abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98904977
Vorige week een sollicitatiegesprek gehad bij een lunchroom/patisserie voor een 32-uurs functie..man man :')

Telefonisch had ik met de eigenaar afgesproken dat ik dinsdags om 11 uur langs zou komen voor het gesprek.
Eenmaal daar om 11 uur liep ik naar de enige man achter de counter toe, waarop hij me met grote ogen aankeek en zei: 'JAAAAAHH ik kan gedachtenlezen, dat wist je niet hé!! ..Ik weet wel waar jij voor komt..!'
Ik: 'uhm.. haha, ja, ik ben Fabeldiertje, waar zullen we gaan zitten?' *)
Man: '..ik lees weer je gedachten, jij drinkt.............THEE!!! Kies er maar een taartje bij uit dan haal ik je zo op.' (Vanaf dat moment was het gesprek wat mij betrof hoe dan ook een succes :9 )

Enigszins bevreemd ging ik maar zitten met m'n thee en taartje, en 20 minuten later haalde hij me op om in het kantoortje het gesprek te voeren.
Het was het meest warrige, non-professionele gesprek dat ik ooit gehad heb :{ Mijn pogingen om ter zake te komen (door o.a. werkzaamheden, roosters, contractduur, salaris, leertraject e.a. ter sprake te brengen) faalden bijna allemaal jammerlijk. 8)7 Waar we het onder andere WEL over hadden op zijn initiatief:

- Hoe het was om op de grens van kreeft en leeuw in te zitten qua sterrenbeeld. Hij vond mij duidelijk meer leeuw dan kreeft, omdat ik in mijn brief mijn sterke punten genoemd had 'en dat is nou echt leeuw!' (lijkt me vrij standaard in sollicitatiebrieven maar soit :') ) Overigens was hij wel te spreken over mijn bouwjaar Os. :?

- Wat het nou betekende als een muis piept als je hem doodmaakt (ik heb 6 jaar als biotechnicus gewerkt met allerlei soorten proefdieren).
Ik: 'nou, dan heeft hij pijn en doe je het dus niet goed.' :{
Man: 'Ja ik stampte gewoon op hem! Hoe doe jij het dan??'
*legt uit hoe je een muis snel en pijnloos dood kunt maken*
Man: 'hmmm ja..dat is wel nuttig, handig om een werknemer te hebben die dat kan!' :D

- Een ellenlange vergelijking over dat het leren van het werk daar op de manier die hij prettig vindt, hetzelfde is als dat hij zijn schoenen uitdoet als hij bij mij op bezoek komt en dat niet in mijn kasten gaat neuzen, als ik aangeef dat ik dat niet op prijs stel. Maar natuurlijk :+

Uiteindelijk was de volgende stap volledig aan mij volgens hem, aangezien' ik naar hem was gekomen en dus alle troeven in handen had'. Heb maar afgesproken dat ik een dagje mee kom lopen (hij zei dat hij het ook goed vond als ik 2 weken mee kwam lopen..yeah right :7 ).

Inmiddels ben ik gebeld door een academisch ziekenhuis waar ik eerder als biotechnicus gewerkt heb, of ik daar weer aan de slag wil.. denk dat ik daar wel op in ga, dus eind goed al goed. maar toch, ik vroeg me af: wat zijn jullie raarste sollicitatiegesprekken ooit? :)
To obtain a bird's eye is to turn a blizzard to a breeze
Everything's temporary, given enough time.
pi_98905083
Dat was waarschijnlijk gewoon de concierge die zich zo voordeed om jou te neuken. Dat kan toch bij een hoogopgeleide biotechnicus met ervaring.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:09:39 #3
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_98905153
quote:
lunchroom/patisserie
+

quote:
leertraject
=

_O-
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_98905285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:09 schreef kabelhaspel het volgende:

[..]

+

[..]

=

_O-
ja je moet wat om het gesprek terug te brengen naar concrete zaken :')
  Boks-Chick vrijdag 1 juli 2011 @ 13:15:59 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_98905353
Stomme vraag misschien, maar 6 jaar biotechnicus gewerkt... Waarom solliciteer je dan bij een lunchroom :o.
lolwut
pi_98905396
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:15 schreef BrandX het volgende:
Stomme vraag misschien, maar 6 jaar biotechnicus gewerkt... Waarom solliciteer je dan bij een lunchroom :o.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_98905448
Misschien dacht de eigenaar daar ook zo over
Neil LOVES Carrots!
pi_98905488
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:15 schreef BrandX het volgende:
De sector is al 2 jaar volledig ingezakt, er worden nog zelden mensen aangenomen en voor een lagere functie (bijvoorbeeld proefdierverzorger) ben ik overgekwalificeerd. Sinds 2 maanden werkloos en aangezien ik wel wil werken, solliciteer ik op zo'n beetje alles wat me aanstaat. En taartjes: :9 ;)

in die zin sprong ik dus ook een gat in de lucht toen ik gebeld werd door het ziekenhuis, dat is echt een opportunity :D
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:22:59 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98905578
Ik kwam ooit eens op een gesprek voor een leer/ werk traject voor een financiële administratie functie. Die kerel begon eigenlijk meteen over mijn (en zijn) hobby's en interesses te vragen en te vertellen. Na een kopje koffie vroeg hij of ik zin had in een biertje. :? :D Waarom niet?

2 uur lang mee zitten ouwehoeren, bier drinken, flauwe grappen maken over zijn personeel en de gemiddelde sollicitant die hij zoal tegenkwam (was een recruiter) en aan het einde van het gesprek vertelde hij me doodleuk dat ik niet was wie ze zochten en dat ik volgens hem wat leuks moest gaan doen met mijn leven in plaats van voor dat bedrijf gaan werken... :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:25:04 #10
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_98905644
Een uur lang zitten luisteren naar een tokkie die alleen maar de boel aan het runnen was omdat pappie de eigenaar was.

Daarvan ging een kwartier over de daadwerkelijke functie beschrijving (hoesjes maken in word), en daarna 3 kwartier hoe hij nooit z'n school had afgemaakt, stage kut was etc. etc.

Ik vertrouwde het niet en wilde zo snel mogelijk weg, volgende dag belde ik meteen op dat ik ergens anders aangenomen was (right O-) ) want ik wist al dat je van die man niet afkwam. Vond hij jammer wat ik was het geworden.

Twee dagen later ben ik daadwerkelijk aangenomen, bij mijn huidige baan. Uit nieuwsgierigheid zocht ik het bedrijf later nog eens via google, blijkt dat het een stelletje enorme oplichters zijn die al een aantal keer van naam zijn gewisseld en al een aantal keer 'failliet' zijn gegaan. Overal dreigbrieven, klachten, topics op consumentensites etc.

OH JA en een keer uitgenodigd worden voor een gesprek toen ze een Creatieve DTP'er zochten (stond zo letterlijk in de vacature), zit ik daar, portfolio laten zien, zegt die mafkees: 'ja wel leuk maar we zoeken eigenlijk een technisch DTP'er'! |:(
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:27:57 #11
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_98905733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:25 schreef Kreupel het volgende:
.

OH JA en een keer uitgenodigd worden voor een gesprek toen ze een Creatieve DTP'er zochten (stond zo letterlijk in de vacature), zit ik daar, portfolio laten zien, zegt die mafkees: 'ja wel leuk maar we zoeken eigenlijk een technisch DTP'er'! |:(
wat is een technische dtper?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_98905848
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:22 schreef SicSicSics het volgende:
Ik kwam ooit eens op een gesprek voor een leer/ werk traject voor een financiële administratie functie. Die kerel begon eigenlijk meteen over mijn (en zijn) hobby's en interesses te vragen en te vertellen. Na een kopje koffie vroeg hij of ik zin had in een biertje. :? :D Waarom niet?

2 uur lang mee zitten ouwehoeren, bier drinken, flauwe grappen maken over zijn personeel en de gemiddelde sollicitant die hij zoal tegenkwam (was een recruiter) en aan het einde van het gesprek vertelde hij me doodleuk dat ik niet was wie ze zochten en dat ik volgens hem wat leuks moest gaan doen met mijn leven in plaats van voor dat bedrijf gaan werken... :')
_O- 'wat leuks gaan doen met je leven'
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:31:53 #13
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_98905876
1x zelf als sollicitant gesprek geleid, omdat ik na 3x een stilte van bijna een minuut het wel zat was. :')
Zaten me constant schaapachtig aan te kijken zonder maar 1 woord te zeggen.
Nooit meer wat van vernomen na dat gesprek. _O-

1x gesprek gehad met afdelingschef en HR manager. Heel leuk gesprek met die afdelingschef. Kwam uit hetzelfde dorp als waar ik van kwam. HR manager vond zich erg belangrijk en begon popi interesant mee te doen terwijl wij echt zoiets hadden van, sodemieter eens op man. :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:36:42 #14
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_98906072
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:27 schreef Matty___ het volgende:

[..]

wat is een technische dtper?
Dat wisselt per bedrijf, en ik vind het een beetje moeilijk uitleggen, maar kort gezegd is een technisch DTP'er minder tot niet bezig met het ontwerp zelf maar alleen met de uitwerking ervan, waar een creatieve DTP'er wel degelijk bij het ontwerp-proces betrokken is.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:37:40 #15
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_98906115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:36 schreef Kreupel het volgende:

[..]

Dat wisselt per bedrijf, en ik vind het een beetje moeilijk uitleggen, maar kort gezegd is een technisch DTP'er minder tot niet bezig met het ontwerp zelf maar alleen met de uitwerking ervan, waar een creatieve DTP'er wel degelijk bij het ontwerp-proces betrokken is.
ok duidelijk.. :)
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:40:39 #16
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_98906229
Vaagste sollicitatietraject ooit was voor een ICT-bedrijf. In het begin en tijdens assessment was alles koek en ei, tussendoor gezellig zitten praten met de lui van dat bedrijf over piercings e.d. (ik had er toen een aantal in m'n gezicht) en te horen gekregen dat piercings geen probleem zijn. Met vlag en wimpel door het hele traject gestroomd en kreeg een contract aangeboden. Bij het lezen van het contract zag ik dat ze voor mij een aparte clausule hadden toegevoegd, waarin stond dat ik m'n piercings op klantlocatie uit zou moeten doen. Ik heb toen lachend het contract voor de ogen van de manager verscheurd, heb ze bedankt voor de lekkere lunch en ben weggegaan :)

Kortste en redelijk bizarre solli was voor een interne functie voor het bedrijf waar ik nu werk. Had er al meerdere malen op gesolliciteerd en was steeds met een bullshit-excuus afgewezen. Ik ging bij de teammanager informeren of het überhaupt nut zou hebben als ik nog een keer zou solliciteren. De reactie: "Nee, jij hoeft niet meer te solliciteren, je bent bij deze aangenomen"... Totale duur gesprek was max 3 minuten :)
pi_98906253
Wtf, die OP :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_98906481
Voor mijn huidige bijbaan was het gesprek ook enigszins apart. Degene waar ik het gesprek mee had was al een kwartier te laat (daar kan ik al nooit tegen) en vervolgens ging het vooral over haar priveleven.. Ze eindigde met de mededeling dat ik haar wel beviel en dus mocht komen werken...
pi_98906860
Ik heb ooit een gesprek afgesloten met 'oké, klinkt goed allemaal. Wanneer kan ik beginnen?' :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_98907515
Een keer een gesprek gehaf met een IT detacheerder. Verder alle certificaten en diploma's op tafel moeten leggen enz. Komen ze op het salaris. Iemand met 6 jaar ervaring voledig mcse gecertificeerd incl prince2 e.d . Leg je uit wat je allemaal hebt gedaan en dat je lekker huije hebt gekocht enz alles koek en ei, klikte echt en dan 1600 bruto aanbieden en nog doen alsof het heel wat is. Ben gewoon opgestaan en weg gelopen. Keken ze me toch raar aan zeg. Ze riepen nog iets na van dat ze eigenlijk alleen met schoolverlaters werkten.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:11:07 #21
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_98907693
Niet zo heel spannend verhaal,

2005, IT-clubje,

Ik had op een beurs met hun een gesprek gehad en kon langs komen voor een informeel gesprek welke functie's er waren en welke richting ik op wilde, ik had per ongeluk iets over software laten vallen tijdens dat gesprek. Iets later kreeg ik een uitnodiging om langs te komen voor dat gesprek.

Was er iets fout gegaan in het proces blijkbaar, ik zat ineens met 5 anderen in een assesment van een dag (ik had toch niks beters te doen dus dat was geen probleem). Ik was de enige die gewoon in een trui en spijkerbroek tussen de C&A-pakken zat , ik kan je vertellen dat je dan wel raar aangekeken word.

Na de assesments moest ik met een persoon mee, en de andere vijf moesten naar een ander zaaltje (en 5 koppies die me aankeken met een blik van "die is exit"). terwijl ik de resultaten van het assesment aan het doorspreken was zag ik alle vijf de pakken stuk voor stuk langs het raam voorbij lopen richting station. Ik vroeg aan de HR medewerker, met wie ik aan het praten was, waarom ik de anderen zag vertrekken. Hij vertelde me dat ze de test niet gehaald hadden, ik was de enige die er door was gekomen.

Vijf minuten later kreeg ik een voorlopig contract onder mijn neus en kon ik per 1 mei beginnen als software-engineer. Ik ben nog steeds nieuwsgierig welke andere functie's ze in gedachten hadden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_98908110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:11 schreef zalkc het volgende:
Niet zo heel spannend verhaal,

2005, IT-clubje,

Ik had op een beurs met hun een gesprek gehad en kon langs komen voor een informeel gesprek welke functie's er waren en welke richting ik op wilde, ik had per ongeluk iets over software laten vallen tijdens dat gesprek. Iets later kreeg ik een uitnodiging om langs te komen voor dat gesprek.

Was er iets fout gegaan in het proces blijkbaar, ik zat ineens met 5 anderen in een assesment van een dag (ik had toch niks beters te doen dus dat was geen probleem). Ik was de enige die gewoon in een trui en spijkerbroek tussen de C&A-pakken zat , ik kan je vertellen dat je dan wel raar aangekeken word.

Na de assesments moest ik met een persoon mee, en de andere vijf moesten naar een ander zaaltje (en 5 koppies die me aankeken met een blik van "die is exit"). terwijl ik de resultaten van het assesment aan het doorspreken was zag ik alle vijf de pakken stuk voor stuk langs het raam voorbij lopen richting station. Ik vroeg aan de HR medewerker, met wie ik aan het praten was, waarom ik de anderen zag vertrekken. Hij vertelde me dat ze de test niet gehaald hadden, ik was de enige die er door was gekomen.

Vijf minuten later kreeg ik een voorlopig contract onder mijn neus en kon ik per 1 mei beginnen als software-engineer. Ik ben nog steeds nieuwsgierig welke andere functie's ze in gedachten hadden.
Voor een assessment in een pak op komen dagen? Wat zijn die gasten keihard geowned zeg.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:22:39 #23
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_98908235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:07 schreef Hardrebel het volgende:
Een keer een gesprek gehaf met een IT detacheerder. Verder alle certificaten en diploma's op tafel moeten leggen enz. Komen ze op het salaris. Iemand met 6 jaar ervaring voledig mcse gecertificeerd incl prince2 e.d . Leg je uit wat je allemaal hebt gedaan en dat je lekker huije hebt gekocht enz alles koek en ei, klikte echt en dan 1600 bruto aanbieden en nog doen alsof het heel wat is. Ben gewoon opgestaan en weg gelopen. Keken ze me toch raar aan zeg. Ze riepen nog iets na van dat ze eigenlijk alleen met schoolverlaters werkten.
Hmmz, klinkt als dezelfde waarbij ik lachend het contract heb verscheurd...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:34:28 #24
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_98908780
Oh ja, een bedrijf met haast. Het bedrijf was gehuisvest in de garage van z'n ouders, wachtend op nieuwbouw (volgens mij zitten ze er na jaren nog). Moest over de dozen heen klimmen, dat was al apart genoeg, en halverwege het gesprek waren we m'n portfolio aan het bespreken toen de bel ging.

'Oh daar is de volgende, sorry maar we moeten weer verder' vond ik al sterk, maar toen beweerde hij ook nog dat mijn huidige salaris, wat al niet hoog was, ik bij lange na niet zou krijgen.

:W
pi_98910748
Om de 1 of andere reden eindigen mijn sollicitaties vrijwel altijd informeel.

Zo eindigde (nota bene mijn eerste "echte") niet met alleen de oorspronkelijke dame, maar met maar liefst twéé van haar collega's erbij.
De eerste collega was al vaker "mee komen luisteren" totdat ze uiteindelijk vroeg of ze er ook gewoon bij mocht komen zitten.
De tweede collega kwam met taart binnen, zag het ons gezellig hebben en vroeg hetzelfde.
Heb aangegeven dat ze welkom was, maar dat ze dan ook een stuk taart voor mij moest afsnijden, hetgeen ook gebeurde.

Daarnaast ook een keer een gesprek laat op de vrijdagmiddag waarna ik gevraagd werd direct ook maar even aan te sluiten bij de vrijdagmiddagborrel; het waren vrijwel alleen maar vrouwen die er werkten, dus geen probleem hoor :Y).

Bovenstaande banen ook beide gekregen, behalve de volgende bij een head-hunter waarbij ik ook daadwerkelijk even gedacht heb dat ik in een verborgen camera-programma zat ofzo.
De binnenkomst was namelijk ronduit chaotisch en toen we dan eindelijk zijn kantoorruimte bereikt hadden, bleek het daar vol te staan met Ikea-dozen.
Toch maar even naar gevraagd en het bleek dat ze er echt nét zaten.
De informele toon was gezet, waarna de betreffende man een heel relaas begon over het (destijds) zojuist ingevoerde anti-rookbeleid en zijn anti-roker collega die daar zo over zat "te zeiken."
Hij mocht nu namelijk alleen nog maar uit het raam roken :').
Zowaar kreeg ik hem nog zover om ook daadwerkelijk over de functie zelf te babbelen en toen bleek ook al snel dat ze inderdaad nog niet echt heel professioneel waren.
Zo was het de bedoeling dat ik, met een zéér minimale ICT-ervaring, projectmanager zou worden van enkele belachelijk grote ICT-projecten en in die functie dus ook verantwoording af diende te leggen bij de raad van bestuur van een grote multi-national.
Nadat ik eerst begon te lachen en om me heen ging kijken, bleek hij toch echt serieus te zijn en gaf ik hem dus zélf maar aan dat ik toch echt behoorlijk ondergekwalificeerd was.
Ik wilde al opstaan en naar huis vertrekken, maar toen werd me gevraagd of ik zelf ook rookte.
"Als een schoorsteen" was het antwoord waarna hij een doos sigaren uit zijn la haalde, mij er ook 1 aan bood en een asbak improviseerde van een leeg blikje.
Daarna onder het genot van een sigaar gezellig lopen lullen over het rookverbod, het weer en zijn collega terwijl hij me tussendoor daadwerkelijk nog over probeerde te halen om alsnog in te gaan op die functie.

Rare en warrige vreemde man was het, maar wel gezellig :D.
I was an atheist until I realized I was God
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')