* 2600 netto per maand is exclusief de verwerking van de premie van een arbeidongeschiktsheidverzekering en de kosten van de levensonderhoud van je kinderen die je in box 1 als aftrekpost kan opgeven.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kom jij maar met een onderzoek over de betaalbaarheid.
Waar beginnen?quote:
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je leeftquote:Op donderdag 7 juli 2011 18:30 schreef Zienswijze het volgende:
Hier verder.
2600 netto per maand is exclusief de verwerking van de premie van een arbeidongeschiktsheidverzekering en de kosten van de levensonderhoud van je kinderen die je in box 1 als aftrekpost kan opgeven.
Valt ook uit te rekenen. Ik snap de stelling daarom ook niet. En ik heb geen idee of het kan.quote:
Dat kun je nu juist niet. Dat ligt geheel aan de gezinssamenstelling. Daarom ook dat dit voor velen weinig maar voor andere genoeg kan zijn. Daarbij laat je de kosten van kinderen buiten beschouwing. Maar kinderen en kinderen is twee. Zijn ze boven de 18 en je wilt ze niet de straat op schoppen zoals dat goede ouders zeker niet zullen doen dan word het wel een heel ander plaatje.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:30 schreef Zienswijze het volgende:
Hier verder.
2600 netto per maand is exclusief de verwerking van de premie van een arbeidongeschiktsheidverzekering en de kosten van de levensonderhoud van je kinderen die je in box 1 als aftrekpost kan opgeven.
Zijn dit kosten per maand? Ik vind dat je wel heel erg ruim rekent!quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:30 schreef Zienswijze het volgende:
Hier verder. Als reactie op de posts op p. 11 uit dit topic: VVD: Laat werkloze jongeren uit Spanje maar komen
Uitgaven:
- Huur: 750 per maand
- Zorgpremie 2 kinderen: 700
- Zorgpremie ouders: 250
- TV, internet, telefoon: 80
- Voedsel: 600
- Kleding: 50 per lid, dus in totaal: 200
- Energie: 150
Inkomsten:
- Kinderbijslag
- Zorgtoeslag
Pas het lijstje aan als je er niet mee eens bentquote:Op donderdag 7 juli 2011 18:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zijn dit kosten per maand? Ik vind dat je wel heel erg ruim rekend!
Die heb ik en dat is niet gek met 2 kinderen boven de 18 waarvan er een hulpmiddelen nodig heeft. dan heb ik het nog naar beneden afgerond ook. Daarom wat ik al zei, zo een plaatje kun je niet maken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
700 euro zorgpremie per maand? Waar kan ik dat krijgen?
Ik ben bezig om het lijstje samen te stellen (en input van alle anderen is van harte welkom) en dan kunnen we er een discussie over voerenquote:Op donderdag 7 juli 2011 18:41 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat kun je nu juist niet. Dat ligt geheel aan de gezinssamenstelling. Daarom ook dat dit voor velen weinig maar voor andere genoeg kan zijn. Daarbij laat je de kosten van kinderen buiten beschouwing. Maar kinderen en kinderen is twee. Zijn ze boven de 18 en je wilt ze niet de straat op schoppen zoals dat goede ouders zeker niet zullen doen dan word het wel een heel ander plaatje.
Cherna stelt van wel (?).quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
Wat probeer je eigenlijk duidelijk te maken met dit topic, ZW? Het is niet alsof je het echt zwaar hebt met een gezinsinkomen van 2600 euro netto p/m.
We kunnen er een schatting van maken toch? Overigens moest dit in een ander topic, omdat in het in het oorspronkelijke topic teveel off-topic is.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:44 schreef Cherna het volgende:
Daarom wat ik al zei, zo een plaatje kun je niet maken.
In deze situatie wel, omdat kinderen extra hulpmiddelen nodig hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:51 schreef Compatibel het volgende:
Voor kinderen betaal je geen zorgpremie. Verder eens met TT.
Voedsel- en mediakosten kunnen inderdaad omlaag.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik denk dat onderstaande berekening re๋eler is.
Uitgaven:
- Huur/Hypotheek: 750 per maand
- Zorgpremie ouders: 250 (is inc kinderen tot 18 jaar)
- TV, internet, telefoon: 50
- Mobiele telefoon abbo: 20
- Vervoerskosten: 200
- Voedsel: 400
- Kleding: 200
- Energie: 100
- (gemeentelijke belastingen etc): 50
- Verzekeringen: 100
- Hobbies: 200
- School: 100
- Afschrijving divers materiaal / sparen: 200
Extra toeslagen:
Is verrekend in de 2600 inkomsten
Waarom zou je 700,- zelf moeten betalen aan zorgkosten. Gevalletje onderverzekerd?quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In deze situatie wel, omdat kinderen extra hulpmiddelen nodig hebben.
De vraag is: kan je die extra aanvullende zorgpremie voor de kinderen van de belasting aftrekken?
Dat komt uit de context van de discussie in een ander topic voort. Zie deze post:quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom zou je 700,- zelf moeten betalen aan zorgkosten. Gevalletje onderverzekerd?
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat snap je toch ook wel dat dit nooit voor een gezin met kinderen toereikend is als je niet van de sociale huur kunt genieten.
Huur 750 euro,
ziektekosten met 2 kinderen boven de 18 jawel maar liefst 700 euro per maand.
Dan zit ik al op 1450 euro. heb ik nog niets gegeten etc, gebruik geen energie en heb geen auto en heb geen verzekeringen.
Hoe moet ik dan nog sparen?
Nee daar moet ik wel om lachen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |