abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:41:52 #51
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_99104633
Wouden zijn bossen.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_99104749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:01 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

|:(
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/919
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:46:27 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99104798
quote:
Haha wordt klusfoobke ff ge-owned!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_99105558
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

"de meervoudsvorm wou(d)en is geheel beperkt tot de spreektaal."
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:06:37 #55
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_99105563
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Altijd leuk om ook eens mee te maken :7

Dat de gebruikte vervoeging misschien strikt genomen wel correct is, lijkt mij meer een geval van geluk dan dat het de bedoeling was.

en idd wat hierboven al is aangegeven, spreektaal...en dan nog.... :N
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_99114930
raarste vraag die ik heb gekregen tijdens een sollicitatiegesprek was: of ik ijdel was.

het was mijn 2de gesprek en na mijn eerste gesprek had de secretaresse aan de baas gezegd dat ik een lekker luchtje op had.

schijnbaar is het in sommige bedrijven niet normaal om goed verzorgt op een sollicitatie te komen.

overigens wel de baan gekregen en 2,5 jaar met plezier daar gewerkt
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_99115229
Sollicatiegesprek verliep bij mij door alleen koffie te drinken, want baas (ja nu nog steeds) bleef maar aan een stuk doorlullen. Toen ik klaar was met mn tweede koffie vroeg die wanneer ik kon beginnen. Volgende dag was ik al aan het werk. Ik heb echt waar misschien 6 hele zinnen gebruikt, misschien ook niet
pi_99115577
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:07 schreef gianni61 het volgende:
raarste vraag die ik heb gekregen tijdens een sollicitatiegesprek was: of ik ijdel was.

het was mijn 2de gesprek en na mijn eerste gesprek had de secretaresse aan de baas gezegd dat ik een lekker luchtje op had.

schijnbaar is het in sommige bedrijven niet normaal om goed verzorgt op een sollicitatie te komen.

overigens wel de baan gekregen en 2,5 jaar met plezier daar gewerkt
En hoe was het met de secretaresse afgelopen?
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:27:27 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99115658
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:06 schreef klusfoobje het volgende:

en idd wat hierboven al is aangegeven, spreektaal...en dan nog.... :N

Op internetfora is het gebruikelijk dat je spreektaal gebruikt :)
http://www.schrijvenvoori(...)ftaal-vs-spreektaal/
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:29:01 #60
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99115725
Laat we hier even een discussie gaan houden omtrent het correct Nederlands schrijven. Oprotten als je niks te melden hebt wat met het topic te maken heeft.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:30:50 #61
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99115785
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:58 schreef SecurityException het volgende:
Zit ik nog geen kwartier later in de auto, gaat de telefoon. Het was die HR meneer die in het begin van het gesprek er bij zat. Ze waren reuze enthousiast over me en vroegen me wanneer ik kon beginnen, het liefst per direct! :') Ik heb ze veel succes gewenst met het zoeken naar een geschikte kandidaat. :P
wat een klapmongolen zeg, daar moet je helemaal niet voor willen werken inderdaad.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99115887
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

wat een klapmongolen zeg, daar moet je helemaal niet voor willen werken inderdaad.
Ik was weggelopen bij het stuk dat PHP niet gecompileerd hoefde te worden :')
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:35:46 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99115975
Uberhaupt jezelf als programmeur serieus nemen en dan in PHP werken.

Nu kan je PHP heel serieus en goed gebruiken, maar als je als argument hebt dat het 'zo makkelijk is en je in een productieomgeving zo even wat kan aanpassen'....
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:39:15 #64
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99118456
Geen idee of deze vaag is, maar wel op zijn minst ongebruikelijk:

Ik wilde solliciteren naar de functie van coordinator. Voordat ik zoiets doe bel ik altijd even naar het bedrijf om te vragen hoe de functie precies in in elkaar zit, wat ze ervan verwachten enz. Er stond een contactpersoon vermeld die van de inhoud van de functie niets wist :') Of ik dan even de persoon mocht spreken die wel wist waar het over ging, zodat ik een fatsoenlijke sollicitatie kon opstellen en me richten op wat zij belangrijk vonden? Nee dat kon niet. Die persoon was te belangrijk ofzo. Maar ik kon wel mijn vragen per email aan die contactpersoon stellen, zij zou ze dan doorsturen en hij zou ze dan beantwoorden.

Dus ik stel zo een nette mail op met mijn vragen. Krijg ik een mailtje terug dat ze eerst mijn CV willen zien. Ze verlangen dus daarwerkelijk dat ik een geheel onvoorbereid mijn sollicitatie op hen afvuur. Nou ja, toch maar gedaan.

Daarop volgend krijg ik van de contactpersoon een telefoontje dat ik ben geselecteerd voor de eerste ronde. Wanneer me dat uitkwam wanneer dat plaats ging vinden? Ik: "doe maar dan en dan" - "okee dan wordt u dan gebeld" - "Huh? Gebeld?" - "Ja de eerste ronde is telefonisch en duurt een kwartier" _O-

Dus ik word op die dag gebeld, een kwartier te laat maar goed, blijkt om de persoon te gaan die mijn vragen niet wilde beantwoorden. Met andere woorden, hij stelde me vragen waar ik geen exact antwoord op kon geven anders dan vanuit mijn algemene kennis, omdat hij me die informatie dus niet had willen verstrekken. Vervolgens kreeg ik te horen dat hij dacht dat ik de functie verkeerd inschatte. Ja wat wil je dan als je zelf niet hebt willen vertellen waar het over gaat? :')

Daarop een kort mailtje gestuurd dat ik de gang van zaken niet bij mijn manier van werken vond passen en derhalve afzag van de functie :W Volgens mij staat hij nu nog open.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:42:05 #65
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99118576
Ook een keer een gesprek gehad bij een bedrijf waar hondjes in een hok midden in de hal stonden. Je kwam er bijna niet langs als je naar de spreekkamer wilde :') Na een gesprek van een half uur met de directeur over de functie hebben we het nog eens een half uur over zijn hondjes gehad. Daarna was het gesprek voorbij want hij had geen tijd meer ivm iets veel belangrijkers :')

Toen ik wegreed zag ik dat het belangrijke dat hij deed, zijn hondjes uitlaten was _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door vogeltjesdans op 06-07-2011 17:57:07 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_99118758
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:40 schreef EdRendum het volgende:
Vaagste sollicitatietraject ooit was voor een ICT-bedrijf. In het begin en tijdens assessment was alles koek en ei, tussendoor gezellig zitten praten met de lui van dat bedrijf over piercings e.d. (ik had er toen een aantal in m'n gezicht) en te horen gekregen dat piercings geen probleem zijn. Met vlag en wimpel door het hele traject gestroomd en kreeg een contract aangeboden. Bij het lezen van het contract zag ik dat ze voor mij een aparte clausule hadden toegevoegd, waarin stond dat ik m'n piercings op klantlocatie uit zou moeten doen. Ik heb toen lachend het contract voor de ogen van de manager verscheurd, heb ze bedankt voor de lekkere lunch en ben weggegaan :)

Kortste en redelijk bizarre solli was voor een interne functie voor het bedrijf waar ik nu werk. Had er al meerdere malen op gesolliciteerd en was steeds met een bullshit-excuus afgewezen. Ik ging bij de teammanager informeren of het überhaupt nut zou hebben als ik nog een keer zou solliciteren. De reactie: "Nee, jij hoeft niet meer te solliciteren, je bent bij deze aangenomen"... Totale duur gesprek was max 3 minuten :)
Staat ook erg representatief..
pi_99119087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ook een keer een gesprek gehad bij een bedrijf waar hondjes in een hok midden in de hal stonden. Je kwam er bijna niet langs als je naar de spreekkamer wilde :') Na een gesprek van een half uur over de functie hebben we het nog eens een half uur over zijn hondjes gehad. Daarna was het gesprek voorbij want hij had geen tijd meer ivm iets veel belangrijkers :')

Toen ik wegreed zag ik dat het belangrijke dat hij deed, zijn hondjes uitlaten was _O-
Oh, dat heb ik ook een keer gehad, maar daar was geen hok. Een nogal vaag bedrijfje. Het is alweer jaren geleden, maar volgens mij bestond dat slechts uit een echtpaar en misschien nog een medewerker, maar dat weet ik niet meer. Plus... de honden. Pontificaal midden in het kantoortje lagen twee enorme dobermanns te meuren.
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:57:54 #68
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99119137
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik ook een keer gehad, maar daar was geen hok. Een nogal vaag bedrijfje. Het is alweer jaren geleden, maar volgens mij bestond dat slechts uit een echtpaar en misschien nog een medewerker, maar dat weet ik niet meer. Plus... de honden. Pontificaal midden in het kantoortje lagen twee enorme dobermanns te meuren.
Lekker voor de vloerbedekking ook.
pi_99119797
Wellicht heb ik dit al 'ns verteld (zo'n soort topic komt eens in de zoveel tijd terug).

Jaaaaren terug, zou ik gaan solliciteren bij een groot, professioneel (dacht ik) consultancybedrijf in Eindhoven. Was geregeld via een W&S-bureau. Gesprek was gepland aan het eind van de dag, om vijf uur, zodat het me geen hele werkdag zou kosten.

Afijn, gedoe met de treinen en ik kon niet bellen (het was 10 jaar geleden nog niet gebruikelijk dat ieder jong broekie een gsm van de zaak kreeg). Dus ik heb in Eindhoven een taxi genomen naar het betreffende bedrijventerrein en kon er zo nog nét op tijd zijn. Pfoe!

Kom ik daar in een van God en iedereen verlaten hal. Niemand achter de balie en alle deuren - die verder het gebouw in leiden - waren afgesloten. Dus... ehm, tja? Wat nu? Zat niks anders op dan te wachten. Hopen dat degene met wie ik een afspraak had wist dat de balie niet bezet was, en zelf zou komen kijken of ik er was.

Goed, er kwam dus niemand. Een kwartier zitten wachten en toen kwam er iemand uit een deur, die naar huis ging. Die persoon heb ik aangesproken en gevraagd of-ie de persoon waarmee ik een afspraak had kon laten weten dat ik er was.

Vervolgens nog een kwartier gewacht - met groeiende ergernis - tot ik werd opgehaald. Doe ik m'n uiterste best om er op tijd te zijn, met een dure taxi en alles, kun je daar een half uur uit je neus gaan zitten vreten.

Uiteindelijk kom ik bij een of andere recruiter in d'r kantoortje terecht. Die schuift me een sollicitatieformulier onder m'n neus. Een formulier van een pagina of tien. Of ik dat eerst even in wil vullen. Ik opperde nog dat ze m'n CV al gehad had en dat ik dus vast wel wat vragen over kon slaan, maar dat was niet het geval. Graag volledig invullen.

Dus ik heb daar een kwartier braaf alles zitten beantwoorden, terwijl zij niks anders deed dan me onafgebroken aanstaren. Niet echt fijn, die priemende oogjes, als je bijv probeert in je netste handschrift een antwoord te priegelen op de beschikbare regeltjes voor je motivatie.

Toen het formulier was ingevuld kon dan toch eindelijk het echte gesprek beginnen. Ze had toen dus 1. mijn CV en 2. dat formulier voor zich liggen. Desondanks verliep het gesprek in deze trant;
- "Ik wilde beginnen met je opleiding. Je hebt architectuur gestu.."
"Bouwkunde."
- "bouwkunde gestudeerd in Delft."
"Eindhoven."
- Juist. En toen je in 2000 afstu.."
"1999".
- "in 1999 afstudeerde.."
Ze was duidelijk totaal onvoorbereid en wist niets van mij af. Ook over de baan kon ze niets vertellen. Ze wist wel iets over welke functies ze zoal hadden, maar voor welke daarvan ik dan eigenlijk kwam? Ach ja, dat zou allemaal wel komen als ik door de eerste ronde heen was.

Is niks geworden. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2011 18:25:25 ]
pi_99121356
Deze vond ik wel mooi:

Ik had gesolliciteerd bij een niet nader te noemen overheidsinstantie. Het gesprek liep enorm goed. Beiden op het eind aangegeven dat we het wel zagen zitten. Krijg ik telefoon van het uitzendbureau op een vroege ochtend: u bent het niet geworden, maar als u voor 10:00u ter locatie kunt zijn kan u een herkansing krijgen op een andere afdeling die hetzelfde werk doet. Het kan niet verzet worden, het moet echt om 10 uur.

Ik dus op de bonnefooi weer naar die instelling. Want tijd voor voorbereiding was er dus niet. En ik had naar eigen inschatting wel een klik. Kom ik daar weer op gesprek. Weer een heel goed gesprek gehad.

Belt het uitzendbureau weer. Sorry meneer, u bent het niet geworden. Ze hebben een DAME (serieus met die nadruk) gevonden die net even wat beter klikte. Yeah right. Was zeker wel knap dan. De intercedent klonk behoorlijk gefrusteerd/boos, maar ik heb helaas nooit geweten hoe het gesprek tussen de intercedent en degene die me op dit 2e gesprek had uitgenodigd verlopen is.

Uiteindelijk kwam er nog een derde functie en toen liet de overheidsinstelling ineens niets meer van zich horen. Maar mijn huidige werkgever deed tijdens de procedure van deze sollicitatie zijn aanbod. Dus dat heb ik toen geaccepteerd. Aangezien ik gek genoeg nog steeds sollicitatieplicht had heb ik nog wel geprobeerd erachter aan te gaan, maar er kwam niet echt meer wat uit.

Ben ook ooit eens uitgenodigd op een functie waarvoor blijkbaar een diploma vereist was dat ik niet had. Goede vraag hoe ik daar nou terecht had kunnen komen. Ze hadden het in ieder geval in de vacature niet als zodanig gespecificeerd. Waardoor ik de indruk had dat alleen het denk/werkniveau voldoende was en er geen specifieke kennis vereist was. En bij hen was er verwarring ontstaan omdat ik wel semi-relevante werkervaring had.
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:48:34 #71
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99128534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:46 schreef Shieldz het volgende:

[..]

Staat ook erg representatief..
Ja wat denk je zelf. Zichtbare piercings kunnen gewoon niet als je klantcontact hebt.

Ook intern vind ik dat al niet kunnen als je een serieuze functie wil
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:17:49 #72
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_99130343
Een kennis/vage vriend vertelde tussen neus en lippen door dat hij wilde stoppen met zijn bijbaantje (meubels bezorgen in het duurdere segment). Dat leek me wel wat, dus ben ik die winkel binnengelopen en naar de directeur gevraagd. Directeur: "wie is je referentie?" Ik: "degene die nu nog mijn toekomstige baan heeft". Paar minuten later had ik de baan, zo makkelijk kan het soms lopen :)
pi_99131605
.

[ Bericht 66% gewijzigd door Gulo op 06-07-2011 22:43:46 ]
pi_99132497
Heb nooit erg vage gesprekken gehad. Wel aantal gesprekken bij van die recruitmentbureau's. Ze willen _alles_ van je weten. Moest oa. referenties van tig jaar terug geven, kopieën van diploma's en cijferlijsten van een vorige studie die ik helemaal niet had afgemaakt, je hele cv opnieuw maken in een template van het recruitmentbedrijf, een verhaaltje over jezelf schrijven :') etc. Vervolgens komen ze met allerlei passende vacatures en hoeveel je daar gaat verdienen (hebben ze volgens mij gewoon van monsterboard geplukt). Weken daarna hoor je niks nada noppes meer van ze :')
pi_99138470
Een van de redenen waarom ik niet meer met W&S bureau's in zee ga. Ze willen ook altijd een CV in Word formaat zodat ze daar zelf nog aan kunnen frunniken. Inderdaad die ellenlange procedures en gesprekken waar jij je maar aan moet aanpassen... dat hoort zo'n consulent voor me te doen, ik ga immers voor hen ook geld verdienen als zij me detacheren.

Over W&S bureau's gesproken, hier nog een verhaaltje in het kader van dit topic:

Zoals wellicht al eerder gepost ben ik zelfstandig ondernemer en ben ik, omdat ik nog een 'tijdgat' van een paar dagen per week heb, op zoek naar een part-time functie in mijn vakgebied (webontwikkeling). Part-time vacatures zijn erg schaars op dat gebied, blijkt wel weer. Maar goed, het heeft niet echt zo'n haast dus echt actief op zoek ben ik niet. Een tijdje geleden kwam ik via LinkedIn opeens een hele mooie vacature tegen die precies bij me aansloot. Het betrof een functie van 20 uren per week, ideaal voor mij. Ik dus meteen daarop gereageerd en nog geen uurtje later ging de telefoon. Het was het W&S bureau dat de vacature geplaatst had. Ze waren onder de indruk van mijn CV en vroegen of ik de volgende week even langs wou komen voor een oriënterend gesprek. Die vacature was, naar aanleiding van mijn CV, zo goed als binnen werd me verteld. Ze wilden alleen nog even persoonlijk kennis met me maken.

Ik dus een dagdeeltje vrij gehouden om naar die club in Eindhoven te rijden, toch een dik uur met de auto. De consulent met wie ik een afspraak had gemaakt kwam me oppikken; erg enthousiast was die niet, en dat vind ik al zo'n mega dooddoener. Toen begon meneer met vertellen: De vacature waar ik op gereageerd had was komen te vervallen, omdat het W&S bureau onenigheid zou hebben met het bedrijf van de vacature over de tarieven. Toen brak toch m'n klomp zeg. :') Niet dat ze dan even bellen of zo, zodat ik niet helemaal naar Eindhoven moet gaan rijden. :') Maar daarna ook nog doodleuk vragen of ik (net zoals bovenstaand voorbeeld) een stapel formuliertjes in wil vullen, en nog een paar van die vage vragenlijstjes, opdat ze me alsnog in het systeem konden zetten. Nooit meer iets van dat bedrijf gehoord uiteraard. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')