abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98859679
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:34 schreef 3-voud het volgende:

[..]

"Geloof" is niets tegen opgewassen.
Het is dus kul wat je zegt..
pi_98859690
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:36 schreef 3-voud het volgende:
Dat klopt. Maar aangezien duurzaam niet voor handen is...
Genoeg mensen op het platteland die een eigen windmolen hebben, om maar een voorbeeld te noemen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 11:37:48 #28
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_98859739
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:36 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is dus kul wat je zegt..
Begrijp niet hoe je dat daaruit concludeert, maar als jij er beter van slaapt...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 11:38:13 #29
341203 3-voud
pi_98859755
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Genoeg mensen op het platteland die een eigen windmolen hebben, om maar een voorbeeld te noemen.
Die zitten stampvol subsidie. Anders staan ze stil.
pi_98859884
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.

Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
pi_98859950
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:38 schreef 3-voud het volgende:

Die zitten stampvol subsidie. Anders staan ze stil.
Jouw argument was dat duurzaam opgewekte stroom niet voorhanden is, dat is dus onzin.
pi_98859954
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik altijd wel frappant vind, is dat er lange tijd bijna geen auto's waren waar de fabrikant echt moeite had gestopt in het verbruik te verlagen. Je had bijvoorbeeld wel de Lupo 3L, maar het bleef een margeproduct.

Toen hier in Nederland de huidige leasetarieven en mrb regels werden ingevoerd buitelden opeens de fabrikanten met zuinigere auto's over elkaar heen. Kip en ei verhaal misschien, maar de regeling heeft wel gewerkt, want hij gaat aan zijn eigen succes ten onder. En ondertussen zijn alle autofabrikanten druk bezig met zuinigere auto's. Da's al winst voor de gewone consument, ook degene die een dikke terreinauto koopt, want daarin zitten tegenwoordig ook stop-start-systemen, bijvoorbeeld.
Ik ben geen fan van de start/stop systemen.
Je vertrekt altijd met een schokje,
of je staat te lang stil en dan slaat de motor alsnog aan.

ik vind het maar onrustig
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 11:42:51 #33
341203 3-voud
pi_98859958
quote:

Simpel vraag en aanbod verhaal. Enkel heeft nu de politiek ervoor gezorgd dat de vraag steeg. De consument zit er vanuit eigen verantwoordelijkheid niet op te wachten.
pi_98859972
quote:

Ja het is inderdaad verbazingwekkend dat veel producten pas op de markt komen onder druk van regel-/wetgeving. Volgens mij zou in een puur kapitalistisch systeem iedereen in een hummer rondrijden... :')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 11:44:04 #35
341203 3-voud
pi_98860019
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jouw argument was dat duurzaam opgewekte stroom niet voorhanden is, dat is dus onzin.
Je hebt gelijk. In die uitzonderlijke gevallen is het wel voor handen.
Ik doelde meer op al dat wassen neus verhaal van de energieaanbieders met hun "groene stroom" en zonnepanelen op privedaken die nauwelijks wat opleveren.
pi_98860101
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:44 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. In die uitzonderlijke gevallen is het wel voor handen.
Ik doelde meer op al dat wassen neus verhaal van de energieaanbieders met hun "groene stroom" en zonnepanelen op privedaken die nauwelijks wat opleveren.
Laten we dan alle goede initiatieven lekker niet doen en blijven consumeren. Prima. Mijn diesel verbruikt een liter per 8 kilometer.. Kunnen we dat dan weer wat goedkoper maken? :)
pi_98860135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef draaijer het volgende:
Laten we dan alle goede initiatieven lekker niet doen en blijven consumeren. Prima. Mijn diesel verbruikt een liter per 8 kilometer.. Kunnen we dat dan weer wat goedkoper maken? :)
Wie zouden ook alweer het kwartje van Kok afschaffen? Of komen al die accijnzen, nu puntje bij paaltje komt, toch wel goed uit?
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:47:47 #38
11102 knep
Mountainfreak
pi_98860140
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:43 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Ja het is inderdaad verbazingwekkend dat veel producten pas op de markt komen onder druk van regel-/wetgeving. Volgens mij zou in een puur kapitalistisch systeem iedereen in een hummer rondrijden... :')
Het begrip 'vraag' wordt door meerdere criteria gedefinieerd.
Een van de belangrijkste is natuurlijk de eigen portemonne :').
pi_98860198
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:47 schreef knep het volgende:

[..]

Het begrip 'vraag' wordt door meerdere criteria gedefinieerd.
Een van de belangrijkste is natuurlijk de eigen portemonne :').
Daarom planeconomie. Weg met vraag/aanbod. :')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:51:01 #40
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_98860265
Stop gewoon alle belastingen op aanschaf van auto's.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:53:05 #41
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_98860358
quote:

Ja, want autofabrikanten maken auto's speciaal voor Nederland ;)

Als er iets niet belangrijk is voor autofabrikanten. Dan is het wel de regelgeving in Nederland.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 11:59:59 #42
341203 3-voud
pi_98860616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Goede alternatieven ben ik altijd voor. Maar die milieu hippies moeten nu niet ineens de verbruikers een schuld gevoel aanpraten nu er sinds kort wat schamele alternatieven voor handen zijn die nog maar enkel een druppel op de gloeiende plaat zijn.
pi_98867900
Dat is weer een lekker staaltje daadkracht van dit kabinet, weer van die lekkere symboolpolitiek om de achterban te paaien zodat ze snoeihard alle beschaving in ons land kunnen afvreken.
Met dat "weer" refereer ik natuurlijk naar het verhogen van de maximumsnelheid met een paar kilometer per uur, als we die verhoging al haalden (lagere meetfoutcorrectie) en h-e-e-l toevallig de dag voor de PS-verkiezingen feestelijk bij een snelweg met een bord van 130 voor de camera poseren.

Bah, laat er maar snel een crisis ontstaan, laat het kabinet maar struikelen over de Griekse crisis (met dank aan de Griekse kakkers die op onze kosten in villa's wonen en in Ferrari's rijden) zodat we van dit zooitje af zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98868958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is weer een lekker staaltje daadkracht van dit kabinet, weer van die lekkere symboolpolitiek om de achterban te paaien zodat ze snoeihard alle beschaving in ons land kunnen afvreken.
Met dat "weer" refereer ik natuurlijk naar het verhogen van de maximumsnelheid met een paar kilometer per uur, als we die verhoging al haalden (lagere meetfoutcorrectie) en h-e-e-l toevallig de dag voor de PS-verkiezingen feestelijk bij een snelweg met een bord van 130 voor de camera poseren.

Bah, laat er maar snel een crisis ontstaan, laat het kabinet maar struikelen over de Griekse crisis (met dank aan de Griekse kakkers die op onze kosten in villa's wonen en in Ferrari's rijden) zodat we van dit zooitje af zijn.
Het is ooit een besluit geworden om ipv de bpm een heffing op de co2 uitstoot te baseren,
dan niet gaan huilen als de "dure grote auto's die alleen voor de rechtsche medemensch is" zuiniger worden en daardoor minder prijzig.
pi_98869235
Dat de eisen voor zuinig verbruik steeds worden opgeschroefd, snap ik. Maar dat de BPM op dure auto's zo hard omlaaggaat, is verbijsterd. Weer profiteren mensen met veel geld daarvan, want zij kopen dure auto's.

De omgekeerde Robin Hoods van de VVD maken hun naam weer waar.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:47:59 #46
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_98869355
Walgelijke maatregel :r
Er zou een verbod moeten komen op voertuigen die meer dan 160gram/co2 uitstoten.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:50:05 #47
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_98869428
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
Dat de eisen voor zuinig verbruik steeds worden opgeschroefd, snap ik. Maar dat de BPM op dure auto's zo hard omlaaggaat, is verbijsterd. Weer profiteren mensen met veel geld daarvan, want zij kopen dure auto's.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
Stop gewoon alle belastingen op aanschaf van auto's.
Reeds gedaan. Moet je maar een EV (met range extender) aanschaffen *O*.
pi_98869856
Ja, stel je voor dat je met slim beleid de productie van schonere auto's stimuleert.
pi_98870374
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:

het percentage BPM gaat op alle auto's behalve op de auto waar het percentage al 0 was, even hard omlaag.
pi_98870425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Walgelijke maatregel :r
Er zou een verbod moeten komen op voertuigen die meer dan 160gram/co2 uitstoten.
Waar baseer je deze grens op?
Ik rij in een hele normale station, en op 2 gram na mag die al niet meer rijden van jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')