SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond spaghetti met mager rundergehakt, een klein beetje kaas en rode saus![]()
XxK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Stronteigenwijs vanuit het niets binnen 2 weken met nauwelijks opbouwen 5KM hard lopen.... 2 keer...quote:
Auw... al een afspraak bij fysio oid geregeld?quote:Op maandag 4 juli 2011 09:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Stronteigenwijs vanuit het niets binnen 2 weken met nauwelijks opbouwen 5KM hard lopen.... 2 keer...
Even een dagje aankijken of het gewoon afneemt. Ik denk namelijk dat ik een geïrriteerde pees aanhechting heb. Niks ernstigs dus, gewoon overbelasting wat met voldoende rust heel snel minder zou moeten worden. Is nu al minder pijnlijk dan gisterenavond, alleen nog stijf.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Auw... al een afspraak bij fysio oid geregeld?
Spreek met jezelf af dat je de laatste dag iets van het toetjesbuffet mag m@x, dan kun je je daarop verheugenquote:Op maandag 4 juli 2011 09:42 schreef m@x het volgende:
Ouch, dat is minder Swets. Succes ermee!
Ik vertrek vandaag samen met mini-me voor 8 dagen naar een superdeluxe all-in vakantiegebeuren. Dat wordt oogkleppen op en heel hard langs het toetjesbuffet naar het saladebuffet rennenEen paar extraatjes mogen wel, maar ik ben niet van plan de winst van de afgelopen 2 maanden (-11,1 kilo
) weg te snaaien. Ben benieuwd....
quote:Op maandag 4 juli 2011 09:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Swets, die tarwebiscuits, is dat voor de lekker of zit daar een dieetidee achter? En zijn dat dan mariakaakjes?
Denk er toch over een periode te gaan swetsen....
En dan op tv promoten, ik hoop wel dat jouw stem iets aangenamer is om naar te luisterenquote:Op maandag 4 juli 2011 09:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dat is een verwennerijtje. Gewoon de goedkoopste tarwebiscuits die je vinden kan.
Zal ik een boek gaan schrijven. Kan iedereen Swetsen!
Ik geef gelukkig niet zoveel om toetjes. Het zijn meer de hartige dingen waarmee het mis gaat. Ontbijt en lunch moeten van mezelf gezond en 's avonds mag ik gewoon lekker eten. Wel binnen de perken dus gewoon 1 bordje ipv alles proberen te proeven. En een wijntje moet ook kunnen, vind ik.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Spreek met jezelf af dat je de laatste dag iets van het toetjesbuffet mag m@x, dan kun je je daarop verheugenMaakt het een stuk makkelijker om die andere dagen het te negeren. Have fun!
wat is dat nou voor onzin? 4 boterhammen en lasagne is geen volwaardige voeding voor een dag. ook niet als je voor 1000 kcal lasagne eet...waar zijn je groente en fruit?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:27 schreef Blistering het volgende:
O 2 boterhammen met filet americain
L zie O
D Lasagne, ook weer heel slecht, maar we kregen eters dus dan kan je dit soort eten verwachten bij ons.
Dus T maar niets. Behalve dan weer liters water natuurlijk.
Fruit doe ik amper aan, ik neem m'n vitaminepillen wel. Drink liever water ipv fruit te gaan eten. Oh, en had ik de halve krop ijsbergsla maar bij de lasagne moeten vermelden?quote:Op maandag 4 juli 2011 10:20 schreef kwakz0r het volgende:
ok. maar dan mis ik nog steeds groente en/of fruit. kilo's eraf of niet...
mooi streven tochquote:Op maandag 4 juli 2011 09:56 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik geef gelukkig niet zoveel om toetjes. Het zijn meer de hartige dingen waarmee het mis gaat. Ontbijt en lunch moeten van mezelf gezond en 's avonds mag ik gewoon lekker eten. Wel binnen de perken dus gewoon 1 bordje ipv alles proberen te proeven. En een wijntje moet ook kunnen, vind ik.
oh ik dacht dat het je planning was. pillen zijn geen vervanging voor de micronutriënten en vezels en biotinen in fruit, maar, dat gezegd hebbende, eet ik zelf ook weinig fruit omdat ik het vies vindquote:Op maandag 4 juli 2011 10:21 schreef Blistering het volgende:
[..]
Fruit doe ik amper aan, ik neem m'n vitaminepillen wel. Drink liever water ipv fruit te gaan eten. Oh, en had ik de halve krop ijsbergsla maar bij de lasagne moeten vermelden?Want ik heb wel degelijk iets gezonds gegeten!
Mja, ik vergeet nog wel 'ns dingetjes in te vullen die wel degelijk van belang kunnen zijnquote:Op maandag 4 juli 2011 10:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh ik dacht dat het je planning was. pillen zijn geen vervanging voor de micronutriënten en vezels en biotinen in fruit, maar, dat gezegd hebbende, eet ik zelf ook weinig fruit omdat ik het vies vind
(ijsberg)sla telt niet als groente, das water met bladgroen!
wat is je planning voor vandaag dan?
ik heb ooit van dr phil geleerd dat vertrouwen op je self-control wachten op falen is... je moet je omgeving en je eten zo kiezen dat het je afvallen onderteunt.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:29 schreef Blistering het volgende:
[..]
Mja, ik vergeet nog wel 'ns dingetjes in te vullen die wel degelijk van belang kunnen zijn. Maar ik weet van mezelf dat ik tussendoor vrijwel nooit de drang heb om te gaan snaaien. Als dat toch zou gebeuren vul ik m'n fles water opnieuw, pak ik een kauwgumpje en rek ik 't tot de volgende maaltijd. Werkt altijd prima, beetje selfcontrol moet je toch ook wel hebben.
En vandaag moet de filet americain op, dus zal wel brooddag worden vooralsnog. Krijg die bakjes filet nooit alleen op, dus altijd genoodzaakt minimaal een half bakje weg te gooien.
Maar ik zal om jou een plezier te doen straks op zoek gaan naar een appel!
Nouja, ik heb 't idee dat je totaal niet snapt hoe ik kan overleven met zo'n ''voedingspatroon''. Maar ik leef al bijna een jaar zo (afgelopen weekend was wel een slecht voorbeeld hoor), en ben nu bijna op m'n streefgewicht aanbeland (26 kilo kwijt) dus ergens werkt 't blijkbaar wel (alhoewel je dat ook niet ontkent). Maar ik heb zoiets van ieder z'n eigen ding om af te vallen toch? Sowieso heb ik nog geluk dat ik jong ben, dat ik zelfs nog afval na zo'n slecht weekend als afgelopen weekend (want geloof me, tis echt geen gewoonte hoor die lasagne iedere week). Naar mate ik richting de 30 ga zal m'n lichaam niet zo lief meer voor me zijn dus dan ga ik ook andere stappen nemen dan dat ik nu doe.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb ooit van dr phil geleerd dat vertrouwen op je self-control wachten op falen is... je moet je omgeving en je eten zo kiezen dat het je afvallen onderteunt.
tussendoortjes zijn nuttig, echt....
en de filet hoeft natuurlijk niet op, je kan ook fatsopenlijk eten en t restje filet wegmioeteren. als je t opeet komt t ook uiteindelijk in de wc. je laat een plastic bakje in je koelkast toch niet bepalen of je fatsoenlijk eet of niet
nou... eh... ik staak mn bootcamp hier wel okheb t idee dat je er niet erg op zit te wachten...
oh ik begrijp t wel, ben zelf ook weleens op zo'n soort manier (weinig eten, niet per'se gezond eten, geen tussendoortjes) afgevallen. alleen had ik toen dus totaal niet aangeleerd om gezond te eten en kwam ik in no time weer alles aan toen ik vond dat ik weer "dingen mocht" en toen ik in een depressie belandde... ik verzorgde mezelf en mn lijf gewoon niet goed...quote:Op maandag 4 juli 2011 10:38 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, ik heb 't idee dat je totaal niet snapt hoe ik kan overleven met zo'n ''voedingspatroon''. Maar ik leef al bijna een jaar zo, en ben nu bijna op m'n streefgewicht aanbeland (26 kilo kwijt) dus ergens werkt 't blijkbaar wel (alhoewel je dat ook niet ontkent). Maar ik heb zoiets van ieder z'n eigen ding om af te vallen toch? Sowieso heb ik nog geluk dat ik jong ben, dat ik zelfs nog afval na zo'n slecht weekend als afgelopen weekend (want geloof me, tis echt geen gewoonte hoor die lasagne iedere week). Naar mate ik richting de 30 ga zal m'n lichaam niet zo lief meer voor me zijn dus dan ga ik ook andere stappen nemen dan dat ik nu doe.
Maar vooralsnog heb ik een ''soit'' mentaliteit, wat werkt ga ik niet veranderen.
Stimmt, dat is ook zo. Maar ik kom zelf ook uit een depressie, en ben juist de laatste tijd (eigenlijk sinds ik begonnen ben met afvallen) weer echt opgewekt etc. Er moet wel iets heel geks gebeuren wil ik ooit nog terugvallen in m'n oude eetpatroon, ik sta zo anders in het leven nu.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh ik begrijp t wel, ben zelf ook weleens op zo'n soort manier (weinig eten, niet per'se gezond eten, geen tussendoortjes) afgevallen. alleen had ik toen dus totaal niet aangeleerd om gezond te eten en kwam ik in no time weer alles aan toen ik vond dat ik weer "dingen mocht" en toen ik in een depressie belandde... ik verzorgde mezelf en mn lijf gewoon niet goed...
nu, 30 kilo zwaarder, een jaar therapie voor een overeetstoornis verder en heel veel levenslessen verder kies ik er voor om beter voor mn lijf te zorgen. dus ik hoop dat je dat ook voor je dertigste gaat doen - zonder eerst 30 kilo erbij te eten. je lijf verdient beter dan dit, ook al val je er van af, bedoel ik
ook als je aan het afvallen bent moet je maag niet rammelen, want je kunt m vullen met goeie dingen. dat is waar ik het vooral mee oneens ben.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:49 schreef Blistering het volgende:
[..]
Stimmt, dat is ook zo. Maar ik kom zelf ook uit een depressie, en ben juist de laatste tijd (eigenlijk sinds ik begonnen ben met afvallen) weer echt opgewekt etc. Er moet wel iets heel geks gebeuren wil ik ooit nog terugvallen in m'n oude eetpatroon, ik sta zo anders in het leven nu.
Oh en m'n normale eetpatroon is gewoon gezond hoor. Gewoon netjes ontbijt, lunch, avondeten (met groente normaal gesproken), veel water, geen toetjes en dat soort meuk. Sowieso doordeweeks komt er niets onverantwoord binnen hier, enkel in het weekend wel 'ns iets maar dan mag 't van mezelf.
Ik heb gewoon wel het idee dat het helemaal valt en staat met zelfbeheersing hoor. Als je weinig eet, zoals ik dan moet je gewoon tegen een rammelende maag kunnen. Je hebt mensen die dan gelijk naar iets slechts grijpen, niet doen dus.
Daarin verschillen we van meningquote:Op maandag 4 juli 2011 10:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ook als je aan het afvallen bent moet je maag niet rammelen, want je kunt m vullen met goeie dingen. dat is waar ik het vooral mee oneens ben.
afvallen met rammelende maag heeft iets van "zelfstraffen" en vooral dat vertrouwen of je "zelfcontrole" maakt het allemaal iets heel erg gefocust op of jij het wel of niet goed doet, of je zwak bent of niet. voor mij ligt daar een probleem, want als ik dan "faal" is dat een reden om me rot te voelen over mezelf. ik was niet sterk genoeg, ik ben zwak etc (en juist daar zit de kern van mijn voormalige depressie). dat trekt me naar compensatie vreterij, ongezonde dingen.
als je door te zorgen dat je nooit gerammel hebt in je buik door gezonde dingen kunt voorkomen dat je het gevoel krijgt dat je faalt is dat dubbel bonus, toch?
ja, bij mij gaan dan enorme alarmbellen rinkelen, maar goed, dat mag je gelukkig helemaal zelf weten.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:55 schreef Blistering het volgende:
[..]
Daarin verschillen we van mening. Niet toegeven aan een rammelende maag is voor mij de bonus, maar goed dat kan inderdaad ook anders. Het is maar net hoe je het ziet.
quote:Op maandag 4 juli 2011 09:42 schreef m@x het volgende:
Ouch, dat is minder Swets. Succes ermee!
Ik vertrek vandaag samen met mini-me voor 8 dagen naar een superdeluxe all-in vakantiegebeuren. Dat wordt oogkleppen op en heel hard langs het toetjesbuffet naar het saladebuffet rennenEen paar extraatjes mogen wel, maar ik ben niet van plan de winst van de afgelopen 2 maanden (-11,1 kilo
) weg te snaaien. Ben benieuwd....
Ik heb het ergens ehm... gevonden.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:51 schreef Sjeen het volgende:
Hmmm, dat Callanetics, dat doen jullie thuis he? Hoe en wat? Ik heb trouwens een hoepel gekocht op Ebay, gewoon voor de fun
Iemands houding t.o.v. eten is i.m.o ook van belang. Ik ben bijvoorbeeld een echte bourgondiër die het allemaal gewoon erg lekker vindt. Als ik wil afvallen moet de kwantiteit van wat ik eet drastisch omlaag, en ja, dan voel ik 's avonds die 'leeuw wel brullen', om maar even in Sonja Bakker-jargon te spreken. Maar dat accepteer ik dan gewoon, hoort erbij. Bovendien wordt dat ook minder naarmate je maag gewend raakt aan de kleinere porties.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, bij mij gaan dan enorme alarmbellen rinkelen, maar goed, dat mag je gelukkig helemaal zelf weten.
jawel, maar ik blijf het alarmerend vinden als iemand hongergevoel als een doel of als een bonus ziet. maar dat komt ws. door mn eetstoornisverleden. ik vind het gewoon geen gezonde relatie met eten. het is m.i. ook iets anders dan de consequenties nemen van je bourgondische maaltijd - dat doe ik ook wel eens.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:03 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Iemands houding t.o.v. eten is i.m.o ook van belang. Ik ben bijvoorbeeld een echte bourgondiër die het allemaal gewoon erg lekker vindt. Als ik wil afvallen moet de kwantiteit van wat ik eet drastisch omlaag, en ja, dan voel ik 's avonds die 'leeuw wel brullen', om maar even in Sonja Bakker-jargon te spreken. Maar dat accepteer ik dan gewoon, hoort erbij. Bovendien wordt dat ook minder naarmate je maag gewend raakt aan de kleinere porties.
Bij mij werkt het echt. Mijn 'blubber' is niet echt compact en alles wordt door die oefeningen helemaal 'ingetrokken' ofzo. In het boek staat ook dat als je 10 pounds afvalt, het eruitziet alsof je er 20 bent kwijtgeraakt. Het boek is trouwens ook wel een aanrader, staat duidelijke uitleg in over de oefeningen. De bieb heeft het altijd wel; ik heb hem op marktplaats voor een paar euro gekocht.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Cinna!Ik ben een true convert hoor! Ik vind het best zwaar, vooral die gekke heupswings, maar ik heb wel het idee dat het echt werkt, Callanetics!
Ik zal eens op zoek naar naar 10 years Younger, ik heb nu een of anders simpele basis-les, maar eens kijken of deze anders is.
Ben ik het ook mee eens, je kan ook goed afvallen zonder hongergevoel. Zeker na de eerste week gezonderen zodra je maag is gekrompen. Dat hongergevoel is trouwens ook verneukeratief. Als ik op een dag alleen maar ongezonde troep eet heb ik ook steeds honger. Dat zal wel zijn omdat er dan geen goede voedingsstoffen in zitten en je lijf daarnaar snakt...quote:Op maandag 4 juli 2011 11:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
jawel, maar ik blijf het alarmerend vinden als iemand hongergevoel als een doel of als een bonus ziet. maar dat komt ws. door mn eetstoornisverleden. ik vind het gewoon geen gezonde relatie met eten. het is m.i. ook iets anders dan de consequenties nemen van je bourgondische maaltijd - dat doe ik ook wel eens.
Ik heb gewoon geen honger gevoel. En ik eet echt weinig.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
jawel, maar ik blijf het alarmerend vinden als iemand hongergevoel als een doel of als een bonus ziet. maar dat komt ws. door mn eetstoornisverleden. ik vind het gewoon geen gezonde relatie met eten. het is m.i. ook iets anders dan de consequenties nemen van je bourgondische maaltijd - dat doe ik ook wel eens.
Ik heb net opdracht gegeven aan vriendje om eens te zoeken. Het boek ga ik in de bieb halen danquote:Op maandag 4 juli 2011 11:07 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Bij mij werkt het echt. Mijn 'blubber' is niet echt compact en alles wordt door die oefeningen helemaal 'ingetrokken' ofzo. In het boek staat ook dat als je 10 pounds afvalt, het eruitziet alsof je er 20 bent kwijtgeraakt. Het boek is trouwens ook wel een aanrader, staat duidelijke uitleg in over de oefeningen. De bieb heeft het altijd wel; ik heb hem op marktplaats voor een paar euro gekocht.
ik zou zeggen minder ver met gestrekte benen, want dan heb je het meeste rek effect...quote:Op maandag 4 juli 2011 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Goeie tip van dat boek, want dat is het enige dat ik me af vraag, of ik de oefeningen wel goed doe.
Ik kom nl. niet echt met mijn neus naar mijn knieen bijvoorbeeld. Maar wat is dan belangrijker. Neus naar knieen met gebogen been, of been gestrekt en wat minder diep...
Ik dacht dat dus ook, maar ik denk uit het filmpje te begrijpen dat dat dus niet per se hoeft. Vandaar mijn twijfel.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zou zeggen minder ver met gestrekte benen, want dan heb je het meeste rek effect...
Moet bekennen dat ik eigenlijk ook niet vaak een honger gevoel meer heb. 's avonds in bed vaak, en heel soms in de namiddag.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb gewoon geen honger gevoel. En ik eet echt weinig.
Nooit forceren! Nooit been op slot zetten door te strekken. Ik ben totaal niet lenig dus mijn neus komt niet eens in de buurt van mijn kniequote:Op maandag 4 juli 2011 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Goeie tip van dat boek, want dat is het enige dat ik me af vraag, of ik de oefeningen wel goed doe.
Ik kom nl. niet echt met mijn neus naar mijn knieen bijvoorbeeld. Maar wat is dan belangrijker. Neus naar knieen met gebogen been, of been gestrekt en wat minder diep...
oeh dat schijnt goed voor je taille te zijn!quote:Op maandag 4 juli 2011 10:51 schreef Sjeen het volgende:
Hmmm, dat Callanetics, dat doen jullie thuis he? Hoe en wat? Ik heb trouwens een hoepel gekocht op Ebay, gewoon voor de fun
Lekker gevoel, he! Ik vind die oefening voor de taille ook zo lekker, ik voel gewoon die ruggegraat oprekken en heb het gevoel dat ik daarna een paar cm langer ben. Sws is dat rekken goed voor me, ik ben niet lenig en heb hele korte spieren.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:39 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb net voor t eerst 1 uurtje gedaan. ik vond t wel lekker, ook best zwaar, en alles waarvoor je op je knieen moet zitten kan ik niet echt vanwege kapotte knie, maar doordat ik al wat pilates ervaring heb kon ik die aanpassen waardoor ik t zelfde effect als zij beschreef voelde
ik ga meteen foto's maken "after 1 hour"
uhm, ik kan dus niet goed op mn knieeen zitten. pelvic scoop gaat nog net, pelvic rotations heb ik nu staand gedaan maar ga ik ook zittend proberen.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:22 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Lekker gevoel, he! Ik vind die oefening voor de taille ook zo lekker, ik voel gewoon die ruggegraat oprekken en heb het gevoel dat ik daarna een paar cm langer ben. Sws is dat rekken goed voor me, ik ben niet lenig en heb hele korte spieren.
Die oefeningen waarbij de op je knieen moet zitten (pelvic scoop en -rotations) vind ik ook heel zwaar. Ik voel zoveel druk op mijn kuiten! Hoe pas jij hem aan?
De rest kan ik allemaal gemakkelijk 100 keer -buik ook, al is dat wel megazwaar) of zoveel keer als wordt aangegeven.
Hier wordt elke maand een nieuw Callaneticsdraadje geopend en wordt er ook heel veel uitleg gegeven over hoe de oefeningen moeten worden uitgevoerd. In de topiclijst staat ook een fotodraadje!
In het boek staat een variant op de heupoefeningen. Je doet ze dan niet zittend maar steunend op je knieen. Nu zeg jij dat je niet goed op je knieen kan zitten, maar in dit geval sta je dus rechtop op je knieen zeg maar.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
uhm, ik kan dus niet goed op mn knieeen zitten. pelvic scoop gaat nog net, pelvic rotations heb ik nu staand gedaan maar ga ik ook zittend proberen.
de heupoefeningen die je zittend doet die lukken me niet zittend, dus die doe ik op mn zij liggend met 1 opgetrokken been tot mn spieren sterker zijn. ik let wel op of mn heup niet te ver naar achteren draait net als wanneer je ze zittend doet dus.
dat kan ik ook niet zo goed (vocht in een knie, dus erop zitten doet zeer, te ver doorbuigen met spannign erop lukt gewoon niet. maar ik zal t eens proberen zo. met een kussen eronder gaat t soms wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:04 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
In het boek staat een variant op de heupoefeningen. Je doet ze dan niet zittend maar steunend op je knieen. Nu zeg jij dat je niet goed op je knieen kan zitten, maar in dit geval sta je dus rechtop op je knieen zeg maar.
En idd, die bovenbeenstretchoefening doet zeeeeer! Combi van korte spieren en flinke bovenbenen, kuiten en kont hebben
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 06:57 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen ! Hier een enorme mijlpaal behaald : een 8 vooraan ! Mijn dag kan niet meer stuk !!
Hoewel ik snip verkouden ben, nou ja grieperig is meer het woord, ben ik zo verschrikkelijk blij, dat kan ik niet in woorden uitdrukken.
Moonwalk, welkom hier ! Succes met afvallen.
Roze Spekkie die miles is dat wat ? Hoor er hier veel over maar nog steeds niet aan toe gekomen om het eens te bekijken. Nog 4,8 kg en dan kan ik gaan zwemmen met mijn zonen. Dat heb ik ze beloofd. Al jaren niet gedaan maar als ik 85 kg weeg ga ik met ze zwemmen !
Hier ookquote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:14 schreef flugeltje het volgende:
En vooraf een lijstje maken + jezelf daar aan houden werkt ook
MuksWat goed
Echt! Wat tof!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:30 schreef Sjeen het volgende:
Lastig is dat soms he BE, als je niet alleen verantwoordelijk bent voor jezelfIsa gaat morgen naar een feestje, dus dan is het voor ons Salade Niçoise feest!
Pssst, ik heb proefles saxofoon straks![]()
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:51 schreef Moonwalk het volgende:
Bedankt Roze_spekkie!
Ik wil eigenlijk veel salades gaan eten met een groot stukje vlees erbij maar ik vertrouw verse groente nog steeds niet helemaal, heel vervelend
Oftewel, als ik deze baan ga houden zeg ik m'n sportschool op. Daar ik op m'n werk 3x zoveel calorieën verbrandt dan op de sportschoolquote:Eerste werkdag gehad @ distributiecentrum. Fucking hell, gesloopt enzo. Hele dag bierkratten + dozen frisdrank mogen stapelen.
Zal deels ook wennen zijn hoor, maar tis echt zwaar werk. Hopelijk binnenkort ook beetje andere afdelingen.
Krijg m'n loon niet cadeau iig.
You go girl!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:54 schreef MalaCocinera het volgende:
Vandaag zit ik aan de 1800 kcal, beweging 1 mile & pilates en straks lekker blokkie om. Vandaag is een goede dag
Ik was groente heel goed maar het zit heel erg tussen mn oren, ik eet alleen nog maar courgette (vers en heel goed gewassen en geschild ) en van die worteltjes met doperwtjes uit een potje. Tomaten komkommers tauge bietjes en al die dingen durf ik nog niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:28 schreef DarkElf het volgende:
[..]maar als je gewoon je groenten wast is er toch niets aan de hand? (trouwens, dat doe je altijd al als t goed is
)
Waauuuw ! Wat knap zoveel afgevallen, heel veel respect voor !quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:48 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
You go girl!
2 Miles en weer niet lopen schransen.. hier ook alweer een goede dag dusIk zie het ook gelijk aan de weegschaal. Nu 23,5kg eraf. Op naar de 25kg, dat klinkt weer als een echte mijlpaal vind ik zelf..
Dat klinkt inderdaad heel zwaar ! Ik viel elke zomer mn overtollige kilos af doordat ik in de horeca de hele dag over een terras rende. Nu doe ik dat al twee jaar niet meer en dat is te merken hehehehehquote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:43 schreef Blistering het volgende:
Schaamteloze c/p van m'n eigen forum:
[..]
Oftewel, als ik deze baan ga houden zeg ik m'n sportschool op. Daar ik op m'n werk 3x zoveel calorieën verbrandt dan op de sportschool.
Maarja, wel een pluspunt dus aan deze baan. Betaalde krachttraining
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:20 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Waauuuw ! Wat knap zoveel afgevallen, heel veel respect voor !
Dank u, dank u. Ik ben nog steeds veel te zwaar, dus ik heb nog een hele lange weg te gaan, maar het verschil is nu al erg groot, ben er wel blij mee.quote:
En terecht, heel goed! Hoeveel moet er nog af?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:54 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
[..]
Dank u, dank u. Ik ben nog steeds veel te zwaar, dus ik heb nog een hele lange weg te gaan, maar het verschil is nu al erg groot, ben er wel blij mee.
Dat gaan we maar niet hardop zeggen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:57 schreef Blistering het volgende:
[..]
En terecht, heel goed! Hoeveel moet er nog af?
Netjes, je komt er welquote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:54 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
[..]
Dank u, dank u. Ik ben nog steeds veel te zwaar, dus ik heb nog een hele lange weg te gaan, maar het verschil is nu al erg groot, ben er wel blij mee.
wow zeg!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:48 schreef PaarsBeestje het volgende:
You go girl!
2 Miles en weer niet lopen schransen.. hier ook alweer een goede dag dusIk zie het ook gelijk aan de weegschaal. Nu 23,5kg eraf. Op naar de 25kg, dat klinkt weer als een echte mijlpaal vind ik zelf..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een plan met de fysio gemaakt en zodra ik weer goed kan lopen gaan we kijken wat we verder kunnen doen.
Donderdag komt hij iig mijn hometrainer goed afstellen en mijn voet tapen...
Verder kan ik jullie melden dat ondanks ik niet veel beweeg, me wel netjes aan mijn eetpatroon hou en dat ik toch weer een kilo kwijt, Totaal 3 kilo nu... Tis niet veel maar het eraf is eraf
Ik kan oprecht zeggen dat de miles van Leslie Sansone me inderdaad goed liggen. Ik kan wel vreselijk ingewikkelde cardiodingen gaan doen, maar dat ligt me niet zo en eerlijk gezegd is mijn overgewicht daar ook veel te groot voor en dat zou me dus m'n gewrichten kosten. Je moet bijvoorbeeld ook niet ineens de marathon willen lopen wanneer je 40+ kilo te zwaar bent en geen conditie hebt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:48 schreef Moonwalk het volgende:
PaarsBeestje ben je door die dvd zoveel afgevallen? Ik ga nu 3 a 4 keer per week naar fitness maar zoek ook iets wat ik thuis kan doen, ik heb geen zin om 7 dagen per week naar fitness te gaan maar wil eigenlijk wel elke dag "iets" doenandere mensen die over hun miles ervaringen willen vertellen hoor ik ook graag !
Goh, wij aten vroeger gewoon alles... en als we iets niet lustten, dan kregen we geen toetje. Klinkt wellicht crue, maar ouders hebben 5 kinderen en mijn moeder had wel betere dingen te doen dan met alle smaken rekening houden. Ondertussen zijn we alle 5 makkelijke eters, hoewel ik echt geen leuk kind was aan tafel.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ja ik ook, maar met 2 kleintjes is de keuzemogelijkheid wat minder groot.
Ze eten niet alles en hoewel ik me daar in het weekend weinig van aantrek en ze dan toch wel aanvullen met van alles willen we toch door de weeks wel dat er gewoon goed gegeten wordt.
Dus kom ik dan vaak uit bij veel hetzelfde.
Minstens 1 keer spaghetti, meestal ook wel 1 keer spinazie etc.etc.
Wat lijkt me dat een heerlijk gevoel, als je klaar bent én een buffer hebtquote:Op woensdag 6 juli 2011 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... weekend kilo's weer kwijt. Nu even een week of 2 volhouden zodat ik EINDELIJK m'n 3 kilo buffertje heb gehaald en oprecht kan zeggen dat ik klaar ben met dieet.
Dan lijkt het me slim om 2 of zelfs 3 boterhammen te etenquote:Op woensdag 6 juli 2011 09:47 schreef Purdey het volgende:
Gister niks gepost, en dat zat zo:
Toen ik op stond begon alles te draaien en ik werd enorm misselijk. Dat is de rest van de dag zo gebleven. Huisarts gebeld, had geen plek, wilde me wel telefonisch te woord staan. Hij vermoedt dat mijn strenge dieet in combinatie met (voor mijn doen) flink sporten even teveel van het goede is geweest. Ik ben van teveel, naar veel te weinig gegaan.
Het roer gaat dus weer om. Ik stop volgende week met de maaltijddrankjes en reepjes van weight care en ga weer gewoon boterhammen eten met mager beleg, en goede tussendoortjes. Toen ik dat net eens uit ging rekenen blijk ik dan nog minder kcal binnen te krijgen dan nu.
Met 1 boterham met mager beleg, en een flinke beker optimel krijg ik ongeveer 210 kcal binnen, terwijl ik met een flesje maaltijddrank en ontbijtbiscuit 260 kcal binnen krijg.
Ik ga eerst heel vorozichtig eens 1 boterhammetje meer eten tussen de middag. En misschien af en toe (20+) kaas nemen op brood ipv rosbief/fricandeau/kipfilet. en zo langzaam maar zeker m'n dieet wat opschalenquote:Op woensdag 6 juli 2011 09:50 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat een heerlijk gevoel, als je klaar bent én een buffer hebt![]()
Heb je al enig idee hoe je dagmenu er uit gaat zien als je zover bent?
een beetje kort door de bocht inderdaadquote:Op woensdag 6 juli 2011 09:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Goh, wij aten vroeger gewoon alles... en als we iets niet lustten, dan kregen we geen toetje. Klinkt wellicht crue, maar ouders hebben 5 kinderen en mijn moeder had wel betere dingen te doen dan met alle smaken rekening houden. Ondertussen zijn we alle 5 makkelijke eters, hoewel ik echt geen leuk kind was aan tafel.
Hoewel ik me realiseer dat sommige kinderen nou eenmaal wat "moeilijker" zijn, zou ik toch niet elke week ongeveer hetzelfde gaan maken. Zo leren ze nooit "alles" te eten...Of ben ik nou een beetje kort door de bocht?
Goh! Ze zijn bijna 2 en 3,5...quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Goh, wij aten vroeger gewoon alles... en als we iets niet lustten, dan kregen we geen toetje. Klinkt wellicht crue, maar ouders hebben 5 kinderen en mijn moeder had wel betere dingen te doen dan met alle smaken rekening houden. Ondertussen zijn we alle 5 makkelijke eters, hoewel ik echt geen leuk kind was aan tafel.
Ja.quote:Hoewel ik me realiseer dat sommige kinderen nou eenmaal wat "moeilijker" zijn, zou ik toch niet elke week ongeveer hetzelfde gaan maken. Zo leren ze nooit "alles" te eten...Of ben ik nou een beetje kort door de bocht?
ah goeie tip, mijn man houdt daar wel van.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:15 schreef MalaCocinera het volgende:
Voor de fuet/chorizo/salami liefhebbers de appie heeft 3 casademont fuets (in 1 verpakking) voor 1,25! Volgens mij is het een vergissing.
De smaken zijn:
- vijg
- kaas
- groene peper
* 4 pakken ingeslagen heeft
Wees snel ik heb opdracht gegeven aan anderen om in te slaan voor mijquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:26 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ah goeie tip, mijn man houdt daar wel van.
Goeie vraag, normaal mag een vrouw 2000 kcal en ik wil rond de 1250/1500 zitten. Ik 'verfiets' altijd nog 250/300 kcal per dag. Ik denk 's morgens 2 boterhammen glas melk/optimel/chocolademelk light, met de lunch weer, 's middags een tussendoortje, 's avonds groente en mager vlees, aardappels/rijst/pasta, en 's avonds eventueel nog wat Optimel yoghurt/vla. Eens uitrekenen dadelijk hoeveel dat ongeveer wordtquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:46 schreef MalaCocinera het volgende:
@ Purdey op hoeveel kcal wil je zitten per dag?
En een fractie hoger zitten wil je niet (rond de 1700 kcal)?quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goeie vraag, normaal mag een vrouw 2000 kcal en ik wil rond de 1250/1500 zitten. Ik 'verfiets' altijd nog 250/300 kcal per dag. Ik denk 's morgens 2 boterhammen glas melk/optimel/chocolademelk light, met de lunch weer, 's middags een tussendoortje, 's avonds groente en mager vlees, aardappels/rijst/pasta, en 's avonds eventueel nog wat Optimel yoghurt/vla. Eens uitrekenen dadelijk hoeveel dat ongeveer wordt
Dat ligt natuurlijk ook aan je BMR. Als ik een dag niet sport mag ik bijvoorbeeld maar 1600 calorieën binnenkrijgen, 2000 is dan veel te veel. En klein ben ik ook niet echtquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:56 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
En een fractie hoger zitten wil je niet (rond de 1700 kcal)?
Hoe lang ben je? Lange mensen mogen vaak wat meer kcal. Een van de dingen waar ik me kapot aan erger, met mijn 1.58, bij al die langerds
Op een 'slechte' dag kom je dus onder de 1000kcal uit als je het sporten meeteltquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goeie vraag, normaal mag een vrouw 2000 kcal en ik wil rond de 1250/1500 zitten. Ik 'verfiets' altijd nog 250/300 kcal per dag. Ik denk 's morgens 2 boterhammen glas melk/optimel/chocolademelk light, met de lunch weer, 's middags een tussendoortje, 's avonds groente en mager vlees, aardappels/rijst/pasta, en 's avonds eventueel nog wat Optimel yoghurt/vla. Eens uitrekenen dadelijk hoeveel dat ongeveer wordt
Edit: Wat bevat alles, ook gezonde dingen, toch veel kcal als je het bij elkaar opteltMe so sad.
BMR is als je de hele dag stil op bed ligt, wat je lichaam dan nodig heeftquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:01 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk ook aan je BMR. Als ik een dag niet sport mag ik maar 1600 calorieën binnenkrijgen, 2000 is dan veel te veel. En klein ben ik niet echt(175)
En dit is om op gewicht te blijven, niet eens om af te vallen!
Mij werd geadviseerd tussen de 1200 en 1400 calorieën te eten om af te vallen.
Is bmr onderhoud ofzo? Ik ga uit van de onderhoud van iemand die 58 kilo weegt en af en toe sport dat is dan 1825 kcal. Overigens denk ik die 58 kilo niet te halen hoorquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:01 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk ook aan je BMR. Als ik een dag niet sport mag ik maar 1600 calorieën binnenkrijgen, 2000 is dan veel te veel. En klein ben ik niet echt(175)
En dit is om op gewicht te blijven, niet eens om af te vallen!
Mij werd geadviseerd tussen de 1200 en 1400 calorieën te eten om af te vallen.
Naja ik zit achter een computer de hele dag dus ik beweeg echt niet veelquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
BMR is als je de hele dag stil op bed ligt, wat je lichaam dan nodig heeft
Ik gok dat je wel iets meer beweegt dan dat
Wie heeft dat geadviseerd trouwens?
Kan je uitrekenen, hier: klikquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:05 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Is bmr onderhoud ofzo? Ik ga uit van de onderhoud van iemand die 58 kilo weegt en af en toe sport dat is dan 1825 kcal. Overigens denk ik die 58 kilo niet te halen hoor
Dan nog beweeg je wel meer dan een comapatientquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:06 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Naja ik zit achter een computer de hele dag dus ik beweeg echt niet veel
Mijn diëtist en op de sportschool zeiden ze hetzelfde
Heb je vaker crashdiëten gedaan? Dan kan je metabolisme inderdaad wel eens een stuk minder goed werken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:06 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Edit: naja misschien verbruik ik wel wat meer dan die 1600, maar als ik boven de 1800 eet kom ik echt aan![]()
Dit is heel gemeen, maar ik ben toch blij dat ik wat meer kan eten dan jijquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:06 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Naja ik zit achter een computer de hele dag dus ik beweeg echt niet veel
Edit: naja misschien verbruik ik wel wat meer dan die 1600, maar als ik boven de 1800 eet kom ik echt aan![]()
Mijn diëtist en op de sportschool zeiden ze hetzelfde
"2982"quote:
Ja ik ging eerst 3x per week maar de afgelopen 3 weken is het 2x per week.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan nog beweeg je wel meer dan een comapatient
Maar bij de sportschool? Dus je sport ook nog wel tussendoor?
Nou ik kom net uit een ketodieet dus daar moest ik wel voor uitkijken en ik had er even met de pet heen gegooid. Dat ketodieet hield in dat ik twee weken helemaal niks van koolhydraten mocht eten, dus geen aardappelen/brood/fruit/pasta/rijst etc etc.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb je vaker crashdiëten gedaan? Dan kan je metabolisme inderdaad wel eens een stuk minder goed werken.
Maar tussen 1800 en 1200kcal zit nog een groot verschil gelukkig
Bijna 3000 calorieën...quote:
Allereerst: Ik had het idee dat je kinderen een jaar of 7 waren, niet 2 en 3,5. Dat vind ik een heel andere situatie...quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goh! Ze zijn bijna 2 en 3,5...
En over het gebeuren 'geen toetje als straf'. Dat is een totaal ouderwets en achterhaald gebeuren wmb. Een toetje is gewoon onderdeel van de maaltijd en niet een middeltje waarmee je kinderen kan chanteren te eten. Daar hou ik sws niet van, om dmv chantage dingen bij mijn kinderen gedaan te krijgen.
Ik maak helemaal niet elke week hetzelfde, er zitten vaak genoeg nieuwe dingen bij, ik zei alleen dat ik iig wel voor zorg dat ik 1 of 2 keer in de week iets eet dat ze echt lekker vinden en waar ze goed van eten. Ten slotte zijn ze nog klein en in de groei en wil ik dat ze voldoende brandstof hebben.
2446 om mijn gewicht op peul te houden...quote:
Shorty!quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:53 schreef MalaCocinera het volgende:
Zie je ik zeg niet voo niets dat lange mensen meer mogen dan ik!
D'aw, kleintje!quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:53 schreef MalaCocinera het volgende:
Zie je ik zeg niet voo niets dat lange mensen meer mogen dan ik!
Ja ik vond het ook overdreven dus ik dacht al dat ik gewoon minder bewoog ofzoquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
2446 om mijn gewicht op peul te houden...![]()
Xx
Gelijk heb je. Het is ook niet zo zinvol natuurlijk om van het eten een enorme strijd te maken. Het is niet alsof kinderen dan ineens wel zin krijgen in spruitjes oid.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:37 schreef Brighteyes het volgende:
Wij eten zelf ook geen toetjes, maar voor de kleintjes vind ik het er gewoon bij horen. En idd, mede om er idd voor te zorgen dat ze niet om 1 uur 's nachts wakker worden van de honger.Voor mijn eigen plezier dus.
Maar ik zie het niet per se als iets lekkers voor ze eigenlijk.
Ach, zolang ze de ene keer zich nog lekker vol eten van iets dat ze twee weken later weer laten staan maak ik me er nog niet heel druk om. Ze kabbelen gewoon leuk mee.
Maar niet met mijn dieet overigens, zij eten gewoon wel carbs etc.
Werkte dat met maar iedereen zo, dan zou ik per direct met zuivel stoppen (op af en toen kaas na dan)quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Over toetjes maar dan in een heel andere context: ik eet nooit toetjes. Vroeger kreeg ik ook verschillende soorten yoghurts of vla na de warme hap maar in mijn ogen voegt het niets anders toe dan extra kcal. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn zuivel op andere momenten eet, zoals 's ochtends yoghurt, kasas bij de lunch en hier en daar een glas karnemelk. Voor de calcium hoef je niet veel zuivel te eten, in groene groenten zit ook veel en beter opneembare calcium.
hoe beviel je eetweek?quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:17 schreef Muks het volgende:
Wow wat een goede lijstje en Paars Beestje op naar de 25 kg ! Ga zo door !
Hier einde eetweek en vanaf morgen weer gewoon 3 producten per dag, over 4,5 week mij nvolgende eetweek, als ik op vakantie ben.
Dat geheime plekje tussen je benen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:26 schreef Roze_spekkie het volgende:
Misschien ben ik wel blond, maar ik ga het gewoon vragen.
Wat is The Zone??
Weet niet... het ging redelijk snel wel beter, maar deed effe flink zeer.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:19 schreef Roze_spekkie het volgende:
Da's niet fijn, heb je te veel gegeten of is er iets niet goed gevallen?
Bij mannen ook wel 'The Bone'quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:02 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Dat geheime plekje tussen je benen.
Sorry, ik zit aan het bier
*verslikt zich in haar water*quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:02 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:02 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Heerlijk wakker worden zoquote:
Ik ben ook trots op ons... *vooral op jullie, maar ach, kniesoor die daar op let*quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
Mag ik overigens even melden dat ik trots op ons ben! We zijn met z'n allen volgens mij toch aardig op weg om met z'n allen af te vallen.
Toch the bone..?quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Ondanks dat ik al 4 dagen niet kan sporten gaan de kilo's er gestaagd af. Vanmorgen zei de weegschaal -48.5KG tegen me
Ik ga straks naar Humphreys, heb net al even op de menukaart zitten neuzenquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:08 schreef Purdey het volgende:
Gisteravond uit eten geweest bij Humphrey's, heerlijk gegeten
Ik dacht even dat je een minimeeting had met twee users van hierquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:01 schreef Tink89 het volgende:
Late L: Iets lekkers bij Mugs & Muffins, met een ijskoffie (zonder slagroom)
Xx!
Ah een mede-Tilboquote:Op donderdag 7 juli 2011 09:09 schreef Tink89 het volgende:
Zeker lekker Swets...
Hier gisteren een prima dag gehad, heb als enige toevoeging aan mijn zwaar verantwoorde lijstje een mueslireep gehad, omdat vriendjelief zo laat thuis was, dat ik me slap voelde...
Nu heb ik 250 ml Turkse yoghurt op en ik ga zo maar eens een bammetje of 2 smeren. Vanmiddag lunchen bij Mugs en Muffins, dus dat wordt wrs een bagel of iets van een muffin of een stuk taart. Mag dus zometeen tussendoor wel wat soepstengels, maar vanmiddag tussendoor krijg ik niks.
Xx!
Ik weet niet eens welke maat ik hebquote:Op donderdag 7 juli 2011 18:11 schreef Muks het volgende:
Swets, hoeveel wil jij er nog af ? Kijk je naar gewicht of naar je kledingmaat ?
Jups, met Mugs en Muffins als grootste zwakte...quote:
Je weet dat één bagel aan voedingswaarde (calorieen) meer heeft dan twee belegde volkoren boterhammen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jups, met Mugs en Muffins als grootste zwakte...
Al heb ik vanmiddag een ijskoffie zonder slagroom gehad met een bagel met brie en een handje walnoten. Als lunch vind ik dat prima meevallen.
Daarna uitgebreid geshopt, met enkel een flesje crystal clear tussendoor. Nu ga ik snel tortellini maken... Jumjum!
Xx
Mwah, ik denk dat mensen het soms veel te serieus nemen. Gewicht verliezen moet je leven niet beïnvloeden, dan wordt het een obsessie en dat wil je echt niet. Zoals m'n dokter altijd zegt: ''Je moet ook nog leven''.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:41 schreef E.T. het volgende:
[..]
Je weet dat één bagel aan voedingswaarde (calorieen) meer heeft dan twee belegde volkoren boterhammen?
En dan heb ik het nog over een kale bagel... geen beleg e.d. En dat noten echt vreselijk vet zijn? (ok, het vet dat er in zit is goed vet... maar het is wél vet..)
Ik zie hier zo vaak dingen voorbij komen met de opmerking van 'goede dag' of 'dat valt allemaal prima mee' waarbij ik niet een maar wel twee wenkbrauwen hoog op trek. Ik snap dat gewoon echt niet.. Dat is volgens mij alleen maar jezelf pesten en vreselijk voor de gek houden
Nouja, dat ligt zoals ik al eerder zei aan de persoon. De een is sterker in het weerstaan van dingen als de ander.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:15 schreef DarkElf het volgende:
Valkuil is wel een beetje dat je steeds iets makkelijker wordt he?das alrijd ff opletten.
En tink weet je hoeveel suiker er in ijskoffie gaat? Dat met die bagel met vette brie en pasta als avondeten maakt t een erg rijke dag.
Helemaal waarquote:Op donderdag 7 juli 2011 19:19 schreef DarkElf het volgende:
Dat is ook zomaar toch lees je hier gewoon best geregeld een 'zonde' hier een 'zonde' daar. Dat verbaast me wel eens, that's all.
En natuurlijk moet je genieten van leven en eten maar dat kan, om maar een voorbeeld te noemen, ook zonder vette brie
Ik hou het voorlopig op nieuwe kleding (nog een dure hobby dat afvallen). Nog 7.2kg en ik mag weer shoppen!quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:30 schreef DarkElf het volgende:
Klopt!
En jezelf belonen is ook prima, ikzelf zou schoenen kopen bijv(om maar iets te noemen) en een ander eet pizza
Maar de meeste mensen kunnen zich natuurlijk niet inhouden. Laten we eerlijk zijn, als we zo'n vreselijk grote en enorme zelfbeheersing hadden, dan zaten we niet in dit topic. De meeste dikkerds (me included) nemen geen handje chips, maar een hele zak. Geen dropje, maar een zak dropjes (of twee), etc. Daarom zou ik ook geen pasta oid kunnen eten. Dol op pasta.. dat betekent dus geen klein bordje pasta, maar een hele kom vol met veel saus (water loopt me in de mond terwijl ik dit typ..quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:34 schreef Sjeen het volgende:
Tsja, het gaat natuurlijk niet alleen om wat je eet, maar ook om hoeveelheden. En ik eet liever minder van iets wat ik echt lekker vind, dan meer van iets wat het net niet is... optimel komt er bij mij niet in dus bijvoorbeeld.
Haha, da's juist het leuke!quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik hou het voorlopig op nieuwe kleding (nog een dure hobby dat afvallen). Nog 7.2kg en ik mag weer shoppen!
Helemaal waar. 1,5 jaar geleden was het dagelijkse kost om minimaal 2 zakken chips erdoorheen te jagen. Maar dat is nu gelukkig verleden tijd. Sowieso vergeet ik nog wel 'ns dat ik dit topic deel met mensen die grotendeels volwassen zijn, op zichzelf wonen, een gezin hebben etc. Ik heb 't ''geluk'' dat m'n moeder (en soms vader) de boodschappen nog doen. Sinds ik ben overgestapt op een andere levenswijze ga ik amper nog alleen naar de supermarkt. En als ik dan toch iets moet halen loop ik altijd trots langs de chipsafdeling om daarna aan de andere kant alleen een pakje kauwgum te pakkenquote:Op donderdag 7 juli 2011 19:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen kunnen zich natuurlijk niet inhouden. Laten we eerlijk zijn, als we zo'n vreselijk grote en enorme zelfbeheersing hadden, dan zaten we niet in dit topic. De meeste dikkerds (me included) nemen geen handje chips, maar een hele zak. Geen dropje, maar een zak dropjes (of twee), etc. Daarom zou ik ook geen pasta oid kunnen eten. Dol op pasta.. dat betekent dus geen klein bordje pasta, maar een hele kom vol met veel saus (water loopt me in de mond terwijl ik dit typ..). Dus ik kan me wel vinden in de woorden van DE en ET eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ook zeer slecht eet, maar ik val er wel mee af, dus dat is een afweging die ik weloverwogen maak.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Dat vetgedrukte dus, beetje jammer dat het tig keer herhaald moet worden in dit topic. Alsof afvallen voor de meeste in 1 keer gaatquote:Op donderdag 7 juli 2011 19:26 schreef PaarsBeestje het volgende:
Voor mij werkt het smokkelen in ieder geval helemaal niet.. Het is alles of niets. Zodra ik met het eten begin te rommelen en allemaal extra dingetjes begin te eten dan is het hek van de dam en ga ik volledig de mist in. Ik verbaas me ook wel eens over de broodjes brie, hoeveelheden pasta met saus en de aardappelkroketjes (sorry MC) maar als dat voor iemand anders werkt en ze vallen ermee af, vooral doen, zou ik zeggen.
Waar ik meer moeite mee heb, is het vele snacken en daarna roepen dat je niet bent afgevallen (duh enzo!).
Hetzelfde geldt voor de diverse crashdieters in het topic. Ook allemaal gezellig zelf weten. Als je ermee afvalt en je weet je gewicht dan ook nog eens op peil te houden, kudos to you enzo.
Oftewel, in het kort enzo: Iedereeen z'n eigen methode..
Aan de andere kant, is het natuurlijk ook zo dat als je al regelmatig meeleest (zoals beweert werd) had kunnen weten dat Tink al 15 kilo is afgevallen. Dus kennelijk werkt het en misschien at ze wel voorheen en een bagel en een appeltaart en een muffin met daarbij 2 ijskoffies met slagroom (dat overwicht komt niet van die lunch zoas ze die vandaag had) Dan valt hetgeen wat ze nu had wel degelijk mee...quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja het is ook lastig, ik vind dat we elkaar ook wel moeten kunnen blijven wijzen op dingen waarvan we denken "oeieoeieoeieoei....".
Maar daar hoort dan bij dat je accepteert wanneer iemand reageert met "ok bedankt voor je advies, maar ik leg het naast me neer". Het irritante welles/nietes debat dat het soms wordt heeft totaal geen zin en is alleen maar zonde van de tijd en de irritatie.
In z'n algemeen heb je helemaal gelijk lekker dingquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ik zat in het algemeen wat te wauwelen. Niet situatiespecifiek.
Het is ook leuker dan het doen van Miles.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:18 schreef flugeltje het volgende:
Tijdens het neuken verbrand je wel veel caloriën
edit: ik mag juist wél weer brie, 0 koolhydraten. Alleen laat ik dan de boterham weer weg
Ik heb in het begin van m'n dieet de eerste maanden alles opgeschreven wat ik at en uitgerekend hoeveel het was in koolhydraten en caloriën... Kwamen soms best verrassende dingen uit. Wel een goed hulpmiddel om grip op je leefstijl te krijgen. Zo'n bagel met brie bijvoorbeeld is bij een calorie-arm dieet inderdaad echt iets voor een 'zondig-dag'..
Wow, ik ben een trending topicquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:05 schreef MalaCocinera het volgende:
misschien at ze wel voorheen en een bagel en een appeltaart en een muffin met daarbij 2 ijskoffies met slagroom
Bijna alles is leuker dan milesquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:22 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Het is ook leuker dan het doen van Miles.
+1quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:40 schreef Blistering het volgende:
Dus de moraal van het verhaal: MEER NEUKEN!![]()
Lekker & goed voor je.
Zeker heb je het niet slecht gedaan! Reken eens uit hoeveel % van je lichaamsgewicht je kwijt bent, dat is een hele hoop hoor!quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:43 schreef flugeltje het volgende:
Op zich heb ik het nog niet eens zo slecht gedaan met m'n 18 kilo in 8 maanden lijkt me
Ik heb de Miles geprobeerd en ik vind ze klote, ik ga dus voor fietsen en gewoon actief zijn. Het is jammer dat bewegen zoveel tijd kost eigenlijk, als het dan ook nog eens niet leuk is valt het kwartje vaak de andere kant op....
Dat ook...quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:45 schreef MalaCocinera het volgende:
Gelukkig flugel, ik dacht dat je ons zat was
Het is toch wat...quote:
Je hebt ook miles van andere mensjes, Fluugs... ik kan je wel wat tips sturen als je wilt?quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:49 schreef flugeltje het volgende:
Een gedeelte van het niet leuk vinden is dat ik Lesley gewoon echt niet kan handelen, Blij ei dat het is
You're jogging, You're jogging...![]()
Haha, in het begin vond ik 't wel leuk die vrolijkheid. Maar na een tijd irriteerde ik me mateloos aan haar jaquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:49 schreef flugeltje het volgende:
Een gedeelte van het niet leuk vinden is dat ik Lesley gewoon echt niet kan handelen, Blij ei dat het is
You're jogging, You're jogging...![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:47 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
*huilend wegruipt in een hoekje
Ja nog steeds helaas... Misschien tijd om eerlijk op te biechten dat ik net voor de 100 kg grens zit en als ik die grens doorbreek kom ik ook onder de BMI40 uit. Het is dus een dubbele mijlpaal... Aan het einde van m'n zwangerschap woog ik er trouwens 130, dus in vergelijking met een jaar geleden scheelt het sowieso een half mensquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Het is toch wat...![]()
Jammer Flugel dat je niet door je plateau heen komt.. jij zat volgens mij net voor een hele grote mijlpaal, toch?
Ik heb her en der al wel eens rondgekeken, maar ik kan mezelf er echt niet toe zetten op de een of andere manier. De fiets neem ik dan wel weer wat makkelijker, dus dat is positief.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Je hebt ook miles van andere mensjes, Fluugs... ik kan je wel wat tips sturen als je wilt?
Door m'n plateau nu helaas niet echt, ik wilde minimaal 25 tot 30 kg (liever 40) kwijtraken in een jaar, ik heb nu nog 3 maanden om 7 tot 12 kg extra kwijt te raken en dat gaat dus niet lukken gok ik. Ach, zoals ik al zei, dan maar wat langer erover doen. Ik ben nu al zo lekker op weg dat ik door ga zetten, het kost me ook niet zoveel moeite meer...quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:54 schreef MalaCocinera het volgende:
Zit je nog wel op ''schema'' flugel?
Misschien iets aan je eetpatroon veranderen? Of juist tijdens je vakantie wat minder streng doen. Dat wil misschien ook wel helpen om het gewichtsverlies 'weer op gang te krijgen'.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Door m'n plateau nu helaas niet echt, ik wilde minimaal 25 tot 30 kg (liever 40) kwijtraken in een jaar, ik heb nu nog 3 maanden om 7 tot 12 kg extra kwijt te raken en dat gaat dus niet lukken gok ik. Ach, zoals ik al zei, dan maar wat langer erover doen. Ik ben nu al zo lekker op weg dat ik door ga zetten, het kost me ook niet zoveel moeite meer...
Dat wil ik nog steeds niet weten...quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:10 schreef MalaCocinera het volgende:
Om het neuken maar weer eens aan te halen, hoe zou Leslie in bed zijn
Waarschijnlijk moedigt ze haar vent breeduitlachend met pompoms aan...quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:10 schreef MalaCocinera het volgende:
Heb 't me serieus ook wel 'ns afgevraagdquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:10 schreef MalaCocinera het volgende:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moedigt ze haar vent breeduitlachend met pompoms aan...
Doe eens vertellen zou je het allemaal kunnen horen, of is het verstand op nul en gaan voor het vaderlandquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:13 schreef Blistering het volgende:
[..]
Heb 't me serieus ook wel 'ns afgevraagd. Maar doe mij die ene zwartharige maar die altijd bij haar meedoet.
Mwah, ik ga dan toch voor 't laatste. Maar ik vrees dat ik het niet zolang kan volhouden als zijquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:15 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Doe eens vertellen zou je het allemaal kunnen horen, of is het verstand op nul en gaan voor het vaderland
quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]You're jogging, you're jogging!
Ik ga nu even proberen die mental image weer uit m'n hoofd te krijgen, ok?
quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Mwah, ik ga dan toch voor 't laatste. Maar ik vrees dat ik het niet zolang kan volhouden als zij
And we're walking againquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:18 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
*zit Blistering verwoede pogingen doen om Leslie bij te houden*
(ik kom hier echt even niet meer bij)
Ooh maar daar heeft Leslie alle begrip voor hoor. Het gaat erom dat je het blijft doenquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Mwah, ik ga dan toch voor 't laatste. Maar ik vrees dat ik het niet zolang kan volhouden als zij
En daarom zou het juist goed zijn om dat aan te pakken. Dus je richten op langzaam eten, proeven wat je eet, genieten van wat je eet... Luisteren naar je verzadigingsgevoel etc. Maar goed, dat is een hele opgavequote:Op donderdag 7 juli 2011 19:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen kunnen zich natuurlijk niet inhouden. Laten we eerlijk zijn, als we zo'n vreselijk grote en enorme zelfbeheersing hadden, dan zaten we niet in dit topic. De meeste dikkerds (me included) nemen geen handje chips, maar een hele zak. Geen dropje, maar een zak dropjes (of twee), etc. Daarom zou ik ook geen pasta oid kunnen eten. Dol op pasta.. dat betekent dus geen klein bordje pasta, maar een hele kom vol met veel saus (water loopt me in de mond terwijl ik dit typ..). Dus ik kan me wel vinden in de woorden van DE en ET eigenlijk.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:21 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nog 3 miles Blistering.. je kan het!
quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:21 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nog 3 miles Blistering.. je kan het!
Heb dat een tijdje terug geprobeerd, maar ik kreeg er toch trek van.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:57 schreef flugeltje het volgende:
@Muks, tnxIk blijf gewoon m'n best doen...
Be, ik miste brood ook echt heel erg, ik neem dus tegenwoordig tussen de middag koolhydraatarme boterhammen, 5 gram koolhydraten per boterham. Iets voor jou wellicht?
quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En daarom zou het juist goed zijn om dat aan te pakken. Dus je richten op langzaam eten, proeven wat je eet, genieten van wat je eet... Luisteren naar je verzadigingsgevoel etc. Maar goed, dat is een hele opgave
Ik denk persoonlijk wanneer je behoorlijk overgewicht hebt en je dus op dieet bent om in ieder geval een aantal kilo's af te vallen, dat het dan allemaal niet bepaald eenvoudiger wordt wanneer je daarnaast nog flinke hoeveelheden (in sommige gevallen) aan ongezond snackmateriaal blijft eten. Volgens mij kun je beter gelijk in het begin een goed eetpatroon aanwennen met gezonde zaken die gewoon goed voor je zijn in plaats van te blijven hangen in het eetpatroon met vette, zoete, zoute (noem ze maar op) zaken 'omdat je het verdient' of 'omdat je je eigen eetpatroon echt wel onder controle hebt'.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 06:43 schreef Muks het volgende:
Paars Beestje, zoals je zelf al zegt moet je niet alleen afvallen maar ook de zaken er omheen aanpakken, daarom hier ook een psycholoog in de arm genomen om te helpen bij mijn knelpunten. En ik moet zeggen, ik merk het verschil in mijn hoofd.
Ik heb het nergens over flinke hoeveelheden gehad, geen idee waar je het vandaan haaltquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
[..]
Ik denk persoonlijk wanneer je behoorlijk overgewicht hebt en je dus op dieet bent om in ieder geval een aantal kilo's af te vallen, dat het dan allemaal niet bepaald eenvoudiger wordt wanneer je daarnaast nog flinke hoeveelheden (in sommige gevallen) aan ongezond snackmateriaal blijft eten. Volgens mij kun je beter gelijk in het begin een goed eetpatroon aanwennen met gezonde zaken die gewoon goed voor je zijn in plaats van te blijven hangen in het eetpatroon met vette, zoete, zoute (noem ze maar op) zaken 'omdat je het verdient' of 'omdat je je eigen eetpatroon echt wel onder controle hebt'.
Ik heb jouw eetpatroon niet bekritiseerd, ik geef alleen aan waarom ik bepaalde zaken wel gewoon eet, maar dan met mate. Want dat laatste, daar draait het uiteindelijk om... Leren dat je heus kunt genieten van één koekje, dat pak hoeft niet leeg. Een gedragsverandering dus... En dan kunnen mensen hier wel stug blijven volhouden dat ze dat niet kunnen, maar ik denk dat je jezelf dan net zo goed voor de gek houdt.quote:Dat er nu gezegd wordt dat ik dus maar aan mijn eigen eetpatroon moet gaan werken, vind ik dan ook een beetje apart. Ik ken m'n eigen valkuilen maar al te goed. Vandaar dat ik gezond eet, veel sport (meestal dan) en niet al te veel uit de band probeer te springen. De meeste dikke mensen kennen geen grenzen. Ik ben eerlijk genoeg om te erkennen dat dit bij mij ook (en bij vele hier, want nogmaals, anders zaten we hier niet) het geval is. Een koekje worden koekjes, een handje chips wordt een hele zak vol, meerdere wijntjes, etc.
Dan kunnen hier mensen wel stug vol blijven houden dat dit voor hen écht niet geldt, maar ik denk dat je dan alleen maar jezelf voor de gek houdt.
En ja, ik heb gekozen voor een eetpatroon waarbij ik langzaam maar zeker afval. Waarbij ik gewoon met mate kan kiezen waarvan ik wil genieten en daarmee ook zelf te genieten blijf. een patroon waarbij ik tov mijn dochter een gezonde verhouding met eten heb en dat ook overdraag. Een patroon waarbij ik heel bewust voor mezelf bepaal of iets lekker genoeg is om op te eten. En dus ook ervoor kies om een kleine portie van iets te nemen wat ik echt lekker vind ipv een bak van iets wat ik eigenlijk niet lekker vind, maar waar dan minder vet/suiker/caloriën in zit.quote:Het is anders voor de mensen die bewust voor een eetpatroon hebben gekozen waarbij je langzaam (maar zeker) afvalt, maar in het merendeel van de gevallen denk ik toch echt dat de kop een beetje in het zand wordt gestoken en dat men zich gewoon niet realiseert dat het door blijven eten van ongezonde snacks het vallen in valkuil alleen maar makkelijker maakt. En daar zijn we volgens mij allemaal wel een keer (of honderd) in gevallen.
[/einde speech]
Dat vetgedrukte moet heel vervelend zijnquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat ik dan gewoon weet dat er meer is in de keuken.. Mijn maag kent geen grenzen ofzo, geen idee. Ik zit ook zelden ergens vol van Er kan altijd meer bij. Dus dan maar helemaal niet op dit moment. Met de nadruk op dit moment. Ik mag toch hopen dat ik wanneer ik voldoende ben afgevallen straks weer een lekker bord pasta kan eten. Maar dan weeg ik geen tientallen kilo's teveel zoals nu (ondanks de inmiddels bijna 24kg die ik al kwijt ben) en kan ik net zoals elk ander normaal mensen wel wat hebben.
Net zoals Sjeen en Swetsenegger hou je dan een bepaalde buffer aan. Maar dan nog blijft het lastig om niet weer uit de band te springen.
Beessie, da's nou precies waarop ik doel met weer leren luisteren naar verzadigingsgevoelquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat ik dan gewoon weet dat er meer is in de keuken.. Mijn maag kent geen grenzen ofzo, geen idee. Ik zit ook zelden ergens vol van. Er kan altijd meer bij. Dus dan maar helemaal niet op dit moment. Met de nadruk op dit moment. Ik mag toch hopen dat ik wanneer ik voldoende ben afgevallen straks weer een lekker bord pasta kan eten. Maar dan weeg ik geen tientallen kilo's teveel zoals nu (ondanks de inmiddels bijna 24kg die ik al kwijt ben) en kan ik net zoals elk ander normaal mensen wel wat hebben.
Net zoals Sjeen en Swetsenegger hou je dan een bepaalde buffer aan. Maar dan nog blijft het lastig om niet weer uit de band te springen.
Wel nee, nergens voor nodig. Ik denk dat mijn afvalperikelen echt niet moeilijker of ingewikkelder zijn dan die van een ander.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:36 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte moet heel vervelend zijnIk kan ook geen maat houden, maar op de dagen dat ik niet uit de band spring, helpt mijn digitale weegschaal en mijn kcal lijstje in excel me om maat te houden. Overigens werkt het geen maat houden 2 kanten op bij mij, ik scheen weken op 900 kcal te leven. Als het geen maat houden een kant op gaat dan, snap ik dat jij je dingen nu tijdelijk ontzegt.
Dat vetgedrukte en het feit dat je niet zo van de sport bent maakt trouwens dat ik nog trotser op je ben
Maar dan moet het wel werken schattiequote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Beessie, da's nou precies waarop ik doel met weer leren luisteren naar verzadigingsgevoel
Je kunt dat ook nu al trainen binnen je eigen eetpatroon, daar hoef je inderdaad niet voor te gaan zitten snackenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:46 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Maar dan moet het wel werken schattie, en dat doet het gewoon niet. Dan kan ik wel heel gezellig snackies gaan zitten eten, maar dan is het toch vele malen beter om het niet te doen? En volgens mij geldt dat dus niet alleen voor mij hier..
Mee eens hoor, maar iedereen kan natuurlijk tips neerplempen en de ander doet er vervolgens mee wat hij/zij wiltquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Over afvallen en op gewicht blijven heeft iedereen een mening. En je doet het nooit goed in de ogen van een ander. Trek je eigen plan denk ik dan. Maar, als je niet afvalt zal je toch echt wat aan je eetpatroon moeten wijzigen. Val je af en voel je je er goed bij... prima!
ik durf gerust te stellen dat die 15 kilo die er nu ongeveer 5 jaar vanaf is, blijvend is.quote:En over op gewicht blijven kan je vervolgens ook nog maanden discussiëren. Sowieso is stellen dat je blijvend op gewicht ben onmogelijk, je kan immers niet in de toekomst kijken.
Ik krijg in mijn omgeving veel kritiek over het volgen van het southbeach dieet, Maar o wat voel ik me er goed bij, na een half jaar vruchteloos calorieen tellen, honger lijden en een constante strijd in mijn hoofd.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Over afvallen en op gewicht blijven heeft iedereen een mening. En je doet het nooit goed in de ogen van een ander. Trek je eigen plan denk ik dan. Maar, als je niet afvalt zal je toch echt wat aan je eetpatroon moeten wijzigen. Val je af en voel je je er goed bij... prima!
En over op gewicht blijven kan je vervolgens ook nog maanden discussiëren. Sowieso is stellen dat je blijvend op gewicht ben onmogelijk, je kan immers niet in de toekomst kijken.
Lama, ik las verkeerd...quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:10 schreef seasushi het volgende:
Ik zie eindelijk die weegschaal dalen, heb veel energie en geen enkele moeite meer om geen brood/pasta/aardppelen en suiker te eten.
Ik vind het nogal boud. De vorige keer was ik ook 4 jaar lang op gewicht zonder probleem.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mee eens hoor, maar iedereen kan natuurlijk tips neerplempen en de ander doet er vervolgens mee wat hij/zij wilt
[..]
ik durf gerust te stellen dat die 15 kilo die er nu ongeveer 5 jaar vanaf is, blijvend is.
Ach ja, zo ben ik... zelfvertrouwen te overquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind het nogal boud. De vorige keer was ik ook 4 jaar lang op gewicht zonder probleem.
Ruilen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ach ja, zo ben ik... zelfvertrouwen te over
Nee, voorlopig niet. Ik vang dit op met een soort pannekoekjes van ei, water lijnzaad en zemelen. Voordeel is dat ik die ontzettend lekker vind. Zowel de zoete als de hartige variant. (nadeel is dat iedereen in mijn omgeving met kritiek ze ook erg lekker vinden, en ze dus wel eens verdwijnen uit de koelkastquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lama, ik las verkeerd...
En als ik het goed begrijp, mag je wel volkoren brood, volkoren pasta, etc?
Klinkt wel goedquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:38 schreef seasushi het volgende:
[..]
Nee, voorlopig niet. Ik vang dit op met een soort pannekoekjes van ei, water lijnzaad en zemelen. Voordeel is dat ik die ontzettend lekker vind. Zowel de zoete als de hartige variant. (nadeel is dat iedereen in mijn omgeving met kritiek ze ook erg lekker vinden, en ze dus wel eens verdwijnen uit de koelkast)
Hoeveel koolhydraten zitten er in per pannekoekje? (enne recept!)quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:38 schreef seasushi het volgende:
[..]
Nee, voorlopig niet. Ik vang dit op met een soort pannekoekjes van ei, water lijnzaad en zemelen. Voordeel is dat ik die ontzettend lekker vind. Zowel de zoete als de hartige variant. (nadeel is dat iedereen in mijn omgeving met kritiek ze ook erg lekker vinden, en ze dus wel eens verdwijnen uit de koelkast)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |