Maakt goedkoper?!quote:DEN HAAG - Het kabinet maakt dure, zeer vervuilende en benzineslurpende auto's als de Porsche Cayenne en de BMW 5-serie tienduizenden euro's goedkoper, terwijl kleine zuinige auto's hun belastingvoordeel verliezen en snel 1000 euro duurder worden.
Dat stelden verschillende oppositiepartijen donderdag in het Kamerdebat over de plannen van staatssecretaris Frans Weekers van Financiën.
Dat komt doordat het kabinet op termijn de aanschafbelasting (bpm) op auto's wil afschaffen en wil vervangen door een belasting die gebaseerd is op de uitstoot van CO2. Weekers heeft eerder al aangekondigd dat hij een extra, vierde, schijf wil instellen waardoor bezitters van duurdere auto's toch weer meer belasting gaan betalen.
Weekers wil de normen voor belastingvoordelen voor zuinige auto's aanscherpen. Doet hij dat niet, dan heeft binnenkort meer dan 60 procent van de auto's fiscale voordelen en loopt de schatkist 900 miljoen euro mis.
De regeringspartijen VVD en CDA en gedoogpartij de PVV steunen de plannen van Weekers op hoofdlijnen. Wel wil de PVV af van de belastingvrijstelling voor auto's die minder dan 50 gram CO2 uitstoten.
Want anders gaan autofabrikanten volgens de PVV weer kijken hoe ze zo snel mogelijk zo veel mogelijk auto's weer ''in die nieuwe categorie kunnen plempen'' en dan zouden de kosten voor de overheid van de regeling weer ''uit de hand lopen''.
Jij begrijpt het allemaal niet zo goed he?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Pipo1234 het volgende:
Uiteindelijk zou het milieu het uitgangspunt moeten zijn. Maar VVD'ers eten liever eerst de planeet op en dan pas de staatskas. Onvoorstelbaar dat er zulke kortzichtige mensen bestaan.
Waarom zijn elektrische auto's zo vreselijk duur? Ik zou best een Tesla willen hebben en daar zou ik dagelijk in gaan rijden. Alleen die bak is veel en veel te duur, dus gaat het een Porsche wordenquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Pipo1234 het volgende:
Uiteindelijk zou het milieu het uitgangspunt moeten zijn. Maar VVD'ers eten liever eerst de planeet op en dan pas de staatskas. Onvoorstelbaar dat er zulke kortzichtige mensen bestaan.
Want zo'n Tesla is minder slecht voor het milieu?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom zijn elektrische auto's zo vreselijk duur? Ik zou best een Tesla willen hebben en daar zou ik dagelijk in gaan rijden. Alleen die bak is veel en veel te duur, dus gaat het een Porsche worden
Zijn kerncentrales slecht voor het milieu?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want zo'n Tesla is minder slecht voor het milieu?
Het gaat toch om uitstoot. 100% elektrisch en het lijkt me dat een vergelijkbare auto als een Tesla (Porsche 911) vriendelijker voor het milieu is. Niet? Prima, dan is het absurd dat we zoveel milieu heffing betalen voor die prachtige Porsches!quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want zo'n Tesla is minder slecht voor het milieu?
Hybride (Prius en Civic etc) dat is een grote blamage om te denken dat je milieu bewust bezig bent. Die dingen komen met een boot vanuit China en alles is plastic. Whoops in elkaar gereden. dan bestellen we toch gewoon een nieuwe boot vanuit China met nieuwe plastic onderdelen?!quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:23 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Zijn kerncentrales slecht voor het milieu?
Ik las laatst iets over een elektrische porsche. Die kon welgeteld rond de 25 kilometer rijden op een accu. Daarna was het weer lekker een benzine slurperquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom zijn elektrische auto's zo vreselijk duur? Ik zou best een Tesla willen hebben en daar zou ik dagelijk in gaan rijden. Alleen die bak is veel en veel te duur, dus gaat het een Porsche worden
Wat niet als uitstoot uit dat autootje komt, komt wel uit de centrale voor de opwekking.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het gaat toch om uitstoot. 100% elektrisch en het lijkt me dat een vergelijkbare auto als een Tesla (Porsche 911) vriendelijker voor het milieu is. Niet? Prima, dan is het absurd dat we zoveel milieu heffing betalen voor die prachtige Porsches!
Een vriend van mij heeft een Tesla roadster.. Hij kan er bijna 400km mee rijden, maar met zijn rijgedrag is dat meestal na 300km op. Dan weer even ~8 uur tanken en rollen maarquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik las laatst iets over een elektrische porsche. Die kon welgeteld rond de 25 kilometer rijden op een accu. Daarna was het weer lekker een benzine slurper![]()
Verhouding?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat niet als uitstoot uit dat autootje komt, komt wel uit de centrale voor de opwekking.
Lood om oud ijzer.
Ons consumptiegedrag is natuurlijk een op zich staand probleem. Feit is wel dat hybride-auto's nergens op slaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:29 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hybride (Prius en Civic etc) dat is een grote blamage om te denken dat je milieu bewust bezig bent. Die dingen komen met een boot vanuit China en alles is plastic. Whoops in elkaar gereden. dan bestellen we toch gewoon een nieuwe boot vanuit China met nieuwe plastic onderdelen?!
Men kijkt naar het verbruik in de stad en vervolgens gaan we deze auto's massaal als snelweg rijdende leasewagens inzetten zodat de hypocriete bestuurder lekker goedkoop te hard kan rijden en meer dan gemiddeld aan het uitstoten is.
Van "dust to dust" moeten we die hokken bekijken
quote:
Daar zijn de meningen over verdeeld. Maar het komt neer op "maakt geen zak uit".quote:
Toon maar aan. Ik geloof het namelijk nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Maar het komt neer op "maakt geen zak uit".
Zoek mee naar een goede oplossing voor een alternatief. Zeuren op een forum is ook zinloos verbruik.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:32 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ons consumptiegedrag is natuurlijk een op zich staand probleem. Feit is wel dat hybride-auto's nergens op slaan.
"Geloof" is niets tegen opgewassen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Toon maar aan. Ik geloof het namelijk niet
Niet helemaal, een Tesla kan zowel rijden op elektriciteit die niet duurzaam is opgewekt, als elektriciteit die dat wel is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef 3-voud het volgende:
Wat niet als uitstoot uit dat autootje komt, komt wel uit de centrale voor de opwekking.
Lood om oud ijzer.
Dat klopt. Maar aangezien duurzaam niet voor handen is...quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet helemaal, een Tesla kan zowel rijden op elektriciteit die niet duurzaam is opgewekt, als elektriciteit die dat wel is.
Een Porsche op benzine kan alleen rijden op benzine.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |