En dit is dus deel drie!quote:Een grote groep FOK!kers gaan na de zomervakantie naar een hogeschool of universiteit. Dit wordt een beetje een centraal topic waar je er over kan praten.
Zijn jullie er zenuwachtig voor? Want hoewel redelijk wat het niet zouden willen toegeven, vinden veel mensen dit toch vrij spannend.Een nieuwe omgeving, nieuwe mensen, een nieuwe studie, het 'studentenleven', het komt er allemaal opeens bij. Een hoop keuzes moeten gemaakt worden: welke studie, welke stad, wel / niet op kamers, wel / niet bij het studentenvereniging (en binnen die keuze wel / niet bij het corps), et cetera.
Via een prijsvraag hier op Fok had ik het bazenboek succesvol studeren voor dummies gewonnen en daar staan wel een hoop tips in voor van alles.Voor hen die alles nogal wat overweldigend vinden kan ik dit zeker aanraden.
Hoe gaan jullie alles aanpakken? Of heb je iets van 'ik zie het allemaal wel', en ga je 5 september gewoon er naar toe en besluit je de rest later wel?
welke studie?quote:Op maandag 5 september 2011 23:15 schreef Snuf. het volgende:
Inmiddels al 6 dagen begonnen aan mijn studie (maandag t/m vrijdag en deze maandag). Het is echt super leuk maar wel moeilijk, heb nu al meer huiswerk gemaakt dan in mijn hele examenjaar
Oh bij mij was het juist vanaf dag 1 wel flink aan de bak eigenlijk, ook omdat ik niet zo goed ben in wiskunde.quote:Op maandag 5 september 2011 23:25 schreef jut23 het volgende:
Ik doe econometrie en vind het huiswerk juist nog enorm meevallen. Heb misschien een stuk of 15 sommetjes gemaakt in 1 week. Maarja werkgroepen enzo moeten dan nog wel echt beginnen
Same herequote:Op maandag 5 september 2011 23:15 schreef Snuf. het volgende:
Inmiddels al 6 dagen begonnen aan mijn studie (maandag t/m vrijdag en deze maandag). Het is echt super leuk maar wel moeilijk, heb nu al meer huiswerk gemaakt dan in mijn hele examenjaar
Na mijn eerste werkgroep heb ik nu ook vreselijk veel sommenquote:Op maandag 5 september 2011 23:27 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Oh bij mij was het juist vanaf dag 1 wel flink aan de bak eigenlijk, ook omdat ik niet zo goed ben in wiskunde.
Geweldige klas en geweldig groepje voor eerste groepsdinges.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:20 schreef Maria2.0 het volgende:
En, viel het mee?
Ik mag morgen voor de intro en ik begin toch wat nerveus te worden
Ik hoop het voor je, anders hoor ik je over enkele weken nog wel weerquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:57 schreef MetBas het volgende:
[..]
Geweldige klas en geweldig groepje voor eerste groepsdinges.
Ik ook, maar ik zit bij hele gemotiveerde, leuke mensen. Gewoon aardig. Ik probeer ook altijd bij mensen te komen die een beetje, eh.. op 't zelfde niveau zitten. Ik heb een hekel aan ambitieloze, ongemotiveerde mensen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:00 schreef Maria2.0 het volgende:
Dat is wel fijn. Ik had altijd een hartstochtelijke hekel aan groepsdingessen.
Ach ja, hoop dat het bij de volgende opdracht ook zo leuk wordt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je, anders hoor ik je over enkele weken nog wel weer![]()
Leuk om te zien dat iedereen weer lekker begint enzo!
welke studie doe je dan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:57 schreef MetBas het volgende:
[..]
Geweldige klas en geweldig groepje voor eerste groepsdinges.
Bij jouw studierichting misschien, ik heb bijna elke dag van 9-6 les. Geen uitslapen dus en te laat naar bed aangezien je ook nog eens wat huiswerk moet maken naast de huishoudelijke activiteiten en hobbies.quote:Ik vind dat echt een van de prettigste dingen van de universiteit, ik ga later slapen en sta later op, past meer bij mij waardoor ik veel meer uitgerust ben
Dus ik krijg geen waar voor mijn geld?quote:Op woensdag 14 september 2011 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij jouw studierichting misschien, ik heb bijna elke dag van 9-6 les. Geen uitslapen dus en te laat naar bed aangezien je ook nog eens wat huiswerk moet maken naast de huishoudelijke activiteiten en hobbies.
Niet dat ik klaag, in ieder geval krijg je dan wat meer waar voor je geld.
Wacht nou maar even af.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:28 schreef GNT het volgende:
Ik doe Economics in Tilburg en vind het niveau nog een beetje tegenvallen. Bij de meeste vakken mis ik wat uitdaging. Hoe zit dat bij jullie?
Dan pas je juist prima bij de universiteit. De gemiddelde student doet vrij weinig, slaapt uit en drinkt bier.quote:Op woensdag 14 september 2011 12:54 schreef De-Hamster het volgende:
Ja het probleem is, al die vragen zijn eigenlijk met nee te beantwoorden. Ik ga alleen naar verplichte colleges, ik ben met een voldoende tevreden, ik stel alles uit en op het laatste moment maak ik alles af. Totaal geen houding voor een unistudent, dat weet ik.
Toch heb ik ook op deze manier mijn eindexamen behoorlijk afgerond. Ik hoor zovaak dat mensen drie weken van te voren leren en dan halen ze een 5.
Natuurlijk ga ik niet gewoon proberen of het wat voor me is zo'n master, het kost genoeg geld.
Ik doe dezelfde opleiding, welke school zit je als ik vragen mag?quote:
HET HAD weinig gescheeld of ik had daar ook gezeten, alleen is het zoveel reistijd. Leeuwarden is stukken dichterbij en minder reistijd dus. Volgend jaar ga ik een toelatingsexamen doen voor Psychologie aan de RUG en mocht ik die niet halen ga ik door met HBO rechten en daarna nog Uni voor mijn master.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:32 schreef MetBas het volgende:
Hanze. Ik vind tot nu toe alles geweldig.
Haha, dat wil ik wel geloven dat er veel friezen zitten. Volgens mij zitten er ook een paar die ik wel ken maar ik kan nu even niet op namen komenquote:Op woensdag 14 september 2011 14:41 schreef MetBas het volgende:
Maar Hanze heeft het beste rechteninstituut van Nederland.Zijn best veel mensen uit Friesland in mijn klas.
Minder, ik vind overigens dat ook ik als student te weinig waar voor mijn geld krijg aangezien het m.i. bevordelijk zou zijn voor de studieresultaten wanneer er meer werkcolleges/instructiecolleges in een klaslokaal zouden worden georganiseerd. Nu zijn de groepen te groot en zitten we te vaak in auditoria. Ach ja, volgend jaar is toch meer dan de helft afgevallen, hopelijk behoor ik tot het overgebleven deel.quote:Dus ik krijg geen waar voor mijn geld?
Ik weet niet wat jij met college bedoelt maar ik had het in ieder geval over alle lesvormen, die lessen zijn de voornaamste kostenpost bij veel studierichtingen dus ik voel me wat bestolen wanneer een universiteit weinig contacturen organiseert terwijl je toch vrij veel betaalt aan collegegeld (ofdat dat kostendekkend is laat ik nu maar even in het midden, daarover is elders al genoeg gespeculeerd).quote:Het hebben van een college staat imo niet gelijk aan het krijgen van waar voor je geld.
Stoer man.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij jouw studierichting misschien, ik heb bijna elke dag van 9-6 les. Geen uitslapen dus en te laat naar bed aangezien je ook nog eens wat huiswerk moet maken naast de huishoudelijke activiteiten en hobbies.
Niet dat ik klaag, in ieder geval krijg je dan wat meer waar voor je geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |