hoe ben je van plan dit jaar succesvol maken?
Koop je boeken gewoon 4e hands, die ene keer dat je ze open doet. Doe ik ook, ik kan me geld wel beter besteden dan aan die onzinquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:45 schreef _Twinkle het volgende:
* _Twinkle kreeg een hartaanval! 800 euro aan boeken
Heb ik inderdaad ook, als ik ze voor alle 4 de jaren gelijk nu al nieuw koop jaquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:45 schreef _Twinkle het volgende:
* _Twinkle kreeg een hartaanval! 800 euro aan boeken
Neutraal opstellen tegenover de klasgenootjes.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:15 schreef Markachuuu het volgende:
Zijn er nog mensen met 'goede voornemens' voor ons 1e jaar? Hoe ben je van plan dit jaar succesvol maken?
Groepjes.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:13 schreef MetBas het volgende:
Wat is jullie strategie voor bij de intro van je studie? Je moet niet bij het sukkelgroepje terecht komen, en iedereen weet dat binnen vijf minuten de groepjes voor de rest van het jaar zijn gemaakt.
Is niet belachelijk, groepjes heb je altijd en overal. Zelfs in het bedrijfsleven..quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:47 schreef MetBas het volgende:
Natuurlijk zijn groepjes eigenlijk belachelijk, alleen ik denk dat iedereen toch wel een beetje vrienden wil maken de eerste paar dagen. De eerste indrukken zijn best belangrijk voor hoe de rest van het jaar gaat en wat mensen van je denken, hoe ze je zien. Ik hoop dat er niet een hoop glinsteroorbellen en uggsdushi's zijn, want dan kan het alsnog wel een rustig jaar worden. [ afbeelding ]
Neutraal opstellen dusquote:Op donderdag 28 juli 2011 18:13 schreef MetBas het volgende:
Wat is jullie strategie voor bij de intro van je studie? Je moet niet bij het sukkelgroepje terecht komen, en iedereen weet dat binnen vijf minuten de groepjes voor de rest van het jaar zijn gemaakt.
Inderdaad maar het kan wel erg lastig zijn voor soommigen om aansluiting te vinden bij zo'n groepje. Niet iedereen is daar handig in.quote:Is niet belachelijk, groepjes heb je altijd en overal. Zelfs in het bedrijfsleven..
En dit is zo herkenbaarquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Neutraal opstellen tegenover de klasgenootjes.
Bij een opdracht of iets dergelijks niet wachten tot het laatste moment met beginnen.
Netjes al mijn zaakjes op orde hebben.
Etc. Etc.
Als je kijkt naar mijn schriften van de afgelopen 7 jaar, zie je de eerste 4 pagina's met een ontzettend mooi handschrift alle opdrachten erin staan, en daarna allemaal vaag gekrabbel met half gemaakte opdrachten enzo
Dus waarschijnlijk blijft dat alleen de eerste 2 maanden zo
Volgens mij is dit ook echt een typisch vrouwending: je fatsoenlijk voorbereiden op je vervolgopleiding. Bij mij was het heel anders. Eerst een gapend gat met alleen maar niks doen, beetje werken en examenfeestjes en daarna een intro. Nou en toen vanaf dag 1 alles uitstellen. Ik kan me niet herinneren dat ik een poging heb gedaan vanaf het begin mijn best te doen. Dat heeft te maken met ondderschatting en zulks. Conclusie vrouwen denken aan begin van het jaar al veel meer na over waar ze mee bezig zijn en mannen kloten maar wat aan en zien wel of ze het halen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:12 schreef Plums het volgende:
Groepjes, hehe. Ik verwacht op HSZuyd in Sittard eigenlijk geen honderden leerlingen. Ik bedoel, t is sittard maar..Dus mensen vinden waarmee ik op kan schieten zal niet zo'n probleem zijn.
[..]
En dit is zo herkenbaar![]()
Nou ik heb ook jarenlang flink aangeklootquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Volgens mij is dit ook echt een typisch vrouwending: je fatsoenlijk voorbereiden op je vervolgopleiding. Bij mij was het heel anders. Eerst een gapend gat met alleen maar niks doen, beetje werken en examenfeestjes en daarna een intro. Nou en toen vanaf dag 1 alles uitstellen. Ik kan me niet herinneren dat ik een poging heb gedaan vanaf het begin mijn best te doen. Dat heeft te maken met ondderschatting en zulks. Conclusie vrouwen denken aan begin van het jaar al veel meer na over waar ze mee bezig zijn en mannen kloten maar wat aan en zien wel of ze het halen.
Lijkt me zeer lastig te combineren, zeker als je nog aan het begin staat van je studie. Je bent nog niet aan het afstuderen of je kindje gaat al naar de basisschoolquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:35 schreef Plums het volgende:
[..]
Nou ik heb ook jarenlang flink aangekloot
Maar ik móet wel echt goed mn best gaan doen bij deze opl.
Is nummer 3 in 4 jaar, en nu ik een kindje heb moet ik toch echt even serieus worden
14 lesuren en verder projectgroepjes, zal dus vast wel goedkomenquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Lijkt me zeer lastig te combineren, zeker als je nog aan het begin staat van je studie. Je bent nog niet aan het afstuderen of je kindje gaat al naar de basisschoolRespect als het lukt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not a sinner.
Bij veel studies bestaat 80% uit wat volgens jou "sukkelgroepjes" zijn hoor, dat verschilt echt gigantisch per studiequote:Op donderdag 28 juli 2011 18:13 schreef MetBas het volgende:
Als je gewoon redelijke sociale skills hebt moet het wel lukken tochquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:05 schreef Thas het volgende:
[..]
Bij veel studies bestaat 80% uit wat volgens jou "sukkelgroepjes" zijn hoor, dat verschilt echt gigantisch per studie
Maak me daar trouwens ook geen zorgen over, vind dit allemaal wel weer een beetje typisch Fok
Om maar even in de foksferen te blijven: je bent ook een ongelooflijke autist als dat niet lukt. Op de middelbare school zat je opgescheept met allerlei gasten uit je klas. Daar zaten wat pannenkoeken bij en wat toffe jongens en daar deed je het dan maar mee. Op de universiteit heb je de mogelijkheid om de pannenkoeken compleet te negeren en alleen nog meer in contact te komen met toffe mensen. Natuurlijk is het wel leuk om de groep zo groot, breed en divers mogelijk te houden. Maar dat is allemaal je eigen keus.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:33 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Als je gewoon redelijke sociale skills hebt moet het wel lukken tochJe kan toch ook vrienden maken in de kroeg, meisjes versieren, vrienden maken op de middelbare, waarom zou het op de Universiteit/hogeschool/watever niet lukken
Gelukkig ga ik een opleiding doen die zich er juist op richt om geen oordeel te hebben over mensen na pas 3 dagenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:25 schreef Mishu het volgende:
Ik krijg serieus altijd de kriebels van dat geforceerd vrienden maken. Door die druk kan ik niet mezelf zijn heb ik altijd het idee. En ik vind het sowieso stom om in 3 dagen al een oordeel te hebben over mensen. Die eerste 3 dagen heb ik nodig om me ontspannen te voelen.
Meestal ontvang je je collegekaart pas nadat je collegegeld is betaald, is dat al gelukt?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:31 schreef 1lluminati het volgende:
Naar de UU komend jaar: ASW!
Nou vraag ik me wel af hoe dat zit met boeken? Krijg ik nog een boekenlijst o.i.d.? Want er is wel www.boekenserviceutrecht.nl om daar je boeken te bestellen voor ASW maar weet ik veel of ik elk boek moet bestellen.. iemand enig idee hoe dat zit? Ik heb nog geen collegekaart ontvangen, maar sta wel officieel ingeschreven volgens Studielink.
Oh ja verschrikkelijk "verplicht" kennis maken met elkaar...... Jongejonge wat een autisten in dit topicquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:10 schreef Plums het volgende:
Ik vind juist zo'n intro vrij vervelend. Verplicht gezellig keuvelen met zn allen.Ik ga dan ook alleen 's middags even kennismaken met de mensen. Ik ga echt niet nog mee de stad in 's avonds, met allemaal vreemden. Ik leer je wel kennen die 4 jaar dat we samen op school zitten
Ga gewoon mee de stad in, een topic openen over je belevenissen kan wel even wachten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:10 schreef Plums het volgende:
Ik vind juist zo'n intro vrij vervelend. Verplicht gezellig keuvelen met zn allen.Ik ga dan ook alleen 's middags even kennismaken met de mensen. Ik ga echt niet nog mee de stad in 's avonds, met allemaal vreemden. Ik leer je wel kennen die 4 jaar dat we samen op school zitten
Hoezo autisten ? Ik snap Plums best wel.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:50 schreef Physics het volgende:
[..]
Oh ja verschrikkelijk "verplicht" kennis maken met elkaar...... Jongejonge wat een autisten in dit topic
Als je in een 'vreemde' stad gaat wonen, is het wel zo prettig op een leuke vriendengroep te hebben. Stappen, bij elkaar avondeten en biertjes drinken..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:42 schreef obsama het volgende:
[..]
Hoezo autisten ? Ik snap Plums best wel.
Ik ga zelf ook niet, maar ik moet dan ook werken. En waarom moet ik vriendjes worden met mensen waarmee ik naar school ga ? Heb mijn eigen vrienden en vind het wel best. Als er een leuk iemand tussen zit, prima maar ga er niet op naar zoek.
Dan wel natuurlijk, maar ik bv ga in dezelfde stad als waar ik nu zit studeren.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:00 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Als je in een 'vreemde' stad gaat wonen, is het wel zo prettig op een leuke vriendengroep te hebben. Stappen, bij elkaar avondeten en biertjes drinken..
Ja, daar heb je een heel jaar voor. Ik heb wel wat beters te doen dan me 1 avond verschrikkelijk ongemakkelijk voelen tussen allemaal vreemden op n plek waar ik niet wil zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:50 schreef Physics het volgende:
[..]
Oh ja verschrikkelijk "verplicht" kennis maken met elkaar...... Jongejonge wat een autisten in dit topic
Ik hoop het! Ik heb gekozen voor Vossenveldquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:44 schreef BGTes het volgende:
[..]
Jeej, nog iemand die ETC studeert aan de RU
Ik ga volgend jaar weer mijn eerstejaar doen (doubleur). Komen we elkaar misschien tegen!
En als je je ingeschreven hebt bij de SSHN, 1e urgentie hebt, kom je gauw genoeg in Hoogeveldt/Vossenveld. 200 mensen die hier verhuizen gaat sneller dan je denktWelk complex heb je gekozen?
Had ik ook! Er hing bij ons op school zelfs zo'n reclameposter met een stappenplan hoe je je OVkaart moest regelen. Dus ik netjes een persoonlijke ovchipkaart gekocht, krijg ik de dag erna ook die brief binnen. Maar er staat op http://www.studentenreisproduct.nl/ (waarvandaan ik ook naar de site werd gelinkt waar ik de kaart moest kopen) een online formuliertje om je persoonlijke kaart te koppelen aan het studentenreisproduct. Dus ik dat ingevuld, de dag erna een mail binnen dat het was geluktquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:35 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik geloof dat het een e-mail was, geen brief. Maar bij mij verliep het ook een beetje moeizaam hoor.
Ik las op de site van studentenovchipkaart dat er sinds dit jaar geen speciale studentenkaart meer is. Maar dat je gewoon een persoonlijke ov chipkaart (zoals iedereen) moet kopen en daar later het studentenreisproduct op laden.
Ik dus braaf een persoonlijke ov chipkaart besteld, en die kwam binnen.
Later krijg ik een brief thuis van de OV Chipkaart: "Je gaat studeren, vraag hiervoor je persoonlijke ov chipkaart met studentenreisproduct aan!" Met een formulier erbij waar dus je ov chipkaart en het studentenreisproduct samen gaan.
Ik had dus gvd net zo'n ding los besteld
Dus ik zoek ff op hoe dat moet... Staat er op een site ergens zo'n printformulier met het koppelen van je studentenreisproduct aan je al bestaande ov chipkaart. Die uitgeprint, ingevuld en opgestuurd.
Ik had geloof ik aangekruisd dat ik een mail ter bevestiging wilde hebben, en toen kreeg ik een simpele mail met iets als "koppeling studentenreisproduct aan ov chipkaart gelukt".
Dus ik neem aan dat het studentenreisproduct (wat een KUTnaam!) vanaf 15 augustus op me zit te wachten, en ik die kan laden op de ov chipkaart die ik toen besteld had.
Als je echt geen idee hebt waarom je nog geen bericht hebt ontvangen moet je ff naar de servicedesk bellen denk ik, staat wel ergens op de site een nummer.
Ja hmm.. ik heb in één keer gedaan, maar ontvang ik daar dan nog een brief over ofzo? En wat bedoel je met die machtiging ingeleverd? Ik heb alles via Studielink kunnen regelen zodat in september direct het collegegeld kan worden gemachtigd.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Meestal ontvang je je collegekaart pas nadat je collegegeld is betaald, is dat al gelukt?
Ik heb slechts een machtiging ingeleverd die vanaf september elke maand een deel afschrijft (in termijnen dus). Dus ik heb nog niks betaald. Maar die machtiging is alvast 'bewijs van betaling'.
Wat wordt je dan? Boswachter? Is dat HBO of universitair?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:49 schreef Xenomyst het volgende:
Ik ga Bos en Natuurbeheer studeren in wageningen! Ik mis de helft van de intro door lowlands
O je bent ouder, zeg dat dan. Hoe je het bracht kwam over alsof je mensschuw bent.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:59 schreef Plums het volgende:
[..]
Dan wel natuurlijk, maar ik bv ga in dezelfde stad als waar ik nu zit studeren.
[..]
Ja, daar heb je een heel jaar voor. Ik heb wel wat beters te doen dan me 1 avond verschrikkelijk ongemakkelijk voelen tussen allemaal vreemden op n plek waar ik niet wil zijn.
Ik doe overdag al mee aan 'een educatief programma vol uitdagingen', de bbq en de quiz. Vind ik meer dan zat. 's Avonds wil ik lekker knuffelen met mn zoon ipv in een kroeg hangen met vreemden waarvan ik meer dan de helft waarschijnlijk toch nooit zal spreken.
Ohh ff serieus. Ik kom daar uit de buurt en 3 van m'n vrienden gingen dat doen (niet allemaal in hetzelfde jaar). Ze zijn allemaal drop-outs, vonden het een kutstudiequote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:49 schreef Xenomyst het volgende:
Ik ga Bos en Natuurbeheer studeren in wageningen! Ik mis de helft van de intro door lowlands
Same here..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:07 schreef Woezle het volgende:
[..]
Had ik ook! Er hing bij ons op school zelfs zo'n reclameposter met een stappenplan hoe je je OVkaart moest regelen. Dus ik netjes een persoonlijke ovchipkaart gekocht, krijg ik de dag erna ook die brief binnen. Maar er staat op http://www.studentenreisproduct.nl/ (waarvandaan ik ook naar de site werd gelinkt waar ik de kaart moest kopen) een online formuliertje om je persoonlijke kaart te koppelen aan het studentenreisproduct. Dus ik dat ingevuld, de dag erna een mail binnen dat het was gelukt
Alleen jammer dat mn stufi -en ook OV- pas in oktober in gaat.. 16 euro voor een enkeltje naar Nijmegen, jippie.
Oh oke. Bij mij stond er op studielink eerst dat ik m'n betalingsgegevens nog niet had ingevuld. Toen heb ik daar m'n bankrekeningnummer ingevoerd en toen was dat wel gelukt.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:27 schreef 1lluminati het volgende:
[..]
Ja hmm.. ik heb in één keer gedaan, maar ontvang ik daar dan nog een brief over ofzo? En wat bedoel je met die machtiging ingeleverd? Ik heb alles via Studielink kunnen regelen zodat in september direct het collegegeld kan worden gemachtigd.
Of het ligt aan mij, of alles hoort gewoon super duidelijk te zijn en dat is het niet. Ik vervloek DigiD sowieso, maar meer duidelijkheid mag ook wel van de universiteit zelf imo.
Echtwaar! Wat doen ze nu dan? Wat vonden ze er dan zo erg aanquote:Op zaterdag 30 juli 2011 05:54 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ohh ff serieus. Ik kom daar uit de buurt en 3 van m'n vrienden gingen dat doen (niet allemaal in hetzelfde jaar). Ze zijn allemaal drop-outs, vonden het een kutstudie![]()
Mja, misschien ligt het jou wel heel erg..
haha nee, dat wordt je met een mbo opleidingquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wat wordt je dan? Boswachter? Is dat HBO of universitair?
En dan ben je direct een autist als je niet naar een introductieweek gaat ? Een beetje sociaal vaardig mens regelt dat wel, ook zonder introductieweek.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:00 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Als je in een 'vreemde' stad gaat wonen, is het wel zo prettig op een leuke vriendengroep te hebben. Stappen, bij elkaar avondeten en biertjes drinken..
Ja, als je moedwillig sociale situaties gaat vermijden om een of andere bagger reden scoor je wel goed op de internet autistenschaal.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:55 schreef obsama het volgende:
[..]
En dan ben je direct een autist als je niet naar een introductieweek gaat ? Een beetje sociaal vaardig mens regelt dat wel, ook zonder introductieweek.
Ja 'kweet niet meer, ze vonden er gewoon niks aan ofzoquote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:46 schreef Xenomyst het volgende:
[..]
Echtwaar! Wat doen ze nu dan? Wat vonden ze er dan zo erg aan
Achja, als het me niet bevalt dan verander ik wel
Luister eens, ik had het over jezelf anders profileren dan dat je in werkelijkheid bent. Een introductiekamp is ongetwijfeld erg leuk. Bovendien heb ik het woord autist niet in de mond genomen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:55 schreef obsama het volgende:
[..]
En dan ben je direct een autist als je niet naar een introductieweek gaat ? Een beetje sociaal vaardig mens regelt dat wel, ook zonder introductieweek.
Een introductiekamp op zich wel, maar als ik dan zo zie wat voor activiteiten ze doen dan heb ik al snel iets vanquote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:42 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Een introductiekamp is ongetwijfeld erg leuk.
Same herequote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:26 schreef Thas het volgende:
[..]
Een introductiekamp op zich wel, maar als ik dan zo zie wat voor activiteiten ze doen dan heb ik al snel iets van![]()
Uiteindelijk ga ik waarschijnlijk toch wel, maar in eerste instantie niet met heel veel zin
Ik ben 21, zoveel ouder is dat niet tochquote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:07 schreef Physics het volgende:
[..]
O je bent ouder, zeg dat dan. Hoe je het bracht kwam over alsof je mensschuw bent.
Precies, daar heb je toch geen verplichte dag voor nodig?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:09 schreef Mishu het volgende:
Sommige mensen, zoals ik, houden gewoon meer van nonchalant sociaal doen. Zonder dat je het door hebt ben je met mensen aan het praten e.d.
Zie de 9120510261200 topics hierover in vorige jaren, mensen die er geen fan van zijn zeggen altijd "handig voor mensen die sociaal slecht zijn" maar uiteindelijk gaat echt 80% er gewoon heen waaruit blijkt dat dat dikke onzin is en de kans groter is dat de mensen die er niet heengaan sociaal slecht zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:23 schreef Plums het volgende:
[..]
Precies, daar heb je toch geen verplichte dag voor nodig?
IMO: Hartstikke handig zulke dagen voor mensen die meer moeite hebben met contact leggen met anderen, maar ik heb daar dus geen last van. Dat ik niet graag urenlang verplicht gezellig doe met vreemden maakt mij absoluut geen autist![]()
Hoezo ben ik autistisch ? Denk dat ik sociaal vaardiger dan jouw ben balletje.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, als je moedwillig sociale situaties gaat vermijden om een of andere bagger reden scoor je wel goed op de internet autistenschaal.
Sommige mensen kijken er naar uit om nieuwe en zoveel mogelijk mensen te leren kennen en de gezelligheid op te zoeken en zien onder andere een introductieweek daarin als een prima en een heel erg leuk middel om dat te bereiken. Anderen proberen redenen te verzinnen waarom dat niet hoeft, zien het als een verplichting en ''regelen dat wel een andere keer als dat nou eenmaal perse moet want ja ze hebben al vrienden en dan ben je toch al sociaal genoeg toch??". Met zo'n instelling en houding loop je de kans, geheel terecht trouwens, dat je op internet als autist neergezet wordt.
Wat is een ben balletje?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:57 schreef obsama het volgende:
[..]
Hoezo ben ik autistisch ? Denk dat ik sociaal vaardiger dan jouw ben balletje.
Ja, hó maar.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:57 schreef obsama het volgende:
[..]
Als je ziet wat je er voor terugkrijgt, in ieder geval in Nijmegen, vind ik 't zonde om het daarvoor te laten. De intro van Nijmegen is geloof ik de langste van Nederland (zondag tot en met de maandag erna) en als je niet mee wilt op het weekend (dat in het laatste weekend dus is) dan kun je het bonnetje dat je daarvoor krijgt weer inleveren bij je mentoren en dan krijg je dat geld terug.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zijn er mensen die omwille van de kosten overwegen om niet mee te doen met de introductieweek?
Ik heb me al opgegeven omdat ik wilde en omdat het 'verplicht' is, maar ik kan het inderdaad niet betalen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zijn er mensen die omwille van de kosten overwegen om niet mee te doen met de introductieweek?
HAN Nijmegen. Staat dat het verplicht was maar je moest je wel opgeven.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:25 schreef motorbloempje het volgende:
Verplicht?In Nijmegen en Leiden was 't beide niet verplicht. Waar wel?
Ja, nou, ik heb daar een blauwe maandag gestudeerd (nou ja, HAN Arnhem) en ben gewoon niet geweestquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
HAN Nijmegen. Staat dat het verplicht was maar je moest je wel opgeven.
Als je je gewoon niet opgeeft en niet betaald en als ze aandringen dat je je nog moet aanmelden, en zegt dat je niet wil, zullen ze er vast niet moeilijk om doen.
Maar ik heb ook positieve dingen gehoord over de HAN Sociale Studies introweek, dus ik wil er sowieso naartoe
Nijmegen is dit jaar zelfs van zondag t/m de dinsdag, dus echt 10 dagen. Weet niet of ik 10 dagen wel echt zo fijn vind, maar goed, dat zie ik tegen die tijd wel. Was trouwens 63 euro, dus dat vind ik inderdaad vrij voordelig, zeker als je ook nog het geld voor het kamp kunt terugvragen. Mij lijkt het inderdaad ook fijner om met mensen van je eigen studie ingedeeld te worden, met die mensen zul je tenslotte de komende jaren ook de meeste tijd (moeten) doorbrengen. Maar ik zie het allemaal welquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als je ziet wat je er voor terugkrijgt, in ieder geval in Nijmegen, vind ik 't zonde om het daarvoor te laten. De intro van Nijmegen is geloof ik de langste van Nederland (zondag tot en met de maandag erna) en als je niet mee wilt op het weekend (dat in het laatste weekend dus is) dan kun je het bonnetje dat je daarvoor krijgt weer inleveren bij je mentoren en dan krijg je dat geld terug.Dat was geloof ik 35 op de 100 euro.
Die weekenden zijn gelukkig ook gewoon geheel vrijwillig en eigenlijk niemand die erover zeurt als je niet mee gaat. Ik vond mijn introweek érg gezellig en ging ook mee door tot in de vroege uurtjes, maar zo'n weekend zat ik ook niet op te wachten.
Wel zit er zo ongeveer elke dag wel eten bij inbegrepen en zie je leuke dingen van de stad op een leuke manier: in ieder geval kon je het bij ons zo gek en zo normaal maken als je zelf wilde. Gewoon in de zon chillen met een drankje was ook gewoon een optie. Ik heb zelf intro gelopen in Leiden en in Nijmegen. Leiden dus met gemixte groepjes (verschillende studies bij elkaar) en Nijmegen per studie gescheiden. Vond Nijmegen een stuk leuker en opener. Je viel niet meteen 'buiten je groepje' als je een avond besloot om af te taaien omdat je gaar was van een dag lang door de stad sjouwen.
quote:Op zondag 31 juli 2011 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Introweken zijn overrated en je hoeft echt niet bang te zijn dat je er meteen uit ligt als je niet geweest bent: bij alle introweken die ik heb meegemaakt, vielen de groepjes die tijdens de introweek gevormd worden al snel weer uiteen.
Snuf. meldtquote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:21 schreef MrBarros het volgende:
nog chille mensen die dit jaar naar Erasmus gaan?
Dat is dus in Nijmegen echt het tegenovergestelde, in ieder geval als ik kijk naar Informatiekunde en Engels: de groepjes blijven juist héél lang samen hier, vaak hele studie nog.quote:Op zondag 31 juli 2011 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Introweken zijn overrated en je hoeft echt niet bang te zijn dat je er meteen uit ligt als je niet geweest bent: bij alle introweken die ik heb meegemaakt, vielen de groepjes die tijdens de introweek gevormd worden al snel weer uiteen.
Ik ben een maand van 50 euro per week moeten rondkomen op kamers. Dan at ik wel veel soep en goedkoop euroshopper spul. Dus ik denk niet dat het ideaal is.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:59 schreef Verras het volgende:
Het enige waar ik mee zit is de geldzaken. Ik heb denk ik elke maand 250 euro te besteden. Ga ik daarmee rondkomen? Ik ben van plan om 'normaal' uit te gaan..
Succes! Heb je alleen boeken van 1e en 2e blok? Mocht je er meer nodig hebben (3e en 4e blok bijv.) en je bent op zoek naar boeken, ik heb nog boeken te koop nu ik klaar bent met IBMS op Avansquote:Op zondag 31 juli 2011 10:59 schreef Verras het volgende:
Ik ga na deze zomer International Business and Management Studies studeren aan Avans in Breda. Ik heb al het nodige al: een leuke kamer in Teteringen (28 vierkante meter voor 300 euro, is te doen toch?), mijn inschrijving & vakkenpakket is helemaal geregeld en mijn boeken besteld en ontvangen, dus het komt helemaal goed.
Het enige waar ik mee zit is de geldzaken. Ik heb denk ik elke maand 250 euro te besteden. Ga ik daarmee rondkomen? Ik ben van plan om 'normaal' uit te gaan..
Dankjewel! Ik heb de boeken van IBMS Q1 en Q2, dus ja: eerste en tweede blok denk ik. Hoe verliep je studie?quote:Op zondag 31 juli 2011 11:03 schreef lvw88 het volgende:
[..]
Succes! Heb je alleen boeken van 1e en 2e blok? Mocht je er meer nodig hebben (3e en 4e blok bijv.) en je bent op zoek naar boeken, ik heb nog boeken te koop nu ik klaar bent met IBMS op Avans![]()
Wat was het normale bedrag dan?quote:Op zondag 31 juli 2011 11:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ben een maand van 50 euro per week moeten rondkomen op kamers. Dan at ik wel veel soep en goedkoop euroshopper spul. Dus ik denk niet dat het ideaal is.
Hoe kom je ooit op 360,- zonder lenen? Tell me your secretsquote:Op zondag 31 juli 2011 11:45 schreef Verras het volgende:
Mijn maandelijkse inkomsten zijn als volgt:
- Ik krijg een studiefinanciering van 360 euro zonder lenen.
- Ik krijg 160 euro bijdrage ouders
Hoe kom jij nou weer aan 515 euro studiefinanciering?quote:Op zondag 31 juli 2011 12:29 schreef MetBas het volgende:
Ik heb 't ook wel riant. Ik ga samenwonen, dat is sowieso financieel erg voordelig. Verder:
- ¤515 stufi zonder bijlenen
- ¤200 Euro bijdrage van ouders
- Partner ¤430 stufi
- ¤100 bijdrage van ouders partner
En dan hebben we een mooi huis voor ¤350 (sociale huur).Nee, dat wordt niet armoedzaaien.
Als jij het tegen mijn ''ben balletje'' wilt opnemen moet je van goeden huize komen. Dat ding regelt facebookvrienden waar je bij staat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:57 schreef obsama het volgende:
[..]
Het boeit mij niet heel veel. Maar het is inderdaad merkwaardig dat DUO in tijden van bezuinigingen zo makkelijk is met het rondstrooien van extra geld. Je zou zeggen dat men juist strenger is gewordenquote:Op zondag 31 juli 2011 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
-hier maak ik wel even een topic voor aan, is offtopic, link komt straks hier-
Wat normaal is, is onmogelijk te zeggen omdat het heel erg afhankelijk is van je levensstijl. Maar dit kan toch best krap worden omdat je ook nog 140 euro wilt sparen. Dat is een boel geld op een klein budget.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:45 schreef Verras het volgende:
Mijn maandelijkse inkomsten zijn als volgt:
Ik heb een hele zomervakantie gewerkt zodat ik zelf mijn collegegeld kan betalen. Mijn ouders betalen mijn boeken.
- Ik krijg een studiefinanciering van 360 euro zonder lenen.
- Ik krijg 150 euro alimentatie
- Ik krijg 160 euro bijdrage ouders
Hieruit betaal ik het volgende:
- 140 euro sparen per maand voor grote uitgaven in het 3e jaar (stage naar buitenland)
- 320 euro huur per maand
- 45 euro aan abonnement (gsm)
Dit is exclusief weekendbaan
Ik snap je punt volledig, ik heb soms ook wel last van mijn geweten als ik 230 euro 'zomaar' krijg van mijn vader, terwijl dat misschien meer is dan een leeftijdsgenoot in een maand verdient door te werken.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
Is het heel raar als ik zeg dat maximale stufi ontvangen als je ouders je met zoveel geld financieel kunnen ondersteunen echt van de zotten is? Die verhoogde beurs zou er moeten zijn voor mensen die juist geen steun van hun ouders ontvangen....
Daarmee zeg ik niet dat je er geen gebruik van mag maken als de gelegenheid zich voordoet, zou het zelf ook doen, maar ik zou het ook niet vreemd vinden en niet meer dan terecht als dit soort zaken aan banden worden gelegd.
tip 1 : werkenquote:Op zondag 31 juli 2011 13:00 schreef Dastan het volgende:
Pff, krijg nauwelijks wat. Heb ook geen idee hoe ik alles ga betalen.
Ik werk nu drie maanden achter elkaar. Tot september dus. Echter is het college- en boekengeld zo veel, dat alles daar ongeveer heengaat.quote:
Krijg jij dan ook maximale aanvullende beurs? (500 euro per maand). Uit je eerdere post valt dat niet heel goed op te maken. Je zegt dat je maar 200 ipv 266 euro studiefinanciering wilt terwijl dat - als het je uitwonende beurs is - geen lening is, maar een gift.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:59 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik snap je punt volledig, ik heb soms ook wel last van mijn geweten als ik 230 euro 'zomaar' krijg van mijn vader, terwijl dat misschien meer is dan een leeftijdsgenoot in een maand verdient door te werken.
Van mijn moeder krijg ik een bijdrage onder voorwaarden. Ik moet naar school blijven gaan en ik moet werken. Dit lijkt mij beiden geen probleem, maar ik heb daar eerder wel het een en ander verkloot.Vandaar dus deze voorwaarden.
Ook heb ik eens het gesprek gehad met mijn vader, dat over een spaarrekening zou gaan die hij voor mij en mijn zus opgebouwd heeft. Ook dit schijnt inmiddels een behoorlijk zakcentje te zijn, maar ik ga dat geld net zolang afhouden als dat ik kan. Hopelijk kan ik er een groot deel van mijn studieschuld mee afbetalen.
Collegegeld is ruim 1700. Boekengeld zal rond de 500 liggen. Duizend in de maand is wel erg optimistisch. Krijg een uurloon van vijf euro en werk veertig uur in de week. Dat is 800 per maand, 2400 in totaal. Bruto.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:05 schreef Roces18 het volgende:
collegeld 1672 ofzo heb je dan 2000 aan boekengeld ofzo?
Want 1000 in de maand zal je toch wel kunnen verdienen lijkt mij
Nee, is niet raar dat je dat opmerkt. Het is eigenlijk ook hartstikke oneerlijk. Komt simpelweg omdat er niet naar de inkomens wordt gekeken van mijn stiefouders. Mijn vader is namelijk al gestopt met werken, en mijn moeder werkt niet omdat ze al genoeg geld heeft samen met mijn stiefvader. Dat is natuurlijk hartstikke oneerlijk, maar ja, weigeren? Dat zou niemand doen inderdaad.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
Is het heel raar als ik zeg dat maximale stufi ontvangen als je ouders je met zoveel geld financieel kunnen ondersteunen echt van de zotten is? Die verhoogde beurs zou er moeten zijn voor mensen die juist geen steun van hun ouders ontvangen....
Daarmee zeg ik niet dat je er geen gebruik van mag maken als de gelegenheid zich voordoet, zou het zelf ook doen, maar ik zou het ook niet vreemd vinden en niet meer dan terecht als dit soort zaken aan banden worden gelegd.
De politiek is zo bezig met het vragen van boetes om de onderwijskas te spekken, maar wel wordt extra stufi uitgekeerd aan mensen die prima met steun van ouders de boel zouden kunnen betalen.
Alles heeft zo zijn redenen en natuurlijk kun je als jongere de pech of het geluk hebben dat je ouders of 'arm' zijn maar toch gespaard hebben of 'rijk' zijn maar je niet willen steunen, maar met al die bezuinigingen op onderwijs vind ik dit toch wel een opvallende 'uitgave'.
Dus omdat jouw moeder uit eigen keuze niet meer werkt krijg jij aanvullende beursquote:Op zondag 31 juli 2011 13:07 schreef MetBas het volgende:
[..]
en mijn moeder werkt niet omdat ze al genoeg geld heeft samen met mijn stiefvader. Dat is natuurlijk hartstikke oneerlijk, maar ja, weigeren? Dat zou niemand doen inderdaad.
Dat klopt! DUO gaat daar erg raar mee om. Ik heb zelf gescheiden ouders en ze kijken altijd naar het inkomen van de BIOLOGISCHE ouders. Ik vind dat zo raar, want ik zie of spreek hem nooit dus waarom zou de stufi van hem afhankelijk moeten zijn?quote:Op zondag 31 juli 2011 13:07 schreef MetBas het volgende:
[..]
Nee, is niet raar dat je dat opmerkt. Het is eigenlijk ook hartstikke oneerlijk. Komt simpelweg omdat er niet naar de inkomens wordt gekeken van mijn stiefouders. Mijn vader is namelijk al gestopt met werken, en mijn moeder werkt niet omdat ze al genoeg geld heeft samen met mijn stiefvader. Dat is natuurlijk hartstikke oneerlijk, maar ja, weigeren? Dat zou niemand doen inderdaad.
Klopt.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dus omdat jouw moeder uit eigen keuze niet meer werkt krijg jij aanvullende beurs![]()
Nederland toch sorry hoor maar ik walg altijd van die incompetente mensen bij de overheid
Wel vreemd, want bij de scholierentegemoetkoming keken ze wel weer naar mijn stiefouders.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:09 schreef Verras het volgende:
[..]
Dat klopt! DUO gaat daar erg raar mee om. Ik heb zelf gescheiden ouders en ze kijken altijd naar het inkomen van de BIOLOGISCHE ouders. Ik vind dat zo raar, want ik zie of spreek hem nooit dus waarom zou de stufi van hem afhankelijk moeten zijn?
Holy shit, dat is een gift inderdaad!quote:Op zondag 31 juli 2011 13:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Krijg jij dan ook maximale aanvullende beurs? (500 euro per maand). Uit je eerdere post valt dat niet heel goed op te maken. Je zegt dat je maar 200 ipv 266 euro studiefinanciering wilt terwijl dat - als het je uitwonende beurs is - geen lening is, maar een gift.
quote:Op zondag 31 juli 2011 13:15 schreef Roces18 het volgende:
daar gaat mijn belastinggeld![]()
Dit is de overheid Darkestrah!:![]()
![]()
[ afbeelding ]
via studielink is dat toch?quote:Op zondag 31 juli 2011 13:54 schreef obsama het volgende:
Heeft iedereen zijn collegegeld trouwens al betaald ? Heb het formulier al ingevuld en alles maar geen idee waar/wanneer ik dat moet inleveren
Ik snap deze reactie niet zo hoor. Niemand is toch verplicht om zoveel mogelijk geld te verdienenquote:Op zondag 31 juli 2011 13:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dus omdat jouw moeder uit eigen keuze niet meer werkt krijg jij aanvullende beurs![]()
Nederland toch sorry hoor maar ik walg altijd van die incompetente mensen bij de overheid
Klopt, maar heeft het kind dan recht op extra steun, terwijl de ouders het makkelijk kunnen betalen?quote:Op zondag 31 juli 2011 13:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik snap deze reactie niet zo hoor. Niemand is toch verplicht om zoveel mogelijk geld te verdienen.
Steun wordt gebaseerd op het inkomen van de ouders. Wat stel jij dan voor, een uitgebreide analyse van de inkomsten en uitgaven van ouders van studenten? Dat is ten eerste enorm tijdrovend (en dus duur), en ten tweede is het een grote inbreuk op de privacy van de ouders.quote:Op zondag 31 juli 2011 14:00 schreef Verras het volgende:
[..]
Klopt, maar heeft het kind dan recht op extra steun, terwijl de ouders het makkelijk kunnen betalen?
Het is niet echt eerlijk he, als er niet wordt gekeken naar het totaalplaatje. Misschien zitten sommigen wel dik in de schulden waar ze zelf niks aan konden doen denk aan bijv. erfschulden/ noodweer dat soort shit. Dan kan je misschien wel een goed inkomen hebben maar als je je schulden moet af betalen blijft er weinig over om ook nog eens je kind te helpen. En dan doel ik niet zozeer op schulden zelf want meestal is men daar zelf verantwoordelijk voor maar zo zijn er nog tientallen redenen dat er ook moet gekeken worden naar het inkomen na alle kosten. Want je kan moeilijk vragen aan ouders als ze 1000 in de maand overhouden voor eten & huur enzo dat ze ook nog eens 300 per kind gaan lappenquote:Op zondag 31 juli 2011 14:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Steun wordt gebaseerd op het inkomen van de ouders. Wat stel jij dan voor, een uitgebreide analyse van de inkomsten en uitgaven van ouders van studenten? Dat is ten eerste enorm tijdrovend (en dus duur), en ten tweede is het een grote inbreuk op de privacy van de ouders.
Het is niet krom, het kan gewoon niet anders. Je kunt niet met elk individueel geval rekening houden. Inkomen is een goede graadmeter die in >90% van de gevallen een prima indicatie geeft.quote:Op zondag 31 juli 2011 14:20 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Het is niet echt eerlijk he, als er niet wordt gekeken naar het totaalplaatje. Misschien zitten sommigen wel dik in de schulden waar ze zelf niks aan konden doen denk aan bijv. erfschulden/ noodweer dat soort shit. Dan kan je misschien wel een goed inkomen hebben maar als je je schulden moet af betalen blijft er weinig over om ook nog eens je kind te helpen. En dan doel ik niet zozeer op schulden zelf want meestal is men daar zelf verantwoordelijk voor maar zo zijn er nog tientallen redenen dat er ook moet gekeken worden naar het inkomen na alle kosten. Want je kan moeilijk vragen aan ouders als ze 1000 in de maand overhouden voor eten & huur enzo dat ze ook nog eens 300 per kind gaan lappen.
Erg krom maar dat is typisch nederland
Ligt natuurlijk aan je universiteit/hogeschool, maar als je hem hebt ingevuld zou ik het formulier gewoon opsturenquote:Op zondag 31 juli 2011 13:54 schreef obsama het volgende:
Heeft iedereen zijn collegegeld trouwens al betaald ? Heb het formulier al ingevuld en alles maar geen idee waar/wanneer ik dat moet inleveren
Ik ben het met je eens hoor, maar ik snap ook dat het niet gecompliceerder kan om de studiefinanciering te bepalen voor een student. Situatie hier is zo dat mijn vader is overleden in 2002 en sindsdien heeft mijn moeder weer een nieuwe vriend. Uiteindelijk krijg ik toch geen aanvullende beurs waarschijnlijk.quote:Op zondag 31 juli 2011 14:34 schreef Roces18 het volgende:
Ja maar niet in tijden van bezuinigen. Er kan vast een systeem worden bedacht waar men het zelf opgeeft en waarbij het wordt gecontroleerd met de belastingaangifte en dergelijke.
Maar verder ontopic!!!!
Dan kan je een formulier invullen (en nog meer, is best een gedoe eigenlijk) waarin je aangeeft dat je je biologische vader al jaren niet spreekt en dat je daar ook geen geld van krijgt etc, en dat de hoogte van jouw stufi dus niet van hem af moet hangen.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:09 schreef Verras het volgende:
[..]
Dat klopt! DUO gaat daar erg raar mee om. Ik heb zelf gescheiden ouders en ze kijken altijd naar het inkomen van de BIOLOGISCHE ouders. Ik vind dat zo raar, want ik zie of spreek hem nooit dus waarom zou de stufi van hem afhankelijk moeten zijn?
Cursus Nederlands!quote:Op zondag 31 juli 2011 15:12 schreef clairan het volgende:
Dit heb ik al geregeld:
- Ingeschreven voor studie (Toelaatbaarheid is nog niet bepaald)
- Digitale machtiging collegegeld verstuurd
- Opgegeven voor studievereninging
- Opgegeven voor introweekend
- OV chipkaart aangevraagd (morgen studenten dinges activeren)
Ik wordt zolangzamerhand helemaal kriegel van alles wat ik nog moet regelen. Zijn er dingen die ik vergeten ben..
Ik lag pas 6.00 in bed, denken gaat niet zo goed nu.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |