Komt dat niet gewoon omdat je buitenlandse politici minder goed kent?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
Nationaal, daar moet ik nog even over nadenken. Ik moet bekennen dat ik simpelweg niet echt onder de indruk ben van Nederlandse politici.
Je zit nou eenmaal minder dicht op buitenlandse politici. Dan krijg je minder mee van hun falen. Ik althans.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Komt dat niet gewoon omdat je buitenlandse politici minder goed kent?
Ja, dat bedoel ik.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je zit nou eenmaal minder dicht op buitenlandse politici. Dan krijg je minder mee van hun falen. Ik althans.
In hoeverre Clinton echt invloed had op de economische groei van de VS verschillen de meningen, maar onder zijn leiding nam de werkloosheid in de VS af en het begrotingstekort werd een begrotingsoverschot.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hebben de Clinton aanhangers ook nog argumenten voor deze keuze? En dan doel ik natuurlijk op argumenten anders dan zijn amicale gedrag en goedlachse verschijning.
Vóór Ron Paul had je al Ralph Nader, toch?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voor dat ik Paul leerde kennen dacht ik dat er geen politici waren die de omvang en macht van de overheid drastisch wilden beperken. Paul hangt al jaren deze lijn aan en kan de keus voor die lijn ook vaak goed beargumenteren, dat waardeer ik wel.
Begrijp ik wel hoor, dat Churchill niet is genoemd. Die man had zijn merites, maar het was ook gewoon een ontzettende racist.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef TimMer1981 het volgende:
Opvallend dat niemand Churchill nog heeft genoemd. Het is dat ik Mandela's enorme opoffering nog groter vind dan die van Churchill, maar dat is toch zeker wel mijn nummer 2.
Dat is wel erg kort door de bocht.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:14 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Begrijp ik wel hoor, dat Churchill niet is genoemd. Die man had zijn merites, maar het was ook gewoon een ontzettende racist.
Ik dacht dat juist Churchill niet al te happy was met de deelname van Stalin?quote:Op zondag 3 juli 2011 23:32 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht.
Ten eerste was de tijdsgeest heel anders en ten tweede neemt het zijn prestaties als politicus niet weg. Vergeet niet dat hij degene was die de geallieerden uiteindelijk bij elkaar heeft gebracht en dus eigenlijk hij degene is die de belangrijkste schakel uit WOII was.
Bij mij precies hetzelfdequote:Op zondag 3 juli 2011 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nationaal: Gerrit Zalm
[ afbeelding ]
Zeer deskundige Minister van Financiën geweest. Een politicus met een duidelijke visie (dat is best zeldzaam voor een politicus) op begrotingsbeleid waardoor de overheidsfinanciën een duurzaam gezonder karakter gekregen hebben.
Internationaal: Ron Paul
[ afbeelding ]
Voor dat ik Paul leerde kennen dacht ik dat er geen politici waren die de omvang en macht van de overheid drastisch wilden beperken. Paul hangt al jaren deze lijn aan en kan de keus voor die lijn ook vaak goed beargumenteren, dat waardeer ik wel.
Hij was absoluut geen fan van de Russen inderdaad, maar zag wel de noodzaak van hun deelname in. Dat is één van de tekende dingen aan een groot politicus: onpopulaire beslissingen nemen die zelfs bij jezelf emotioneel niet lekker liggen, maar rationeel wel.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:42 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik dacht dat juist Churchill niet al te happy was met de deelname van Stalin?
quote:Op maandag 4 juli 2011 02:57 schreef Schenkstroop het volgende:
Internationaal:
[ afbeelding ]
Jesse Ventura
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 4 juli 2011 01:01 schreef Friek_ het volgende:
Nationaal:
[ afbeelding ]
Herman Wijffels
Eén van de weinige Nederlandse politici die ik echt een inspirerend figuur vind. Het klinkt misschien wat vreemd uit de mond van een D66'er, maar zijn denkbeelden hebben denk ik het meeste invloed op me gehad. Een man met visie; daarvan heb je er maar heel weinig.
Wie is die pet?quote:Op maandag 4 juli 2011 09:04 schreef betyar het volgende:
Binnenland:
[ afbeelding ]
Buitenland:
[ afbeelding ]
Leuke keuzes, waarin ik zeker mee kan gaan...quote:Op zondag 3 juli 2011 22:17 schreef Hexagon het volgende:
Nationaal
[ afbeelding ]
Voorspelbaar natuurlijk. Kan niet missen als D66'er. Hans van Mierlo is nog altijd de personificatie van D66. Alle ups en downs. Alle kwaliteiten en gebreken. Hij had het en was het. Vrijzinnig, studentikoos, beschaafd maar bovenal altijd redelijk.
Internationaal
[ afbeelding ]
Ondanks dat hij tegen het einde afbladderde blijft ook Tony Blair een held. Want wat was hij goed in zijn topjaren. Echt fenomenaal hoe hij in de 90's opkwam als jonge hond en een fris geluid neerzette. Die opmaat naar de verkiezingen van 1997 zijn echt een geweldig jongensboek.
Josip Titoquote:
Zie mijn post, was vergeten de naam te vermeldenquote:Op maandag 4 juli 2011 12:49 schreef poepa het volgende:
En Joop den Uyl niet te vergeten. Wat had die man een passie.
Ik mis deze politicus wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Zie mijn post, was vergeten de naam te vermelden
Hij was ook ineens weg. En er zijn nog wel bevlogen politici, maar niet meer van die leeftijd, iedereen die nog over is, is ergens op het pluche beland.quote:
Hij mag dan wel in mijn UI staan, ik begin steeds meer te twijfelen hem. Vergeet niet dat hij ook maar een 'gewone Communistische dictator' was die veel tegenstanders uit de weg heeft geruimd.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:04 schreef betyar het volgende:
Binnenland:
[ afbeelding ]
Buitenland: Tito
[ afbeelding ]
Geldt dat niet voor de meeste dictators?quote:Op maandag 4 juli 2011 13:03 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Hij mag dan wel in mijn UI staan, ik begin steeds meer te twijfelen hem. Vergeet niet dat hij ook maar een 'gewone Communistische dictator' was die veel tegenstanders uit de weg heeft geruimd.
Jawel, maar in theorie hoeft dat niet per sequote:Op maandag 4 juli 2011 13:15 schreef poepa het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor de meeste dictators?
Halsema en humorquote:Op maandag 4 juli 2011 12:37 schreef zatoichi het volgende:
nationaal Femke Halsema:
................ debatten waar ze ook flink veel humor in gooide.
Ik moet altijd om haar lachen, wat een onnozel kind is het eigenlijk ookquote:Op maandag 4 juli 2011 14:19 schreef PierreBetfair het volgende:
Halsema en humorTwee uitersten als je het mij vraagt.
De liberale of kapitalistische bewindvoerders doen niks anders.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:03 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Hij mag dan wel in mijn UI staan, ik begin steeds meer te twijfelen hem. Vergeet niet dat hij ook maar een 'gewone Communistische dictator' was die veel tegenstanders uit de weg heeft geruimd.
Genocide?quote:Op maandag 4 juli 2011 18:03 schreef betyar het volgende:
[..]
De liberale of kapitalistische bewindvoerders doen niks anders.
Er is enkel een klein verschil in grootte en omvangquote:Op maandag 4 juli 2011 18:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Genocide op voornamelijk arme zwarte mensen.quote:
Daar zorgt het minimumloon al voor.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:10 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Genocide op voornamelijk arme zwarte mensen.
Ho chi minh was wel een aardige communistische leider, alleen hou ik het erop dat hij te vroeg dood is gegaan; de macht was nog niet naar zijn hoofd gestegenquote:Op maandag 4 juli 2011 13:17 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jawel, maar in theorie hoeft dat niet per se
Complete dorpen uitmoorden en uitbranden om voor meer "vrijheid" onder het mom een communist is vijand nummer 1 is voor mij net zo erg.quote:
quote:Op maandag 4 juli 2011 17:33 schreef Leevancleef het volgende:
Enfin, mijn favoriet is...
[ afbeelding ]
...Kemal Atatürk. Zoals hij de gemoederen na de val van het Ottomaanse Rijk wist te bedaren en ondanks het nationale gevoel van onvrede en vernedering Turkije tot een succesvolle, moderne staat wist te maken! Menig politicus kan hier een puntje aan zuigen.
Edit: Ik ben geen Turk.
Ik ben ook absoluut een fan van deze man. Alhoewel zijn onbeleefdheid buitenproportioneel is weet hij zijn boodschap compact te houden zonder af te doen aan daadkracht.quote:
Wat heeft hij zoal bereikt?quote:Op maandag 4 juli 2011 20:22 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik ben ook absoluut een fan van deze man. Alhoewel zijn onbeleefdheid buitenproportioneel is weet hij zijn boodschap compact te houden zonder af te doen aan daadkracht.
Of zou repressief gedrag niet gewoon inherent aan de mens kunnen zijn?quote:Op maandag 4 juli 2011 18:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Of zou repressief gedrag niet gewoon inherent aan de mens kunnen zijn?
Zeker, maar waarom is de ene onderdrukking wel goed en de ander niet?quote:Op maandag 4 juli 2011 20:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Of zou repressief gedrag niet gewoon inherent aan de mens kunnen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |