quote:Op donderdag 14 juli 2011 07:15 schreef nodisch18 het volgende:
ik ben benieuwd, ze voorspellen blijkbaar zeer koud weer, vraag me af wie daar het best mee om kan gaan.
Maar het is eerst nog 100 km wachtenquote:Op donderdag 14 juli 2011 07:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik kan niet wachten!Eindelijk de Pyreneeen. En het is zomers weer daar! 27 graden volgens Willemijn Hoebert
om 14:45 ofzoiets gaan ze aan de eerste berg beginnen. Maar we hebben nog de tussensprint.quote:Op donderdag 14 juli 2011 07:42 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Maar het is eerst nog 100 km wachtenvoordat het echt leuk begint te worden
Ik ben benieuwd met hoeveel minuten voorsprong de koplopers aan de eerste en de laatste klim beginnen!quote:Op donderdag 14 juli 2011 07:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
om 14:45 ofzoiets gaan ze aan de eerste berg beginnen. Maar we hebben nog de tussensprint.
Kijk, in zo'n bergetappe als deze zijn er altijd andere namen dan contador/schleck/evans/cunego enz bovenaanquote:Op donderdag 14 juli 2011 07:48 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd met hoeveel minuten voorsprong de koplopers aan de eerste en de laatste klim beginnen!
Denk je? Dit is juist een etappe waar de big boys uit hun schulp kruipen en gaan vechten om de etappe. De b-renners kleuren de koers met vroege ontsnappingen, maar worden op de laatste col naar Luz-Ardiden gepakt door de vechtende Schlecks en Contador.quote:Op donderdag 14 juli 2011 07:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kijk, in zo'n bergetappe als deze zijn er altijd andere namen dan contador/schleck/evans/cunego enz bovenaanEen enkele keer pakt een goede klassementrenner de etappe
De Breuk stapt zelf weer op.quote:Op donderdag 14 juli 2011 07:15 schreef nodisch18 het volgende:
ik ben benieuwd, ze voorspellen blijkbaar zeer koud weer, vraag me af wie daar het best mee om kan gaan.
Ik denk dat je gelijk gaat krijgen. De laatste paar kilometer op Luz-Ardiden zullen er wel wat tijdsverschillen optreden, maar veel meer verwacht ik niet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:50 schreef opgebaarde het volgende:
Omdat dit pas de eerste van de vier is en we nog anderhalve week moeten, kan het verwachte vuurwerk nog wel eens tegenvallen vrees ik. Maar er gaat eindelijk wat gebeuren
De laatste keer dat Moncoutié goed heeft gereden in juli is alweer een tijdje terug. Ik tip op Kreuziger.quote:
Kreuziger valt al de hele tour tegen komt mede door de valquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:00 schreef Drebbelman het volgende:
Ik denk dat Kreuziger tegen gaat vallen.
Ik gok nog steeds op een kopgroep die het volhoudt tot het eind doordat ze in het eerste deel hard doorrijden.
Ook denk ik dat Contador, die iedereen zand in de ogen heeft zitten strooien, vrolijk weg gaat rijden van de Schleckjes.
't Is en blijft een Fransmanquote:Op donderdag 14 juli 2011 08:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De laatste keer dat Moncoutié goed heeft gereden in juli is alweer een tijdje terug. Ik tip op Kreuziger.
Dat klopt!quote:
Chavanale verwacht ik niet. Nog te zwak. Coppel, Kadri en Riblon gaan het opzeker proberen jaquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat klopt!maar sinds 2005 echt niets meer gepresteerd in de Tour en dat zie ik vandaag ook niet gebeuren. Dan verwacht ik meer van Fransen als Coppel, Kadri en Riblon...en mss Chavanel als hij er weer een beetje gezond is.
Zat inderdaad net ook even te kijken en kwam ook bij deze renners uit, plus Pineauquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Chavanale verwacht ik niet. Nog te zwak. Coppel, Kadri en Riblon gaan het opzeker proberen ja.
Neehee 11:20 begint de etappe. 12:35 begint de NOS met uitzenden. *zucht*quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:05 schreef Maver24 het volgende:
We krijgen de etappe vandaag in zijn geheel te zien zoals herbert gister al liet weten.
De belgen beginnen toch al eerder?quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Neehee 11:20 begint de etappe. 12:35 begint de NOS met uitzenden. *zucht*
12:30.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:13 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
De belgen beginnen toch al eerder?
en de Giro die hij al in de benen heeft.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kreuziger valt al de hele tour tegen komt mede door de val
moet je hier even kijken, misschien dat 1 van de streams die hier ( http://www.cyclingfans.com/node/2644 ) staan eerder beginnen...quote:
ik wacht tot 12:30 veel spektakel is er toch nog niet, eerst een stuk vlakquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:17 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
moet je hier even kijken, misschien dat 1 van de streams die hier ( http://www.cyclingfans.com/node/2644 ) staan eerder beginnen...
