abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juli 2011 @ 01:40:18 #251
862 Arcee
Look closer
pi_98938501
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef Deetch het volgende:
wat doe je de rest van je tijd? Misschien vrijwilligers werk ofzo dat staat ook altijd goed op je CV.
Nee, wat goed op je CV staat is relevante werkervaring voor de functie waar je naar solliciteert. Wat boeit het nou of je een jaar lang concerten hebt helpen opbouwen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 01:59:25 #252
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98938928
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 01:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, wat goed op je CV staat is relevante werkervaring voor de functie waar je naar solliciteert. Wat boeit het nou of je een jaar lang concerten hebt helpen opbouwen?
het gaat over de algehele indruk. en die is beter als je 3 jaar concerten opbouwt dan als je 3 jaar uit je neus hebt lopen eten
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98942042
quote:

[..]

Relevante werkervaring is het beste, maar dat is niet altijd beschikbaar. Waar het om gaat is hoe je je tijd dan besteed. Daarnaast kunnen er zelfs meningsverschillen ontstaan over of iets relevant is. Bijv als je tomaten geplukt hebt, altijd netjes op tijd was en altijd afspraken na kwam en je jezelf weinig ziek gemeld hebt en als je een dagje iets anders wilde doen dat dit altijd in overleg ging. Dat je dan tomaten hebt geplukt is meestal niet relevant, maar de betrouwbaarheid die je daarmee uitstraalt absoluut wel (betrouwbaarheid is toch een van de belangrijkste zaken waarop geselecteerd wordt?). Zo blijkt dat een hele hoop dingen relevant kunnen zijn, zelfs de indruk die je kamer maakt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juli 2011 @ 10:53:48 #254
862 Arcee
Look closer
pi_98942287
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 01:59 schreef Maanvis het volgende:
het gaat over de algehele indruk. en die is beter als je 3 jaar concerten opbouwt dan als je 3 jaar uit je neus hebt lopen eten
Je kunt ook iets relevants in je vakgebied gedaan hebben.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juli 2011 @ 10:56:56 #255
862 Arcee
Look closer
pi_98942342
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:35 schreef Daboman het volgende:
Relevante werkervaring is het beste, maar dat is niet altijd beschikbaar. Waar het om gaat is hoe je je tijd dan besteed. Daarnaast kunnen er zelfs meningsverschillen ontstaan over of iets relevant is. Bijv als je tomaten geplukt hebt, altijd netjes op tijd was en altijd afspraken na kwam en je jezelf weinig ziek gemeld hebt en als je een dagje iets anders wilde doen dat dit altijd in overleg ging. Dat je dan tomaten hebt geplukt is meestal niet relevant, maar de betrouwbaarheid die je daarmee uitstraalt absoluut wel (betrouwbaarheid is toch een van de belangrijkste zaken waarop geselecteerd wordt?). Zo blijkt dat een hele hoop dingen relevant kunnen zijn, zelfs de indruk die je kamer maakt.
Zeker, het kan in je voordeel pleiten, absoluut. Maar dan moet je er, zoals je zelf ook zegt, wel een relevante draai aan geven.
pi_98943026
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zeker, het kan in je voordeel pleiten, absoluut. Maar dan moet je er, zoals je zelf ook zegt, wel een relevante draai aan geven.
Je hebt getoond dat je niet te beroerd bent om te werken, dat is het voordeel wat je er van hebt. Als je bonen hebt geplukt omdat je als verzekeringsagent tijdelijk geen werk kon vinden, moet je wel heel creatief zijn om een bepaalde match tussen die twee functies bij elkaar te lullen.

Relevantie is er bijna nooit tussen een kutbaantje en een functie op niveau.
pi_98944477
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:35 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Je hebt getoond dat je niet te beroerd bent om te werken, dat is het voordeel wat je er van hebt. Als je bonen hebt geplukt omdat je als verzekeringsagent tijdelijk geen werk kon vinden, moet je wel heel creatief zijn om een bepaalde match tussen die twee functies bij elkaar te lullen.

Hier hebben we dan zoals voorspeld een meningsverschil over.

Jij stelt dat je niet laat zien dat je te beroerd bent om te werken, ik vraag me af of je een competentie zoals bijv. betrouwbaarheid dan wel relevant vindt en of dat niet aangetoond moet worden. Ik zou als werkgever in sollicitaties zeker om voorbeelden vragen en die krijg je niet als je gewoon maar wat stil zit.

Als ik je goed begrijp vind je betrouwbaarheid niet relevant en heb je er geen voordeel van als dat aangetoond wordt in een "kutbaantje". Ik kan me bijna niet voorstellen dat een werkgever betrouwbaarheid niet relevant vind, dus please correct me if I'm wrong. Hoe moet je dan je betrouwbaarheid aantonen, als je nergens aangenomen wordt en als je dat tentoonspreidt op een "kutbaantje" dat in jouw ogen ook niet relevant is?

En natuurlijk is betrouwbaarheid slechts 1 competentie. Er kunnen er veel meer zijn. Bijv samenwerken. Of zelfstandigheid. Of noem ze maar op.

Begrijp me niet verkeerd trouwens. Ik heb al eerder aangegeven dat inhoudelijke relevantie nog beter is. Maar ik vind wel dat dit soort dingen niet zomaar genegeerd kunnen worden, want voorbeelden uit een "kutbaantje" kunnen dus wel degelijk wat zeggen over iemand als persoon.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juli 2011 @ 12:42:33 #258
862 Arcee
Look closer
pi_98944786
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:35 schreef PierreBetfair het volgende:

Precies, een werkgever kijkt naar relevante werkervaring. Zeker in deze markt maakt dat ene vrijwilligersbaantje het verschil niet. Er zijn genoeg mensen die wél de laatste jaren precies datgene gedaan hebben wat ze zoeken.
pi_98946329
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Precies, een werkgever kijkt naar relevante werkervaring. Zeker in deze markt maakt dat ene vrijwilligersbaantje het verschil niet. Er zijn genoeg mensen die wél de laatste jaren precies datgene gedaan hebben wat ze zoeken.
Je moet wel een kutbaantje of vrijwilligerswerk gaan doen, maar het gaat "zeker in deze markt" geen verschil maken? :')
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:35:52 #260
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98946409
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je loopt te verkondigen dat je een sollicitant zijn CV kunt controleren terwijl dat gewoon bullshit is. Op mijn CV bestaan al 3 bedrijven niet meer bijvoorbeeld.
Als ik die bedrijven niet meer kan bereiken heb jij als je bij mij solliciteert al gelijk een minpunt te pakken. Je zorgt maar dat ik die bedrijven/contactpersonen kan bereiken, anders neem ik wel iemand anders die ik wel kan checken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juli 2011 @ 13:40:22 #261
862 Arcee
Look closer
pi_98946553
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:33 schreef Daboman het volgende:
Je moet wel een kutbaantje of vrijwilligerswerk gaan doen
Nee, juist niet:

quote:
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:10:15 #262
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98947572
Je hebt 5 jaar over een studie gedaan die je niet hebt afgemaakt.

En je hebt vanaf november 2009 eerst een half jaar niets gedaan en sindsdien werk je 1 hele dag per week... Je moet in 2 jaar toch wel iets kunnen vinden..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98947889
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:29 schreef Daboman het volgende:

Als ik je goed begrijp vind je betrouwbaarheid niet relevant en heb je er geen voordeel van als dat aangetoond wordt in een "kutbaantje".
:? Nee dan begrijp je het verkeerd. Ik heb dat nergens gezegd.
pi_98947934
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:42 schreef Arcee het volgende:

Precies, een werkgever kijkt naar relevante werkervaring.
Als je die niet hebt is simpel werk doen beter dan niks doen. Dat is wat ik zeg.
Maargoed dat zal iedereen wel zo vinden.

Siesta tijd.
pi_98950740
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:35 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Als ik die bedrijven niet meer kan bereiken heb jij als je bij mij solliciteert al gelijk een minpunt te pakken. Je zorgt maar dat ik die bedrijven/contactpersonen kan bereiken, anders neem ik wel iemand anders die ik wel kan checken.
Exact. Dat zal nooit in je voordeel spreken.
pi_98951000
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:35 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Van mij kan je mooi de tyfus krijgen met zo'n instelling.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_98952491
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:01 schreef heiden6 het volgende:
Van mij kan je mooi de tyfus krijgen met zo'n instelling.
Inderdaad, ja. De arrogantie, zeg. Werkgevers en werknemers moeten meer beseffen dat ze elkaar nodig hebben in plaats van een strijd met elkaar voeren.
pi_98952514
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad, ja. De arrogantie, zeg. Werkgevers en werknemers moeten meer beseffen dat ze elkaar nodig hebben in plaats van een strijd met elkaar voeren.
:)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:49:19 #269
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98952654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef Socios het volgende:
Ik `zit een jaar thuis´.

Maar ik `trek´ geen uitkering en ben wèl die hele periode al aan het zoeken naar een baan. (Overigens werk ik momenteel wel één dagdeel in de week, maar dat is natuurlijk niet genoeg)
En je spaart elke maand 20k? Hoeveel spaar je per maand?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_98952719
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:49 schreef 08gnoT. het volgende:
En je spaart elke maand 20k? Hoeveel spaar je per maand?
Goede oude tijd, ja. Vandaar ook dat ik t/m januari 2012 nog op eerder vergaard spaargeld kan leven.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:52:53 #271
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98952801
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Goede oude tijd, ja. Vandaar ook dat ik t/m januari 2012 nog op eerder vergaard spaargeld kan leven.
Topic is van vorige maand, dus dat moet wel lukken dan
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_98952860
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:52 schreef 08gnoT. het volgende:
Topic is van vorige maand, dus dat moet wel lukken dan
Ja, dat is het probleem niet. Al eerder gezegd dat ik al die tijd en ook nu geen `uitkering trek´.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:54:33 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98952862
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Vast wel, maar momenteel heb jij die werkgevers een stuk harder nodig dan zij jou, dus dan weet je van welke kant er eisen gesteld worden.
In mijn marktsegment is dat overigens andersom >:)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98952876
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Met wat voor werk heb je zoveel kunnen sparen? En waarom doe je dat werk nu niet meer?
pi_98952937
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:54 schreef Whuzz het volgende:
Vast wel, maar momenteel heb jij die werkgevers een stuk harder nodig dan zij jou, dus dan weet je van welke kant er eisen gesteld worden.
Heel fijn voor ze. Wij als werknemers lachen straks het hardst als alle `babyboomers´ met pensioen zijn.
quote:
In mijn marktsegment is dat overigens andersom >:)
In welk segment is dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')