Het is gewoon zo'n weg naar een wintersport gebied net zoals de Alpe ook niet de col d'lAlpeHuez heetquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Heet die laatste col nu gewoon 'Col de (Luz-)Ardiden' ofzo? Heeft die geen eigen naam?
Dat is de aankomstplaats, net zoiets als Alpe d'Huez. Een col is een bergpas en daar is hier geen sprake van.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Heet die laatste col nu gewoon 'Col de (Luz-)Ardiden' ofzo? Heeft die geen eigen naam?
Ik geloof ook dat Contador een beetje toneelspeelt, wel op een mooie wijze. Neemt niet weg dat hij wel degelijk pijn in de knie had/heeft?, want hij heeft zich op de rustdat met Acupunctuur behandeld.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:00 schreef Drebbelman het volgende:
Ook denk ik dat Contador, die iedereen zand in de ogen heeft zitten strooien, vrolijk weg gaat rijden van de Schleckjes.
Dat lijkt me niet: de tussensprint ligt vóór de bergen, dus dan zal Cavendish gewoon meekunnen. Misschien dat Gilbert mee kan springen met een groep vluchters, dat zou een mooie stunt zijnquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:15 schreef Kingstown het volgende:
Zouden Gilbert en Rojas samen met hun ploegen Cavendish er af kunnen rijden voor de eerste supersprint?
Contador zegt zelf dat hij niet gaat aanvallen, of iig dat het initiatief bij anderen ligt. Met een lange tijdrit nog in het verschiet, kan hij wel eens gelijk krijgen. De enige van de klassementsrenners die Contador op redelijk grote achterstand moet zetten is Evans. Evans is, evenals Contador, goed in tijdrijden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Contador gaat echt wel aanvallen, de vraag is alleen wat er gebeurt als hij de schlecks mee krijgt, of ze dan door rijden of niet (neem aan van wel)
Dat zou sensationeel zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:17 schreef krapula het volgende:
Ik hoop op vuurwerk van de Schleckjes en Contador. En vanuit chauvinistisch oogpunt verwacht ik daarbij dat Gesink en Ruijgh de enige twee renners zijn die kunnen aanhaken..
ok, ik verwacht het niet, maar hoop het wel!
Ja maar Contador moet niet denken dat hij zomaar ff die achterstand op de Schleckjes goedmaakt..quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:20 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Contador zegt zelf dat hij niet gaat aanvallen, of iig dat het initiatief bij anderen ligt. Met een lange tijdrit nog in het verschiet, kan hij wel eens gelijk krijgen. De enige van de klassementsrenners die Contador op redelijk grote achterstand moet zetten is Evans. Evans is, evenals Contador, goed in tijdrijden.
Contador over o.a. vandaag op zijn eigen website:
:: 13 / 07 / 11 :: ALBERTO: "THE KNEE NEVER ONCE BOTHERED ME”
Alberto Contador crossed the finish line today happy to have avoided crashing and, more than anything, happy to have proven that his right knee is practically recovered before the Pyrenees. “The knee is responding well and that’s why I’m so happy, but you have keep in mind that today I didn’t climb the Tourmalet. I have to see how it responds and, based on that, make a decision about the last big climb.”
“The knee never once bothered me,” said the Saxo Bank-SunGard leader. “Maybe for me the rain was just the medicine, because it was like ice,” he said light-heartedly, and continued joking that part of tomorrow’s stage reminded him “a little of the Giro d’Italia, except over there they’d have more like 200 kilometers of climbs.” “Tomorrow will be a difficult day, the first hard day, and one where the favorites have to show their state of form on very demanding mountains. We’ll see how all the legs respond.”
Alberto was pleased with his teammates’ work during the stage. “It was a stage where we wanted to be in front every minute, and the team was exceptional—they maintained positions at the front because it was important in the first part of the race, on the non-stop climbs. At the end it started raining again and it was quite dangerous, but I counted on the support of my teammates so now there’s one day less and without crashes. Now I want to take advantage of every minute to recover for tomorrow.”
On Luz-Ardiden, Contador thinks that everyone “will be waiting for someone to pounce. There are people who have to try to shake things up, especially the Schleck brothers, but until we see how the stage develops there’s not much you can say. Besides, the weather will have a big influence.”
Alberto repeated that other people will have to take the initiative “because I’m still recuperating from the crashes, so my moment will come a little later.” Also, he thinks that “the Pyrenees and Alps are equally important, it’s fifty-fifty.”
About the importance of the Pyrenean stages, he said that the most important ones are “the one at Luz-Ardiden, because comes first, and the one at Plateau de Beille, because it’s more demanding than the one tomorrow: The two are equally important.”
Met die lange tijdrit nog te doen, heeft hij wel een punt vind ik.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:23 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ja maar Contador moet niet denken dat hij zomaar ff die achterstand op de Schleckjes goedmaakt..
Ik ben die regen wel zat. Hoort ook niet echt bij de Tour. Laat het maar lekker regenen in de Omloop of Kuurne-Brussel-Kuurne...quote:In de Tour verwacht men vandaag tijdens de eerste bergetappe door de Pyreneeën ook slecht weer. Op de Tourmalet is het bij de doorkomst van de renners hooguit zes graden en in het finishbergdorp Luz Ardiden worden onweersbuien verwacht.
Klopt idd. Ongelofelijk zeg. Ook afgelopen dagen in het centraal massief. Vrijwel nooit regent het daar en jawel hoor, deze Tour natuurlijk wel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik ben die regen wel zat. Hoort ook niet echt bij de Tour. Laat het maar lekker regenen in de Omloop of Kuurne-Brussel-Kuurne...
Hoe weet je dat zonder de eerste bergetappe te hebben gehad?quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:24 schreef Contador_The_Best het volgende:
Met die lange tijdrit nog te doen, heeft hij wel een punt vind ik.
Daarbij vind ik Andy Schleck ook niet heel goed fietsen.
Contador rijdt wel een prima Tour inderdaad ja.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:24 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Met die lange tijdrit nog te doen, heeft hij wel een punt vind ik.
Daarbij vind ik Andy Schleck ook niet heel goed fietsen.
En die kutgrapjens over andere renners:quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:31 schreef Ericr het volgende:
Vanmiddag weer een spervuur van 'Waar is Gesink?' postings, denk dat hij op de tweede klim afhaakt mocht er dan al enigszins koers worden gemaakt. Zowel Breukink als Gesink houden constant een slag om de arm qua vorm. Lijkt me geen goed teken, dit zijn in ieder geval wel de ritten waar je tegen topvorm aan moet zitten wil je nog een kans maken in het klassement.
Ach, het kan natuurlijk ook een spel zijn van hem. Dan speelt hij het wel goed moet ik zeggen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:32 schreef DuTank het volgende:
Contador moet niet zo pussy doen en gewoon in de bergen al aanvallen. Straks gaat ie onderuit in de tijdrit en baalt ie dat alleen maar heeft gevolgd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |