quote:Eerst het roest uit de spieren rijden en dat kan als het warm is.
De hele dag langzaam omhoog, een verraderlijke klim (de Col de Manse, 1268 meter) op twaaf kilometer voor de streep en dan stijl naar beneden naar Gap.
Ooit won Jelle Nijdam daar, nadat Frans Maassen vlak voor de laatste kilometer was bijgehaald.
Het was toen snikheet en stoffig. Niemad kon die avond slapen.
Wat nou airco in de kamers. Zweten....
cancellara zal juist bij de schlecks blijven om die veilig naar beneden te krijgenquote:Op zondag 17 juli 2011 16:07 schreef larry91 het volgende:
Mooie etappe voor vluchters denk dat dit wel een ideale etappe voor aanvallers is. Van de favorieten zal Sammie natuurlijk als eerste bij de finish zijn en in deze etappe flink wat tijd goedmaken. Frank en Andy moeten vrezen voor tijdverlies.
Zie Cancellara ook zeker als kanshebber voor de overwinning.
Je denkt niet dat hij deze klim kan overleven? Volgens mij ging hij gisteren niet helemaal voluit.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:07 schreef DeMessias het volgende:
Als er geen groepje voorop blijft is Sammy natuurlijk favoriet. Gilbert zou hier moeten meegaan in een ontsnapping als hij nog voor groen wil strijden.
Die klim kan hij zeker overleven, maar dan zijn er anderen die ook in aanmerking komen voor de ritzege. Die supersprint ligt op een ideale plaats voor hem.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je denkt niet dat hij deze klim kan overleven? Volgens mij ging hij gisteren niet helemaal voluit.
Inderdaad zeg...quote:Op zondag 17 juli 2011 15:56 schreef marcodej het volgende:
Dat moet wel het meest vage profiel in de geschiedenis van de Tour zijn.
Het is wel een rit naar Gap inderdaad, de regio met een behoorlijke ziektekostenreputatiequote:Op zondag 17 juli 2011 16:03 schreef franklop het volgende:
gewoon een groepje die vooruit mag blijven en SamSan die probeert wat tijd te winnen.\
Ow en F. Schleck valt in de afdaling, mocht tijd worden
Waarom? Van mij mag Cavendish de groene trui meenemen naar Parijs.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:07 schreef DeMessias het volgende:
Als er geen groepje voorop blijft is Sammy natuurlijk favoriet. Gilbert zou hier moeten meegaan in een ontsnapping als hij nog voor groen wil strijden.
Omdat je ook met stijl steil omhoog kan gaan.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:07 schreef Waaghals het volgende:
waarom weet niemand meer dat het steil is ipv stijl
Dat lijkt me inderdaad ook, had ik aan moeten denken.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:08 schreef franklop het volgende:
[..]
cancellara zal juist bij de schlecks blijven om die veilig naar beneden te krijgen
quote:Op zondag 17 juli 2011 23:43 schreef Cara het volgende:
Kan die Robbie een beetje dalen? Ben fan van hem, maar moet bekennen dat ik hem pas sinds deze tour ken.
Cavendish 20ste overwinning dus.quote:Op maandag 18 juli 2011 00:50 schreef Waaghals het volgende:
Ik gok op een groepje van een man of 12, waarvan de helft fransoos is. Op de klim blijven er nog een paar over en laatste km springt er eentje weg
In de afdaling komen ze na een km of 2 op dezelfde weg als toen terecht, dus ze komen wel langs het punt waar Beloki viel en Armstrong het parcours afstak.quote:Op maandag 18 juli 2011 09:43 schreef franklop het volgende:
Is wel een andere klim (en dus ook afdaling) overigens
Bedankt voor het opnemen, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraagquote:Op maandag 18 juli 2011 00:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Niet iedereen kijkt de Dauphiné of het NK.
Normaal volgens mij. Geen superdaler, maar ook geen prutser.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:17 schreef Cara het volgende:
[..]
Bedankt voor het opnemen, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag
Dat zou wel tof zijn, als Ruijgh weet te winnen.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:37 schreef Chiappucci het volgende:
Ik weet nog niet veel over de daalcapaciteiten van Ruijgh, maar aangezien hij in zo goed als elke etappe attent voorin zit en nog nergens achterop is geraakt, denk ik dat hij niet slecht naar beneden gaat.
Dan zal het toch in deze of etappe 17 moeten gebeuren. Of hij moet met voorsprong aan de Alpe beginnen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou wel tof zijn, als Ruijgh weet te winnen.
Hij rijdt ze er op de Galibier allemaal af man!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:14 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan zal het toch in deze of etappe 17 moeten gebeuren. Of hij moet met voorsprong aan de Alpe beginnen.
Wordt druk op de Alpe dan, Ten Dam wil er ook winnen en Gesink gelooft ook nog steeds in wonderen. Als ik dan al moet inzetten op een renner zou het Ruijgh zijn.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:14 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan zal het toch in deze of etappe 17 moeten gebeuren. Of hij moet met voorsprong aan de Alpe beginnen.
Niet op Schleck of Contador?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wordt druk op de Alpe dan, Ten Dam wil er ook winnen en Gesink gelooft ook nog steeds in wonderen. Als ik dan al moet inzetten op een renner zou het Ruijgh zijn.
Als ik zou moeten inzetten op een Nederlandse renner. Denk overigens dat zowel Schleck als Contador op de Alpe het voor zichzelf gaan verneuken en een renner als Sanchez zijn kans grijpt.quote:
Ruijgh gaat nooit veel ruimte krijgen van Sky/Cofidis/Europcar lijkt me.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wordt druk op de Alpe dan, Ten Dam wil er ook winnen en Gesink gelooft ook nog steeds in wonderen. Als ik dan al moet inzetten op een renner zou het Ruijgh zijn.
Contador heeft al aangekondigd dat hij in de aanval gaat. Ik verwacht dat hij dan gaat doortrekken en iedereen op een hoopje fietst.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als ik zou moeten inzetten op een Nederlandse renner. Denk overigens dat zowel Schleck als Contador op de Alpe het voor zichzelf gaan verneuken en een renner als Sanchez zijn kans grijpt.
Ik hoop het, maar ik hoor ook weer dat het ook nog niet helemaal 100% is met z'n knie, en de Giro niet echt een goede voorbereiding is geweest voor de tour. Verder ziet hij Voeckler als kandidaat voor de eindzege. Dus ja zit hij gewoon iedereen maar iets op de mouw te spelden?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:32 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Contador heeft al aangekondigd dat hij in de aanval gaat. Ik verwacht dat hij dan gaat doortrekken en iedereen op een hoopje fietst.
Ik heb dat ook gehoord ja:quote:Op maandag 18 juli 2011 19:39 schreef miep63 het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar ik hoor ook weer dat het ook nog niet helemaal 100% is met z'n knie, en de Giro niet echt een goede voorbereiding is geweest voor de tour. Verder ziet hij Voeckler als kandidaat voor de eindzege. Dus ja zit hij gewoon iedereen maar iets op de mouw te spelden?
Contador kan A. Schleck er normaal gesproken niet afrijden in de bergen. Ja, vorig jaar toen bij Schleck de ketting eraf liep.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:32 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Contador heeft al aangekondigd dat hij in de aanval gaat. Ik verwacht dat hij dan gaat doortrekken en iedereen op een hoopje fietst.
Hangt natuurlijk ook af van hoe Ruijgh presteert in de dagen voor de Alpe. Als hij kort in het AK blijft staan zal het heel moeilijk worden om weg te komen. Het klassement voor beste jongere is verre van gemaakt op dit moment.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ruijgh gaat nooit veel ruimte krijgen van Sky/Cofidis/Europcar lijkt me.
Vorig jaar is dit jaar niet, vorig jaar reden Andy en Alberto weg bij de rest alsof het niets was dat is nu ook (nog) niet. Weet niet of Contador Andy er af moet rijden gezien zijn tijdritcapaciteiten, alleen op Evans moet hij tijd goed maken.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:46 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Contador kan A. Schleck er normaal gesproken niet afrijden in de bergen. Ja, vorig jaar toen bij Schleck de ketting eraf liep.
Toch twijfel ik daar aan. Zowiezo vind ik Andy Schleck niet overtuigend ogen + daar komt nog bij dat het bij Contador nu een kwestie is van moeten en dus vol op de aanval gaan. Dat was vorig jaar bepaald anders.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:46 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Contador kan A. Schleck er normaal gesproken niet afrijden in de bergen. Ja, vorig jaar toen bij Schleck de ketting eraf liep.
Vorig jaar won Contador 31 seconden in de tijdrit op Andy Schleck. Nu is zijn achterstand ongeveer driemaal zo groot. Ik neem toch aan dat hij dus niet op de tijdrit wil gokken. Hij zal dus wel gaan aanvallen, als hij dat kan.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Vorig jaar is dit jaar niet, vorig jaar reden Andy en Alberto weg bij de rest alsof het niets was dat is nu ook (nog) niet. Weet niet of Contador Andy er af moet rijden gezien zijn tijdritcapaciteiten, alleen op Evans moet hij tijd goed maken.
Vraag is dan natuurlijk wie er het beste tegen de kou kan. Wellicht gaat de kou meer meespelen dan de klimmerscapaciteiten.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef INViCTuS het volgende:
De etappe van woensdag wordt een slijtage! Ben beniewd of er wat aangepast zal worden. Sestriere zal het hard en veel regenen en sneeuwen! De temperatuur zal tussen de 6 en 8 graden liggen en dat is verdomd koud
Dat is geen goede vergelijking, in die tijdrit speelde de wind parten.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:28 schreef Nator het volgende:
[..]
Vorig jaar won Contador 31 seconden in de tijdrit op Andy Schleck. Nu is zijn achterstand ongeveer driemaal zo groot. Ik neem toch aan dat hij dus niet op de tijdrit wil gokken. Hij zal dus wel gaan aanvallen, als hij dat kan.
Hopelijk blijven ze blijft Fränk morgen recht.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:12 schreef farscapevr8 het volgende:
dikke afdaling met regen, zal knetteren worden
Tsja, slechte afdaler idd. Elk nadeel hep zn voordeel. Nou, hier ook. Dan hoeven ze niet meer te kiezen.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:51 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Hopelijk blijven ze blijft Fränk morgen recht.
Idd. En telkens weer die hoop he. Niet dat de renners iets moeten aantrekken van de vele televisiekijkers, ( die leuke Touretappes willen zien ) maar als coureur wil je toch iets laten zien. Niet voor niets zijn daar o.a. bergen voor bedoeld in het parcours. Altijd dat geleuter met het kijken naar elkaar begin ik kotsmisselijk beu te raken. Alsof het de renners geen jota interesseert.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:11 schreef Redefine het volgende:
Laten we het hopen ja. Maar de renners en de tour van tegenwoordig kennende
Precies. Het is toch helemaal om krankjorum van te worden. Sommige renners zijn herstellende van blessures, maar andere renners kunnen dan toch iets doen? IETS. Maar zélfs dat is te veel gevraagd voor de meute.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:16 schreef Redefine het volgende:
En dat terwijl het dit jaar niet eens aan het parcours ligt. Ja er zit nog wel een nutteloze bergetappe in zoals die van afgelopen vrijdag (die komende twee zijn daar al wat beter in) en ze zijn erg laat begonnen aan de bergen. Maar het is bij lange na niet zo saai als voorgaande jaren. Dus besluiten de renners om het maar saai te maken in het klassement (eerder heb ik nog wel genoeg leuke ritten gezien).
Klopt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:18 schreef Redefine het volgende:
Hetzelfde geldt eigenlijk een beetje voor de niet bergetappes. Kan me niet herinneren dat op de derde zondag een dergelijke rit in een massasprint eindigde. Voorheen vonden de sprintersploegen het wel best als ze hun etappe al binnen hadden. Tegenwoordig moet elke kans op een sprint ook een sprint worden. Dat kun je HTC ook niet kwalijk nemen, maar echt leuk is anders
De reactie van Hoogerland toen die hoorde dat snelle Jelle had gewonnen vond ik dan ook treffend. Niets ten nadele van Vanendert, maar een dergelijke renner zou nooit op Plateau de Beille mogen winnen. Tenzij hij met de beste naar de streep rijdt natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:21 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Precies. Het is toch helemaal om krankjorum van te worden. Sommige renners zijn herstellende van blessures, maar andere renners kunnen dan toch iets doen? IETS. Maar zélfs dat is te veel gevraagd voor de meute.
Idd, tsja, ik weet niet goed hoe ik nog moet reageren op deze uiterst teleurstellend verlopen Tour. Goddome zeg, dat het zover heeft moeten komen. Hopelijk morgen eindelijk verandering erin komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
De reactie van Hoogerland toen die hoorde dat snelle Jelle had gewonnen vond ik dan ook treffend. Niets ten nadele van Vanendert, maar een dergelijke renner zou nooit op Plateau de Beille mogen winnen. Tenzij hij met de beste naar de streep rijdt natuurlijk.
Klopt. Aan de organisatoren ligt het deze keer niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:34 schreef Redefine het volgende:
Eerder noemde ik het een van de leukere rondes van de afgelopen jaren. En daar sta ik nog steeds achter. Want de meeste etappes zijn heel anders verlopen dan voorheen, waar het gewoon zes keer een treintje van Cav was, waar hij ook won. Met tussendoor een tijdrit. Dat hebben ze nu wel mooi aangepast.
Maar daar staan tegenover het laffe rijden van de klassementsrenners en de overgangsetappes die ook opeens per se sprints moeten worden tegenover.
Misschien morgen dat het anders is, maar denk dat we nog moeten wachten tot donderdag.
Niet alleen de klassementsrenners hoor. Het is in algemene zin het veel te veel zekerheid inbouwen door de ploegen, wat de spanning de nek om draait.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:39 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Klopt. Aan de organisatoren ligt het deze keer niet.
Klassementsrenners te laf voor woorden idd.
Ik zei het wat betreft de klassementsrenners, maar bedoelde ook de anderen. Alle verrassing is uit het spel, omdat ze bang zijn om uiteindelijk hun actie te zien strandden. Hoe laf kan je idd zijn als renner.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Niet alleen de klassementsrenners hoor. Het is in algemene zin het veel te veel zekerheid inbouwen door de ploegen, wat de spanning de nek om draait.
Als voorbeeld geef ik de eerste zege van Cav dit jaar. Ik vind het persoonlijk een van zijn mooiere zeges. Hij liet hier zien hoeveel beter hij is dan de rest. Vanuit geslagen positie in je eentje kunnen winnen, echt heel knap. Nee i.p.v. daarvan gaat die lopen janken dat anderen zijn HTC karretje in de poep rijden en hij een tikkie krijgt.
Dus krijgen we overdreven gecontroleerde etappes, waarbij het treintje met zoveel mogelijk man aan de laatste twee kilometer komt. Daarna hoef je de overwinning alleen nog maar schriftelijk af te doen, want Cav wint toch (op een verdwaalde Petacchi actie na dan).
Van mij mag hij alle sprints winnen, maar dan wel man tegen man. Veel spannender en veel leuker om naar te kijken. En sowieso veel knapper dan de beste sprintvoorbereidingsploeg hebben en verreweg de snelste zijn.
Hetzelfde geldt voor de klimmers. Alleen maar kijken naar je directe concurrent en nooit eens iets verrassends doen.
Het is ook weel een consequentie van de lagere invloed van doping (hoe het precies staat met dopinggebruik in het huidige peloton blijft gissen, maar er wordt wel degelijk minder hard gereden).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:50 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ik zei het wat betreft de klassementsrenners, maar bedoelde ook de anderen. Alle verrassing is uit het spel, omdat ze bang zijn om uiteindelijk hun actie te zien strandden. Hoe laf kan je idd zijn als renner.![]()
Die kans zit er zeker in. Al hoeft dat niet altijd slecht te zijn. Bij de ingekorte etappe in 1996 vloog Riis er vanaf het begin al in, waardoor hij minuten pakte. Als ze nu bijvoorbeeld een hele korte etappe met alleen de Alpe d'Huez overhouden zou het best wel eens kunnen zijn dat renners als Andy Schleck en Contador wel vroeger echt hard de berg op durven te rijden. Als ze dat van onderaan doen is Voeckler sowieso wel gezien, die kan dat tempo niet aan. En de kans is groot dat hetzelfde geldt voor Evans.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:51 schreef boekenplank het volgende:
Als het echt zulk slecht weer gaat worden als men verwacht, dan zullen de etappe's wel zo aangepast worden dat Voeckler er het meeste baat bij heeft.
Ja, daar heb je een goed punt. En over die vraag: graag zou ik daar een soort van antwoord op willen hebben. Dat vraag ik me dus ook al tijden af.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is ook weel een consequentie van de lagere invloed van doping (hoe het precies staat met dopinggebruik in het huidige peloton blijft gissen, maar er wordt wel degelijk minder hard gereden).
Voorheen had je ook wel renners die erg berekenend reden, maar had je altijd mannen als Pantani, Vino en Ricco. In hun karakter zat het om aan te vallen, maar zij konden het ook doen omdat ze behoorlijk gedopeerd waren. Ze wisten namelijk dat ze het konden doen en de volgende dag gewoon weer met de beste mee (dat je van doping harder gaat rijden vind ik zelf namelijk onzin). Als je niet die zekerheid had, kon je ook niet zomaar roekeloos aanvallen, want dan viel je weg uit het klassement.
Dat zie je tegenwoordig heel sterk terug. Maar het slaat wat mij betreft veel te ver door. Een Contador, Anton en Rodriguez durven het wel nog steeds, dus waarom anderen niet?
Gevoelsmatig denk ik dat het aan het meer internationale karakter van het wielrennen ligt. De pure aanvallers kwamen grotendeels toch vooral uit zuidelijke landen als Italië en Spanje. Italië is de laatste jaren grotendeels weggevaagd in het wielrennen (zonde want ik blijf toch altijd veel hebben met Italiaanse renners, nu nog steeds met Cunego, Basso, Ballan, Nibali en Scarponi). En het aantal grote Spaanse ploegen wordt steeds beperkter. Er zijn er nog twee, die ook niet heel erg veel grote renners in huis hebben. De kleinere Spaanse ploegen zijn zelfs om te huilen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:01 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ja, daar heb je een goed punt. En over die vraag: graag zou ik daar een soort van antwoord op willen hebben. Dat vraag ik me dus ook al tijden af.
Dat zie je inderdaad al aan het aantal ploegen. Italie heeft slechts twee ploegen (Liquigas en Lampre) op het hoogste niveau, terwijl er rond de eeuwwisseling misschien wel zes of zeven waren. Destijds had je nog Mapei, Liquigas, Lampre, Fassa Bortolo, Saeco, Vini Caldirola, Polti en dan nog van die ploegen als Cantina Tollo (met Di Luca) die aan grote koersen mochten meedoen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gevoelsmatig denk ik dat het aan het meer internationale karakter van het wielrennen ligt. De pure aanvallers kwamen grotendeels toch vooral uit zuidelijke landen als Italië en Spanje. Italië is de laatste jaren grotendeels weggevaagd in het wielrennen (zonde want ik blijf toch altijd veel hebben met Italiaanse renners, nu nog steeds met Cunego, Basso, Ballan, Nibali en Scarponi). En het aantal grote Spaanse ploegen wordt steeds beperkter. Er zijn er nog twee, die ook niet heel erg veel grote renners in huis hebben. De kleinere Spaanse ploegen zijn zelfs om te huilen.
Daarnaast worden de belangen ook steeds groter. Elk jaar meer aandacht voor met name de tour, wat uiteindelijk een zege meer glans geeft en financieel veel aantrekkelijker is. Je ziet bij veel sporten dat hoe groter de belangen worden, hoe groter de angst om te verliezen wordt.
En die angst zie je steeds meer bij de klassementsrenners. Wat als ik nu aanval en daarna helemaal stilval, met als gevolg dat ik geen 2e wordt, maar 4e of zelfs nog lager.
Laten we het hopen. Die wannabe stars die hun hele seizoen afgestemd hebben op de Tour en dan alleen maar naar elkaar kijken en niks doen, heb je ook geen reet aan...dan liever een Voeckler, die tenminste nog een beetje aantrekkelijk koerst.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:51 schreef boekenplank het volgende:
Als het echt zulk slecht weer gaat worden als men verwacht, dan zullen de etappe's wel zo aangepast worden dat Voeckler er het meeste baat bij heeft.
Niet doorslaggevend, maar het zegt wel een beetje waar tegenwoordig in wielrennen geinvesteerd wordt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is de afkomst van de ploeg ook doorslaggevend dan? Want het aantal renners is nog steeds overwegend Frans/Spaans/Italiaans.
Land Aantal renners
1 Frankrijk 45
2 Spanje 26
3 België 15
- Italië 15
5 Duitsland 12
- Nederland 12
7 Verenigde Staten10
8 Rusland 9
9 Australië 6
10 Denemarken 5
- Groot-Brittannië 5
- Kazachstan 5
13 Slovenië 4
- Zwitserland 4
15 Oekraïne 3
- Polen 3
17 Colombia 2
- Litouwen 2
- Luxemburg 2
- Noorwegen 2
- Portugal 2
22 Canada 1
- Costa Rica 1
- Estland 1
- Ierland 1
- Nieuw-Zeeland 1
- Oostenrijk 1
- Slowakije 1
- Tsjechië 1
- Wit-Rusland 1
Desondanks kun je niet ontkennen dat de top wel echt internationaler is geworden. In 2009 won Italie geen grote klassiekers, geen Tour-etappe, geen grote rondes en geen WK op de weg.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is de afkomst van de ploeg ook doorslaggevend dan? Want het aantal renners is nog steeds overwegend Frans/Spaans/Italiaans.
Land Aantal renners
1 Frankrijk 45
2 Spanje 26
3 België 15
- Italië 15
5 Duitsland 12
- Nederland 12
7 Verenigde Staten10
8 Rusland 9
9 Australië 6
10 Denemarken 5
- Groot-Brittannië 5
- Kazachstan 5
13 Slovenië 4
- Zwitserland 4
15 Oekraïne 3
- Polen 3
17 Colombia 2
- Litouwen 2
- Luxemburg 2
- Noorwegen 2
- Portugal 2
22 Canada 1
- Costa Rica 1
- Estland 1
- Ierland 1
- Nieuw-Zeeland 1
- Oostenrijk 1
- Slowakije 1
- Tsjechië 1
- Wit-Rusland 1
Tsja, dat is moeilijk te zeggen. Zo'n HTC is een nogal internationaal gemeleerd gezelschap, met renners uit Wit-Rusland, Letland, Slowakije, Oostenrijk enzovoorts erbij.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja uiteraard probeer ik niet te ontkennen dat het wielrennen vele maler internationaler is..
Alleen vroeg ik me af of het land van herkomst van de ploeg ook zijn uitwerking heeft op het team en samenstelling (geen verwijt).
Grintatwitter:CARLOSBARREDO twitterde op dinsdag 19-07-2011 om 10:50:18Bad weather today...it will be hard for eveybody!!! Like italian says "grinta" reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |