Het hele systeem van uitkeringen en belastingen is wel op dat principe gebaseerd, ja. En gezien het alternatief denk ik ook zeker dat het over het algemeen rendabel(er) zal zijn mensen zonder inkomen van een uitkering te voorzien.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En voor werkend Nederland is het zeker wel rendabel om mensen die kunnen werken een uitkering te geven?![]()
Ja, of niet natuurlijk.quote:Je zoekt voor jezelf een rendabele oplossing: verhuizen om 200 km te kunnen werken, of niet verhuizen en werk in eigen regio zoeken.
Je wilt mensen pamperen. Je zoekt werk in eigen regio of je zoekt werk in een andere regio. Simpel zat. Je kan mij niet vertellen dat van de 315.000 mensen die momenteel in de bijstand zitten, er op dit moment voor niemand werk beschikbaar is.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:37 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Het hele systeem van uitkeringen en belastingen is wel op dat principe gebaseerd, ja. En gezien het alternatief denk ik ook zeker dat het over het algemeen rendabel(er) zal zijn mensen zonder inkomen van een uitkering te voorzien.
[..]
Ja, of niet natuurlijk.
Vast wel. Maar je wil toch ook niet beweren dat die 315.000 bestaat uit een statische groep mensen, of wel?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je wilt mensen pamperen. Je zoekt werk in eigen regio of je zoekt werk in een andere regio. Simpel zat. Je kan mij niet vertellen dat van de 315.000 mensen die momenteel in de bijstand zitten, er op dit moment voor niemand werk beschikbaar is.
jawel. Allemaal beroepswerklozen volgens Zienswijze!quote:Op maandag 4 juli 2011 15:58 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Vast wel. Maar je wil toch ook niet beweren dat die 315.000 bestaat uit een statische groep mensen, of wel?
De mensen die kunnen werken zet je aan het werk. Simpel zat. Ook als je 200 km moet reizen. Wil je dat niet, dan zoek je werk in eigen regio.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:58 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Vast wel. Maar je wil toch ook niet beweren dat die 315.000 bestaat uit een statische groep mensen, of wel?
Nee, het is heel eenvoudig en praktisch uitvoerbaar. Daarom doen we het ook al jaren zo.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De mensen die kunnen werken zet je aan het werk. Simpel zat. Ook als je 200 km moet reizen. Wil je dat niet, dan zoek je werk in eigen regio.
Is dat nou zo moeilijik?
Ga eerst zelf maar eens 30 jaar aan het werk voordat je dit soort onzin uitkraamt. Verhuizen is onbetaalbaar en dat voor seizoensbaantje dat nog minder betaalt dan het minimum .Je praat als een student die momenteel een baantje naast zijn studie heeft en nog geen verantwoording heeft naar een gezin toe, jong bent, gezond, geen eigen huis heeft etc.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En voor werkend Nederland is het zeker wel rendabel om mensen die kunnen werken een uitkering te geven?
Je zoekt voor jezelf een rendabele oplossing: verhuizen om 200 km te kunnen werken, of niet verhuizen en werk in eigen regio zoeken.
Dat doet hij zeker als hij consequent is. Hij verhuurt of verkoopt zelfs zijn eigen woning en verlaat de familie of neemt de familie tegen de zin mee en haalt de kinderen van hun omgeving weg. Ook zal hij zelf de verhuiskosten betalen, want hij wilt concurreren met een andere schoonmaker om zo goedkoop mogelijk te zijn. Tja dan kun je niet gaan vragen of het schoonmaakbedrijf dit allemaal gaat betalen.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:20 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ook voor een baan als straatveger tegen minimumloon joh?
En hoe gaan mensen zonder werk verhuizen slimpie? Als je daar een oplossing voor wist had je namelijk meteen de woningnood in Nederland opgelost.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De mensen die kunnen werken zet je aan het werk. Simpel zat. Ook als je 200 km moet reizen. Wil je dat niet, dan zoek je werk in eigen regio.
Is dat nou zo moeilijik?
quote:Op maandag 4 juli 2011 14:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als jij niet in je werk wilt investeren, dan houdt het op. Het is helemaal best dat, mocht je werkloos zijn in het hypothetische geval, dat je van je spaargeld leeft en geen uitkering trekt. Maar als je niet van je spaargeld kan leven, behoor je geen uitkering te krijgen als je als werkloze niet 150 km wilt rijden.
Maar nu ga je ervan uit dat je het beter doet dan een Spanjaard. A) wie zegt dat dat zo is en B) wie zegt dat je baas niet voor die paar euro minder gaat?quote:Op maandag 4 juli 2011 14:25 schreef Zienswijze het volgende:
Als ik per euro aan loonkosten meer productiviteit dan een Spanjaard toevoeg, ceteris paribus, dan wilt een werkgever liever mij. Oftewel, het vergroot de concurrentie op de arbeidsmarkt, wat ik al zei.
Ach ja, Zienswijze gelooft dat de economie rationeel is.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:15 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Maar nu ga je ervan uit dat je het beter doet dan een Spanjaard. A) wie zegt dat dat zo is en B) wie zegt dat je baas niet voor die paar euro minder gaat?
Betaalt zienswijze me inderdaad dan ook een auto en betaalt me de reiskosten? Dat zou betekenen dat ik meer overhoud aan reiskosten per dag dan met 8 uur aardbeien plukken. En ja een boer gaat mij de reiskosten vergoeden. Hij ziet me al aankomen.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:14 schreef Gulo het volgende:
[..]
;-) Doe normaal joh. Dan moet je dus 300 kilomter per dag rijden. Met de Nederlandse files kost je sowieso minimaal 4 uur per dag extra.
Niet te doen als je een gezin hebt. Dat is gewoon 20 uur per week extra, Dat is de helft van je dienstverband.
Ik woon zo'n 20 km van kantoor vandaan en dat vind ik echt al meer dan genoeg. No way dat ik 150 kilometer van mijn woonplaats zou gaan werken als ik mijn reistijd niet vergoed zou krijgen.
Je weet hoeveel een verhuizing kostquote:Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef Zienswijze het volgende:
Je zoekt voor jezelf een rendabele oplossing: verhuizen om 200 km te kunnen werken, of niet verhuizen en werk in eigen regio zoeken.
Ik vraag me hoe oud Zienswijze is.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ach ja, Zienswijze gelooft dat de economie rationeel is.
Schijnbaar weet hij dat niet want anders zou hij dit soort nonsens niet uitkramen. Let wel het gaat om laag betaalde banen.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:18 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Je weet hoeveel een verhuizing kost
Je weet echt niet waar je het over hebt. Als Nederlandse werknemer is het onmogelijk te concurreren met arbeidsmigranten.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo verlies ik m'n baan als een Spanjaard tegen het minimumloon wilt werken?
Als ik per euro aan loonkosten meer productiviteit dan een Spanjaard toevoeg, ceteris paribus, dan wilt een werkgever liever mij. Oftewel, het vergroot de concurrentie op de arbeidsmarkt, wat ik al zei.
Dan moet je niet concurreren op prijs.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:20 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je het over hebt. Als Nederlandse werknemer is het onmogelijk te concurreren met arbeidsmigranten.
Je gaat steeds maar weer voorbij aan het feit dat veel mensen in sectoren waar het minimumloon betaald wordt, via allerlei constructies minder dan het minimumloon betalen.
op wat dan wel?quote:Op maandag 4 juli 2011 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan moet je niet concurreren op prijs.
Op wat dan wel. In die sectoren kan je moeilijk excelleren. Die Oost-Europeanen werken keihard.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan moet je niet concurreren op prijs.
Dat vraag ik me dus ook af. Er valt niet te concurreren op een eerlijke manier in dat soort sectoren. Mede omdat het levensonderhoud in NL vele malen duurder is dan in Roemenie en Polen etc. Daarbij komt zij wonen met 6 man op een kamertje en laten zich als grof vuil behandelen. Maar goed dat een Nler wat mondiger is. Las vandaag een stuk in de metro over arbeidsmigranten uit de lage loon landen in Saoedi-Arabië. Daar lusten de honden geen brood van.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:23 schreef Gulo het volgende:
[..]
Op wat dan wel. In die sectoren kan je moeilijk excelleren. Die Oost-Europeanen werken keihard.
Goed, dat kan jij ook doen. Dan ben je echter nog steeds duurder.
Waar wil je op concurreren dan?
Wil jij niet 150 kilometer rijden voor een baan op minimumloonniveau? Wat ben je, een luie uitvreter ofzo?quote:Op maandag 4 juli 2011 19:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Schijnbaar weet hij dat niet want anders zou hij dit soort nonsens niet uitkramen. Let wel het gaat om laag betaalde banen.
Exact. En regelmatig worden die Oost-Europeanen ook nog gehuisvest waar ze werken. Hier betalen ze dan ook nog grof voor aan hun werkgever.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Er valt niet te concurreren op een eerlijke manier in dat soort sectoren. Mede omdat het levensonderhoud in NL vele malen duurder is dan in Roemenie en Polen etc. Daarbij komt zij wonen met 6 man op een kamertje en laten zich als grof vuil behandelen.
Oh ik wil best die 150 km rijden(dat is dan 300 km per dag) a 0.19 euro cent is 57 euro per dag. dat is circa 1425 per maand alleen al aan reiskosten. Dan zit ik met die 0.19 cent nog vrij krap. tel daar dan een minimum loon bij op dan zit ik op een slordige 3000 euro. Oh dat is meer dan modaal. Misschien doe ik toch iets verkeerd. Maar ik zal het ff overleggen met mijn partner. Want dan zoek ik een camper op of slaap in de buitenlucht en steek me de reiskosten in de zak. Hmmm moet nog ff een tuinder vinden die me dat betaalt. Dan ga ik wel plukken. Graag zelfs.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:39 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wil jij niet 150 kilometer rijden voor een baan op minimumloonniveau? Wat ben je, een luie uitvreter ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |