abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99140833
Ik heb het in GC ook gevraagd, maar daar kreeg ik geen serieuze antwoorden.

Zou het mogelijk zijn dat we in 2012 een aardkorstverschuiving krijgen?
Ik heb veel gelezen over deze theorie en volgens sommige is dat inderdaad het geval.
Ik wordt hier namelijk best bang van.
pi_99140975
TS laat zich leiden door angstverhaaltjes.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_99140982
Aardkorstverschuiving is een duur woord voor aardbeving. Wat heeft dit met een 'poolshift' te maken?
I feel kinda Locrian today
pi_99141012
Verschuiving van het magnetischveld moet het eerder zijn denk ik.
pi_99141138
Nee serieus een aardkorstverschuiving. dat kan binnen enkele uren gebeuren.
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:10:56 #6
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99141165
Verschuiving van de polen is al meerdere keren in de geschiedenis van de aarde voorgekomen. Alleen gaat dat heel langzaam, denk in 100 miljoen jaar. En dan gaat het meestal nog over een paar graden. Daar merken wij dus niet van.
En over 2012: de Mayakalender loopt niet af, hij gaat alleen een nieuwe cyclus in. Voor de Maya's was dat trouwens een moment om een feestje te bouwen. (2012 schijnt overigens een foute berekening te zijn,)
Trouwens: het is poleshift, tenzij je bedoelt, dat je zwembad verschuift ;)
The sky is no limit
pi_99141180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 07:11 schreef samantha23 het volgende:
Ik heb het in GC ook gevraagd, maar daar kreeg ik geen serieuze antwoorden.

Zou het mogelijk zijn dat we in 2012 een aardkorstverschuiving krijgen?
Ik heb veel gelezen over deze theorie en volgens sommige is dat inderdaad het geval.
Ik wordt hier namelijk best bang van.
Er gebeurt niets bijzonders in 2012, behalve wat idioten die zelfmoord plegen.
Natuurrampen zijn er ieder jaar, dus ook in 2012 zal er wel wat gebeuren...
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:14:12 #8
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99141192
... een aardkorstverschuiving heeft als resultaat een aardbeving. Tektonische platen verschuiven wel maar niet zo dramatisch als in de film ;) Ik zou me zorgen maken over andere dingen.
The sky is no limit
pi_99141262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:08 schreef samantha23 het volgende:
Nee serieus een aardkorstverschuiving. dat kan binnen enkele uren gebeuren.
OMG ! Voelde je dat, TS ? :X
Je bron is Niburu ?
pi_99141310
2 harold campings om TS te troosten

pi_99141351
volgens een geleerde Hapgood en Einstein is het mogelijk dat zo`n ramp zich in een paar uur voordoet.
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:30:38 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99141370
Ok.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:35:47 #14
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99141435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:29 schreef samantha23 het volgende:
volgens een geleerde Hapgood en Einstein is het mogelijk dat zo`n ramp zich in een paar uur voordoet.
Dat kan, maar wat heeft dat met 2012 te maken ?
Alles is mogelijk, je kan ook binnen een paar uur ineens het loodje leggen .. maar wat doe je eraan ?
Er zijn al zoveel "geleerden" geweest die het einde van de wereld hebben voorspeld ..
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:38:22 #15
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99142439
De hypothese van Hapgood is al lang onderuit gehaald. Einstein heeft een voorwoord in Hapgoods boek geschreven, voordat men wist over het systeem van tectonische platen.
Misschien moet je je niet langer bang laten maken door pseudowetenschappers die verouderde informatie ge/misbruiken uit eigenbelang.
The sky is no limit
pi_99142720
De polen verschuiven altijd.

http://www.ngdc.noaa.gov/geomag/GeomagneticPoles.shtml is wel interessant, en zo zijn er veel meer sites te vinden. National Geographic had hier ooit eens een interessante docu over, maar ik heb nu geen zin om te zoeken ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:02:05 #17
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99142934
Poleshift en de verschuiving van de aarkorts zijn twee verschillende zaken, zoals hierboven al is aangegeven. Waar ben je nu bang voor, TS?
Poleshift (het verschuiven of zelfs omkeren van de polen) kan ook leuke effecten hebben. Niet alleen op mensen maar ook op dieren, vooral als ze gebruik maken van aardmagnetisme voor navigatie (zoals duiven en walvissen).
The sky is no limit
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:02:55 #18
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_99142959
aarkorts? Aardkorst natuurlijk :\
The sky is no limit
pi_99143408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:29 schreef samantha23 het volgende:
Ik wist niet dat Einstein Geologie in zijn pakket had....
En Hapgood was een historicus. Geen enkel geologisch bewijs dat er plaatsvond wat Hapgood beweerde.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99149542
De maya`s hebben dit ook voorspeld volgens Drunvalo Melchizedek
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:32:09 #21
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99150139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:17 schreef samantha23 het volgende:
Je moet niet alles geloven wat er gezegd wordt, beter dat je dat soort sites weert als je zo goedgelovig bent.
pi_99150621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:17 schreef samantha23 het volgende:
Oh wacht, ik had niet door dat hij zo wetenschappelijk te werk was gegaan. Dan zal het inderdaad wel waar zijn. Excuses.

En op welk gebied is deze spirituele man precies een authoriteit? Behalve in het spirituele dan..
Hij heeft in elk geval geen studies gevolgd in de richting van: archeologie, geologie, geschiedenis en antropologie.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99150814
Dus volgens jullie klopt dit niet? Waarom zou dit dan niet kunnen gebeuren?
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:01:27 #24
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99151545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef samantha23 het volgende:
Dat valt moeilijk uit te leggen als je al een aardbeving verwart met een poolshift en dit in verband brengt met de Maya's, 2012 en Einstein ... nog ff doorlezen.
pi_99151554
quote:
De vraag moet zijn waarom iets wel kan gebeuren. Er zijn genoeg theorieën waaruit blijkt dat zoiets niet kan en nog nooit voorgekomen is. Ofwel, waarom kan het wel gebeuren?
pi_99151566
quote:
Het is niet aan ons om aan te tonen dat het niet kan gebeuren.

De mensen die claimen dat het gaat gebeuren, die dienen wel enige onderbouwing te geven. Het liefst met feiten en gefalsificeerde theorieën. En aangezien dat bij deze mensen niet het geval is, verwijs ik de claims met hetzelfde gemak naar de prullenbak.
pi_99151860
Oke dank je dus ik hoef me geen zorgen te maken..
pi_99154265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:09 schreef samantha23 het volgende:
Oke dank je dus ik hoef me geen zorgen te maken..
En ook al gebeurt er iets, dan nog heeft het weinig zin om je er zorgen over te maken. ;)
pi_99158166
Dat klopt wel, maar ik vroeg me af of dat kan.. Omdat dat zo voorspeld is.
pi_99163691
tja... maar dit soort voorspellingen zijn net zo betrouwbaar als het pak tarrot kaarten wat ik hier voor me heb liggen, en die beweren dat ik drie weken geleden al dood ben gegaan ;)

en denk maar zo, van alle duizenden "de aarde vergaat/gaat een gigantische ramp tegemoet"-theorieen, is er nog nooit een uitgekomen
pi_99165156
Dat snap ik wel, maar ik vroeg me gewoon af of het kan ja of nee.
pi_99170806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:25 schreef CarltonBanks het volgende:
2 harold campings om TS te troosten

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zijn deze foto`s een stereopaar?
Als ik er scheel naar kijk zie ik de goede man in 3D.
:)
pi_99174361
Waarom zou dit niet kunnen volgens jullie? Ik ben namelijk echt bang dat dat hetgene is wat ons te wachten staat..
  Donald Duck held donderdag 7 juli 2011 @ 22:35:01 #34
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99174654
Als de Noordpool de Zuidpool wordt en de Zuidpool wordt de Noordpool, dan is het enige probleem dat het een flinke klus wordt om de Eskimo's en de pinguïns te verhuizen. Vooral de Eskimo's zullen veel verzet bieden denk ik.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99178169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:33 schreef Schonedal het volgende:

[..]

Zijn deze foto`s een stereopaar?
Als ik er scheel naar kijk zie ik de goede man in 3D.
:)
Dat beeld je je denk ik in.
pi_99186320
ik bedoel dat de aardkorst in zijn geheel gaat verplaatsen en dat er dan verschrikkelijke rampen ontstaan zoals aardbevingen, tsunami`s en vloedgolven.
pi_99186549
Volgens mij het enige wat je wilt horen is dat het kan en dat je je zorgen moet maken.
pi_99186587
nee ik ben doodsbang
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:27:38 #39
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99186789
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:10 schreef samantha23 het volgende:
nee ik ben doodsbang
Het wordt er niet duidelijker op zo, je hebt het nu weer over een complete aardkorstverschuiving over de hele aardbol.

Wat de voorspellingen betreft, James Randi heeft jaren geleden 1 miljoen uitgeloofd voor degene die echt kan bewijzen dat die een paranormale of bovennatuurlijke gave heeft ... dat miljoen staat er nog steeds ...
http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Randi
pi_99187039
ja daar heb ik het over. ik heb last van een psychose sorry
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:22:11 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99187586
Wat een topic :')

Laat je nakijken, TS. En dat meen ik serieus. Dit gaat niet goed.

[ Bericht 26% gewijzigd door SpecialK op 08-07-2011 09:33:44 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_99187965
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:22 schreef SpecialK het volgende:
Wat een topic :')

Laat je nakijken, TS. En dat meen ik serieus. Dit gaat niet goed.
Dat zal ze zelf ook wel weten als een psychose heeft :')
pi_99188793
Dit is wat een andere fokker gepost heeft:

Er zal niets spiritueels of mystieks gebeuren in 2012. Daarmee maak je de onderwerp alleen maar belachelijk. Niks 4e, 5e dimensie, of spiritueel op hoger niveau of andere mambo jambo. Wat in 2012 gaat gebeuren is een puur wetenschappelijk geografisch gebeuren, oftewel een steeds terugkerende geografische/astronomische ramp die de aarde teisterd en waarbij de mensheid steeds overnieuw moet beginnen. .

Wat er gaat gebeuren is het volgende:
- Grotendeels door de zon zal er problemen ontstaan in de aardse magnetisme;
- Tijdens dit proces ontstaan er klimaatsproblemen waardoor de koud/warm water toestroom wordt ontregeld;
- Waardoor er veel gaat regenen op rare plaatsen en er koud wordt op plaatsen waar het normaal warm is (het is nu 8 april en het sneeuwt in Istanbul/Turkije, nooit eerder gebeurd).
- Door de snelle klimaatsverandering en de steeds meer veranderende magnetisme zal
op een gegeven moment de Noord- en Zuidpool van plaats wisselen (waarschijnlijk in 2012 maar wat ik heb vernomen is dat hier een verschil in kan zitten van maar liefst 10 jaar);
- Hierdoor zal de aarde een paar graden draaien waardoor de toch al van plaats verwisselde polen buiten de poolgebied komen. De nu buiten de poolgebied gelegen plaatsen komen dan in de polen te liggen;
- Er zal daardoor vloedgolfen, aardbevingen, en dat soort dingen ontstaan die vermeld staan in vele oude historische en religieuze boeken;
- Voordat de polen een paar graden draaien zal de aarde daardoor ongeveer 3 dagen stil komen te staan. Dus het zal 3 dagen lang niet om haar as draaien, waardoor de helft van de aarde 3 dagen dag blijft en de andere helft 3 dagen lang nacht. Hierdoor is ooit de zon- en maangod religies ontstaan, en beschrijven daardoor de vele culturen die een rampscenario en de andere helft van de culturen een hemelse scenario hebben voor 2012;
- Tijdens deze 3 donkere/heldere dagen zal er veel dingen veranderen, zoals de natuur, omdat de helft van de aarde door de zon wordt ontregeld en de andere helft doordat het donker is;
- Na de 3e dag zal de aarde weer gaan draaien, maar dan de tegenovergestelde richting waardoor er veel vloedgolfen, aardbevingen en splijten van bergen zullen ontstaan. Dit zal in een zo snelle tempo gaan waardoor het zal lijken dat de sterren zullen neerdalen (beschreven in vele mythes en religies);
- Omdat de aarde na de 3e dag in de tegenovergestelde richting begint te draaien zal de zon (die in het westen was ondergegaan) weer opeens uit het westen opgaan (beschreven in vele oude mythes en religies);

Omdat deze gebeurtenis altijd weer terugkomt hebben zeer oude volkeren dit proberen vast te leggen. Deze gegevens zijn later veranderd in mythes, religie en dat soort dingen. In de loop van de tijd is deze kennis verwaterd tot mystiek en spiritualiteit door volkeren in hun primitiviteit.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 10:09:03 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99188868
Dat stukje is zo dom dat iedereen die ook maar een paar natuurkunde lessen heeft gevolgd zich eigenlijk in zijn/haar gezicht gespuugd zou moeten voelen door alleen al het lezen er van.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_99190050
Als je alles wat idiote leken op het internet kwakken zou moeten geloven dan begrijp ik waarom je bang bent :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 10:43:13 #46
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99190095
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:09 schreef SpecialK het volgende:
Dat stukje is zo dom dat iedereen die ook maar een paar natuurkunde lessen heeft gevolgd zich eigenlijk in zijn/haar gezicht gespuugd zou moeten voelen door alleen al het lezen er van.
Nogal, het afdoen als Mambo Jambo om vervolgens zelf aan te vullen met nog meer Mambo Jambo .. ^O^
pi_99190696
Oke dank jullie. Ik lijd al een half jaar aan een psychose over 2012 en ik denk steeds dat er iets ergs gaat gebeuren. Maar dit is dus onzin. Sorry dat ik jullie ermee lastig heb gevallen.
pi_99222345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:06 schreef samantha23 het volgende:

- Na de 3e dag zal de aarde weer gaan draaien, maar dan de tegenovergestelde richting waardoor er veel vloedgolfen, aardbevingen en splijten van bergen zullen ontstaan. Dit zal in een zo snelle tempo gaan waardoor het zal lijken dat de sterren zullen neerdalen (beschreven in vele mythes en religies);
- Omdat de aarde na de 3e dag in de tegenovergestelde richting begint te draaien zal de zon (die in het westen was ondergegaan) weer opeens uit het westen opgaan (beschreven in vele oude mythes en religies);
:{

Wie heeft deze tekst geplaatst dan? Hoe wil deze persoon in natuurkundige termen uitleggen hoe de aarde in godsnaam drie dagen stil komt te staan?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_99222541
Dit was zijn of haar antwoord:

Door de magnetische storing zal er problemen ontstaan tussen de aardkorst en de kern van de aarde waardoor de aardkorstverschuivingen in de war raken. Daardoor zal er enorme aardbevingen en vloedgolven ontstaan. In vele mythes en legenden komt een verhaal naar voren over dat de aarde 3 dagen in duisternis was gehuld en in de mythes van culturen in de tegenovergestelde plek op aarde meld men juist 3 dagen licht. Mythes en legenden (ook later verweven tot religie) hebben een kern van waarheid. In vele mythes en religies wordt ook duidelijk vermeld dat de zon op een ander plek opkomt, of juist zeer snel daalt. Op de een of ander manier zal de aarde of een aantal dagen stil komen te liggen, of zal er door de versnelde aardkorstverschuivingen of door de paar graden omkering van de polen erop lijken dat de zon ergens anders opkomt. Het is denk ik realistischer om ervan uit te gaan dat door de poolverschuiving dit zal ontstaan
  Donald Duck held vrijdag 8 juli 2011 @ 22:10:24 #50
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99222693
Onzin natuurlijk dat de rotatie van de aarde stopt en dan ineens de andere kant op gaat. De natuurwetten vinden dat niet zo fijn.
Overigens is er wel een leuke fictieve docu die laat zien wat er zou gebeuren met een afremmende aarde: Aftermath: Betrayed by the sun
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')