abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105120202
Het wit van de stootborden komt terug in de muur boven het tegelwerk.
Het zwart ( bruin op de foto ) komt terug in het zwart van de tegeltjes

vrijdag 2 december 2011 @ 23:41:21 #252
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105120828
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:17 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik dacht dat jullie voor het volledige schilderwerk buiten een keer een bedrag van 6k hadden laten vallen.
Als jullie schilder 50 per uur vraagt incl. mag hij heel goed schilderwerk afleveren ( maar jullie waren ook zeer dik tevreden ), de meeste zzpers zitten rond de 35 incl.

Maar 1500 is voor het materiaal en werk e.d. een zeer nette prijs.

Heb zelf laatst een trap gedaan,
De treden en stukje onderkant trede in antraciet, de stootborden en zijkanten in 9010 half recept.
Dat eerste bedrag was het hele huis al het houtwerk van onder tot boven en van binnen tot buiten :) . Dus van dakkapel en goot tot voordeur. En van deur op zolder tot de plinten op de eerste verdieping en deuren beneden (excl. trap). Van die 50 euro per uur weet ik niet. Dat vond ik redelijk acceptabel voor een schilder. Maar dan zit ik schijnbaar aan de hoge kant :P . Goed om te weten ;) .

Qua tevredenheid. Ja, zeker top. Fijne vent. Durf ik gewoon sleutel mee te geven en aan de gang te laten binnenshuis terwijl wij (SQ en ik) beiden naar werk zijn. Werkt perfect af. Wat niet perfect is werkt ie zelf bij, of als ik het eerder zie doet ie der absoluut niet moeilijk over. Voordeur en achterdeur is gratis omdat het garantie is op eerder werk (2 jaar terug, ondanks dat ik de voordeur zelf vernacheld heb. Er zat alleen een blaasje in het verfwerk waardoor ie gelijk mijn braswerk fixed :P ). En het belangrijkste, wat redelijk zeldzaam is heb ik gemerkt. Hij komt op de momenten dat je dat afspreekt (slechte ervaring met andere vaklui varierend van stucadoor tot loodgieter) en hij ruimt netjes op.

Enige 2 minpuntjes zijn dat je em achter zijn reet aan moet zitten qua nabellen in het voor/offerte traject. Want dat vergeet hij weer wel 8)7 . En hij spreekt redelijk gebrekkig NL door zijn franse afkomst. Dus kost wat moeite om precies helder te maken waar hij het over heeft :P .

[ Bericht 14% gewijzigd door bleiblei op 02-12-2011 23:49:32 ]
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:45:31 #253
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105121037
Tips zijn goed! We gaan inderdaad een serieus kijken naar two tone. Al is dat denk ik wel erg arbeidsintensief of valt dat wel mee?
pi_105121157
Dan is 6k een fatsoenlijk bedrag.

Maar er is natuurlijk verschil tussen een zzp´er en een meesterschilder.
En ik begin een beetje de indruk te krijgen dat jullie meneer niet onder het kopje zzp´er valt te plaatsen.

2 kleuren kan arbeidsintensief zijn, maar om bijvoorbeeld de tree en stootrand perfect superstrak besneden te krijgen ( ervan uitgaand dat de tree of stootrand wit is ) is door te tapen met blauw of gele tape en dan een kitrand erin.
pi_105195867
Ik heb m'n muren pas laten spuiten (spack) en wil ze gaan sausen. Nu heb ik begrepen dat ik daar het beste spacklatex voor kan gebruiken om een streperig/vlekkerig resultaat te voorkomen. Is dit soort latex meestal in een keer dekkend al?

Wat is de beste techniek om de verf op de muren aan te brengen? Ik zag laatst een filmpje waar van boven naar beneden werd gewerkt, baan voor baan. Maar lees ook regelmatig dat je per m2 moet werken?
pi_105198226
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb m'n muren pas laten spuiten (spack) en wil ze gaan sausen. Nu heb ik begrepen dat ik daar het beste spacklatex voor kan gebruiken om een streperig/vlekkerig resultaat te voorkomen. Is dit soort latex meestal in een keer dekkend al?

Wat is de beste techniek om de verf op de muren aan te brengen? Ik zag laatst een filmpje waar van boven naar beneden werd gewerkt, baan voor baan. Maar lees ook regelmatig dat je per m2 moet werken?
Spacklatex???
Als je bijvoorbeeld Sigma of Sikkens haalt, heb je aan normale tex genoeg.
Mik op een emmer van 10 liter een halve liter water erbij voor het fijner verwerken van de tex.

De normale manier van werken:
Deuren en ramen dichthouden ivm droging.
Muur tegen plafond besnijden ( 2,5 m lang ) met kwast , daarna uitwaaieren met een rollertje.
Muur tegen plint besnijden ( 2,5 m lang ) met kwast daarna uitwaaieren met een rollertje.
Dan de muur texen van boven naar beneden.
Roller met texstok volrollen, halverwege de muur opzetten en in 2 a 3 banen uitrollen.

Niet in vakken of m2 gaan werken.
pi_105217400
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 08:13 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Spacklatex???
Als je bijvoorbeeld Sigma of Sikkens haalt, heb je aan normale tex genoeg.
Mik op een emmer van 10 liter een halve liter water erbij voor het fijner verwerken van de tex.

De normale manier van werken:
Deuren en ramen dichthouden ivm droging.
Muur tegen plafond besnijden ( 2,5 m lang ) met kwast , daarna uitwaaieren met een rollertje.
Muur tegen plint besnijden ( 2,5 m lang ) met kwast daarna uitwaaieren met een rollertje.
Dan de muur texen van boven naar beneden.
Roller met texstok volrollen, halverwege de muur opzetten en in 2 a 3 banen uitrollen.

Niet in vakken of m2 gaan werken.
Ik begreep dat spacklatex een langere open tijd heeft om daarmee baanbontheid te voorkomen en vult de structuur van de spack niet op. De grote verffabrikanten hebben dat soort latex, Sigma bijvoorbeeld: http://www.sigma.nl/assor(...)ckverf-semimatt.aspx

De techniek die je beschrijft zie ik trouwens ook in dit filmpje wat je hier al eens had gepost:

Wat ik me nog afvroeg, in een ander filmpje zie je dat hij nog een keer de 1e laag gaat narollen, vind je dat ook nodig?
pi_105283128
Ik ben al heel lang schilder, en heb er nog nooit mee gewerkt.
Ik heb altijd sigma/sikkens gebruikt ( ook 's avonds ), en nog nooit klachten gehad.

Quote van de site:
quote:
de overlap bij de verschillende rolbanen (baanbontheid) na droging niet meer zichtbaar.
Het is wellicht aan te raden voor een niet schilder; een schilder weet waar hij mee bezig is, en weet wat en hoe hij moet werken om baanbontheid te voorkomen.
Het belangrijkste is nat in nat werken, tex goed verdelen en ramen en deuren dicht houden tijdens het werk ( voor een langzamere droging, omdat de waterdamp in de kamer blijft hangen ).

Het enige voordeel van die spack tex is dan wellicht dat de structuur niet verloren gaat, maar bij een goede verdunning gebeurt dat ook niet.

Dus:
Ben je niet zeker van je zaak, of weinig ervaring in texen, haal de spack tex en laat je even informeren in de winkel.

Ps. Als je over een lengte van ongeveer 2 meter de tex hebt verdeelt, kan je nog losjes 1maal eroverheen rollen. Dit is om de "druk" banen van de texroller weg te werken.
pi_105311342
Ik ga wel even langs de speciaalzaak, bedankt voor je tips iedergeval.
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:39:10 #260
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_105422414
Ik ben er wel zo ziek van... Heb afgelopen week een schilder in m'n huis gehad en het ziet er echt niet uit! Ik had 't met m'n dronken hoofd en een blinddoek voor nog mooier gedaan -O-
Alle deurkozijnen waren kaal en zeer goed geschuurd. Nu zit er een vieze dikke laag verf op met overal pitjes, putjes en druipers. Ik heb nieuwe plinten die geschroefd zijn, je ziet gewoon nog precies waar de schroeven zitten dus is super slecht geplamuurd en de plinten voelen aan als schuurpapier. Langs de deurposten af zit er geen kaarsrechte lijn waar de lak en de tex elkaar raken, het is een kartelrand. Langs het plafond is geen kaarsrechte lijn, nu is het plafond schuurwerk en het is niet helemaal recht, maar het ziet er echt niet uit! Boven heeft hij op een stuk waar er maar 3 cm muur tussen 2 stukken hout zitten lak gezet ipv tex...
Lekker dit, hij zegt dat hij nog niet helemaal klaar is boven (de verdieping die 'af' is) maar dit wordt toch nooit meer mooi! Dan zit er ook nog eens overal verf op m'n laminaat en m'n pvc!
En ik moet vrijdag overhuizen anders haal ik het niet...
What to do :(
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_105427541
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:39 schreef Lips het volgende:
Ik ben er wel zo ziek van... Heb afgelopen week een schilder in m'n huis gehad en het ziet er echt niet uit! Ik had 't met m'n dronken hoofd en een blinddoek voor nog mooier gedaan -O-
Alle deurkozijnen waren kaal en zeer goed geschuurd. Nu zit er een vieze dikke laag verf op met overal pitjes, putjes en druipers. Ik heb nieuwe plinten die geschroefd zijn, je ziet gewoon nog precies waar de schroeven zitten dus is super slecht geplamuurd en de plinten voelen aan als schuurpapier. Langs de deurposten af zit er geen kaarsrechte lijn waar de lak en de tex elkaar raken, het is een kartelrand. Langs het plafond is geen kaarsrechte lijn, nu is het plafond schuurwerk en het is niet helemaal recht, maar het ziet er echt niet uit! Boven heeft hij op een stuk waar er maar 3 cm muur tussen 2 stukken hout zitten lak gezet ipv tex...
Lekker dit, hij zegt dat hij nog niet helemaal klaar is boven (de verdieping die 'af' is) maar dit wordt toch nooit meer mooi! Dan zit er ook nog eens overal verf op m'n laminaat en m'n pvc!
Hem laten schuren en doen voor vrijdag.
Schilderen kan hij wel als er meubelen in staan als hij dat uberhaupt nog gaat doen.
ZZP-er of?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_105429900
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:39 schreef Lips het volgende:
Hoe ben aan je de schilder gekomen?
We hebben in posts ook wel eens op elkaar gereageerd en ik woon in Geldrop!

Zijn er afspraken gemaakt omtrent betaling, garantie en dergelijke?
Als er door jou nog niet ( veel ) betaald is, kun je hem aanspreken op het slecht geleverde werk ( ook bij zwart werk ).
Je kan van hem eisen om het op maandag en dinsdag te herstellen, zoniet ga je op pad voor een andere schilder ( uit Geldrop 12.gif).
pi_105434280
SpammerT :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_105445226
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:02 schreef Ml-etje het volgende:
SpammerT :P
Oja, mijn telefoonnummer is : 06-ikschildersnel&goed
Adres is:
Verfpot 18a
5666RAL te Mengmachine.

Maar serieus, ik probeer alleen een oplossing te vinden voor Lips, en het is bijna onmogelijk om voor op zo'n korte tijd een andere schilder te vinden.
  maandag 12 december 2011 @ 13:33:59 #265
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_105490670
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:39 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Hoe ben aan je de schilder gekomen?
We hebben in posts ook wel eens op elkaar gereageerd en ik woon in Geldrop!

Zijn er afspraken gemaakt omtrent betaling, garantie en dergelijke?
Als er door jou nog niet ( veel ) betaald is, kun je hem aanspreken op het slecht geleverde werk ( ook bij zwart werk ).
Je kan van hem eisen om het op maandag en dinsdag te herstellen, zoniet ga je op pad voor een andere schilder ( uit Geldrop [ afbeelding ]).
Schilder is gisteren langs geweest en ik en mijn boze papa hebben hem verteld hoe blij we waren... Nu blijkt dat hij het een en ander door een andere schilder heeft laten doen ipv het zelf te doen. Hij was dus nogal verbaasd en ook boos toen hij zag hoe alles eruit zag.
Maar hij was het volledig met ons eens dat dit absoluut onacceptabel is. Hij gaat vandaag alles boven flink schuren zodat het weer zonder korrels en lopers is, om het vervolgens weer opnieuw te gaan lakken. Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt maar vraag me af of hij het redt qua tijd.
En bobenjanneke, bedankt voor het meedenken en het aanbod!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_105499591
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:33 schreef Lips het volgende:

[..]

Schilder is gisteren langs geweest en ik en mijn boze papa hebben hem verteld hoe blij we waren... Nu blijkt dat hij het een en ander door een andere schilder heeft laten doen ipv het zelf te doen. Hij was dus nogal verbaasd en ook boos toen hij zag hoe alles eruit zag.
Maar hij was het volledig met ons eens dat dit absoluut onacceptabel is. Hij gaat vandaag alles boven flink schuren zodat het weer zonder korrels en lopers is, om het vervolgens weer opnieuw te gaan lakken. Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt maar vraag me af of hij het redt qua tijd.
En bobenjanneke, bedankt voor het meedenken en het aanbod!
You're welcome
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:08:38 #267
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_105529975
kan ik hier ook terecht voor tips van kleurencombinaties, of heb ik een topic over het hoofd gezien cq kan ik beter een topic openen?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_105530830
Er is geen speciaal kleurencombinatie topic.

Hier worden meer tips gevraagd/ gegeven mbt tot schilderen.
pi_105547935
Voor de mensen die willen weten hoe ze een muur texen, heb ik wat foto´s opgedoken toen wij vorig jaar oktober gingen verhuizen.
Eerst de randen.

Dan invullen

En dan nog een keer losjes narollen
pi_105549268
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:10 schreef bobenjanneke het volgende:
Voor de mensen die willen weten hoe ze een muur texen, heb ik wat foto´s opgedoken toen wij vorig jaar oktober gingen verhuizen.
Eerst de randen.
[ afbeelding ]

Dan invullen
[ afbeelding ]

En dan nog een keer losjes narollen
[ afbeelding ]
Nice! Welke latex gebruik jij meestal of wat zijn aan te raden merken?
pi_105549891
Ik gebruik meestal Sikkens SIKKENS ALPHADUR HD SF.

Dan heb je 10 tot 12,5 liter voor ongeveer 70 euro.
pi_105552755
En is dat in een keer dekkend? Ik lees over merken zoals histor dat het na 3x nog niet goed dekkend is.
pi_105553493
Dan bij deze info ( mijn inziens ) over de dekkende verf.

Aantal keren dekkend heeft te maken met:
1- Wat voor soort ondergrond wordt er geschilderd
2- Hoe zwaar is eventuele vervuiling en waar bestaat deze uit.
3- Wat voor kleur is de ondergrond en naar welke kleur moet de ondergrond

1- Wat voor soort ondergrond wordt er geschilderd
Bestaat de ondergrond uit een gas/gipsbetonblokken die nieuw zijn, moet er meerdere keren getext worden, ook met a-merk kwaliteit tex, het beste is om de eerste keer verdunt met water te texen, de 2e keer onverdund.
Bestaat de ondergrond uit spachtelputz, moet er ook 2x getext worden. De eerste keer weer verdunt om de poriën te vullen, de 2e keer om het geheel af te texen.
Dit is naar mijn weten merk onafhankelijk.

2 en 3-
Is de ondergrond ( muur ) al meerdere keren getext en gestuct en getext, en hij is nu rood, en je gaat naar wit, zul je met een flexa/ histor vaker moeten texen als met een merk tex.
Dat komt omdat de merk tex voller is als de b merken.
Als je met zo´n groot kleurverschil te maken krijgt, ook weer 1x verdunt voor texen, en 1 keer aftexen met merk tex.

De kreet `in 1 keer dekkend` is meestal nieuwe tex over oud wit, of nieuwe tex over oude lichte kleuren.

Maar je moet niet alleen naar `1 keer dekkend` kijken.
De levensduur van merk texen en lakken is ook langer als de bouwmarkt lakken en tex.
En dan heb ik het vooral over kleurbehoud.
pi_105569862
Hey!

Heb een beetje gezocht in het topic, maar kon het niet precies vinden. Dus toch maar even vragen.

Ik wil binnenkort mdf hoogglans wit schilderen, maar heb geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik wil zo hoogglans mogelijk, maar wel een beetje betaalbaar en het hoeft niet al teveel tijd te kosten.
Wat vragen:
- Hoe fijn moet ik schuren van tevoren?
- Moet ik schuren tussen grondverf en dekverf?
- Hoeveel lagen?
- Moet er nog een transparante laag overheen?
- Verdunnen of niet?
- Welke verf kan ik het beste gebruiken?

Hebben jullie nog meer tips?

Alvast bedankt!
Rens
pi_105572747
MDF heeft vaak een vetlaag; het beste los je die op met thinner op een doekje.

Daarna de grondlagen, voor, tussen en na de grondlagen schuren met P180. Na de eerste laklaag, opschuren met P240 en dan de finale-laklaag. Da's genoeg. Wel alle lagen zeer goed laten drogen!!

Qua verfkeuze zou je het beste voor de betere en dus duurdere verven kunnen kiezen: Histor Flexa of Sikkens. Mogelijk kan je dan met één laklaag af.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')