abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101946486
quote:
4. Schrijf een bijsluiter bij je zelf (of een gebruiksaanwijzing)
:') ..
pi_101957394
quote:
Stoer man.
Wat jij wil. Ik wil maar wat tegenwicht bieden aan dat eenzijdige stereotype beeld van de student die 10 contacturen per week heeft en in totaal 20 uur per week aan zijn studie werkt.
Mocht je het nog niet in de gaten hebben, het is dat eenzijdige beeld waar wij die Zijlstrabelasting (langstudeerboete) aan te danken hebben, het is dat eenzijdige beeld waaraan wij te danken hebben dat serieuze opleidingen van 5-7 jaar over een kam worden gescheerd met pretstudies van vier jaar.
Voor alle duidelijkheid, ik doe hier geen uitspraak over Snuf zijn studie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_101958541
quote:
18s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik wil maar wat tegenwicht bieden aan dat eenzijdige stereotype beeld van de student die 10 contacturen per week heeft en in totaal 20 uur per week aan zijn studie werkt.
Mocht je het nog niet in de gaten hebben, het is dat eenzijdige beeld waar wij die Zijlstrabelasting (langstudeerboete) aan te danken hebben, het is dat eenzijdige beeld waaraan wij te danken hebben dat serieuze opleidingen van 5-7 jaar over een kam worden gescheerd met pretstudies van vier jaar.
Voor alle duidelijkheid, ik doe hier geen uitspraak over Snuf zijn studie.
Te danken? Ik bedank Zijlstra daar niet bepaald voor.

En gescheerd? :') Ja, dit draagt dus ook bij aan de totstandkoming van de langstudeerboete, helaas. Bovendien bestaan er mijns inziens niet zoveel `pretstudies` op het wetenschappelijk onderwijs. Dat beweren getuigt van net zulke kortzichtigheid als die van de invoerders van alle boetes.
  woensdag 14 september 2011 @ 22:40:09 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101958781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:41 schreef MetBas het volgende:
Maar Hanze heeft het beste rechteninstituut van Nederland. :o Zijn best veel mensen uit Friesland in mijn klas.
Wut?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_101958909
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:35 schreef Dastan het volgende:

[..]

En gescheerd? :') Ja, dit draagt dus ook bij aan de totstandkoming van de langstudeerboete, helaas. Bovendien bestaan er mijns inziens niet zoveel `pretstudies` op het wetenschappelijk onderwijs. Dat beweren getuigt van net zulke kortzichtigheid als die van de invoerders van alle boetes.
ho maar, beide. Hier is dit topic niet voor :*
Ja doei.
pi_101959025
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wut?
Is ieder jaar altijd beoordeling van alle studies (door Elsevier en keuzegids HBO), en het rechteninstituut is dit jaar als beste beoordeeld aan de Hanze, zo heb ik mij laten vertellen.
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 22:57:57 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_101959765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wut?
HBO. Persoonlijk vond ik het op de Hanze altijd, inderdaad, goed geregeld :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_101960204
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

HBO. Persoonlijk vond ik het op de Hanze altijd, inderdaad, goed geregeld :)
Deze mening deel ik ook. Ondanks de omvang van de school voelt het totaal niet chaotisch aan, de communicatie is erg duidelijk en tot dusver gaat alles goed. Verder ook afkloppen dat ik geen drama heb gehad met aanvraag van OV en stufi, want daar hoor ik ook wel eens dramaverhalen over.
pi_101964793
Nog mensen bezig met een ontgroening/KMT?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 15 september 2011 @ 07:25:22 #60
330855 ejiraM
for the greater good
pi_101966363
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:03 schreef Skv het volgende:
Nog mensen bezig met een ontgroening/KMT?
Ja, maar vanaf de andere kant O-)

Volgens mij zijn trouwens de verenigingsontgroeningen/KMTs zo langzamerhand overal wel klaar.. Denk dus dat de meesten nu bezig zijn met het zoeken van een dispuut of het vormen van een jaarclub :9
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_102029157
Sinds twee week op de universiteit, maar ik moet 3u reizen per dag, vaak dagen van 2 a 3 uur en soms een keer 4u. :') Dit wordt niks als ik geen kamer vind. Enorm veel stof, is niet echt te overzien. Ook saaie lesstof, anders dan ik had verwacht. :{w
pi_102040155
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:42 schreef Gitaarmat het volgende:
Sinds twee week op de universiteit, maar ik moet 3u reizen per dag, vaak dagen van 2 a 3 uur en soms een keer 4u. :') Dit wordt niks als ik geen kamer vind. Enorm veel stof, is niet echt te overzien. Ook saaie lesstof, anders dan ik had verwacht. :{w
Waar studeer je dan?
pi_102040184
quote:
Ik heb niet gesteld dat dat aan Zijlstra te danken is, ik heb gesteld dat dat mede aan het eenzijdige beeld te danken is wat wordt geschetst door een bepaald soort studierichtingen en een bepaald soort studenten. Pretstudies of niet, de studielast verschilt sterk tussen studierichtingen, ECTS-systeem of niet.
Verder ga ik er nu maar even niet meer op in aangezien dat inderdaad meer in een ander topic thuishoort.
#NoDAPL
pi_102041073
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:21 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Waar studeer je dan?
RUG
pi_102042883
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:40 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

RUG
Maar je woont ook in Groningen? Dan is het toch geen 3 uur?
pi_102064428
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:28 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Maar je woont ook in Groningen? Dan is het toch geen 3 uur?
Heen en terug wel.
pi_102064516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb niet gesteld dat dat aan Zijlstra te danken is, ik heb gesteld dat dat mede aan het eenzijdige beeld te danken is wat wordt geschetst door een bepaald soort studierichtingen en een bepaald soort studenten. Pretstudies of niet, de studielast verschilt sterk tussen studierichtingen, ECTS-systeem of niet.
Verder ga ik er nu maar even niet meer op in aangezien dat inderdaad meer in een ander topic thuishoort.
Ik bedoelde dat je `danken aan` gebruikt in positieve en `wijten aan` in negatieve gevallen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 01:29:11 #68
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_102167680
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:42 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat studeer je dan?
pi_102169280
quote:
Ik bedoelde dat je `danken aan` gebruikt in positieve en `wijten aan` in negatieve gevallen.
Tenziji je "te danken aan" sarcastisch zegt?
#NoDAPL
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:41:59 #70
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102176048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Minder, ik vind overigens dat ook ik als student te weinig waar voor mijn geld krijg aangezien het m.i. bevordelijk zou zijn voor de studieresultaten wanneer er meer werkcolleges/instructiecolleges in een klaslokaal zouden worden georganiseerd. Nu zijn de groepen te groot en zitten we te vaak in auditoria. Ach ja, volgend jaar is toch meer dan de helft afgevallen, hopelijk behoor ik tot het overgebleven deel. :)

[..]

Ik weet niet wat jij met college bedoelt maar ik had het in ieder geval over alle lesvormen, die lessen zijn de voornaamste kostenpost bij veel studierichtingen dus ik voel me wat bestolen wanneer een universiteit weinig contacturen organiseert terwijl je toch vrij veel betaalt aan collegegeld (ofdat dat kostendekkend is laat ik nu maar even in het midden, daarover is elders al genoeg gespeculeerd).
Het is daarom nog niet dat je per se gebruik moet maken van al die contactmomenten maar het aanbieden van veel contactmomenten lijkt mij altijd een goede zaak zolang een deel daarvan maar op vrijwillige basis is (dus ook niet exclusief tijdens een hoorcollege bepaalde informatie geven die je nodig hebt om een hoger cijfer te halen).
Een universiteit is geen hbo school waar men jou van 9 tot 5 probeert bezig te houden omdat je anders gaat blowen achter het fietsenhok.

Een universiteit is een plek waar autoriteiten uit het binnen en buitenland de kans krijgen om hun kennis met een select groepje mensen te delen. De rest van de tijd zit de student in de UB te lezen, essays te schrijven of sommen te maken. Dan kan je jezelf bestolen voelen omdat je te weinig contactmomenten krijgt, maar dat is wat het academisch leven is. Prima. Je zit immers niet meer op de middelbare school. Nu worden er andere en meer dingen van je verwacht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_102176934
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:29 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat studeer je dan?
RUG, maar het is inmiddels al een tikje minder saai, het was gewoon moeilijk om na de 'zomerstop' weer te beginnen. :P
pi_102197849
quote:
Een universiteit is geen hbo school waar men jou van 9 tot 5 probeert bezig te houden omdat je anders gaat blowen achter het fietsenhok.

Een universiteit is een plek waar autoriteiten uit het binnen en buitenland de kans krijgen om hun kennis met een select groepje mensen te delen. De rest van de tijd zit de student in de UB te lezen, essays te schrijven of sommen te maken. Dan kan je jezelf bestolen voelen omdat je te weinig contactmomenten krijgt, maar dat is wat het academisch leven is. Prima. Je zit immers niet meer op de middelbare school. Nu worden er andere en meer dingen van je verwacht.
Jouw verhaal zal vast wel van toepassing zijn op een alpha- of gammarichting (of toch een deel van die studierichtingen) maar bij een bètastudierichting ben je veel beig met oefeningen, practica en projecten, De vraag is dan vooral hoe kleinschalig/grootschalig je dat doet, een groot aantal contacturen is onvermijdelijk.
Ter indicatie: ik heb deze week 14 hoorcollege-uren, 19 practicumuren, instructiecollege-uren (oefeningen) en projecturen. De hoorcollege-uren zijn het minst belangrijk, trek die ervan af en je blijft nog steeds goed bezig. ;)
Voor het maken van oefeningen voor vakken als wiskunde en fysica hebben de meesten de nodige begeleiding nodig.
Los hiervan, als je ¤1700 per jaar betaalt dan mag je enige kleinschaligheid en voldoende contacturen verwachten. Je betaalt ervoor. Zelfs al zou een op die manier georganiseerde studie wat meer kosten dan nog geldt dat m.i., het is maar normaal als de maatschappij ook een deel van je opleiding betaalt aangezien de maatschappij profiteert van het feit dat je die opleiding volgt, in ieder geval bij een deel van de opleidingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-09-2011 21:50:02 ]
#NoDAPL
pi_102205407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 21:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jouw verhaal zal vast wel van toepassing zijn op een alpha- of gammarichting (of toch een deel van die studierichtingen) maar bij een bètastudierichting ben je veel beig met oefeningen, practica en projecten, De vraag is dan vooral hoe kleinschalig/grootschalig je dat doet, een groot aantal contacturen is onvermijdelijk.
Ter indicatie: ik heb deze week 14 hoorcollege-uren, 19 practicumuren, instructiecollege-uren (oefeningen) en projecturen. De hoorcollege-uren zijn het minst belangrijk, trek die ervan af en je blijft nog steeds goed bezig. ;)
Voor het maken van oefeningen voor vakken als wiskunde en fysica hebben de meesten de nodige begeleiding nodig.
Los hiervan, als je ¤1700 per jaar betaalt dan mag je enige kleinschaligheid en voldoende contacturen verwachten. Je betaalt ervoor. Zelfs al zou een op die manier georganiseerde studie wat meer kosten dan nog geldt dat m.i., het is maar normaal als de maatschappij ook een deel van je opleiding betaalt aangezien de maatschappij profiteert van het feit dat je die opleiding volgt, in ieder geval bij een deel van de opleidingen.
Ook beta's hebben het eerste jaar meeste contacturen, daarna minder.
  woensdag 21 september 2011 @ 02:11:33 #74
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_102207109
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:10 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

RUG, maar het is inmiddels al een tikje minder saai, het was gewoon moeilijk om na de 'zomerstop' weer te beginnen. :P
Wat, de studie zegmaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')