abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2011 @ 19:54:16 #151
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99034167
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:40 schreef Gulo het volgende:

Echt de mensen die hier denken dat je als Nederland met een hypotheek/huur tegen op kunt concurreren sporen niet.

Ik denk ook niet dat ze er zelf in geloven, het interesseert ze simpelweg niet. Ze voelen zich verheven boven anderen.
Dit. En dat is een wel heel terechte opmerking. Ik heb het thans nog goed zolang het duurt(moet niet ziek worden en of fouten maken). Maar ik heb wel degelijk oog voor de mindere. En dat soort nonsens moet je niet willen in een beschaafd land als NL is. Nee een bananenrepubliek zit ik niet op te wachten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 4 juli 2011 @ 20:29:30 #152
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99035646
Wil je iemand aan het werk krijgen(die geschikt is om te werken) dan zul je er iets voor moeten doen. Dan moet je iemand de keuze laten maken in de sector waar hij eventueel zou willen werken en dan met behoud van uitkering daar een opleiding volgen en zo langzaam door ervaring je leven opbouwen en bij geschiktheid een vaste baan aanbieden.
Je moet de mens wel een keuze laten maken want je moet ook geschikt zijn voor die sector.
-Iemand die bang is in het verkeer en geen gevoel heeft voor autorijden daar kun je geen chauffeur van maken.
-Iemand die niet met mensen kan omgaan en bang is bij calamiteiten daar kun je geen conducteur van maken.
-Iemand die niet tegen leed kan die kun je niet in de zorg laten werken.
-Iemand die de motoriek niet heeft om te lassen daar kun je geen lasser van betekenis van maken.
-iemand met hoogtevrees daar kun je geen steigerbouwer van maken.
-iemand met engtevrees daar kun je geen chemische reiniger van maken

En zo kun je wel ff doorgaan.
Zienswijze is een theoreticus die de praktijk nog niet onder de vingers heeft als ik al zijn verhalen zo lees. Maar dat komt nog wel, meestal als het te laat is en dan met zijn eigen gemaakte regels de oren gewassen krijgt en er zelf hinder van gaat ondervinden. De elite is natuurlijk blij met mensen zoals zienswijze.
  maandag 4 juli 2011 @ 20:49:15 #153
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99036604
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:31 schreef 2dope het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)rden-uitgebuit.dhtml

13 euro vs. 3 euro :')

Maar misschien als je gewoon heel hard gaat rijden, dat de werkgever toch jou kiest.
Dat is al jaren zo. Een maat van me wordt ook "gedwongen" zich niet aan de regels te houden. En bekeuringen uit eigen zak, dan trekt de werkgever zich opeens terug.
  maandag 4 juli 2011 @ 20:55:38 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_99036942
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:40 schreef Gulo het volgende:

[..]

Exact. En regelmatig worden die Oost-Europeanen ook nog gehuisvest waar ze werken. Hier betalen ze dan ook nog grof voor aan hun werkgever.

Die werkgever maakt dan ook nog winst op de huisvesting (iets wat anders nooit verhuurd zou kunnen worden). Ook middels dit soort methodieken wordt er netto minder dan het minimumloon betaald.

Er zijn zelfs tuinders die alleen Oost-Europeanen aannemen die, tegen woekerprijzen, op hun terrein wonen.

Echt de mensen die hier denken dat je als Nederland met een hypotheek/huur tegen op kunt concurreren sporen niet.

Ik denk ook niet dat ze er zelf in geloven, het interesseert ze simpelweg niet. Ze voelen zich verheven boven anderen.
Toch kan jij morgen aan de gang bij zowat elke tuinder, wel tegen het minimumloon, maar toch.
Ze willen graag nederlanders hebben, maar nederlanders willen niet.

Tuurlijk is 200 km reizen te gek voor woorden in deze, maar is het in je buurt dan kan je morgen nog aan het werk, no prob!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 4 juli 2011 @ 20:58:49 #155
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_99037133
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:29 schreef Cherna het volgende:
Wil je iemand aan het werk krijgen(die geschikt is om te werken) dan zul je er iets voor moeten doen. Dan moet je iemand de keuze laten maken in de sector waar hij eventueel zou willen werken en dan met behoud van uitkering daar een opleiding volgen en zo langzaam door ervaring je leven opbouwen en bij geschiktheid een vaste baan aanbieden.
Je moet de mens wel een keuze laten maken want je moet ook geschikt zijn voor die sector.
Moet dat dik gedrukte niet andersom zijn. :') Je moet iets doen om aan geld te komen, beetje omgekeerde wereld.

Eventueel zou willen werk ook.

Ik twijfel of deze post serieus bedoeld is.
pi_99037528
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch kan jij morgen aan de gang bij zowat elke tuinder, wel tegen het minimumloon, maar toch.
Ze willen graag nederlanders hebben, maar nederlanders willen niet.

Dat is gewoonweg niet waar! Veel willen uitsluitend met Oost-Europeanen werken om eerder genoemde redenen.

Ik ken meerdere tuinders en die geven dit gewoon zelf toe...
  maandag 4 juli 2011 @ 21:10:36 #157
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99037798
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Moet dat dik gedrukte niet andersom zijn. :') Je moet iets doen om aan geld te komen, beetje omgekeerde wereld.

Eventueel zou willen werk ook.

Ik twijfel of deze post serieus bedoeld is.
Ja die is serieus bedoeld. Iemand die echt niet wilt die krijg je toch nooit aan het werk. Hoe streng je de regels ook maakt. Sterker nog hij zal via de criminaliteit ook zonder uitkering rond komen.
Het punt is dat zienswijze ervoor zorgt dat de goede onder die paar kwaden moeten lijden.
En je moet als samenleving daar iets voor over hebben. Noem mij een land waar het zo gaat zoals zienswijze omschrijft. En bekijk dan de gehele toestand in het land aldaar. Dwang zal nooit lukken. Denk daar maar eens rustig over na.
Je zult mensen iets moeten aanbieden: nl werk dat bij hun past.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:15:50 #158
37769 erodome
Zweefteef
pi_99038130
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:05 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat is gewoonweg niet waar! Veel willen uitsluitend met Oost-Europeanen werken om eerder genoemde redenen.

Ik ken meerdere tuinders en die geven dit gewoon zelf toe...
Hier in de omgeving kan je zo aan het werk in de landbouw/tuinbouw, no problem, echt niet.
Tuurlijk zijn er een paar die alleen bv polen aannemen, die hebben vaak een contract met bv level1 uitzendbureau(die alleen polen als uitzendkrachten hebben), maar voor verreweg de meeste geld dat je zo aan het werk kan.

De krant staat elk jaar weer vol met advertentie's en als je langs zo'n bedrijf gaat kan je 9 van de 10 keer zo morgen aan het werk.
Ik heb in ieder geval nog nooit moeite gehad met tijdelijk werk vinden in die sector en van die luitjes waar ik gewerkt heb weet ik dat ze graag nederlanders aan zouden nemen, maar ze gewoon amper tot niet kunnen vinden.

Ik heb viooltjes gepot, appels geplukt en gesorteerd, witlof in dozen gestopt, heb gestipt bij de wortels, bij een rozenkwekerij gewerkt, met de tulpen meegeholpen en heb geschoffelt bij 2 verschillende biologische groente bedrijven.
Bij allen waren ze erg blij me te zien en kon ik gelijk beginnen en ook weer terugkomen.

Dit verhaaltje dat ze geen nederlanders aan willen nemen wordt schromelijk overdreven, voor de bedrijven die gewoon netjes zaken doen en geen (vaak illegaal) misbruik maken gaat dat niet op.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_99038911
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Hier in de omgeving kan je zo aan het werk in de landbouw/tuinbouw, no problem, echt niet.
Tuurlijk zijn er een paar die alleen bv polen aannemen, die hebben vaak een contract met bv level1 uitzendbureau(die alleen polen als uitzendkrachten hebben), maar voor verreweg de meeste geld dat je zo aan het werk kan.

De krant staat elk jaar weer vol met advertentie's en als je langs zo'n bedrijf gaat kan je 9 van de 10 keer zo morgen aan het werk.
Ik heb in ieder geval nog nooit moeite gehad met tijdelijk werk vinden in die sector en van die luitjes waar ik gewerkt heb weet ik dat ze graag nederlanders aan zouden nemen, maar ze gewoon amper tot niet kunnen vinden.

Ik heb viooltjes gepot, appels geplukt en gesorteerd, witlof in dozen gestopt, heb gestipt bij de wortels, bij een rozenkwekerij gewerkt, met de tulpen meegeholpen en heb geschoffelt bij 2 verschillende biologische groente bedrijven.
Bij allen waren ze erg blij me te zien en kon ik gelijk beginnen en ook weer terugkomen.

Dit verhaaltje dat ze geen nederlanders aan willen nemen wordt schromelijk overdreven, voor de bedrijven die gewoon netjes zaken doen en geen (vaak illegaal) misbruik maken gaat dat niet op.
Hier ligt dat anders.

Hier nemen ze of alleen Oost-Europeanen aan, of scholieren/jongeren onder de 21 omdat ze die nog minder hoeven te betalen voor hetzelfde werk.

Het verhaal dat er hier Oost-Europeanen naar toekomen omdat Nederlanders het werk niet willen doen is juist schromelijk overdreven.

Anders mag jij mij uitleggen waarom ik constant advertenties zie van uitzendbureautje die op zoek zijn naar "accountmanagers" die actief hun Oost-Europeanen aan nieuwe relaties dienen te slijten middels acquisitie.

Een vriendin van me (werkzaam in HR van een logistiek bedrijf) is al meermaals benaderd door van die pipo's die graag langskomen om uit leggen hoeveel goedkoper het is als ze de Nederlandse werknemers er uit trappen en Polen aannemen (als je daar niet op ingaat wordt gesteld dat je een dief bent van je eigen portemonnee of van de portemonnee van je werkgever in ieder geval)

Hier worden dus expliciet Nederlandse werknemers verdrogen door Oost-Europeaanse werknemers. Dit gebeurt met namen in magazijn heel erg veel.

Heel veel Polen zijn van de akkers doorgestroomd naar de magazijnen. Daarom gaan ze nu weer over op Roemen/Bulgaren etc. voor die sector.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:33:07 #160
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99039239
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat is al jaren zo. Een maat van me wordt ook "gedwongen" zich niet aan de regels te houden. En bekeuringen uit eigen zak, dan trekt de werkgever zich opeens terug.
Dat geld ook voor een taxichauffeur. En een paar keer niet op tijd bij de klant en je kan je baantje op je buik schrijven. Met het aankomend ontslagrecht/versobering van de COA of afschaffing daarvan waar zienswijze natuurlijk voor is sta je dan zo op straat bij enige vorm van beklag. Dus dan betaal je de boetes maar uit eigen zak om maar niet te laat te komen. Gevolg is dat je nog minder dan het minimum hebt als je pech hebt. Voor een student nog niet zo erg, maar iemand die een gezin draaiende moet houden en met een huur/hypotheek zit een catastrofe.
pi_99055834
Heeft VVD-Kamerlid André Bosman ook antwoord op de vraag wie het collectief blijven bekostigen?
We kunnen natuurlijk wel overal de goedkoopste arbeidskrachten vandaan halen (Poolse vrachtwagenchauffers voor 3 euro per uur) maar wie gaan dan de HRA, de zorg, het pensioen, de kinderbijslag en het onderwijs betalen?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:49:35 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99056600
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat geld ook voor een taxichauffeur. En een paar keer niet op tijd bij de klant en je kan je baantje op je buik schrijven. Met het aankomend ontslagrecht/versobering van de COA of afschaffing daarvan waar zienswijze natuurlijk voor is sta je dan zo op straat bij enige vorm van beklag. Dus dan betaal je de boetes maar uit eigen zak om maar niet te laat te komen. Gevolg is dat je nog minder dan het minimum hebt als je pech hebt. Voor een student nog niet zo erg, maar iemand die een gezin draaiende moet houden en met een huur/hypotheek zit een catastrofe.
Ja maar dat is niet waar, want dat mag helemaal niet.... :') :') :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:12:57 #163
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99057419
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:23 schreef thumbnail het volgende:
Heeft VVD-Kamerlid André Bosman ook antwoord op de vraag wie het collectief blijven bekostigen?
We kunnen natuurlijk wel overal de goedkoopste arbeidskrachten vandaan halen (Poolse vrachtwagenchauffers voor 3 euro per uur) maar wie gaan dan de HRA, de zorg, het pensioen, de kinderbijslag en het onderwijs betalen?
Nee, dat heeft hij niet. Daarom dat dit ook allemaal onbetaalbaar wordt op de lange termijn. Dat speelt trouwens nu al waar ZZpers geen pensioen betalen omdat zij dat niet verplicht zijn. Velen zijn niet eens verzekerd en ontduiken massaal de ziektekosten premies.
http://www.depers.nl/economie/517831/Veel-zzpers-onverzekerd.html
Moet ook wel want anders zou hun uurloon niet zo laag kunnen zijn.
Ik wacht nog tot het punt waarop we de bodem mbt tot lonen bereikt hebben. Kijken uit welke landen ze dan weer migranten gaan halen.

Het mooie van dit alles is dat alleen de elite hiervan profiteert. Maar 85% van de beroepsbevolking heeft het nakijken en concurreren zich de dood in. En leuk als ook straks de hoogopgeleiden met dit soort concurrentie te maken gaat krijgen en zo hun uurloon drastisch omlaag gaat. Maar goed zij denken dat nog altijd te kunnen omzeilen omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze vele malen harder werken en slimmer zijn dan een arbeidsmigrant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 05-07-2011 11:28:49 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:40:47 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99058626
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet waar, want dat mag helemaal niet.... :') :') :')
Dat is waar. Maar als het om geld gaat dan mag schijnbaar alles. ;) och en dan stellen regels niets meer voor.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:43:39 #165
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99058756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar als het om geld gaat dan mag schijnbaar alles. ;) och en dan stellen regels niets meer voor.
Och kijk in de bouw naar stof en onveilige werksituaties, als je klaagt ben je een zeikerd.
Die kwartsstof die in je longen komt is maar bijzaak, het werk moet af het liefst gisteren.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:04:12 #166
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99059645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Och kijk in de bouw naar stof en onveilige werksituaties, als je klaagt ben je een zeikerd.
Die kwartsstof die in je longen komt is maar bijzaak, het werk moet af het liefst gisteren.
Breek me de bek niet open. Heb ooit een stel staalbouwers gezien op een behoorlijke hoogte. Volgens de regels moeten die aangelijnd zijn. Maar waren dat dus niet. Toen ik vroeg waarom kreeg ik als antwoord. Aangelijnd gaat mijn productiviteit drastisch omlaag en dat accepteert mijn baas niet. Klagen kost je je werk want voor jou 10 anderen. Gebeurt er iets dan blijf je toch verantwoordelijk want de baas weet van natuurlijk van niets.
Ik heb ooit een arbeider(Ier) afgevoerd zien worden zonder zich te melden bij een bedrijfsarts na een ongeval(beenbreuk). Buiten de poort mag hij een verhaal verzinnen dat het bij hem thuis gebeurt was. Hij stond zelfs niet op de loonlijst. Bij een revamp van een chemische installatie waar een stop van 2 weken gepland is kost iedere dag langer buiten bedrijf miljoenen. Je wilt niet weten wat daar allemaal afspeelt.
En het gekke is dat je de ARBO helemaal niet ziet.
Ooit is er tevens eens een keer een groot ongeluk gebeurt waarbij een complete steiger instortte die niet eens goedgekeurd was(haalde zelfs nog het nieuws)
Je moet ook maar eens het verhaal lezen. Dit door tijdsdruk en geld te besparen.

Hier een belangrijk stukje, let vooral op het vetgedrukte. Onvoorstelbaar

In het gesprek met de gritstralers werd aangegeven dat zij vonden dat het erg gevaarlijk was in de ketel.
Er was sprake van erg veel "rotzooi"en ze vertelden dat het zand tot +/- 1 meter hoog stond.
Ik nam aan dat het ook zo kon zijn, maar heb het niet met eigen ogen gezien aangezien we zelf niet naar binnen mochten (qua risico).

Ze waren met meerdere aan het spuiten en één persoon was aan het stofzuigen, dit gaf uiteindelijk ook de doorslag om aan te geven dat het niet goed ging. Aangezien de capaciteit van het stofzuigen nooit groot genoeg zou zijn en het grit een te grote belasting zou zijn op de steiger.

Wij (mijn collega en ik) hebben toen bij de voorman (van bedrijf HERTEL) aangegeven dat het daar binnen een groot risico was en dat de werkers het zelf ook al aan hadden gegeven. Hij gaf aan dat er een tijdsdruk achter stond en dat ze al achter liepen.
Het was rond middernacht dat dit gesprek plaatsvond en er werd door dezelfde voorman gezegd dat ze tot 01.30 uur door moesten gaan met grit spuiten. Ik gaf aan dat ik er geen goed gevoel bij had en overlegd met mijn collega, maar heb het hier verder bij gelaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 05-07-2011 12:33:18 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:48:19 #167
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99061325
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open. Heb ooit een stel staalbouwers gezien op een behoorlijke hoogte. Volgens de regels moeten die aangelijnd zijn. Maar waren dat dus niet. Toen ik vroeg waarom kreeg ik als antwoord. Aangelijnd gaat mijn productiviteit drastisch omlaag en dat accepteert mijn baas niet. Klagen kost je je werk want voor jou 10 anderen. Gebeurt er iets dan blijf je toch verantwoordelijk want de baas weet van natuurlijk van niets.
Ik heb ooit een arbeider(Ier) afgevoerd zien worden zonder zich te melden bij een bedrijfsarts na een ongeval(beenbreuk). Buiten de poort mag hij een verhaal verzinnen dat het bij hem thuis gebeurt was. Hij stond zelfs niet op de loonlijst. Bij een revamp van een chemische installatie waar een stop van 2 weken gepland is kost iedere dag langer buiten bedrijf miljoenen. Je wilt niet weten wat daar allemaal afspeelt.
En het gekke is dat je de ARBO helemaal niet ziet.
Ooit is er tevens eens een keer een groot ongeluk gebeurt waarbij een complete steiger instortte die niet eens goedgekeurd was(haalde zelfs nog het nieuws)
Je moet ook maar eens het verhaal lezen. Dit door tijdsdruk en geld te besparen.

Hier een belangrijk stukje, let vooral op het vetgedrukte. Onvoorstelbaar

In het gesprek met de gritstralers werd aangegeven dat zij vonden dat het erg gevaarlijk was in de ketel.
Er was sprake van erg veel "rotzooi"en ze vertelden dat het zand tot +/- 1 meter hoog stond.
Ik nam aan dat het ook zo kon zijn, maar heb het niet met eigen ogen gezien aangezien we zelf niet naar binnen mochten (qua risico).

Ze waren met meerdere aan het spuiten en één persoon was aan het stofzuigen, dit gaf uiteindelijk ook de doorslag om aan te geven dat het niet goed ging. Aangezien de capaciteit van het stofzuigen nooit groot genoeg zou zijn en het grit een te grote belasting zou zijn op de steiger.

Wij (mijn collega en ik) hebben toen bij de voorman (van bedrijf HERTEL) aangegeven dat het daar binnen een groot risico was en dat de werkers het zelf ook al aan hadden gegeven. Hij gaf aan dat er een tijdsdruk achter stond en dat ze al achter liepen.
Het was rond middernacht dat dit gesprek plaatsvond en er werd door dezelfde voorman gezegd dat ze tot 01.30 uur door moesten gaan met grit spuiten. Ik gaf aan dat ik er geen goed gevoel bij had en overlegd met mijn collega, maar heb het hier verder bij gelaten.
Ik verwacht een post zo van:
quote:
Ja maar dit is een incident het gebeurt niet vaak en men zal altijd op veiligheid toezien, ook al gaat het ten kostte van de winst.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:53:03 #168
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99061516
Het erge is dat je een Pool etc zo gek krijgt en alles slikt. En erg is dan dat de pennenlikker die de macht heeft om werk stop te zetten dit niet doet en bij een ongeluk zich terugtrekt van zijn verantwoording en de verantwoording nota bene bij de laagbetaalde arbeider probeert te leggen die zijn mond niet mocht opendoen en onder druk stond bang voor zijn baantje.
Als het ontslagrecht erdoor is en de CAO is versobert zullen dit soort toestanden toenemen. Ik heb me altijd verzet tegen dit soort idioterie wat uiteindelijk mijn baan koste. Vrijwillig, want ik wilde iedereen voor zijn maar toch. Veiligheid en kwaliteit stond bij mij hoog in het vaandel. En dat kost nu eenmaal een paar centen en tijd. Maar ik durf te zeggen dat ik mijn mond opentrok en werkzaamheden liet stopzetten als er niet volgens tekening werd gewerkt of volgens het bestek. Dat mijn baas dat niet accepteerde was mij worst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 05-07-2011 13:01:09 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:17:59 #169
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99062404
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:48 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik verwacht een post zo van:

[..]

Inderdaad. Maar goed, een arbeidsmigrant die kun je dan ook geruisloos afvoeren naar het land van herkomst. Hij kan nergens op terugvallen want hij werkt via constructies zonder CAO op projectbasis. Er word gewoon een nieuwe buslading gehaald uit lage loon landen. Het merendeel van de bedrijfsongevallen worden zo niet eens opgenomen in de registers(daarom lijkt het minder dan het werkelijk is). Je hoeft je dan ook niet druk te maken voor een arbeid ongeschiktheid uitkering. Want niets gemeld is dus geen bewijs dat je ziekte door het werk is ontstaan.
En daar moet jij als NLer dan tegen gaan concurreren. Nee gelukkig is een NLer iets mondiger
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:23:03 #170
136 V.
Like tears in rain...
pi_99062568
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:04 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Die 44% jeugdwerkloosheid is Spanje hè, ik had het over Nederlandse lamballen. Of snap je er gewoon helemaal geen drol van..?
Waarom zijn die Nederlanders lamballen, maar die 44% van de Spaanse jongeren niet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:42:36 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_99063278
Werknemers lopen te klagen over te weinig personeel met diploma's, maar zelf personeel opleiden, ho maar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_99063854
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:10 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat doet hij zeker als hij consequent is. Hij verhuurt of verkoopt zelfs zijn eigen woning en verlaat de familie of neemt de familie tegen de zin mee en haalt de kinderen van hun omgeving weg. Ook zal hij zelf de verhuiskosten betalen, want hij wilt concurreren met een andere schoonmaker om zo goedkoop mogelijk te zijn. Tja dan kun je niet gaan vragen of het schoonmaakbedrijf dit allemaal gaat betalen.
Wat ben jij toch ongelooflijk hypocriet. Je wilt niet dat een Nederlander 200km voor zijn werk reist of daarvoor moet verhuizen want dat is oh zo zielig. Maar een Pool die 1000 km van zijn werk af woont, mag van jou wel verhuizen. Die Pool heeft toch ook verhuiskosten en laat zijn kinderen en patner alleen achter? Of is het dan niet meer zielig, omdat het toch maar een Pool is?

Je meet met 2 maten, socialist.
pi_99064015
quote:
4s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:15 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Maar nu ga je ervan uit dat je het beter doet dan een Spanjaard. A) wie zegt dat dat zo is en B) wie zegt dat je baas niet voor die paar euro minder gaat?
A). Je zorgt ervoor dat je het beter doet. Net zoals je nu met de nederlandse werknemers moet concurreren.
B). Werkgevers kiezen diegene die de hoogste ratio productiviteit/loonkosten levert, ceteris paribus.
pi_99064208
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:29 schreef Cherna het volgende:
Wil je iemand aan het werk krijgen(die geschikt is om te werken) dan zul je er iets voor moeten doen. Dan moet je iemand de keuze laten maken in de sector waar hij eventueel zou willen werken
Je maakt 1 grote grap ofzo? Je draait de hele zaak om. Jij denkt dat werkgevers bij werknemers moeten bedelen om hen aan het werk te zetten. De realiteit is andersom. Werkgevers bieden werk aan en het is aan de werknemer om ervoor te zorgen dat hij in dat profiel past.

Je noemt mij een theoreticus, a la, maar jij snapt het basisprincipe niet eens.
pi_99064297
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:10 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja die is serieus bedoeld. Iemand die echt niet wilt die krijg je toch nooit aan het werk. Hoe streng je de regels ook maakt. Sterker nog hij zal via de criminaliteit ook zonder uitkering rond komen.
Het punt is dat zienswijze ervoor zorgt dat de goede onder die paar kwaden moeten lijden.
En je moet als samenleving daar iets voor over hebben. Noem mij een land waar het zo gaat zoals zienswijze omschrijft. En bekijk dan de gehele toestand in het land aldaar. Dwang zal nooit lukken. Denk daar maar eens rustig over na.
Je zult mensen iets moeten aanbieden: nl werk dat bij hun past.
Is het niet aan de (potentiele) werknemer om ervoor te zorgen dat hij in het profiel van werkgever X, Y, Z past? Wat voor signaal geef je af als werkgevers zich aan moeten passen ipv dat werknemers aan moeten passen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')