Ik ben niet zo creabea met eten dat ik zomaar even kan bedenken wat ik allemaal bij elkaar kan gooien.. Ga miss wel creabea worden, want het gaat nu wel gebeuren dat er dingen overblijven die op moetenquote:Op zondag 3 juli 2011 14:53 schreef MarMar het volgende:
Ik bestel altijd een lading groente voor de hele week waarvan een paar dingen sneller op moeten dan andere dingen, vlees in de vriezer, maar een weekmenu maak ik nooit.
Meer iets als "wat ligt er nog in de koelkast en wat maken we daarvan", pasta rijst en aardappels heb ik altijd op voorraad en kruiden uien en knoflook en meer van dat ook, dus er valt altijd wel wat van te brouwen.
Jahaaa, behalve dan dat ik het zelfs te veel moeite vind om nog iets te gaan ontdooien als ik uit m'n werk komquote:Op zondag 3 juli 2011 16:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Amsel, is het voor jou (sowieso voor iedereen eigenlijk) geen idee om te zorgen voor een behoorlijke voorraad van dingen in de vriezer en van potjes groente en andere lang houdbare zaken, zodat je altijd een fatsoenlijke maaltijd kunt maken, maar niet aan het einde van de week veel dingen hoeft weg te gooien?
Ik krijg serieus hoofdpijn van cleartype. Probeer dan continue scherp te stellen met mn ogen en dat lukt niet. In IE9 is ook alles cleartype en om die reden ben ik meteen overgestapt naar firefoxquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ach, zo'n ramp is het toch ook weer niet? Ik vind het wel grappig voor een dagje
Dat bericht heb ik ook gehoord ja. Die soort stufi zou <1000 per maand zijn. Zie daar maar eens een huis van te huren in Amsterdamquote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:02 schreef Mini. het volgende:
[..]
Als je erover nadenkt is het ook erg weinig, net als Jagär heb ik een tweejarige ("prestige") master en best wel wat praktijkervaring. Maar goed, dat weet je van tevoren.
Sterker nog, ik las laatst weer ergens zo'n plan om AIO's meer gelijk te stellen met studenten en van een soort stufi te laten leven. Dat kun je toch niet nog vier jaar lang verwachten van mensen die al een jaar of 25 zijn en een universitaire studie af hebben. Eén van mijn collega-AIO's straks zit ook op een soort beurs waardoor hij wel hetzelfde nettosalaris krijgt maar geen pensioen opbouwt, geen WW krijgt etc. Dat vind ik echt te gek voor woorden. Dan mag ik nog blij zijn dat ik gewoon een echte aanstelling krijg.
Het wordt zo net WGR hier...
wow, dan wordt het bijna een roeping zegquote:Op zondag 3 juli 2011 16:29 schreef Chicolate het volgende:
Dat bericht heb ik ook gehoord ja. Die soort stufi zou <1000 per maand zijn. Zie daar maar eens een huis van te huren in Amsterdam.
Hehehehe, dat is idd vrij kansloos.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:26 schreef Amsel het volgende:
[..]
Jahaaa, behalve dan dat ik het zelfs te veel moeite vind om nog iets te gaan ontdooien als ik uit m'n werk komIk ben echt een beetje een ramp wat dat betreft
Ja maar het idee was dan ook om het mogelijk te maken studentenwoningen te huren. Gelukkig hebben we daar geen tekort aan in Amsterdamquote:Op zondag 3 juli 2011 16:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
wow, dan wordt het bijna een roeping zeg
Mwaah, niet helemaal mee eens. Ik betaal 350 euro huur (incl servicekosten, Mark betaalt de andere helft vd huur) en ik vind 1000 euro dan best wel weinig. Als je eenmaal van de uni bent, wil je ook wel een keer gaan sparen en je studenteninboedel vervangen door een grotemenseninboedel (als je daar om geeft dan, ik nietquote:Op zondag 3 juli 2011 16:32 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja maar het idee was dan ook om het mogelijk te maken studentenwoningen te huren. Gelukkig hebben we daar geen tekort aan in Amsterdam. En dan is het een prima bedrag om van te leven. Netto tenminste. Ik verdien nu minder.
Mijn huur is 330 incl alles na aftrek huurtoeslag. Mijn boodschappen kosten 100 per maand. Mijn gemiddelde inkomsten zijn momenteel 600 euro per maand incl stufi en ik heb alsnog genoeg kunnen sparen voor een dure camera en twee keer op vakantie. Dus voor mij is 1000 netto echt wel veel. Al komen daar 'later' natuurlijk wel reiskosten ed bij.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mwaah, niet helemaal mee eens. Ik betaal 350 euro huur (incl servicekosten, Mark betaalt de andere helft vd huur) en ik vind 1000 euro dan best wel weinig. Als je eenmaal van de uni bent, wil je ook wel een keer gaan sparen en je studenteninboedel vervangen door een grotemenseninboedel (als je daar om geeft dan, ik niet) en dan is 1000 euro netto niet echt veel.
Ja, dat. Bovendien vallen veel fiscale voordelen die je als student hebt ook weg, je OV valt weg en mag je wel je studieschuld gaan terugbetalen. Zoveel is 1000,- netto dan helemaal niet...quote:Op zondag 3 juli 2011 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mwaah, niet helemaal mee eens. Ik betaal 350 euro huur (incl servicekosten, Mark betaalt de andere helft vd huur) en ik vind 1000 euro dan best wel weinig. Als je eenmaal van de uni bent, wil je ook wel een keer gaan sparen en je studenteninboedel vervangen door een grotemenseninboedel (als je daar om geeft dan, ik niet) en dan is 1000 euro netto niet echt veel.
Welke fiscale voordelen? Huurtoeslag en zorgtoeslag zijn afhankelijk van inkomen dacht ik?quote:Op zondag 3 juli 2011 16:38 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, dat. Bovendien vallen veel fiscale voordelen die je als student hebt ook weg en mag je wel je studieschuld gaan terugbetalen. Zoveel is 1000,- netto helemaal niet...
Je krijgt als student zijnde vaak korting, bijvoorbeeld op film- concert- en museakaartjes, krantenabonnementen, bij de bank of bij de kapper oid. Zodra je geen student meer bent vallen die voordeeltjes weg en dat kan harder oplopen dan je denkt.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:39 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Welke fiscale voordelen? Huurtoeslag en zorgtoeslag zijn afhankelijk van inkomen dacht ik?
Voor die kortingen heb ik een CJP, die je tot je 30e kunt aanvragen, en ik ga bijna nooit naar musea of film. Kapper bij de kappersschool is gratis. Ik zeg niet dat 1000 netto ruim is, maar het is ruim genoeg om van te leven als je een lage huur hebt.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je krijgt als student zijnde vaak korting, bijvoorbeeld op film- concert- en museakaartjes, of bij de kapper oid. Zodra je geen student bent vallen die voordeeltjes weg en dat kan harder oplopen dan je denkt.
Jaja, ik moest voor al die voordeeltjes wel een ov-jaarkaart laten zien en die had ik op het eind van mijn studie niet meer. Nog wel student, dat dan weer wel.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:40 schreef Ewelina het volgende:
Je krijgt als student zijnde vaak korting, bijvoorbeeld op film- concert- en museakaartjes, krantenabonnementen, bij de bank of bij de kapper oid. Zodra je geen student meer bent vallen die voordeeltjes weg en dat kan harder oplopen dan je denkt.
En vergeet niet dat papa en mama dan niets meer bijdragen.
Collegekaart voldoet bij mij ook (OV heb ik ook niet meer)quote:Op zondag 3 juli 2011 16:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jaja, ik moest voor al die voordeeltjes wel een ov-jaarkaart laten zien en die had ik op het eind van mijn studie niet meer. Nog wel student, dat dan weer wel.
Het is niets in vergelijking wat je elders kunt verdienen in een normale baan op niveau. Nogal schraal.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:37 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn huur is 330 incl alles na aftrek huurtoeslag. Mijn boodschappen kosten 100 per maand. Mijn gemiddelde inkomsten zijn momenteel 600 euro per maand incl stufi en ik heb alsnog genoeg kunnen sparen voor een dure camera en twee keer op vakantie. Dus voor mij is 1000 netto echt wel veel. Al komen daar 'later' natuurlijk wel reiskosten ed bij.
Ja dat is waar. Ik dacht tot een week geleden dat het plafond na mn studie rond de 2500 zou liggen. Ik zou echt niet weten waar ik al dat geld aan uit zou moeten geven buiten kleding, vakantie en fotografiespullenquote:Op zondag 3 juli 2011 16:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is niets in vergelijking wat je elders kunt verdienen in een normale baan op niveau. Nogal schraal.
Dat wel, maar je moet ook niet de hele tijd gaan vergelijken met andere mensen. Ik verdien ook geen WO-salaris nu, Mark ook niet, maar het is rúim voldoende voor ons. Ik zou echt niet weten wat ik met 2000 euro netto zou moeten doen. Ja nog meer sparenquote:Op zondag 3 juli 2011 16:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is niets in vergelijking wat je elders kunt verdienen in een normale baan op niveau. Nogal schraal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |