abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:18:03 #201
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99062408
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:11 schreef Nirak het volgende:
Jeetje dat zijn ook vreselijk lange dagen Beregd! Dat zou ik nu al niet meer trekken. Ik ben 10 uur per dag van huis. Werk 9 uur en 40 min reistijd, en daar heb ik m'n handen aan vol.
3 dagen zou al schelen voor je vrouw, kan ze thuis werken?
nee, niet echt.

Onze baby loopt ook voor, en van twee vrienden ook. Volgens mij is dat standaard :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:37:05 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99063066
Die van ons liep eerst juist achter...

Mj, gelukkig houden ze jou en de baby's goed in de gaten, ik hoop dat het met je sterkste meisje goed mag blijven gaan!

Vandaag 39 weken. Voel me prima. Vannacht uit bed door krampen in mijn buik, maar dat was meer darmgerelateerd denk ik. Toen ik weer ging liggen was de pijn weg. Manlief heeft de bevallingshoofdstukken van 'Zwangerschap voor dummies' doorgenomen dus die is nu helemaal op de hoogte : ')
Nog wel wat dingen genuanceerd. Zo begon hij bijvoorbeeld over 'en als het hoofdje dan staat he, dan 'moet' je je inhouden en de perswee ' gewoon' wegpuffen, zo scheur je niet in.' Ik, boos: 'dus als ik een totaalruptuur oploop is het mijn eigen schuld zeker!' :D Ach, hij weet ook wel dat hij niet aan moet komen met ' tips' als ik lig te bevallen. Mijn hand vasthouden en er zijn is voldoende.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:51:06 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99063662
ik wil ook weer een echo, ff gluren naar beeb!

En euh, wil degene die mij een trap in mijn doos heeft gegeven dat niet meer doen?! Jezus, als ik op sta zak ik door de grond van de pijn in mijn doos. Bandenpijn? Morgenochtend vk, dus zal even vragen daar... Als ik er kom op de fiets!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_99063901
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:02 schreef CrazyMoon het volgende:
Elk moment kan er iemand komen van MVM, heb toch maar besloten mee te doen. Ondanks de misselijkheid.
Hopelijk wordt de misselijkheid gauw minder, over een week gaan we 3 weken naar frankrijk. Dat wordt nog wat in de auto..
Goed dat je meedoet *O*
hou wel je adem in als je zo'n blauwe container open maakt... Toen ik zo beroerd was heb ik van de geur moeten spugen... In de container :')
pi_99064045
Ik krijg iedere 2 weken een echo en om de 4 weken een groeiecho. Is wel heel fijn, maar ook steeds spannend.. Je krijgt niet voor niets zo vaak een echo..

En Susie, laat ff weten wie je geschopt heeft, dan kan ik daar met een boog omheen lopen :')

Nu ga ik weer naar de bekkenfysio, tot straks :W
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:07:37 #206
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99064398
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:51 schreef Susie het volgende:

En euh, wil degene die mij een trap in mijn doos heeft gegeven dat niet meer doen?! Jezus, als ik op sta zak ik door de grond van de pijn in mijn doos. Bandenpijn? Morgenochtend vk, dus zal even vragen daar... Als ik er kom op de fiets!
Paar dagen geleden deed m'n muts ook vreselijk zeer, nu weer minder. Bij mij heeft het denk ik te maken met het indalen. Dat zal bij jou denk ik toch niet het geval zijn!
pi_99064559
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:51 schreef Susie het volgende:

moet je je doos eens voelen na de bevalling :P en een jaar lang elke keer als je ongesteld wordt :') althans ik had dat, noemde het 'het bowlingbalgevoel'
pi_99064880
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:56 schreef Nirak het volgende:

[..]

Goed dat je meedoet *O*
hou wel je adem in als je zo'n blauwe container open maakt... Toen ik zo beroerd was heb ik van de geur moeten spugen... In de container :')
:D
Ja dat ga ik zeker doen!! Ik hou m'n plas gewoon zo lang mogelijk in, hoef ik ook niet zo vaak die fles open te draaien :P
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_99064962
ik heb ook meegedaan met MVM de tweede zwangerschap vorig jaar. Wat een gore lucht man, kolere
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:36:48 #210
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99065563
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:37 schreef Aventura het volgende:
Die van ons liep eerst juist achter...

Mj, gelukkig houden ze jou en de baby's goed in de gaten, ik hoop dat het met je sterkste meisje goed mag blijven gaan!

Vandaag 39 weken. Voel me prima. Vannacht uit bed door krampen in mijn buik, maar dat was meer darmgerelateerd denk ik. Toen ik weer ging liggen was de pijn weg. Manlief heeft de bevallingshoofdstukken van 'Zwangerschap voor dummies' doorgenomen dus die is nu helemaal op de hoogte : ')
Nog wel wat dingen genuanceerd. Zo begon hij bijvoorbeeld over 'en als het hoofdje dan staat he, dan 'moet' je je inhouden en de perswee ' gewoon' wegpuffen, zo scheur je niet in.' Ik, boos: 'dus als ik een totaalruptuur oploop is het mijn eigen schuld zeker!' :D Ach, hij weet ook wel dat hij niet aan moet komen met ' tips' als ik lig te bevallen. Mijn hand vasthouden en er zijn is voldoende.
En dan wil je zijn hand waarschijnlijk ook niet eens vasthouden Aventura ;). Ik weet nog zo goed dat jij je zwanger en wel kwam melden in Z&G en nu ben je er al bijna!!! Time flies!

Mijn lief heeft zich tijdens de bevalling alleen geroerd als ik er om vroeg of duidelijk behoefte aan had, maar ik verkeerde het leeuwendeel van de tijd geheel en al in mijn eigen wereldje... Ik weet nog heel goed dat we op een gegeven moment, middenin de weeënstorm, even alleen waren en dat we toen allebei moesten huilen. Hij met de woorden "ik vind het zo heftig om je zo te zien". Dat heeft veel indruk gemaakt. O+
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:46:53 #211
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_99065923
Nog even terugkomend op miss-jones...Wat ben je toch een krachtige vrouw! Hopelijk blijft je andere meisje het goed doen en komt ze straks gezond ter wereld :* .

Ik heb net voor het eerst ZELF iets gekocht voor onze frummel! Het voelde als iets 'stiekems' doen, want zowat elke bezoeker daar liep met een toeter van heb-ik-jou-daar rond :@ !
Maar goed, we zijn nu trotse bezitters van een babybadje met standaard, tummytub en Lodger badcape :D .
pi_99069451
TJ, wat fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was *O*

Hier is de groei iets onder gemiddeld, dat was bij de 20 weken echo. Maar dat is niet echt vreemd in mijn geval. Maandag heb ik de groeiecho en ik ben zoooo benieuwd.

Ik zit vandaag met een dilemma..
Ik heb vannacht weer eens slecht geslapen en heb me ziekgemeld voor vandaag, dus ben lekker aan het walvissen thuis. Nu merk ik dat ik telkens als ik opsta, al is het maar om naar de wc te gaan, harde buiken krijgen (ik kan die woorden echt niet meer verdragen, ik zeg ze tegenwoordig elke dag en heb er schoon genoeg van).
Ik lig dus al de hele dag maar op bed terwijl ik me helemaal niet ziek voel ofzo, druist een beetje tegen m'n natuur in.
Ze hadden me gevraagd te bellen als ik ze had in rust, maar zolang ik zit/lig/niet beweeg heb ik ze niet. Dus voel me niet helemaal passend bij het beeld om te bellen. Maar lief wil wel dat ik bel.

Oja de baby is goed aanwezig hoor, die heeft zich al genoeg laten voelen vandaag.

Maar zouden jullie bellen? Ik voel me zo'n zeur..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99069599
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:56 schreef Nirak het volgende:

[..]

Goed dat je meedoet *O*
Ja, dit! maar dan wel in de wc hihi. Hier heeft vriendlief regelmatig de maatbeker overgeschonken in de stinkfles :D dan bleef die geur -die mij dus ook triggerde over te geven- mij bespaart O+
pi_99069636
Wickie, ik zou wel bellen. Voel me ook snel een zeur, maar beter 1x teveel dan te weinig..
pi_99069674
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:19 schreef Jipster het volgende:
Wickie, ik zou wel bellen. Voel me ook snel een zeur, maar beter 1x teveel dan te weinig..
aanvulling: het is dan wel niet echt in rust, maar het lijkt me niet normaal dat je het van naar de wc gaan en stukje lopen in huis al krijgt?
pi_99069834
ik heb ze wel bij te snel opstaan, en ook elke keer eigenlijk..maak ik me niet druk om, maar verder niet (tijdens t lopen ofzo)
pi_99070093
Ik heb ze ook constant.. Nooit bij stil gestaan dat dat niet goed is? Mijn vk zegt er ook niks over, heb ze ook daar op de onderzoektafel.
pi_99070134
ik heb er nu 1! terwijl ik lig

\O/
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:36:51 #219
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99070365
Ik heb/had ze ook voortdurend, ik voel(de) ze nauwelijks tot ik 2 weken geleden aan de CTG lag. Ik zag de pieken zelf ook op het scherm. De Vk vroeg of ik ze dan echt niet voelde. Als ik erop let voel ik het dus wel, maar ik stond er nooit bij stil. Het is nooit in me opgekomen om er de vk voor te bellen.
pi_99070375
Beweeglijke beeb, KD? volgens mij is dat hier 9 vd 10 keer de oorzaak
pi_99070574
juhp! druk menneke is t! ik vind ook dat hij heeeeeel veel wakker is itt Elin toentertijd!

en ook als mn darmen wat van slag zijn, of mn blaas iets te vol.. hoppa harde buik.
pi_99070594
Ja maar dat is dus wat ik er zo moeilijk aanvind. Mij is vertelt dat het niet goed is, af en toe is niet erg, maar met de regelmaat waarmee ik ze heb is het volgens het ziekenhuis niet goed en moet ik braaf rust houden (dus doe ik dat maar).
Daar word ik dan dus onzeker door (omdat ik het zelf niet als heel erg heftig ervaar). Maar dan lees ik hier vaak dat het niet zo uitmaakt..

Voor mezelf heb ik het gevoel dat ik niet zou bellen..
Ik laat het wel gewoon voor wat het is..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99070616
Als ze jou dat vertellen zou ik gewoon bellen hoor!
pi_99070781
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:42 schreef wickie het volgende:
Ja maar dat is dus wat ik er zo moeilijk aanvind. Mij is vertelt dat het niet goed is, af en toe is niet erg, maar met de regelmaat waarmee ik ze heb is het volgens het ziekenhuis niet goed en moet ik braaf rust houden (dus doe ik dat maar).
Daar word ik dan dus onzeker door (omdat ik het zelf niet als heel erg heftig ervaar). Maar dan lees ik hier vaak dat het niet zo uitmaakt..

Voor mezelf heb ik het gevoel dat ik niet zou bellen..
Ik laat het wel gewoon voor wat het is..
wat jou betreft, bellen! als ze dat hebben aangegeven dan moet je dat niet negeren.
pi_99071446
ik heb hier harde buiken als ik in m'n luie stoel zit, maar volgens mij is dat een houding die de baby niet relaxed vind ofzo. Die is dan ook heel erg aan het bewegen dan.. wel jammer ik vind de stoel namelijk wel relaxed (maar niet op deze manier).. Maar verder heb ik er niet heel veel last van (ja bij veel lopen/andere inspanning)

Vandaag weer naar de diëtist geweest en naar de gynaecoloog. En gelukkig zag alles er goed uit. Met het goed op m'n eten letten is m'n suiker onder controle. Wel geconcludeerd dat ik met het ontbijt gevoeliger ben voor pieken hierin. Maar dat is makkelijk op te lossen met een licht ontbijtje..

Ook bij de gyn was alles goed. de groei van de baby zit weer iets dichterbij het gemiddelde (vorige keer zat ie op de bovengrens ongeveer) Nu loopt ie nog maar een week en twee dagen voor.
Ik blijf wel onder controle bij de gyn. Maar ik moet wel zeggen dat ik het een stuk minder persoonlijk vind als bij de vk.(kon niet eens mee spieken bij de echo, en bloeddruk was goed, maar wat deze dan was dat zei hij dan weer niet.. en nog wat van die kleine dingetjes bij elkaar)

Bij de diëtist hoef ik niet meer langs te komen alleen wekelijks m'n waardes doormailen en evt bellen als ik verslechtering merk in de waardes. Ik hoef ook niet meer na elke maaltijd te prikken (wel na het ontbijt en de rest een beetje op eigen gevoel) dat is ook wel fijn, begin een beetje beurse vingertoppen te krijgen :P

Wel over twee dagen naar de internist (afspraak had ik al een week of twee staan benieuwd wat die nog te vertellen heeft

Over twee weken weer naar de gyn dan kijken ze weer even naar de groei e.d. en daarna een rondleiding in de verloskamers. Ook wel fijn om die al een keer gezien te hebben voor de bevalling zo ver is..
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:04:07 #226
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99071628
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:43 schreef Sannne het volgende:
Als ze jou dat vertellen zou ik gewoon bellen hoor!
Dit! De ene zwangere is de andere niet hoor. En als er echt regelmaat in zit...? Een telefoontje kost niks en geeft wel zekerheid. Al doe je het maar voor je vriend ;)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:19:43 #227
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_99072475
Wicks, ik zou even bellen als ik jou was.
A grand adventure has begun.
pi_99074269
Wickie, probeer het ook anders te zien... Zolang jij niet belt, stel je je zorgverlener ook niet in staat goeie zorg over jou te verlenen. Pas als jij je gyn inlicht over eventuele problemen kan hij een voor jou passend beleid maken, dus eigenlijk ben je het haast "verplicht" om melding te maken van dingen die je onrust baren, alleen al zodat je gyn zo goed mogelijk jouw zwanger kan begeleiden met het allerbeste resultaat!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:43:14 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99076215
Ik heb vandaag toch ook maar de VK gebeld. Heb al een paar dagen steken in mijn buik/schaamstreek. Straalt ook een beetje uit naar de zijkant en rug. Voelt niet als verkeerd of zo maar toch even gebeld. Bandenpijn of blaasontsteking. Waarschijnlijk het 1e maar toch morgenochtend even urine laten testen. Dat dacht ik zelf ook wel maar ik zou zelf niet zo snel urine laten testen eigenlijk.

Ik heb bij de vk trouwens ook nooit het gevoel gekregen dat ik niet moet bellen met domme vragen of overbezorgd ben. Altijd heel rustig en begripvol en alle tijd.

Oh en TJ: wat fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:44:45 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99076285
HB: fijn dat het onder controle lijkt te zijn. Hopelijk gaat het nu met het ontbijt ook goed met een kleine aanpassing in je eetpatroon!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:52:18 #231
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99076575
Cynthiaa leuk kadootje van je schoonouders! :)

Beessie Jen, inderdaad het "bouwen" van een mensje blijft toch heel wonderbaarlijk. En nee de datum veranderen ze niet, maar de eerste weken kreeg ik elke week een echo dus ik hoorde toen wel de vermoedelijke bevallingsdatum maar de gyneacoloog houd een andere datum aan.
Mij allemaal best hoor, die paar dagen verschil, ik merk het wel als die eruit wil :P

Jipster :* ben blij voor je dat het ietsje beter gaat. ik hoop dat je er snel helemaal vanaf bent.

Wickie ik zou gewoon bellen hoor! :Y
Wat maakt het nou uit, ze hebben zelf gezegd dat je dan moet bellen.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:53:33 #232
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99076627
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:07 schreef Aventura het volgende:

[..]

Paar dagen geleden deed m'n muts ook vreselijk zeer, nu weer minder. Bij mij heeft het denk ik te maken met het indalen. Dat zal bij jou denk ik toch niet het geval zijn!
Dat lijkt mij niet nee....

Wickie, als je je zorgen maakt, gewoon bellen joh.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_99077172
:W

Ik lees het nieuws van missjones...daar zijn geen woorden voor! zal bijzonder moeilijk moeten zijn. Heel veel kracht de komende weken meissie :* :*

TJ fijn van de echo!

Ik heb weer blaasontsteking, vorige week heftige krampen en pijn in mijn doos...erg veel pijn. Ik wist het meteen...en ja hoor weer aan de ab kuur :N
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:31:15 #235
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99078152
Jeejjj Bitterend weeral :{
Ik krijg haast plaatsvervangende klachten, zzoveel blaasonstekingen hier op het forum.
Paar dagen geleden had ik achter elkaar zo'n scherpe steek of 3, dacht gelijk oh nee als ik maar geen blaasontsteking heb :D
Nadien geen steek meer gehad gelukkig ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:19 schreef Kleurdoos het volgende:
pssst

De eerste kleertjes Deel 3
Ohw leuk topic *O*
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:42:03 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99078609
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:07 schreef bitterend het volgende:
:W
Ah, daar ben je. Ik heb in het vorige topic al om je geroepen. Er waren weer wat handige tips voor op de lijst :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:03:03 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99079484
miss-jones, wat een vreselijk nieuws!
Ik blijf duimen want de wonderen zijn de wereld nog niet uit maar o o wat een moeilijke tij dvoor jullie zeg!
pi_99079493
ik doorloop mijn zwangerschap nog fluitend momenteel, alleen die kortademigheid momenteel vind ik een beetje engig :)
pi_99079514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:56 schreef Poppedein het volgende:
Wickie, probeer het ook anders te zien... Zolang jij niet belt, stel je je zorgverlener ook niet in staat goeie zorg over jou te verlenen. Pas als jij je gyn inlicht over eventuele problemen kan hij een voor jou passend beleid maken, dus eigenlijk ben je het haast "verplicht" om melding te maken van dingen die je onrust baren, alleen al zodat je gyn zo goed mogelijk jouw zwanger kan begeleiden met het allerbeste resultaat!
Nou, precies!

Wickie, je moet jezelf niet met anderen vergelijken. Vergeet niet dat je met Mette een specifieke voorgeschiedenis hebt. Bovendien kennen ze in het ziekenhuis jouw situatie en hebben ze de juiste expertise om in te schatten of de harde buiken verontrustend zijn of niet. Bij twijfel gewoon even overleggen en bellen! Het is misschien nog wel het meest belastend voor jezelf, want ze kunnen aan jou vragen om langs te komen opdat ze je aan een ctg kunnen leggen.

Misschien is er niet veel aan de hand, maar dat is dan gewoon een mooie uitkomst! Ik weet dat het als een dooddoener klinkt, maar je doet het niet alleen voor jezelf maar ook voor de kleine meid. Bel gewoon even! Is je lief ook weer gerustgesteld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99080145
Miss Jones, wat een vreselijk verdrietig nieuws ;( :*

Ik heb geen tips voor Wickie maar ik vind dat wat Poppedein zegt (zoals altijd :D ) zo raak en treffend geschreven! Ik sluit mij daar maar bij aan :)

Ik moet morgen (21wk) voor de 20-wk echo. Blijft spannend of alles ok is.
En manlief denkt nog steeds dat het mogelijk is om míj het geslacht te laten weten zonder dat hij erachter komt voor de bevalling. Uhhuh... Dream on :+

Plop plopt wel steeds vaker en da's wel gezellig trouwens. Begin het (eindelijk) leuk te vinden, deze zwangerschap. Beetje jammer van de bekkenklachten die erger worden ondanks fysiotherapie. En de hormonen. En de schimmelinfectie }:|
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')