Klopt. Ik ben dan ook geen held zoals hijquote:Op zondag 10 juli 2011 19:15 schreef thumbnail het volgende:
Klasbak Johnny is vergevingsgezinder dan jij.
Dacht het wel jaquote:Op zondag 10 juli 2011 19:20 schreef Gramulanion het volgende:
Dat was Jakhals Erik met die opmerking toch?
wat zei die?quote:Op zondag 10 juli 2011 19:20 schreef Gramulanion het volgende:
Dat was Jakhals Erik met die opmerking toch?
badum pssssquote:
Daar heb je lang over moeten nadenken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd, dat viel mij ook net opquote:Op zondag 10 juli 2011 19:25 schreef Cootz het volgende:
Overigens, bij die val van Vino stapten er drie Astana's van de fiets af en liepen de helling af om Vino daar op te rapen... Maarten en Herbert hadden het erover dat ze met z'n allen het ravijn in gekukeld waren....
Zie eerste paar seconden:
http://nos.nl/video/255057-pijnlijke-val-vinokoerov.html
Spuit 11.quote:
-edit: doe normaal-quote:Op zondag 10 juli 2011 19:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, die heeft een prima sollicitatie indruk afgegeven om de rest van de tour als meesterknecht van LLS te mogen figureren.
quote:
Ja, maar de rest gaat volgens mij allemaal naar het ziekenhuis van Aurillacquote:
Haha jij bent oud!quote:Op zondag 10 juli 2011 19:44 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij zijn velen blij met de rustdag die er aankomt. Valpartijen horen er bij maar deze chaos heb ik in meer dan 30 jaar TDF volgen echt nog nooit gezien.
Ik snap het niet, hoor. Er zijn toch altijd zoveel renners geweest? En we hebben nog nooit zoveel ongelukken gezien als de laatste jaren. Dan moet er toch wat anders fout zitten?quote:Op zondag 10 juli 2011 19:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Maar dit is wel extreem inderdaad. Van Houwelingen pleitte voor een kleiner peleton, met minder teams, minder auto's en minder motoren. Dat lijk mij wel noodzakelijk.
Heb je ook het idee dat het met het jaar erger wordt? (met name vanaf 2007)quote:Op zondag 10 juli 2011 19:44 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij zijn velen blij met de rustdag die er aankomt. Valpartijen horen er bij maar deze chaos heb ik in meer dan 30 jaar TDF volgen echt nog nooit gezien.
Held.quote:
Hij heeft het prikkeldraad nog op zijn enkel staan.quote:
Wat substantieel is veranderd, is het karakter van de tussensprint; dat lijkt me de meest waarschijnlijke these om na te trekken. Verder kan er natuurlijk ook sprake zijn van slecht toeval, en van contingentie: doordat er al valpartijen zijn gweest, gedraagt het peloton zich nerveuzer, met meer valpartijen tot gevolg.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik snap het niet, hoor. Er zijn toch altijd zoveel renners geweest? En we hebben nog nooit zoveel ongelukken gezien als de laatste jaren. Dan moet er toch wat anders fout zitten?
Moeilijk te zeggen, vroeger werd er door gevaarlijke aankomsten of onoplettendheid van omstanders ook vaak genoeg gevallen natuurlijk. Ook zag je bergop al meer dan 10 jaar terug dat het respect voor de renners zo goed als weg was, waardoor steeds vaker dranghekken op de bergen te zien zijn. De gekte is al veel eerder begonnen qua media en publiek en de incidenten waren vroeger niet minder erg. Maar zoveel schade als vandaag zie je toch niet vaak.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:48 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Heb je ook het idee dat het met het jaar erger wordt? (met name vanaf 2007)
Ik volg het vanaf 1999 en de eerste jaren was er soms een grote valpartij, maar niet met telkens vele gewonden, het halve klassementsrennersveld en motoren/volgwagens erbij.
Ik denk eerder dat Contador zijn plek wilde opeisen en dat Karpets dat gewoon zat was. Gebeurde vroeger ook, alleen waren er toen nog niet zoveel camera's. Helaas kunnen we het Fedor den Hertog niet meer vragen maar je zou eens moeten weten waar king Merckx ooit tegen hem mee dreigde.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:52 schreef Maver24 het volgende:
die karpets zegt iets over een hond maar die zie ik toch echt niet
Vandaag was ook erg extreem. Wat mij wel opvalt is dat het dit jaar veel kopmannen betreft die bij valpartijen betrokken zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, vroeger werd er door gevaarlijke aankomsten of onoplettendheid van omstanders ook vaak genoeg gevallen natuurlijk. Ook zag je bergop al meer dan 10 jaar terug dat het respect voor de renners zo goed als weg was, waardoor steeds vaker dranghekken op de bergen te zien zijn. De gekte is al veel eerder begonnen qua media en publiek en de incidenten waren vroeger niet minder erg. Maar zoveel schade als vandaag zie je toch niet vaak.
Een Jalabert die bijna einde carriere meemaakt door een sukkel van een politie-agent of volgwagens die zich het publiek in rammen. Dat kwam meer dan 10 jaar terug al voor. Zo zijn er wel meer incidenten door de jaren heen, maar het waren dan meestal incidenten en niet de totale chaos zoals vandaag.
De techniek is ook erg veranderd, fietsen zijn lichter geworden en alles wat dunner en kunnen daardoor wel harder, maar dan zijn de renners dus ook kwetsbaarder.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik snap het niet, hoor. Er zijn toch altijd zoveel renners geweest? En we hebben nog nooit zoveel ongelukken gezien als de laatste jaren. Dan moet er toch wat anders fout zitten?
twitter:bartvanmerwijk twitterde op zondag 10-07-2011 om 19:54:50Hij had trouwens gewild dattie iets Hoogerland. Scheelt een hoop geprikkel. #TdF #Tour reageer retweet
Klopt.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, vroeger werd er door gevaarlijke aankomsten of onoplettendheid van omstanders ook vaak genoeg gevallen natuurlijk. Ook zag je bergop al meer dan 10 jaar terug dat het respect voor de renners zo goed als weg was, waardoor steeds vaker dranghekken op de bergen te zien zijn. De gekte is al veel eerder begonnen qua media en publiek en de incidenten waren vroeger niet minder erg. Maar zoveel schade als vandaag zie je toch niet vaak.
Een Jalabert die bijna einde carriere meemaakt door een sukkel van een politie-agent of volgwagens die zich het publiek in rammen. Dat kwam meer dan 10 jaar terug al voor. Zo zijn er wel meer incidenten door de jaren heen, maar het waren dan meestal incidenten en niet de totale chaos zoals vandaag.
Leukste tour in jaren if you ask me. De start, dan.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:05 schreef Cootz het volgende:
Dat er kopmannen vallen is gewoon echt vette pech. Dat er in zo'n nare nocht een paar renners onderuit gaan en vallen is erg, maar het valt ons wel heel extra veel op omdat het Vino en VDB2 zijn. En dat is gewoon toeval.... Er is echt niet iets heel erg mis met de tour, de organisatie of het parcours dat er nu vooral kopmannen vallen. Het enige wat bijvoorbeeld al dat vallen van Contador kan verklaren is de stress bij die kopmannen. Maar al met al, dit is al jaren zo, er verandert echt niet zo structureel veel hoor.....
Zeker een leuk parcoursquote:Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Leukste tour in jaren if you ask me. De start, dan.
Het past niet in 15 minutenquote:Op zondag 10 juli 2011 20:22 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Is er ergens een goede samenvatting te bekijken? Een van 15 minuten+ ? BVD
Topdag toch?quote:Op zondag 10 juli 2011 20:57 schreef Nober het volgende:
Kom op mensen, Gesink verloor geen tijd Sánchez nu op 37 seconden voorsprong op Evans en de rest en hij wint de etappe en Hoogerland gewoon in de bolletjestrui.
Nee.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:16 schreef Tompsen het volgende:
Ik las ergens dat er nog zou worden gekeken naar o.à de klassering van Hoogerland en Flecha, weet iemand of dat gebeurt?
Stemmingmakerij, waarvan ik geen reet van geloof.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:22 schreef Danzig het volgende:
Op de Belgische tv hadden ze het erover dat de Franse commentatoren (o.a. Richard Virenque) aan het juichen waren bij de val van Hoogerland
Nu wil ik ook uitsluitsel!quote:Op zondag 10 juli 2011 22:22 schreef Danzig het volgende:
Op de Belgische tv hadden ze het erover dat de Franse commentatoren (o.a. Richard Virenque) aan het juichen waren bij de val van Hoogerland
Wel goed luisteren in het vervolg, ze waren aan het juichen over de etappe an sich, en dat Voeckler dus geel pakt.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:22 schreef Danzig het volgende:
Kan inderdaad gewoon niet waar zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Stemmingmakerij, waarvan ik geen reet van geloof.
Zoals Herbert en Maarten best wat minder politiek correct mogen reageren wanneer VDB2 naar z'n sleutelbeen grijpt. Want denk er om hoe er in het peleton gereageerd wordt: jammer en vervelend voor de renner in kwestie maar het is wel weer een concurrent minder.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:22 schreef Danzig het volgende:
Boyotten die Fransenquote:Op zondag 10 juli 2011 22:30 schreef Falco het volgende:
Kan er niet iets aan die anti-Franse stemming gedaan worden?
Ik hoop dat ik het verkeerd heb verstaan. Zodra de uitzending online staat moet ik het ff terugluisteren.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wel goed luisteren in het vervolg, ze waren aan het juichen over de etappe an sich, en dat Voeckler dus geel pakt.
wat een baas is het toch, wat een super nuchtere reactiequote:Op zondag 10 juli 2011 22:13 schreef luckass het volgende:
http://nos.nl/video/255141-elf-hechtingen-in-johnnys-bil.html
Ik ben het niet graag eens met Maarten en Herbert... maar ik denk dat het materiaal inderdaad wel eens een rol kan spelen... dat is tegenwoordig zo verderlicht dat het helemaal niks meer kan opvangen....quote:Op zondag 10 juli 2011 19:48 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Heb je ook het idee dat het met het jaar erger wordt? (met name vanaf 2007)
Ik volg het vanaf 1999 en de eerste jaren was er soms een grote valpartij, maar niet met telkens vele gewonden, het halve klassementsrennersveld en motoren/volgwagens erbij.
Idd. Ben benieuwd of ie de rustdag mentaal goed doorkomt.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me overigens af of Hoogerland nog wel doorrijdt... als je ziet hoe hij uit dat ziekenhuis kwam gelopen moet dat zo onnoemelijk veel pijn doen... het is dat het nu verdoofd was
Mentaal lijkt me nog het minste probleem.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Ben benieuwd of ie de rustdag mentaal goed doorkomt.
Het materiaal speelt daar geen rol in, ze rijden al meer dan 20 jaar op carbon en door de 6,8 Kg maatregel van de UCI rijden ze nu juist op fietsen met een gewicht die een minimaal gewicht kennen. Voor die limiet was er de mogelijkheid om pas echt op vederlichte fietsen te rijden. Een fiets van 6,8 Kg is licht maar niet zo licht dat het een gevaar vormt voor de renners.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben het niet graag eens met Maarten en Herbert... maar ik denk dat het materiaal inderdaad wel eens een rol kan spelen... dat is tegenwoordig zo verderlicht dat het helemaal niks meer kan opvangen....
idd fysiek zal het grootste probleem gaan vormenquote:Op zondag 10 juli 2011 22:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mentaal lijkt me nog het minste probleem.
In totaal 33, maakt zich zorgen om een hechting bij een pees bij zijn kuit. Ach, die pees is niet geraakt, dus dat hersteld zich vanaf vandaag langzaamaan. Komende etappes is het alleen maar vlak, als ie verder niet valt, moet ie vrijdags wel iets kunnen laten zien naar Luz Ardidien...quote:Op zondag 10 juli 2011 22:13 schreef luckass het volgende:
http://nos.nl/video/255141-elf-hechtingen-in-johnnys-bil.html
Om maar te zwijgen hoe hij zich voelt als die verdoving is uitgewerkt.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me overigens af of Hoogerland nog wel doorrijdt... als je ziet hoe hij uit dat ziekenhuis kwam gelopen moet dat zo onnoemelijk veel pijn doen... het is dat het nu verdoofd was
Voeckler zal zich wel 3x bedenken om Johnny uit de bollen te fietsen na deze etappe.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:02 schreef Godshand het volgende:
lijkt me een type die straks als wraak op Voeckler die niet wilde wachten, de volgende bergetappe compleet stuk rijdt
Blijven bewegen in ieder geval. Wat dat betreft is de rustdag wel erg fijn waardoor je in ieder geval niet op wedstrijd niveau hoeft te bewegen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Als hij vrijdag iets laat zien op Luz Ardiden wordt hij uit koers genomen omdat hij buiten de tijd is.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
In totaal 33, maakt zich zorgen om een hechting bij een pees bij zijn kuit. Ach, die pees is niet geraakt, dus dat hersteld zich vanaf vandaag langzaamaan. Komende etappes is het alleen maar vlak, als ie verder niet valt, moet ie vrijdags wel iets kunnen laten zien naar Luz Ardidien...
Vinokourov vind ik nog wel wat meer held hoor.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:53 schreef Lagrinta het volgende:
Helden komen en gaan. Einde tijdperk Vino, een nieuwe held is opgestaan genaamd Johnny. Hij was al een held voor mij, maar nu voor iedereen.
Dit is het enige Franse filmpje dat ik kan vinden, wordt niet op gejuicht:quote:Op zondag 10 juli 2011 22:22 schreef Danzig het volgende:
Donderdagquote:Op maandag 11 juli 2011 01:39 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Als hij vrijdag iets laat zien op Luz Ardiden wordt hij uit koers genomen omdat hij buiten de tijd is.
Virenque geeft commentaar bij Eurosport. Bij France 2 zat dacht ik Jalabert en die was ook aardig van slag.quote:Op maandag 11 juli 2011 08:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dit is het enige Franse filmpje dat ik kan vinden, wordt niet op gejuicht:
Ook van France 2.
Johnny moet het nog bewijzen, maar wie weetquote:Op maandag 11 juli 2011 01:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Vinokourov vind ik nog wel wat meer held hoor.
quote:Op maandag 11 juli 2011 08:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Virenque geeft commentaar bij Eurosport. Bij France 2 zat dacht ik Jalabert en die was ook aardig van slag.
Dat had die boom nooit overleefd.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:34 schreef Thomas B. het volgende:
Als het twee meter verder was gebeurd was ie keihard tegen die boom geknald
Tsja, nu heeft 'ie nog geluk gehad dat ie niet met z'n nek tegen dat paaltje kwam.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:34 schreef Thomas B. het volgende:
Als het twee meter verder was gebeurd was ie keihard tegen die boom geknald
Dat zal het zijn, ja. Ik neem aan dat geen enkel weldenkend mens gaat juichen als hij/zij ziet dat iemand het prikkeldraad in gereden wordt. Laat staan oud-wielrenners.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:42 schreef vivelafete het volgende:
Het is misschien zo dat er werd gejuicht omdat het er in het eerste shot nadat het ongeluk was gebeurd op leek dat Voeckler demarreerde, zonder te weten dat er een ongeluk gebeurd was.
Precies, Smeets zij het in zijn samenvatting ook al.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:42 schreef vivelafete het volgende:
Het is misschien zo dat er werd gejuicht omdat het er in het eerste shot nadat het ongeluk was gebeurd op leek dat Voeckler demarreerde, zonder te weten dat er een ongeluk gebeurd was.
Flecha op zo'n aankomst? Denk het niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Flecha, die in mijn ogen de favoriet voor de etappeoverwinning was, is er ook niet best aan toe:
http://www.wielerflits.nl(...)-aan-aanrijding.html
ik zag het ook niet meteen, totdat men zei dat Hoogerland was gevallen en toen bleek pas hoe. Maar met het gewone live beeld op dat moment was het in mijn ogen nog helemaal niet zo duidelijk. En als de Nederlandse commentatoren al staan te schreeuwen dat er wordt gedemarreerd wanneer Hoogerland heel even aanzet om bij een groepje te komen, zullen de Fransen vast ook uit hun dak gaan bij iedere poep of scheet van met name Voeckler.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:42 schreef vivelafete het volgende:
Volgens mij verwees Sanchez ook al naar Flecha, iets dat hij veel aan z'n landgenoot gehad heeft.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:32 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Flecha op zo'n aankomst? Denk het niet.
Wel toevallig overigens hoe vaak Flecha in niet Rabo dienst betrokken is geweest bij overwinningen van Rabo coureurs; in de Tour etappe die Weening won zat Flecha mee, Langeveld eerder dit jaar, LL Sanchez nu, en er zijn meer voorbeelden. Maar toen hij zelf bij Rabo reed...
Hoogerland wel, Flecha nog geen bevestiging van gekregen.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:21 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik heb gehoord dat beide wielrenners morgen sowieso terug zullen starten. Klopt dit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |