Dat is natuurlijk slechts ten dele waar. Bovendien kan een persoon met gemiddelde intelligentie best wat bereiken wanneer hij de mogelijkheid heeft. Wordt hij in een straatarm gezin geboren en het is niet mogelijk een studie te volgen, dan is hij al bij voorbaat kansloos.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je weet trouwens dat intelligentie vaak ook genetisch is bepaald he. Zijn je ouders hele erge faalbazen dan is er een hele grote kans dat jij dat ook bent. Ook als er gelijke kansen zijn.
Hij is niet kansloos zijn kroost een studie te laten volgen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk slechts ten dele waar. Bovendien kan een persoon met gemiddelde intelligentie best wat bereiken wanneer hij de mogelijkheid heeft. Wordt hij in een straatarm gezin geboren en het is niet mogelijk een studie te volgen, dan is hij al bij voorbaat kansloos.
Stom spamfilter. Moest 30 seconden wachten tot een volgende post.quote:
Boefje.quote:
Ten aanzien van onderwijs heb ik eigenlijk maar eens wens: een goede studie moet voor iedereen binnen de grenzen van zijn of haar bereik liggen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En dat moet veranderen ten bate van hen die ook met een hoge studieschuld het moeilijk hebben het hoofd boven water te houden?
Je hebt een spamfilter in je browser?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:19 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Stom spamfilter. Moest 30 seconden wachten tot een volgende post.
En zich nog verder in de schulden steken? Terwijl hij al tot de onderlaag behoort. Wie gaat die lening trouwens verstrekken?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hij is niet kansloos zijn kroost een studie te laten volgen.
Ik had als voornemen dit jaar minder te vloeken. Ergens ging het mis.quote:
Dat is een goeie inderdaad. Want als Pa met zijn capaciteiten in een systeem met marktfinanciering er niet in slaagt een geldsom te krijgen, wie zegt dan dat zijn kinderen dat wel krijgen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En zich nog verder in de schulden steken? Terwijl hij al tot de onderlaag behoort. Wie gaat die lening trouwens verstrekken?
Zonder kleurtje kun je niet 2 posts kort achter elkaar plaatsen, dan komt het fok-spamfilter ertussenquote:
En welke mate van studie?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ten aanzien van onderwijs heb ik eigenlijk maar eens wens: een goede studie moet voor iedereen binnen de grenzen van zijn of haar bereik liggen.
Het hoeft natuurlijk niet praktisch gratis te worden. Top als je ouders je studie kunnen betalen, maar het kan geen kwaad een kleine lening te nemen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En welke mate van studie?
Moet de MBO->HBO->WO route bereikbaar zijn?
Hij kan zich altijd vanuit de onderlaag oprichten naar ietsje minder onderlaag, juist als de belastingdruk laag is. Iemand die uit een arm gezin komt, kan gaan werken, 65 uur per week voor US$ 3,50. Hij is natuurlijk zelf degene die akkoord gaat met zijn werktijden en salariering. En met dit salaris is hij in staat te sparen voor de studie van zijn kinderen, als hem dat zo aan het hart gaat.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En zich nog verder in de schulden steken? Terwijl hij al tot de onderlaag behoort. Wie gaat die lening trouwens verstrekken?
Ow dat spamfilterquote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:22 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zonder kleurtje kun je niet 2 posts kort achter elkaar plaatsen, dan komt het fok-spamfilter ertussen
Ik acht de kans niet bijzonder groot,quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is een goeie inderdaad. Want als Pa met zijn capaciteiten in een systeem met marktfinanciering er niet in slaagt een geldsom te krijgen, wie zegt dan dat zijn kinderen dat wel krijgen?
Lastig dit. Wat is klein, is het zo vreemd als je een lening neemt ter grootte van je hypotheek?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk niet praktisch gratis te worden. Top als je ouders je studie kunnen betalen, maar het kan geen kwaad een kleine lening te nemen.
Sorry, maar ik vind dit simpelweg niet reeel.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hij kan zich altijd vanuit de onderlaag oprichten naar ietsje minder onderlaag, juist als de belastingdruk laag is. Iemand die uit een arm gezin komt, kan gaan werken, 65 uur per week voor US$ 3,50. Hij is natuurlijk zelf degene die akkoord gaat met zijn werktijden en salariering. En met dit salaris is hij in staat te sparen voor de studie van zijn kinderen, als hem dat zo aan het hart gaat.
Eigenlijk zeg je dus dat zonder subsidiering van de onderlaag (die vaak ten koste gaat van de anderen in de onderlaag) er geen vooruitgang mogelijk is en de mobiliteit in de samenleving 0 is?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dit simpelweg niet reeel.
Voor een tiener/twintiger vind ik dat onwenselijk. Als jij dan al meer dan een ton schulden hebt en je echte leven moet nog beginnen, dan ben je goed zuur. Bovendien lijkt het mij onwenselijk voor de economie als men massaal op de pof leeft.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lastig dit. Wat is klein, is het zo vreemd als je een lening neemt ter grootte van je hypotheek?
Ik denk dat sociale mobiliteit dan net zo zeldzaam zal worden als tegenwoordig de genuine American Dream.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je dus dat zonder subsidiering van de onderlaag (die vaak ten koste gaat van de anderen in de onderlaag) er geen vooruitgang mogelijk is en de mobiliteit in de samenleving 0 is?
Ik vond de midgets leuker.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:27 schreef Disana het volgende:
Wat een gemeen dilemma voor een kattenliefhebber als ik:
In a bid to provide a new revenue stream for Divine Disana's Beef-Based Agriculture industry, it has been suggested that cats could be added to the menu.
The Debate
"The fact is, the cat population is out of control," says Beef-Based Agriculture spokesperson Dave Mombota. "We have to do something about them anyway, so why not market them as tasty snacks? We could have cat kebabs, cat pies, cat-on-a-sticks--the possibilities are endless! Let's not pass up this golden opportunity to provide a feast, if you will, for our economy."
"I agree that something needs to be done about cat over-population," says random passer-by Peggy Jones, "but eating them? That's kind of gross. Let's just shoot the ones we have to and shovel their bodies into ditches like normal."
"I am shocked and appalled!" declared SPCA President Anne-Marie Mombota. "If anyone needs to be culled, it's us humans. The cats were here first, remember? We need to take this as a sign to get our industry--agriculture in particular--to back off. The cat is part of what makes Divine Disana a great nation!"
Het is niet zozeer op de pof leven, maar investeren voordat je winsten pakt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor een tiener/twintiger vind ik dat onwenselijk. Als jij dan al meer dan een ton schulden hebt en je echte leven moet nog beginnen, dan ben je goed zuur. Bovendien lijkt het mij onwenselijk voor de economie als men massaal op de pof leeft.
Dat zeggen de mensen van mijn krantenwijk ook altijd. "Maar dan kan je alleen thee en water drinken, dat is toch niet reëel. "quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dit simpelweg niet reeel.
Ik vind dat geen bezwaar aangezien dat mijns inziens een taak is van de overheid.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is niet zozeer op de pof leven, maar investeren voordat je winsten pakt.
Het is in mijn ogen juist onwenselijk als men op kosten van de staat leeft voordat men kan gaan produceren. Dit creeert een afhankelijkheidsrelatie en een disbalans tussen burger en staat, als hij zijn positie in de wereld meerendeels te danken heeft bij gratie van een overheid.
Ik heb hem nog niet gehad, dat was een andere userquote:
American Dream was wel een interessante documentaire overigens, maar in hoeverre is dit ideaal zeldzaam? Hoeveel mannen zijn selfmade? Waar ligt de grens? Er zijn immers burgers die de vrijheid van een klein kapitaaltje van een paar ton en een vrijstaand huisje met soevereine burgerrechten en een minimale overheid al de American Dream vinden, terwijl anderen pas met Bill Gates-proporties tevreden zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat sociale mobiliteit dan net zo zeldzaam zal worden als tegenwoordig de genuine American Dream.
Oke, veel plezier met je hartjeszeep buurtimperium.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeggen de mensen van mijn krantenwijk ook altijd. "Maar dan kan je alleen thee en water drinken, dat is toch niet reëel. "
Bij mij waren het communisten. Ze zijn nu een delicatessequote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:30 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik heb hem nog niet gehad, dat was een andere user
En mijns inziens dus niet. Staan we weerquote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat geen bezwaar aangezien dat mijns inziens een taak is van de overheid.
Ik vraag mij werkelijk af of een systeem met marktleningen gaat werken. Je krijgt dan uiteraard veel minder studenten, immers de onzinstudies krijgen geen geld. Daar ben ik dan wel weer voor, maar het geeft wel een enorme kaalslag en stuurt onderwijs natuurlijk ook een marktgerichte kant op.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeggen de mensen van mijn krantenwijk ook altijd. "Maar dan kan je alleen thee en water drinken, dat is toch niet reëel. "
Ja ik ga kijken, neem 'Juliana' maar op.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:31 schreef Tem het volgende:
Interessant item in Nieuwsuur straks.
voor degene met interesse in dit onderwerp uiteraard.
Als je eenmaal boven een bepaald bedrag zit dan wordt het stukken makkelijker om dat bedrag te verhonderdvoudigen. De droom van de papiersorteerder die opklimt tot miljonair is tegenwoordig zeldzaam.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
American Dream was wel een interessante documentaire overigens, maar in hoeverre is dit ideaal zeldzaam? Hoeveel mannen zijn selfmade? Waar ligt de grens? Er zijn immers burgers die de vrijheid van een klein kapitaaltje van een paar ton en een vrijstaand huisje met soevereine burgerrechten en een minimale overheid al de American Dream vinden, terwijl anderen pas met Bill Gates-proporties tevreden zijn.
Ik hoorde het al. Even kijken zo.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:31 schreef Tem het volgende:
Interessant item in Nieuwsuur straks.
voor degene met interesse in dit onderwerp uiteraard.
Ik zou voor optie 1 kiezen. Waarom niet opeten als je ze toch moet afschieten?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:27 schreef Disana het volgende:
Wat een gemeen dilemma voor een kattenliefhebber als ik:
In a bid to provide a new revenue stream for Divine Disana's Beef-Based Agriculture industry, it has been suggested that cats could be added to the menu.
The Debate
"The fact is, the cat population is out of control," says Beef-Based Agriculture spokesperson Dave Mombota. "We have to do something about them anyway, so why not market them as tasty snacks? We could have cat kebabs, cat pies, cat-on-a-sticks--the possibilities are endless! Let's not pass up this golden opportunity to provide a feast, if you will, for our economy."
"I agree that something needs to be done about cat over-population," says random passer-by Peggy Jones, "but eating them? That's kind of gross. Let's just shoot the ones we have to and shovel their bodies into ditches like normal."
"I am shocked and appalled!" declared SPCA President Anne-Marie Mombota. "If anyone needs to be culled, it's us humans. The cats were here first, remember? We need to take this as a sign to get our industry--agriculture in particular--to back off. The cat is part of what makes Divine Disana a great nation!"
Het geeft betere aansluiting op de arbeidsmarkt aangezien bedrijven meer betrokken raken met het onderwijs.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vraag mij werkelijk af of een systeem met marktleningen gaat werken. Je krijgt dan uiteraard veel minder studenten, immers de onzinstudies krijgen geen geld. Daar ben ik dan wel weer voor, maar het geeft wel een enorme kaalslag en stuurt onderwijs natuurlijk ook een marktgerichte kant op.
Zijn die niet taai?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Bij mij waren het communisten. Ze zijn nu een delicatesse
Onderwijs moet echter meer te bieden hebben. Met name universitaire studies moeten studenten naar een hoger denkniveau tillen. Dat lukt niet als je enkel praktijkgerichte opleidingen krijgt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het geeft betere aansluiting op de arbeidsmarkt aangezien bedrijven meer betrokken raken met het onderwijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |