Ja, maar de rest gaat volgens mij allemaal naar het ziekenhuis van Aurillacquote:
Haha jij bent oud!quote:Op zondag 10 juli 2011 19:44 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij zijn velen blij met de rustdag die er aankomt. Valpartijen horen er bij maar deze chaos heb ik in meer dan 30 jaar TDF volgen echt nog nooit gezien.
Ik snap het niet, hoor. Er zijn toch altijd zoveel renners geweest? En we hebben nog nooit zoveel ongelukken gezien als de laatste jaren. Dan moet er toch wat anders fout zitten?quote:Op zondag 10 juli 2011 19:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Maar dit is wel extreem inderdaad. Van Houwelingen pleitte voor een kleiner peleton, met minder teams, minder auto's en minder motoren. Dat lijk mij wel noodzakelijk.
Heb je ook het idee dat het met het jaar erger wordt? (met name vanaf 2007)quote:Op zondag 10 juli 2011 19:44 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij zijn velen blij met de rustdag die er aankomt. Valpartijen horen er bij maar deze chaos heb ik in meer dan 30 jaar TDF volgen echt nog nooit gezien.
Held.quote:
Hij heeft het prikkeldraad nog op zijn enkel staan.quote:
Wat substantieel is veranderd, is het karakter van de tussensprint; dat lijkt me de meest waarschijnlijke these om na te trekken. Verder kan er natuurlijk ook sprake zijn van slecht toeval, en van contingentie: doordat er al valpartijen zijn gweest, gedraagt het peloton zich nerveuzer, met meer valpartijen tot gevolg.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik snap het niet, hoor. Er zijn toch altijd zoveel renners geweest? En we hebben nog nooit zoveel ongelukken gezien als de laatste jaren. Dan moet er toch wat anders fout zitten?
Moeilijk te zeggen, vroeger werd er door gevaarlijke aankomsten of onoplettendheid van omstanders ook vaak genoeg gevallen natuurlijk. Ook zag je bergop al meer dan 10 jaar terug dat het respect voor de renners zo goed als weg was, waardoor steeds vaker dranghekken op de bergen te zien zijn. De gekte is al veel eerder begonnen qua media en publiek en de incidenten waren vroeger niet minder erg. Maar zoveel schade als vandaag zie je toch niet vaak.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:48 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Heb je ook het idee dat het met het jaar erger wordt? (met name vanaf 2007)
Ik volg het vanaf 1999 en de eerste jaren was er soms een grote valpartij, maar niet met telkens vele gewonden, het halve klassementsrennersveld en motoren/volgwagens erbij.
Ik denk eerder dat Contador zijn plek wilde opeisen en dat Karpets dat gewoon zat was. Gebeurde vroeger ook, alleen waren er toen nog niet zoveel camera's. Helaas kunnen we het Fedor den Hertog niet meer vragen maar je zou eens moeten weten waar king Merckx ooit tegen hem mee dreigde.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:52 schreef Maver24 het volgende:
die karpets zegt iets over een hond maar die zie ik toch echt niet
Vandaag was ook erg extreem. Wat mij wel opvalt is dat het dit jaar veel kopmannen betreft die bij valpartijen betrokken zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, vroeger werd er door gevaarlijke aankomsten of onoplettendheid van omstanders ook vaak genoeg gevallen natuurlijk. Ook zag je bergop al meer dan 10 jaar terug dat het respect voor de renners zo goed als weg was, waardoor steeds vaker dranghekken op de bergen te zien zijn. De gekte is al veel eerder begonnen qua media en publiek en de incidenten waren vroeger niet minder erg. Maar zoveel schade als vandaag zie je toch niet vaak.
Een Jalabert die bijna einde carriere meemaakt door een sukkel van een politie-agent of volgwagens die zich het publiek in rammen. Dat kwam meer dan 10 jaar terug al voor. Zo zijn er wel meer incidenten door de jaren heen, maar het waren dan meestal incidenten en niet de totale chaos zoals vandaag.
De techniek is ook erg veranderd, fietsen zijn lichter geworden en alles wat dunner en kunnen daardoor wel harder, maar dan zijn de renners dus ook kwetsbaarder.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik snap het niet, hoor. Er zijn toch altijd zoveel renners geweest? En we hebben nog nooit zoveel ongelukken gezien als de laatste jaren. Dan moet er toch wat anders fout zitten?
twitter:bartvanmerwijk twitterde op zondag 10-07-2011 om 19:54:50Hij had trouwens gewild dattie iets Hoogerland. Scheelt een hoop geprikkel. #TdF #Tour reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |