SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.![]()
Ik had het over de grote 3 en dan kom jij ineens aanzetten met powercleans. Verder zijn powercleans geen powerliftoefening. Het is geeneens een onderdeel in de wedstrijden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:02 schreef krioro het volgende:
. Powercleans zijn onderdeel van Rippetoe's methode. En dat is een powerliftoefening. Daar hadden we het namelijk over.
![]()
![]()
Dus hoe kan het in hemelsnaam een powerliftoefening zijn? Cleans zijn een onderdeel van het gewichtheffen, namelijk van de clean and press.
Toch blijven Rippetoe en Stronglifts de simpelste, die voor iedere beginner perfect zijn.quote:Leuk dat je 'nee, jij' blijft zeggen, maar je haalt mijn beweringen nog steeds niet onderuit met argumenten en blijft mij woorden in de mond leggen. Er zijn meer methoden die zich voornamelijk richten op compounds. En het enige wat ik aankaart is dat geen enkele per se de beste is.Gefeliciteerd.quote:Ik heb in de 11 jaar dat ik train met wel meer dan één schema gewerkt hoor..
Wederom gefeliciteerd.quote:. Exact deze stats had ik ook na 3,5 jaar trainen. En nee, ik ben daarna niet 7,5 jaar op een plateau blijven hangen. Je weet ook niets van mijn doelen af. Op de momenten dat ik zwaarder wil worden doe ik dat wel hoor, don't worry.
Nee, de discussie begon omdat jij zei dat Rippetoe en Stronglifts powerlift schema's zijn. Dat is onzin. Je kent de feiten niet, feiten die je gewoon opzoeken kunt in een ouder topic, hoe kan ik dan ooit een fatsoenlijke discussie met je aangaan?quote:Helemaal niets. Dat het naar jouw mening het beste beginnersschema is heb ik dan ook nooit als onjuist ter discussie gesteld. Die opmerking was niet specifiek op jou gericht..
Verder begon deze non-discussie met mijn reactie op jouw ontzettend domme post:Zijn methode is gericht op mensen die fatsoenlijk willen trainen, zeker niet specifiek powerlifters.quote:En eindigt met nog steeds dezelfde reactie van mij, aangezien Rippetoe een powerlifter was en zijn methode daarop gebaseerd en gericht is:Whehe, precies mijn gedachten. Gelukkig heb ik in één van de quotes een voorbeeldje gegeven, zodat mijn punt iets sterker is.quote:Tevens heb ik eigenlijk al te veel tijd besteed aan het reageren op een shitload uit de lucht gegrepen aannames van je, dus raad ik je aan een cursus begrijpend lezen te volgen. Succes met het zand in je vagina ook trouwens, keep it clean sis!
Ik ga overigens niet meer reageren als je nog meer te melden hebt, teveel moeite.Hier overigens nog een mooie quote uit je eigen link die ik maar even moest lezen. Rippetoe coacht dus ook mensen die hun gezondheid en kracht willen verbeteren. Echte powerlifters.quote:He has coached numerous national level competitors, and many thousands of people interested in improving their health and strength.
[ Bericht 2% gewijzigd door bascross op 13-07-2011 01:19:03 ]Bedankt Hans.![]()
Je wilt er toch niet echt uitzien zoals op die foto's hé?
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P![]()
First reaction dan!quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:59 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
De TT werd met de fipo al verworpen.![]()
Het gaat over Rippetoe en dan begrijp je niet waarom ik power cleans noem?quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:11 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik had het over de grote 3 en dan kom jij ineens aanzetten met powercleans. Verder zijn powercleans geen powerliftoefening. Het is geeneens een onderdeel in de wedstrijden.![]()
![]()
Dus hoe kan het in hemelsnaam een powerliftoefening zijn? Cleans zijn een onderdeel van het gewichtheffen, namelijk van de clean and press.
. En OK, klopt, heeft in essentie meer te maken met gewichtheffen (wat natuurlijk vrij sterk verwant is aan powerlifting), desalniettemin was mijn punt daarbij dat het meer op kracht is gericht dan op spiergroei. Dat het geen onderdeel is van de wedstrijden is overigens geen argument natuurlijk.
. Bankdrukken is ook geen onderdeel van bodybuildingwedstrijden hm. En power cleans al helemaal niet.
.
Dat stukje heb ik gelezen hoor, dat haalt mijn beweringen nog steeds niet onderuit. "Fatsoenlijk trainen"quote:[..]
Hier overigens nog een mooie quote uit je eigen link die ik maar even moest lezen. Rippetoe coacht dus ook mensen die hun gezondheid en kracht willen verbeteren. Echte powerlifters.
[..]
Zijn methode is gericht op mensen die fatsoenlijk willen trainen, zeker niet specifiek powerlifters.. Raad je het ook aan voor synchroonzwemsters die fatsoenlijk willen trainen?
. Het is inderdaad gericht op kracht, wat ik dus steeds probeer duidelijk te maken. En dus niet op bodybuilding. 14.gif.
Nee.quote:[..]
Toch blijven Rippetoe en Stronglifts de simpelste, die voor iedere beginner perfect zijn.Dan zijn jouw gedachten nogal raar, aangezien ik geen aannames over jou maak en geen falende pogingen deed om je persoonlijk aan te vallen.quote:[..]
Whehe, precies mijn gedachten. Gelukkig heb ik in één van de quotes een voorbeeldje gegeven, zodat mijn punt iets sterker is.. En je punt is totaal niet sterk(er) nu.
Ja, nee, nee, jawel, niet, omdat jij (zelfs je eigen tekstquote:[..]
Nee, de discussie begon omdat jij zei dat Rippetoe en Stronglifts powerlift schema's zijn. Dat is onzin. Je kent de feiten niet, feiten die je gewoon opzoeken kunt in een ouder topic, hoe kan ik dan ooit een fatsoenlijke discussie met je aangaan?) niet kan lezen en discussiëren blijkbaar.
Met jouw vermogens is dat wel teveel moeite ja.quote:Ik ga overigens niet meer reageren als je nog meer te melden hebt, teveel moeite.. Als je echt denkt dat Rippetoe niets met powerlifting te maken heeft heb ik medelijden met je. Maar ik het lijkt meer alsof je gewoon je eigen domme opmerking krampachtig poogt te verbloemen. En dan mij met willekeurige verzonnen insinuaties etc. onderuit probeert te halen.
!
Dank je.quote:[..]
Gefeliciteerd.
[..]
Wederom gefeliciteerd..
quote:full stops and exclamation marks![]()
Als "gasten" vragen hoe ze ook zo gespierd kunnen worden (En die vraag wordt veel gesteld) vertel ik standaard een bullshit Story.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:11 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Tnx brah. Gisterenavond sprak zo'n jongen mij aan lol en vroeg hoe ik zo shredded ben worden. [ afbeelding ]
Ik zei: drink wodka mattie word je sterktroll niet gelukt
Ja ken de 'Zyzz-moves' beetje. [ afbeelding ]
En natuurlijk ook schuren etc met die chimi's
Mijn favoriet is dat ik al hardlopend langs het meer met een buigveer.. en die dan buig.
"Gaan ze dan ook proberuuuh" Als ze vragen hoelang ik al train, zeg ik altijd een absurd korte tijd, 3 weken, 2 maanden...
Pindakaas verhaal of olijfolie uit de diepvries happen ze ook als als zoete koek, Alsof het HGH is,.. domme koeien!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 07:52:27 ]![]()
In feite heeft krioro gewoon gelijk, Rippetoe SS is geen strict bodybuildingsschema. En er is geen beste methode.
Maar dat wil niet zeggen dat je mensen die geïnteresseerd zijn in snel groeien en sterker worden (ookal is het puur voor de aesthetics op het strand) niet op zo'n schema zou moeten zetten. Rippetoe SS is heel direct, plenty of info en zeker in het begin pak je er harde noobgains mee, goed voor de motivatie om door te gaan en serieus te blijven. Je maakt jezelf bekend met bench, squat, deadlift, chins, progressie in je gewichten, goed en veel eten, alles. Het is dan wel het Bodybuilding-topic en Rippetoe is geen Bodybuilding-schema, maar voor die nieuw geinteresseerden is het vrijwel de beste start die ze kunnen maken. Daarom vind ik ook dat het zeker een plekje verdient in de OP. Hetzelfde geldt voor StrongLifts 5x5, imo is dat Rippetoe SS met meer volume, maar goed. Verder kunnen veelvoorkomende vragen en discussies (in dit topic, maar ook elders op FOK!) over machines vs free weights, kwark, whey, etc voorkomen worden door de OP aan te vullen met meer info hierover.![]()
Is nooit beweerd door mij. Dat tweede wel, maar alleen in een andere context. Namelijk voor beginners de beste methode. Een methode is heel wat anders dan een schema.quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:47 schreef Panzermaus het volgende:
In feite heeft krioro gewoon gelijk, Rippetoe SS is geen strict bodybuildingsschema. En er is geen beste methode.
Hij heeft dus niet gelijk en gezien zijn matige stats na 10 jaar training neem ik hem sowieso niet serieus.
Bedankt Hans.![]()
Ik kan het toch niet laten om even te reageren, maar alleen op je eerste stukje. Hier sla je namelijk alweer genoeg onzin uit om op te reageren.quote:Op woensdag 13 juli 2011 03:11 schreef krioro het volgende:
Het gaat over Rippetoe en dan begrijp je niet waarom ik power cleans noem?. En OK, klopt, heeft in essentie meer te maken met gewichtheffen (wat natuurlijk vrij sterk verwant is aan powerlifting), desalniettemin was mijn punt daarbij dat het meer op kracht is gericht dan op spiergroei. Dat het geen onderdeel is van de wedstrijden is overigens geen argument natuurlijk.
. Bankdrukken is ook geen onderdeel van bodybuildingwedstrijden hm. En power cleans al helemaal niet.
.
Gewichtheffen heeft verder vrij weinig te maken met powerliften. Het is geen toeval dat je kerels van 60kg superzware gewichten ziet heffen. Het is vooral techniek, terwijl powerliften veel meer op kracht gericht is. Je ziet ook niet veel powerlifters van 60kg.
Dat is wel een argument in deze discussie, want jij zei dat rippetoe en stronglifts een powerliftschema is. Nog steeds onzin.Bedankt Hans.![]()
Vorige keer mijn schouder geblesseerd ofzo, pijn schoot er net goed in tijdens het trainen. Kon toen verder niks doen, zelfs de stang vasthouden bij squatten deed al pijn.
Heb maar wat chinups gedaan en toen vertrokken![]()
![]()
Overigens zijn op dutchbodybuilding bijna alle mensen in de powerliftsectie buffer dan de ''bodybuilders''. Uitgezonderd de kuurders dan.
De powerlifters houden zich wekelijks bezig met zware compounds, terwijl de ''bodybuilders'' 3 verschillende curls staan te doen. Dat zegt voor mij genoeg.Bedankt Hans.![]()
2500gram 39,95
http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious-summer-deal/xxl-nutrition
Nice!!
Nog beter:
http://www.bulkpowders.co.uk![]()
Onder buff versta ik bijvoorbeeld G-Men en ItaStaLLion67. Zoek ze maar op.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:07 schreef 16meter het volgende:
Wat versta je onder buff? Aesthetics > buffness.Bedankt Hans.![]()
kreeg de mail ook net binnenquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:11 schreef ZetaOS het volgende:
2500gram 39,95
http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious-summer-deal/xxl-nutrition
Nice!!
Nog beter:
http://www.bulkpowders.co.uk
Op die 2de link wou ik ook eens wat gaan kopen, maar heb weinig zin om met een emmer van 5 kilo poeder te zitte wat mssn niet te vrete is![]()
![]()
Dit begrijp ik niet helemaal. Ik zeg namelijk precies hetzelfde, dus hoe kan ''Krioro'' in feite gelijk hebben?quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:47 schreef Panzermaus het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat je mensen die geïnteresseerd zijn in snel groeien en sterker worden (ookal is het puur voor de aesthetics op het strand) niet op zo'n schema zou moeten zetten. Rippetoe SS is heel direct, plenty of info en zeker in het begin pak je er harde noobgains mee, goed voor de motivatie om door te gaan en serieus te blijven. Je maakt jezelf bekend met bench, squat, deadlift, chins, progressie in je gewichten, goed en veel eten, alles. Het is dan wel het Bodybuilding-topic en Rippetoe is geen Bodybuilding-schema, maar voor die nieuw geinteresseerden is het vrijwel de beste start die ze kunnen maken. Daarom vind ik ook dat het zeker een plekje verdient in de OP. Hetzelfde geldt voor StrongLifts 5x5, imo is dat Rippetoe SS met meer volume, maar goed. Verder kunnen veelvoorkomende vragen en discussies (in dit topic, maar ook elders op FOK!) over machines vs free weights, kwark, whey, etc voorkomen worden door de OP aan te vullen met meer info hierover.Bedankt Hans.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: