Bachelor fiscaal recht net afgerond, volgend jaar master internationaal belastingrechtquote:
Oke, klinkt pittig!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bachelor fiscaal recht net afgerond, volgend jaar master internationaal belastingrecht
Is het niet.quote:
De meesten hopen zeker de nieuwe Moszkowicz te worden?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is het niet.
Om de een of andere reden wil geen hond het doen dus ik vind het wel allemaal best zo
Exact. Het gros doet strafrecht of simpel privaatrecht. Gaat niet de diepte in, weten veel te weinig. Los daarvan is er in strafrecht op de top na geen brood te verdienen. Daar komen de meesten te laat achter.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De meesten hopen zeker de nieuwe Moszkowicz te worden?
Och, begin mij er niet over. Wat een zooitje wrakhout loopt er rond zeg. Dan verdedig ik mijzelf wel als ik ooit strafrechtelijk de sjaak ben. Bij fiscaal recht zitten overigens, hoewel minder, ook pipo's die ik nog geen euro toe zou vertrouwen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:43 schreef Zolcon het volgende:
Als ik die studenten zie lopen in OMHP dan krijg ik niet het idee dat het stuk voor stuk top advocaten worden. Hoe weinig colleges de meesten volgen is ook echt dramatisch.
Ik twijfel om nog economie bij of na mijn huidige studie te doen. Dat zijn echter ook van die massale studies..
Ik sprak laatst met een van de advocaten die bij DSB betrokken is momenteel, maar da's goed graaien uit de boedel zeg.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:43 schreef Nautilus. het volgende:
Zo zei mijn prof Procesrecht het letterlijk: "In strafrecht valt geen droog brood te verdienen; ze hebben het meestal toch gedaan, hoor." Waarna een lofzang op het faillissementsrecht volgde.
Nominaal afstuderen met goede cijfers.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben op zoek naar een nuttig baantje dat goed op mijn CV staat en bij mijn studie past. Heeft iemand misschien een idee of ervaringen?
Rechtswinkel of buitengriffier.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben op zoek naar een nuttig baantje dat goed op mijn CV staat en bij mijn studie past. Heeft iemand misschien een idee of ervaringen?
Klopt de economiefaculteit is dramatisch bezig op dit moment. Als je Folia een beetje doorleest van de afgelopen maanden dan wordt wel duidelijk wat voor een troep ze er daar van hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, begin mij er niet over. Wat een zooitje wrakhout loopt er rond zeg. Dan verdedig ik mijzelf wel als ik ooit strafrechtelijk de sjaak ben. Bij fiscaal recht zitten overigens, hoewel minder, ook pipo's die ik nog geen euro toe zou vertrouwen.
Nah, rechten was een mooie studie maar is verworden tot een soort bezigheidstherapie. Zonde. Gelukkig heb ik er nog relatief weinig last van omdat belastingrecht kennelijk te saai is. Ik vind het wel fijn: er is een gebrek aan fiscalisten.
Over economie: kan je doen. Ik zou het eerder aan de UvA dan aan de VU doen, alhoewel de economische faculteit momenteel ook rollebollend over straat rolt.
Adviesbureaus nemen wel eens studenten aan die ze goedkoop uren kunnen laten draaien, maar ik zou zeggen dat je daar toch wel minimaal derde-/vierdejaars voor moet zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Zolcon het volgende:
Politicologie hebben we het over hé.quote:
Dat is niet genoeg voor een politicoloog heb ik het idee. Ik zat er wel aan te denken om met een studieadviseur te kijken of er ruimte is voor een stage. Aangezien je bij politicologie je vrije ruimte niet kunt opvullen met een stage zonder er extra dingen bij te moeten doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nominaal afstuderen met goede cijfers.
Stage lopen is denk ik zinvoller. Krijg je ook nog eens studiepunten voor.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Zolcon het volgende:
Dat is inderdaad een goed idee!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Politicologie hebben we het over hé.
Ik zou contact opnemen met uitgevers van de boeken van je studie of ze daar nog wat baantjes hebben.
Je kan toch ook gewoon een stage lopen zonder punten te krijgen? Ga ik ook doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:50 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dat is niet genoeg voor een politicoloog heb ik het idee. Ik zat er wel aan te denken om met een studieadviseur te kijken of er ruimte is voor een stage. Aangezien je bij politicologie je vrije ruimte niet kunt opvullen met een stage zonder er extra dingen bij te moeten doen.
Maar een half jaartje bij de PvdA-fractie meelopen lijkt me erg interessant en leerzaam (en goed voor connecties).
Ja klopt. Maar eerst even kijken of ik er iets uit zou kunnen halen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan toch ook gewoon een stage lopen zonder punten te krijgen? Ga ik ook doen.
Of specifieke kennis op een vakgebied met veel raakvlakken met de politiek.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:52 schreef dotCommunism het volgende:
Oh en zorg dat je goed wordt in statistiek, dat is, wat ik zo in mijn omgeving zie, het verschil tussen makkelijk een baan vinden of niet als je eenmaal afgestudeerd bent als sociaal-wetenschapper. Maar goed, dat is pas voor later.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |