Genoeg mensen op het platteland die een eigen windmolen hebben, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:36 schreef 3-voud het volgende:
Dat klopt. Maar aangezien duurzaam niet voor handen is...
Begrijp niet hoe je dat daaruit concludeert, maar als jij er beter van slaapt...quote:
Die zitten stampvol subsidie. Anders staan ze stil.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Genoeg mensen op het platteland die een eigen windmolen hebben, om maar een voorbeeld te noemen.
Jouw argument was dat duurzaam opgewekte stroom niet voorhanden is, dat is dus onzin.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:38 schreef 3-voud het volgende:
Die zitten stampvol subsidie. Anders staan ze stil.
Ik ben geen fan van de start/stop systemen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.
Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
Simpel vraag en aanbod verhaal. Enkel heeft nu de politiek ervoor gezorgd dat de vraag steeg. De consument zit er vanuit eigen verantwoordelijkheid niet op te wachten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.
Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
Ja het is inderdaad verbazingwekkend dat veel producten pas op de markt komen onder druk van regel-/wetgeving. Volgens mij zou in een puur kapitalistisch systeem iedereen in een hummer rondrijden...quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.
Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
Je hebt gelijk. In die uitzonderlijke gevallen is het wel voor handen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jouw argument was dat duurzaam opgewekte stroom niet voorhanden is, dat is dus onzin.
Laten we dan alle goede initiatieven lekker niet doen en blijven consumeren. Prima. Mijn diesel verbruikt een liter per 8 kilometer.. Kunnen we dat dan weer wat goedkoper maken?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. In die uitzonderlijke gevallen is het wel voor handen.
Ik doelde meer op al dat wassen neus verhaal van de energieaanbieders met hun "groene stroom" en zonnepanelen op privedaken die nauwelijks wat opleveren.
Wie zouden ook alweer het kwartje van Kok afschaffen? Of komen al die accijnzen, nu puntje bij paaltje komt, toch wel goed uit?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef draaijer het volgende:
Laten we dan alle goede initiatieven lekker niet doen en blijven consumeren. Prima. Mijn diesel verbruikt een liter per 8 kilometer.. Kunnen we dat dan weer wat goedkoper maken?
Het begrip 'vraag' wordt door meerdere criteria gedefinieerd.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:43 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ja het is inderdaad verbazingwekkend dat veel producten pas op de markt komen onder druk van regel-/wetgeving. Volgens mij zou in een puur kapitalistisch systeem iedereen in een hummer rondrijden...
Daarom planeconomie. Weg met vraag/aanbod.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:47 schreef knep het volgende:
[..]
Het begrip 'vraag' wordt door meerdere criteria gedefinieerd.
Een van de belangrijkste is natuurlijk de eigen portemonne.
Ja, want autofabrikanten maken auto's speciaal voor Nederlandquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.
Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
Goede alternatieven ben ik altijd voor. Maar die milieu hippies moeten nu niet ineens de verbruikers een schuld gevoel aanpraten nu er sinds kort wat schamele alternatieven voor handen zijn die nog maar enkel een druppel op de gloeiende plaat zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
Laten we dan alle goede initiatieven lekker niet doen en blijven consumeren. Prima. Mijn diesel verbruikt een liter per 8 kilometer.. Kunnen we dat dan weer wat goedkoper maken?
Het is ooit een besluit geworden om ipv de bpm een heffing op de co2 uitstoot te baseren,quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is weer een lekker staaltje daadkracht van dit kabinet, weer van die lekkere symboolpolitiek om de achterban te paaien zodat ze snoeihard alle beschaving in ons land kunnen afvreken.
Met dat "weer" refereer ik natuurlijk naar het verhogen van de maximumsnelheid met een paar kilometer per uur, als we die verhoging al haalden (lagere meetfoutcorrectie) en h-e-e-l toevallig de dag voor de PS-verkiezingen feestelijk bij een snelweg met een bord van 130 voor de camera poseren.
Bah, laat er maar snel een crisis ontstaan, laat het kabinet maar struikelen over de Griekse crisis (met dank aan de Griekse kakkers die op onze kosten in villa's wonen en in Ferrari's rijden) zodat we van dit zooitje af zijn.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
Dat de eisen voor zuinig verbruik steeds worden opgeschroefd, snap ik. Maar dat de BPM op dure auto's zo hard omlaaggaat, is verbijsterd. Weer profiteren mensen met veel geld daarvan, want zij kopen dure auto's.
De omgekeerde Robin Hoods van de VVD maken hun naam weer waar.
Reeds gedaan. Moet je maar een EV (met range extender) aanschaffenquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
Stop gewoon alle belastingen op aanschaf van auto's.
het percentage BPM gaat op alle auto's behalve op de auto waar het percentage al 0 was, even hard omlaag.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
Dat de eisen voor zuinig verbruik steeds worden opgeschroefd, snap ik. Maar dat de BPM op dure auto's zo hard omlaaggaat, is verbijsterd. Weer profiteren mensen met veel geld daarvan, want zij kopen dure auto's.
De omgekeerde Robin Hoods van de VVD maken hun naam weer waar.
Waar baseer je deze grens op?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Walgelijke maatregel
Er zou een verbod moeten komen op voertuigen die meer dan 160gram/co2 uitstoten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |