Dat is niet in het voordeel voor de klant, gewoon net zoiets als een woekerpolis. Hier bv http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=7&t=3467 wordt ook uitgegaan van 12%. Werken met hout met een te hoge vochtigheid is geen vakmanschap maar gepruts. Het houdt het wel een paar jaar uit maar daarna komt de ellende.quote:Op donderdag 29 september 2011 20:33 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Leerling schilders krijgen op de praktijkcentra van savantis <18% als vocht te leren.
Op producten van Sigma en Sikkens staat een maximale houtvochtgehalte dat niet hoger mag zijn als 18%
Dus ik ga eerder van uit wat op de verpakking staat van geronommeerde merken, die 10 jaar garantie geven op uitgevoerde houtrotreparaties door opgeleide schilders, dan dat iemand zegt "die daarvan afwijken zijn prutsers" zonder dat je ook maar een bronvermelding doet.
Mijn bronvermelding :http://www.sigma.nl/techn(...)teembladen/4825.ashx
Je geeft als bron een ander forum waar de meningen van gebruikers op staan.quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:04 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dat is niet in het voordeel voor de klant, gewoon net zoiets als een woekerpolis. Hier bv http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=7&t=3467 wordt ook uitgegaan van 12%. Werken met hout met een te hoge vochtigheid is geen vakmanschap maar gepruts. Het houdt het wel een paar jaar uit maar daarna komt de ellende.
Op nieuw dubbel / hr++ glas zit ook standaard 10 jaar garantie, terwijl dit ook levenslang mee kan gaan.quote:10 jaar garantie op een epoxyreparatie is echt kort, een correct uitgevoerde epoxyreparatie zou toch minimaal 30 jaar op moeten zitten. Garanties die ook in de zakelijke markt gegeven worden.
Verwacht niet dat een schilder een offerte bedrag aanpast omdat een klant die te hoog vind.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:45 schreef klusfoobje het volgende:
Ik betaal nooit vooraf. een vakman kan zijn werk zelf voor financieren. Zeker een schilder.
Die pot verf noemde hij gewoon. Ik moet nog een keer een raam swoppen, dan heb ik dioe pot erbij,is leuk maar stelt weinig voor op dat bedrag.
Ik wacht zijn offerte even af.
Overigens... een ding mnoet ik wel zeggen. Ik heb bedragen van rond de 1500-1800 gehoord van schilders die hier in de straat bezig waren. Dat werk ziet er maar matig uit nu.
De buurman van een vriendin van me is ook schilder. Als ik zijn huis zie, hoe dat in de verf zit... SUPER! Die heeft ook wel eens ruwweg een inschatting gegeven en kwam ook uit rond die bedragen.
overigens, is verf maar 3 jaar houdbaar ?
Daar zit ik nu ook mee. Ben zelf vandaag druk aan het schilderen maar weet dat ik niet alles.kan doen voor winter. Als ik dan nu nog een schilder laat komen is het dan niet al te snel te nat...quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:57 schreef klusfoobje het volgende:
ja, snap ik.
Wat ik me wel een beetje afvraag is of het niet verstandiger is om het nog een winter uit te zingen en het dan in de zomer te laten doen of het toch nog in oktober in orde laten maken.
vocht enzo
Bij schilderwerk is het inderdaad max 10 jaar.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:51 schreef Zolena het volgende:
[..]
Daar zit ik nu ook mee. Ben zelf vandaag druk aan het schilderen maar weet dat ik niet alles.kan doen voor winter. Als ik dan nu nog een schilder laat komen is het dan niet al te snel te nat...
Oh en @ degene die zei dat 30 jaar garantie standaardis voor gerepareerd schilderwerk... ik zie zo'n 5 bestekken per dag van professionele opdrachtgevers, er wordt nooit hoger dan 10 jaar gevraagd, vaak zelfs maar zes jaar afbouwend, dat dan op gewoon schilderwerk.
Volgend jaar laten doen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:57 schreef klusfoobje het volgende:
ja, snap ik.
Wat ik me wel een beetje afvraag is of het niet verstandiger is om het nog een winter uit te zingen en het dan in de zomer te laten doen of het toch nog in oktober in orde laten maken.
vocht enzo
Wat valt er precies onder deze garantie? Trekt hij alles kaal als er een enkel blaasje zichtbaar wordt? Moet je zelf ook het houtwerk van vuil ontdoen in die tijd?quote:Op donderdag 29 september 2011 21:54 schreef klusfoobje het volgende:
Op het schilderwerk buiten zit iig 3 jaar garantie.
Meestal valt bij schilderwerk onder garantie dat de verf niet gaat bladderen, verpoederen, etc, etc.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:16 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Wat valt er precies onder deze garantie? Trekt hij alles kaal als er een enkel blaasje zichtbaar wordt? Moet je zelf ook het houtwerk van vuil ontdoen in die tijd?
Vaak is het garantie van het kozijn tot de stoep. Dus ben erg benieuwd hoe je dit op papier gaat zetten.
Ik doe je snel een offerte toe!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:23 schreef klusfoobje het volgende:
Nah, ik heb de offerte ontvangen... en hoewel ik niet mik op een dubbeltje voor de eerste rang gaat dit me toch wat te ver hoor...
3850 euro ex 6% btw en eventueel 350 euro korting als de andere buurman ook meedoet.
Hier word de boel opgeschuurd, losse (verf) delen vrwijderd met de krabber Eventuele naden schoongemaakt en afgekit.
er zijn in totaal 4 draairamen. 1 x 1e verdieping en 3 x 2e verdieping.
voorzien van nieuwe grondverf en daarna 2 maal afgelakt met de verf die ik wilde.
Zij doen de ouderdomsverklaring voor de BD.
Dat is gewoon een dikke 4k voor een voorkant schilderen.... Ik trek ergens een grens.
- Hoelang ben je van plan er te blijven wonen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef kipknots het volgende:
Volgende week maandag krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huisen ik ben van plan om de zaterdag erop er al in te trekken. Het huis is in prima staat, maar ik wil in ieder geval de woonkamer geschilderd hebben. Is het aan te raden om als je enkel de binnenmuren schildert om voor een van de kwaliteitsmerken te gaan (sigma, sikkens, trimetal) of is dit in zo'n geval overdreven?
Minimaal 5 jaar. Kan ook best 10 jaar of langer worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:47 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
- Hoelang ben je van plan er te blijven wonen?
- Hoevaak wissel je van kleur?
- Ga je er alleen wonen, of komen er kinderen/huisdieren/ etc?
Volgens mij werd er gezegd dat het de eerste keer in ieder geval goed gedaan moest worden. Dan zou ik dus sowieso geen Flexa of Histor nemen, maar een professionele muurverf.quote:
Zelfde situatie hier, versgestucte muren en Histor verf. Wij hebben als eerste laag, in plaats van voorstrijk, verdunde Histor Monodek op de muren gedaan. Daarna 1 a 2 lagen muurverf voor een mooi resultaat. Ziet er prima uit!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:08 schreef oinkoink12 het volgende:
Wij willen op een verse stuclaag de huiskamer verven, we hebben hiervoor histor muurverf gekocht, de stuccer gaf voordat hij wegging aan dat het slim is om voorstrijk te gebruik omdat de stuclaag anders de hele eerste verflaag wegzuigd.
Nu lees ik hier dat mensen slechte ervaringen hebben met voorstrijken op een vers gestucte muur.
Wat is nu wijsheid?
Dat dus. Schrap voorstrijk uit je budget/planning, kost alleen maar extra en levert slecht dekkend resultaat op.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:12 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Wij hebben als eerste laag, in plaats van voorstrijk, verdunde Histor Monodek op de muren gedaan. Daarna 1 a 2 lagen muurverf voor een mooi resultaat. Ziet er prima uit!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |