Er gebeurt niets bijzonders in 2012, behalve wat idioten die zelfmoord plegen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 07:11 schreef samantha23 het volgende:
Ik heb het in GC ook gevraagd, maar daar kreeg ik geen serieuze antwoorden.
Zou het mogelijk zijn dat we in 2012 een aardkorstverschuiving krijgen?
Ik heb veel gelezen over deze theorie en volgens sommige is dat inderdaad het geval.
Ik wordt hier namelijk best bang van.
OMG ! Voelde je dat, TS ?quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:08 schreef samantha23 het volgende:
Nee serieus een aardkorstverschuiving. dat kan binnen enkele uren gebeuren.
Dat kan, maar wat heeft dat met 2012 te maken ?quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:29 schreef samantha23 het volgende:
volgens een geleerde Hapgood en Einstein is het mogelijk dat zo`n ramp zich in een paar uur voordoet.
Ik wist niet dat Einstein Geologie in zijn pakket had....quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:29 schreef samantha23 het volgende:
volgens een geleerde Hapgood en Einstein is het mogelijk dat zo`n ramp zich in een paar uur voordoet.
Je moet niet alles geloven wat er gezegd wordt, beter dat je dat soort sites weert als je zo goedgelovig bent.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:17 schreef samantha23 het volgende:
De maya`s hebben dit ook voorspeld volgens Drunvalo Melchizedek
Oh wacht, ik had niet door dat hij zo wetenschappelijk te werk was gegaan. Dan zal het inderdaad wel waar zijn. Excuses.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:17 schreef samantha23 het volgende:
De maya`s hebben dit ook voorspeld volgens Drunvalo Melchizedek
Dat valt moeilijk uit te leggen als je al een aardbeving verwart met een poolshift en dit in verband brengt met de Maya's, 2012 en Einstein ... nog ff doorlezen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef samantha23 het volgende:
Dus volgens jullie klopt dit niet? Waarom zou dit dan niet kunnen gebeuren?
De vraag moet zijn waarom iets wel kan gebeuren. Er zijn genoeg theorieën waaruit blijkt dat zoiets niet kan en nog nooit voorgekomen is. Ofwel, waarom kan het wel gebeuren?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef samantha23 het volgende:
Het is niet aan ons om aan te tonen dat het niet kan gebeuren.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef samantha23 het volgende:
En ook al gebeurt er iets, dan nog heeft het weinig zin om je er zorgen over te maken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:09 schreef samantha23 het volgende:
Oke dank je dus ik hoef me geen zorgen te maken..
Zijn deze foto`s een stereopaar?quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:25 schreef CarltonBanks het volgende:
2 harold campings om TS te troosten
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat beeld je je denk ik in.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:33 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Zijn deze foto`s een stereopaar?
Als ik er scheel naar kijk zie ik de goede man in 3D.
Het wordt er niet duidelijker op zo, je hebt het nu weer over een complete aardkorstverschuiving over de hele aardbol.quote:
Dat zal ze zelf ook wel weten als een psychose heeftquote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:22 schreef SpecialK het volgende:
Wat een topic
Laat je nakijken, TS. En dat meen ik serieus. Dit gaat niet goed.
Nogal, het afdoen als Mambo Jambo om vervolgens zelf aan te vullen met nog meer Mambo Jambo ..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:09 schreef SpecialK het volgende:
Dat stukje is zo dom dat iedereen die ook maar een paar natuurkunde lessen heeft gevolgd zich eigenlijk in zijn/haar gezicht gespuugd zou moeten voelen door alleen al het lezen er van.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:06 schreef samantha23 het volgende:
- Na de 3e dag zal de aarde weer gaan draaien, maar dan de tegenovergestelde richting waardoor er veel vloedgolfen, aardbevingen en splijten van bergen zullen ontstaan. Dit zal in een zo snelle tempo gaan waardoor het zal lijken dat de sterren zullen neerdalen (beschreven in vele mythes en religies);
- Omdat de aarde na de 3e dag in de tegenovergestelde richting begint te draaien zal de zon (die in het westen was ondergegaan) weer opeens uit het westen opgaan (beschreven in vele oude mythes en religies);
Ik zag jou in TRU ook al allemaal rare dingen zeggen over 2012. Als jij niet van deze angst afkomt en de neiging hebt om snel dingen te geloven dan moet je misschien eens op youtube kijken naar de andere theorieen over 2012.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:58 schreef samantha23 het volgende:
Oke dank jullie. Ik lijd al een half jaar aan een psychose over 2012 en ik denk steeds dat er iets ergs gaat gebeuren. Maar dit is dus onzin. Sorry dat ik jullie ermee lastig heb gevallen.
Zeg maar tegen die persoon dat dit geen natuurkundige uitleg is. Als de rotatie van de aarde gestopt kan worden, dan is het enige wat ik kan verzinnen dat er een werkelijk enorm krachtig magnetisch veld moet ontstaan dat op de een of andere manier een tegengestelde kracht uitoefent op de aarde en zelfs als dat mogelijk zou zijn vraag ik me af of het ook maar enige invloed kan hebben op de rotatie van de aarde.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:07 schreef samantha23 het volgende:
Dit was zijn of haar antwoord:
Door de magnetische storing zal er problemen ontstaan tussen de aardkorst en de kern van de aarde waardoor de aardkorstverschuivingen in de war raken. Daardoor zal er enorme aardbevingen en vloedgolven ontstaan. In vele mythes en legenden komt een verhaal naar voren over dat de aarde 3 dagen in duisternis was gehuld en in de mythes van culturen in de tegenovergestelde plek op aarde meld men juist 3 dagen licht. Mythes en legenden (ook later verweven tot religie) hebben een kern van waarheid. In vele mythes en religies wordt ook duidelijk vermeld dat de zon op een ander plek opkomt, of juist zeer snel daalt. Op de een of ander manier zal de aarde of een aantal dagen stil komen te liggen, of zal er door de versnelde aardkorstverschuivingen of door de paar graden omkering van de polen erop lijken dat de zon ergens anders opkomt. Het is denk ik realistischer om ervan uit te gaan dat door de poolverschuiving dit zal ontstaan
Er zijn meer betrouwbare aanwijzingen voor de positieve 2012 theorieen dan voor de negatieve. Ik stel voor dat dat je mantra wordt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:57 schreef samantha23 het volgende:
Dank je. Je hebt gelijk dat weet ik ook wel, maar het is zo moeilijk om me er vanaf te zetten. Ik probeer het wel, maar toch bekruipt me iedere keer het gevoel dat er iets gebeurd dat heeft dan wel met de psychose te maken helaas.
Poolshifts kunnen heel snel en heel radicaal voorkomen, ze worden zelfs gebruikt als dateringsmethoden in de archeologie, geologie en paleontologie. Dit zijn 'geomagnetische omkeringen', en de Brunhes–Matuyama reversal was 780.000 jaar geleden. Favoriet onderzoeksobject van mijn archeologisch opgeleide vriend.quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:10 schreef freeDragon het volgende:
Verschuiving van de polen is al meerdere keren in de geschiedenis van de aarde voorgekomen. Alleen gaat dat heel langzaam, denk in 100 miljoen jaar. En dan gaat het meestal nog over een paar graden. Daar merken wij dus niet van.
En over 2012: de Mayakalender loopt niet af, hij gaat alleen een nieuwe cyclus in. Voor de Maya's was dat trouwens een moment om een feestje te bouwen. (2012 schijnt overigens een foute berekening te zijn,)
Trouwens: het is poleshift, tenzij je bedoelt, dat je zwembad verschuift
http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift_hypothesisquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:36 schreef netflanders het volgende:
[..]
Poolshifts kunnen heel snel en heel radicaal voorkomen, ze worden zelfs gebruikt als dateringsmethoden in de archeologie, geologie en paleontologie. Dit zijn 'geomagnetische omkeringen', en de Brunhes–Matuyama reversal was 780.000 jaar geleden. Favoriet onderzoeksobject van mijn archeologisch opgeleide vriend.
Dat is iets anders dan een geomagnetic reversal, dat een vaststaand feit binnen de wetenschap is.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift_hypothesis
The cataclysmic pole shift hypothesis suggests that there have been geologically rapid shifts in the relative positions of the modern-day geographic locations of the poles and the axis of rotation of the Earth, creating calamities such as floods and tectonic events.[1]
No form of the hypothesis is accepted amongst the scientific community. There is evidence of precession and changes in axial tilt, but this change is on much longer time-scales and does not involve relative motion of the spin axis with respect to the planet.
Uit wikipedia:quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:29 schreef samantha23 het volgende:
Dus met ondere woorden, de theorie van Hapgood is onzin en gaat in tegen de tegenwoordig algemeen aanvaarde theorie van platentektoniek.quote:De tegelijk met de publicatie van zijn ideeën in opkomst zijnde theorie van de platentektoniek, beschouwde hij als onzin. Volgens Hapgood was het buitenste deel van de aarde een ononderbroken korst die tijdens catastrofale gebeurtenissen in zijn geheel op drift kon raken. De ideeën van Hapgood zijn niet op geologisch onderzoek gebaseerd en in feite was door geologen op dat moment al geheel aanvaard dat de aardkorst uit verschillende delen was opgebouwd. De platentektoniek, die tegenwoordig gemeen goed is, laat geen ruimte voor zijn ideeën. De ideeën van Hapgood, zelf geen geoloog, hebben onder geologen dan ook geen enkele steun.
Tip: maak je geen zorgen om dingen waar je geen verstand van hebt. Want dan is echt het einde zoek en kun je je zorgen gaan maken om oneindig veel dingen.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:42 schreef samantha23 het volgende:
sorry ik ben nogal dom op dit gebied en ik maak me gewoon zorgen omdat ik er geen verstand van heb.
Ik gok dat je kennis van dit soort zaken niet veel afwijkt van de mensen die dergelijke verhalen de wereld in helpen.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:42 schreef samantha23 het volgende:
sorry ik ben nogal dom op dit gebied en ik maak me gewoon zorgen omdat ik er geen verstand van heb.
Dit klopt als een bus. Dus wat moet je doen wanneer je zoiets hoort maar de expertise mist om het op waarde te schatten of uberhaupt te bepalen of de persoon die dit beweert wel verstand van zaken heeft?quote:Op maandag 11 juli 2011 18:09 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik gok dat je kennis van dit soort zaken niet veel afwijkt van de mensen die dergelijke verhalen de wereld in helpen.
Einstein heeft hier wel eens over gespeculeerd, dus zo gek is het niet. Maar als het al ooit is gebeurd is het een dusdanig zeldzaam verschijnsel dat het extreem onwaarschijnlijk is dat je dat ooit zult gaan meemaken.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:34 schreef samantha23 het volgende:
oke het is me duidelijk. ik wilde alleen weten of het natuurkundig mogelijk is dat er een gehele aardkorstverschuiving plaats vindt.
De zon is op een gegeven moment ook op, duurt nog een tijdje, moet je je ook geen zorgen over makenquote:Op maandag 11 juli 2011 18:34 schreef samantha23 het volgende:
oke het is me duidelijk. ik wilde alleen weten of het natuurkundig mogelijk is dat er een gehele aardkorstverschuiving plaats vindt.
En meteorieten dan ..?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:28 schreef samantha23 het volgende:
ik maak me ook geen zorgen over de zon, maar ik weet gewoon niet wat realistisch is. Ik ben gewoon bang omdat de maya`s dat tegen Drunvalo hebben gezegd.
Wellicht waren de Maya's wel gewoon aan het roddelen tegen hem, of wilde ze hem bang maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:28 schreef samantha23 het volgende:
ik maak me ook geen zorgen over de zon, maar ik weet gewoon niet wat realistisch is. Ik ben gewoon bang omdat de maya`s dat tegen Drunvalo hebben gezegd.
Precies, mensen die laaggeschoold zijn en probleemloos doorvertellen wat zij van hun voorouders te horen kregen. Beetje hetzelfde als dat mensen doorvertelden dat de aarde plat was en dat je er vanaf kon vallen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:00 schreef samantha23 het volgende:
haha ja dat zou kunnen. Maar het zijn de maya`s van nu die dat zeiden.
Waarom neem je de Maya's zo serieus? Ze hadden een grote kennis van de sterrenhemel, maar voor de rest waren ze echt niet zo geavanceerd hoor. Vergeleken bij de andere indianenstammen misschien wel, maar zoveel hebben ze nou ook weer niet betekend voor onze kennis van de wereld.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:28 schreef samantha23 het volgende:
Welke voorspellingen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:55 schreef samantha23 het volgende:
Omdat hun voorspellingen tot nu toe nog zijn uitgekomen. Tenminste voor zover ik weet.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:34 schreef samantha23 het volgende:
over de zons- en maansverduisteringen bijvoorbeeld.
Lees anders ook dit even door:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:52 schreef samantha23 het volgende:
oke. voor de rest weet ik het eigenlijk niet.
Omdat hij niet met argumenten en feiten komt. En dat is de basis voor elke hypothese/theorie.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:55 schreef samantha23 het volgende:
maar waarom zou de theorie van Patrick Geryl niet waar kunnen zijn? Hij lijkt het allemaal nogal zeker te weten.
Leuk dat hij het uitlegt, maar heeft hij ook bewijzen dat het daadwerkelijk zo is gegaan vroeger?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:06 schreef samantha23 het volgende:
Hij legde toch uit hoe het zit met die zonuitbarstingen en wat voor invloed dat zou hebben op de aarde? of klopt dat ook niet? er is door nasa wel een zonnestorm voorspeld voor 2012.
Ik las aarskorstverklontering.quote:Op donderdag 7 juli 2011 07:11 schreef samantha23 het volgende:
Ik heb het in GC ook gevraagd, maar daar kreeg ik geen serieuze antwoorden.
Zou het mogelijk zijn dat we in 2012 een aardkorstverschuiving krijgen?
Ik heb veel gelezen over deze theorie en volgens sommige is dat inderdaad het geval.
Ik wordt hier namelijk best bang van.
Dat hij er van overtuigd is, zou dan bewijs moeten zijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef samantha23 het volgende:
Dus volgens jouw klopt zijn theorie niet? Hij is er zelf heilig van overtuigd dat het gaat gebeuren. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.
Kijk eerst zelf eens kritisch naar zijn theorie. Waarbij zijn hypothese de naam theorie helemaal niet mag dragen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:59 schreef samantha23 het volgende:
haha ik wil alleen weten of zijn theorie kan kloppen als je kritisch kijkt.
Wat er precies gaat gebeuren weet niemand, niemand kan immers in de toekomst kijken. Een aardkorstverschuiving, of zoiets dergelijks, zal echter zeker niet gebeuren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:51 schreef samantha23 het volgende:
ja ik ben bang voor de dood, maar in dit geval wil ik eigenlijk gewoon weten wat er in 2012 gaat gebeuren.
Zoek dan een professional op in plaats van ons. Als zelfs wij, velen van ons wetenschapper die veel meer verstand van de materie hebben dan die 'Patrick', je niet kunnen overtuigen... misschien wordt het tijd om eens een psychiater op te zoeken. Niet gemeen bedoeld - het is alleen voor je eigen gemoedsrust.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:08 schreef samantha23 het volgende:
Dat komt omdat ik erg onzeker ben. Die man is er zelf zo van overtuigd dat ik denk dat het wel eens waar kan zijn. Ik weet niet hoeveel invloed de zon op de aarde kan hebben. Ik ben een leek wat dat betreft.
Ik heb een dochtertje en in mijn psychose heb ik getracht haar en mezelf bijna om te leggen door dit soort mensen. Nu is die periode wel voorbij, maar nog steeds ben ik erg onzeker.
Als dergelijke (doem)verhalen waar zouden zijn, dan zou het allang bekend zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:26 schreef samantha23 het volgende:
Ik heb een Psychiater en ben die periode ook al lang voorbij. Ik wist niet dat hier wetenschappers zaten sorry. Dat verhaal kwam ik tegen toen ik positieve dingen wilde opzoeken.
Het is de afgelopen 200 miljoen jaar niet gebeurd en bovendien zijn de factoren om zoiets te laten gebeuren zo bizar dat het onaannemelijk is dat dit zomaar eventjes gaat gebeuren in dec 2012.quote:
Door wie? Een stel mafkezen die een Maya-kalender verkeerd interpreteren? Religieuze flapdrollen die denken dat de aarde stuk gaat waardoor ze boeken kunnen verkopen? Wetenschappers?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:36 schreef samantha23 het volgende:
omdat dat wordt gezegd.. lijkt me raar dat zoiets gezegd wordt terwijl het niet zou kunnen.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Als de Noordpool de Zuidpool wordt en de Zuidpool wordt de Noordpool, dan is het enige probleem dat het een flinke klus wordt om de Eskimo's en de pinguïns te verhuizen. Vooral de Eskimo's zullen veel verzet bieden denk ik.
Een spiritueel man. Wil niet zeggen dat hij de waarheid spreekt.quote:
Grappig, dit is wat de maya zeggen:quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:43 schreef samantha23 het volgende:
nee door de maya`s zelf.
Zij zeggen 13.000 en 26.000 jaar geleden een poolverschuiving te hebben meegemaakt.
Schat. Nee. Zelfs het wikipedia artikel zegt dat het allemaal speculatie is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:52 schreef samantha23 het volgende:
volgens hem hebben de maya`s dat gezegd. dus ik vraag me af of dat het mogelijk is.
Dat is meerdere malen gegeven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:57 schreef samantha23 het volgende:
Ik zit niet in angst. ik wil alleen een uitleg waarom het onmogelijk is.
Laat me raden, je bron hiervoor is Drunvalo Melchizedek? Waarom geloof je alles wat die man zegt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:09 schreef samantha23 het volgende:
Dat vroeg ik me dus af. waarom beweren de maya`s dan dat ze 2 keer een poolshift hebben meegemaakt terwijl dat niet kan. ze beweren dat ze van atlantis komen.
Lijkt me sterk. Lijkt me eerder dat iemand geschriften heeft proberen te interpreteren en het allemaal wat spannender wilde laten lijken dan het was. Je weet wel. Je rationele verstand.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:09 schreef samantha23 het volgende:
Dat vroeg ik me dus af. waarom beweren de maya`s dan dat ze 2 keer een poolshift hebben meegemaakt terwijl dat niet kan. ze beweren dat ze van atlantis komen.
Denk eens na, hoe hebben de maya's dat kunnen overleven en het hem vertellen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:36 schreef samantha23 het volgende:
nou volgens drunvalo hebben de maya`s dit tegen hem gezegd. Hij lijkt mij daarin best een eerlijke man dus ik denk dat de maya`s dat dan verzonnen hebben.
Als het gaat over vloedgolven van meer dan 1500 meter hoog, aardbevingen, alles. Lijkt het me sterk dat maya's zoiets op tijd hebben kunnen bouwen. Voelde ze dat aan dan of wat?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:42 schreef samantha23 het volgende:
de maya`s hadden boten. en zijn daarmee gevlucht.
Berend B. had ook een boot. Daar is ook nooit meer wat van vernomenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:42 schreef samantha23 het volgende:
de maya`s hadden boten. en zijn daarmee gevlucht.
Hoe dan? Waren ze helderziend? Wat? Het rammelt aan alle kanten. Maya's konden de toekomst niet voorspellen. Er zijn mensen die onwaarheden verkopen om boekenverkoop te zien stijgen en de tektonische platen van de aarde gaan niet zomaar ineens besluiten een potje jenga te spelen onderling.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:58 schreef samantha23 het volgende:
ze zeggen dat ze dat 200 jaar van te voren wisten.
Ja maar denk eens na, als de maya's het met hun crap boten konden overleven. Dan kunnen wij het ook. Kom op, gebruik je beredenering eens, je gezonde verstand.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:10 schreef samantha23 het volgende:
zo wordt het verteld daar kan ik ook niks aan doen. Het verhaal maakte me alleen wel bang, want dat zou betekenen dat we niet ver komen.
Precies. En ik denk dat die beweringen eerder uit de grote duim van heer Melchizedek zijn gezogen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:22 schreef samantha23 het volgende:
Maar goed het schijnt nooit gebeurd te zijn dus zullen ze het wel uit hun grote duim zuigen.
Kan ook maar dan nog, komt op hetzelfde neer. Het is onzin.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:28 schreef samantha23 het volgende:
Nou ja hij lijkt mij op zich best een eerlijke man. Misschien hebben de maya`s van nu teveel van hun plantjes gegeten.
Wat zou de volgende onheilsdatum worden? eerst was het 2000 nu 2012 straks 2024?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:47 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben blij als het straks 2013 is dat we van dit gezeik af zijn.
Ware het niet dat het hele groepje zweefteven weer naar de volgende voorspelling gaan leven.
2036quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:04 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Wat zou de volgende onheilsdatum worden? eerst was het 2000 nu 2012 straks 2024?
Elk jaar zou de aarde compleet vergaan als je iemand moest geloven. En dat sinds het begin van de moderne mensheid zo'n beetje. De aarde zou nu al dik 10.000 keer vergaan moeten zijnquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:04 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Wat zou de volgende onheilsdatum worden? eerst was het 2000 nu 2012 straks 2024?
Begin je nou alweer? Ik dacht dat we er al uit waren.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:55 schreef samantha23 het volgende:
Het gaat om de aardkorst die in zijn geheel verschuift.
Dat gaat niet gebeuren, sorry.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:55 schreef samantha23 het volgende:
Het gaat om de aardkorst die in zijn geheel verschuift.
Omdat wat jij bedoelt het slippen van de mantel om de kern is.quote:
Mag jij misschien eerst even uitleggen/bewijzen hoe de korst dan vast zit. (Aan wat dan eigenlijk).quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:29 schreef Storch het volgende:
Aardwetenschapper
Je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je denken. Of je er anderen mee kunt overtuigen is een tweede. Wel moet je e.e.a. goed weergeven. Eerst is er een drijven dat zich 'vastzet' na stilstand in evenwicht; daarna zet het ijs zich af, excentrisch en daardoor krachten oproepend vanwege de omwentelingssnelheid. Naarmate zich meer sneeuw afzet worden die krachten groter. Dat gaat goed zolang de vastzetpunten van de aardkorst intact blijven. Daarna 'gaat het schip los'.
Deze zaken moet je weerleggen en niet overbluffen.
Storch
Er is geen drijven dat zich vastzet na stilstand. De aardkorst is continue in beweging. Zo heb je zones waar platen convergeren en waar subductie plaatsvindt. Hierdoor kunnen vulkanen en aardbevingen ontstaan. En divergente zones zoals de mid oceanische ruggen. Hier wordt nieuwe korst gevormd. De korst kan je niet voorstellen als een schil om de mantel die op sommige plekken vastzit aan de mantel, daar zijn de processen die er zich afspelen iets te complex voor.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:29 schreef Storch het volgende:
Aardwetenschapper
Je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je denken. Of je er anderen mee kunt overtuigen is een tweede. Wel moet je e.e.a. goed weergeven. Eerst is er een drijven dat zich 'vastzet' na stilstand in evenwicht; daarna zet het ijs zich af, excentrisch en daardoor krachten oproepend vanwege de omwentelingssnelheid. Naarmate zich meer sneeuw afzet worden die krachten groter. Dat gaat goed zolang de vastzetpunten van de aardkorst intact blijven. Daarna 'gaat het schip los'.
Deze zaken moet je weerleggen en niet overbluffen.
Storch
Neequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:39 schreef samantha23 het volgende:
Dus er is geen bewijs dat dit 13.000 jaar geleden ook gebeurd is?
Die zijn dood.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:42 schreef samantha23 het volgende:
hoe zit dat dan met die mammoeten enzo?
Dat argument wordt vaak door creationisten en aanhangers van catastrofetheorieën naar voren gebracht, maar het is een mythe dat die mammoeten onmiddellijk bevroren en dat er tropische planten in hun magen zijn aangetroffen. Zie hier. (Of deze site, waarvan het boek kennelijk een gedrukte versie is.)quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:42 schreef samantha23 het volgende:
hoe zit dat dan met die mammoeten enzo?
In dat artikel staat dat er weinig mammoeten gevonden zijn die goed bewaard waren, meer uitzondering dan regel. Verder als ze goed geconserveerd waren kwam dat waarschijnlijk door eventuele overstromingen, van een plek afflikkeren in modder/water, drijfzand etc. Niets dat duidt op een catastrofe in ieder geval.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:02 schreef samantha23 het volgende:
Ik ben nogal slecht in andere talen sorry
Nope. We kwamen toen hoogstens uit een ijstijd zetten of gingen er net in. We zitten nu namelijk in een interglaciaal (warme periode tussen twee ijstijden(glaciaal)). De ijstijden worden in belangrijke mate veroorzaakt door bepaalde cycli in de draaiing van de aarde die invloed hebben op de zonneinstraling.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:39 schreef samantha23 het volgende:
Dus er is geen bewijs dat dit 13.000 jaar geleden ook gebeurd is?
Precies dat wordt beweerd. Ik zou ook kunnen beweren dat alle aliens vlak voor de laatste ijstijd zijn vertrokken omdat het te koud werd. Allebei evenveel speculatie zonder bewijzen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:15 schreef samantha23 het volgende:
oke want er wordt op inernet beweerd dat dit 13.000 en 26.000 jaar geleden ook gebeurd is en dat daardoor bijvoorbeeld atlantis ten onder is gegaan.
quote:Volgens Hapgood was het buitenste deel van de aarde een ononderbroken korst die tijdens catastrofale gebeurtenissen in zijn geheel op drift kon raken. De ideeën van Hapgood zijn niet op geologisch onderzoek gebaseerd en in feite was door geologen op dat moment al geheel aanvaard dat de aardkorst uit verschillende delen was opgebouwd. De platentektoniek, die tegenwoordig gemeen goed is, laat geen ruimte voor zijn ideeën. De ideeën van Hapgood, zelf geen geoloog, hebben onder geologen dan ook geen enkele steun.
Op basis van een boek van deze auteur wil jij een wetenschappelijke discussie aangaan. Ik waardeer dat je de moeite wil doen om ook jouw kijk op de zaak te geven, maar ik zou je het volgende advies willen meegeven. Blijf kritisch kijken naar je eigen kennis. Kennis is ook onderhevig aan verandering. Wat 20 jaar geleden nog voor waar werd aangenomen is misschien nu al achterhaald. Het is mogelijk dat 50% van de boeken die je gelezen hebt zo weer bij het oud papier kunnen door voortschrijdend inzicht.quote:Zijn geologische ideeën berusten niet op geologisch onderzoek. De ideeën van Hapgood ontberen elke wetenschappelijke onderbouwing en zij kunnen dan ook niet als een wetenschappelijke theorie beschouwd worden
Ik las laatst dat hij een graad heeft in Massa Hysteriologie en een minor in Naïeve Goedgelovige Jonge Damesquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:42 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Oh wacht, ik had niet door dat hij zo wetenschappelijk te werk was gegaan. Dan zal het inderdaad wel waar zijn. Excuses.
En op welk gebied is deze spirituele man precies een authoriteit? Behalve in het spirituele dan..
Hij heeft in elk geval geen studies gevolgd in de richting van: archeologie, geologie, geschiedenis en antropologie.
De nieuwe steentijd (Neolithicum), waarin nog geen metallurgie werd gebruikt, kenmerkt zich door het gebruik van landbouw en centrale gebouwen. Feit blijft dat het een steentijdvolk was. Dat is absoluut niet denigrerend, en 'steentijd' zegt enkel wat over het gebruik van metallurgie - lang niet genoeg om de staat van een cultuur te beschrijven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:18 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Dat is onzin, ze hebben flinke gebouwen gemaakt en kende landbouw, duidelijke kenmerken die niet bij het stenentijdperk horen. Daarnaast hadden ze toch een flinke astronomische kennis. Je kunt het beter vergelijken met de egyptenaren en zelfs nog een stapje beter.
Simpelweg omdat platentektoniek zo niet werkt. Mogelijk moet je je niet afvragen waarom iets niet zou kunnen, maar op onderzoek gaan waarom het wél zou kunnen. En die reden zal je niet snel vinden in dit geval.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 08:29 schreef samantha23 het volgende:
ja ik weet dat ik moeilijk ben, maar dat komt eigenlijk doordat er niet echt een antwoord is op de vraag, waarom zoiets niet kan.
GPS (en GLONASS en Galileo) is onafhankelijk van het geomagnetische noorden, en geeft enkel het ware noorden aan. Zelfs als een geomagnetische omkering plaatsvindt (wél mogelijk, echter totaal niet met gevolgen van cataclysmische aard) zie je dat niet op GPS. Het geomagnetische noorden 'loopt' altijd en verschilt van jaar tot jaar. Soms draait de pool zelfs om, een geomagnetische reversal. Dit gebeurde voor het laatst 780.000 jaar geleden. Nogmaals; zonder rampzalige gevolgen. Enkel magnetisme raakte beïnvloed.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:10 schreef Storch het volgende:
Dag Terdege,
Je vraagt je af waarom iedereen zoveel waarde hecht aan de voorspellingen van de Maya's maar dat is niet het probleem van dit topic. Het probleem is dat de Maya's in het bezit waren van kalenders (ja, een aantal) en huidige mensen hebben vastgesteld dat die allemaal tegelijk aflopen. Dat tijdstip waarop dat zou gebeuren zou dan eind 2012 voorstellen.
Wij, de huidige bewoners van de aardkorst hebben andere problemen met andere dingen. Wij zijn bang voor inslag op Aarde van grote brokstukken uit de ruimte, we zijn bang voor de bijbelse eindtijd, we zijn bang voor een ompoling van het aard-magnetisch veld (poolshift) en wij zijn dus ook bang voor het verdraaien van de Aardkorst over de Aardkern.
Waar het hier, in dit topic om gaat is dat vrij willekeurig een 'verbinding' gelegd wordt tussen 2012 en de verdraaiende aardkorst. Naar mijn mening is er geen enkel argument wat die stelling onderbouwt. Als er al onderbouwing zou zijn dan moet die gekomen zijn van het GPS-systeem want dat zou in de aanloop naar zoiets dit direct merken.
Dit wilde ik nog opmerken.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:32 schreef Storch het volgende:
En, Terdege
Vóór dat je weer de Maya's in het stenen tijdperk plaats moet je je eerst eens op de hoogte stellen van de Maya's.
Ik ben op de hoogte van de Maya. De klassieke Maya-periode kende geen werktuigen van metalen. Dit maakt ze per definitie neolithisch van aard, ondanks het feit dat ze schrift en urbaan van aard waren. Ze classificeren als volk van het stenen tijdperk is simpelweg correct, alhoewel dit dus verder niets zegt over hun verder redelijk geavanceerde technologie. Desondanks waren ze in het mediterraans gebied op alle vlakken simpelweg verder. De Maya waren vooral bijzonder omdat dit allen onafhankelijk gebeurde van alle andere gebieden ter wereld, zonder culturele contacten met geavanceerdere volkeren. Echter, allerlei mystieke wijsheden aan hen verbinden gaat simpelweg te ver.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:32 schreef Storch het volgende:
En, Terdege
Vóór dat je weer de Maya's in het stenen tijdperk plaats moet je je eerst eens op de hoogte stellen van de Maya's.
Hier staat niks wat ik niet al wist. Mijn vraag is nog steeds onbeantwoord.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:10 schreef Storch het volgende:
Dag Terdege,
Je vraagt je af waarom iedereen zoveel waarde hecht aan de voorspellingen van de Maya's maar dat is niet het probleem van dit topic. Het probleem is dat de Maya's in het bezit waren van kalenders (ja, een aantal) en huidige mensen hebben vastgesteld dat die allemaal tegelijk aflopen. Dat tijdstip waarop dat zou gebeuren zou dan eind 2012 voorstellen.
Wij, de huidige bewoners van de aardkorst hebben andere problemen met andere dingen. Wij zijn bang voor inslag op Aarde van grote brokstukken uit de ruimte, we zijn bang voor de bijbelse eindtijd, we zijn bang voor een ompoling van het aard-magnetisch veld (poolshift) en wij zijn dus ook bang voor het verdraaien van de Aardkorst over de Aardkern.
Waar het hier, in dit topic om gaat is dat vrij willekeurig een 'verbinding' gelegd wordt tussen 2012 en de verdraaiende aardkorst. Naar mijn mening is er geen enkel argument wat die stelling onderbouwt. Als er al onderbouwing zou zijn dan moet die gekomen zijn van het GPS-systeem want dat zou in de aanloop naar zoiets dit direct merken.
Dit wilde ik nog opmerken.
quote:De Maya's zaten technologisch gezien nog in het stenen tijdperk toen ze veroverd werden. Om welke reden wordt er zoveel waarde gehecht aan wat zij voorspellen?
Omdat internet. Geef het een plek :-)quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:57 schreef Storch het volgende:
Waarom kan niemand zich houden aan de vraag van Samantha of aan de zaken die ik daaraan heb toegevoegd? (Gewoon, als verduidelijking).
De kalender loopt af wat betekend dat zij voorspellen dat er een nieuwe tijd aanbreekt. Wij zitten nu als ik het goed heb nu in het 4de tijdperk. Dus je kan het zeker een voorspelling noemen. En ook als je het geen voorspelling noemt, dat veranderd nog steeds niks aan het feit dat er geen reden is om waarde te hechten aan iets wat de maya's hebben uitgerekend.quote:En, Terdege, (20 okt. 16:31) nogmaals: Het is niet van belang wat de Maya's VOORSPELDEN!.
HUN KALENDERS LOPEN BLIJKBAAR IN 2012 AF (vastgesteld door wetenschappers) en dat idee is beangstigend voor hen die het koppelen aan doem-verhalen, bijvoorbeeld aan eind-2012.
Nouja ik kan me voorstellen dat er wel wat dieren ontregeld raken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:21 schreef netflanders het volgende:
[..]
GPS (en GLONASS en Galileo) is onafhankelijk van het geomagnetische noorden, en geeft enkel het ware noorden aan. Zelfs als een geomagnetische omkering plaatsvindt (wél mogelijk, echter totaal niet met gevolgen van cataclysmische aard) zie je dat niet op GPS. Het geomagnetische noorden 'loopt' altijd en verschilt van jaar tot jaar. Soms draait de pool zelfs om, een geomagnetische reversal. Dit gebeurde voor het laatst 780.000 jaar geleden. Nogmaals; zonder rampzalige gevolgen. Enkel magnetisme raakte beïnvloed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brunhes%E2%80%93Matuyama_reversal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |