+ type?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heb je een plaatje van de speakers?

Je koopt die knul erbij?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:37 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
Inclusief een van de personen die zo'n setje thuis heeft staan... Geeft nl. ook een beetje een indruk van het formaat.

Die krijg je erbij. Maar ik vind dat wel wat druk, dus ik heb een paar oude vrienden van hem gebeld en die nemen hem nu mee tijdens hun reis in Europa...quote:

Holy moses!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:37 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
Inclusief een van de personen die zo'n setje thuis heeft staan... Geeft nl. ook een beetje een indruk van het formaat.

PMCquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:37 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]

Studio monitor... 50% van de muziek die gemaakt wordt en 80% van de films die gemaakt worden worden gemaakt met behulp van deze speakers, althans, speakers van dit merk (maar meestal wel dit type overigens)...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat een kast van een ding zeg, dat is gewoon PA-apparatuur

Aha. Een van de vloerstaanders. Ook erg leuk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:43 schreef tjoptjop het volgende:
PMC
Hier komt waarschijnlijk binnen een jaar een setje OB1's te staan

jij hebt ze nog nooit gehoord dus...quote:

Dat lijken me toch wel erg ambitieuze cijfers. O.a. Genelec, Dynaudio, K+H zijn ook erg grote leveranciers op studio monitor gebiedquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Studio monitor... 50% van de muziek die gemaakt wordt en 80% van de films die gemaakt worden worden gemaakt met behulp van deze speakers, althans, speakers van dit merk (maar meestal wel dit type overigens)...

Moet het nog eens goed proberen in m'n thuissituatie, heb nu een Musical Fidelity amp en probeer het eerst daar even mee (ik heb de OB1 ook geluisterd op een MF, alleen ander type, en dat klonk erg goed)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha. Een van de vloerstaanders. Ook erg leuk.
Wel een Bryston er achter zetten. Dat is toch de beste combi.

Er staat ook dat ik dat denk...quote:

Het zijn de cijfers die ik heb. Maar ik heb er uiteraard niet zelf onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:48 schreef tjoptjop het volgende:
Dat lijken me toch wel erg ambitieuze cijfers. O.a. Genelec, Dynaudio, K+H zijn ook erg grote leveranciers op studio monitor gebied

Ik neem ze dan ook met een korreltje zoutquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zijn de cijfers die ik heb. Maar ik heb er uiteraard niet zelf onderzoek naar gedaan.

Op zich zal het mij ook jeuken. Ik heb aardig wat speakers beluisterd, inclusief Magico's, Utopia's en weet ik wat en voor mij is dit de best klinkende luidspreker...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik neem ze dan ook met een korreltje zout

Nee. Ik heb nog goed spul liggen en pas als dat niet fatsoenlijk gaat klinken is het tijd voor verandering.quote:

"ja maar ze zijn zo groot!"quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Ik heb nog goed spul liggen en pas als dat niet fatsoenlijk gaat klinken is het tijd voor verandering.
Geld uitgeven kan altijd nog en ik ben wel iemand die zijn spullen langdurig gebruikt. Ik heb dus ook feitelijk iets aan 20 jaar garantie om maar eens wat te noemen.
(en ik heb mijn vrouw moeten beloven dat deze speakers blijvertjes zijn, maar dat is een makkelijke belofte... ik dank sowieso god op mijn blote knietjes dat mijn vrouw ook de meerwaarde hoorde van dit formaat speakers, hoewel je volgens mij stokdoof moet zijn om dat niet te horen, maar veel vrouwen willen het gewoon niet horen en die willen gewoon die speakers die zo mooi zijn, ongeacht of er geluid uit komt wat te pruimen valt)

Ik denk dat je naar de XBD kijkt... Die heeft een extra subwoofer, maar dat gaat helegaar niet beter klinken in mijn woning.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:00 schreef InTrePidIvity het volgende:
Nog een klein beetje off-topic, maar ik zie prijzen van tussen de 25-30k GBP voor een set... Kijk ik verkeerd of heb je straks een Ford Focus in je huis staan?

De MB2S-A, die leek er het meeste opquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat je naar de XBD kijkt... Die heeft een extra subwoofer, maar dat gaat helegaar niet beter klinken in mijn woning.
Het is ruwweg de helft van wat jij hebt gezien. Is dat een Fiesta?

Bizar omdat ik me oprecht afvraag of je niet voor minder af kunt, maar wellicht ben ik niet audiofiel genoeg om het verschil in dat segment te horen. Schitterend omdat je niet beknibbelt op dit soort dingen (net als op de rest van je overigens prachtige huis). In beide opvattingen ben ik in elk geval stikjaloers, waarschijnlijk zal ik nooit voor de keus zal komen te staan een set speakers te kopen of een Fiesta. Ja, een Fiesta uit 1988 misschien
 Bizar omdat ik me oprecht afvraag of je niet voor minder af kunt, maar wellicht ben ik niet audiofiel genoeg om het verschil in dat segment te horen. Schitterend omdat je niet beknibbelt op dit soort dingen (net als op de rest van je overigens prachtige huis). In beide opvattingen ben ik in elk geval stikjaloers, waarschijnlijk zal ik nooit voor de keus zal komen te staan een set speakers te kopen of een Fiesta. Ja, een Fiesta uit 1988 misschien  Mocht het toch gebeuren, dan kom ik even bij je luisteren
 Mocht het toch gebeuren, dan kom ik even bij je luisteren  

Of even (laten) meten als het niet naar tevredenheid is. Maar hoeveel krediet heb je nog bij je vrouw?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:32 schreef DS4 het volgende:
Niet primair. Wel lang bezig geweest met acoustisch plafond, maar hebben nu een leverancier die nog kan worden toegevoegd in een later stadium. Nadeel is dat het plafond dan minder strak wordt.
Wel gekozen voor een groot karpet op de vloer (16 m2) en in het deel waar de luidsprekers komen zijn hangende gordijnen voorzien.
Het is een kwestie van kijken of het voldoende is. Mocht akoestisch meer nodig zijn, dan komt het acoustisch plafond weer om de hoek.
(in de bioscoop daarentegen is wel acoustisch alles aangepast: alle wanden en vloer met tapijt, maar dat is dan ook een dedicated room)

Als ik 'm vindt mag je 'm van me hebben.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:13 schreef DS4 het volgende:
Stuur maar door. Ik ben genoeg hollander om extragratis spullen met open armen te ontvangen.
 ...
 ... 

Bewust niet op geantwoord of wellicht over het hoofd gezien?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:14 schreef The_Mich het volgende:
[..]
blablabla.
Mag ik vragen wie de aannemer is?

. )
. )
 )
 ) 

Het antwoord kan eigenlijk heel kort zijn: zie deel 1.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:16 schreef D4Skunk het volgende:
En dus komen we eindelijk bij mijn vraag: zijn jullie nog van plan om extra kleur toe te voegen, en indien dit het geval is, hoe dan wel (muren/meubelstukken/decoratie/...) ?

Ok, makes sense...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het antwoord kan eigenlijk heel kort zijn: zie deel 1.
De kleur komt met de kunst aan de muur die zeer kleurrijk is. In de keuken zie je er al 1 hangen op de foto's.
In totaal zijn het 4 werken beneden die samen veel kleur toevoegen. Een beetje het nadeel van dingen laten zien als het niet af is... dan is de mix nog niet compleet en dus ook nog onjuist.
Daarnaast komt niet alles goed over op de foto. De bank die je op de foto op de achtergrond ziet komt op de foto over als gewoon grijs. Irl zit er echter een zweem paars in. Niet zodat het echt een paarse bank wordt (gelukkig niet), maar wel zodanig dat het een erg warme uitstraling heeft.
O ja, het karpet voegt ook nog kleur toe en is vrij groot.
Kortom: het eindresultaat zal echt weer een stuk mooier zijn dan dat het nu is.
 , zeker ook dankzij de originele aanpak in de architectuur.)
, zeker ook dankzij de originele aanpak in de architectuur.)

Ik lurk ook al een tijdje mee hier, kan zijn dat ik het gemist heb maar kan je de rugleuningen van die bank 'verrijden' ? Ben verliefd op je bank
 Ik lurk ook al een tijdje mee hier, kan zijn dat ik het gemist heb maar kan je de rugleuningen van die bank 'verrijden' ? Ben verliefd op je bank  

Ja, dat is het leuke van de DS-165!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef Divje het volgende:
kan je de rugleuningen van die bank 'verrijden' ? Ben verliefd op je bank

Qua afwerking zullen we dus ook een hoop zelf doen (net zoals in de vorige fases van den bouw).
   Qua afwerking zullen we dus ook een hoop zelf doen (net zoals in de vorige fases van den bouw). 

Ligt die waterpartij zo dicht bij je voordeur? Komt daar nog een pad over of zo?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:20 schreef DS4 het volgende:
Waterpartij in de voortuin is gemaakt.
[ afbeelding ]
Volgende week gaan ze de voorgevel maken. Iedere dag een stapje verder dus...

Er komt nog een bruggetje over...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef Snoopyfrl het volgende:
Ligt die waterpartij zo dicht bij je voordeur? Komt daar nog een pad over of zo?

En er komen nog twee grote "luiken", die het beeld ook anders zullen maken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef InTrePidIvity het volgende:
Van deze hoek vind ik het een beetje op een fort lijken, maar dat komt doordat de glaspartij niet goed zichtbaar is hier.

quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
En er komen nog twee grote "luiken", die het beeld ook anders zullen maken.
 Ben benieuwd wat wel, overigens vind ik die deuren echt machtig mooi
 Ben benieuwd wat wel, overigens vind ik die deuren echt machtig mooi  

Die noemen wij hier deurwaarders!quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:24 schreef tjoptjop het volgende:
Met valluik voor ongewenste bezoekers?

Ophaalbrugquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Met valluik voor ongewenste bezoekers?

.... die steen is zo deprimerend van kleur (sorry) en dan het contrast tegen vóór tegen de heldere achtergevel . Maar er is nog geen groen, er zijn nog geen luiken (
 .... die steen is zo deprimerend van kleur (sorry) en dan het contrast tegen vóór tegen de heldere achtergevel . Maar er is nog geen groen, er zijn nog geen luiken (   ) en het is nog geen huis in die zin dat het nog niet aangekleed is. beetje kale neteboel nog, binnen noch buiten maar dat gaat helemaal goed komen..
 ) en het is nog geen huis in die zin dat het nog niet aangekleed is. beetje kale neteboel nog, binnen noch buiten maar dat gaat helemaal goed komen.. 

;én naar die verborgen voordeur. Pictures please
  ;én naar die verborgen voordeur. Pictures please   

Komende...quote:Op zondag 11 september 2011 13:26 schreef Cybersijp het volgende:
Ben benieuwd of er nog wat reuring is.......

Het is ook nog niet compleet.quote:Op zondag 11 september 2011 13:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik blijf het allemaal wel een beetje steriel vinden

Speakers komen inderdaad nog op een standaard. Deze:quote:Op zondag 11 september 2011 19:18 schreef tjoptjop het volgende:
De speakers lijken me trouwens niet optimaal geplaatst, of komen ze nog op een mooie standaard?

Rotzooi... neuh. Hier houden we het netjes. In zijn algemeenheid dan...quote:Op zondag 11 september 2011 19:48 schreef vosss het volgende:
Waar is je rotzooi?
Dit is toch allemaal veels te netjes.

Komende week foto's van de bioscoop in aanbouw.quote:

Kijk. Daar ben ik dan benieuwd naar. Zet je er tzt ook specs bij?quote:Op zondag 11 september 2011 22:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Komende week foto's van de bioscoop in aanbouw.

Eens. Het is totaal mijn smaak niet. Het oogt nog sterieler dan een showroom en het heeft - voor mij - geen enkele sfeer of uitstraling. Ik zou me ook erg ongemakkelijk voelen. Bang om iets te knoeien, bang om even lekker de voeten op de bank te gooien etc.quote:Op zondag 11 september 2011 23:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk. Daar ben ik dan benieuwd naar. Zet je er tzt ook specs bij?
Over die rotzooi, hier is het ook wel redelijk netjes zo nu en dan, maar een gezellige rommel heeft toch ook wel wat?
Ik zou bij jullie haast nog geen glas op tafel durven zetten zo netjes als het is

Dat komt dan eigenlijk wel goed uit, wij stellen het niet op prijs als gasten knoeien en ook al niet als ze de voeten op de bank mikken.quote:Op maandag 12 september 2011 09:25 schreef Danny het volgende:
Ik zou me ook erg ongemakkelijk voelen. Bang om iets te knoeien, bang om even lekker de voeten op de bank te gooien etc.

Buiten dat ik het idee ontzettend leuk vind, ben ik toch benieuwd of je verwacht met enige regelmaat al die stoelen te bezetten. Of anders gevraagd, richt je het in als een bioscoop omdat je de sfeer wilt creëren voor de momenten dat jij er met je partner een film kijkt, of is het als functioneel ontwerp bedoeld?quote:Op maandag 12 september 2011 10:51 schreef DS4 het volgende:
Zaterdag een middagje aan het zagen geweest. Het resultaat ziet u hier:
[ afbeelding ]
en hier:
[ afbeelding ]
Dit alles samen moet het geraamte worden van de "verdiepingen". Er komen drie rijen. Bovenin de VIP-sectie met een stressless bioscoopopstelling (die al in een magazijn staat te wachten op de werkplek):
[ afbeelding ]
Daaronder een rij van 6 bioscoopstoelen en daar weer onder een rij van 5 bioscoopstoelen.
Bedoeling is dat je straks in een "gang" binnenkomt, om de stellage heen moet lopen voor het scherm door en dan aan de andere zijde naar boven lopen.
Aangezien een plaatje meer zegt dan 100 woorden:
[ afbeelding ]
Scherm wordt 4.50m breed.
Wanden worden bekleed met tapijt. Vloer eveneens. Zodat een mooie zwarte ruimte ontstaat met een goede akoestiek.

Een middag mee bezig geweest? Zaten er geen tanden op het zaagblad?quote:Op maandag 12 september 2011 10:51 schreef DS4 het volgende:
Zaterdag een middagje aan het zagen geweest. Het resultaat ziet u hier:
[ afbeelding ]
en hier:
[ afbeelding ]

Beiden eigenlijk. Meestal zullen niet alle stoelen bezet zijn, maar met het EK verwacht ik juist weer mensen op de trap zittend...quote:Op maandag 12 september 2011 11:03 schreef Coelho het volgende:
Buiten dat ik het idee ontzettend leuk vind, ben ik toch benieuwd of je verwacht met enige regelmaat al die stoelen te bezetten. Of anders gevraagd, richt je het in als een bioscoop omdat je de sfeer wilt creëren voor de momenten dat jij er met je partner een film kijkt, of is het als functioneel ontwerp bedoeld?

Er is zelfs gewerkt met een cirkelzaag. Maar ergens gedurende de middag vertrok het zaagplan met de noorderzon, dus moest dat opnieuw berekend worden en sowieso kost het nog verrassend veel tijd om te zagen als je het precies en netjes wenst te doen.quote:Op maandag 12 september 2011 11:14 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een middag mee bezig geweest? Zaten er geen tanden op het zaagblad?
Of moest er ondertussen nog gerekend worden, om te weten welke afmetingen je moest hebben?

Dat bedoelde ik al met zaagbladquote:Op maandag 12 september 2011 11:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is zelfs gewerkt met een cirkelzaag. Maar ergens gedurende de middag vertrok het zaagplan met de noorderzon, dus moest dat opnieuw berekend worden en sowieso kost het nog verrassend veel tijd om te zagen als je het precies en netjes wenst te doen.
(en we zijn niet begonnen om 12u...)

Mee eens, en een perfect resultaat behalen met een handcirkelzaag valt al niet mee. De eerste stukken gaan goed, maar als je met de laatste balken bezig bent, is er discipline nodig om de zaag er niet doorheen te janken, zodat je eindelijk klaar bentquote:Op maandag 12 september 2011 11:30 schreef DS4 het volgende:
Handcirkelzaag.
En werken terwijl het bloedheet was... Dat komt het tempo ook weer niet ten goede. Maar goed, het gaat ook om het eindresultaat. Beter te lang gewerkt en een mooi resultaat dan snel klaar en troep afleveren.

Maak je ook een speciale loveseat voor als je alleen met je vrouwtje aan het kijken bent?quote:Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Beiden eigenlijk. Meestal zullen niet alle stoelen bezet zijn, maar met het EK verwacht ik juist weer mensen op de trap zittend...
Maar het werkt dus ook sfeerverhogend.

- Lutronquote:Op maandag 12 september 2011 11:49 schreef vosss het volgende:
http://www.hifi.nl/HiVisi(...)ma-ABC-Domotica.html
Dat is een hele mooie vind ik zelf.
Zal ook wel een belachelijk prijskaartje aan hangen lijkt me
 -prijs hebben. Wel mooi inderdaad. Ben benieuwd hoe het bij de heer DS4 gaat uitzien.
 -prijs hebben. Wel mooi inderdaad. Ben benieuwd hoe het bij de heer DS4 gaat uitzien.   

Ah, dat zal het zijn. Wij willen graag dat gasten zich thuis voelenquote:Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef DS4 het volgende:
Dat komt dan eigenlijk wel goed uit, wij stellen het niet op prijs als gasten knoeien en ook al niet als ze de voeten op de bank mikken.

Wij ook, maar hebben nooit gasten die daar uiting aan geven op die manier...quote:Op maandag 12 september 2011 12:28 schreef Danny het volgende:
Ah, dat zal het zijn. Wij willen graag dat gasten zich thuis voelen

quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:35 schreef Googolplexian het volgende:
Nou nog een tijgervel op de vloer, een originele Brood FANN aan je muur en een kroonluchter waar je je kop aan stoot en het je bent klaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Zo is dat ! die zuurpruim is gewoon jaloersquote:
Zo is dat ! die zuurpruim is gewoon jaloersquote:Op maandag 12 september 2011 12:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Ah, dat zal het zijn. Wij willen graag dat gasten zich thuis voelen
ik ook wel een beetje trouwens

[ Bericht 6% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 12-09-2011 14:22:40 ]

Kan je daar niet beter een eigen topic voor openen?quote:Op maandag 12 september 2011 13:45 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van stappenplan van een nieuwbouwhuis.
Welke fases volgen elkaar op in de nieuwbouwfase etc.
Aangezien ik van de aannemer weinig informatie krijg zou dat wel handig zijn.

verkapte 'ik verkeer alleen in hoge kringen dus ik ben beter dan jij' postquote:Op maandag 12 september 2011 12:46 schreef DS4 het volgende:
Wij ook, maar hebben nooit gasten die daar uiting aan geven op die manier...

Voordeel van een eigen bios is dat je hem gewoon op pauze kan zetten en ik neem aan als je er met een man of 8 zit, uiteraard allemaal kameraden, dat niemand er moeilijk over doet als truus even naar het toilet moet.quote:Als je met z'n 2en in de bios zit is dat niet zo'n probleem, mocht je tussendoor toch echt even naar de wc moeten. Maar zit je met meer, dan lijkt me dat echt verschrikkelijk irritant.

Simpel: de stoelen kun je zo centraal plaatsen.quote:Op maandag 12 september 2011 16:56 schreef Candaasje het volgende:
@DS4: Ben benieuwd naar de bios. Wel even de vraag waarom je de trap naast de stoelen juist aan de andere kant plaatst, zodat je dus altijd voor het scherm langs moet?
Volle bak zal meestel met voetbal zijn schat ik zo in. Bij films zitten we meestal met z'n tweeën, of met nog wat meer volwassenen waarvan je dan hoopt dat ze gewoon tijdig naar het toilet gaan.quote:Als je met z'n 2en in de bios zit is dat niet zo'n probleem, mocht je tussendoor toch echt even naar de wc moeten. Maar zit je met meer, dan lijkt me dat echt verschrikkelijk irritant.
(Ik ben van mening dat om een film écht te beleven, je de kans moet krijgen er ook echt in te duiken en in te blijven.)

Precies. Helemaal in een film zitten doe je niet met een groep vrienden, dan is er altijd wel een lolbroek tussen die zich sowieso niet in kan houden en die gaat geinen... meestal ben ik dat overigens.quote:Op maandag 12 september 2011 17:40 schreef vosss het volgende:
Voordeel van een eigen bios is dat je hem gewoon op pauze kan zetten en ik neem aan als je er met een man of 8 zit, uiteraard allemaal kameraden, dat niemand er moeilijk over doet als truus even naar het toilet moet.
Mooi moment voor de mannen om nog een biertje te halen en een pizza in de oven te gooien nietwaar?
Ergo: dat lijkt me geen probleem

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |