abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99140833
Ik heb het in GC ook gevraagd, maar daar kreeg ik geen serieuze antwoorden.

Zou het mogelijk zijn dat we in 2012 een aardkorstverschuiving krijgen?
Ik heb veel gelezen over deze theorie en volgens sommige is dat inderdaad het geval.
Ik wordt hier namelijk best bang van.
pi_99140975
TS laat zich leiden door angstverhaaltjes.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_99140982
Aardkorstverschuiving is een duur woord voor aardbeving. Wat heeft dit met een 'poolshift' te maken?
I feel kinda Locrian today
pi_99141012
Verschuiving van het magnetischveld moet het eerder zijn denk ik.
pi_99141138
Nee serieus een aardkorstverschuiving. dat kan binnen enkele uren gebeuren.
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:10:56 #6
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99141165
Verschuiving van de polen is al meerdere keren in de geschiedenis van de aarde voorgekomen. Alleen gaat dat heel langzaam, denk in 100 miljoen jaar. En dan gaat het meestal nog over een paar graden. Daar merken wij dus niet van.
En over 2012: de Mayakalender loopt niet af, hij gaat alleen een nieuwe cyclus in. Voor de Maya's was dat trouwens een moment om een feestje te bouwen. (2012 schijnt overigens een foute berekening te zijn,)
Trouwens: het is poleshift, tenzij je bedoelt, dat je zwembad verschuift ;)
The sky is no limit
pi_99141180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 07:11 schreef samantha23 het volgende:

Ik heb veel gelezen over deze theorie en volgens sommige is dat inderdaad het geval.
Er gebeurt niets bijzonders in 2012, behalve wat idioten die zelfmoord plegen.
Natuurrampen zijn er ieder jaar, dus ook in 2012 zal er wel wat gebeuren...
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:14:12 #8
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99141192
... een aardkorstverschuiving heeft als resultaat een aardbeving. Tektonische platen verschuiven wel maar niet zo dramatisch als in de film ;) Ik zou me zorgen maken over andere dingen.
The sky is no limit
pi_99141262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:08 schreef samantha23 het volgende:
Nee serieus een aardkorstverschuiving. dat kan binnen enkele uren gebeuren.
OMG ! Voelde je dat, TS ? :X
Je bron is Niburu ?
pi_99141310
2 harold campings om TS te troosten

pi_99141351
volgens een geleerde Hapgood en Einstein is het mogelijk dat zo`n ramp zich in een paar uur voordoet.
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:30:38 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99141370
Ok.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:35:47 #14
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99141435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:29 schreef samantha23 het volgende:
volgens een geleerde Hapgood en Einstein is het mogelijk dat zo`n ramp zich in een paar uur voordoet.
Dat kan, maar wat heeft dat met 2012 te maken ?
Alles is mogelijk, je kan ook binnen een paar uur ineens het loodje leggen .. maar wat doe je eraan ?
Er zijn al zoveel "geleerden" geweest die het einde van de wereld hebben voorspeld ..
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:38:22 #15
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99142439
De hypothese van Hapgood is al lang onderuit gehaald. Einstein heeft een voorwoord in Hapgoods boek geschreven, voordat men wist over het systeem van tectonische platen.
Misschien moet je je niet langer bang laten maken door pseudowetenschappers die verouderde informatie ge/misbruiken uit eigenbelang.
The sky is no limit
pi_99142720
De polen verschuiven altijd.

http://www.ngdc.noaa.gov/geomag/GeomagneticPoles.shtml is wel interessant, en zo zijn er veel meer sites te vinden. National Geographic had hier ooit eens een interessante docu over, maar ik heb nu geen zin om te zoeken ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:02:05 #17
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99142934
Poleshift en de verschuiving van de aarkorts zijn twee verschillende zaken, zoals hierboven al is aangegeven. Waar ben je nu bang voor, TS?
Poleshift (het verschuiven of zelfs omkeren van de polen) kan ook leuke effecten hebben. Niet alleen op mensen maar ook op dieren, vooral als ze gebruik maken van aardmagnetisme voor navigatie (zoals duiven en walvissen).
The sky is no limit
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:02:55 #18
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99142959
aarkorts? Aardkorst natuurlijk :\
The sky is no limit
pi_99143408
quote:
Ik wist niet dat Einstein Geologie in zijn pakket had....
En Hapgood was een historicus. Geen enkel geologisch bewijs dat er plaatsvond wat Hapgood beweerde.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99149542
De maya`s hebben dit ook voorspeld volgens Drunvalo Melchizedek
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:32:09 #21
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99150139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:17 schreef samantha23 het volgende:
Je moet niet alles geloven wat er gezegd wordt, beter dat je dat soort sites weert als je zo goedgelovig bent.
pi_99150621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:17 schreef samantha23 het volgende:
Oh wacht, ik had niet door dat hij zo wetenschappelijk te werk was gegaan. Dan zal het inderdaad wel waar zijn. Excuses.

En op welk gebied is deze spirituele man precies een authoriteit? Behalve in het spirituele dan..
Hij heeft in elk geval geen studies gevolgd in de richting van: archeologie, geologie, geschiedenis en antropologie.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99150814
Dus volgens jullie klopt dit niet? Waarom zou dit dan niet kunnen gebeuren?
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:01:27 #24
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99151545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef samantha23 het volgende:
Dat valt moeilijk uit te leggen als je al een aardbeving verwart met een poolshift en dit in verband brengt met de Maya's, 2012 en Einstein ... nog ff doorlezen.
pi_99151554
quote:
De vraag moet zijn waarom iets wel kan gebeuren. Er zijn genoeg theorieën waaruit blijkt dat zoiets niet kan en nog nooit voorgekomen is. Ofwel, waarom kan het wel gebeuren?
pi_99151566
quote:
Het is niet aan ons om aan te tonen dat het niet kan gebeuren.

De mensen die claimen dat het gaat gebeuren, die dienen wel enige onderbouwing te geven. Het liefst met feiten en gefalsificeerde theorieën. En aangezien dat bij deze mensen niet het geval is, verwijs ik de claims met hetzelfde gemak naar de prullenbak.
pi_99151860
Oke dank je dus ik hoef me geen zorgen te maken..
pi_99154265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:09 schreef samantha23 het volgende:
Oke dank je dus ik hoef me geen zorgen te maken..
En ook al gebeurt er iets, dan nog heeft het weinig zin om je er zorgen over te maken. ;)
pi_99158166
Dat klopt wel, maar ik vroeg me af of dat kan.. Omdat dat zo voorspeld is.
pi_99163691
tja... maar dit soort voorspellingen zijn net zo betrouwbaar als het pak tarrot kaarten wat ik hier voor me heb liggen, en die beweren dat ik drie weken geleden al dood ben gegaan ;)

en denk maar zo, van alle duizenden "de aarde vergaat/gaat een gigantische ramp tegemoet"-theorieen, is er nog nooit een uitgekomen
pi_99165156
Dat snap ik wel, maar ik vroeg me gewoon af of het kan ja of nee.
pi_99170806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:25 schreef CarltonBanks het volgende:
2 harold campings om TS te troosten

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zijn deze foto`s een stereopaar?
Als ik er scheel naar kijk zie ik de goede man in 3D.
:)
pi_99174361
Waarom zou dit niet kunnen volgens jullie? Ik ben namelijk echt bang dat dat hetgene is wat ons te wachten staat..
  Donald Duck held donderdag 7 juli 2011 @ 22:35:01 #34
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99174654
Als de Noordpool de Zuidpool wordt en de Zuidpool wordt de Noordpool, dan is het enige probleem dat het een flinke klus wordt om de Eskimo's en de pinguïns te verhuizen. Vooral de Eskimo's zullen veel verzet bieden denk ik.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99178169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:33 schreef Schonedal het volgende:

[..]

Zijn deze foto`s een stereopaar?
Als ik er scheel naar kijk zie ik de goede man in 3D.
:)
Dat beeld je je denk ik in.
pi_99186320
ik bedoel dat de aardkorst in zijn geheel gaat verplaatsen en dat er dan verschrikkelijke rampen ontstaan zoals aardbevingen, tsunami`s en vloedgolven.
pi_99186549
Volgens mij het enige wat je wilt horen is dat het kan en dat je je zorgen moet maken.
pi_99186587
nee ik ben doodsbang
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:27:38 #39
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99186789
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:10 schreef samantha23 het volgende:
nee ik ben doodsbang
Het wordt er niet duidelijker op zo, je hebt het nu weer over een complete aardkorstverschuiving over de hele aardbol.

Wat de voorspellingen betreft, James Randi heeft jaren geleden 1 miljoen uitgeloofd voor degene die echt kan bewijzen dat die een paranormale of bovennatuurlijke gave heeft ... dat miljoen staat er nog steeds ...
http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Randi
pi_99187039
ja daar heb ik het over. ik heb last van een psychose sorry
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:22:11 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99187586
Wat een topic :')

Laat je nakijken, TS. En dat meen ik serieus. Dit gaat niet goed.

[ Bericht 26% gewijzigd door SpecialK op 08-07-2011 09:33:44 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_99187965
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:22 schreef SpecialK het volgende:
Wat een topic :')

Laat je nakijken, TS. En dat meen ik serieus. Dit gaat niet goed.
Dat zal ze zelf ook wel weten als een psychose heeft :')
pi_99188793
Dit is wat een andere fokker gepost heeft:

Er zal niets spiritueels of mystieks gebeuren in 2012. Daarmee maak je de onderwerp alleen maar belachelijk. Niks 4e, 5e dimensie, of spiritueel op hoger niveau of andere mambo jambo. Wat in 2012 gaat gebeuren is een puur wetenschappelijk geografisch gebeuren, oftewel een steeds terugkerende geografische/astronomische ramp die de aarde teisterd en waarbij de mensheid steeds overnieuw moet beginnen. .

Wat er gaat gebeuren is het volgende:
- Grotendeels door de zon zal er problemen ontstaan in de aardse magnetisme;
- Tijdens dit proces ontstaan er klimaatsproblemen waardoor de koud/warm water toestroom wordt ontregeld;
- Waardoor er veel gaat regenen op rare plaatsen en er koud wordt op plaatsen waar het normaal warm is (het is nu 8 april en het sneeuwt in Istanbul/Turkije, nooit eerder gebeurd).
- Door de snelle klimaatsverandering en de steeds meer veranderende magnetisme zal
op een gegeven moment de Noord- en Zuidpool van plaats wisselen (waarschijnlijk in 2012 maar wat ik heb vernomen is dat hier een verschil in kan zitten van maar liefst 10 jaar);
- Hierdoor zal de aarde een paar graden draaien waardoor de toch al van plaats verwisselde polen buiten de poolgebied komen. De nu buiten de poolgebied gelegen plaatsen komen dan in de polen te liggen;
- Er zal daardoor vloedgolfen, aardbevingen, en dat soort dingen ontstaan die vermeld staan in vele oude historische en religieuze boeken;
- Voordat de polen een paar graden draaien zal de aarde daardoor ongeveer 3 dagen stil komen te staan. Dus het zal 3 dagen lang niet om haar as draaien, waardoor de helft van de aarde 3 dagen dag blijft en de andere helft 3 dagen lang nacht. Hierdoor is ooit de zon- en maangod religies ontstaan, en beschrijven daardoor de vele culturen die een rampscenario en de andere helft van de culturen een hemelse scenario hebben voor 2012;
- Tijdens deze 3 donkere/heldere dagen zal er veel dingen veranderen, zoals de natuur, omdat de helft van de aarde door de zon wordt ontregeld en de andere helft doordat het donker is;
- Na de 3e dag zal de aarde weer gaan draaien, maar dan de tegenovergestelde richting waardoor er veel vloedgolfen, aardbevingen en splijten van bergen zullen ontstaan. Dit zal in een zo snelle tempo gaan waardoor het zal lijken dat de sterren zullen neerdalen (beschreven in vele mythes en religies);
- Omdat de aarde na de 3e dag in de tegenovergestelde richting begint te draaien zal de zon (die in het westen was ondergegaan) weer opeens uit het westen opgaan (beschreven in vele oude mythes en religies);

Omdat deze gebeurtenis altijd weer terugkomt hebben zeer oude volkeren dit proberen vast te leggen. Deze gegevens zijn later veranderd in mythes, religie en dat soort dingen. In de loop van de tijd is deze kennis verwaterd tot mystiek en spiritualiteit door volkeren in hun primitiviteit.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 10:09:03 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99188868
Dat stukje is zo dom dat iedereen die ook maar een paar natuurkunde lessen heeft gevolgd zich eigenlijk in zijn/haar gezicht gespuugd zou moeten voelen door alleen al het lezen er van.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_99190050
Als je alles wat idiote leken op het internet kwakken zou moeten geloven dan begrijp ik waarom je bang bent :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 10:43:13 #46
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99190095
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:09 schreef SpecialK het volgende:
Dat stukje is zo dom dat iedereen die ook maar een paar natuurkunde lessen heeft gevolgd zich eigenlijk in zijn/haar gezicht gespuugd zou moeten voelen door alleen al het lezen er van.
Nogal, het afdoen als Mambo Jambo om vervolgens zelf aan te vullen met nog meer Mambo Jambo .. ^O^
pi_99190696
Oke dank jullie. Ik lijd al een half jaar aan een psychose over 2012 en ik denk steeds dat er iets ergs gaat gebeuren. Maar dit is dus onzin. Sorry dat ik jullie ermee lastig heb gevallen.
pi_99222345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:06 schreef samantha23 het volgende:

- Na de 3e dag zal de aarde weer gaan draaien, maar dan de tegenovergestelde richting waardoor er veel vloedgolfen, aardbevingen en splijten van bergen zullen ontstaan. Dit zal in een zo snelle tempo gaan waardoor het zal lijken dat de sterren zullen neerdalen (beschreven in vele mythes en religies);
- Omdat de aarde na de 3e dag in de tegenovergestelde richting begint te draaien zal de zon (die in het westen was ondergegaan) weer opeens uit het westen opgaan (beschreven in vele oude mythes en religies);
:{

Wie heeft deze tekst geplaatst dan? Hoe wil deze persoon in natuurkundige termen uitleggen hoe de aarde in godsnaam drie dagen stil komt te staan?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_99222541
Dit was zijn of haar antwoord:

Door de magnetische storing zal er problemen ontstaan tussen de aardkorst en de kern van de aarde waardoor de aardkorstverschuivingen in de war raken. Daardoor zal er enorme aardbevingen en vloedgolven ontstaan. In vele mythes en legenden komt een verhaal naar voren over dat de aarde 3 dagen in duisternis was gehuld en in de mythes van culturen in de tegenovergestelde plek op aarde meld men juist 3 dagen licht. Mythes en legenden (ook later verweven tot religie) hebben een kern van waarheid. In vele mythes en religies wordt ook duidelijk vermeld dat de zon op een ander plek opkomt, of juist zeer snel daalt. Op de een of ander manier zal de aarde of een aantal dagen stil komen te liggen, of zal er door de versnelde aardkorstverschuivingen of door de paar graden omkering van de polen erop lijken dat de zon ergens anders opkomt. Het is denk ik realistischer om ervan uit te gaan dat door de poolverschuiving dit zal ontstaan
  Donald Duck held vrijdag 8 juli 2011 @ 22:10:24 #50
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99222693
Onzin natuurlijk dat de rotatie van de aarde stopt en dan ineens de andere kant op gaat. De natuurwetten vinden dat niet zo fijn.
Overigens is er wel een leuke fictieve docu die laat zien wat er zou gebeuren met een afremmende aarde: Aftermath: Betrayed by the sun
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99222979
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:58 schreef samantha23 het volgende:
Oke dank jullie. Ik lijd al een half jaar aan een psychose over 2012 en ik denk steeds dat er iets ergs gaat gebeuren. Maar dit is dus onzin. Sorry dat ik jullie ermee lastig heb gevallen.
Ik zag jou in TRU ook al allemaal rare dingen zeggen over 2012. Als jij niet van deze angst afkomt en de neiging hebt om snel dingen te geloven dan moet je misschien eens op youtube kijken naar de andere theorieen over 2012.

Er is een theorie die praat over een bewustzijnsverandering eind 2012 en dus niet over wereldwijde chaos. Zoek anders ook eens op het verband tussen graancirkels en 2012. Ik zeg er gelijk bij dat ik denk dat er helemaal niets speciaals gebeurt in 2012, maar het lijkt me beter dat jij je met je psychose je richt op de positieve theorieen rondom 2012.
pi_99223282
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:07 schreef samantha23 het volgende:
Dit was zijn of haar antwoord:

Door de magnetische storing zal er problemen ontstaan tussen de aardkorst en de kern van de aarde waardoor de aardkorstverschuivingen in de war raken. Daardoor zal er enorme aardbevingen en vloedgolven ontstaan. In vele mythes en legenden komt een verhaal naar voren over dat de aarde 3 dagen in duisternis was gehuld en in de mythes van culturen in de tegenovergestelde plek op aarde meld men juist 3 dagen licht. Mythes en legenden (ook later verweven tot religie) hebben een kern van waarheid. In vele mythes en religies wordt ook duidelijk vermeld dat de zon op een ander plek opkomt, of juist zeer snel daalt. Op de een of ander manier zal de aarde of een aantal dagen stil komen te liggen, of zal er door de versnelde aardkorstverschuivingen of door de paar graden omkering van de polen erop lijken dat de zon ergens anders opkomt. Het is denk ik realistischer om ervan uit te gaan dat door de poolverschuiving dit zal ontstaan
Zeg maar tegen die persoon dat dit geen natuurkundige uitleg is. Als de rotatie van de aarde gestopt kan worden, dan is het enige wat ik kan verzinnen dat er een werkelijk enorm krachtig magnetisch veld moet ontstaan dat op de een of andere manier een tegengestelde kracht uitoefent op de aarde en zelfs als dat mogelijk zou zijn vraag ik me af of het ook maar enige invloed kan hebben op de rotatie van de aarde.

Het is onmogelijk dat er plotseling in het zonnestelsel zo'n sterk veld zou ontstaan en dit kan al helemaal niet gebeuren door een passerende komeet of dwergster of wat die Niburu mensen allemaal wel niet zeggen.
pi_99224873
Dank je. Je hebt gelijk dat weet ik ook wel, maar het is zo moeilijk om me er vanaf te zetten. Ik probeer het wel, maar toch bekruipt me iedere keer het gevoel dat er iets gebeurd dat heeft dan wel met de psychose te maken helaas.
pi_99225070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:57 schreef samantha23 het volgende:
Dank je. Je hebt gelijk dat weet ik ook wel, maar het is zo moeilijk om me er vanaf te zetten. Ik probeer het wel, maar toch bekruipt me iedere keer het gevoel dat er iets gebeurd dat heeft dan wel met de psychose te maken helaas.
Er zijn meer betrouwbare aanwijzingen voor de positieve 2012 theorieen dan voor de negatieve. Ik stel voor dat dat je mantra wordt.
pi_99225303
@ samantha, ik vind 2012 zelf bs maar omdat er redelijk veel dingen in de wereld gebeuren tegenwoordig kan ik er wel in komen dat je bang bent dus alle respect daarvoor (was dit ook een tijdje hoor), maar maak je geen zorgen, al die doemscenario's zijn gewoon pure bangmakerij, & als je het er moeilijk mee hebt om het van je af te zetten kan je beter in het vervolg niet meer op zo'n sites gaan want dan jaag je jezelf nog meer op, geniet van het leven want het gewoon te kort om je altijd nodeloos zorgen te maken ! nothing to worry about !
pi_99227128
Dank jullie wel. Ik ga hier zeker wat mee doen,
pi_99229457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:10 schreef freeDragon het volgende:
Verschuiving van de polen is al meerdere keren in de geschiedenis van de aarde voorgekomen. Alleen gaat dat heel langzaam, denk in 100 miljoen jaar. En dan gaat het meestal nog over een paar graden. Daar merken wij dus niet van.
En over 2012: de Mayakalender loopt niet af, hij gaat alleen een nieuwe cyclus in. Voor de Maya's was dat trouwens een moment om een feestje te bouwen. (2012 schijnt overigens een foute berekening te zijn,)
Trouwens: het is poleshift, tenzij je bedoelt, dat je zwembad verschuift ;)
Poolshifts kunnen heel snel en heel radicaal voorkomen, ze worden zelfs gebruikt als dateringsmethoden in de archeologie, geologie en paleontologie. Dit zijn 'geomagnetische omkeringen', en de Brunhes–Matuyama reversal was 780.000 jaar geleden. Favoriet onderzoeksobject van mijn archeologisch opgeleide vriend.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:40:47 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99229620
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 00:36 schreef netflanders het volgende:

[..]

Poolshifts kunnen heel snel en heel radicaal voorkomen, ze worden zelfs gebruikt als dateringsmethoden in de archeologie, geologie en paleontologie. Dit zijn 'geomagnetische omkeringen', en de Brunhes–Matuyama reversal was 780.000 jaar geleden. Favoriet onderzoeksobject van mijn archeologisch opgeleide vriend.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift_hypothesis

The cataclysmic pole shift hypothesis suggests that there have been geologically rapid shifts in the relative positions of the modern-day geographic locations of the poles and the axis of rotation of the Earth, creating calamities such as floods and tectonic events.[1]

No form of the hypothesis is accepted amongst the scientific community. There is evidence of precession and changes in axial tilt, but this change is on much longer time-scales and does not involve relative motion of the spin axis with respect to the planet.
pi_99230751
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 00:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

The cataclysmic pole shift hypothesis suggests that there have been geologically rapid shifts in the relative positions of the modern-day geographic locations of the poles and the axis of rotation of the Earth, creating calamities such as floods and tectonic events.[1]

No form of the hypothesis is accepted amongst the scientific community. There is evidence of precession and changes in axial tilt, but this change is on much longer time-scales and does not involve relative motion of the spin axis with respect to the planet.
Dat is iets anders dan een geomagnetic reversal, dat een vaststaand feit binnen de wetenschap is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_reversal
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:28:46 #60
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99238571
Lekker duidelijk die verschillende termen. Dat schept geen verwarring :P
pi_99247740
wat vinden jullie dan van Patrick Geryl en zijn theorie?
pi_99249453
Hij is een leidend figuur van de 2012 beweging en een tegenstander van de relativiteitstheorie.

Hij zegt bewijs te hebben en komt in zijn boek vervolgens met een onsamenhangend geheel waarin hij poogt de theorie te weerleggen. Dit volledig zonder gebruik te maken van wiskunde.

In feite weerlegt hij niets en spreidt hij alleen ten toon dat hij van relativiteit niets begrepen heeft.

Dat is inderdaad een geloofwaardige basis :P
  zondag 10 juli 2011 @ 01:05:13 #63
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99264355
quote:
Uit wikipedia:
quote:
De tegelijk met de publicatie van zijn ideeën in opkomst zijnde theorie van de platentektoniek, beschouwde hij als onzin. Volgens Hapgood was het buitenste deel van de aarde een ononderbroken korst die tijdens catastrofale gebeurtenissen in zijn geheel op drift kon raken. De ideeën van Hapgood zijn niet op geologisch onderzoek gebaseerd en in feite was door geologen op dat moment al geheel aanvaard dat de aardkorst uit verschillende delen was opgebouwd. De platentektoniek, die tegenwoordig gemeen goed is, laat geen ruimte voor zijn ideeën. De ideeën van Hapgood, zelf geen geoloog, hebben onder geologen dan ook geen enkele steun.
Dus met ondere woorden, de theorie van Hapgood is onzin en gaat in tegen de tegenwoordig algemeen aanvaarde theorie van platentektoniek.
Are you nuts??
pi_99325363
De Maya willen jullie vertellen dat de wereld die jullie kennen, waar jullie in leven, niet is wat jullie denken. Wij moderne mensen denken dat de wereld massief is en echt, en dat niets het kan veranderen, en dat alles vastligt en voor altijd door zal gaan, met of zonder onze aanwezigheid. De Maya willen jullie vertellen dat dit niet waar is, de wereld is in werkelijkheid energie, wat door ons bewustzijn gestuurd kan worden, vooral bewustzijn wat rechtstreeks verbonden is met het menselijk hart. De mensheid is op dit moment in het stadium van een verpopte vlinder, op het moment voordat ze uit de cocon komt. Alles wat het kende staat op het punt te veranderen, en een compleet nieuwe wereld komt tevoorschijn.
Wij weten dat het menselijk bewustzijn aan het evolueren is. In de tachtiger jaren ontdekte de Encyclopedy Brittanica dat als je alle kennis nam die de hele mensheid geleerd had sinds het begin van onze beschaving in de tijd van Sumerië 6000 jaar geleden, en je nam alles wat er geleerd was tot ongeveer het jaar 1900, dat het bij elkaar ongelofelijk veel informatie was die we in die 6000 jaar geleerd was. En toen ontdekten ze dat wij in de jaren tussen 1900 en 1950 net zoveel geleerd hebben als in de voorgaande 6000 jaar. En toen ontdekten ze dat wij tussen 1950 en 1970 opnieuw zoveel erbij leerden als wij in die 6000 geleerd hadden. En dus in twintig jaar nu in plaats van vijftig jaar. En tussen 1970 en 1980 leerden we opnieuw weer zoveel erbij als in die 6000 jaar. Op dit moment gaat het steeds sneller en sneller, en leren we nu in één maand net zoveel als vroeger in 6000 jaar. Dit lijkt onmogelijk, maar het is een feit en het is te controleren. Het was vroeger een langzaam oplopende curve, en hoe dichter we bij de huidige tijd komen hoe steiler die curve omhoog gaat lopen tot hij net zo stijl loopt als nu. De Maya zeggen dat we op het punt staan om door een bewustzijnsverandering te gaan. Het is moeilijk uit te leggen, maar we staan op het punt om iets heel nieuws te worden, een nieuwe soort, een nieuwe manier om de werkelijkheid te ervaren. En dat is waar dit verhaal over gaat, over deze verandering in ons bewustzijn.

De Maya zeggen dat ze afkomstig zijn uit Atlantis, dat ze voor de ondergang van Atlantis met boten naar Midden Amerika gevaren zijn. Atlantis was een stad gebouwd in ringen, in het midden de goden, die leefden in grotten en kamertjes en licht gaven en zweefden, dan in de ring daaromheen de priesters, en dat waren de Maya, en daarbuiten het gewone volk.

De Maya zien de aarde en alles in de hemel als levende wezens. Als we 2012 naderen komen we in ongelofelijke chaos, maar 2012 is een nieuw begin. Ja, er komen grote aardeveranderingen, maar het belangrijkste is de bewustzijnsverschuiving. Alles in deze schepping is opgebouwd uit de Fibonacci reeks en de Gouden Verhouding (Golden mean). Onze bewustzijnsprong verloopt ook via de Fibonacci reeks, het is een optelsom van wat er nu is en van wat er in de oudheid was. Dan weet je waar je naar toe gaat. Er is een periode van tijd rond 2012, het eind van de tijd, begon op 2007 en loopt tot 2015. Ergens in deze periode gaat het gebeuren, niet specifiek op 21 dec 2012. Dat is wel astronomisch de exacte datum waarop de kalender afloopt en opnieuw start, maar niet de datum van de verandering.

Op de Maya kalender staan 5 perioden van 5200 jaar, samen 26000, elke 26000 jaar komt de precessie in lijn met de 5200 periodes. De hoek van de aardas is op dit moment 23,5 graden, dat heet de obliquity en loopt tussen 22.1 en 24,5 in een periode van ongeveer 42000 jaar. De aarde gaat van een cirkel rond de zon naar een ellips in ongeveer 100.000 jaar, zonder overigens de lengte van het jaar te veranderen. De precessie van de aardas, het ronddraaien van de gekantelde aardas is op dit moment 25771,5 jaar. Milankoviz cycles zijn de optelsom van alle cycli waar de aarde aan onderheving is. Ook de maancyclus telt bij tot de Milankoviz cycle, alle cycli beïnvloeden elkaar. De precessie zorgt dat de aardas door de zodiak loopt. Elke overgang naar een nieuw teken is een verandering in bewustzijn van de mensen van de aarde.

Het begin van de eindtijd.

De Hopi indianen worden gedacht uit Siberie overgekomen te zijn. De Hopi komen uit Guatamala en zijn van oorsprong Maya, en zijn in vroegere tijden bewust naar het noorden gestuurd, voor nog onbekende redenen. De Hopi geloven dat de eindtijd begint als de blauwe planeet komt. Net voor oktober 2007 kwam de komeet Holmes in ons zonnestelsel en ontplofte. Het vormde een grote blauwe wolk die uiteindelijk groter werd dan de zon. De Hopi geloven dat dit het begin van het einde van de tijd is. In die tijd zijn de Maya en de Hopi samengekomen en hebben samen besloten dat de eindtijd begonnen is. Het tweede deel van de Hopi profetie gaat over het komen van een rode ster.

Wat nu volgt is de eerste voorspelling die de Maya vrijgeven:

Er komt een fysieke poolverschuiving van de aardas ergens in de periode van het eind der tijden, tussen 2007 en 2015. Edward Cacey voorspelde dit ook al in deze periode en wees zelfs aan waar de nieuwe polen zullen komen. De wetenschap zegt dat aan een fysieke poolverschuiving eerst altijd een magnetische poolverschuiving vooraf gaat. Het magnetische veld van de aarde is 2000 jaar geleden al begonnen zwakker te worden, en 500 jaar geleden is het opeens veel zwakker geworden opeens, en 40 jaar geleden is het nog verder gaan veranderen, waardoor bijvoorbeeld de walvissen die deze lijnen volgen opeens op stranden eindigen. Ook vogels raken in de war en komen op andere plaatsen uit. In de jaren 90 moesten de magnetische kaarten van vliegvelden allemaal opnieuw gemaakt worden omdat vliegtuigen die lijnen gebruiken voor navigatie. Nu moet tegenwoordig elke keer dat er een vliegtuig gaat landen de magnetische lijnen gecontroleerd worden. Wetenschappers verwachten nu dat de magnetische verschuiving van de polen elk moment kan plaatsvinden omdat het magneetveld van de aarde nu zo instabiel geworden is.

Wat de wetenschap als feit weet is dat er 13000 jaar een fysieke poolverschuiving is geweest, die samenviel met precies de andere kant van de cyclus van de precessie. Zij geloofden dat de Hudson baai daarvoor de noordpool was. Het verschuiven van de fysieke pool naar een nieuwe locatie duurt minder dan 20 uur, kan binnen een dag gebeuren volgens de moderne wetenschappers. Volgens de wetenschap gaat er aan de fysieke poolverschuiving altijd een magnetische poolverschuiving vooraf, gevolgd door een periode dat het magnetisch veld een tijdje geheel verdwenen is. Het verschuiven van de aardas kost een enorme hoeveelheid energie. Het is een hoeveelheid energie die vergelijkbaar is met als bijvoorbeeld iets ten grote van de maan de aarde zou raken. De wetenschap is er nog niet achter wat dat dan kan veroorzaken. De wetenschap denkt dat als het magneetveld helemaal verdwenen is, de onderkorst vloeibaar wordt, waardoor de continenten heel makkelijk kunnen gaan verschuiven terwijl de kern niet veranderd. Daardoor kunnen ze berekenen dat de nieuwe pool 17 graden in Rusland terecht gaat komen. Edgar Cacey heeft voorspeld 16 graden in Rusland, dus heel dichtbij.

De Maya herinneren zich beide poolverschuivingen die de wetenschap kan aantonen, en hebben ze allebei overleefd. Zij zijn al minstens 26.000 jaar op de aarde. Volgens de Maya zijn er tijdens de laatste poolverschuiving onnodig miljoenen mensen gestorven puur uit angst. Volgens de Maya is er tijdens de poolverschuiving 30 uur duisternis, waarin je niets kan zien, zelfs geen sterren. De Maya zeggen 30 uur en geen 3 dagen. Als je gewoon rustig blijft, dan gaan die 30 uur gewoon voorbij, en ben je daarna in een nieuwe wereld, op een andere plaats op de wereld. Bijvoorbeeld opeens dicht bij een pool in de kou, of aan de nieuwe evenaar in de hitte.

De Maya gaan de komende tijd aan het werk om al hun kennis weer te verzamelen. Sinds de laatste ramp 13000 jaar geleden hebben ze elke 1000 jaar een kristallen schedel gemaakt waar ze al hun kennis van dat moment in stopten. Dat deden ze met een speciale ceremonie waar een shamaan die zijn hele leven al hierop voorbereid was en alle kennis van dat moment in zich had, geofferd werd waardoor zijn geest in die schedel ging met alle kennis. Er zijn dus nu 13 van die schedels en ergens in deze eindtijd zullen de Maya weer die kennis ophalen uit die schedels zodat alle oude kennis weer bekend is bij de Maya.

De Maya zeggen dat er werkelijk geen noodzaak is om je fysiek hierop voor te bereiden. De voorbereiding die je moet doen is innerlijk. We gaan van polariteits bewustzijn naar eenheidsbewustzijn. Hoe je dat moet doen is voor iedereen weer anders. Volg je hart. Er is geen reden voor angst. De pijn van duizenden jaren is voorbij en maakt plaats voor een nieuwe wereld.
pi_99326414
Wil je zelf nog iets toevoegen in plaats van grote lappen tekst te copy-pasten?

Het stuk van 30 uur duisternis (geen sterren) en vervolgens in een nieuwe wereld zijn, waarin je op een andere plek op de aarde bent (noordpool of evenaar bv), is bijzonder vermakelijk.

En het is eigenlijk te triest voor woorden dat dit voor waar wordt aangenomen.
pi_99327046
sorry ik ben nogal dom op dit gebied en ik maak me gewoon zorgen omdat ik er geen verstand van heb.
  maandag 11 juli 2011 @ 17:59:54 #67
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_99327683
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:42 schreef samantha23 het volgende:
sorry ik ben nogal dom op dit gebied en ik maak me gewoon zorgen omdat ik er geen verstand van heb.
Tip: maak je geen zorgen om dingen waar je geen verstand van hebt. Want dan is echt het einde zoek en kun je je zorgen gaan maken om oneindig veel dingen. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_99328052
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:42 schreef samantha23 het volgende:
Ik gok dat je kennis van dit soort zaken niet veel afwijkt van de mensen die dergelijke verhalen de wereld in helpen.

Dus nogmaals: maak je geen zorgen. Maakt het leven een stuk aangenamer.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:21:07 #69
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_99328572
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:09 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik gok dat je kennis van dit soort zaken niet veel afwijkt van de mensen die dergelijke verhalen de wereld in helpen.
Dit klopt als een bus. Dus wat moet je doen wanneer je zoiets hoort maar de expertise mist om het op waarde te schatten of uberhaupt te bepalen of de persoon die dit beweert wel verstand van zaken heeft?

The baloney detection kit!

pi_99329100
oke het is me duidelijk. ik wilde alleen weten of het natuurkundig mogelijk is dat er een gehele aardkorstverschuiving plaats vindt.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:45:22 #71
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_99329623
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:34 schreef samantha23 het volgende:
oke het is me duidelijk. ik wilde alleen weten of het natuurkundig mogelijk is dat er een gehele aardkorstverschuiving plaats vindt.
Einstein heeft hier wel eens over gespeculeerd, dus zo gek is het niet. Maar als het al ooit is gebeurd is het een dusdanig zeldzaam verschijnsel dat het extreem onwaarschijnlijk is dat je dat ooit zult gaan meemaken.

Hier is wat meer informatie over deze theorie:

"No form of the hypothesis is accepted amongst the scientific community." Simpelgezegd: de meeste natuurkundigen (inclusief Einstein zelf trouwens) denken niet dat het ooit gebeurd is of zal gebeuren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 11-07-2011 18:52:28 ]
pi_99354886
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:34 schreef samantha23 het volgende:
De zon is op een gegeven moment ook op, duurt nog een tijdje, moet je je ook geen zorgen over maken ;)
pi_99356315
ik maak me ook geen zorgen over de zon, maar ik weet gewoon niet wat realistisch is. Ik ben gewoon bang omdat de maya`s dat tegen Drunvalo hebben gezegd.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:37:05 #74
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99356511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:28 schreef samantha23 het volgende:
ik maak me ook geen zorgen over de zon, maar ik weet gewoon niet wat realistisch is. Ik ben gewoon bang omdat de maya`s dat tegen Drunvalo hebben gezegd.
En meteorieten dan ..?
Zo kun je nog wel ff doorgaan ... op deze manier kom je nooit van je psychose af .. -O-
pi_99356900
Ook niet haha dan zijn we er toch in 1 keer aan. Maar het is eiegenlijk meer ontwetendheid. Ik weet namelijk niet hoe zo`n poolverschuiving in zijn werk gaat en wat daarvoor moet gebeuren. Of dat het zomaar kan gebeuren.
pi_99356983
quote:
Wellicht waren de Maya's wel gewoon aan het roddelen tegen hem, of wilde ze hem bang maken. :P

Beetje de prive/story van die tijd.
pi_99357085
haha ja dat zou kunnen. Maar het zijn de maya`s van nu die dat zeiden.
pi_99358289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:00 schreef samantha23 het volgende:
haha ja dat zou kunnen. Maar het zijn de maya`s van nu die dat zeiden.
Precies, mensen die laaggeschoold zijn en probleemloos doorvertellen wat zij van hun voorouders te horen kregen. Beetje hetzelfde als dat mensen doorvertelden dat de aarde plat was en dat je er vanaf kon vallen.

Hetgeen de Maya's voorspellen is niet mogelijk in zo'n korte tijd. In de geologie is uit onderzoek gebleken dat hetgeen zij beschreven hebben in de afgelopen 200 miljoen jaar zelfs niet heeft plaatsgevonden.

Daarbij zit een shift in de orde van grootte van miljoenen jaren ipv een paar dagen.

Moraal: het is een mooi verhaal, net als Hans en Grietje.
En voordat je opnieuw met copy-paste's komt, verdiep je zelf eens in de materie. Zoek uit wat wetenschappers er al over gezegd hebben. En blijf kritisch ipv doemverhalen zomaar voor waar aan te nemen.
pi_99358846
Oke dank je. Ik kan er zelf niet zoveel over vinden verder, Ben nogal slecht in andere talen.
pi_99376906
quote:
Waarom neem je de Maya's zo serieus? Ze hadden een grote kennis van de sterrenhemel, maar voor de rest waren ze echt niet zo geavanceerd hoor. Vergeleken bij de andere indianenstammen misschien wel, maar zoveel hebben ze nou ook weer niet betekend voor onze kennis van de wereld.
pi_99377408
Omdat hun voorspellingen tot nu toe nog zijn uitgekomen. Tenminste voor zover ik weet.
pi_99377883
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:55 schreef samantha23 het volgende:
Omdat hun voorspellingen tot nu toe nog zijn uitgekomen. Tenminste voor zover ik weet.
Welke voorspellingen?
pi_99379119
over de zons- en maansverduisteringen bijvoorbeeld.
pi_99379600
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:34 schreef samantha23 het volgende:
over de zons- en maansverduisteringen bijvoorbeeld.
:{

Die zijn vrij simpel te voorspellen als je een kloppend model van het zonnestelsel hebt.
pi_99380033
oke. voor de rest weet ik het eigenlijk niet.
pi_99443569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:52 schreef samantha23 het volgende:
oke. voor de rest weet ik het eigenlijk niet.
Lees anders ook dit even door:

http://www.skepsis.nl/nibiru.html

Hopelijk zul je al snel zien dat dit stuk een intelligent geschreven en gebalanceerde evaluatie is van het onderwerp. Ik durf te wedden dat je niet zo'n stuk zult vinden van de voorstanders van de Planeet X theorie.

En sowieso kun je van mij aannemen (dit is simpele middelbare school natuurkunde) dat een object zo groot als planeet X met zijn grote zwaartekracht een enorme puinzooi zou maken van ons zonnestelsel. En dan heb ik het niet eens over botsingen, maar gewoon de enorme aantrekkingskracht die het zou hebben op de andere planeten. Zo'n planeet zou andere planeten uit hun baan drukken bijvoorbeeld.

Ook is het zo dat deze planeet X niet zo'n elliptische baan kan hebben als men beweerd. Ons zonnestelsel is 6 miljard jaar oud. Dat betekent dat deze planeet X al een paar miljoen keer door ons zonnestelsel moet zijn gegaan en onder de invloed van de zwaartekracht van met name de zon maar ook Saturnus en Jupiter, zou de elliptische baan allang zijn afgezwakt tot een meer ronde baan. Nogmaals, dit is simpele middelbare school natuurkunde. En wat verder opvalt, is dat veel van de voorstanders van de theorie geen echte natuurkundige kennis hebben. Met andere woorden, ze weten niet waar ze het over hebben.

Ik gebruik mijn natuurkundige kennis niet zo heel vaak, maar toen ik me eens ben gaan verdiepen in dit verhaal dacht ik al meteen dat zo'n grote planeet met zijn zwaartekracht nooit op de manier zou kunnen bewegen als dat men beweerd. En toen kwam ik idd op serieuze sites tegen dat mijn vermoeden klopte.

Vergeet verder ook niet dat men in 2003 ook al zei dat planeet X zou langskomen, maar vreemd genoeg is dat niet gebeurd.

Met andere woorden, het is allemaal onzin :)
pi_99443954
Wordt het excuus van een andere dimensie niet gebruikt voor planeet x?
pi_99445943
Ik geloof wel dat planeet X niet bestaat en dat het allemaal onz in is. Ik maakte me meer druk over dat er zomaar ineens een poolkanteling zou komen. Ik weet niet wat voor krachten daarvoor nodig zijn.
pi_99654039
maar waarom zou de theorie van Patrick Geryl niet waar kunnen zijn? Hij lijkt het allemaal nogal zeker te weten.
pi_99654130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:55 schreef samantha23 het volgende:
maar waarom zou de theorie van Patrick Geryl niet waar kunnen zijn? Hij lijkt het allemaal nogal zeker te weten.
Omdat hij niet met argumenten en feiten komt. En dat is de basis voor elke hypothese/theorie.
pi_99654274
Hij legde toch uit hoe het zit met die zonuitbarstingen en wat voor invloed dat zou hebben op de aarde? of klopt dat ook niet? er is door nasa wel een zonnestorm voorspeld voor 2012.
pi_99654407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:06 schreef samantha23 het volgende:
Hij legde toch uit hoe het zit met die zonuitbarstingen en wat voor invloed dat zou hebben op de aarde? of klopt dat ook niet? er is door nasa wel een zonnestorm voorspeld voor 2012.
Leuk dat hij het uitlegt, maar heeft hij ook bewijzen dat het daadwerkelijk zo is gegaan vroeger?
Hij begeeft zich met deze materie in een vakgebied waarbij je met voorspellingen niets bereikt.

De Nasa voorspelt inderdaad een zonnestorm. Dit doen zij op basis van hun meetgegevens die zijn in de loop der jaren verzameld hebben. Hieruit trekken zij conclusies. Er is dus enige basis en bewijs voor de voorspellingen die zijn doen.
Met welk bewijs komt Geryl?

En die voorspelde zonnestorm heeft trouwens niets te maken met hetgeen Geryl voorspelt.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:18:38 #93
99517 ChronoVisor
Time Machine
pi_99654533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 07:11 schreef samantha23 het volgende:

Ik las aarskorstverklontering. :')
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_99654677
Dus volgens jouw klopt zijn theorie niet? Hij is er zelf heilig van overtuigd dat het gaat gebeuren. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.
pi_99655205
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef samantha23 het volgende:
Dus volgens jouw klopt zijn theorie niet? Hij is er zelf heilig van overtuigd dat het gaat gebeuren. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.
Dat hij er van overtuigd is, zou dan bewijs moeten zijn?
Zelf ben ik ervan overtuigd dat de kerstman echt bestaat. Maar mij geloof je weer niet natuurlijk ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door PeeJay1980 op 19-07-2011 11:30:31 (typo) ]
pi_99655613
haha ik wil alleen weten of zijn theorie kan kloppen als je kritisch kijkt.
pi_99655693
Zucht. Als aardwetenschapper word je er moe van; mensen die ineens hun bizarre wereldbeelden van lang vervlogen indianenstammetjes en volkjes er op loslaten, tegenover feiten uit de wetenschap.
pi_99656437
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:59 schreef samantha23 het volgende:
haha ik wil alleen weten of zijn theorie kan kloppen als je kritisch kijkt.
Kijk eerst zelf eens kritisch naar zijn theorie. Waarbij zijn hypothese de naam theorie helemaal niet mag dragen.

Handleiding kritisch kijken:
pi_99674859
Ik vind het nogal moeilijk om kritisch te kijken. Ik heb zeer weinig verstand van deze materie en vraag me alleen af of ik onterecht bang ben.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:38:30 #100
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_99677075
Samantha, ben je bang voor de dood? Eens zal ook jouw tijd komen. Wat maakt het dan verder uit of we allemaal tegelijk gaan?

De kans is groter dat jij door een verkeersongeval of door een slopende ziekte aan je eind zult komen. Dat laatste is meer iets om bang voor te zijn, een slopende ziekte is niet fijn om te hebben. Maar ook daarvoor in angst leven is gelijk aan verpesten van je levensgeluk. In ieder geval is één ding zeker:

Non possumus non loqui
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')