VVD-beleid bij uitstek. Wilden ze ook doen met de inkomstenbelasting: gewoon generiek met 1 procent verlagen. En wie profiteert daarvan het hardst? Juist: de rijksten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:15 schreef Soohr het volgende:
het percentage BPM gaat op alle auto's behalve op de auto waar het percentage al 0 was, even hard omlaag.
niet helemaal, afhankelijk van de co2 uitstoot.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
VVD-beleid bij uitstek. Wilden ze ook doen met de inkomstenbelasting: gewoon generiek met 1 procent verlagen. En wie profiteert daarvan het hardst? Juist: de rijksten.
Zo ook met deze maatregel: hoe duurder de auto, des te harder zakt de prijs door deze beperking van de BPM. En relatief zuinige auto's die net buiten de norm vallen, maar redelijk zuinig in het verbruik zijn, krijgen ineens weer een fikse BPM, die was weggevallen.
Goed plan. Dan kan driekwart van het wagenpark de pers in, en wat er overblijft heeft tenminste weer een beetje ruimte om te parkeren. Alleen jammer dat niemand dan meer een auto heeft, en dat alle vlotte auto's gelijk van de weg mogen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Walgelijke maatregel
Er zou een verbod moeten komen op voertuigen die meer dan 160gram/co2 uitstoten.
Daar gaat het inderdaad om.quote:Dat de eisen voor zuinig verbruik steeds worden opgeschroefd, snap ik. Maar dat de BPM op dure auto's zo hard omlaaggaat, is verbijsterd. Weer profiteren mensen met veel geld daarvan, want zij kopen dure auto's.
De omgekeerde Robin Hoods van de VVD maken hun naam weer waar.
Wat een gejank weer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar gaat het inderdaad om.
Dat de VVD een omgekeerde Robin Hood is is op zich nog niet zo erg, dat de VVD zich als wolf vermomt in schaapskleren en dat zodoende 1 op 5 stemmers op haar stemt is ronduit beschamend want zoveel mensen hebben geen belang bij het bevoordelen van de rijksten. Integendeel, bijna alle Nederlanders zouden er op vooruitgaan wanneer bijv. de rijkste 5% geen HRA meer krijgt, of enkel een HRA voor de eerste 2-3 ton.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:31 schreef kawotski het volgende:
De energieprijzen gaan straks Sky High, ff de kerncentrales uitzetten. Windmolens etc alleen op subsidie. Dacht je goedkoop uit te zijn met je e-car. Innovatie van niks.
Als Lexus een C segement auto met 136PK kan leveren die 89g produceert dan zijn alle auto's die meer dan 160g produceren prehistorisch.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:04 schreef JF_ het volgende:
[..]
Goed plan. Dan kan driekwart van het wagenpark de pers in, en wat er overblijft heeft tenminste weer een beetje ruimte om te parkeren. Alleen jammer dat niemand dan meer een auto heeft, en dat alle vlotte auto's gelijk van de weg mogen.
Kom op, 160g, da's echt belachelijk weinig voor bestaande auto's. Een doodstandaard Volvo S40 1.8 zit al snel aan de 174g of zo. Zelf gooi ik er trouwens met veel plezier meer als 250g uit per km :-)
Wat een links gelul. Flikker toch op. Gun mensen het resultaat van hun succes. Als je dat ook wilt, begin dan eens met 60 - 80 uur per week hard te werken ipv aanwezig te zijn!quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar gaat het inderdaad om.
Dat de VVD een omgekeerde Robin Hood is is op zich nog niet zo erg, dat de VVD zich als wolf vermomt in schaapskleren en dat zodoende 1 op 5 stemmers op haar stemt is ronduit beschamend want zoveel mensen hebben geen belang bij het bevoordelen van de rijksten. Integendeel, bijna alle Nederlanders zouden er op vooruitgaan wanneer bijv. de rijkste 5% geen HRA meer krijgt, of enkel een HRA voor de eerste 2-3 ton.
Preciesquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:04 schreef JF_ het volgende:
[..]
Goed plan. Dan kan driekwart van het wagenpark de pers in, en wat er overblijft heeft tenminste weer een beetje ruimte om te parkeren. Alleen jammer dat niemand dan meer een auto heeft, en dat alle vlotte auto's gelijk van de weg mogen.
Kom op, 160g, da's echt belachelijk weinig voor bestaande auto's. Een doodstandaard Volvo S40 1.8 zit al snel aan de 174g of zo. Zelf gooi ik er trouwens met veel plezier meer als 250g uit per km :-)
Bedanken? Voor alle fijnstof die je de lucht inblaast in stedelijk gebied waar veel mensen wonen. Ik denk dat de mensen met klachten aan de luchtwegen en longkanker daar anders over denken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:20 schreef draaijer het volgende:
[..]
Precies
Hier 275 g/kmmaar daar betaal ik dan ook veel BPM voor en erg veel wegenbelasting. Dus kunnen de mensen mij even bedanken?
80 uur per week gaan werken om een SUV te hebbenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat een links gelul. Flikker toch op. Gun mensen het resultaat van hun succes. Als je dat ook wilt, begin dan eens met 60 - 80 uur per week hard te werken ipv aanwezig te zijn!
Waarom plukken van de mensen die ons ook het meeste geven?! Ik ben niet jaloers op de mensen die een miljoen of meer verdienen. Ik gun het ze.
Als jij dat zou willen, moet je dat doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:27 schreef pinine het volgende:
[..]
80 uur per week gaan werken om een SUV te hebben![]()
![]()
![]()
![]()
In NL kopen we het afquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bedanken? Voor alle fijnstof die je de lucht inblaast in stedelijk gebied waar veel mensen wonen. Ik denk dat de mensen met klachten aan de luchtwegen en longkanker daar anders over denken.
Prima dat die auto's er nog zijn voor bijv de hobbie maar het is een godschande dat dit soort voertuigen nog gebruikt mogen worden voor dagelijks vervoer.
Elke omhooggevallen proleet heeft tegenwoordig een Porsche. Het is de natuurlijke opvolger van de Opel Manta.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Specularium het volgende:
Schijnt dat 12,3 miljard mensen een Porsche hebben.
Dit scheelt dus enorm.
doet me denken aan veel turken die persé een mercedes willen hebben puur om de statusquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Elke omhooggevallen proleet heeft tegenwoordig een Porsche. Het is de natuurlijke opvolger van de Opel Manta.
De overheid moet zich eigenlijk gewoon niet met klasses in auto's bemoeien, ook niet met de techniek om milieuvriendelijkheid te bereiken. Je bepaalt wat het uitstoot aan wat voor ongewenste stoffen en hoe het anderzins maatschappelijk belastend is, en als dat veel is dan betaal je evenredig veel belasting. Klaar. Als je een grote of een snelle auto wilt rijden en weinig belasting wilt betalen, dan zoek je er maar eentje uit die het milieu weinig belast. Kun je die niet vinden heb je pech.
Mwah, als ik in een 30 jaar oude auto met de hele familie en een kofferbak vol met kadootjes naar Turkije zou rijden zou ik ook een Mercedes kiezen. Turken hebben vaak wat minder met wegwerpeconomie net als Afrikanen en Oost-Europeanen, en Mercedes had daar tot in de jaren 90 ook niks mee. Ze zijn vrij waardevast in de zin dat ze zelden helemaal 0 waard zijn, ze zijn overal op de route nog wel te repareren en dat is meestal helemaal niet nodig want ze hebben de neiging het te blijven doen. Autochtonen hechten juist vaak aan de status van nieuw en blinkend ipv echte kwaliteit te waarderen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:04 schreef pinine het volgende:
[..]
doet me denken aan veel turken die persé een mercedes willen hebben puur om de status
En dat allemaal omdat een belasting wordt verlaagd. Waar kopers weer wat aan hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:05 schreef HyperViper het volgende:
Elke keer wanneer ik weer een berichtje lees over dit kabinet is het net alsof je over een debieltje leest. Wat een farce.
Ik dacht dat dit topic over auto's ging.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:24 schreef draaijer het volgende:
Nu weer de valse illusie dat de huizenmarkt een boost zal krijgen omdat de overdrachtsbelasting van 6% voor een jaar naar 2% gaat?! Ze zijn alleen even vergeten dat de regels aangepast zijn vanaf 1 aug en dat de banken nu al geen hypotheken meer verstrekken onder de oudere norm. Kansloos
Owja, hypocriete regel om auto's op basis van uitstoot duurder en of goedkoper te maken. Pak die oude meuk op de weg aanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:19 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit topic over auto's ging.
Gekke ik toch he?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |