Eerst Nederlands leren, dan kijken we wel hoe je een zombie-invasie kan overleven. Anders hebben we toch niets aan jequote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:14 schreef LipstickDike het volgende:
Wat is het veiligste plek in Nederland wanneer de zombies komen?
Sorry dat ik in het buitenland ben geboren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:17 schreef destrovel het volgende:
[..]
Eerst Nederlands leren, dan kijken we wel hoe je een zombie-invasie kan overleven. Anders hebben we toch niets aan je
Maar om even on-topic te blijven; de Euromast! =)
Of een Waddeneiland, mits zombievrij.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:17 schreef destrovel het volgende:
[..]
Eerst Nederlands leren, dan kijken we wel hoe je een zombie-invasie kan overleven. Anders hebben we toch niets aan je
Maar om even on-topic te blijven; de Euromast! =)
En hoe ga je dat goedmaken aan ons?!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:18 schreef LipstickDike het volgende:
[..]
Sorry dat ik in het buitenland ben geboren.
Je kan je dan onder z'n hangende balzak verstoppen en daar veilig blijven voor +/- 3 jaarquote:
Als je beschikt over een helicopter.. op ten duur komen ze er toch wel aan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:36 schreef DrDentz het volgende:
Of het winkelcentrum van Dronten.. altijd uitgestorven en genoeg voedsel te vinden.
De moderne zombie is atheïst.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:59 schreef ploertekop het volgende:
Gemeente Staphorst, genoeg kruizen, kerken en overvol heilig water.
Ik durf zonder een zombie apocalypse al niet in de bijlmer te komenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 03:00 schreef Doler12 het volgende:
Nederland is natuurlijk wel een kut plek, om te zijn als een zombie plaag uitbreekt. In boerengat in Drente maak je het meeste kans, in de randstad your fucked!
Vergeet het maar. Zombies kunnen gewoon door het water het strand op.quote:
Daar dacht ik ook aan, maar om nu eerst helemaal naar Amsterdam te rijden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:38 schreef Verbodsbord het volgende:
De bijlmerbajes is trouwens ook top, dikke, hoge betonnen muren, en een gracht er omheen.
Als je de deur dichthoud, heb je geen wapens nodig. Zombies komen daar nooit doorheen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:43 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan, maar om nu eerst helemaal naar Amsterdam te rijden.
Ik heb een PI in de buurt, dank dat ik daar eerst heen zou gaan.
[ afbeelding ]
Denk alleen niet zat ze daar een grote zal met M-16s of riot guns hebben om de zombies van je af te houden.
Je zou dan een keer de kazerne van Havelte kunnen raiden, en de munitiedepots bij staphorst, en je dan weer verschuilen in de PI Zwolle.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:43 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan, maar om nu eerst helemaal naar Amsterdam te rijden.
Ik heb een PI in de buurt, dank dat ik daar eerst heen zou gaan.
[ afbeelding ]
Denk alleen niet zat ze daar een grote zal met M-16s of riot guns hebben om de zombies van je af te houden.
Dat ligt eraan naar welke film je kijkt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:04 schreef LXIV het volgende:
Hoelang moet je het eigenlijk volhouden voordat de zombies een hongerdood gestorven zijn?
Uiteindelijk moeten ze het loodje leggen. Dat kan niet anders.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:08 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Dat ligt eraan naar welke film je kijkt.
In Land of the Dead en 28 days later kunnen ze dood gaan van de honger.
In Resident Evil niet.
Dat worden dan hele saaie filmsquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk moeten ze het loodje leggen. Dat kan niet anders.
Ik denk dat wat je in films vaak ziet (in paniek door de stad gaan rennen) een van de minst succesvolle manieren is om te overleven. Ik denk dat je overlevingskans nog best wel aardig is wanneer je gewoon heel stil op zolder gaat zitten, de deur gebarricadeerd.
Maar hoe kom je dan aan eten?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat wat je in films vaak ziet (in paniek door de stad gaan rennen) een van de minst succesvolle manieren is om te overleven. Ik denk dat je overlevingskans nog best wel aardig is wanneer je gewoon heel stil op zolder gaat zitten, de deur gebarricadeerd.
Dan krijg je op een gegeven moment problemen met voedsel en water. Dat probleem heb je met elk 'fort' in principe, dus eigenlijk zou je een fort moeten hebben waarbij je stromend water hebt én akkerbouw.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 05:55 schreef kanovinnie het volgende:
ZoutfabriekAlsof zoiets bestaat.
Ik zou een plek uitkiezen die hoog is en makkelijk te barricaderen en verdedigen.
[ afbeelding ]
Zoiets dus
Wel vaak grote ramen, maar opzich helemaal geen slecht idee.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:38 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Een klooster met kloostertuin en muur.
Mooi eten verbouwen en geen zombie die naar binnen kan komen door de muren.
Op een gegeven moment loop je wel de kans dat er een paar bij zitten die nog een beetje kunnen denken omdat ze net zombie zijn en dan bedenken dat ze moeten stapelen om soort van trap te maken om over die muur te geraken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:44 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Als je de deur dichthoud, heb je geen wapens nodig. Zombies komen daar nooit doorheen.
Water kun je vergiftigen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dan krijg je op een gegeven moment problemen met voedsel en water. Dat probleem heb je met elk 'fort' in principe, dus eigenlijk zou je een fort moeten hebben waarbij je stromend water hebt én akkerbouw.
Op zich heb je gelijk, alleen moet er dan wel net een cruiseschip aangemeerd liggen op het mometn van de uitbraak.quote:Een eiland is niet veiliger dan land, zombies kunnen onder water gewoon doorlopen naar het eiland. Een schip is wel veiliger. Een groot cruiseschip heeft ook aardig wat voedsel wat dat betreft en je zou naar veilige gebieden kunnen varen.
Mwah, hangt wel van de auto in kwestie af... met een Paramount Marauder (dat ding uit Top Gear) moet je een eind kunnen komen.quote:Auto's niet doen, je bent blikvoer als je vast komt te zitten op de snelweg. Een fiets of brommer is dan beter, want wendbaarder.
Zo werken zombies niet man.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:28 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Op een gegeven moment loop je wel de kans dat er een paar bij zitten die nog een beetje kunnen denken omdat ze net zombie zijn en dan bedenken dat ze moeten stapelen om soort van trap te maken om over die muur te geraken.
Nee, de standaard zombies misschien niet... maar wie zegt dat ze niet net als mensen evolueren?quote:
Als we er even realistisch (quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:41 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Nee, de standaard zombies misschien niet... maar wie zegt dat ze niet net als mensen evolueren?
Je hebt ook daar altijd de mogelijkheid dat ze het eiland zelf bereiken, maar dat is op zich wel een goede..mits je daar voldoende voedsel kunt verbouwen en regenwater op kan vangen etc.quote:
Als ze net als mensen evolueren, duurt het honderduizenden jaren voordat dat trappetje er komt, hoorquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:41 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Nee, de standaard zombies misschien niet... maar wie zegt dat ze niet net als mensen evolueren?
Wantquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gebeurde ook in World-Z. Helaas zijn de astronauten snel aan stralingsziekte overleden toen zijn als helden terug kwamen op Aarde.quote:
Dan zit je nog steeds met het probleem van voedsel/water.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:34 schreef horned_reaper het volgende:
Ik denk dat we de enorme gasbellen onder Groningen leeg moeten laten stromen en ons daar in moeten verstoppen.... met grote luchtsluizen naar de oppervlakte uiteraard die ons van vers zuurstof voorzien.
Op voorwaarde dat er een hoge muur omheen wordt gebouwd... water houdt ze nl. niet tegen.quote:Maar inderdaad stadjes als Bourtange zouden het ook flink lang kunnen uithouden!
Zie jij hier bergen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:49 schreef KrokanteKrab het volgende:
[ afbeelding ]
Een fallout bunker natuurlijk.
Maar even inhoudelijk: ik zou persoonlijk naar een zwaar bewaakte gevangenis gaan.
Bij een grootschalige outbreak (categorie 4 of hoger) kan het inderdaad verstandig zijn om zo snel mogelijk jezelf van kant te maken door expres mensen op te zoeken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:57 schreef SperzieboonToon het volgende:
Laten we een fokmeet houden als de zombies komen
Gras?quote:Op woensdag 13 juli 2011 04:35 schreef Euribob het volgende:
Voetbalstadion opzoeken, en dan met voorkeur die met een redelijke mat (Die van Feyenoord bijv, op die van Ajax groeit niks). Goed barricadeerbaar en je zou een hele volksstam kunnen onderhouden van wat groeit op de velden.
En er ligt meestal kunstgrasquote:Op woensdag 13 juli 2011 05:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gras?Heb je nagedacht? Een voetbalveld is hartstikke klein.
Zelfs de kop van Noord-Holland is veel te dicht bevolkt om veilig te zijn voor een grootschalige zombie outbreak. Voordeel is wel dat je in de buurt van water bent, dus je kunt met een boot snel richting een afgelegen eiland varen, mochten de berichten van doden door mysterieuze oorzaken of vage ziektes dichterbij komen. Dat zijn dingen die je natuurlijk nu al moet voorbereiden, want als het eenmaal los gaat, is het te laat.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:47 schreef RedGuy het volgende:
Er van uit gaande dat de zombieplaag begint in de randstad zou ik eerst heel veel eten en drinken inslaan en me daarna opsluiten in een fort hier in Den Helder.
Het is al bezig natuurlijk. 'EHEC' bestaat niet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs de kop van Noord-Holland is veel te dicht bevolkt om veilig te zijn voor een grootschalige zombie outbreak. Voordeel is wel dat je in de buurt van water bent, dus je kunt met een boot snel richting een afgelegen eiland varen, mochten de berichten van doden door mysterieuze oorzaken of vage ziektes dichterbij komen. Dat zijn dingen die je natuurlijk nu al moet voorbereiden, want als het eenmaal los gaat, is het te laat.
Dat spreekt voor zich, maar voorlopig lijkt dat slechts om een lokale klasse 2 outbreak te gaan. Dat soort dingen gebeuren natuurlijk aan de lopende band ("BSE", "MKZ", etc.). Al is zo'n gebeurtenis wel weer een goed moment om je plan nog eens door te nemen en je voorbereidingen aan te scherpen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het is al bezig natuurlijk. 'EHEC' bestaat niet.
Je denkt serieus dat je in Amsterdam veilig bentquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:28 schreef jogy het volgende:
Naja, uiteindelijk zou je ook wel veilig zitten in een gemiddelde straat
Het is een kwestie van tijd en aantallen. Een handjevol zombies komt waarschijnlijk niet zomaar binnen, maar wanneer er grote groepen zombies maandenlang tegen je huis staan te schuren, is het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:40 schreef Contheo het volgende:
Kunnen zombies stevige houten deuren stukmaken? of door dubbele beglazing slaan?
Goed dichttimmeren in ieder geval. Maar uiteindelijk kan je relatief veilig zitten. Klimmen doen ze niet, deuren en ramen op begane grond goed barricaderen, je hebt ook de mogelijkheid om zones af te sluiten, dus één doorbraak betekend niet meteen dat alles verneukt is. In het geval van een brug tussen de twee kan je ook nog vluchten. Uiteraard is het wel zo dat wanneer de ruimte helemaal verneukt is je nergens meer heen kan. Eventueel het riool misschien.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat je in Amsterdam veilig bentHoe ga je de tienduizenden, zo niet honderduizenden zombies die aan je deur staan te rammelen dan tegenhouden?
En dit inderdaad. Waardoor gaan zombies persé uiteindelijk dood?quote:
Je overleeft een zombieuitbraak niet door luiheid. Extreme voorbereidingen zijn noodzakelijk als je de mensheid wil redden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:36 schreef Contheo het volgende:
Jogy heeft wel het meest praktische idee.
We hebben het natuurlijk over 'binnen Nederland' he, je zou eventueel naar de oude kalkgrotten kunnen gaan als je een manier hebt om stroom te genereren en dan kan je leven van champignons oid.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:54 schreef Tijn het volgende:
Tsja... een kleine aanval hou je waarschijnlijk nog wel uit, maar als het echt lang duurt en een groot deel van de wereldbevolking is een zombie geworden, lijkt mij de beste tactiek toch op een plek te zijn waar zo weinig mogelijk mensen zijn. Geen mensen = geen zombies, immers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |