Dat eerste bedrag was het hele huis al het houtwerk van onder tot boven en van binnen tot buitenquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:17 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik dacht dat jullie voor het volledige schilderwerk buiten een keer een bedrag van 6k hadden laten vallen.
Als jullie schilder 50 per uur vraagt incl. mag hij heel goed schilderwerk afleveren ( maar jullie waren ook zeer dik tevreden ), de meeste zzpers zitten rond de 35 incl.
Maar 1500 is voor het materiaal en werk e.d. een zeer nette prijs.
Heb zelf laatst een trap gedaan,
De treden en stukje onderkant trede in antraciet, de stootborden en zijkanten in 9010 half recept.
Spacklatex???quote:Op maandag 5 december 2011 00:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb m'n muren pas laten spuiten (spack) en wil ze gaan sausen. Nu heb ik begrepen dat ik daar het beste spacklatex voor kan gebruiken om een streperig/vlekkerig resultaat te voorkomen. Is dit soort latex meestal in een keer dekkend al?
Wat is de beste techniek om de verf op de muren aan te brengen? Ik zag laatst een filmpje waar van boven naar beneden werd gewerkt, baan voor baan. Maar lees ook regelmatig dat je per m2 moet werken?
Ik begreep dat spacklatex een langere open tijd heeft om daarmee baanbontheid te voorkomen en vult de structuur van de spack niet op. De grote verffabrikanten hebben dat soort latex, Sigma bijvoorbeeld: http://www.sigma.nl/assor(...)ckverf-semimatt.aspxquote:Op maandag 5 december 2011 08:13 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Spacklatex???
Als je bijvoorbeeld Sigma of Sikkens haalt, heb je aan normale tex genoeg.
Mik op een emmer van 10 liter een halve liter water erbij voor het fijner verwerken van de tex.
De normale manier van werken:
Deuren en ramen dichthouden ivm droging.
Muur tegen plafond besnijden ( 2,5 m lang ) met kwast , daarna uitwaaieren met een rollertje.
Muur tegen plint besnijden ( 2,5 m lang ) met kwast daarna uitwaaieren met een rollertje.
Dan de muur texen van boven naar beneden.
Roller met texstok volrollen, halverwege de muur opzetten en in 2 a 3 banen uitrollen.
Niet in vakken of m2 gaan werken.
Het is wellicht aan te raden voor een niet schilder; een schilder weet waar hij mee bezig is, en weet wat en hoe hij moet werken om baanbontheid te voorkomen.quote:de overlap bij de verschillende rolbanen (baanbontheid) na droging niet meer zichtbaar.
Hem laten schuren en doen voor vrijdag.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:39 schreef Lips het volgende:
Ik ben er wel zo ziek van... Heb afgelopen week een schilder in m'n huis gehad en het ziet er echt niet uit! Ik had 't met m'n dronken hoofd en een blinddoek voor nog mooier gedaan
Alle deurkozijnen waren kaal en zeer goed geschuurd. Nu zit er een vieze dikke laag verf op met overal pitjes, putjes en druipers. Ik heb nieuwe plinten die geschroefd zijn, je ziet gewoon nog precies waar de schroeven zitten dus is super slecht geplamuurd en de plinten voelen aan als schuurpapier. Langs de deurposten af zit er geen kaarsrechte lijn waar de lak en de tex elkaar raken, het is een kartelrand. Langs het plafond is geen kaarsrechte lijn, nu is het plafond schuurwerk en het is niet helemaal recht, maar het ziet er echt niet uit! Boven heeft hij op een stuk waar er maar 3 cm muur tussen 2 stukken hout zitten lak gezet ipv tex...
Lekker dit, hij zegt dat hij nog niet helemaal klaar is boven (de verdieping die 'af' is) maar dit wordt toch nooit meer mooi! Dan zit er ook nog eens overal verf op m'n laminaat en m'n pvc!
En ik moet vrijdag overhuizen anders haal ik het niet...
What to do
Hoe ben aan je de schilder gekomen?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:39 schreef Lips het volgende:
Ik ben er wel zo ziek van... Heb afgelopen week een schilder in m'n huis gehad en het ziet er echt niet uit! Ik had 't met m'n dronken hoofd en een blinddoek voor nog mooier gedaan
Alle deurkozijnen waren kaal en zeer goed geschuurd. Nu zit er een vieze dikke laag verf op met overal pitjes, putjes en druipers. Ik heb nieuwe plinten die geschroefd zijn, je ziet gewoon nog precies waar de schroeven zitten dus is super slecht geplamuurd en de plinten voelen aan als schuurpapier. Langs de deurposten af zit er geen kaarsrechte lijn waar de lak en de tex elkaar raken, het is een kartelrand. Langs het plafond is geen kaarsrechte lijn, nu is het plafond schuurwerk en het is niet helemaal recht, maar het ziet er echt niet uit! Boven heeft hij op een stuk waar er maar 3 cm muur tussen 2 stukken hout zitten lak gezet ipv tex...
Lekker dit, hij zegt dat hij nog niet helemaal klaar is boven (de verdieping die 'af' is) maar dit wordt toch nooit meer mooi! Dan zit er ook nog eens overal verf op m'n laminaat en m'n pvc!
En ik moet vrijdag overhuizen anders haal ik het niet...
What to do
Oja, mijn telefoonnummer is : 06-ikschildersnel&goedquote:
Schilder is gisteren langs geweest en ik en mijn boze papa hebben hem verteld hoe blij we waren... Nu blijkt dat hij het een en ander door een andere schilder heeft laten doen ipv het zelf te doen. Hij was dus nogal verbaasd en ook boos toen hij zag hoe alles eruit zag.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:39 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Hoe ben aan je de schilder gekomen?
We hebben in posts ook wel eens op elkaar gereageerd en ik woon in Geldrop!
Zijn er afspraken gemaakt omtrent betaling, garantie en dergelijke?
Als er door jou nog niet ( veel ) betaald is, kun je hem aanspreken op het slecht geleverde werk ( ook bij zwart werk ).
Je kan van hem eisen om het op maandag en dinsdag te herstellen, zoniet ga je op pad voor een andere schilder ( uit Geldrop [ afbeelding ]).
You're welcomequote:Op maandag 12 december 2011 13:33 schreef Lips het volgende:
[..]
Schilder is gisteren langs geweest en ik en mijn boze papa hebben hem verteld hoe blij we waren... Nu blijkt dat hij het een en ander door een andere schilder heeft laten doen ipv het zelf te doen. Hij was dus nogal verbaasd en ook boos toen hij zag hoe alles eruit zag.
Maar hij was het volledig met ons eens dat dit absoluut onacceptabel is. Hij gaat vandaag alles boven flink schuren zodat het weer zonder korrels en lopers is, om het vervolgens weer opnieuw te gaan lakken. Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt maar vraag me af of hij het redt qua tijd.
En bobenjanneke, bedankt voor het meedenken en het aanbod!
Nice! Welke latex gebruik jij meestal of wat zijn aan te raden merken?quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:10 schreef bobenjanneke het volgende:
Voor de mensen die willen weten hoe ze een muur texen, heb ik wat foto´s opgedoken toen wij vorig jaar oktober gingen verhuizen.
Eerst de randen.
[ afbeelding ]
Dan invullen
[ afbeelding ]
En dan nog een keer losjes narollen
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |