abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99113495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus op nieuwbouw is aleen nog iets te besparen als de grond wat goedkoper wordt, maar op dit moment kunnen we in NL geen huizen meer bouwen voor prijzen die sommigen hier eigenlijk graag zouden zien. :D
Dat gaat sowieso niet gebeuren.
pi_99113567
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat gaat sowieso niet gebeuren.
Mening en matige poging tot trollaanzet.
pi_99113703
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:22 schreef pberends het volgende:

[..]

In wat een apenland leven we toch ook.
hahahah, een "huizenbezit" belasting is natuurlijk nog veel mooier als een overdrachtsbelasting. :D Het zou echt hilarisch zijn als ze die aankondigen op de derde dinsdag van september _O-
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:41:18 #154
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99113762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

hahahah, een "huizenbezit" belasting is natuurlijk nog veel mooier als een overdrachtsbelasting. :D Het zou echt hilarisch zijn als ze die aankondigen op de derde dinsdag van september _O-
Ik geef een belasting over de winst op een huis een grote kans.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_99113864
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Mening en matige poging tot trollaanzet.
Als je het er niet mee eens bent kan je ook normaal doen. Ik heb het gemeld bij een mod.
Het gaat niet gebeuren omdat gemeentes never nooit niet gaan afserveren op hun bouwgrond, en speculanten gaan al helemaal niet afserveren op hun winsten. Grond zal altijd kunstmatig duur worden gehouden.
pi_99113978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ken een voorbeeld ergens in verweggistan waar je nog maar 0.1 * het duitse bedrag betaald.

Wat hebben we nu aan deze loze kreten bij woningen draait alles om locatie, locatie en locatie.
Wat nou met je loze kreten? :{w
Dit was in een Duitse stad zeer dicht bij de nederlandse grens op een zeer exclusieve locatie! Dus hou alsjeblieft je nutteloze opmerkingen voor je, ik weet wel waar ik over praat.
pi_99113993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:45 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dit was in een Duitse stad zeer dicht bij de nederlandse grens op een zeer exclusieve locatie! Dus hou alsjeblieft je nutteloze opmerkingen voor je, ik weet wel waar ik over praat.
Gewoon uit interesse, heb je een linkje van dit huis met informatie?
pi_99114103
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:41 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

In combinatie met een regeling dat je het geld zonder belasting mag gebruiken om je hypotheek te verlagen voor je volgende huis.
pi_99114133
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon uit interesse, heb je een linkje van dit huis met informatie?
Nee sorry, maar ik kan je wel zeggen dat het zeer speciaal was en zoiets in Nederland in de verste verte niet te vinden is. Het is al een jaar geleden, huis is verkocht.
pi_99114180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:45 schreef Mercer het volgende:

[..]

Wie wil er nu in de buurt van enschede wonen. Jij wilt dingen vergelijken dan gaan we geen huizen in de randstad met huizen op het platteland in duitsland vergelijken.

Kijk in enschede vinden we ook genoeg huizen waar men in de randstad het 4 voudige voor moet neer tellen. :+
pi_99114214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:41 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

waarom zou je dat doen, gewoon een bezit belasting, dan maakt winst of verlies geen drol uit. gewoon elk jaar een extra belasting erbij, daar krijgen ze in den haag vast natte dromen van
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_99114222
Enschede moet je vergelijken met de regio daar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99114241
Leververplichting van landbouwgrond aan de gemeente voor 20 euro pm2?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99114294
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie wil er nu in de buurt van enschede wonen. Jij wilt dingen vergelijken dan gaan we geen huizen in de randstad met huizen op het platteland in duitsland vergelijken.
Kijk in enschede vinden we ook genoeg huizen waar men in de randstad het 4 voudige voor moet neer tellen. :+
Het was niet in de buurt van Enschede. Het was in de buurt van Nijmegen, en dan gaat het dus niet op wat je zegt. Natuurlijk staat dat huis in Duitsland en niet in Nederland, daarin heb je wel gelijk. Maar dat was ook de vergelijking hè? Hoeveel kost een Duits huis 20 min. over de grens in vergelijking met een Nederlands huis net over de grens. Dat zijn dus enorme verschillen.
pi_99114372
quote:
'Kabinet blaast lucht in huizenzeepbel'

Met de verlaging van de overdrachtsbelasting van 6 naar 2 procent probeert het kabinet extra lucht in de huizenzeepbel te blazen. Dit zegt econoom en RTL Z-beurscommentator Mathijs Bouman woensdag in een column in Het Financieele Dagblad.

Bouwlobby
Volgens hem heeft de bouw een flinke vinger in de Haagse pap: "We danken de meevaller aan de vaderlandse bouwlobby. Die wees Den Haag op de rampen die de Nederlandse bouwsector zouden treffen zonder steun van de overheid. Naast de lage btw voor verbouwingen werd de verhoging van de Nationale Hypotheekgarantie met een jaar verlengd en de hypotheekrenteaftrek voor mensen met twee huizen opgerekt. Alles bij elkaar pompte de overheid voor 195 miljoen euro in de woningmarkt, plus de impliciete kosten van de hypotheekgaranties. Eerder had het kabinet al voor 395 miljoen euro extra in de woningbouw gestoken."

Bouman vraagt zich af of het wel eerlijk is dat de bouw zo wordt ondersteund: "Dat is mooi voor de bouwers en huiseigenaren maar behoorlijk frustrerend voor andere slachtoffers van de crisis. Winkeliers die al jaren de klanten zien kijken zonder kopen en zakelijke dienstverleners die hun omzet zagen kelderen, zien het schaarse belastinggeld zomaar naar de bouwsector en woningmarkt stromen. Ook kunstenaars zonder subsidie en patiënten zonder persoonsgebonden budget vragen zich af: waarom zij wel en wij niet?"

Overheid wil huizencrisis voorkomen
"De reden is evident. Er zijn zo veel mensen en bedrijven afhankelijk van optimisme op de woningmarkt, dat de overheid er alles aan zal doen om een echte huizencrisis te voorkomen. Zonder dag en nacht draaiende betonmolens, zonder stijgende huizenprijzen die tophypotheken laten wegsmelten, zonder huiseigenaren die hun overwaarde verbrassen aan nieuwe keukens en whirlpools, komt de economie tot stilstand", vervolgt de beurscommentator.

Bouman verwijt het kabinet-Rutte angst: "De Nederlandse huizenmarkt is simpelweg 'too big to fail'. We kunnen een bouw- en huizencrisis niet dragen. Of beter: de overheid durft niet uit te vinden hoe het zou zijn als de prijzen fors zouden dalen. Maar één subsidieronde is niet genoeg om de huizenprijzen langdurig hoog te houden en de orderportefeuilles van de bouwbedrijven gevuld. Er moet steeds nieuw geld bij." De econoom vreest ook dat het beperken van de hypotheekrenteaftrek moeilijker wordt nu de overdrachtsbelasting voor tweederde is afgeschaft.

Laat de prijzen dalen
Volgens Bouman is de oplossing voor de woningmarkt eigenlijk heel simpel: "Hier mijn voorstel: stop met reanimeren van de huizenmarkt. Laat de prijzen gewoon flink dalen, zodat huizen weer betaalbaar worden, starters geen ondraaglijke leningen hoeven te sluiten en vraag en aanbod weer bij elkaar komen."
Bouman _O_.
pi_99114415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je het er niet mee eens bent kan je ook normaal doen. Ik heb het gemeld bij een mod.
Het gaat niet gebeuren omdat gemeentes never nooit niet gaan afserveren op hun bouwgrond, en speculanten gaan al helemaal niet afserveren op hun winsten. Grond zal altijd kunstmatig duur worden gehouden.
Dat roep je mij iets te makkelijk Scorpie, als je grond hebt gekocht met geleend geld en dat is volgens mij voor de meeste gemeenten de realiteit dan kan afboeken wel eens voordeliger zijn. In ieder geval stijgen de prijzen in de meeste gemeenten al een paar jaar niet meer, ik speculeer op een daling :)
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99114424
Bouman gaat alleen even niet in op de consequenties van die dalende huizenprijzen en hoe hij dat voor zich ziet. Of denkt hij dat geld dat verdampt bij Jan Modaal een positief effect heeft op de economie?
pi_99114487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:55 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Dat roep je mij iets te makkelijk Scorpie, als je grond hebt gekocht met geleend geld en dat is volgens mij voor de meeste gemeenten de realiteit dan kan afboeken wel eens voordeliger zijn. In ieder geval stijgen de prijzen in de meeste gemeenten al een paar jaar niet meer, ik speculeer op een daling :)
Een daling zal wel gaan komen ja, maar nooit een dermate groot percentage dat je een daling van bouwkosten van 50% of meer zal gaan zien, wat soms nog wel eens geclaimed wordt.
pi_99114512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:55 schreef Scorpie het volgende:
Bouman gaat alleen even niet in op de consequenties van die dalende huizenprijzen en hoe hij dat voor zich ziet. Of denkt hij dat geld dat verdampt bij Jan Modaal een positief effect heeft op de economie?
Je kunt het ook anders stellen: Heeft de hoge Nederlandse hypotheekschuld (meer dan 100% van het bbp) een positief effect op lange termijn op de Nederlandse economie?
pi_99114535
Wat ik niet begrijp is dat dalende prijzen slecht zouden zijn voor de economie, het bied juist een enorme kans om de economie tot bloei en diversiteit te brengen. Geld wat je niet uitgeeft aan je woning geef je immers aan andere zaken uit. Helaas zitten er in de huidige regering alleen maar trekpoppen van de vastgoed en bankmaffia :|W w/
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99114571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Overheid heeft voldoende mogelijkheden om grond te onterven, je moet alleen de procedure sneller maken en de prijs die je kan ontvangen afkappen. Dan komen minnelijke schikkingen ook veel minder voor
pi_99114586
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders stellen: Heeft de hoge Nederlandse hypotheekschuld (meer dan 100% van het bbp) een positief effect op lange termijn op de Nederlandse economie?
Precies... het antwoord daarop word steeds duidelijk imo :)
pi_99114589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:58 schreef VirtualMemory het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat dalende prijzen slecht zouden zijn voor de economie, het bied juist een enorme kans om de economie tot bloei en diversiteit te brengen. Geld wat je niet uitgeeft aan je woning geef je immers aan andere zaken uit. Helaas zitten er in de huidige regering alleen maar trekpoppen van de vastgoed en bankmaffia :|W w/
Probleem is dat de meeste mensen al huiseigenaar zijn, dus zal hun kapitaal omlaag gaan.
pi_99114628
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Lekker boeiend, beter dan je schuld bij buitenlandse overheden, banken en hedgefunds
pi_99114638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:59 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Precies... het antwoord daarop word steeds duidelijk imo :)
Kijk naar Griekenland hoe die in de problemen zitten met een staatsschuld van 150% van het bbp. Het is natuurlijk leuk dat de VVD zich zo zorgen maakt om de staatsschuld, maar dat zij de hypotheekschuld het liefst dubbel zo hard zien oplopen. Wtf is daar de logica van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')