abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99620262
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het gaat erom om te bewijzen dat homeopathie werkt. Volgens de homeopaat moeten zowel persoon A, B als C van hun hoofdpijn genezen worden. Dat is vrij simpel te meten dunkt me :')
Het probleem is dat dat niet mag in die officiele dubbel blinde test en aangezien die test als de enige echt geloofwaardige wordt gezien houdt het vrij snel op.
Elke andere manier van bewijzen wordt per direct naar de prullebak verwezen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:03:47 #77
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_99620318
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat ik dus al meerdere malen zei, is dat alternatieve geneeswijze individueel gericht is en zich niet laat vangen in een "gemeenschappelijke deler". Omdat er zoveel meer factoren meespelen dan in dat beperkte domein beoordeeld kunnen worden.

laat me dit even goed begrijpen: Dus als ik 1000 mensen met een verkoudheid heb, en ik geef er 500 een homeopatisch geneesmiddel, en 500 een placebo, en hou verder alle factoren gelijk. dan kan ik toch aan het einde van dit onderzoek zien of je homeopatische middeltje iets meer is dan een placebo?

ik snap echt niet waarom je daar niet op in wilt gaan. je blijft maar hameren op het idee dat alternatieve genezers niet over het HOE maar over het resultaat praten: nou, dan is dit een kolfje naar je hand. ik vraag niet HOE die middeltjes werken, maar OF ze werken.

dus mijn vraag: als ik bovenstaande onderzoek doe, zijn er volgens jou in de groep mensen die het homeopatische middel hebben gekregen dan MEER, MINDER of EVENVEEL mensen genezen?
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_99621773
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je haalt weer de verschillende domeinen door elkaar. De vergelijking tussen een 1 op 1 werkend principe als een afstandsbediening en een veel groter, niet als zodanig te vatten geheel gaat volledig mank.
Hij reageerde op een post van een user die een afstandbediening aandroeg als argument voor homeopathie.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99621863
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar waarom reageer je dan, als je het gevoel hebt dat het toch verspilde tijd en moeite is? Dit is wel nog steeds TRU, waarin dit soort zaken op een open en positieve manier worden besproken. Als je daar je ei niet in kwijt kunt omdat je vindt dat je ons niet kunt overtuigen, ben je zondermeer ook welkom in meer op wetenschap gebaseerde topics.
Wat is er niet "open" aan wanneer mensen sceptisch zijn?
En is een conflict/discussie gelijk "negatief"? Dan kunnen we heel fok wel opdoeken.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:40:36 #80
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_99622010
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat ik dus al meerdere malen zei, is dat alternatieve geneeswijze individueel gericht is en zich niet laat vangen in een "gemeenschappelijke deler". Omdat er zoveel meer factoren meespelen dan in dat beperkte domein beoordeeld kunnen worden.

[..]
Lees jij echt zo slecht? dat zegt hij toch, die homeopaat kan zo individeel voorschrijven wat ie wil, de test is zo opgezet dat je zijn methode test, en niet alleen het middel dat de homeopaat voorschrijft.
Je verweer slaat echt nergens op.
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
  maandag 18 juli 2011 @ 15:50:59 #81
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99622500
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:03 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

laat me dit even goed begrijpen: Dus als ik 1000 mensen met een verkoudheid heb, en ik geef er 500 een homeopatisch geneesmiddel, en 500 een placebo, en hou verder alle factoren gelijk. dan kan ik toch aan het einde van dit onderzoek zien of je homeopatische middeltje iets meer is dan een placebo?

ik snap echt niet waarom je daar niet op in wilt gaan. je blijft maar hameren op het idee dat alternatieve genezers niet over het HOE maar over het resultaat praten: nou, dan is dit een kolfje naar je hand. ik vraag niet HOE die middeltjes werken, maar OF ze werken.

dus mijn vraag: als ik bovenstaande onderzoek doe, zijn er volgens jou in de groep mensen die het homeopatische middel hebben gekregen dan MEER, MINDER of EVENVEEL mensen genezen?
Het gaat erom dat iedereen verschillend is, en derhalve een enkel medicijn nooit een 100% oplossing kan bieden. Om dus een proef te doen van een middel wat voor 100 mensen geldt, is in de alternatieve wereld per definitie waardeloos. Omdat de alternatieve wereld zich rich op het individu en niet op het collectief. Waarbij ik spreek over het gehele alternatieve gebeuren en niet noodzakelijk enkel over homeopathie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:54:29 #82
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99622671
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:40 schreef VakantieNancy het volgende:

[..]

Lees jij echt zo slecht? dat zegt hij toch, die homeopaat kan zo individeel voorschrijven wat ie wil, de test is zo opgezet dat je zijn methode test, en niet alleen het middel dat de homeopaat voorschrijft.
Je verweer slaat echt nergens op.
Waar ze hier naar toe willen in dit topic, is dat 100 verschillende mensen, met verschillende achtergronden, situaties, ongelijke ziektebeelden hetzelfde medicijn voorgeschoteld krijgen en dat dat medicijn dan op alle personen dezelfde werking heeft. Alternatief gezien werkt dat niet zo en kun je hooguit uitgaan van een enkel individu het resultaat meten en niet van een groep van 100 personen.

Wat valt daar niet aan te snappen :?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:56:10 #83
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99622756
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:34 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Hij reageerde op een post van een user die een afstandbediening aandroeg als argument voor homeopathie.
Dat is dan ook geen goede vergelijking vrees ik.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:56:47 #84
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_99622788
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het gaat erom dat iedereen verschillend is, en derhalve een enkel medicijn nooit een 100% oplossing kan bieden. Om dus een proef te doen van een middel wat voor 100 mensen geldt, is in de alternatieve wereld per definitie waardeloos. Omdat de alternatieve wereld zich rich op het individu en niet op het collectief. Waarbij ik spreek over het gehele alternatieve gebeuren en niet noodzakelijk enkel over homeopathie.
Maar waarom geven homeomiddelen dan altijd hetzelfde resultaat als placebo's?
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
  maandag 18 juli 2011 @ 16:10:04 #85
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99623312
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:56 schreef VakantieNancy het volgende:

[..]

Maar waarom geven homeomiddelen dan altijd hetzelfde resultaat als placebo's?
Geen idee, doen ze dat? Ik ben verder geen kenner van homeopathie, ik spreek over de algemene alternatieve geneeswijze.
pi_99623553
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Het probleem is dat dat niet mag in die officiele dubbel blinde test en aangezien die test als de enige echt geloofwaardige wordt gezien houdt het vrij snel op.
Elke andere manier van bewijzen wordt per direct naar de prullebak verwezen.
quote:
Een (statistisch) onderzoek met proefpersonen heet dubbelblind als noch de proefpersoon, noch de onderzoeker gedurende het experiment kennis heeft over wie tot de experimentele groep behoort en wie tot de controlegroep.
Ik zie geen enkel probleem, mijn voorstel eerder in dit topic valt precies binnen dat kader.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_99624664
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Geen idee, doen ze dat? Ik ben verder geen kenner van homeopathie, ik spreek over de algemene alternatieve geneeswijze.
Dat geldt niet alleen voor homeopathie, maar voor élke alternatieve 'geneeswijze'.
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
  maandag 18 juli 2011 @ 16:47:53 #88
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_99624768
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waar ze hier naar toe willen in dit topic, is dat 100 verschillende mensen, met verschillende achtergronden, situaties, ongelijke ziektebeelden hetzelfde medicijn voorgeschoteld krijgen en dat dat medicijn dan op alle personen dezelfde werking heeft. Alternatief gezien werkt dat niet zo en kun je hooguit uitgaan van een enkel individu het resultaat meten en niet van een groep van 100 personen.

Wat valt daar niet aan te snappen :?
Jij kan inderdaad echt niet lezen, het gaat om 100 verschillende mensen die 100 verschillende medicijnen/behandelingen krijgen, waarvan 50 een placebo zijn...
Humans dont deserve to live...
  maandag 18 juli 2011 @ 16:51:32 #89
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99624928
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:45 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Dat geldt niet alleen voor homeopathie, maar voor élke alternatieve 'geneeswijze'.
Dus jij kan voorspellen wat het resultaat is van welke alternatieve geneeswijze dan ook, ongeacht de persoon, diens situatie op dat moment en diens ziektebeeld?
  maandag 18 juli 2011 @ 16:52:25 #90
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99624967
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:47 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Jij kan inderdaad echt niet lezen, het gaat om 100 verschillende mensen die 100 verschillende medicijnen/behandelingen krijgen, waarvan 50 een placebo zijn...
En die placebo's zijn dus allemaal hetzelfde? Of zijn die ook allemaal verschillend?
pi_99625147
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus jij kan voorspellen wat het resultaat is van welke alternatieve geneeswijze dan ook, ongeacht de persoon, diens situatie op dat moment en diens ziektebeeld?
Nee, want ík claim niet helderziend/paranormaal begaafd te zijn, zoals sommigen wél beweren te zijn...
Ik schreef het eigenlijk verkeerd: Met alternatieve 'geneeswijzen' bedoel ik dus eigenlijk de geneeswijzen gebaseerd op geloof en het paranormale, zoals bijvoorbeeld: homeopathie, reiki, magnetiseren, kleurentherapie, enzovoort... Daar is dus nog nooit van aangetoond dat ze meer doen dan een placebo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dribedabou op 18-07-2011 17:10:06 ]
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
  maandag 18 juli 2011 @ 16:57:08 #92
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_99625188
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En die placebo's zijn dus allemaal hetzelfde? Of zijn die ook allemaal verschillend?
Wat zou dat uitmaken?
Humans dont deserve to live...
pi_99625326
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:57 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Wat zou dat uitmaken?
Die verstoren de balans van het lichaam dan natuurlijk ;( .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 17:15:17 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_99625992
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, in een placebo zit helemaal niets aan werkzame stof. Misschien bedoel je de vorm?
  maandag 18 juli 2011 @ 17:18:08 #95
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99626083
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:56 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Nee, want ík claim niet helderziend/paranormaal begaafd te zijn, zoals sommigen wél beweren te zijn...
Ik schreef het eigenlijk verkeerd: Met alternatieve 'geneeswijzen' bedoel ik dus eigenlijk de geneeswijzen gebaseerd op geloof en het paranormale, zoals bijvoorbeeld: homeopathie, reiki, magnetiseren, kleurentherapie, enzovoort... Daar is dus nog nooit van aangetoond dat ze meer doen dan een placebo.
Jawel, op een empirische manier. Alleen wil de wetenschap altijd reproduceerbare gegevens zien en die zijn er niet, en dus wordt het niet gedocumenteerd. Ook als omdat het niet iets is waar de wetenschappers voor gestudeerd hebben.
pi_99626084
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, in een placebo zit helemaal niets aan werkzame stof. Misschien bedoel je de vorm?
Maar volgens homeopaten kan zelfs de allerkleinste verdunning 'werkzaam' zijn. Dus kunnen ze gewoon claimen dat de placebo's vervuild zijn :') .
  maandag 18 juli 2011 @ 17:19:02 #97
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99626120
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:57 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Wat zou dat uitmaken?
We hadden het net over allemaal verschillende medicijnen en nu wil je ze weer op een hoop gooien?
  maandag 18 juli 2011 @ 17:19:57 #98
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99626155
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan nog zal een placebo op de ene persoon anders werken dan op een andere persoon. Gewoon omdat elk individu uniek is en een eigen ziektebeeld heeft.
pi_99626195
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

We hadden het net over allemaal verschillende medicijnen en nu wil je ze weer op een hoop gooien?
Man, natuurlijk krijgt iedereen dezelfde placebo....
pi_99626255
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan nog zal een placebo op de ene persoon anders werken dan op een andere persoon. Gewoon omdat elk individu uniek is en een eigen ziektebeeld heeft.
Dat maakt niet uit, het gaat erom om aan te tonen dat homeopathie beter werkt dan placebo's. Als dat niet lukt heeft het dus ook geen enkele zin om naar een homeopaat te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')