abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98998804
Wie is jullie favo politicus ooit. Nationaal en internationaal.

Nationaal: Hannie van Leeuwen

Internationaal: Franz Jozef Strauss

Wat een kanjers
  zondag 3 juli 2011 @ 21:44:55 #2
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_98998948
Boer Koekoek.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_98998984
Nationaal:

Internationaal:

zondag 3 juli 2011 @ 21:53:05 #4
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_98999409
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:44 schreef Ikbenserieus het volgende:
Boer Koekoek.
:Y
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 3 juli 2011 @ 22:05:16 #5
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99000164
Nationaal:

Wie zich afvraagt wie dit is: Dit is Johan Thorbecke. De enige echte Liberaal

Internationaal:

zondag 3 juli 2011 @ 22:17:19 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99000920
Nationaal

Voorspelbaar natuurlijk. Kan niet missen als D66'er. Hans van Mierlo is nog altijd de personificatie van D66. Alle ups en downs. Alle kwaliteiten en gebreken. Hij had het en was het. Vrijzinnig, studentikoos, beschaafd maar bovenal altijd redelijk.

Internationaal

Ondanks dat hij tegen het einde afbladderde blijft ook Tony Blair een held. Want wat was hij goed in zijn topjaren. Echt fenomenaal hoe hij in de 90's opkwam als jonge hond en een fris geluid neerzette. Die opmaat naar de verkiezingen van 1997 zijn echt een geweldig jongensboek.
pi_99001106
Nationaal:

Ik weet niet zeker of je hem wel een politicus kan noemen, maar een goed leider was hij zeker(Willem I dus)
Internationaal:

Een van de weinige goede VN-Leiders
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99001324

pi_99001402

"NOBODY FUCKS WITH FRANK DE GRAVE!!!" :(

En deze twee. Ik kan me nog steeds helemaal ziek lachen om dat filmpje. :')
pi_99001884
Nationaal: Gerrit Zalm

Zeer deskundige Minister van Financiën geweest. Een politicus met een duidelijke visie (dat is best zeldzaam voor een politicus :) ) op begrotingsbeleid waardoor de overheidsfinanciën een duurzaam gezonder karakter gekregen hebben.

Internationaal: Ron Paul

Voor dat ik Paul leerde kennen dacht ik dat er geen politici waren die de omvang en macht van de overheid drastisch wilden beperken. Paul hangt al jaren deze lijn aan en kan de keus voor die lijn ook vaak goed beargumenteren, dat waardeer ik wel.
pi_99002100
Hebben de Clinton aanhangers ook nog argumenten voor deze keuze? En dan doel ik natuurlijk op argumenten anders dan zijn amicale gedrag en goedlachse verschijning.
pi_99002193
Ik kan nu even geen afbeelding van hem vinden, maar ik vind Van Hall de beste minister van financiën.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99002544
Nationaal, daar moet ik nog even over nadenken. Ik moet bekennen dat ik simpelweg niet echt onder de indruk ben van Nederlandse politici.

Internationaal ga ik voor Franklin Delano Roosevelt. Dat lijkt een makkelijke keus, maar er is wel degelijk over nagedacht. Een linkse Amerikaanse president. Wat wil je nog meer?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99002843
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
Nationaal, daar moet ik nog even over nadenken. Ik moet bekennen dat ik simpelweg niet echt onder de indruk ben van Nederlandse politici.
Komt dat niet gewoon omdat je buitenlandse politici minder goed kent?
pi_99002846
Opvallend dat niemand Churchill nog heeft genoemd. Het is dat ik Mandela's enorme opoffering nog groter vind dan die van Churchill, maar dat is toch zeker wel mijn nummer 2. :)
pi_99003013
Nationaal; geen

Internationaal; Michael Collins

PWBF
pi_99003630
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Komt dat niet gewoon omdat je buitenlandse politici minder goed kent?
Je zit nou eenmaal minder dicht op buitenlandse politici. Dan krijg je minder mee van hun falen. Ik althans.
pi_99003703
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je zit nou eenmaal minder dicht op buitenlandse politici. Dan krijg je minder mee van hun falen. Ik althans.
Ja, dat bedoel ik. :Y Dat heb ik ook.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:13:47 #19
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99003937
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hebben de Clinton aanhangers ook nog argumenten voor deze keuze? En dan doel ik natuurlijk op argumenten anders dan zijn amicale gedrag en goedlachse verschijning.
In hoeverre Clinton echt invloed had op de economische groei van de VS verschillen de meningen, maar onder zijn leiding nam de werkloosheid in de VS af en het begrotingstekort werd een begrotingsoverschot.

Verder kan ik niet om zijn charisma heen. Vooral in het buitenlands beleid blonk hij daarin uit. De betrekkingen met onder andere Rusland en Vietnam verbeterde aanzienlijk.
pi_99003985
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

Voor dat ik Paul leerde kennen dacht ik dat er geen politici waren die de omvang en macht van de overheid drastisch wilden beperken. Paul hangt al jaren deze lijn aan en kan de keus voor die lijn ook vaak goed beargumenteren, dat waardeer ik wel.
Vóór Ron Paul had je al Ralph Nader, toch?

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef TimMer1981 het volgende:
Opvallend dat niemand Churchill nog heeft genoemd. Het is dat ik Mandela's enorme opoffering nog groter vind dan die van Churchill, maar dat is toch zeker wel mijn nummer 2. :)
Begrijp ik wel hoor, dat Churchill niet is genoemd. Die man had zijn merites, maar het was ook gewoon een ontzettende racist.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_99004150
Vind Clinton overigens drie keer niks.
pi_99004779
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:14 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Begrijp ik wel hoor, dat Churchill niet is genoemd. Die man had zijn merites, maar het was ook gewoon een ontzettende racist.
Dat is wel erg kort door de bocht.

Ten eerste was de tijdsgeest heel anders en ten tweede neemt het zijn prestaties als politicus niet weg. Vergeet niet dat hij degene was die de geallieerden uiteindelijk bij elkaar heeft gebracht en dus eigenlijk hij degene is die de belangrijkste schakel uit WOII was.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:37:02 #23
228921 poepa
Nergens vies van
pi_99004974
Nationaal: Drs. R.F.M. Lubbers.
Internationaal: Bill Clinton.
Daar sta je dan.
pi_99005229
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:32 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht.

Ten eerste was de tijdsgeest heel anders en ten tweede neemt het zijn prestaties als politicus niet weg. Vergeet niet dat hij degene was die de geallieerden uiteindelijk bij elkaar heeft gebracht en dus eigenlijk hij degene is die de belangrijkste schakel uit WOII was.
Ik dacht dat juist Churchill niet al te happy was met de deelname van Stalin?
  maandag 4 juli 2011 @ 00:46:18 #25
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_99007408
Even de knuppel in het hoenderhok!

Enorm respect voor hoe deze man op charismatische wijze op veel verschillende borden tegelijkertijd wist te schaken, en op het juiste moment het spelletje op het belangrijkste bord (dat van zijn familie) doorspeelde.
De PvdA heb ik verder niet zoveel mee, maar wat mij betreft mogen D66 en GL zich samenvoegen en Bos als lijsttrekker nemen.

Aangezien Mandela reeds genoemd is:
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_99007485
Pim Fortuyn :)

Heerlijk, de opschudding die hij veroorzaakte in de politiek _O_
  maandag 4 juli 2011 @ 00:53:49 #27
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99007655
Mijn favoriete politicus is onbekend, deed/doet oprecht diens werk, is niet omkoopbaar, slijmt niet, is wel eerlijk, geen allemans-vriend en komt dus vast niet hoog in de partij die hij oh zo trouw is en mede helpt opbouwen/behouden.
Het is de man/vrouw die gevraagd zou moeten worden als president.
maar ja, zelfs ik weet niet wie het was / is.... Het is wel vast een SPer.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 4 juli 2011 @ 00:54:16 #28
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_99007668
Nationaal: Pim Fortuyn

Internationaal: Hugo Chavez
pi_99007870
Nationaal:

Herman Wijffels
Eén van de weinige Nederlandse politici die ik echt een inspirerend figuur vind. Het klinkt misschien wat vreemd uit de mond van een D66'er, maar zijn denkbeelden hebben denk ik het meeste invloed op me gehad. Een man met visie; daarvan heb je er maar heel weinig.

Internationaal:

Marcus Aurelius
Beetje flauw natuurlijk, maar ik kon niet zo snel een inspirerend (hedendaags) internationaal politicus bedenken. Komt in zijn geschriften me als een wijs man over die wist hoe hij een volk moest leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2011 01:01:22 ]
pi_99007966

maandag 4 juli 2011 @ 01:19:46 #31
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99008339

Toch Thorbecke, hoewel hij ook zijn steekjes liet liggen is hij toch in mijn ogen de allerbelangrijkste liberaal die Nederland gekend heeft en één van de meest vormende politici van het vrije Nederland.

Bastiat, hoewel amper een politicus te noemen, maar wel zeer belangrijk in de koers na de Franse Revolutie en een van de meest invloedrijke denkers van het klassieke liberalisme.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_99008974
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nationaal: Gerrit Zalm
[ afbeelding ]

Zeer deskundige Minister van Financiën geweest. Een politicus met een duidelijke visie (dat is best zeldzaam voor een politicus :) ) op begrotingsbeleid waardoor de overheidsfinanciën een duurzaam gezonder karakter gekregen hebben.

Internationaal: Ron Paul
[ afbeelding ]

Bij mij precies hetzelfde :D
  maandag 4 juli 2011 @ 02:57:23 #33
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99010110
Nationaal:

Agnes Kant

Internationaal:

Jesse Ventura
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 4 juli 2011 @ 03:48:15 #34
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99010563
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_99010732
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:42 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik dacht dat juist Churchill niet al te happy was met de deelname van Stalin?
Hij was absoluut geen fan van de Russen inderdaad, maar zag wel de noodzaak van hun deelname in. Dat is één van de tekende dingen aan een groot politicus: onpopulaire beslissingen nemen die zelfs bij jezelf emotioneel niet lekker liggen, maar rationeel wel. :)

Churchill heeft heel veel dingen uit diplomatiek oogpunt gedaan; hij stond al te preken voor het parlement in Engeland toen niemand nog naar hem wilde luisteren omdat men helemaal geen zin in bonje had. Sterker nog: het merendeel van de Engelse regering had in de eerste periode geen moeite met Hitler en zijn club.

Pas toen bleek dat Hitler wel wat meer dan alleen Polen wilde hebben en Churchill het Engelse parlement voor de zoveelste keer wakkerschudde >als enige< werd er actie ondernomen. Dit werd gevolg door uitgebreide correspondentie met de VS, die helemaal niet happig waren op gezeik, laat staan in de ver-van-ons-bed-show in Europa.

Wat Churchill voor mij zo onderscheidt van andere politici is dat het land bij hem boven alles ging: zijn reputatie, zijn gezondheid, zijn geestelijke toestand (hij was vaak depressief) en zijn huwelijk. Koste wat koste moest hij Engeland en daarmee ook de wereld redden, puur vanuit een eerbare overtuiging; iets wat je praktisch nooit ziet bij politici.
pi_99011675
Nationaal durf ik niemand te noemen. Er is niemand die een goede visie had of heeft, niemand die mensen echt kan inspireren. Laten we wel wezen: Nederlandse politici zitten er om herkozen te worden, en niet om het land er beter van te laten worden. Het Nederlandse volk heeft daar ook niet de juiste houding voor, en een volk verdient de bestuurders die ze krijgt.

Internationaal gezien vond ik de Amerikaanse Founding Fathers wel wat hebben: die zagen niet alleen wat er allemaal fout was in de politiek, ze kwamen met een behoorlijk dichtgetimmerde grondwet (waren nog wel wat amandementen nodig) waar de Amerikanen vandaag nog profijt van hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_99011784
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 02:57 schreef Schenkstroop het volgende:

Internationaal:

[ afbeelding ]
Jesse Ventura
_O_ Wat een held. Een echte vrijdenker in alle betekenissen van het woord.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 4 juli 2011 @ 09:04:57 #38
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99011965
Binnenland:

Buitenland:

pi_99012021
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 01:01 schreef Friek_ het volgende:
Nationaal:

[ afbeelding ]

Herman Wijffels
Eén van de weinige Nederlandse politici die ik echt een inspirerend figuur vind. Het klinkt misschien wat vreemd uit de mond van een D66'er, maar zijn denkbeelden hebben denk ik het meeste invloed op me gehad. Een man met visie; daarvan heb je er maar heel weinig.
Helemaal mee eens.
pi_99014033
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:04 schreef betyar het volgende:
Binnenland:
[ afbeelding ]

Buitenland:

[ afbeelding ]
Wie is die pet?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 4 juli 2011 @ 11:12:12 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99014550
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wie is die pet?
Ik dacht al, zou ik een hele domme vraag stellen? :@
  maandag 4 juli 2011 @ 11:22:38 #42
33189 RM-rf
1/998001
pi_99014863
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:17 schreef Hexagon het volgende:
Nationaal

[ afbeelding ]

Voorspelbaar natuurlijk. Kan niet missen als D66'er. Hans van Mierlo is nog altijd de personificatie van D66. Alle ups en downs. Alle kwaliteiten en gebreken. Hij had het en was het. Vrijzinnig, studentikoos, beschaafd maar bovenal altijd redelijk.

Internationaal

[ afbeelding ]

Ondanks dat hij tegen het einde afbladderde blijft ook Tony Blair een held. Want wat was hij goed in zijn topjaren. Echt fenomenaal hoe hij in de 90's opkwam als jonge hond en een fris geluid neerzette. Die opmaat naar de verkiezingen van 1997 zijn echt een geweldig jongensboek.
Leuke keuzes, waarin ik zeker mee kan gaan...

Wat Blair betreft moet ik ook toegeven dat alhoewel na 200 hij qua beleid dat hij voorstond me rillingen geeft en ik vind dat hij ook nooit daarmee bereikt heeft wat hij claimde te bereiken, wekt Blair bij mij toch wél enorm veel respect voor de Politieke Wil die hij had en de wijze waarop hij dit deed.....

Blair bewes daarmee wél een democraat te zijn en de politieke lef te hebben een publieke discussie aan te gaan...
jammer dat zn doelstelling toen een inval in Irak was die volgens mij nog altijd géén werkelijke grond had én die uiteindelijk een nasleep kreeg die veel zwaarder, gewedladiger en duurder werd dan men voorheen durfde toegeven (alhoewel dat wél te voorzien was)...

Maar anderszijds, hoe Blair dat als Politicus nastreefde was volgens mij wel een voorbeeld van glansrijke Politieke Drijfkracht ...
Blair ging bv de publieke discussie wél aan en wist velen (helaas) te overtuigen met zn speechskills (bv ook een belangrijke speech in het Lagerhuis aand e vooravond van d stemming over de Oorlog tegen Irak die Blair ook won juist door die speech)

De betreffende speech:
alhoewel het streven nog steeds iets is war iuk tegen ben, is die speech wél een perfect voorbeeld van een sterke politicus die zijn wil kan doorzetten door deze enorm betrokken en overtuigend uit te leggen en te onderbouwen.

Tony Blair is zo'n politicus die je niet tegen je wilt hebben, maar aan je eigen kant

Verder,
Uit de nederlandse Politiek van de 19e eeuw:

Samuel van Houten

Liberaal, maar ook binnen de liberalen een 'vrijdenker' die bereid was buiten conformistische paden te denken, en ook bepaalde liberale 'kroonjuwelen' aan te vallen en oppositie tegen bv de Thorbeckianen te voeren:

Als bestuurder belangrijk bij het verruimen van het kiesrecht, alhoewel hij zelf altijd voor een 'inkomensaspect' was, een cijns-kiesstelsel waarbij enkel mensen die in staat zijn een inkomen te verdienen ook het recht hebben mee te beslissen, mensen die qua inkomen 'afhankelijk' zijn hebben dan geen kiesrecht (echter, het gegeven dat ze financieel afhankelijk zijn betekent ook dat ze kennen dus een verminderd besluit-vermogen dienen te hebben)..
Zijn Kieswet stelde normen waardoor in 1913 68% van de nederlandse (mannelijke) burgers kiesrecht had, voor 1896 was dat minder dan 25%.
Hierbij moet ik aanmerken dat het vooral de confessionele partijen waren die volop voordeel haalden van die verruiming van het kiesstelsel en de 'arme luyden' die nu mochten stemmen, en juist die Kieswet luidde het einde in van de macht en invloed van de Liberalen...

Voor decentralisatie en autonomie van regio's (en lagere besturseenheden), tegen een uitbreiding van Staatsbemoeienis.
Echter, terwijl hij an sich ook tegen staatsingrijpen op sociaal gebied en qua arbeidsomstandigehden was was hij wél de Initiator van de 'Kinderwet van van Houten'... Iets dat hij verklaarde ermee dat het geen staatsbemoeienis was, maar juist de staat hierbij een belangrijke drempel in de individuele ontwikkelingsvrijheid zekerstelde

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 04-07-2011 14:26:45 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 4 juli 2011 @ 11:24:56 #43
33189 RM-rf
1/998001
pi_99014916
quote:

[..]

Wie is die pet?
Josip Tito
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 4 juli 2011 @ 11:26:50 #44
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99014967
quote:

[..]

Wie is die pet?
Tito.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2011 @ 12:29:51 #45
137949 Disana
pi_99016967
Nederland, moeilijk. Nou vooruit:

Bevlogen mens die zichzelf te kort kon bewijzen.

Buitenland: Madeleine Albright.

http://en.wikipedia.org/wiki/Madeleine_Albright
Uiterst beschaafd en wist hoe je met mensen moest praten.
pi_99017202
nationaal Femke Halsema O+ :

Altijd scherp maar toch beleefd in debatten waar ze ook flink veel humor in gooide.

Internationaal vind ik moeilijker, maar ik heb altijd veel respect gehad voor de strijd van Neelie Kroes:

pi_99017502
Ik heb een paar favorieten...

1. Jan Marijnissen - Een verademing om een echte man van de straat in de politiek te zien. Een voormalig arbeider die tenminste echt weet wat er speelt bij de normale man. Daarnaast sprak Marijnissen altijd duidelijke taal dat voor iedereen te begrijpen was.

2. Frank de Grave - Eigenlijk puur omdat ik eens zijn hand heb mogen schudden (en samen met collega's) uitleg heb mogen geven over het bouwen van noodwoningen in Kosovo. De man was oprecht geïnteresseerd, gedroeg zich absoluut niet als een over het paard getilde gladjanus en had een goed gevoel voor humor.

3. Jan Pronk - Zelden zo'n gedreven man gezien. Wat kon hij toch heerlijk kwaad worden als iemand in zijn ogen onrecht aan werd gedaan. Ik was het zeker niet altijd met hem eens, maar zo gepassioneerd zie ik ze graag.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:49:06 #48
228921 poepa
Nergens vies van
pi_99017580
En Joop den Uyl niet te vergeten. Wat had die man een passie.
Daar sta je dan.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2011 @ 12:51:35 #49
137949 Disana
pi_99017660
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:49 schreef poepa het volgende:
En Joop den Uyl niet te vergeten. Wat had die man een passie.
Zie mijn post, was vergeten de naam te vermelden :)
  maandag 4 juli 2011 @ 12:55:07 #50
228921 poepa
Nergens vies van
pi_99017769
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Zie mijn post, was vergeten de naam te vermelden :)
Ik mis deze politicus wel.
Daar sta je dan.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2011 @ 12:58:09 #51
137949 Disana
pi_99017873
quote:
9s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:55 schreef poepa het volgende:

Ik mis deze politicus wel.
Hij was ook ineens weg. En er zijn nog wel bevlogen politici, maar niet meer van die leeftijd, iedereen die nog over is, is ergens op het pluche beland.
pi_99018059
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:04 schreef betyar het volgende:
Binnenland:
[ afbeelding ]

Buitenland: Tito

[ afbeelding ]
Hij mag dan wel in mijn UI staan, ik begin steeds meer te twijfelen hem. Vergeet niet dat hij ook maar een 'gewone Communistische dictator' was die veel tegenstanders uit de weg heeft geruimd.
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 4 juli 2011 @ 13:15:29 #53
228921 poepa
Nergens vies van
pi_99018441
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:03 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Hij mag dan wel in mijn UI staan, ik begin steeds meer te twijfelen hem. Vergeet niet dat hij ook maar een 'gewone Communistische dictator' was die veel tegenstanders uit de weg heeft geruimd.
Geldt dat niet voor de meeste dictators?
Daar sta je dan.
pi_99018509
quote:
5s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:15 schreef poepa het volgende:

[..]

Geldt dat niet voor de meeste dictators?
Jawel, maar in theorie hoeft dat niet per se :P
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99019863

Caesar

[ Bericht 78% gewijzigd door Romanus op 04-07-2011 14:01:09 ]
pi_99020710
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:37 schreef zatoichi het volgende:
nationaal Femke Halsema O+ :
................ debatten waar ze ook flink veel humor in gooide.

Halsema en humor :{ Twee uitersten als je het mij vraagt.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:32:19 #57
332258 huiz3nmarkt-0pt1m1st
kopen, kopen, kopen
pi_99021169
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:19 schreef PierreBetfair het volgende:

Halsema en humor :{ Twee uitersten als je het mij vraagt.
Ik moet altijd om haar lachen, wat een onnozel kind is het eigenlijk ook :')
Een eigen huis, een plek onder de zon
Zoals het klokje in het eigen huis tikt, tikt ze nergens
Oost, west, eigen huis best
Huren is voor de buren
pi_99028623
Enfin, mijn favoriet is...

...Kemal Atatürk. Zoals hij de gemoederen na de val van het Ottomaanse Rijk wist te bedaren en ondanks het nationale gevoel van onvrede en vernedering Turkije tot een succesvolle, moderne staat wist te maken! Menig politicus kan hier een puntje aan zuigen.

Edit: Ik ben geen Turk.
Sum es est, sumus estis sunt
  maandag 4 juli 2011 @ 18:03:35 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99029868
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:03 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

De liberale of kapitalistische bewindvoerders doen niks anders.
  maandag 4 juli 2011 @ 18:06:29 #60
177885 JoaC
Het is patat
pi_99029957
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Genocide?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_99030254
quote:

[..]

Er is enkel een klein verschil in grootte en omvang
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 4 juli 2011 @ 19:10:07 #62
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99032405
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:06 schreef JoaC het volgende:

[..]

Genocide?
Genocide op voornamelijk arme zwarte mensen. >:)
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  maandag 4 juli 2011 @ 19:57:43 #63
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99034300
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:10 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Genocide op voornamelijk arme zwarte mensen. >:)
Daar zorgt het minimumloon al voor.
Verwerpelijke en racistische maatregel :{w
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 juli 2011 @ 19:57:51 #64
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_99034305
Nationaal
W.J. Bos

Internationaal
Zullen we Nelson Mandela noemen of anders Tony Blair? Moeilijk, moeilijk. Ach weet je wat, ik kies voor Gandhi om geen keuze te hoeven maken.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_99034308
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:17 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Jawel, maar in theorie hoeft dat niet per se :P
Ho chi minh was wel een aardige communistische leider, alleen hou ik het erop dat hij te vroeg dood is gegaan; de macht was nog niet naar zijn hoofd gestegen :P

Hij wilde niet eens een grafmonument (die hij wel heeft gekregen van zijn volgelingen overigens....
  maandag 4 juli 2011 @ 20:01:52 #66
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_99034476
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 4 juli 2011 @ 20:03:55 #67
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99034577
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:06 schreef JoaC het volgende:

[..]

Genocide?
Complete dorpen uitmoorden en uitbranden om voor meer "vrijheid" onder het mom een communist is vijand nummer 1 is voor mij net zo erg.
Bombardementen uitvoeren op steden waarbij burgerslachtoffers vallen om een statement te maken maakt het niet minder erg om te doden, het westen legt ook zijn wil op door oorlogje te spelen in de wereld en mensen het liberalisme en kapitalisme door de strot te duwen.

Genocide is natuurlijk niet goed te praten, maar dat pleit de oorlogen die "wij" voeren om er beter van te worden niet goed.
  maandag 4 juli 2011 @ 20:03:58 #68
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_99034580
Ik wil ook nog William McDonough en Michael Braungard noemen. Zij hebben mij enorm geïnspireerd en mij verlost van het eco-pessimisme.
pi_99035183

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:33 schreef Leevancleef het volgende:
Enfin, mijn favoriet is...

[ afbeelding ]

...Kemal Atatürk. Zoals hij de gemoederen na de val van het Ottomaanse Rijk wist te bedaren en ondanks het nationale gevoel van onvrede en vernedering Turkije tot een succesvolle, moderne staat wist te maken! Menig politicus kan hier een puntje aan zuigen.

Edit: Ik ben geen Turk.
_O_
pi_99035359
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:01 schreef ouderejongere het volgende:
Nigel Farage _O_
Ik ben ook absoluut een fan van deze man. Alhoewel zijn onbeleefdheid buitenproportioneel is weet hij zijn boodschap compact te houden zonder af te doen aan daadkracht.
One man's trash, another man's treasure.
  maandag 4 juli 2011 @ 20:30:51 #71
244933 trovey
Nachtoele
pi_99035708
Ik heb er twee nationaal

Voor mijn tijd:

en bewust meegemaakt:

Internationaal ben ik nog even over aan het nadenken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 4 juli 2011 @ 20:57:19 #72
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_99037044
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:22 schreef Arkai het volgende:

[..]

Ik ben ook absoluut een fan van deze man. Alhoewel zijn onbeleefdheid buitenproportioneel is weet hij zijn boodschap compact te houden zonder af te doen aan daadkracht.
Wat heeft hij zoal bereikt?
  maandag 4 juli 2011 @ 20:58:30 #73
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_99037109
quote:

[..]

Of zou repressief gedrag niet gewoon inherent aan de mens kunnen zijn? :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_99038220
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:58 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:18:33 #75
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99038275
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:58 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Zeker, maar waarom is de ene onderdrukking wel goed en de ander niet?

Waarom post je zoiets niet als men over het communisme en onderdrukking begint? Nee, nu zit het opeens in de mensheid.

Wat maakt het liberalisme en kapitalisme zuiver van alle oorlogen en doden? Wat maakt het communisme fout aan alle oorlogen en doden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')