27 graden in pyreneeen volgens NOSquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:19 schreef Drebbelman het volgende:
Met al dat slechte weer dat ze voorspellen is het te hopen dat ze de koers wel in beeld kunnen blijven brengen.
Huisweerman Piet eens vragenquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik hoor nu een beetje wisselende verhalen over het weer. De een zegt 27 graden en de ander zegt onweer en regen in Luz-Ardiden.
Is er geen FOK!ker op locatie?
quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:29 schreef Maver24 het volgende:
http://jetair.vertrekvana(...)k/Pyrenee%C3%ABn.htm
Volgens hier gaat het zeiken van de regen
Ik zou dit niet 'zeiken van de regen' willen noemen.quote:zwaar bewolkt met lichte regen of motregen
In het ene of het andere dal kan een wereld van verschil zijn. Dus je moet de weerberichten van de plaatsen hebben.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:29 schreef Maver24 het volgende:
http://jetair.vertrekvana(...)k/Pyrenee%C3%ABn.htm
Volgens hier gaat het zeiken van de regen
Nu al?!quote:
Jij hij is al halverwege Tourmaletquote:
Het is gewoon zo'n weg naar een wintersport gebied net zoals de Alpe ook niet de col d'lAlpeHuez heetquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Heet die laatste col nu gewoon 'Col de (Luz-)Ardiden' ofzo? Heeft die geen eigen naam?
Dat is de aankomstplaats, net zoiets als Alpe d'Huez. Een col is een bergpas en daar is hier geen sprake van.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Heet die laatste col nu gewoon 'Col de (Luz-)Ardiden' ofzo? Heeft die geen eigen naam?
Ik geloof ook dat Contador een beetje toneelspeelt, wel op een mooie wijze. Neemt niet weg dat hij wel degelijk pijn in de knie had/heeft?, want hij heeft zich op de rustdat met Acupunctuur behandeld.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:00 schreef Drebbelman het volgende:
Ook denk ik dat Contador, die iedereen zand in de ogen heeft zitten strooien, vrolijk weg gaat rijden van de Schleckjes.
Dat lijkt me niet: de tussensprint ligt vóór de bergen, dus dan zal Cavendish gewoon meekunnen. Misschien dat Gilbert mee kan springen met een groep vluchters, dat zou een mooie stunt zijnquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:15 schreef Kingstown het volgende:
Zouden Gilbert en Rojas samen met hun ploegen Cavendish er af kunnen rijden voor de eerste supersprint?
Contador zegt zelf dat hij niet gaat aanvallen, of iig dat het initiatief bij anderen ligt. Met een lange tijdrit nog in het verschiet, kan hij wel eens gelijk krijgen. De enige van de klassementsrenners die Contador op redelijk grote achterstand moet zetten is Evans. Evans is, evenals Contador, goed in tijdrijden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Contador gaat echt wel aanvallen, de vraag is alleen wat er gebeurt als hij de schlecks mee krijgt, of ze dan door rijden of niet (neem aan van wel)
Dat zou sensationeel zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:17 schreef krapula het volgende:
Ik hoop op vuurwerk van de Schleckjes en Contador. En vanuit chauvinistisch oogpunt verwacht ik daarbij dat Gesink en Ruijgh de enige twee renners zijn die kunnen aanhaken..
ok, ik verwacht het niet, maar hoop het wel!
Ja maar Contador moet niet denken dat hij zomaar ff die achterstand op de Schleckjes goedmaakt..quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:20 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Contador zegt zelf dat hij niet gaat aanvallen, of iig dat het initiatief bij anderen ligt. Met een lange tijdrit nog in het verschiet, kan hij wel eens gelijk krijgen. De enige van de klassementsrenners die Contador op redelijk grote achterstand moet zetten is Evans. Evans is, evenals Contador, goed in tijdrijden.
Contador over o.a. vandaag op zijn eigen website:
:: 13 / 07 / 11 :: ALBERTO: "THE KNEE NEVER ONCE BOTHERED ME”
Alberto Contador crossed the finish line today happy to have avoided crashing and, more than anything, happy to have proven that his right knee is practically recovered before the Pyrenees. “The knee is responding well and that’s why I’m so happy, but you have keep in mind that today I didn’t climb the Tourmalet. I have to see how it responds and, based on that, make a decision about the last big climb.”
“The knee never once bothered me,” said the Saxo Bank-SunGard leader. “Maybe for me the rain was just the medicine, because it was like ice,” he said light-heartedly, and continued joking that part of tomorrow’s stage reminded him “a little of the Giro d’Italia, except over there they’d have more like 200 kilometers of climbs.” “Tomorrow will be a difficult day, the first hard day, and one where the favorites have to show their state of form on very demanding mountains. We’ll see how all the legs respond.”
Alberto was pleased with his teammates’ work during the stage. “It was a stage where we wanted to be in front every minute, and the team was exceptional—they maintained positions at the front because it was important in the first part of the race, on the non-stop climbs. At the end it started raining again and it was quite dangerous, but I counted on the support of my teammates so now there’s one day less and without crashes. Now I want to take advantage of every minute to recover for tomorrow.”
On Luz-Ardiden, Contador thinks that everyone “will be waiting for someone to pounce. There are people who have to try to shake things up, especially the Schleck brothers, but until we see how the stage develops there’s not much you can say. Besides, the weather will have a big influence.”
Alberto repeated that other people will have to take the initiative “because I’m still recuperating from the crashes, so my moment will come a little later.” Also, he thinks that “the Pyrenees and Alps are equally important, it’s fifty-fifty.”
About the importance of the Pyrenean stages, he said that the most important ones are “the one at Luz-Ardiden, because comes first, and the one at Plateau de Beille, because it’s more demanding than the one tomorrow: The two are equally important.”
Met die lange tijdrit nog te doen, heeft hij wel een punt vind ik.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:23 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ja maar Contador moet niet denken dat hij zomaar ff die achterstand op de Schleckjes goedmaakt..
Ik ben die regen wel zat. Hoort ook niet echt bij de Tour. Laat het maar lekker regenen in de Omloop of Kuurne-Brussel-Kuurne...quote:In de Tour verwacht men vandaag tijdens de eerste bergetappe door de Pyreneeën ook slecht weer. Op de Tourmalet is het bij de doorkomst van de renners hooguit zes graden en in het finishbergdorp Luz Ardiden worden onweersbuien verwacht.
Klopt idd. Ongelofelijk zeg. Ook afgelopen dagen in het centraal massief. Vrijwel nooit regent het daar en jawel hoor, deze Tour natuurlijk wel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik ben die regen wel zat. Hoort ook niet echt bij de Tour. Laat het maar lekker regenen in de Omloop of Kuurne-Brussel-Kuurne...
Hoe weet je dat zonder de eerste bergetappe te hebben gehad?quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:24 schreef Contador_The_Best het volgende:
Met die lange tijdrit nog te doen, heeft hij wel een punt vind ik.
Daarbij vind ik Andy Schleck ook niet heel goed fietsen.
Contador rijdt wel een prima Tour inderdaad ja.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:24 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Met die lange tijdrit nog te doen, heeft hij wel een punt vind ik.
Daarbij vind ik Andy Schleck ook niet heel goed fietsen.
En die kutgrapjens over andere renners:quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:31 schreef Ericr het volgende:
Vanmiddag weer een spervuur van 'Waar is Gesink?' postings, denk dat hij op de tweede klim afhaakt mocht er dan al enigszins koers worden gemaakt. Zowel Breukink als Gesink houden constant een slag om de arm qua vorm. Lijkt me geen goed teken, dit zijn in ieder geval wel de ritten waar je tegen topvorm aan moet zitten wil je nog een kans maken in het klassement.
Ach, het kan natuurlijk ook een spel zijn van hem. Dan speelt hij het wel goed moet ik zeggen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:32 schreef DuTank het volgende:
Contador moet niet zo pussy doen en gewoon in de bergen al aanvallen. Straks gaat ie onderuit in de tijdrit en baalt ie dat alleen maar heeft gevolgd
Je zult het zien, niets om je druk over te maken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Contador rijdt wel een prima Tour inderdaad ja.
Ik vind gewoon dat als je de Tour wilt winnen, moet je gewoon aanvallen. Hij heeft achterstand en dan moet ie het al helemaal niet op de tijdrit gokken..quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:33 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ach, het kan natuurlijk ook een spel zijn van hem. Dan speelt hij het wel goed moet ik zeggen.
Je weet het verdomme nog niet. Contador kan zomaar een offday hebben en het probleem krijgen wat schleck vorig jaar had.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:33 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Je zult het zien, niets om je druk over te maken.
Bij Schleck wel natuurlijkquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:33 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Je zult het zien, niets om je druk over te maken.
Haha, wordt vooral lekker boos. Heb je alleen jezelf mee.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je weet het verdomme nog niet. Contador kan zomaar een offday hebben en het probleem krijgen wat schleck vorig jaar had.
Jij denkt dat Contador gewoon gemakkelijk gaat rijden. Dat weet je nog niet. En dan zit je wel over schleck te praten. doe je contadorbril afquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:35 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Haha, wordt vooral lekker boos. Heb je alleen jezelf mee.
Als er echt oorlog wordt gemaakt op de Tourmalet gaat hij het moeilijk krijgen ja. Maar daar ga ik niet vanuit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:31 schreef Ericr het volgende:
Vanmiddag weer een spervuur van 'Waar is Gesink?' postings, denk dat hij op de tweede klim afhaakt mocht er dan al enigszins koers worden gemaakt. Zowel Breukink als Gesink houden constant een slag om de arm qua vorm. Lijkt me geen goed teken, dit zijn in ieder geval wel de ritten waar je tegen topvorm aan moet zitten wil je nog een kans maken in het klassement.
Jij vergeet Basso en Cunego. Moet je ook niet onderschattenquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:36 schreef DuTank het volgende:
Trouwens, helemaal niks contador/schleck/evans. Godverdomme Hoogerland overal als eerst over de top!
Dat zou een wereldse prestatie zijn. Ach ja, we gaan het zien.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:36 schreef DuTank het volgende:
Trouwens, helemaal niks contador/schleck/evans. Godverdomme Hoogerland overal als eerst over de top!
Stelt allemaal niks voor bij onze Johnnyquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jij vergeet Basso en Cunego. Moet je ook niet onderschatten
doe eens serieus.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:38 schreef DuTank het volgende:
[..]
Stelt allemaal niks voor bij onze Johnny
Cunego verwacht ik morgen eigenlijk niet in de voorhoede.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jij vergeet Basso en Cunego. Moet je ook niet onderschatten
Eens.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Contador heeft al een paar keer aangevallen dus dan verwacht ik hem nu zeker.
Een sprint is iets anders dan een bergetappe.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Contador heeft al een paar keer aangevallen dus dan verwacht ik hem nu zeker.
Als de moraal en de benen een beetje goed zitten, rijdt Johnny ze op 5-10 minuten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Basso en Cunego zijn welzeker beter dan Hoogerland.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:48 schreef DuTank het volgende:
[..]
Als de moraal en de benen een beetje goed zitten, rijdt Johnny ze op 5-10 minuten.
In een sprintje bergop. Daar kun je niets van zeggen.quote:
Dat is waar, maar toch. Ik verwacht van deze etappe van toch wel een paar klassementsrenners dat er grote gaten gaan vallen. Of wellicht ben ik te optimistisch gestemd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In een sprintje bergop. Daar kun je niets van zeggen.
Ach, de bergen leveren altijd spektakel op. Daarom schat ik Johnny een hele grote kans in, omdat ie toch enorm op achterstand staat.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ga niet teveel verwachten van de toppers, dan kan het alleen maar meevallen.
Nee, je kijkt enkel door een Spaans clenbuterol brilletjequote:Op donderdag 14 juli 2011 10:54 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Dat is waar, maar toch. Ik verwacht van deze etappe van toch wel een paar klassementsrenners dat er grote gaten gaan vallen. Of wellicht ben ik te optimistisch gestemd.
neeheequote:Op donderdag 14 juli 2011 10:57 schreef Thomas B. het volgende:
Beter! Hele etappe wordt vandaag uitgezonden zie ik.
Onzin. Trouwens, Sammy Sanchez verwacht ik écht vandaag. Daarbij ben ik benieuwd naar Luis Leon Sanchez.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, je kijkt enkel door een Spaans clenbuterol brilletje.
Daarom zeg ik ook dat ik niet veel van de klassementsmannen verwacht.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:56 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ach, de bergen leveren altijd spektakel op. Daarom schat ik Johnny een hele grote kans in, omdat ie toch enorm op achterstand staat.
Goed argument.quote:
fixed.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
je zegt van niet maar je postsusername duidt er wel op.
dank voor de fixquote:
Ik heb op Unibet op Kloden ingezet als winnaar van vandaag en als winnaar van de US open op Roddick. Mocht ik het goed hebben krijg ik 4550x mijn inzet terug! Heb 10 cent ingezet!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
De uitzending ja, etappe zelf 11.20 (voordat daaaar weer vragen over komen).
Johnny Hoogerlandquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:03 schreef Caland het volgende:
Hoe heet die wielrenner met dat helmpje op?
Nou, ik heb verschillende favorieten. Tsja, mijn username, ik moest er toch eentje nemen he. Nee, ik ben idd groot supporter van Contador, maar zowiezo hoop ik op een man tegen man gevecht op de flanken van de cols.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
je zegt van niet maar je posts duiden er wel op.
MHehe je contadorbril is af. Ik ben net als jou benieuwd naar Basso Kloden, Sanchez S + Lquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:04 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Nou, ik heb verschillende favorieten. Tsja, mijn username, ik moest er toch eentje nemen he. Nee, ik ben idd groot supporter van Contador, maar zowiezo hoop ik op een man tegen man gevecht op de flanken van de cols.
Naar de prestaties van Basso, Kloden, de beide Sanchezzen, Gesink, Ruijgh kijk ik ook met meer dan gemiddelde belangstelling.
Ik kijk uit naar een fantastisch, wellicht zelfs episch gevecht. Daar hoop ik enorm op.
Ik hoor wel eens mensen die het in de tijd van Armstrong saai vonden. Dus in de eerste de beste bergetappe al afstand nemen. Maar eigenlijk heeft dat ook wel wat.
Zelden zo naar een etappe uitgekeken als vandaag.
Hij was zijn eigen shirt vergeten en mocht er een van de tourdirectie lenen...quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarom rijdt die ene in een geel shirtje?
Ow jammer. Maarre... niet zo bijdehand he. Je bent nog steeds een kutnoobje.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
dank voor de fix![]()
Nog een keer voor alle jofielen hier:
Alles begint om 12:30, (uitzending) Etappe zelf om 11:20
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:09 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ow jammer. Maarre... niet zo bijdehand he. Je bent nog steeds een kutnoobje.
De user met de meeste notes.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:11 schreef The_Hives het volgende:
[..]en wat mag jij dan wel voorstellen
Dalida - Buenos Noches Mi Amorquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:09 schreef Joeriii het volgende:
Hoe heet het liedje wat als afsluiter bij de Avondetappe wordt gedraaid?
Geen idee. Maar dan hoeft ie nog niet zo bijdehand te reageren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:11 schreef The_Hives het volgende:
[..]en wat mag jij dan wel voorstellen
wat bedoel je met bijdehand? Duizenden mensen vragen steeds wanneer begint het en dan staat het enkele posts boven hun reactiequote:Op donderdag 14 juli 2011 11:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dan hoeft ie nog niet zo bijdehand te reageren.
Je moet gewoon niet op alles reageren. Als iemand een domme vraag stelt, gewoon negeren die persoon!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
wat bedoel je met bijdehand? Duizenden mensen vragen steeds wanneer begint het en dan staat het enkele posts boven hun reactie
Saai als Hoogerland aanvalt?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Jullie doen net alsof de hele etappe 1 spektakel is. Het eerste uur is toch saai.
Pssst, laat ons in die waanquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Jullie doen net alsof de hele etappe 1 spektakel is. Het eerste uur is toch saai.
thxquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dalida - Buenos Noches Mi Amor
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
Heeft iemand trouwens een pic van die befaamde bus die altijd berg op rijdt?
En dus zijn de eerste 70km als een gewone vlakke rit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:19 schreef feeling_sinister het volgende:
Waarom zou het saai zijn? Er gaat waarschijnlijk gelijk een kopgroep rijden.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:21 schreef Ajacied422 het volgende:
De etappe is begonnen! Op naar de Hourquette, Tourmalet en Luz-Ardiden
Ja er gaat een kopgroep rijden. Wat een spektakel de eerste 70kmquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:19 schreef feeling_sinister het volgende:
Waarom zou het saai zijn? Er gaat waarschijnlijk gelijk een kopgroep rijden.
Hij zit te trollen joh.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:23 schreef Contador_The_Best het volgende:
Klopt. Uitzendingen beginnen pas om 12:20 en 12:30.
ik stelde geen vraag.en ik was er vermoedelijk zelf ook wel achter gekomen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
wat bedoel je met bijdehand? Duizenden mensen vragen steeds wanneer begint het en dan staat het enkele posts boven hun reactie
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nice! Kom op Geraint.
Prix combativité bekend gemaakt door de directie zojuist: Jeremy Roy start morgen met de rode nummers.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nice! Kom op Geraint.
Prix combativité bekend gemaakt door de directie zojuist: Jeremy Roy start morgen met de rode nummers.
Dan lang ie lang jagen, maar een kopgroep als deze met maar 6 man gaat het natuurlijk nooit uithouden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Denk op jacht naar zn verloren witte trui.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:30 schreef DuTank het volgende:
Wtf is deze met de NOS, waar is mijn Tour?
De kopgroep kent mensen als Roy en Perez die elke dag proberen mee te springen en dat gaat toch een keer opbreken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dan lang ie lang jagen, maar een kopgroep als deze met maar 6 man gaat het natuurlijk nooit uithouden.
Hij staat ook maar op ongeveer 5 minuten van de gele trui....quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Denk op jacht naar zn verloren witte trui.
Dat feest gaat vast niet doorquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:31 schreef Sunshineboy het volgende:
[..]
Hij staat ook maar op ongeveer 5 minuten van de gele trui....
Verschrikkelijk idd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:33 schreef Szura het volgende:
Ah, nog voordat de etappe überhaupt begonnen was een half topic met bagger door moeten spitten
Kun je nagaan hoe het hier straks is.
Gewoon normaal proberen te doen, als je dat kunt. Niks met gefrustreerd te maken, probeer het enigszins leuk te houden hier.quote:
Natuurlijk een ideale situatie voor heel veel ploegen. Geen echte bijzondere klimmers in de groep, sowieso maar een groep van maar 6 man en die vallen vanzelf wel terug.quote:
Nog even.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef MaleDuck het volgende:
Gaat Thomas Gesink uit de witte trui rijden?
Ach, die sprinten straks wel voor plaats 7, alleen zal Cav er dan nog wel bijzitten. Dit is niet de etappe waar zij Cav eraf kunnen rijden voor de sprint.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:36 schreef Szura het volgende:
Mja, van die kopgroep word ik ook niet warm....
Jammer dat er geen Nederlander bij zit sowieso, of een Gilbert/Rojas voor de puntjes.
Normaal gesproken niet, maar dat ligt er net aan of Gesink vandaag kan bijblijven met de betere klimmers.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef MaleDuck het volgende:
Kan me het niet voorstellen, of Gesink moet zich nu slecht voelen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef MaleDuck het volgende:
Op de klim zullen zeker wel mensen lossen van de kopgroep. ze brokkelen dan een voor een af.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Natuurlijk een ideale situatie voor heel veel ploegen. Geen echte bijzondere klimmers in de groep, sowieso maar een groep van maar 6 man en die vallen vanzelf wel terug.
De etappewinnaar is een gevaar, verder valt het wel mee.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Frutsel het volgende:
Kopgroep ook geen gevaar voor bollen van Hoogerland?
Sowieso komt het gevaar niet van Thomas, maar eerder van Taaramae en eventueel Rolland.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Sdivad het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, maar dat ligt er net aan of Gesink vandaag kan bijblijven met de betere klimmers.
Mwa, dat kan nog wel meevallen. Als ze op die eerste klim een aardige voorsprong hebben, kunnen ze misschien beter nog even bij elkaar blijven.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Op de klim zullen zeker wel mensen lossen van de kopgroep. ze brokkelen dan een voor een af.
Jawel, als bijvoorbeeld Gutierrez of Perez op de eerste twee cols als eerste boven komt, is Hoogerland zijn trui kwijt, tenzij Hoogerland bij de laatste col bij de eerste 3 zitquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Frutsel het volgende:
Flink wat rekenwerk, maar Vacansoleil gaat dalijk gek doen en brengen Hoogerland 2x als eerst over de top.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:39 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jawel, als bijvoorbeeld Gutierrez of Perez op de eerste twee cols als eerste boven komt, is Hoogerland zijn trui kwijt, tenzij Hoogerland bij de laatste col bij de eerste 3 zit
Dus geen probleemquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:39 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jawel, als bijvoorbeeld Gutierrez of Perez op de eerste twee cols als eerste boven komt, is Hoogerland zijn trui kwijt, tenzij Hoogerland bij de laatste col bij de eerste 3 zit
Dat denk ik ook ja. Zoveel punten te winnen, maar vooral... te verliezen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
In een etappe als dit is elke klimmer een gevaar voor de bollentrui.
In de jury die dat bepaalt zitten, op één Nederlander na, alleen maar Fransen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:44 schreef Paxcon het volgende:
Waarom Boom niet rood rugnummer?Kutfransen
staat het peloton stil ofzo?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:41 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Zoveel punten te winnen, maar vooral... te verliezen.
Peloton, 3 minuut 20 achter.
Er zijn 70 punten te verdienen vandaag, en Johnny zit nu op 22. Lijkt me dat hij die dus kwijt is, of hij moet ieder verbazen en zelf punten binnen halen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Frutsel het volgende:
Nee er zitten 3 buitenlanders is waaronder Raymond Kerckhoffs. Hij is niet de enige buitenlander.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:45 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
In de jury die dat bepaalt zitten, op één Nederlander na, alleen maar Fransen.
Omdat dat al beslist was voordat Lars aanviel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:44 schreef Paxcon het volgende:
Waarom Boom niet rood rugnummer?Kutfransen
Volgens mij was het ook al besloten voor de demarrage van Boom.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:45 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
In de jury die dat bepaalt zitten, op één Nederlander na, alleen maar Fransen.
Excuseer me, ik had het anders gehoord. Zal wel een vergissing zijn dan. Iig zijn de fransen dik in het voordeel qua aantal.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee er zitten 3 buitenlanders is waaronder Raymond Kerckhoffs. Hij is niet de enige buitenlander.
[..]
Omdat dat al beslist was voordat Lars aanviel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raar dat ze dat al beslissen voordat de etappe klaar isquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee er zitten 3 buitenlanders is waaronder Raymond Kerckhoffs. Hij is niet de enige buitenlander.
[..]
Omdat dat al beslist was voordat Lars aanviel.
Des te beter, aangezien er dan wellicht een vroegere strijd komt tussen de klassementsrenners.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:48 schreef DeMessias het volgende:
Dit is niet de kopgroep van dewelke je verwacht dat er eentje kans maakt om het uit te zingen tot de streep.
Vind ik ook.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:49 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Des te beter, aangezien er dan wellicht een vroegere strijd komt tussen de klassementsrenners.
Maar dat wil meteen ook zeggen dat ik pas bij de slotklim spektakel verwachtquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:49 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Des te beter, aangezien er dan wellicht een vroegere strijd komt tussen de klassementsrenners.
Nou, je zou absoluut gelijk kunnen krijgen. Stiekem hoop ik dat het vuurwerk al eerder begint.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:50 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Maar dat wil meteen ook zeggen dat ik pas bij de slotklim spektakel verwacht
Dat kun je rustig vergeten hoor. In dit soort etappes wachten de klassementsmannen altijd tot de slotklim.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:51 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Nou, je zou absoluut gelijk kunnen krijgen. Stiekem hoop ik dat het vuurwerk al eerder begint.
En ook gunstig voor de bergtrui, want deze mannen gaan heus niet vol voor de bergtrui!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:48 schreef DeMessias het volgende:
Dit is niet de kopgroep van dewelke je verwacht dat er eentje kans maakt om het uit te zingen tot de streep.
Ik bedoel voor het eindklassement in Parijs, want ik zie niet 1 van deze gasten in andere ritten nog meer punten pakken... Dus zal de beste klimmer uit dit groepje op max 35 punten blijven steken denk ikquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat bedoel je met gunstig voor de bergtrui?
Mensen moeten even realiseren dat Johnny puur in de bollen rijdt door wat kruimeltjes te snoepen in de eerste week. Nu worden er hele koeken uitgedeeld. Als Johnny niet aan deze koek gaat meevreten is het onmogelijk dat hij morgen nog in de bollen rijdt hoor.
Inderdaad, Hoogerland heeft er rond de 20 ofzo?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Mensen moeten even realiseren dat Johnny puur in de bollen rijdt door wat kruimeltjes te snoepen in de eerste week. Nu worden er hele koeken uitgedeeld. Als Johnny niet aan deze koek gaat meevreten is het onmogelijk dat hij morgen nog in de bollen rijdt hoor.
Klopt wel, maar wellicht is hij zo snel van zijn wonden genezen dat hij met de beteren mee omhoog gaat. Mag je eigenlijk niet verwachten van Hoogerland, maar je weet nooit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
22 punten om precies te zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Inderdaad, Hoogerland heeft er rond de 20 ofzo?
Dan nog, als het kopgroepje aanblijft heeft hij daar toch niks aan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:00 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Klopt wel, maar wellicht is hij zo snel van zijn wonden genezen dat hij met de beteren mee omhoog gaat. Mag je eigenlijk niet verwachten van Hoogerland, maar je weet nooit.
Hoogerland is toch paar jaar geleden eens 12e geëindigd in de Vuelta?
Eens, nu maar hopen dat zij teruggepakt worden ( waar ik wel vanuit gaat ) en dat Johnny zijn goede benen weet terug te pakken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan nog, als het kopgroepje aanblijft heeft hij daar toch niks aan.
Ik geloof er niks van dat Johnny vandaag punten gaat pakken. Zou ook gewoon belachelijk zijn na zijn val, en misschien zelfs zonder zijn val.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:01 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens, nu maar hopen dat zij teruggepakt worden ( waar ik wel vanuit gaat ) en dat Johnny zijn goede benen weet terug te pakken.
Sommige mensen zijn helemaal de realiteit uit het oog verloren, en weten bijna zeker dat Hoogerland in de bollentrui Parijs had gehaald, als hij niet in het prikkeldraad was terechtgekomen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het zou een sensationeel groot mirakel zijn. Kansje van 0,01 %, maar ja, misschien gebeurt er vandaag opnieuw een wonder. Het was idd al een wonder dat hij levend uit het prikkeldraad kwam. Want was hij op dat paaltje geknald, dan was hij er misschien niet meer geweest.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat Johnny vandaag punten gaat pakken. Zou ook gewoon belachelijk zijn na zijn val, en misschien zelfs zonder zijn val.
Als je die vernieuwt, loopt die goed. Tenminste, bij mij toch. Het verschil is nu exact 4 minuten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Idd, het is een goede carriere move zo'n val :p
http://gaps.letour.fr/us.php
Loopt deze achter? Verschil nog 35" terwijl ik hier 3.50" lees...
Jep, voorsprong is stabiel al ruim 15 km langquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:06 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Als je die vernieuwt, loopt die goed. Tenminste, bij mij toch. Het verschil is nu exact 4 minuten.
Haha, idd. Ach ja, straks de liveuitzending en dan wel stabiel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:08 schreef MaleDuck het volgende:
Ik zie het nu ook ja... dus niet echt stabiel
Ik hoop het ook, maar ik verwacht het nietquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hopelijk komt er een nieuw groepje met klimmers (subtop) op de eerste berg.
begint om 12:30 de uitzendingquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:13 schreef Nober het volgende:
Waar is de etappe?? Ze zijn nog aan het lullen...
Ik verwacht pas halverwege de Tourmalet wat klimmers die in de (tegen-)aanval gaan, de toppers zullen wel wachten tot de slotklim.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hopelijk komt er een nieuw groepje met klimmers (subtop) op de eerste berg.
De nummers van de departementen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:18 schreef MaleDuck het volgende:
Wat betekenen trouwens die nummers tussen haakjes ook alweer als je op tv een plaatsnaam voorbij ziet komen...
bijv. HAUTE-GARONNE (31)
Ah, thnx!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:18 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
De nummers van de departementen.
[ afbeelding ]
Met mist gaan we weinig beelden krijgen.quote:
thxquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:21 schreef Nober het volgende:
De kopgroep...
31. THOMAS Geraint 117 SKY PROCYCLING 45h 58' 30" + 05' 51"
74. GUTIERREZ José Ivan 85 MOVISTAR TEAM 46h 20' 20" + 27' 41"
80. PEREZ MORENO Ruben 25 EUSKALTEL - EUSKADI 46h 23' 20" + 30' 41"
132. MANGEL Laurent 218 SAUR-SOJASUN 46h 45' 12" + 52' 33"
156. KADRI Blel 106 AG2R LA MONDIALE 46h 57' 40" + 1h 05' 01"
157. ROY Jérémy 138 FDJ 46h 57' 59" + 1h 05' 20"
Tja, dat is toch normaal dat de hoop van Frankrijk ergens last van krijgt in de tourquote:
Ja, dat is wel leuk, alleen ik wordt nooit echt wijs uit die continu wijzigende cijfers...quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:23 schreef Drebbelman het volgende:
Overigens het verschil tussen de kopgroep en het peloton is nu te zien via SRMLive omdat Roy meezit:
http://data.srmlive.de/TDF/
Knees rijdt 55, Roy 38. Ik krijg steeds meer m'n twijfels bij SRM :pquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:23 schreef Drebbelman het volgende:
Overigens het verschil tussen de kopgroep en het peloton is nu te zien via SRMLive omdat Roy meezit:
http://data.srmlive.de/TDF/
[km/h] [rpm] [bpm] [Watt]quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:24 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat is wel leuk, alleen ik wordt nooit echt wijs uit die continu wijzigende cijfers...
Ja, maar het fluctueert de hele tijd... dus kan er niet echt een goed beeld van vormen... wel leuk om de posities op de map te zienquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:24 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
[km/h] [rpm] [bpm] [Watt]
Staat erondern
Het terrein is vandaag natuurlijk niet geheel vlak, misschien zat het peloton in een lichte afdaling ofzo.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Knees rijdt 55, Roy 38. Ik krijg steeds meer m'n twijfels bij SRM :p
En ze rijden allemaal ver uit elkaar :p.
Je kan ook mooi meekijken op welke D-wegen er wordt geredenquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:25 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, maar het fluctueert de hele tijd... dus kan er niet echt een goed beeld van vormen... wel leuk om de posities op de map te zien
maar de rit is al wel bezigquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:26 schreef Sheepcidus het volgende:
al bijna topic 3 voordat de rit wordt uitgezonden
Lieuwe Westra ook overigens, maar dat was vast al gemeld.quote:
Wist ik nietquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:28 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Lieuwe Westra ook overigens, maar dat was vast al gemeld.
Ja, dat is wel leuk!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:27 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
Je kan ook mooi meekijken op welke D-wegen er wordt gereden
Dat wist ik nog nietquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:28 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Lieuwe Westra ook overigens, maar dat was vast al gemeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |