Ik heb een kindje en krijg huurtoeslag.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een appartement? Luxe. Deel je die met een ander? Het lijkt me nogal duur voor in je eentje tenzij je ouders flink wat bijbetalen.
Ik vraag me altijd af wat ik me nou moet voorstellen bij een katholieke school. Bid je dan op school ofzo?quote:Op maandag 18 juli 2011 17:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik begin in september als alles goed gaat aan de Katholieke Universiteit Leuven.
En ik heb er zin in
Pfoe, gelukkig. Ik begon al bang te worden dat ik de enige was die er zo tegen aankeek.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:54 schreef Ezell het volgende:
Ik vind het wel spannend. Het is toch iets heel anders dan dat ik gewend ben. Ik heb er in ieder geval veel zin in!
Op de Katholieke Pabo in Utrecht iig niet, maar daar heb ik toch als ongelovige voor gekozen om mijn akte levensbeschouwing te kunnen halen. Maar ik heb niks in dit topic te zoeken, ik ben net klaarquote:Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Plums het volgende:
[..]
Ik heb een kindje en krijg huurtoeslag.
[..]
Ik vraag me altijd af wat ik me nou moet voorstellen bij een katholieke school. Bid je dan op school ofzo?
Waarom niet? Ik ga ook studeren.quote:
Vast niet.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:08 schreef MetBas het volgende:
[..]
Pfoe, gelukkig. Ik begon al bang te worden dat ik de enige was die er zo tegen aankeek.
Jep!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:13 schreef Ezell het volgende:
[..]
Vast niet.Voor welke studie heb je eigenlijk gekozen? Rechten toch?
Helemaal waar! Ik vind het ook echt fet stom als wo-ers doen alsof ik niet studeerquote:Op maandag 18 juli 2011 19:13 schreef Sosha het volgende:
Oh, nu ligt de grens scholieren/studenten ineens tussen mbo en hbo?
Sowieso, wat een gezeur... Dat uit de hoogte doen. Wat ga je studeren eriksd?
Oké, klinkt wel leuk!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:17 schreef MetBas het volgende:
[..]
Jep!Helemaal zin in. Ik ben van plan om sowieso bij de studievereniging te gaan, ook bij een studentenvereniging (geen zorgen, non-corporaal), en ik wil ook erg graag politiek actief worden. Ik heb zin in het studentenleven!
Staat prima.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:21 schreef Sosha het volgende:
Mijn post #19 mag ook wel weg, staat daar zo verloren nu
Groningen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:21 schreef Ezell het volgende:
[..]
Oké, klinkt wel leuk!Naar welke stad ga je?
Ah ok. Groningen, ook alquote:Op maandag 18 juli 2011 19:22 schreef MetBas het volgende:
[..]
Groningen.Ik ben echt verliefd op die stad. Voor mij de ultieme studentenstad.
Is dat niet heel moeilijk?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Staat prima.
Zelf ga ik na mijn HBO een vrije master Sociaal Recht doen
Ik zit sterk te denken aan AEGEE.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ah ok. Groningen, ook al
Welke vereniging dan?
Grote overstap. Who knows where the ship will strendquote:
Hmmm.. onbekend bij mijquote:
Je gaat toch wel heel veel verdienen enzo?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Grote overstap. Who knows where the ship will strend!
[..]
Hmmm.. onbekend bij mij
Is geloof ik ook niet erg bekend onder de stadjers, terwijl de afdeling Groningen toch wel een groot ledenbestand heeft. Is erg Europees gericht. Ik zocht erg naar een studentenvereniging met een gezond evenwicht tussen serieus en lol, maar niet-religieus. Dan komt deze toch wel naar voren als beste.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Grote overstap. Who knows where the ship will strend!
[..]
Hmmm.. onbekend bij mij
O oké, daar ben ik nog ooit geweest, dus ik zou het niet weten. Naar welke school zou je eigenlijk zijn geweest als je toch wel voor Journalistiek zou hebben gekozen? Daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:22 schreef MetBas het volgende:
[..]
Groningen.Ik ben echt verliefd op die stad. Voor mij de ultieme studentenstad.
Windesheim. Het hele grefogedoe stond mij niet zo aan, maar dat kwam niet erg naar voren bij journalistiek. Ik zou mede voor Zwolle gekozen hebben omdat journalistiek aan het Windesheim wat beter staat aangeschreven dan in Utrecht; studie ging bij mij vóór stad, ondanks dat Utrecht erg leuk is. Maar inmiddels staat Windesheim dan wel studie journalistiek al wat minder goed bekend (mede dankzij GeenStijl), dus ik ben stiekem erg blij dat ik er toch niet voor gekozen heb.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:27 schreef Ezell het volgende:
[..]
O oké, daar ben ik nog ooit geweest, dus ik zou het niet weten. Naar welke school zou je eigenlijk zijn geweest als je toch wel voor Journalistiek zou hebben gekozen? Daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar.
De beste uit de test van de consumentenbond? Ik zou tijdens de KEI week gewoon even het hele soepje langs lopen. Daar krijg je een beter beeld van.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:26 schreef MetBas het volgende:
[..]
Is geloof ik ook niet erg bekend onder de stadjers, terwijl de afdeling Groningen toch wel een groot ledenbestand heeft. Is erg Europees gericht. Ik zocht erg naar een studentenvereniging met een gezond evenwicht tussen serieus en lol, maar niet-religieus. Dan komt deze toch wel naar voren als beste.
Ik heb gehoord dat de zaken op Windesheim erg slecht zijn geregeld, maar dat maakt eigenlijk toch niet uit. Geen van ons gaat daar toch heen. Utrecht en Groningen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:29 schreef MetBas het volgende:
[..]
Windesheim. Het hele grefogedoe stond mij niet zo aan, maar dat kwam niet erg naar voren bij journalistiek. Ik zou mede voor Zwolle gekozen hebben omdat journalistiek aan het Windesheim wat beter staat aangeschreven dan in Utrecht; studie ging bij mij vóór stad, ondanks dat Utrecht erg leuk is. Maar inmiddels staat Windesheim dan wel studie journalistiek al wat minder goed bekend (mede dankzij GeenStijl), dus ik ben stiekem erg blij dat ik er toch niet voor gekozen heb.
Haha, nee niet beste uit de test.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
De beste uit de test van de consumentenbond? Ik zou tijdens de KEI week gewoon even het hele soepje langs lopen. Daar krijg je een beter beeld van.
Wel een goed plan om meteen er vol in te gaan door van het begin bezig te houden met dingen zoals politiek en verenigingen. Een studentenstad komt pas echt tot leven als je ook actief mee doet.
Ja dat hoorde je toen ook al heel vaak, dat was ook een van de redenen om mij er van te weerhouden. Al moet ik wel zeggen dat ze het op zo'n open dag verdomd leuk laten lijken met die hippe tijdschriftjes in elkaar flansen en op pad gaan met een camera en zo.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:32 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de zaken op Windesheim erg slecht zijn geregeld, maar dat maakt eigenlijk toch niet uit. Geen van ons gaat daar toch heen. Utrecht en Groningen.
Daarom ga ik dus nooit naar open dagen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:34 schreef MetBas het volgende:
[..]
Ja dat hoorde je toen ook al heel vaak, dat was ook een van de redenen om mij er van te weerhouden. Al moet ik wel zeggen dat ze het op zo'n open dag verdomd leuk laten lijken met die hippe tijdschriftjes in elkaar flansen en op pad gaan met een camera en zo.
Op welke manier? Ik ook wel namelijk.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:17 schreef MetBas het volgende:
[..] en ik wil ook erg graag politiek actief worden.
De afdelingen van alle jongerenpartijen in Groningen zijn erg groot en actief. Moeite waard om daar eens langs te gaan. Deze vind je trouwens ook in de KEI week, maar erg beperkt. Handiger is om de wekelijkse borrel/activiteit van de partij naar keuze binnen te lopen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:55 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Op welke manier? Ik ook wel namelijk.
Ik ga zelf in Tilburg studeren, dus weet niet hoe het daar zitquote:Op maandag 18 juli 2011 19:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
De afdelingen van alle jongerenpartijen in Groningen zijn erg groot en actief. Moeite waard om daar eens langs te gaan. Deze vind je trouwens ook in de KEI week, maar erg beperkt. Handiger is om de wekelijkse borrel/activiteit van de partij naar keuze binnen te lopen.
Ik ga bij de JOVD (Jongeren Organisatie Vrijheid en Democratie), de jongerenorganisatie van de VVD.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:55 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Op welke manier? Ik ook wel namelijk.
. Ict haagse hogeschool?quote:Op maandag 18 juli 2011 22:43 schreef Djieluh het volgende:
22 Augustus begint het officieel voor mij. Introductiedag met een paar leuke dj's en als eindknaller Guus Meeuwis haha! Daarna met een bus voor 3 dagen op een introductiekamp. Goddamn wat heb ik daar zin in
Ik heb geen idee, want ik moet er nog beginnen. Maar ik ga er niet van uit dat ik daar ga bidden neequote:Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Plums het volgende:
Ik vraag me altijd af wat ik me nou moet voorstellen bij een katholieke school. Bid je dan op school ofzo?
Geen ervaring maar volgens mij valt dat tegenwoordig allemaal, op paar onderwijsinstellingen na, best mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:39 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, want ik moet er nog beginnen. Maar ik ga er niet van uit dat ik daar ga bidden neeMensen ervaring op dit gebied bij de KUL?
Zo'n vermoeden had ik alquote:Op woensdag 20 juli 2011 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het enige wat je van die K merkt (in onze cultuur althans) is dat er een kruis hangt in de auditoria. Voor de rest merk je er niets van.
Wat bedoel je hiermee? Een heel ander persoon? Dat zal toch ook wel weer meevallenquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:07 schreef Markachuuu het volgende:
Het is echt raar dat je als het ware een heel ander persoon kunt worden (als niemand je kent iigv)
Economie in de beleidsinformatica. Ik ga naar Leuven omdat ik de stad supertof vind. En ik hou ook gewoon van Belgie. Dat is voor mij eigenlijk de reden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat ga jij daar studeren?
Vroeger weken Nederlandse studenten vooral voor geneeskunde en tandheelkunde uit naar Leuven, tegenwoordig vind je Nederlandse studenten bij alle studierichtingen terug.
Slaapplaats is geen probleem zoals ik het hier leesquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:44 schreef Snuf. het volgende:
29 Augustus eerste college op de EUR. Fiscale Economie. Ik blijf eerst nog thuis wonen het eerste jaar, maar daarna ga ik sowieso op mezelf wonen. Zou ik nu al willen maar nog effe wachten dus. Ik wil ook wel meedoen aan Eureka week maar heb geen slaapplek en als ik naar huis ga moet ik al bus nemen om 00:00
Nou ja ik heb in ieder geval geen zin om in die gymzaal te slapenquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:17 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Slaapplaats is geen probleem zoals ik het hier lees
http://www.eur.nl/eurekaweek/deelnemersinformatie/slapen/
Ja dat is dan de afweging die je moet maken, of slapen in de gymzaal of op tijd terug naar huis.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Nou ja ik heb in ieder geval geen zin om in die gymzaal te slapen
Hmm, voor zover ik weet niet. Maar lijkt mij wel leuk op zich, krijgen de docenten direct beetje inzicht in op welk niveau iedereen is. Is wel handig met projectgroepen en zo.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:23 schreef dakraam het volgende:
Moeten jullie ook allemaal van die testen doen? Nederlands-test, Engels-test, reken-test.
Ik bedoel zegmaar dat al je gemaakte blunders e.d. niet meer tellen en je met een schone lei moet beginnen, weer opnieuw vrienden maken, leraren gaan inschatten e.d. (:quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:14 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Een heel ander persoon? Dat zal toch ook wel weer meevallen
Een wiskundetestje (WO-techniek), als ik het goed begrijp wordt heel de eerste lesweek opgeofferd aan het bijspijkeren van de wiskundehiaten van het VWO en het aanleren van studiemethodes.quote:Moeten jullie ook allemaal van die testen doen?
presentquote:
Dat is waar ja. En ook leuk tochquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:58 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Ik bedoel zegmaar dat al je gemaakte blunders e.d. niet meer tellen en je met een schone lei moet beginnen, weer opnieuw vrienden maken, leraren gaan inschatten e.d. (:
hmm nee wss niet. Ik doe idm trouwens.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:47 schreef knight18 het volgende:
Ga je 22 aug naar haaguit en ik doe ti btw
Wat? De intro in Nijmegen duurt 10 dagen, voor ¤63 (incl weekend weg)!quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:15 schreef knight18 het volgende:
Vind het overdreven. 3 dagen voor 100 piek
Euro zelfs ja, en er staat niet eens waar het is.. maarja op zo'n terrein/festival lekker in de blubber.. mwa, niet echt mijn ding.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:15 schreef knight18 het volgende:
Vind het overdreven. 3 dagen voor 100 piek
Ik heb ook 3 jaar gewerkt en nu weer studeren. Zal wel even wennen wordenquote:Op donderdag 21 juli 2011 16:43 schreef boskameel het volgende:
na 3 jaar werken weer voltijd studeren. nieuwe kamer geregeld (wel stukken kleiner). heb er zin in!
Bij mij 5 dagen en in de 80 Euro (inclusief eenvoudig eten).quote:Vind het overdreven. 3 dagen voor 100 piek
Het is niet dat je op niveau moet sporten hè.quote:Hmmz. De introductie van mijn studie kan ik niet echt wild van worden, om eerlijk te zijn. Wordt een heel sportief gebeuren. Ik ga verdomme toch geen sport en beweging studeren.
Haha, heel jouw 80 euro plus nog een hele zak geld van de universiteit/verschillende sponsoren worden aan de intro besteed dus maak je daar maar geen zorgen omquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mij 5 dagen en in de 80 Euro (inclusief eenvoudig eten).
Ik vraag me af ofdat al dat geld ook echt voor de introductieweek wordt gebruikt ofdat er nog een leuk zakcentje overblijft voor bijv. vergoeding aan de organisatoren of de kas van de studiekring.
niet allemaal nieuw hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wat leuk, allemaal nieuwe studenten enzo! Veel plezier en succes allemaal!
Maak je daar geen zorgen over, mensen die wel goed zijn in sporten interesseert het echt niet ofdat ze winnen of verliezen op zo'n moment. Zet je in en ben een beetje sociaal en je ligt wel goed in de groep.quote:Dat is waar. Maar ik vind het ergens wel vervelend als het erg competitief wordt of als ik niet zo goed ben in bepaalde dingen. Dan zijn direct een aantal meningen al gevormd.
Grappig, zit ik misschien bij jouw in de klas ;-)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:33 schreef Markaanuit het volgende:
Ik ga hierna misschien communication & multimedia design op het hva studeren..
wilde eerst media informatie en communicatie doen maar daar zat het al vol
Hoewel.. ik hoop dat ik op het HU word aangenomen bij de studie CMD..
Leek me leuker,
edit: en ik vind het nog niet spannend maar dat komt een week van te voren wel !
Wat ga je studeren na 3 jaar gewerkt te hebben? master of bachelor?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:33 schreef Mind_State het volgende:
Ik ga ook terug naar school na 3 jaar gewerkt te hebben, heb er erg veel zin in !. De algemene INTRO was 60 euro voor 4 dagen incl ontbijt en slaapplek, maar daar ga ik niet naartoe (moet die hele week nog werken).
Er is ook een introductieweek specifiek voor mijn opleiding, die is ook verplicht en daar ga ik wel naar toe. Is 110 euro om 4 dagen naar terschelling te gaan, incl eten, slapen en activiteiten. Ben erg benieuwd naar mijn klasgenoten en dan vooral hun leeftijd en instelling.
tof! weet jij al wel zeker dat je deze opleiding gaat doen in amsterdam?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:43 schreef Krossed het volgende:
[..]
Grappig, zit ik misschien bij jouw in de klas ;-)
ik zou voor Nijmegen gaan, niet alleen vanwege dequote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:26 schreef pietkanarie het volgende:
Ik ga in september beginnen aan pedagogiek. Maar ik moet nog beslissen op welke school.
Het wordt of Nijmegen of Utrecht.
Nijmegen spreekt mij als stad heel erg aan op de een of andere manier, de school (HAN) is mooi en de voorlichting tijdens de openavond was heel helder.
Utrecht (HU) krijgt vanaf het tweede jaar een nieuwe opzet. Ze verhuizen dan naar Amersfoort en beginnen een samenwerking met verschillende opleidingen uit de sociale hoek. Je kunt dus lesmodules meepakken uit andere opleiding, wat wel heel leuk kan zijn.
Al hebben opleidingen vaak nog wel 'kinderziektes' als de opzet net veranderd is.
In Utrecht heb je ook geen toetsen. Je moet d.m.v werkstukken e.d laten zien dat je de stof uit de boeken beheerst en kan toepassen.
Keuzes...al maakt het waarschijnlijk niet eens veel uit wat ik kies. Zal het op beide scholen wel naar m'n zin hebben als de opleiding bevalt.
Misschien wordt de keuze me heel makkelijk gemaakt. Utrecht is een lotingsstudie en als ik word uitgeloot, wordt het sowieso Nijmegen. De loting is al geweest, maar aangezien ik via een 21+ toets ben toegelaten, kan ik de uitslag pas inzien als de DUO mijn cijferlijst van de toetsen heeft gekregen. Nu kreeg ik zelf de cijferlijst gisteren pas (beetje laat) van Utrecht toegestuurd en die is nu onderweg naar de duo.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou voor Nijmegen gaan, niet alleen vanwege destad
, maar ook vanwege de nieuwe opzet en het feit dat er geen 'toetsen' zijn aan de HU. Klinkt allemaal heel leuk en fijn op 't eerste gezicht: geen toetsen, maar je zit daarmee waarschijnlijk wel vast aan ladingen groepswerk die als het even tegenzit aardig wat energie gaan slurpen vanwege het doorslaande succes van dat soort opdrachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |