abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98870625
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:15 schreef Soohr het volgende:
het percentage BPM gaat op alle auto's behalve op de auto waar het percentage al 0 was, even hard omlaag.
VVD-beleid bij uitstek. Wilden ze ook doen met de inkomstenbelasting: gewoon generiek met 1 procent verlagen. En wie profiteert daarvan het hardst? Juist: de rijksten.

Zo ook met deze maatregel: hoe duurder de auto, des te harder zakt de prijs door deze beperking van de BPM. En relatief zuinige auto's die net buiten de norm vallen, maar redelijk zuinig in het verbruik zijn, krijgen ineens weer een fikse BPM, die was weggevallen.
pi_98870874
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

VVD-beleid bij uitstek. Wilden ze ook doen met de inkomstenbelasting: gewoon generiek met 1 procent verlagen. En wie profiteert daarvan het hardst? Juist: de rijksten.

Zo ook met deze maatregel: hoe duurder de auto, des te harder zakt de prijs door deze beperking van de BPM. En relatief zuinige auto's die net buiten de norm vallen, maar redelijk zuinig in het verbruik zijn, krijgen ineens weer een fikse BPM, die was weggevallen.
niet helemaal, afhankelijk van de co2 uitstoot.

Hier staat de informatie in een tabel,
gezien de grote variatie moet je zelf maar even gaan rekenen hoeveel een "dure" auto duurder of goedkoper wordt.
pi_98877516
De energieprijzen gaan straks Sky High, ff de kerncentrales uitzetten. Windmolens etc alleen op subsidie. Dacht je goedkoop uit te zijn met je e-car. Innovatie van niks.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_98877609
_O- .
I´m back.
  donderdag 30 juni 2011 @ 19:52:49 #55
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98878238
sowieso.. auto's :')

ga fietsen luie flikkers
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_98878672
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Walgelijke maatregel :r
Er zou een verbod moeten komen op voertuigen die meer dan 160gram/co2 uitstoten.
Goed plan. Dan kan driekwart van het wagenpark de pers in, en wat er overblijft heeft tenminste weer een beetje ruimte om te parkeren. Alleen jammer dat niemand dan meer een auto heeft, en dat alle vlotte auto's gelijk van de weg mogen.
Kom op, 160g, da's echt belachelijk weinig voor bestaande auto's. Een doodstandaard Volvo S40 1.8 zit al snel aan de 174g of zo. Zelf gooi ik er trouwens met veel plezier meer als 250g uit per km :-)
pi_98881724
quote:
Dat de eisen voor zuinig verbruik steeds worden opgeschroefd, snap ik. Maar dat de BPM op dure auto's zo hard omlaaggaat, is verbijsterd. Weer profiteren mensen met veel geld daarvan, want zij kopen dure auto's.

De omgekeerde Robin Hoods van de VVD maken hun naam weer waar.
Daar gaat het inderdaad om.
Dat de VVD een omgekeerde Robin Hood is is op zich nog niet zo erg, dat de VVD zich als wolf vermomt in schaapskleren en dat zodoende 1 op 5 stemmers op haar stemt is ronduit beschamend want zoveel mensen hebben geen belang bij het bevoordelen van de rijksten. Integendeel, bijna alle Nederlanders zouden er op vooruitgaan wanneer bijv. de rijkste 5% geen HRA meer krijgt, of enkel een HRA voor de eerste 2-3 ton.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98898508
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat de VVD een omgekeerde Robin Hood is is op zich nog niet zo erg, dat de VVD zich als wolf vermomt in schaapskleren en dat zodoende 1 op 5 stemmers op haar stemt is ronduit beschamend want zoveel mensen hebben geen belang bij het bevoordelen van de rijksten. Integendeel, bijna alle Nederlanders zouden er op vooruitgaan wanneer bijv. de rijkste 5% geen HRA meer krijgt, of enkel een HRA voor de eerste 2-3 ton.
Wat een gejank weer.
Als de prijs omlaag gaat heeft iedere kope van zo'n auto daar wat aan.
Dus niet alleen de "rijkere" koper.
Wat zijn sommigen hier vreselijk dom dat ze dat niet kunnen zien.
Wat vreselijk zeg als belastingen omlaag gaan. Dit land gedomineerd door afgunste kleinburgerlijke figuren.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:22:19 #59
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_98898739
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:31 schreef kawotski het volgende:
De energieprijzen gaan straks Sky High, ff de kerncentrales uitzetten. Windmolens etc alleen op subsidie. Dacht je goedkoop uit te zijn met je e-car. Innovatie van niks.
:D Dit is dus de grootst mogelijke onzin. Het tegenovergestelde is waar.

één zonnepaneel op je dak geeft een actie radius van 1000km op jaar basis. Voor de gemiddelde Nederlander zijn dus ongeveer 15 panelen nodig hebben om 30 jaar lang GRATIS te kunnen rijden.

Terug verdien tijd van een PV systeem is op dit moment al 7 tot 12 jaar *O*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:23:37 #60
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_98898786
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:04 schreef JF_ het volgende:

[..]

Goed plan. Dan kan driekwart van het wagenpark de pers in, en wat er overblijft heeft tenminste weer een beetje ruimte om te parkeren. Alleen jammer dat niemand dan meer een auto heeft, en dat alle vlotte auto's gelijk van de weg mogen.
Kom op, 160g, da's echt belachelijk weinig voor bestaande auto's. Een doodstandaard Volvo S40 1.8 zit al snel aan de 174g of zo. Zelf gooi ik er trouwens met veel plezier meer als 250g uit per km :-)
Als Lexus een C segement auto met 136PK kan leveren die 89g produceert dan zijn alle auto's die meer dan 160g produceren prehistorisch.
pi_98898860
Fabrikanten leveren toch goedkoper aan Nederland omdat wij BPM heffen?
Zal dat dan wel zo blijven?
pi_98905431
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een links gelul. Flikker toch op. Gun mensen het resultaat van hun succes. Als je dat ook wilt, begin dan eens met 60 - 80 uur per week hard te werken ipv aanwezig te zijn!

Waarom plukken van de mensen die ons ook het meeste geven?! Ik ben niet jaloers op de mensen die een miljoen of meer verdienen. Ik gun het ze.
pi_98905496
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:04 schreef JF_ het volgende:

[..]

Precies :)

Hier 275 g/km :) maar daar betaal ik dan ook veel BPM voor en erg veel wegenbelasting. Dus kunnen de mensen mij even bedanken? :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:24:57 #64
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_98905639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:20 schreef draaijer het volgende:

[..]

Precies :)

Hier 275 g/km :) maar daar betaal ik dan ook veel BPM voor en erg veel wegenbelasting. Dus kunnen de mensen mij even bedanken? :)
Bedanken? Voor alle fijnstof die je de lucht inblaast in stedelijk gebied waar veel mensen wonen. Ik denk dat de mensen met klachten aan de luchtwegen en longkanker daar anders over denken.

Prima dat die auto's er nog zijn voor bijv de hobbie maar het is een godschande dat dit soort voertuigen nog gebruikt mogen worden voor dagelijks vervoer.
pi_98905718
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een links gelul. Flikker toch op. Gun mensen het resultaat van hun succes. Als je dat ook wilt, begin dan eens met 60 - 80 uur per week hard te werken ipv aanwezig te zijn!

Waarom plukken van de mensen die ons ook het meeste geven?! Ik ben niet jaloers op de mensen die een miljoen of meer verdienen. Ik gun het ze.
80 uur per week gaan werken om een SUV te hebben :') :') :') :') :')
pi_98905878
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:27 schreef pinine het volgende:

[..]

80 uur per week gaan werken om een SUV te hebben :') :') :') :') :')
Als jij dat zou willen, moet je dat doen.
Hard werken om het verschil te maken is wat ik doe en niet mee lopen en praten met de laffe mensen die niks doen, maar graag hun hand op houden. jaloezie ten top..

Prima als de HRA op de schop gaat, maar dan voor iedereen. Gelijktijdig de IB op 1 niveau voor iedereen trekken (34% ofzo). Dan dragen de sterktste schouders nog steeds de zwaarste lasten
pi_98905905
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bedanken? Voor alle fijnstof die je de lucht inblaast in stedelijk gebied waar veel mensen wonen. Ik denk dat de mensen met klachten aan de luchtwegen en longkanker daar anders over denken.

Prima dat die auto's er nog zijn voor bijv de hobbie maar het is een godschande dat dit soort voertuigen nog gebruikt mogen worden voor dagelijks vervoer.
In NL kopen we het af ;)
pi_98906528
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Specularium het volgende:
Schijnt dat 12,3 miljard mensen een Porsche hebben.

Dit scheelt dus enorm.
Elke omhooggevallen proleet heeft tegenwoordig een Porsche. Het is de natuurlijke opvolger van de Opel Manta.

De overheid moet zich eigenlijk gewoon niet met klasses in auto's bemoeien, ook niet met de techniek om milieuvriendelijkheid te bereiken. Je bepaalt wat het uitstoot aan wat voor ongewenste stoffen en hoe het anderzins maatschappelijk belastend is, en als dat veel is dan betaal je evenredig veel belasting. Klaar. Als je een grote of een snelle auto wilt rijden en weinig belasting wilt betalen, dan zoek je er maar eentje uit die het milieu weinig belast. Kun je die niet vinden heb je pech.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98907348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Elke omhooggevallen proleet heeft tegenwoordig een Porsche. Het is de natuurlijke opvolger van de Opel Manta.

De overheid moet zich eigenlijk gewoon niet met klasses in auto's bemoeien, ook niet met de techniek om milieuvriendelijkheid te bereiken. Je bepaalt wat het uitstoot aan wat voor ongewenste stoffen en hoe het anderzins maatschappelijk belastend is, en als dat veel is dan betaal je evenredig veel belasting. Klaar. Als je een grote of een snelle auto wilt rijden en weinig belasting wilt betalen, dan zoek je er maar eentje uit die het milieu weinig belast. Kun je die niet vinden heb je pech.
doet me denken aan veel turken die persé een mercedes willen hebben puur om de status
pi_98907412
Elke keer wanneer ik weer een berichtje lees over dit kabinet is het net alsof je over een debieltje leest. Wat een farce.
pi_98907774
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:04 schreef pinine het volgende:

[..]

doet me denken aan veel turken die persé een mercedes willen hebben puur om de status
Mwah, als ik in een 30 jaar oude auto met de hele familie en een kofferbak vol met kadootjes naar Turkije zou rijden zou ik ook een Mercedes kiezen. Turken hebben vaak wat minder met wegwerpeconomie net als Afrikanen en Oost-Europeanen, en Mercedes had daar tot in de jaren 90 ook niks mee. Ze zijn vrij waardevast in de zin dat ze zelden helemaal 0 waard zijn, ze zijn overal op de route nog wel te repareren en dat is meestal helemaal niet nodig want ze hebben de neiging het te blijven doen. Autochtonen hechten juist vaak aan de status van nieuw en blinkend ipv echte kwaliteit te waarderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98910477
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:05 schreef HyperViper het volgende:
Elke keer wanneer ik weer een berichtje lees over dit kabinet is het net alsof je over een debieltje leest. Wat een farce.
En dat allemaal omdat een belasting wordt verlaagd. Waar kopers weer wat aan hebben.
Wat een zuur afgunstig gejank.
Gelukkig is niet iedereen zoals jij.
Faal van de eeuw.
pi_98918830
Nu weer de valse illusie dat de huizenmarkt een boost zal krijgen omdat de overdrachtsbelasting van 6% voor een jaar naar 2% gaat?! Ze zijn alleen even vergeten dat de regels aangepast zijn vanaf 1 aug en dat de banken nu al geen hypotheken meer verstrekken onder de oudere norm. Kansloos
pi_98921001
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:24 schreef draaijer het volgende:
Nu weer de valse illusie dat de huizenmarkt een boost zal krijgen omdat de overdrachtsbelasting van 6% voor een jaar naar 2% gaat?! Ze zijn alleen even vergeten dat de regels aangepast zijn vanaf 1 aug en dat de banken nu al geen hypotheken meer verstrekken onder de oudere norm. Kansloos
Ik dacht dat dit topic over auto's ging.
Gekke ik toch he?
Faal van de eeuw.
pi_98922203
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit topic over auto's ging.
Gekke ik toch he?
Owja, hypocriete regel om auto's op basis van uitstoot duurder en of goedkoper te maken. Pak die oude meuk op de weg aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')