Lekker!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
We gaan vanavond lamskarbonaadjes eten
ik heb het idee dat je, als je zwaarst 65 is en je streef 61, sowieso niet zo heel erg hoeft af te vallen voor je gezondheid... toch?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:59 schreef Laureline het volgende:
Lijstje vandaag:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
T: pannekoek met bruine suiker, 3 cappuccino
L: boterham met roerei, vanilleyoghurt
T: 4 toastjes filet americain, 2 toastjes paturain
T: boterham oude kaas, boterham chorizo
D: bruine bonen met spek, groente-omelet met chilisaus
T: glaasjes rosé en chips
Eigenlijk vind ik het, zoals jullie aan mijn lijstje zien, wel prettig om weer op m'n zwaarst (65 kg) te zijn, dan kan ik onbeperkt alles eten en drinkenWeet alleen niet of het verstandig is weer een lange tijd op dit gewicht te blijven hangen, laatst kreeg ik het ook al niet 'terug' op 61 kg. Maar ik las net in het vorige topic dat je als jojo (wat ik eeuwig doe) toch redelijk gezond bent
mjaah, ik was een 1/2 seconde sad....maar daarna bedacht ik me wat jij zegt iddquote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
AurumKlinkt allemaal mega-intensief, heel knap dat je dat gedaan hebt! En dan ook nog 2e worden met bootcamper van de dag
Dat word je niet snel lijkt me, dus wees niet zo streng voor je cuuuurves
![]()
Mooizo! Niks niet natte krant, vers-van-de-pers eerderquote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:56 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, ik was een 1/2 seconde sad....maar daarna bedacht ik me wat jij zegt idd
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sigme, wat doe je! Snel editten!![]()
[..]
Mooizo! Niks niet natte krant, vers-van-de-pers eerder
Youuu have not seen aaaanything </pinguinsvanMadagascar-handbeweginkjes>quote:
Je bedoelt deze?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:59 schreef sigme het volgende:
Ewelina, zo te zien ook een mooi jurkje, maar ik vind jouw standaardpose jou figuur niet mooi laten uitkomen. Ik meen me je te herinneren in een Chinees aandoend jurkje in een moordpose..
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:10 schreef Viking84 het volgende:
Meh, alweer honger dankzij pipo's die om half 5 al gaan koken. Nootjes heb ik al genoeg gehad, heb ook nog een banaan bij m'n lijstje gedaan... rijstwafel dan en evt nog een beschuit met pindakaas.
Wie zijn dat?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:10 schreef Ml-etje het volgende:
Zit naar Albert en Charlene te kijken die kijken echt niet blij zeg
Monacoquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wie zijn dat?
En later alleen gaan eten is ook weer zo sneu. Heb het wel op gekregen, maar dit wil ik dus niet weer zo. En dat zal ook niet snel gebeuren aangezien ik vrijwel altijd kook.
Oh jaquote:
Nee, hij had net afgewassen en vond het logisch om meteen daarna te gaan koken. "Ik kook altijd om half 5 als ik ga koken." Mannenquote:Gewoon even samen bepalen hoe laat jullie etenof moest hij weg?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh ja. Naja, ik zou ook niet blij zijn als ik met Albert moest trouwen
.
[..]
Nee, hij had net afgewassen en vond het logisch om meteen daarna te gaan koken. "Ik kook altijd om half 5 als ik ga koken." MannenNaja, t was wel lekker
.
Ja die ja. In jouw standaardpose word je teveel van onderaf gefotografeerd - bij de foto's van vandaag is de 2e in dat opzicht iets beter dan de 1e. Volgens mij lijk je daardoor topzwaar en dat ben je niet (op die fraaie voorgevel na dan).quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:09 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je bedoelt deze?
[ afbeelding ]
Dat is ook wel een extreem flatterende foto. Het is me nooit gelukt die te evenaren
Eens! Ik denk dat je door de camera hoger te plaatsen een mooier effect krijgt op de foto's!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja die ja. In jouw standaardpose word je teveel van onderaf gefotografeerd - bij de foto's van vandaag is de 2e in dat opzicht iets beter dan de 1e. Volgens mij lijk je daardoor topzwaar en dat ben je niet (op die fraaie voorgevel na dan).
De mijne die ik vandaag gekocht heb is echt drop dead gorgeous (Lyla)quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:53 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben weer lingerie aan het kijken op the interwebz, gewoon even kijken wat er allemaal is (beurs gaat ff op slot nu). Ik wil Freya Halle nog steeds en Antoinette ook
.
Ik ben echt compleet verliefd op Halle, echt helemaal mijn kleuren ookquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:59 schreef Ewelina het volgende:
[..]
De mijne die ik vandaag gekocht heb is echt drop dead gorgeous (Lyla)Jammer dat ze 'm niet in andere kleuren hebben (ik moet nog een zwarte bh hebben).
En een plunge model, dus ze geven een prachtige vorm aan je borsten.![]()
Plunge is een soort push-up maar dan voor grote maten. Staat bij mij prachtig.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben echt compleet verliefd op Halle, echt helemaal mijn kleuren ook. Ff kijken wat plunge eigenlijk is
.
Hm, Halle schijnt ook plunge te zijn. En hij lijkt qua model op mijn eerste setje (weet alleen niet hoe die heet, donkergroen met roze bloemetjes).quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:08 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Plunge is een soort push-up maar dan voor grote maten. Staat bij mij prachtig.
Ik vind veel dingen leuk.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:24 schreef Viking84 het volgende:
Whooh. Het moet moeilijk zijn om jou te zijn!. Ik vind maar een paar echt prachtig, dat scheelt weer
.
*Mischaboks*quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Deze had ik en de mischa. Die hierboven is op het model minder dan in het echie
Ja, en daar ga ik dus altijd voor.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:26 schreef Viking84 het volgende:
Cassie (m'n eerste Freya) is idd plunge. Dat verklaart waarom die beha anders zit dan m'n nieuwe. Cassie heeft toch iets meer dat WHAM!-effect.
Nu is er sale, en behoorlijk wat Freya in de aanbieding.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:30 schreef Perruche het volgende:
Ik wil ook nieuw ondergoed! Maar niet online kopen, alleen in de winkel. Bijenkorf verkoopt Freya, morgen eens even kijken
Bij de Bijenkorf?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nu is er sale, en behoorlijk wat Freya in de aanbieding.
En ik kocht er uiteraard 1 uit de nieuwe collectie.
Jaquote:
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:37 schreef Ml-etje het volgende:
Mijn Mr kijkt zijn ogen uitmet al die bh foto's
Ik heb die medicatie ookquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:38 schreef zwahiel het volgende:
Hola dames!
* zwahiel zit weer eventjes op 't bankje.
Nieuwe medicijnen tegen de hooikoorts gekregen. En nu houd ik heel erg veel vocht vast waardoor ik opgeblazen ben als een ballon én veel teveel eet waardoor wat kilo's erbij gekregen heb.
Daarnaast, wat te losbandig geleefd (lees weinig gesport) en de cirkel is weer rond. Daar gaat gelukkig weer 't e.e.a. aan gebeurenTot die tijd lurk ik weer 's mee
Hoe heb je het voor elkaar gekregen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:51 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik heb die medicatie ookToch mijn zus eens naar alternatieven vragen. Ben nu weer een week gestopt (of nou ja, vergeten m'n pillendoos bij te vullen
krijg ik spijt van zodra ik weer enorme koppijn krijg).
Nou, filmpje omgezet, muziek eronder en aftitelingKwaliteitsverlies vind ik alleen niet acceptabel (je moet echt weten dat wij het zijn wil je zien wie er door het beeld lopen). Dus toch maar dinsdag iemand van ICT er eens naar laten kijken.
Poging 1: online via Zamzar. Files waren groot en witte blokken in beeldquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen?
Ik heb heel vaak met rare formaten te maken en dan zoek ik gewoon een converter. Lukt 9 van de 10 keer dan (zolang je geen stomme trial hebt die slechts een deel vh bestand omzet)
gewoon ruk. Broeken passen niet meer, al mijn t-shirts zijn te klein. Bah! Al mijn toffe shirts enzo...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:51 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik heb die medicatie ookToch mijn zus eens naar alternatieven vragen. Ben nu weer een week gestopt (of nou ja, vergeten m'n pillendoos bij te vullen
krijg ik spijt van zodra ik weer enorme koppijn krijg).
Nou, filmpje omgezet, muziek eronder en aftitelingKwaliteitsverlies vind ik alleen niet acceptabel (je moet echt weten dat wij het zijn wil je zien wie er door het beeld lopen). Dus toch maar dinsdag iemand van ICT er eens naar laten kijken.
Die 40 kilometers doen me dit doen:quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:07 schreef anna82 het volgende:
Zitten mooie BH's tussen, maar aangezien ik nul tiet heb, is Freya aan mij niet besteed!
En nu ga ik jullie shockeren (choqueren) met mijn lijst:
O: halfvolle kwark met bosbessen, banaan en havermout
T: 2 liga's
T: boterham omelet, boterham worst met augurk
T: mini-nuts
T: boterham omelet
T: thee met een koekje
T: tomatensoep met stukjes kip en lente-uitjes + een klein stokbroodje
T: boterham worst met augurk
T: mini-mars
T: stokbrood met franse worst
D: heerlijke pasta met broccoli en een mixje van van alles gemaakt door het vriendje
T: mini-bros
B: 40 km van Amsterdam naar Zandvoort met een paar omweggetjes, mooi hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:30 schreef Syrena het volgende:
Ik had vandaag een tikje genante conversatie met mijn moeder, en het eindigde ermee dat:IeuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:
Vond ik ook. Ze had het met vriendinnen erover gehad, en die hadden haar iets aangeraden, maar zoals altijd wist ze de naam niet meerquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:32 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
vind het wel goed eigenlijk dat erover gesproken kan worden
Het was inderdaad heerlijk! De zon is wel verraderlijk, zit nu met een verbrand neusjequote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vind het een beschaafd lijstje voor iemand die 40 km heeft gewandeld!
Volgens mij was het ook perfect wandelweer. Niet te warm, niet te koud en een lekker zonnetje.
Oh myquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:41 schreef Syrena het volgende:
[..]
Vond ik ook. Ze had het met vriendinnen erover gehad, en die hadden haar iets aangeraden, maar zoals altijd wist ze de naam niet meergelukkig had ik mijn research jaren geleden al gedaan en advies gekregen van Erodome indertijd
na een fiasco met het Etos huismerk
Zou willen dat het konquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet er niet aan dénken om zulke conversaties met m'n moeder te hebben, echt niet.
Ik doe mijn 5 morgen, ben heel benieuwd hoe het gaat.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:45 schreef anna82 het volgende:
[..]
Het was inderdaad heerlijk! De zon is wel verraderlijk, zit nu met een verbrand neusjeben niet helemaal bijgelezen, heb jij die 5 nog gedaan?
Haha Ml, thanks!
lol! Tevens: gatverdamme!!!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk dat het eerder over een grote bockwurst ging dan een slavink anna.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:54 schreef anna82 het volgende:
Kun je ook krentenbrood met paranoten maken?
Maar lekker hoor, zelfgebakken brood!
Hehehehe.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:00 schreef Syrena het volgende:
Ik heb weer genoeg aangericht, ik ga slapen
Ja sorry, maar ik heb een fascinatie ontwikkeld!quote:
Oh je was zo dichtbijquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:05 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ja sorry, maar ik heb een fascinatie ontwikkeld!
Nu het hier zo rustig is kan ik wel vertellen dat vriendje en ik zijn gestrand bij de laatste 8 van Het Blok. Dat vind ik jammer, want ik had bovengenoemde graag willen delen met de rest van NL!
Vonden wij ook! Maar nu hebben we zoveel leuke plannen gemaakt, dat het maar goed is dat we niet 10 weken aan het werken/klussen/slapen zijn.quote:
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:14 schreef anna82 het volgende:
[..]
Vonden wij ook! Maar nu hebben we zoveel leuke plannen gemaakt, dat het maar goed is dat we niet 10 weken aan het werken/klussen/slapen zijn.
Ga het programma natuurlijk wel boycotten
Wat jammer dat ik niet kan! Anders zou ik er serieus over nadenkenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, nog mensen die zin hebben om mee te doen met dit: http://www.drekrees.nl/
Als je vandaag een beetje netjes eet dan is er niks aan de hand...soort verkapte balansdagquote:Op zondag 3 juli 2011 08:35 schreef Phaidra het volgende:
Lijst van gister:
O: speltboterham nutella
T: koffie met melk, stroopwafel
L: 2 speltboterhammen met fricandeau + likje mayo, 1 kapje met chocohoning
B: 25 min wandelen (naar winkelcentrum en weer terug)
T: kwart hamburger, hapje spareribs, cornetto (zo'n proefgeval, iets kleiner dan gewone)
T: slankie-bonbon
D: doradefilet, aardappelpuree en salade van sla, tomaat, komkommer en honing-mosterddressing, glas wijn
T: sroopwafel
T: plakje grillworst, blokje kaas, glas wijn
Wat veel! En ik weet ook best dat er te veel suiker in zit en er groente / fruit mist.
Vandaag weer een dag en zometeen gaan we 13 km wandelen. Niks vergeleken bij Anna.
quote:
hola. Ik ben wel 3x wakker geworden van het geluid van een dikke vlieg ofzo in m'n slaapkamer, maar ik kan hem niet vinden. En nu vraag ik me af of ik dat geluid gedroomd heb of dat ik gek ben geworden...quote:
hey, maar pas je wel op jezelf dat je jezelf niet blesseerd, enzo?quote:Op zondag 3 juli 2011 10:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ruim 5 km in 36:30 ofzo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En wederom geen centje pijn!Conditioneel ging het eigenlijk ook wel gewoon goed (ik had iig niet enorm de behoefte om te stoppen en op adem te komen)!
![]()
![]()
![]()
Nu hoef ik er nog maar 16 km bij te trainen in 97 dagen.
Dat, maar dan met een tquote:Op zondag 3 juli 2011 10:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hey, maar pas je wel op jezelf dat je jezelf niet blesseerd, enzo?
Vergeet niet dat mijn lichaam gewend is aan veel sporten. Voor de enkel liep ik 3 keer per week hard, en ging ik 3 keer per week naar de sportschool.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat, maar dan met een t. Ik ben er niet echt gerust op, HPKW. Je wilt wel érg veel in korte tijd.
Dat ook! Ik luister naar mijn lichaam. Als het pijn doet, dan stop ik echt wel.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:41 schreef loveli het volgende:
Henk lijkt me nuchter genoeg om binnen het haalbare te blijven.
Ik pak vaak de aanbiedingen erbij als leidraad of het topicquote:Op zondag 3 juli 2011 09:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap dat Anna dus niet mee gaat doen aan Het Blok? Wat bedoel je met 'gestrand bij de laatste acht'? Hoe werkt zo'n selectieprocedure?.
Ik ga zo een weekmenu in elkaar flansen. 1 dag heb ik al, want ik moet restjes opmaken
.
Ik wist dat er iets fout ging, maar kon de vinger niet op de zere plek leggen...quote:Op zondag 3 juli 2011 10:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat, maar dan met een t. Ik ben er niet echt gerust op, HPKW. Je wilt wel érg veel in korte tijd.
Idd, maar kan me wel voorstellen dat het frustrerend is. Dat heb ik ook met het Engels. Als ik er een tijdje niks mee doe (wat niet zo vaak gebeurt, want ik kijk genoeg series om het niveau enigszins op peil te houden), merk ik ook dat ik er echt weer in moet komen.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:13 schreef Ewelina het volgende:
Niet zo heel gek Jagar, zo veel Nederlands gebruik je natuurlijk nu niet.
ja, maarzelfs elke dag hier lezen en typen is niet genoeg....en daarnaast bel ik ook nog regelmatig met familie en vrienden. En hoewel nn engels goed is en ik me goed uit kan drukken en ik zelfs in het engels droom zal het nooit zo goed worden apa mb nederlands ooit was. De subtiele dingen en nuances mis ik...quote:Op zondag 3 juli 2011 11:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idd, maar kan me wel voorstellen dat het frustrerend is. Dat heb ik ook met het Engels. Als ik er een tijdje niks mee doe (wat niet zo vaak gebeurt, want ik kijk genoeg series om het niveau enigszins op peil te houden), merk ik ook dat ik er echt weer in moet komen.
Nee, dat is anders want engels is niet je moedertaal en hoe goed je het ook spreekt zal het altijd een tweede taal blijven...ik vind het ook niet erg dat ik in het engels soms ergens niet op kan komen...ik vind het erg naar dat ik mm moedertaal nog maar op zon laag niveau spreek. het voelt belemmerend ofzo...quote:Op zondag 3 juli 2011 11:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik herken het idd met engels. De eerste dagen op vakantie heb ik echt het gevoel alsof ik een ontzettend accent heb en verschrikkelijk naar woorden moet zoeken, en dan na een paar dagen gaat het steeds beter.![]()
Maar het zijn idd de kleine dingetjes waar je over blijft struikelen.
Zo heeft een Amerikaanse zich rotgelachen om de uitdrukking "de man met de hamer tegenkomen". Dat noemen zij "hitting the wall". Maar "meeting the man with the hammer" vond ze ook wel een mooie en ging ze erin houden.
quote:Op zondag 3 juli 2011 11:37 schreef Ewelina het volgende:
Aangesproken door de shoppingsprees van gisteren?
Nee, wil wat zaken voor in mm huis kopen. En eventueel een paar hempjes ofzo...quote:Op zondag 3 juli 2011 11:37 schreef Ewelina het volgende:
Aangesproken door de shoppingsprees van gisteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Ik heb inmiddels ook door dat alhoewel iedereen mijn Engels de hemel in prijst, ik heel veel nuances echt niet kan aanbrengen in een andere taal. Dat frustreeeeertquote:Op zondag 3 juli 2011 11:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Nee, dat is anders want engels is niet je moedertaal en hoe goed je het ook spreekt zal het altijd een tweede taal blijven...ik vind het ook niet erg dat ik in het engels soms ergens niet op kan komen...ik vind het erg naar dat ik mm moedertaal nog maar op zon laag niveau spreek. het voelt belemmerend ofzo...
Anyway, il zit in de trein naar stockholm. eens wat winkelen....
quote:Op zondag 3 juli 2011 11:40 schreef Ml-etje het volgende:
Recept Paprika'sDank! Maar die ga ik vrijdag wel even halen, ben 's middags toch vrij en onze tassen zijn al vol genoeg, gok ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(moeten op de fiets
)
Niet meer actief op Fok!
quote:Op zondag 3 juli 2011 12:06 schreef Perruche het volgende:
ik heb net een kampioen puzzel opgelost en in de hoop een fiets te winnen, mijn oplossing ingesproken
Maar hoeveel spreek je nu nog echt Nederlands? Ik neem eigenlijk aan dat dat alleen is als je bij je ouders bent ofzo. En daar zul je merken dat het na een paar dagen alweer veel beter gaat.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, dat is anders want engels is niet je moedertaal en hoe goed je het ook spreekt zal het altijd een tweede taal blijven...ik vind het ook niet erg dat ik in het engels soms ergens niet op kan komen...ik vind het erg naar dat ik mm moedertaal nog maar op zon laag niveau spreek. het voelt belemmerend ofzo...
Anyway, il zit in de trein naar stockholm. eens wat winkelen....
Wow! Je krijgt van mij de:quote:Op zondag 3 juli 2011 12:06 schreef Perruche het volgende:
ik heb net een kampioen puzzel opgelost en in de hoop een fiets te winnen, mijn oplossing ingesproken
quote:Op zondag 3 juli 2011 12:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wow! Je krijgt van mij de:
[ afbeelding ]
Ik heb gepraktquote:Op zondag 3 juli 2011 12:12 schreef Viking84 het volgende:
@ MI: ik heb geen keukenmachine, wel een blender. Is dat erg?
Herinner je je nog mijn cakebeslag in de blender?quote:Op zondag 3 juli 2011 12:12 schreef Viking84 het volgende:
@ MI: ik heb geen keukenmachine, wel een blender. Is dat erg?
quote:Op zondag 3 juli 2011 12:16 schreef Ewelina het volgende:
Herinner je je nog mijn cakebeslag in de blender?
Laatste keer dat ik cake maakte was er geen electriciteit nodig.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:16 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Whehequote:Op zondag 3 juli 2011 12:16 schreef Ewelina het volgende:
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Cake in de blenderquote:Op zondag 3 juli 2011 12:16 schreef Ewelina het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/topic/1220502#63275320quote:Op zondag 3 juli 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Whehe.
Toen ik dat typte zag ik idd al voor me hoe het gehakt zo lekker vast zou plakken. Dus ik ga ook prakken!.
Ja toch? Zelf gebruiken we er 2 van en die zitten nu echt niet meer lekker en de andere 2 zitten nog heerlijk... dat zegt wel voldoende.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik denk wel dat je van stoelen van 150 euro mag verwachten dat ze langer dan 2 maanden goed blijven MI.
quote:Op zondag 3 juli 2011 12:22 schreef Ewelina het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/topic/1220502#63275320
Een paar dagen later heb ik dan ook een staafmixer gekocht.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]dat werkt dus niet
Gewoon met een garde en handjes
Ga shoppen.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:28 schreef loveli het volgende:
Meh. Niks leuks om aan te trekken met net-niet-weer
Heb me gewoon in korte broek en topje gehesenquote:Op zondag 3 juli 2011 12:28 schreef loveli het volgende:
Meh. Niks leuks om aan te trekken met net-niet-weer
150 euro per stoel vind ik best veel geldquote:Op zondag 3 juli 2011 12:24 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja toch? Zelf gebruiken we er 2 van en die zitten nu echt niet meer lekker en de andere 2 zitten nog heerlijk... dat zegt wel voldoende.
Maandag maar even bellen met de vraag of ze iemand langs sturen.
Ah handigquote:Op zondag 3 juli 2011 12:28 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Een paar dagen later heb ik dan ook een staafmixer gekocht.
Ja ik hoopte op minimaal3 jaarquote:Op zondag 3 juli 2011 12:29 schreef Ewelina het volgende:
[..]
150 euro per stoel vind ik best veel geldKom op, dan moet dat toch wel een tijdje goed blijven,
Zeker, hoewel ik hem eerlijk gezegd zelden gebruik. Maar bij het maken van muffins is ie fijn. (Cakes lukken nog steeds niet, maar dat ligt denk ik aan mijn oven)quote:
Dat ja!quote:Op zondag 3 juli 2011 12:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik denk wel dat je van stoelen van 150 euro mag verwachten dat ze langer dan 2 maanden goed blijven MI.
Wat falerig van die gast!quote:Op zondag 3 juli 2011 12:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja ik hoopte op minimaal3 jaar
Maar die verkoper deed voorkomen alsof we de goedkoopste stoelen uit de winkel hadden en niet teveel moesten verwachten pfff
Mijn IKEA stoeltjes van 45,- per stuk functioneren al ruim 3 jaar uitstekend.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat ja!
Bovendien, al waren het stoelen van 50 euro, dan nog mag je verwachten dat ze even meegaan, lijkt me.
Teruggaan en een andere verkoper aanspreken. Of dezelfde en melden dat ie rotzooi verkoopt. Want als ie zo reageert vermoed ik namelijk dat hij weet dat het flutstoelen zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja ik hoopte op minimaal3 jaar
Maar die verkoper deed voorkomen alsof we de goedkoopste stoelen uit de winkel hadden en niet teveel moesten verwachten pfff
Ga gewoon de service afdeling bellen en vragen of ze iemand langs sturen omdat de kussens dermate ingezakt zijn dat ze niet meer goed zitten en dat binnen 2 maanden.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Teruggaan en een andere verkoper aanspreken. Of dezelfde en melden dat ie rotzooi verkoopt. Want als ie zo reageert vermoed ik namelijk dat hij weet dat het flutstoelen zijn.
quote:Op zondag 3 juli 2011 12:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wow! Je krijgt van mij de:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 juli 2011 12:40 schreef Ml-etje het volgende:
Ga de pup maar eens in de tummytub (een emmer dus) zetten, ze was zo dom in haar eigen plasje te gaan liggen
Will doquote:Op zondag 3 juli 2011 12:40 schreef Perruche het volgende:
Oh ja MI gewoon teruggaan hoor. Wij hebben ook stoelen van rond de 150 en die doen het na 4 aar nog prima!
Ik ga zo eens naar buiten, zo'n dingetje tegen muggen kopen, kleding terugbrengen (bye bye H&M maat 38) en wat boodschappen. Vanavond neemt de mr. me mee uit eten. Pizza.
Oeh je hebt ook "The Hoose at Pooh's Neuk", ofwel, The House at Pooh-Corner oidsquote:Yin day, when Christopher Robin and Winnie-the-Pooh and Wee Grumphie were aw haein a crack thegither, Christopher Robin feenished whit he had in his mooth and said lichtsomely: 'I saw a Huffalamp the-day, Wee Grumphie'
quote:'I'm Pooh,' said Pooh. 'I'm Teeger,' said Teeger. 'Oh!' said Pooh, for he hadna ever seen a craitur like this afore. 'Does Christopher Robin ken aboot ye?' 'Of coorse he does,' said Teeger. 'Weel,' said Pooh, 'it's the howe-dumb-deid o the nicht, which is a braw time for gaun tae sleep. And the morn's morn we'll hae some hinny for oor breakfast. Dae Teegers like hinny?' 'They like awthin,' said Teeger cheerily. 'Weel, if they like gaun tae sleep on the flair, I'll awa back tae ma bed,' said Pooh...
Hihiquote:Op zondag 3 juli 2011 13:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Net gezien @ Bol.com: Winnie the Pooh, in het Scots
[..]
Oeh je hebt ook "The Hoose at Pooh's Neuk", ofwel, The House at Pooh-Corner oids
[..]
Als ik het evt vlees gewoon in de vriezer leg en de avond tevoren eruit haal, blijft er nog wel enige flexibiliteit overquote:Op zondag 3 juli 2011 14:48 schreef Isabeau het volgende:
Dat is de reden dat ik voor 4 dagen per week de menu's plan en niet voor 7, zodat er nog allerlei flexibiliteit over is, Viking. Dan kan je 's avonds nog zeggen dat je liever wat anders wilt vanavond, of een recept wilt uitproberen van iemand of uit eten wilt
quote:Op zondag 3 juli 2011 14:51 schreef Viking84 het volgende:
We zullen zien hoe het werkt. Ik vind het iig al fijn dat ik nu niet meer elke dag stress heb om wat ik ga eten en dan vervolgens maar naar junkfood grijp.
Ik ben niet zo creabea met eten dat ik zomaar even kan bedenken wat ik allemaal bij elkaar kan gooien.. Ga miss wel creabea worden, want het gaat nu wel gebeuren dat er dingen overblijven die op moetenquote:Op zondag 3 juli 2011 14:53 schreef MarMar het volgende:
Ik bestel altijd een lading groente voor de hele week waarvan een paar dingen sneller op moeten dan andere dingen, vlees in de vriezer, maar een weekmenu maak ik nooit.
Meer iets als "wat ligt er nog in de koelkast en wat maken we daarvan", pasta rijst en aardappels heb ik altijd op voorraad en kruiden uien en knoflook en meer van dat ook, dus er valt altijd wel wat van te brouwen.
Jahaaa, behalve dan dat ik het zelfs te veel moeite vind om nog iets te gaan ontdooien als ik uit m'n werk komquote:Op zondag 3 juli 2011 16:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Amsel, is het voor jou (sowieso voor iedereen eigenlijk) geen idee om te zorgen voor een behoorlijke voorraad van dingen in de vriezer en van potjes groente en andere lang houdbare zaken, zodat je altijd een fatsoenlijke maaltijd kunt maken, maar niet aan het einde van de week veel dingen hoeft weg te gooien?
Ik krijg serieus hoofdpijn van cleartype. Probeer dan continue scherp te stellen met mn ogen en dat lukt niet. In IE9 is ook alles cleartype en om die reden ben ik meteen overgestapt naar firefoxquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ach, zo'n ramp is het toch ook weer niet? Ik vind het wel grappig voor een dagje
Dat bericht heb ik ook gehoord ja. Die soort stufi zou <1000 per maand zijn. Zie daar maar eens een huis van te huren in Amsterdamquote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:02 schreef Mini. het volgende:
[..]
Als je erover nadenkt is het ook erg weinig, net als Jagär heb ik een tweejarige ("prestige") master en best wel wat praktijkervaring. Maar goed, dat weet je van tevoren.
Sterker nog, ik las laatst weer ergens zo'n plan om AIO's meer gelijk te stellen met studenten en van een soort stufi te laten leven. Dat kun je toch niet nog vier jaar lang verwachten van mensen die al een jaar of 25 zijn en een universitaire studie af hebben. Eén van mijn collega-AIO's straks zit ook op een soort beurs waardoor hij wel hetzelfde nettosalaris krijgt maar geen pensioen opbouwt, geen WW krijgt etc. Dat vind ik echt te gek voor woorden. Dan mag ik nog blij zijn dat ik gewoon een echte aanstelling krijg.
Het wordt zo net WGR hier...
wow, dan wordt het bijna een roeping zegquote:Op zondag 3 juli 2011 16:29 schreef Chicolate het volgende:
Dat bericht heb ik ook gehoord ja. Die soort stufi zou <1000 per maand zijn. Zie daar maar eens een huis van te huren in Amsterdam.
Hehehehe, dat is idd vrij kansloos.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:26 schreef Amsel het volgende:
[..]
Jahaaa, behalve dan dat ik het zelfs te veel moeite vind om nog iets te gaan ontdooien als ik uit m'n werk komIk ben echt een beetje een ramp wat dat betreft
Ja maar het idee was dan ook om het mogelijk te maken studentenwoningen te huren. Gelukkig hebben we daar geen tekort aan in Amsterdamquote:Op zondag 3 juli 2011 16:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
wow, dan wordt het bijna een roeping zeg
Mwaah, niet helemaal mee eens. Ik betaal 350 euro huur (incl servicekosten, Mark betaalt de andere helft vd huur) en ik vind 1000 euro dan best wel weinig. Als je eenmaal van de uni bent, wil je ook wel een keer gaan sparen en je studenteninboedel vervangen door een grotemenseninboedel (als je daar om geeft dan, ik nietquote:Op zondag 3 juli 2011 16:32 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja maar het idee was dan ook om het mogelijk te maken studentenwoningen te huren. Gelukkig hebben we daar geen tekort aan in Amsterdam. En dan is het een prima bedrag om van te leven. Netto tenminste. Ik verdien nu minder.
Mijn huur is 330 incl alles na aftrek huurtoeslag. Mijn boodschappen kosten 100 per maand. Mijn gemiddelde inkomsten zijn momenteel 600 euro per maand incl stufi en ik heb alsnog genoeg kunnen sparen voor een dure camera en twee keer op vakantie. Dus voor mij is 1000 netto echt wel veel. Al komen daar 'later' natuurlijk wel reiskosten ed bij.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mwaah, niet helemaal mee eens. Ik betaal 350 euro huur (incl servicekosten, Mark betaalt de andere helft vd huur) en ik vind 1000 euro dan best wel weinig. Als je eenmaal van de uni bent, wil je ook wel een keer gaan sparen en je studenteninboedel vervangen door een grotemenseninboedel (als je daar om geeft dan, ik niet) en dan is 1000 euro netto niet echt veel.
Ja, dat. Bovendien vallen veel fiscale voordelen die je als student hebt ook weg, je OV valt weg en mag je wel je studieschuld gaan terugbetalen. Zoveel is 1000,- netto dan helemaal niet...quote:Op zondag 3 juli 2011 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mwaah, niet helemaal mee eens. Ik betaal 350 euro huur (incl servicekosten, Mark betaalt de andere helft vd huur) en ik vind 1000 euro dan best wel weinig. Als je eenmaal van de uni bent, wil je ook wel een keer gaan sparen en je studenteninboedel vervangen door een grotemenseninboedel (als je daar om geeft dan, ik niet) en dan is 1000 euro netto niet echt veel.
Welke fiscale voordelen? Huurtoeslag en zorgtoeslag zijn afhankelijk van inkomen dacht ik?quote:Op zondag 3 juli 2011 16:38 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, dat. Bovendien vallen veel fiscale voordelen die je als student hebt ook weg en mag je wel je studieschuld gaan terugbetalen. Zoveel is 1000,- netto helemaal niet...
Je krijgt als student zijnde vaak korting, bijvoorbeeld op film- concert- en museakaartjes, krantenabonnementen, bij de bank of bij de kapper oid. Zodra je geen student meer bent vallen die voordeeltjes weg en dat kan harder oplopen dan je denkt.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:39 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Welke fiscale voordelen? Huurtoeslag en zorgtoeslag zijn afhankelijk van inkomen dacht ik?
Voor die kortingen heb ik een CJP, die je tot je 30e kunt aanvragen, en ik ga bijna nooit naar musea of film. Kapper bij de kappersschool is gratis. Ik zeg niet dat 1000 netto ruim is, maar het is ruim genoeg om van te leven als je een lage huur hebt.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je krijgt als student zijnde vaak korting, bijvoorbeeld op film- concert- en museakaartjes, of bij de kapper oid. Zodra je geen student bent vallen die voordeeltjes weg en dat kan harder oplopen dan je denkt.
Jaja, ik moest voor al die voordeeltjes wel een ov-jaarkaart laten zien en die had ik op het eind van mijn studie niet meer. Nog wel student, dat dan weer wel.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:40 schreef Ewelina het volgende:
Je krijgt als student zijnde vaak korting, bijvoorbeeld op film- concert- en museakaartjes, krantenabonnementen, bij de bank of bij de kapper oid. Zodra je geen student meer bent vallen die voordeeltjes weg en dat kan harder oplopen dan je denkt.
En vergeet niet dat papa en mama dan niets meer bijdragen.
Collegekaart voldoet bij mij ook (OV heb ik ook niet meer)quote:Op zondag 3 juli 2011 16:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jaja, ik moest voor al die voordeeltjes wel een ov-jaarkaart laten zien en die had ik op het eind van mijn studie niet meer. Nog wel student, dat dan weer wel.
Het is niets in vergelijking wat je elders kunt verdienen in een normale baan op niveau. Nogal schraal.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:37 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn huur is 330 incl alles na aftrek huurtoeslag. Mijn boodschappen kosten 100 per maand. Mijn gemiddelde inkomsten zijn momenteel 600 euro per maand incl stufi en ik heb alsnog genoeg kunnen sparen voor een dure camera en twee keer op vakantie. Dus voor mij is 1000 netto echt wel veel. Al komen daar 'later' natuurlijk wel reiskosten ed bij.
Ja dat is waar. Ik dacht tot een week geleden dat het plafond na mn studie rond de 2500 zou liggen. Ik zou echt niet weten waar ik al dat geld aan uit zou moeten geven buiten kleding, vakantie en fotografiespullenquote:Op zondag 3 juli 2011 16:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is niets in vergelijking wat je elders kunt verdienen in een normale baan op niveau. Nogal schraal.
Dat wel, maar je moet ook niet de hele tijd gaan vergelijken met andere mensen. Ik verdien ook geen WO-salaris nu, Mark ook niet, maar het is rúim voldoende voor ons. Ik zou echt niet weten wat ik met 2000 euro netto zou moeten doen. Ja nog meer sparenquote:Op zondag 3 juli 2011 16:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is niets in vergelijking wat je elders kunt verdienen in een normale baan op niveau. Nogal schraal.
Sparen!quote:Op zondag 3 juli 2011 16:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Ik dacht tot een week geleden dat het plafond na mn studie rond de 2500 zou liggen. Ik zou echt niet weten waar ik al dat geld aan uit zou moeten geven buiten kleding, vakantie en fotografiespullen.
Ja, dat geldt voor mij dus ook.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat wel, maar je moet ook niet de hele tijd gaan vergelijken met andere mensen. Ik verdien ook geen WO-salaris nu, Mark ook niet, maar het is rúim voldoende voor ons. Ik zou echt niet weten wat ik met 2000 euro netto zou moeten doen. Ja nog meer sparen. Moet straks wel flink gaan terugdokken aan de DUO, maar zelfs dat kan uit als ik een salaris op dit niveau behoud.
Ik wil onderzoeker worden he?quote:Op zondag 3 juli 2011 16:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sparen!. En een plafond van 2500 euro na een studie scheikunde? Joh, daar begín je mee! Jij gaat bakken met geld binnenslepen straks
.
Een hoogleraar verdient ca. 5000,- bruto p/m? Aardig salarisje hoor.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik wil onderzoeker worden he?Ik weet wel, als ik later een goede baan heb, wil ik een veel te dure auto. Gewoon omdat het kan. Een audi ofzo
.
Ik zit nog steeds een beetje in de studentenmodus wat geld uitgeven betreftquote:Op zondag 3 juli 2011 16:56 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, dat geldt voor mij dus ook.
Ik kan zat bedenken hoorLeuk huisje, reizen, hobby's, leuke kleding, uitjes etc. En niet vergeten te sparen.
Ja maar voor je daar bent ... UD betaalt vast ook wel goed, maar die banen zijn dungezaaid en daar moet je écht goed voor zijn. Nouja, ik ben qua bijbaantjes in ieder geval bezig een leuk CV op te bouwen.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:58 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Een hoogleraar verdient ca. 5000,- bruto p/m? Aardig salarisje hoor.
Ik niet. Maar ik heb nu ook wel ietsje meer te besteden dan de gemiddelde student denk ik.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds een beetje in de studentenmodus wat geld uitgeven betreft.
Ik heb nog niet eens mijn rijbewijs, sterker nog ik heb nog nooit een rijles gehad. Maar ik vind die dure bakken grappig ofzo?quote:Op zondag 3 juli 2011 16:59 schreef Viking84 het volgende:
En auto's interesseren mij niet. Maar goed, dat kan nog wel veranderen over een paar jaar
.
Jij werkt er gewoon naast, dat is anders.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:59 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik niet. Maar ik heb nu ook wel ietsje meer te besteden dan de gemiddelde student denk ik.
Hoewel ik ook goed van minder kan rondkomen hoor.
Ik was vroeger echt een big spender, maar nu geef ik vrij moeilijk geld uit (al geloven jullie dat vast niet nu ik beha's en jurkjes enzo heb besteldquote:Op zondag 3 juli 2011 17:01 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens mijn rijbewijs, sterker nog ik heb nog nooit een rijles gehad. Maar ik vind die dure bakken grappig ofzo?
Ik ben goed in optimaal gebruik maken van weinig geld, ik zou niet weten hoe het is om niet zuinig te zijn. Dat zal wel wennen worden. Gelukkig hoef ik daar voorlopig niet aan te denken.
Verstandig.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij werkt er gewoon naast, dat is anders.
Ik heb van 2001 tot 2008 gestudeerd, daarna moest ik rondkomen van een bijstandsuitkering, daarna weer van stufi, toen kreeg ik vier maanden salaris en daarna moest ik weer leven van m'n spaargeld. Dus ik denk dat ik voorlopig nog wel even rekening blijf houden met mindere tijden, dat gevoel gaat pas weg als ik een vaste baan heb waar alles lekker loopt.
Ik kan bijzonder goed spenden, gezien mijn kledinguitgaven deze maand (ik overweeg om nog een ander jurkje te kopenquote:Op zondag 3 juli 2011 17:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik was vroeger echt een big spender, maar nu geef ik vrij moeilijk geld uit (al geloven jullie dat vast niet nu ik beha's en jurkjes enzo heb besteld). Denk altijd na: heb ik iets wel écht nodig, heb ik niet iets anders dat dat ook kan? Ik heb zo'n bakbeest v/e tv die het prima doet, dus zie geen reden om hem te vervangen. Monitor idem dito, laptop ook en zo kan ik voor van alles wel een reden verzinnen om niet iets nieuws te hoeven kopen. Best vermoeiend zo nu en dan
. Optimaal gebruik maken van weinig geld kan ik ook: dingen kopen op Groupon en shopVIP
.
Haha zoiets heb ik ook wel. Al hou ik van mooie spullen en dan spaar ik gewoon net zo lang tot ik een nieuwe pc/camera/lens kan kopen. Nu heb ik in mn hoofd dat ik een smartphone en een nieuwe lens wil, maar moet daarvoor eerst de zomervakantie door zijn en dan kijken wat er nog over is. Want ik heb sinds maart geen echt werk meer (bewust). Wat losse klusjes her en der, maar ik leef momenteel van mn stufi, vakantiegeld en belastingteruggave. Lijkt me wel fijn om 'later' te kunnen denken 'leuk shirt, staat me goed, kopen' ipv 'leuk shirt maar het is te duur dus ik ga het niet eens passen'.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik was vroeger echt een big spender, maar nu geef ik vrij moeilijk geld uit (al geloven jullie dat vast niet nu ik beha's en jurkjes enzo heb besteld). Denk altijd na: heb ik iets wel écht nodig, heb ik niet iets anders dat dat ook kan? Ik heb zo'n bakbeest v/e tv die het prima doet, dus zie geen reden om hem te vervangen. Monitor idem dito, laptop ook en zo kan ik voor van alles wel een reden verzinnen om niet iets nieuws te hoeven kopen. Best vermoeiend zo nu en dan
. Optimaal gebruik maken van weinig geld kan ik ook: dingen kopen op Groupon en shopVIP
.
Ik ben benieuwd of ik die psychologische rem ook houd als ik nog eens een echt goed betaalde baan heb. Soms kan ik iets namelijk best betalen, maar dan doe ik het niet, omdat het "gewoon te duur" is. Dan klopt het prijskaartje wat eraan hangt niet met wat ik ervoor wil betalen.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:07 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Haha zoiets heb ik ook wel. Al hou ik van mooie spullen en dan spaar ik gewoon net zo lang tot ik een nieuwe pc/camera/lens kan kopen. Nu heb ik in mn hoofd dat ik een smartphone en een nieuwe lens wil, maar moet daarvoor eerst de zomervakantie door zijn en dan kijken wat er nog over is. Want ik heb sinds maart geen echt werk meer (bewust). Wat losse klusjes her en der, maar ik leef momenteel van mn stufi, vakantiegeld en belastingteruggave. Lijkt me wel fijn om 'later' te kunnen denken 'leuk shirt, staat me goed, kopen' ipv 'leuk shirt maar het is te duur dus ik ga het niet eens passen'.
Ik bedenk dan altijd of ik het écht heel graag wil hebben of het goed door iets anders vervangbaar is.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik die psychologische rem ook houd als ik nog eens een echt goed betaalde baan heb. Soms kan ik iets namelijk best betalen, maar dan doe ik het niet, omdat het "gewoon te duur" is. Dan klopt het prijskaartje wat eraan hangt niet met wat ik ervoor wil betalen.
Dat heb ik vrij regelmatigquote:Op zondag 3 juli 2011 17:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik die psychologische rem ook houd als ik nog eens een echt goed betaalde baan heb. Soms kan ik iets namelijk best betalen, maar dan doe ik het niet, omdat het "gewoon te duur" is. Dan klopt het prijskaartje wat eraan hangt niet met wat ik ervoor wil betalen.
Geldt voor kleren meestal nietquote:Op zondag 3 juli 2011 17:11 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik bedenk dan altijd of ik het écht heel graag wil hebben of het goed door iets anders vervangbaar is.
Nee, zoals dat jurkje.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geldt voor kleren meestal niet. En voor schoenen ook niet. Ik vrees dat ik ook nog wel een paar paar nieuwe zomerschoenen wil. Die overal bij passen
.
Zal miss ook met m'n opvoeding te maken hebben (al lijkt dat me ergens ook stug, aangezien ik op andere vlakken juist totaal tegen m'n opvoeding in ga). Mijn ouders (vooral mijn moeder) zijn vooral zuinig. Naar de andere kant vh dorp fietsen omdat een bepaald artikel daar goedkoper is, eigenlijk nooit uit eten gaan en ook nooit een terrasje pakken, want zelfgemaakt eten is het lekkerst en thee drinken kun je thuis ook wel. En idd: bepaalde dingen zijn gewoon te duur, daar beginnen we niet aanquote:Op zondag 3 juli 2011 17:13 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat heb ik vrij regelmatig. Ben ook benieuwd of dat bij mij ooit nog weg gaat.
Hmmm, misschien zet ik me daar juist tegen af. Mijn moeder wilde nooit op een terrasje koffie oid drinken omdat het te duur was, kocht goedkope kleding (ook als het duurdere kledingstuk vééél mooier en kwalitatief beter was) en vooral ook simpele kleding, lelijk ondergoed en schoenen onder het motto 'praktisch'.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zal miss ook met m'n opvoeding te maken hebben (al lijkt dat me ergens ook stug, aangezien ik op andere vlakken juist totaal tegen m'n opvoeding in ga). Mijn ouders (vooral mijn moeder) zijn vooral zuinig. Naar de andere kant vh dorp fietsen omdat een bepaald artikel daar goedkoper is, eigenlijk nooit uit eten gaan en ook nooit een terrasje pakken, want zelfgemaakt eten is het lekkerst en thee drinken kun je thuis ook wel. En idd: bepaalde dingen zijn gewoon te duur, daar beginnen we niet aan. Ben echt opgegroeid in een huis vol koopjes en reclamestickers
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu nauwelijks praktische kleding en schoenen. Draag weinig spijkerbroeken en vooral veel mooie jurkjes en rokjes
Nou ja, het kan wel naar werk, maar het is geen simpele kleding.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Omdat ik niet 3 uur in de rij wil staan op 2e paasdag bij de Intratuin zoals mijn vader.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Waarom 20 E meer betalen voor precies hetzelfde?
Internetbestellingquote:Op zondag 3 juli 2011 17:20 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Omdat ik niet 3 uur in de rij wil staan op 2e paasdag bij de Intratuin zoals mijn vader bijvoorbeeld.
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:19 schreef uniekhoorn het volgende:
verdien 1630 netto per maand met 28 uur, daar zit een zaterdag en zondag bij in. Best netjes.
Geef bijna geen geld uit aan uiterlijke dingen maar juist wel aan dit soort weekendjes weg, daar hou ik zo van
Boodschappen haal ik veelal uit de reclame, electronica en huishoudelijke artikelen zoek ik de goedkoopste op internet.
Mijn vader heeft nog niet zo door hoe dat werkt.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:21 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
InternetbestellingGa ook geen 2 uur in de rij staan
Zondag is 300%, dat tikt wel aan.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]Dat is netjes zeg, Uniek, je verdient meer dan ik voor minder uren, maar je werkt ook een keer in het weekend, dus dat compenseert ook wel weer.
En ja, weekendjes weg. Willen wij ook nog als M vrij is over een paar weken.
Nee, ik ga samen met Mark een weekendje wegquote:Op zondag 3 juli 2011 17:26 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zondag is 300%, dat tikt wel aan.
Ga jij niet alleen even weg? Of wil je met M op vakantie? Of weet je het nog niet?
Ewelina, vooral duurdere apparatuur scheelt behoorlijk he?
Zeker, de elektronicazaak bij mij op het plein was 200,- duurder. Voor 50,- meer had ik het wel gedaan- ivm garantie- maar ja, dit scheelde gewoon teveel. Was iets van 650,- kwijt.quote:Op zondag 3 juli 2011 17:26 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ewelina, vooral duurdere apparatuur scheelt behoorlijk he?
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:19 schreef uniekhoorn het volgende:
verdien 1630 netto per maand met 28 uur, daar zit een zaterdag en zondag bij in. Best netjes.
Geef bijna geen geld uit aan uiterlijke dingen maar juist wel aan dit soort weekendjes weg, daar hou ik zo van
Boodschappen haal ik veelal uit de reclame, electronica en huishoudelijke artikelen zoek ik de goedkoopste op internet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kind is duurder denk ik; alle beesten samen kosten zo'n 100 per maand. Alleen dingen als afrastering of schuurtje bouwen is duur (maar da's incidenteel... )ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Zolang er consumenten zijn die het kopen hoef ik er een verkoper, die het zelf aangeeft, niet zo nodig op aan te spreken. Een toko als Seats and Sofa's heeft volgens mij alleen maar kwalitatief inferieure meubels en toch bestaat die winkel en zijn er mensen die daar hun bank kopen.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Teruggaan en een andere verkoper aanspreken. Of dezelfde en melden dat ie rotzooi verkoopt. Want als ie zo reageert vermoed ik namelijk dat hij weet dat het flutstoelen zijn.
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:49 schreef sigme het volgende:
Het ene huisje is afbetaald, het andere niet zo erg duur. Hypotheek is zoiets als 140,- pmnd (maar we betalen niet af dus de restschuld ter grootte van het gehele aankoopbedrag blijft openstaan.ik denk idd dat mijn kids eerder 100 per week dan 100 per maand kostenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kind is duurder denk ik; alle beesten samen kosten zo'n 100 per maand. Alleen dingen als afrastering of schuurtje bouwen is duur (maar da's incidenteel... )
Iemand kwam laatst met het kulverhaal dat een kat 1000 euro per jaar kost (geen kattenliefhebber die zag dat wij er twee hebben) een nul eraf is realistischer in ons geval.
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:49 schreef sigme het volgende:
Het ene huisje is afbetaald, het andere niet zo erg duur. Hypotheek is zoiets als 140,- pmnd (maar we betalen niet af dus de restschuld ter grootte van het gehele aankoopbedrag blijft openstaan.De mini zal ook zoiets kosten denk ik, zolang er geen dure schoolboeken of school/collegegeld in het spel zijn. Ik vond het bedrag zo grappig, het is precies hetzelfde als ons streefbedrag om gemiddeld per maand binnen te krijgen om prettig rond te komen, terwijl onze levens zo helemaal anders zijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kind is duurder denk ik; alle beesten samen kosten zo'n 100 per maand. Alleen dingen als afrastering of schuurtje bouwen is duur (maar da's incidenteel... )
Ik lees nu dat Marmar eerder op 100 euro per week zit voor de kids, hoe kan dat dan?Heb je er heel veel, of wordt het vanaf de middelbare school ineens heel duur?
Als je t lijstje bekijkt, zie je dat t beleg allemaal apart wordt geteld en dan valt het nog wel mee. Vier boterhammen/stukken brood, lekker toch?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:19 schreef Ml-etje het volgende:
Woow Uniek
Lijstje tot nu toe:
O: 2 boterhammen krentenbrood (zelfgebakken met nootjes erdoor)
T/L: Niets ontbijt was 11 uur
T: bak met rode kruisbessen(300 gr minimaal)
D: Enchilladas door de Mr met groene paprika, tomaat,courgette, ui, gehakt enz.
T: IJs en/of nectarine en nog wat nootjes.
Voor het weekend voor mijn doen best netjes.
ik vind het maar weinig!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:19 schreef Ml-etje het volgende:
Woow Uniek
Lijstje tot nu toe:
O: 2 boterhammen krentenbrood (zelfgebakken met nootjes erdoor)
T/L: Niets ontbijt was 11 uur
T: bak met rode kruisbessen(300 gr minimaal)
D: Enchilladas door de Mr met groene paprika, tomaat,courgette, ui, gehakt enz.
T: IJs en/of nectarine en nog wat nootjes.
Voor het weekend voor mijn doen best netjes.
Klinkt goed Vik! Je hele weekmenu ziet er eigenlijk heel erg lekker uit!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:25 schreef Viking84 het volgende:
Zo, D was erg lekker!. Gnocchi met spinazie en tuinbonen gekookt in slagroom. Nog wat citroensap erdoor en geserveerd met geraspte gran padano. Mmmm
. Dag 1 vh weekmenu is een succes
. Dag 2 wordt dat ook, want dan eten we ovenchili met tortillachips
![]()
. In de Turkse tortilla van woensdag heb ik ook al veel zin!
Ja!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:28 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Klinkt goed Vik! Je hele weekmenu ziet er eigenlijk heel erg lekker uit!
Je zal zien dat je van niks, heel veel kan maken en dat het heel smakelijk is
wat weinig, sigme!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:30 schreef sigme het volgende:
• havermoutpap
• stuk brownie
• uur wandelen
• stuk brownie
• 1 port
• uitgebakken speklapjes, in spekvet geroerbakte paksoi, in spekvet gebakken witte rijst, pindasaus
• 1 pils
• toe: ik denk brownie en bananenrozijnencustardpudding
Je hebt gelijk! Ik ben een maaltijd vergetenquote:
Ja inderdaadquote:Op zondag 3 juli 2011 18:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je t lijstje bekijkt, zie je dat t beleg allemaal apart wordt geteld en dan valt het nog wel mee. Vier boterhammen/stukken brood, lekker toch?.
Weinig? Kan nog wel een bakje yoghurt toevoegen straks maar kan nu geen pap meer zeggenquote:Op zondag 3 juli 2011 18:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind het maar weinig!
Mijn lijstje is niet al te best:
O1: stukje stokbrood met roomboter en hagelslag
O2: yoghurt met halve mango en all bran
B: lang door stockholm sjokken
L: bruin broodje ham en kaas
T: klein zakje (40 gram) chips, halve liter cola, 50 gram chocola
D: zelfgemaakte volkorenpizza met tomatensaus, rauwe ham en mozerella.
Morgen weer groentes.
Lekkerquote:Op zondag 3 juli 2011 18:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Haai!
Lijstje:
O: 2 croissantjes met roomboter, koffie met melk
L: 3 boterhammen met roomkaas en tomaat
T: ijsje bosvruchten & yoghurt in de stad (tevens een keimooi stoeltje gehaald bij rachmaninov)
B: geitjes aaien![]()
D: salade met aardappel, paprika, witlof en spekjes en honing-mosterddressing
T: meloen (1pp)
T: stukje chocola bij de koffie
We hebben samen de helft van de complete brownie gegeten, dus ik een kwart.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:37 schreef Viking84 het volgende:
En ook niet echt een gezond lijstje met al die brownies.
quote:Op zondag 3 juli 2011 19:00 schreef sigme het volgende:
[..]
We hebben samen de helft van de complete brownie gegeten, dus ik een kwart.
Dat levert:
1 ei
20 gr studentenhaver
35 gr boter
35 gr bloem
75 gr suiker
20 gr cacao
Maar het is wel lekker![]()
En er is nog een halve(gelukkig kan het goed ingevroren worden
).
Ghe.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:02 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
die suiker hé, gister ook uit staan proberen hoe weinig suiker een krentenbrood kan bevatten
Maar ik heb al allemaal avondmaaltijden voor de komende dagen, dat is het puntquote:Op zondag 3 juli 2011 18:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Verse spinazie over Vik?
2 eitjes breken, tomaatje snijden, spinazie erbij, kaas,champignon, wat ui, beetje melk, zout/peper/nootmuskaat/beetje sojasaus, alles bij elkaar roeren, rustig bakken met deksel op de pan.
Tadaa een maaltijdroerei
Als lunch? Of een spinaziesalade (mits je verse gekocht hebt) ?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar ik heb al allemaal avondmaaltijden voor de komende dagen, dat is het punt.
Moeilijk mensquote:Op zondag 3 juli 2011 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doe er een klein beetje door maar zonder kan inmiddels ookquote:Op zondag 3 juli 2011 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe.
Het meeste maak ik tegenwoordig met zoetstof, maar dat leek me bij dit gebak niet gepast.
Hoe weinig suiker kan er in een krentenbrood? (Volgens mij deed ik er nooit suiker door)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet thuis rond lunchtijd, maar kan hem mss meenemen als spinaziesalade idd.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:17 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Als lunch? Of een spinaziesalade (mits je verse gekocht hebt) ?
Daarbij is aspartaam niet hittebestendig dus kan je er maar beter niet mee bakkenquote:Op zondag 3 juli 2011 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe.
Het meeste maak ik tegenwoordig met zoetstof, maar dat leek me bij dit gebak niet gepast.
Hoe weinig suiker kan er in een krentenbrood? (Volgens mij deed ik er nooit suiker door)
quote:Op zondag 3 juli 2011 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb geen aspartaam! Dat is smerig! Ik heb hittebestendige vloeibare zoetstof.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:18 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Daarbij is aspartaam niet hittebestendig dus kan je er maar beter niet mee bakken. Met supermarktzoetstof tenminste, je hebt ook speciaal spul dat wel bakbestendig is.
Ik heb een kilo colakogels voor 1.20 meegekregen. Er werd 3.99 aangeslagen terwijl op het kaartje 2.50 stond dus daar zei ik wat van en de jongen die het moest controleren zei toen dat het 1.20 moest zijn. Dat is de prijs van een zakje 5x kleiner. Nouja
. Wat ik met een zak colakogels moet is meer de vraag.
quote:Op zondag 3 juli 2011 19:17 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Doe er een klein beetje door maar zonder kan inmiddels ook
Ik eet alles zonder zout/peper/suiker maar mijn Mr vindt dat helemaal niks dus die laat ik langzaam wennen
Mijn lijstje voor deze weeken komende week,ik maak al jaren lijstjes omdat ik echt maar 1x per week boodschappen doe (super, groentenboer en bakker indien nodig ook slager).Ik maak geen lijstjes, en ik weet ook niet altijd wat we gaan eten. Vandaag was ik spek en bonen van plan, maar het werd spek, rijst en paksoi. Ik doe eenmaal per maand boodschappen en dan een keer per week haal ik zuivel. Nu ik bijna geen moestuin heb moet ik bij die wekelijkse boodschappen ook groente kopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hihi. Nee ik heb een zwak voor Napoleon snoepquote:Op zondag 3 juli 2011 19:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb geen aspartaam! Dat is smerig! Ik heb hittebestendige vloeibare zoetstof.
Met colakogels kan je bouwvakkers beschieten in hun pauze?
Ook niet als je werkt?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik maak geen lijstjes, en ik weet ook niet altijd wat we gaan eten. Vandaag was ik spek en bonen van plan, maar het werd spek, rijst en paksoi. Ik doe eenmaal per maand boodschappen en dan een keer per week haal ik zuivel. Nu ik bijna geen moestuin heb moet ik bij die wekelijkse boodschappen ook groente kopen.
Ja mits je niet tegelijk post met de laatste poster danquote:Op zondag 3 juli 2011 19:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hihi. Nee ik heb een zwak voor Napoleon snoep. Ik doe hard mijn best om ze niet op te eten maar op te voeren aan andere mensen.
Wow er staat nu een rode waarschuwing 'dit topic sluit automatisch over 7 posts' boven het invoerveld. Dan weet isa volgende keer ook dat ze door een slotje heen gaat.
Als ik werk is het koken / plannen niet echt anders dan nu, maar ik heb wel eens weeklijstjes gemaakt in drukke werkperiodes zodat ik het nadenken achterwege kon laten.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ook niet als je werkt?
Ik hou wel van een beetje structuur dus dat is de reden dat ik het doe. Soms met het resultaat dat er iets de vriezer in moet wegens overschot
Ga weer naar buiten
Ik moest opeens denken aan een recept dat hier rondgezwerfd heeft, waarbij je een kip moest vullen met knof via zn kontquote:Op zondag 3 juli 2011 19:32 schreef sigme het volgende:
Restjes gaan in de vriezer of in de lunch van de dag erna of in de varkens.
Rondgezworvenquote:Op zondag 3 juli 2011 19:34 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik moest opeens denken aan een recept dat hier rondgezwerfd heeft, waarbij je een kip moest vullen met knof via zn kont. *mental image met levende varkens*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |