Bedankt!quote:Op woensdag 14 december 2011 13:19 schreef blomke het volgende:
MDF heeft vaak een vetlaag; het beste los je die op met thinner op een doekje.
Daarna de grondlagen, voor, tussen en na de grondlagen schuren met P180. Na de eerste laklaag, opschuren met P240 en dan de finale-laklaag. Da's genoeg. Wel alle lagen zeer goed laten drogen!!
Qua verfkeuze zou je het beste voor de betere en dus duurdere verven kunnen kiezen: Histor Flexa of Sikkens. Mogelijk kan je dan met één laklaag af.
Alleen bij de verfwinkel en niet bij de de bouwmarkten te koopquote:Op woensdag 14 december 2011 14:24 schreef Rens_a het volgende:
Bedankt!
Dan wacht ik het roller-advies nog even af. Een dure dus... :|
Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of de praxis/gamma ze wel of niet heeft onder de merknaam "anza", maar ik weet wel zeker dat de vakhandel ze heeft voor die prijs.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:25 schreef klusfoobje het volgende:
Die anza rollertjes gebruik ik ook. Heerlijk spul. Bij mijn weten zijn die echter ook bij de Praxis te koop toch ?. Zelf haal ik ze bij de vakhandel maar er staat me iets van bij datik ze bij de Praxis dus ook gezien heb.
Jah maar als ik hier in de Sikkens Service Center kom dan krijg ik me toch een zooi vakjargon naar mn hoofd geslingerd, t enige dat ik dan kan zeggen, wil gewoon verfquote:Op donderdag 15 december 2011 15:05 schreef klusfoobje het volgende:
Prima punt hoor dat je maakt om ze naar de vakhandel te sturen. En wat die naam betreft... zou zo maar eens idd Sencys kunnen zijn.
Persoonlijk kom ik overigens het liefst bij de vakhandel. Niet alleen om de kennis en de kwaliteit, maar ook om het publiek dat daar komt. Is toch heeeeel anders dan bij de bouwmarkt..
Ik zal voor de zekerheid idd wel even checken of het echt geen kalk bevat.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:54 schreef blomke het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er nog muurverf met kalk wordt verkocht, da's een disaster bij het overschilderen.
Als je de kleur zo fraai vindt, neem dan een Histor/Flexa in die kleur: dan heb je kwaliteitsverf die goed dekkend is en idem aan te brengen.
Vergeet niet dat kwalitatief inferieure verf, ook slecht aan te brengen is en een teleurstellend resultaat geeft.
Ik heb mijn eerste appartement met Gamma verf gedaan en mijn huisje nu met Histor en je merkt echt het verschil, zowel in het aanbrengen (qua spetters) als dekking / hoe mooi de kleur is.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:55 schreef samsuus het volgende:
[..]
Ik zal voor de zekerheid idd wel even checken of het echt geen kalk bevat.
Ik heb ervaring met het aanbrengen van zowel gamma als karwei eigen merk muurverf en dit beviel prima.
Flexa/Histor zou dan wel een stapje 'beter' zijn of is dat echt vergelijkbaar?
Thanks, dat idee had ik al. Ga sowieso voor Histor of Flexa kiezen dan.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:58 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik heb mijn eerste appartement met Gamma verf gedaan en mijn huisje nu met Histor en je merkt echt het verschil, zowel in het aanbrengen (qua spetters) als dekking / hoe mooi de kleur is.
Probeer eens in te denken wat gemakkelijker werken is, boven je hoofd of op een trapje:quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:38 schreef blomke het volgende:
Is zo'n werkpot makkelijker/beter dan een verfbakje?
Die schilder heeft anders behoorlijk wat verf op zijn armen geknoeid, ondanks zijn werkpotjequote:Op vrijdag 16 december 2011 18:40 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Probeer eens in te denken wat gemakkelijker werken is, boven je hoofd of op een trapje:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |