Maakt goedkoper?!quote:DEN HAAG - Het kabinet maakt dure, zeer vervuilende en benzineslurpende auto's als de Porsche Cayenne en de BMW 5-serie tienduizenden euro's goedkoper, terwijl kleine zuinige auto's hun belastingvoordeel verliezen en snel 1000 euro duurder worden.
Dat stelden verschillende oppositiepartijen donderdag in het Kamerdebat over de plannen van staatssecretaris Frans Weekers van Financiën.
Dat komt doordat het kabinet op termijn de aanschafbelasting (bpm) op auto's wil afschaffen en wil vervangen door een belasting die gebaseerd is op de uitstoot van CO2. Weekers heeft eerder al aangekondigd dat hij een extra, vierde, schijf wil instellen waardoor bezitters van duurdere auto's toch weer meer belasting gaan betalen.
Weekers wil de normen voor belastingvoordelen voor zuinige auto's aanscherpen. Doet hij dat niet, dan heeft binnenkort meer dan 60 procent van de auto's fiscale voordelen en loopt de schatkist 900 miljoen euro mis.
De regeringspartijen VVD en CDA en gedoogpartij de PVV steunen de plannen van Weekers op hoofdlijnen. Wel wil de PVV af van de belastingvrijstelling voor auto's die minder dan 50 gram CO2 uitstoten.
Want anders gaan autofabrikanten volgens de PVV weer kijken hoe ze zo snel mogelijk zo veel mogelijk auto's weer ''in die nieuwe categorie kunnen plempen'' en dan zouden de kosten voor de overheid van de regeling weer ''uit de hand lopen''.
Jij begrijpt het allemaal niet zo goed he?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Pipo1234 het volgende:
Uiteindelijk zou het milieu het uitgangspunt moeten zijn. Maar VVD'ers eten liever eerst de planeet op en dan pas de staatskas. Onvoorstelbaar dat er zulke kortzichtige mensen bestaan.
Waarom zijn elektrische auto's zo vreselijk duur? Ik zou best een Tesla willen hebben en daar zou ik dagelijk in gaan rijden. Alleen die bak is veel en veel te duur, dus gaat het een Porsche wordenquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Pipo1234 het volgende:
Uiteindelijk zou het milieu het uitgangspunt moeten zijn. Maar VVD'ers eten liever eerst de planeet op en dan pas de staatskas. Onvoorstelbaar dat er zulke kortzichtige mensen bestaan.
Want zo'n Tesla is minder slecht voor het milieu?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom zijn elektrische auto's zo vreselijk duur? Ik zou best een Tesla willen hebben en daar zou ik dagelijk in gaan rijden. Alleen die bak is veel en veel te duur, dus gaat het een Porsche worden
Zijn kerncentrales slecht voor het milieu?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want zo'n Tesla is minder slecht voor het milieu?
Het gaat toch om uitstoot. 100% elektrisch en het lijkt me dat een vergelijkbare auto als een Tesla (Porsche 911) vriendelijker voor het milieu is. Niet? Prima, dan is het absurd dat we zoveel milieu heffing betalen voor die prachtige Porsches!quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want zo'n Tesla is minder slecht voor het milieu?
Hybride (Prius en Civic etc) dat is een grote blamage om te denken dat je milieu bewust bezig bent. Die dingen komen met een boot vanuit China en alles is plastic. Whoops in elkaar gereden. dan bestellen we toch gewoon een nieuwe boot vanuit China met nieuwe plastic onderdelen?!quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:23 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Zijn kerncentrales slecht voor het milieu?
Ik las laatst iets over een elektrische porsche. Die kon welgeteld rond de 25 kilometer rijden op een accu. Daarna was het weer lekker een benzine slurperquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom zijn elektrische auto's zo vreselijk duur? Ik zou best een Tesla willen hebben en daar zou ik dagelijk in gaan rijden. Alleen die bak is veel en veel te duur, dus gaat het een Porsche worden
Wat niet als uitstoot uit dat autootje komt, komt wel uit de centrale voor de opwekking.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het gaat toch om uitstoot. 100% elektrisch en het lijkt me dat een vergelijkbare auto als een Tesla (Porsche 911) vriendelijker voor het milieu is. Niet? Prima, dan is het absurd dat we zoveel milieu heffing betalen voor die prachtige Porsches!
Een vriend van mij heeft een Tesla roadster.. Hij kan er bijna 400km mee rijden, maar met zijn rijgedrag is dat meestal na 300km op. Dan weer even ~8 uur tanken en rollen maarquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik las laatst iets over een elektrische porsche. Die kon welgeteld rond de 25 kilometer rijden op een accu. Daarna was het weer lekker een benzine slurper![]()
Verhouding?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat niet als uitstoot uit dat autootje komt, komt wel uit de centrale voor de opwekking.
Lood om oud ijzer.
Ons consumptiegedrag is natuurlijk een op zich staand probleem. Feit is wel dat hybride-auto's nergens op slaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:29 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hybride (Prius en Civic etc) dat is een grote blamage om te denken dat je milieu bewust bezig bent. Die dingen komen met een boot vanuit China en alles is plastic. Whoops in elkaar gereden. dan bestellen we toch gewoon een nieuwe boot vanuit China met nieuwe plastic onderdelen?!
Men kijkt naar het verbruik in de stad en vervolgens gaan we deze auto's massaal als snelweg rijdende leasewagens inzetten zodat de hypocriete bestuurder lekker goedkoop te hard kan rijden en meer dan gemiddeld aan het uitstoten is.
Van "dust to dust" moeten we die hokken bekijken
quote:
Daar zijn de meningen over verdeeld. Maar het komt neer op "maakt geen zak uit".quote:
Toon maar aan. Ik geloof het namelijk nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Maar het komt neer op "maakt geen zak uit".
Zoek mee naar een goede oplossing voor een alternatief. Zeuren op een forum is ook zinloos verbruik.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:32 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ons consumptiegedrag is natuurlijk een op zich staand probleem. Feit is wel dat hybride-auto's nergens op slaan.
"Geloof" is niets tegen opgewassen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Toon maar aan. Ik geloof het namelijk niet
Niet helemaal, een Tesla kan zowel rijden op elektriciteit die niet duurzaam is opgewekt, als elektriciteit die dat wel is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef 3-voud het volgende:
Wat niet als uitstoot uit dat autootje komt, komt wel uit de centrale voor de opwekking.
Lood om oud ijzer.
Dat klopt. Maar aangezien duurzaam niet voor handen is...quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet helemaal, een Tesla kan zowel rijden op elektriciteit die niet duurzaam is opgewekt, als elektriciteit die dat wel is.
Een Porsche op benzine kan alleen rijden op benzine.
Genoeg mensen op het platteland die een eigen windmolen hebben, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:36 schreef 3-voud het volgende:
Dat klopt. Maar aangezien duurzaam niet voor handen is...
Begrijp niet hoe je dat daaruit concludeert, maar als jij er beter van slaapt...quote:
Die zitten stampvol subsidie. Anders staan ze stil.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Genoeg mensen op het platteland die een eigen windmolen hebben, om maar een voorbeeld te noemen.
Jouw argument was dat duurzaam opgewekte stroom niet voorhanden is, dat is dus onzin.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:38 schreef 3-voud het volgende:
Die zitten stampvol subsidie. Anders staan ze stil.
Ik ben geen fan van de start/stop systemen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.
Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
Simpel vraag en aanbod verhaal. Enkel heeft nu de politiek ervoor gezorgd dat de vraag steeg. De consument zit er vanuit eigen verantwoordelijkheid niet op te wachten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.
Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
Ja het is inderdaad verbazingwekkend dat veel producten pas op de markt komen onder druk van regel-/wetgeving. Volgens mij zou in een puur kapitalistisch systeem iedereen in een hummer rondrijden...quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.
Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
Je hebt gelijk. In die uitzonderlijke gevallen is het wel voor handen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jouw argument was dat duurzaam opgewekte stroom niet voorhanden is, dat is dus onzin.
Laten we dan alle goede initiatieven lekker niet doen en blijven consumeren. Prima. Mijn diesel verbruikt een liter per 8 kilometer.. Kunnen we dat dan weer wat goedkoper maken?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. In die uitzonderlijke gevallen is het wel voor handen.
Ik doelde meer op al dat wassen neus verhaal van de energieaanbieders met hun "groene stroom" en zonnepanelen op privedaken die nauwelijks wat opleveren.
Wie zouden ook alweer het kwartje van Kok afschaffen? Of komen al die accijnzen, nu puntje bij paaltje komt, toch wel goed uit?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef draaijer het volgende:
Laten we dan alle goede initiatieven lekker niet doen en blijven consumeren. Prima. Mijn diesel verbruikt een liter per 8 kilometer.. Kunnen we dat dan weer wat goedkoper maken?
Het begrip 'vraag' wordt door meerdere criteria gedefinieerd.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:43 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ja het is inderdaad verbazingwekkend dat veel producten pas op de markt komen onder druk van regel-/wetgeving. Volgens mij zou in een puur kapitalistisch systeem iedereen in een hummer rondrijden...
Daarom planeconomie. Weg met vraag/aanbod.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:47 schreef knep het volgende:
[..]
Het begrip 'vraag' wordt door meerdere criteria gedefinieerd.
Een van de belangrijkste is natuurlijk de eigen portemonne.
Ja, want autofabrikanten maken auto's speciaal voor Nederlandquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.
Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
Goede alternatieven ben ik altijd voor. Maar die milieu hippies moeten nu niet ineens de verbruikers een schuld gevoel aanpraten nu er sinds kort wat schamele alternatieven voor handen zijn die nog maar enkel een druppel op de gloeiende plaat zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
Laten we dan alle goede initiatieven lekker niet doen en blijven consumeren. Prima. Mijn diesel verbruikt een liter per 8 kilometer.. Kunnen we dat dan weer wat goedkoper maken?
Het is ooit een besluit geworden om ipv de bpm een heffing op de co2 uitstoot te baseren,quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is weer een lekker staaltje daadkracht van dit kabinet, weer van die lekkere symboolpolitiek om de achterban te paaien zodat ze snoeihard alle beschaving in ons land kunnen afvreken.
Met dat "weer" refereer ik natuurlijk naar het verhogen van de maximumsnelheid met een paar kilometer per uur, als we die verhoging al haalden (lagere meetfoutcorrectie) en h-e-e-l toevallig de dag voor de PS-verkiezingen feestelijk bij een snelweg met een bord van 130 voor de camera poseren.
Bah, laat er maar snel een crisis ontstaan, laat het kabinet maar struikelen over de Griekse crisis (met dank aan de Griekse kakkers die op onze kosten in villa's wonen en in Ferrari's rijden) zodat we van dit zooitje af zijn.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
Dat de eisen voor zuinig verbruik steeds worden opgeschroefd, snap ik. Maar dat de BPM op dure auto's zo hard omlaaggaat, is verbijsterd. Weer profiteren mensen met veel geld daarvan, want zij kopen dure auto's.
De omgekeerde Robin Hoods van de VVD maken hun naam weer waar.
Reeds gedaan. Moet je maar een EV (met range extender) aanschaffenquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
Stop gewoon alle belastingen op aanschaf van auto's.
het percentage BPM gaat op alle auto's behalve op de auto waar het percentage al 0 was, even hard omlaag.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
Dat de eisen voor zuinig verbruik steeds worden opgeschroefd, snap ik. Maar dat de BPM op dure auto's zo hard omlaaggaat, is verbijsterd. Weer profiteren mensen met veel geld daarvan, want zij kopen dure auto's.
De omgekeerde Robin Hoods van de VVD maken hun naam weer waar.
Waar baseer je deze grens op?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Walgelijke maatregel
Er zou een verbod moeten komen op voertuigen die meer dan 160gram/co2 uitstoten.
VVD-beleid bij uitstek. Wilden ze ook doen met de inkomstenbelasting: gewoon generiek met 1 procent verlagen. En wie profiteert daarvan het hardst? Juist: de rijksten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:15 schreef Soohr het volgende:
het percentage BPM gaat op alle auto's behalve op de auto waar het percentage al 0 was, even hard omlaag.
niet helemaal, afhankelijk van de co2 uitstoot.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
VVD-beleid bij uitstek. Wilden ze ook doen met de inkomstenbelasting: gewoon generiek met 1 procent verlagen. En wie profiteert daarvan het hardst? Juist: de rijksten.
Zo ook met deze maatregel: hoe duurder de auto, des te harder zakt de prijs door deze beperking van de BPM. En relatief zuinige auto's die net buiten de norm vallen, maar redelijk zuinig in het verbruik zijn, krijgen ineens weer een fikse BPM, die was weggevallen.
Goed plan. Dan kan driekwart van het wagenpark de pers in, en wat er overblijft heeft tenminste weer een beetje ruimte om te parkeren. Alleen jammer dat niemand dan meer een auto heeft, en dat alle vlotte auto's gelijk van de weg mogen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Walgelijke maatregel
Er zou een verbod moeten komen op voertuigen die meer dan 160gram/co2 uitstoten.
Daar gaat het inderdaad om.quote:Dat de eisen voor zuinig verbruik steeds worden opgeschroefd, snap ik. Maar dat de BPM op dure auto's zo hard omlaaggaat, is verbijsterd. Weer profiteren mensen met veel geld daarvan, want zij kopen dure auto's.
De omgekeerde Robin Hoods van de VVD maken hun naam weer waar.
Wat een gejank weer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar gaat het inderdaad om.
Dat de VVD een omgekeerde Robin Hood is is op zich nog niet zo erg, dat de VVD zich als wolf vermomt in schaapskleren en dat zodoende 1 op 5 stemmers op haar stemt is ronduit beschamend want zoveel mensen hebben geen belang bij het bevoordelen van de rijksten. Integendeel, bijna alle Nederlanders zouden er op vooruitgaan wanneer bijv. de rijkste 5% geen HRA meer krijgt, of enkel een HRA voor de eerste 2-3 ton.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:31 schreef kawotski het volgende:
De energieprijzen gaan straks Sky High, ff de kerncentrales uitzetten. Windmolens etc alleen op subsidie. Dacht je goedkoop uit te zijn met je e-car. Innovatie van niks.
Als Lexus een C segement auto met 136PK kan leveren die 89g produceert dan zijn alle auto's die meer dan 160g produceren prehistorisch.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:04 schreef JF_ het volgende:
[..]
Goed plan. Dan kan driekwart van het wagenpark de pers in, en wat er overblijft heeft tenminste weer een beetje ruimte om te parkeren. Alleen jammer dat niemand dan meer een auto heeft, en dat alle vlotte auto's gelijk van de weg mogen.
Kom op, 160g, da's echt belachelijk weinig voor bestaande auto's. Een doodstandaard Volvo S40 1.8 zit al snel aan de 174g of zo. Zelf gooi ik er trouwens met veel plezier meer als 250g uit per km :-)
Wat een links gelul. Flikker toch op. Gun mensen het resultaat van hun succes. Als je dat ook wilt, begin dan eens met 60 - 80 uur per week hard te werken ipv aanwezig te zijn!quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar gaat het inderdaad om.
Dat de VVD een omgekeerde Robin Hood is is op zich nog niet zo erg, dat de VVD zich als wolf vermomt in schaapskleren en dat zodoende 1 op 5 stemmers op haar stemt is ronduit beschamend want zoveel mensen hebben geen belang bij het bevoordelen van de rijksten. Integendeel, bijna alle Nederlanders zouden er op vooruitgaan wanneer bijv. de rijkste 5% geen HRA meer krijgt, of enkel een HRA voor de eerste 2-3 ton.
Preciesquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:04 schreef JF_ het volgende:
[..]
Goed plan. Dan kan driekwart van het wagenpark de pers in, en wat er overblijft heeft tenminste weer een beetje ruimte om te parkeren. Alleen jammer dat niemand dan meer een auto heeft, en dat alle vlotte auto's gelijk van de weg mogen.
Kom op, 160g, da's echt belachelijk weinig voor bestaande auto's. Een doodstandaard Volvo S40 1.8 zit al snel aan de 174g of zo. Zelf gooi ik er trouwens met veel plezier meer als 250g uit per km :-)
Bedanken? Voor alle fijnstof die je de lucht inblaast in stedelijk gebied waar veel mensen wonen. Ik denk dat de mensen met klachten aan de luchtwegen en longkanker daar anders over denken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:20 schreef draaijer het volgende:
[..]
Precies
Hier 275 g/kmmaar daar betaal ik dan ook veel BPM voor en erg veel wegenbelasting. Dus kunnen de mensen mij even bedanken?
80 uur per week gaan werken om een SUV te hebbenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat een links gelul. Flikker toch op. Gun mensen het resultaat van hun succes. Als je dat ook wilt, begin dan eens met 60 - 80 uur per week hard te werken ipv aanwezig te zijn!
Waarom plukken van de mensen die ons ook het meeste geven?! Ik ben niet jaloers op de mensen die een miljoen of meer verdienen. Ik gun het ze.
Als jij dat zou willen, moet je dat doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:27 schreef pinine het volgende:
[..]
80 uur per week gaan werken om een SUV te hebben![]()
![]()
![]()
![]()
In NL kopen we het afquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bedanken? Voor alle fijnstof die je de lucht inblaast in stedelijk gebied waar veel mensen wonen. Ik denk dat de mensen met klachten aan de luchtwegen en longkanker daar anders over denken.
Prima dat die auto's er nog zijn voor bijv de hobbie maar het is een godschande dat dit soort voertuigen nog gebruikt mogen worden voor dagelijks vervoer.
Elke omhooggevallen proleet heeft tegenwoordig een Porsche. Het is de natuurlijke opvolger van de Opel Manta.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Specularium het volgende:
Schijnt dat 12,3 miljard mensen een Porsche hebben.
Dit scheelt dus enorm.
doet me denken aan veel turken die persé een mercedes willen hebben puur om de statusquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Elke omhooggevallen proleet heeft tegenwoordig een Porsche. Het is de natuurlijke opvolger van de Opel Manta.
De overheid moet zich eigenlijk gewoon niet met klasses in auto's bemoeien, ook niet met de techniek om milieuvriendelijkheid te bereiken. Je bepaalt wat het uitstoot aan wat voor ongewenste stoffen en hoe het anderzins maatschappelijk belastend is, en als dat veel is dan betaal je evenredig veel belasting. Klaar. Als je een grote of een snelle auto wilt rijden en weinig belasting wilt betalen, dan zoek je er maar eentje uit die het milieu weinig belast. Kun je die niet vinden heb je pech.
Mwah, als ik in een 30 jaar oude auto met de hele familie en een kofferbak vol met kadootjes naar Turkije zou rijden zou ik ook een Mercedes kiezen. Turken hebben vaak wat minder met wegwerpeconomie net als Afrikanen en Oost-Europeanen, en Mercedes had daar tot in de jaren 90 ook niks mee. Ze zijn vrij waardevast in de zin dat ze zelden helemaal 0 waard zijn, ze zijn overal op de route nog wel te repareren en dat is meestal helemaal niet nodig want ze hebben de neiging het te blijven doen. Autochtonen hechten juist vaak aan de status van nieuw en blinkend ipv echte kwaliteit te waarderen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:04 schreef pinine het volgende:
[..]
doet me denken aan veel turken die persé een mercedes willen hebben puur om de status
En dat allemaal omdat een belasting wordt verlaagd. Waar kopers weer wat aan hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:05 schreef HyperViper het volgende:
Elke keer wanneer ik weer een berichtje lees over dit kabinet is het net alsof je over een debieltje leest. Wat een farce.
Ik dacht dat dit topic over auto's ging.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:24 schreef draaijer het volgende:
Nu weer de valse illusie dat de huizenmarkt een boost zal krijgen omdat de overdrachtsbelasting van 6% voor een jaar naar 2% gaat?! Ze zijn alleen even vergeten dat de regels aangepast zijn vanaf 1 aug en dat de banken nu al geen hypotheken meer verstrekken onder de oudere norm. Kansloos
Owja, hypocriete regel om auto's op basis van uitstoot duurder en of goedkoper te maken. Pak die oude meuk op de weg aanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit topic over auto's ging.
Gekke ik toch he?
Dat is lang geleden al gebeurd, lopen vaak op LPG omdat dat belastingvrij kan. Bovendien is die nieuwe meuk een grotere aanslag op grondstoffen en stoot de productie ook heel veel uit.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
Owja, hypocriete regel om auto's op basis van uitstoot duurder en of goedkoper te maken. Pak die oude meuk op de weg aan
Weer zo'n allergunstigste berekening.. Alsof we allemaal de ruimte daarvoor hebben op t dak, laat staan de ideale situatie. Ik zou ze graag hebben hoor maar zit in een huurflatje waarbij de zon pas om 3 uur op mijn kant schijnt. Daarnaast doe ik 30k per jaar. En dan hebben we t nog niet over de overige energiebehoefte.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]Dit is dus de grootst mogelijke onzin. Het tegenovergestelde is waar.
één zonnepaneel op je dak geeft een actie radius van 1000km op jaar basis. Voor de gemiddelde Nederlander zijn dus ongeveer 15 panelen nodig hebben om 30 jaar lang GRATIS te kunnen rijden.
Terug verdien tijd van een PV systeem is op dit moment al 7 tot 12 jaar
Oh, ik ontken ook niet dat techniek verbeterd - maar tenzij die schone grote auto's gratis worden aangeboden gaat het echt nog heel erg lang duren voordat alle 'vuile' middenklassers verdwenen zijn. En dan hebben we 't nog niet eens over liefhebbers-auto's in de grote segmenten (Audi RS serie, bijvoorbeeld), die rijders krijg je echt niet in een 136pk stadsauto.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als Lexus een C segement auto met 136PK kan leveren die 89g produceert dan zijn alle auto's die meer dan 160g produceren prehistorisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |