En dit is dus deel drie!quote:Een grote groep FOK!kers gaan na de zomervakantie naar een hogeschool of universiteit. Dit wordt een beetje een centraal topic waar je er over kan praten.
Zijn jullie er zenuwachtig voor? Want hoewel redelijk wat het niet zouden willen toegeven, vinden veel mensen dit toch vrij spannend.Een nieuwe omgeving, nieuwe mensen, een nieuwe studie, het 'studentenleven', het komt er allemaal opeens bij. Een hoop keuzes moeten gemaakt worden: welke studie, welke stad, wel / niet op kamers, wel / niet bij het studentenvereniging (en binnen die keuze wel / niet bij het corps), et cetera.
Via een prijsvraag hier op Fok had ik het bazenboek succesvol studeren voor dummies gewonnen en daar staan wel een hoop tips in voor van alles.Voor hen die alles nogal wat overweldigend vinden kan ik dit zeker aanraden.
Hoe gaan jullie alles aanpakken? Of heb je iets van 'ik zie het allemaal wel', en ga je 5 september gewoon er naar toe en besluit je de rest later wel?
welke studie?quote:Op maandag 5 september 2011 23:15 schreef Snuf. het volgende:
Inmiddels al 6 dagen begonnen aan mijn studie (maandag t/m vrijdag en deze maandag). Het is echt super leuk maar wel moeilijk, heb nu al meer huiswerk gemaakt dan in mijn hele examenjaar
Oh bij mij was het juist vanaf dag 1 wel flink aan de bak eigenlijk, ook omdat ik niet zo goed ben in wiskunde.quote:Op maandag 5 september 2011 23:25 schreef jut23 het volgende:
Ik doe econometrie en vind het huiswerk juist nog enorm meevallen. Heb misschien een stuk of 15 sommetjes gemaakt in 1 week. Maarja werkgroepen enzo moeten dan nog wel echt beginnen
Same herequote:Op maandag 5 september 2011 23:15 schreef Snuf. het volgende:
Inmiddels al 6 dagen begonnen aan mijn studie (maandag t/m vrijdag en deze maandag). Het is echt super leuk maar wel moeilijk, heb nu al meer huiswerk gemaakt dan in mijn hele examenjaar
Na mijn eerste werkgroep heb ik nu ook vreselijk veel sommenquote:Op maandag 5 september 2011 23:27 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Oh bij mij was het juist vanaf dag 1 wel flink aan de bak eigenlijk, ook omdat ik niet zo goed ben in wiskunde.
Geweldige klas en geweldig groepje voor eerste groepsdinges.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:20 schreef Maria2.0 het volgende:
En, viel het mee?
Ik mag morgen voor de intro en ik begin toch wat nerveus te worden
Ik hoop het voor je, anders hoor ik je over enkele weken nog wel weerquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:57 schreef MetBas het volgende:
[..]
Geweldige klas en geweldig groepje voor eerste groepsdinges.
Ik ook, maar ik zit bij hele gemotiveerde, leuke mensen. Gewoon aardig. Ik probeer ook altijd bij mensen te komen die een beetje, eh.. op 't zelfde niveau zitten. Ik heb een hekel aan ambitieloze, ongemotiveerde mensen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:00 schreef Maria2.0 het volgende:
Dat is wel fijn. Ik had altijd een hartstochtelijke hekel aan groepsdingessen.
Ach ja, hoop dat het bij de volgende opdracht ook zo leuk wordt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je, anders hoor ik je over enkele weken nog wel weer![]()
Leuk om te zien dat iedereen weer lekker begint enzo!
welke studie doe je dan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:57 schreef MetBas het volgende:
[..]
Geweldige klas en geweldig groepje voor eerste groepsdinges.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |