Natuurlijk een ideale situatie voor heel veel ploegen. Geen echte bijzondere klimmers in de groep, sowieso maar een groep van maar 6 man en die vallen vanzelf wel terug.quote:
Nog even.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef MaleDuck het volgende:
Gaat Thomas Gesink uit de witte trui rijden?
Ach, die sprinten straks wel voor plaats 7, alleen zal Cav er dan nog wel bijzitten. Dit is niet de etappe waar zij Cav eraf kunnen rijden voor de sprint.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:36 schreef Szura het volgende:
Mja, van die kopgroep word ik ook niet warm....
Jammer dat er geen Nederlander bij zit sowieso, of een Gilbert/Rojas voor de puntjes.
Normaal gesproken niet, maar dat ligt er net aan of Gesink vandaag kan bijblijven met de betere klimmers.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef MaleDuck het volgende:
Kan me het niet voorstellen, of Gesink moet zich nu slecht voelen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef MaleDuck het volgende:
Op de klim zullen zeker wel mensen lossen van de kopgroep. ze brokkelen dan een voor een af.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Natuurlijk een ideale situatie voor heel veel ploegen. Geen echte bijzondere klimmers in de groep, sowieso maar een groep van maar 6 man en die vallen vanzelf wel terug.
De etappewinnaar is een gevaar, verder valt het wel mee.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Frutsel het volgende:
Kopgroep ook geen gevaar voor bollen van Hoogerland?
Sowieso komt het gevaar niet van Thomas, maar eerder van Taaramae en eventueel Rolland.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Sdivad het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, maar dat ligt er net aan of Gesink vandaag kan bijblijven met de betere klimmers.
Mwa, dat kan nog wel meevallen. Als ze op die eerste klim een aardige voorsprong hebben, kunnen ze misschien beter nog even bij elkaar blijven.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Op de klim zullen zeker wel mensen lossen van de kopgroep. ze brokkelen dan een voor een af.
Jawel, als bijvoorbeeld Gutierrez of Perez op de eerste twee cols als eerste boven komt, is Hoogerland zijn trui kwijt, tenzij Hoogerland bij de laatste col bij de eerste 3 zitquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Frutsel het volgende:
Flink wat rekenwerk, maar Vacansoleil gaat dalijk gek doen en brengen Hoogerland 2x als eerst over de top.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:39 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jawel, als bijvoorbeeld Gutierrez of Perez op de eerste twee cols als eerste boven komt, is Hoogerland zijn trui kwijt, tenzij Hoogerland bij de laatste col bij de eerste 3 zit
Dus geen probleemquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:39 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jawel, als bijvoorbeeld Gutierrez of Perez op de eerste twee cols als eerste boven komt, is Hoogerland zijn trui kwijt, tenzij Hoogerland bij de laatste col bij de eerste 3 zit
Dat denk ik ook ja. Zoveel punten te winnen, maar vooral... te verliezen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
In een etappe als dit is elke klimmer een gevaar voor de bollentrui.
In de jury die dat bepaalt zitten, op één Nederlander na, alleen maar Fransen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:44 schreef Paxcon het volgende:
Waarom Boom niet rood rugnummer?Kutfransen
staat het peloton stil ofzo?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:41 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Zoveel punten te winnen, maar vooral... te verliezen.
Peloton, 3 minuut 20 achter.
Er zijn 70 punten te verdienen vandaag, en Johnny zit nu op 22. Lijkt me dat hij die dus kwijt is, of hij moet ieder verbazen en zelf punten binnen halen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Frutsel het volgende:
Nee er zitten 3 buitenlanders is waaronder Raymond Kerckhoffs. Hij is niet de enige buitenlander.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:45 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
In de jury die dat bepaalt zitten, op één Nederlander na, alleen maar Fransen.
Omdat dat al beslist was voordat Lars aanviel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:44 schreef Paxcon het volgende:
Waarom Boom niet rood rugnummer?Kutfransen
Volgens mij was het ook al besloten voor de demarrage van Boom.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:45 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
In de jury die dat bepaalt zitten, op één Nederlander na, alleen maar Fransen.
Excuseer me, ik had het anders gehoord. Zal wel een vergissing zijn dan. Iig zijn de fransen dik in het voordeel qua aantal.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee er zitten 3 buitenlanders is waaronder Raymond Kerckhoffs. Hij is niet de enige buitenlander.
[..]
Omdat dat al beslist was voordat Lars aanviel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raar dat ze dat al beslissen voordat de etappe klaar isquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee er zitten 3 buitenlanders is waaronder Raymond Kerckhoffs. Hij is niet de enige buitenlander.
[..]
Omdat dat al beslist was voordat Lars aanviel.
Des te beter, aangezien er dan wellicht een vroegere strijd komt tussen de klassementsrenners.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:48 schreef DeMessias het volgende:
Dit is niet de kopgroep van dewelke je verwacht dat er eentje kans maakt om het uit te zingen tot de streep.
Vind ik ook.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:49 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Des te beter, aangezien er dan wellicht een vroegere strijd komt tussen de klassementsrenners.
Maar dat wil meteen ook zeggen dat ik pas bij de slotklim spektakel verwachtquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:49 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Des te beter, aangezien er dan wellicht een vroegere strijd komt tussen de klassementsrenners.
Nou, je zou absoluut gelijk kunnen krijgen. Stiekem hoop ik dat het vuurwerk al eerder begint.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:50 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Maar dat wil meteen ook zeggen dat ik pas bij de slotklim spektakel verwacht
Dat kun je rustig vergeten hoor. In dit soort etappes wachten de klassementsmannen altijd tot de slotklim.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:51 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Nou, je zou absoluut gelijk kunnen krijgen. Stiekem hoop ik dat het vuurwerk al eerder begint.
En ook gunstig voor de bergtrui, want deze mannen gaan heus niet vol voor de bergtrui!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:48 schreef DeMessias het volgende:
Dit is niet de kopgroep van dewelke je verwacht dat er eentje kans maakt om het uit te zingen tot de streep.
Ik bedoel voor het eindklassement in Parijs, want ik zie niet 1 van deze gasten in andere ritten nog meer punten pakken... Dus zal de beste klimmer uit dit groepje op max 35 punten blijven steken denk ikquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat bedoel je met gunstig voor de bergtrui?
Mensen moeten even realiseren dat Johnny puur in de bollen rijdt door wat kruimeltjes te snoepen in de eerste week. Nu worden er hele koeken uitgedeeld. Als Johnny niet aan deze koek gaat meevreten is het onmogelijk dat hij morgen nog in de bollen rijdt hoor.
Inderdaad, Hoogerland heeft er rond de 20 ofzo?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Mensen moeten even realiseren dat Johnny puur in de bollen rijdt door wat kruimeltjes te snoepen in de eerste week. Nu worden er hele koeken uitgedeeld. Als Johnny niet aan deze koek gaat meevreten is het onmogelijk dat hij morgen nog in de bollen rijdt hoor.
Klopt wel, maar wellicht is hij zo snel van zijn wonden genezen dat hij met de beteren mee omhoog gaat. Mag je eigenlijk niet verwachten van Hoogerland, maar je weet nooit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
22 punten om precies te zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Inderdaad, Hoogerland heeft er rond de 20 ofzo?
Dan nog, als het kopgroepje aanblijft heeft hij daar toch niks aan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:00 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Klopt wel, maar wellicht is hij zo snel van zijn wonden genezen dat hij met de beteren mee omhoog gaat. Mag je eigenlijk niet verwachten van Hoogerland, maar je weet nooit.
Hoogerland is toch paar jaar geleden eens 12e geëindigd in de Vuelta?
Eens, nu maar hopen dat zij teruggepakt worden ( waar ik wel vanuit gaat ) en dat Johnny zijn goede benen weet terug te pakken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan nog, als het kopgroepje aanblijft heeft hij daar toch niks aan.
Ik geloof er niks van dat Johnny vandaag punten gaat pakken. Zou ook gewoon belachelijk zijn na zijn val, en misschien zelfs zonder zijn val.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:01 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens, nu maar hopen dat zij teruggepakt worden ( waar ik wel vanuit gaat ) en dat Johnny zijn goede benen weet terug te pakken.
Sommige mensen zijn helemaal de realiteit uit het oog verloren, en weten bijna zeker dat Hoogerland in de bollentrui Parijs had gehaald, als hij niet in het prikkeldraad was terechtgekomen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het zou een sensationeel groot mirakel zijn. Kansje van 0,01 %, maar ja, misschien gebeurt er vandaag opnieuw een wonder. Het was idd al een wonder dat hij levend uit het prikkeldraad kwam. Want was hij op dat paaltje geknald, dan was hij er misschien niet meer geweest.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat Johnny vandaag punten gaat pakken. Zou ook gewoon belachelijk zijn na zijn val, en misschien zelfs zonder zijn val.
Als je die vernieuwt, loopt die goed. Tenminste, bij mij toch. Het verschil is nu exact 4 minuten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Idd, het is een goede carriere move zo'n val :p
http://gaps.letour.fr/us.php
Loopt deze achter? Verschil nog 35" terwijl ik hier 3.50" lees...
Jep, voorsprong is stabiel al ruim 15 km langquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:06 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Als je die vernieuwt, loopt die goed. Tenminste, bij mij toch. Het verschil is nu exact 4 minuten.
Haha, idd. Ach ja, straks de liveuitzending en dan wel stabiel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:08 schreef MaleDuck het volgende:
Ik zie het nu ook ja... dus niet echt stabiel
Ik hoop het ook, maar ik verwacht het nietquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hopelijk komt er een nieuw groepje met klimmers (subtop) op de eerste berg.
begint om 12:30 de uitzendingquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:13 schreef Nober het volgende:
Waar is de etappe?? Ze zijn nog aan het lullen...
Ik verwacht pas halverwege de Tourmalet wat klimmers die in de (tegen-)aanval gaan, de toppers zullen wel wachten tot de slotklim.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hopelijk komt er een nieuw groepje met klimmers (subtop) op de eerste berg.
De nummers van de departementen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:18 schreef MaleDuck het volgende:
Wat betekenen trouwens die nummers tussen haakjes ook alweer als je op tv een plaatsnaam voorbij ziet komen...
bijv. HAUTE-GARONNE (31)
Ah, thnx!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:18 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
De nummers van de departementen.
[ afbeelding ]
Met mist gaan we weinig beelden krijgen.quote:
thxquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:21 schreef Nober het volgende:
De kopgroep...
31. THOMAS Geraint 117 SKY PROCYCLING 45h 58' 30" + 05' 51"
74. GUTIERREZ José Ivan 85 MOVISTAR TEAM 46h 20' 20" + 27' 41"
80. PEREZ MORENO Ruben 25 EUSKALTEL - EUSKADI 46h 23' 20" + 30' 41"
132. MANGEL Laurent 218 SAUR-SOJASUN 46h 45' 12" + 52' 33"
156. KADRI Blel 106 AG2R LA MONDIALE 46h 57' 40" + 1h 05' 01"
157. ROY Jérémy 138 FDJ 46h 57' 59" + 1h 05' 20"
Tja, dat is toch normaal dat de hoop van Frankrijk ergens last van krijgt in de tourquote:
Ja, dat is wel leuk, alleen ik wordt nooit echt wijs uit die continu wijzigende cijfers...quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:23 schreef Drebbelman het volgende:
Overigens het verschil tussen de kopgroep en het peloton is nu te zien via SRMLive omdat Roy meezit:
http://data.srmlive.de/TDF/
Knees rijdt 55, Roy 38. Ik krijg steeds meer m'n twijfels bij SRM :pquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:23 schreef Drebbelman het volgende:
Overigens het verschil tussen de kopgroep en het peloton is nu te zien via SRMLive omdat Roy meezit:
http://data.srmlive.de/TDF/
[km/h] [rpm] [bpm] [Watt]quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:24 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat is wel leuk, alleen ik wordt nooit echt wijs uit die continu wijzigende cijfers...
Ja, maar het fluctueert de hele tijd... dus kan er niet echt een goed beeld van vormen... wel leuk om de posities op de map te zienquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:24 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
[km/h] [rpm] [bpm] [Watt]
Staat erondern
Het terrein is vandaag natuurlijk niet geheel vlak, misschien zat het peloton in een lichte afdaling ofzo.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Knees rijdt 55, Roy 38. Ik krijg steeds meer m'n twijfels bij SRM :p
En ze rijden allemaal ver uit elkaar :p.
Je kan ook mooi meekijken op welke D-wegen er wordt geredenquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:25 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, maar het fluctueert de hele tijd... dus kan er niet echt een goed beeld van vormen... wel leuk om de posities op de map te zien
maar de rit is al wel bezigquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:26 schreef Sheepcidus het volgende:
al bijna topic 3 voordat de rit wordt uitgezonden
Lieuwe Westra ook overigens, maar dat was vast al gemeld.quote:
Wist ik nietquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:28 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Lieuwe Westra ook overigens, maar dat was vast al gemeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |