Bankieren vanuit het solidariteitsgevoel. De Nederlandse banken hadden indertijd echt een nuts-functie.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Banken zonder overheidscontrole en een minarchistische overheid.
Ik lees toch echt dat het gaat om een gespannen arbeidsmarkt, niet om de financiële voordelen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Bedrijven die arbeidsgehandicapte in dienst nemen, dat deden ze en doen ze nog steeds puur uit financiële voordelen, de premies die ze niet af hoeven te dragen en bij ziekte de arbeidsgehandicapte niet hoeven door te betalen. zo kun je wel heel makkelijk jezelf neerzetten als goedwillend bedrijf. Een totale verdraaiing waar het om draait. zodra die arbeidsgehandicapte na 5 jaar geld gaat kosten vliegt hij/zij eruit.
Klopt, leuke sprookjes, men zet zich zo weg als liefdadigheidsinstelling over de rug van een gehandicapte die met een zak geld van van de overheid wordt aangenomen, ze kosten 5 jaar weinig tot niks en ze hebben 0 risico.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik lees toch echt dat het gaat om een gespannen arbeidsmarkt, niet om de financiële voordelen.
http://www.thedefiningtension.com/2011/05/no-41-is-soccer-too-big-to-fail.htmlquote:Until recently I thought that the ‘too big to fail problem’ merely applies to systemically important financial institutions (Sifi’s). Recent developments in the Netherlands proved me wrong; there is another branch of big business with an implicit government guarantee: soccer. This week the local government of the Dutch city Eindhoven announced that it would provide financial support to the premier league soccer club PSV Eindhoven. Too much spending has pushed the club to the brink of financial ruin and now the local government has to chip in. PSV is one of the many Dutch soccer clubs in financial distress. However, this is not a Dutch problem. Many European soccer clubs have recently experienced, or are still experiencing serious financial troubles.
According to Simon Chadwick, a professor of sports business strategy and marketing at Coventry University in England, the clubs are locked into short-term thinking. The clubs are saddled with too much debt because they have overpaid for players in the transfer market. Economist Bernd Frick of the University of Paderborn believes that in much the same way that America's financial institutions are deemed too big to fail, Europe's biggest soccer clubs have become economically unsinkable:
"Irrespective of the liabilities that have been accumulated by many clubs across Europe, there is hardly any bankruptcy risk similar to what is faced by regular companies. […] Clubs will always find help from politicians either in their local community, in the federal, state or even in the national government. […] Attention from the media acts like a life insurance for soccer clubs. If the ceiling in your local kindergarten comes down and hurts some of the kids, even then it's pretty difficult to mobilize more than just 20 parents to march to the city hall. But if your local soccer club is threatened, everybody gets up to help the club."
This all sounds like a serious moral hazard to me
Goed stuk. Klopt als een bus.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:37 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
http://www.thedefiningtension.com/2011/05/no-41-is-soccer-too-big-to-fail.html
Het sociale gevoel is er niet meer binnen deze individualistische samenleving en dat slaat terug op het bedrijfsleven en zo ook de financiële sector. Je zag mooi in inside job de mentaliteit van bepaalde key players.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bankieren vanuit het solidariteitsgevoel. De Nederlandse banken hadden indertijd echt een nuts-functie.
Exact. Maar vind het daarom ook interessant wat die Schama vertelt. Er heerste in het 17e eeuwse Nederland een mentaliteit van 'we moeten het met zn allen doen'. En dat had zijn weerslag op alle facetten van de samenleving. Dus ook banken. En tegen wild speculeren werd zelfs gewaarschuwd door de financiele instellingen. Dat is nu ondenkbaar.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:40 schreef Tem het volgende:
[..]
Het sociale gevoel is er niet meer binnen deze individualistische samenleving en dat slaat terug op het bedrijfsleven en zo ook de financiële sector. Je zag mooi in inside job de mentaliteit van bepaalde key players.
Roosjes verwelken,quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:31 schreef Nautilus. het volgende:
Olie wordt duurder
De HRA is van de baan
Crises zullen altijd blijven bestaan.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Roosjes verwelken,
Schepen vergaan,
de onbegrijpelijkheid van de inkomstenbelasting
zal altijd blijven bestaan.
Dat vergt een ander soort bestuurders en economen. Die laag wordt volgens mij nu beheerst door mensen die het neo liberalistisch vrije markt denken als woord van god beschouwen waar de bomen tot in hemel reiken. Zelfs nu het fout is gegaan zie je nog niet echt een mentaliteitsomslag.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Exact. Maar vind het daarom ook interessant wat die Schama vertelt. Er heerste in het 17e eeuwse Nederland een mentaliteit van 'we moeten het met zn allen doen'. En dat had zijn weerslag op alle facetten van de samenleving. Dus ook banken. En tegen wild speculeren werd zelfs gewaarschuwd door de financiele instellingen. Dat is nu ondenkbaar.
quote:Billy: What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about.
George Hanson: Oh, yeah, that's right. That's what's it's all about, all right. But talkin' about it and bein' it, that's two different things. I mean, it's real hard to be free when you are bought and sold in the marketplace. Of course, don't ever tell anybody that they're not free, 'cause then they're gonna get real busy killin' and maimin' to prove to you that they are. Oh, yeah, they're gonna talk to you, and talk to you, and talk to you about individual freedom. But they see a free individual, it's gonna scare 'em.
Ik overweeg nog steeds een bestaan als nihilist, maar dat heeft toch geen zin.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:57 schreef Reya het volgende:
VVD: Laat werkloze jongeren uit Spanje maar komen
De reacties lezende, overweeg ik een bestaan als misantroop.
Die reacties zijn echt tragischquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:57 schreef Reya het volgende:
Frontpage is echt een vreselijke plek ookquote:
Mwoah, zelfde verhaal als rechten. Te massaal.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:27 schreef Zolcon het volgende:
Het is niet zo dat politicologen minder snel een baan vinden dan andere studies. Het is net zoals elke studie, een baan krijg je niet meteen met het behalen van een studie daar moet je wat voor doen.
Nu ik tot de conclusie ben gekomen dat de belevenissen uit mijn jeugd het beschrijven niet waard zijn, overweeg ik uw biografie te schrijven.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:57 schreef Reya het volgende:
Bachelor fiscaal recht net afgerond, volgend jaar master internationaal belastingrechtquote:
Oke, klinkt pittig!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bachelor fiscaal recht net afgerond, volgend jaar master internationaal belastingrecht
Is het niet.quote:
De meesten hopen zeker de nieuwe Moszkowicz te worden?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is het niet.
Om de een of andere reden wil geen hond het doen dus ik vind het wel allemaal best zo
Exact. Het gros doet strafrecht of simpel privaatrecht. Gaat niet de diepte in, weten veel te weinig. Los daarvan is er in strafrecht op de top na geen brood te verdienen. Daar komen de meesten te laat achter.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De meesten hopen zeker de nieuwe Moszkowicz te worden?
Och, begin mij er niet over. Wat een zooitje wrakhout loopt er rond zeg. Dan verdedig ik mijzelf wel als ik ooit strafrechtelijk de sjaak ben. Bij fiscaal recht zitten overigens, hoewel minder, ook pipo's die ik nog geen euro toe zou vertrouwen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:43 schreef Zolcon het volgende:
Als ik die studenten zie lopen in OMHP dan krijg ik niet het idee dat het stuk voor stuk top advocaten worden. Hoe weinig colleges de meesten volgen is ook echt dramatisch.
Ik twijfel om nog economie bij of na mijn huidige studie te doen. Dat zijn echter ook van die massale studies..
Ik sprak laatst met een van de advocaten die bij DSB betrokken is momenteel, maar da's goed graaien uit de boedel zeg.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:43 schreef Nautilus. het volgende:
Zo zei mijn prof Procesrecht het letterlijk: "In strafrecht valt geen droog brood te verdienen; ze hebben het meestal toch gedaan, hoor." Waarna een lofzang op het faillissementsrecht volgde.
Nominaal afstuderen met goede cijfers.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben op zoek naar een nuttig baantje dat goed op mijn CV staat en bij mijn studie past. Heeft iemand misschien een idee of ervaringen?
Rechtswinkel of buitengriffier.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben op zoek naar een nuttig baantje dat goed op mijn CV staat en bij mijn studie past. Heeft iemand misschien een idee of ervaringen?
Klopt de economiefaculteit is dramatisch bezig op dit moment. Als je Folia een beetje doorleest van de afgelopen maanden dan wordt wel duidelijk wat voor een troep ze er daar van hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, begin mij er niet over. Wat een zooitje wrakhout loopt er rond zeg. Dan verdedig ik mijzelf wel als ik ooit strafrechtelijk de sjaak ben. Bij fiscaal recht zitten overigens, hoewel minder, ook pipo's die ik nog geen euro toe zou vertrouwen.
Nah, rechten was een mooie studie maar is verworden tot een soort bezigheidstherapie. Zonde. Gelukkig heb ik er nog relatief weinig last van omdat belastingrecht kennelijk te saai is. Ik vind het wel fijn: er is een gebrek aan fiscalisten.
Over economie: kan je doen. Ik zou het eerder aan de UvA dan aan de VU doen, alhoewel de economische faculteit momenteel ook rollebollend over straat rolt.
Adviesbureaus nemen wel eens studenten aan die ze goedkoop uren kunnen laten draaien, maar ik zou zeggen dat je daar toch wel minimaal derde-/vierdejaars voor moet zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Zolcon het volgende:
Politicologie hebben we het over hé.quote:
Dat is niet genoeg voor een politicoloog heb ik het idee. Ik zat er wel aan te denken om met een studieadviseur te kijken of er ruimte is voor een stage. Aangezien je bij politicologie je vrije ruimte niet kunt opvullen met een stage zonder er extra dingen bij te moeten doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nominaal afstuderen met goede cijfers.
Stage lopen is denk ik zinvoller. Krijg je ook nog eens studiepunten voor.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Zolcon het volgende:
Dat is inderdaad een goed idee!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Politicologie hebben we het over hé.
Ik zou contact opnemen met uitgevers van de boeken van je studie of ze daar nog wat baantjes hebben.
Je kan toch ook gewoon een stage lopen zonder punten te krijgen? Ga ik ook doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:50 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dat is niet genoeg voor een politicoloog heb ik het idee. Ik zat er wel aan te denken om met een studieadviseur te kijken of er ruimte is voor een stage. Aangezien je bij politicologie je vrije ruimte niet kunt opvullen met een stage zonder er extra dingen bij te moeten doen.
Maar een half jaartje bij de PvdA-fractie meelopen lijkt me erg interessant en leerzaam (en goed voor connecties).
Ja klopt. Maar eerst even kijken of ik er iets uit zou kunnen halen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan toch ook gewoon een stage lopen zonder punten te krijgen? Ga ik ook doen.
Of specifieke kennis op een vakgebied met veel raakvlakken met de politiek.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:52 schreef dotCommunism het volgende:
Oh en zorg dat je goed wordt in statistiek, dat is, wat ik zo in mijn omgeving zie, het verschil tussen makkelijk een baan vinden of niet als je eenmaal afgestudeerd bent als sociaal-wetenschapper. Maar goed, dat is pas voor later.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |