Eens. Het is totaal mijn smaak niet. Het oogt nog sterieler dan een showroom en het heeft - voor mij - geen enkele sfeer of uitstraling. Ik zou me ook erg ongemakkelijk voelen. Bang om iets te knoeien, bang om even lekker de voeten op de bank te gooien etc.quote:Op zondag 11 september 2011 23:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk. Daar ben ik dan benieuwd naar. Zet je er tzt ook specs bij?
Over die rotzooi, hier is het ook wel redelijk netjes zo nu en dan, maar een gezellige rommel heeft toch ook wel wat?
Ik zou bij jullie haast nog geen glas op tafel durven zetten zo netjes als het is![]()
Dat komt dan eigenlijk wel goed uit, wij stellen het niet op prijs als gasten knoeien en ook al niet als ze de voeten op de bank mikken.quote:Op maandag 12 september 2011 09:25 schreef Danny het volgende:
Ik zou me ook erg ongemakkelijk voelen. Bang om iets te knoeien, bang om even lekker de voeten op de bank te gooien etc.
Buiten dat ik het idee ontzettend leuk vind, ben ik toch benieuwd of je verwacht met enige regelmaat al die stoelen te bezetten. Of anders gevraagd, richt je het in als een bioscoop omdat je de sfeer wilt creëren voor de momenten dat jij er met je partner een film kijkt, of is het als functioneel ontwerp bedoeld?quote:Op maandag 12 september 2011 10:51 schreef DS4 het volgende:
Zaterdag een middagje aan het zagen geweest. Het resultaat ziet u hier:
[ afbeelding ]
en hier:
[ afbeelding ]
Dit alles samen moet het geraamte worden van de "verdiepingen". Er komen drie rijen. Bovenin de VIP-sectie met een stressless bioscoopopstelling (die al in een magazijn staat te wachten op de werkplek):
[ afbeelding ]
Daaronder een rij van 6 bioscoopstoelen en daar weer onder een rij van 5 bioscoopstoelen.
Bedoeling is dat je straks in een "gang" binnenkomt, om de stellage heen moet lopen voor het scherm door en dan aan de andere zijde naar boven lopen.
Aangezien een plaatje meer zegt dan 100 woorden:
[ afbeelding ]
Scherm wordt 4.50m breed.
Wanden worden bekleed met tapijt. Vloer eveneens. Zodat een mooie zwarte ruimte ontstaat met een goede akoestiek.
Een middag mee bezig geweest? Zaten er geen tanden op het zaagblad?quote:Op maandag 12 september 2011 10:51 schreef DS4 het volgende:
Zaterdag een middagje aan het zagen geweest. Het resultaat ziet u hier:
[ afbeelding ]
en hier:
[ afbeelding ]
Beiden eigenlijk. Meestal zullen niet alle stoelen bezet zijn, maar met het EK verwacht ik juist weer mensen op de trap zittend...quote:Op maandag 12 september 2011 11:03 schreef Coelho het volgende:
Buiten dat ik het idee ontzettend leuk vind, ben ik toch benieuwd of je verwacht met enige regelmaat al die stoelen te bezetten. Of anders gevraagd, richt je het in als een bioscoop omdat je de sfeer wilt creëren voor de momenten dat jij er met je partner een film kijkt, of is het als functioneel ontwerp bedoeld?
Er is zelfs gewerkt met een cirkelzaag. Maar ergens gedurende de middag vertrok het zaagplan met de noorderzon, dus moest dat opnieuw berekend worden en sowieso kost het nog verrassend veel tijd om te zagen als je het precies en netjes wenst te doen.quote:Op maandag 12 september 2011 11:14 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een middag mee bezig geweest? Zaten er geen tanden op het zaagblad?
Of moest er ondertussen nog gerekend worden, om te weten welke afmetingen je moest hebben?
Dat bedoelde ik al met zaagbladquote:Op maandag 12 september 2011 11:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is zelfs gewerkt met een cirkelzaag. Maar ergens gedurende de middag vertrok het zaagplan met de noorderzon, dus moest dat opnieuw berekend worden en sowieso kost het nog verrassend veel tijd om te zagen als je het precies en netjes wenst te doen.
(en we zijn niet begonnen om 12u...)
Mee eens, en een perfect resultaat behalen met een handcirkelzaag valt al niet mee. De eerste stukken gaan goed, maar als je met de laatste balken bezig bent, is er discipline nodig om de zaag er niet doorheen te janken, zodat je eindelijk klaar bentquote:Op maandag 12 september 2011 11:30 schreef DS4 het volgende:
Handcirkelzaag.
En werken terwijl het bloedheet was... Dat komt het tempo ook weer niet ten goede. Maar goed, het gaat ook om het eindresultaat. Beter te lang gewerkt en een mooi resultaat dan snel klaar en troep afleveren.
Maak je ook een speciale loveseat voor als je alleen met je vrouwtje aan het kijken bent?quote:Op maandag 12 september 2011 11:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Beiden eigenlijk. Meestal zullen niet alle stoelen bezet zijn, maar met het EK verwacht ik juist weer mensen op de trap zittend...
Maar het werkt dus ook sfeerverhogend.
- Lutronquote:Op maandag 12 september 2011 11:49 schreef vosss het volgende:
http://www.hifi.nl/HiVisi(...)ma-ABC-Domotica.html
Dat is een hele mooie vind ik zelf.
Zal ook wel een belachelijk prijskaartje aan hangen lijkt me
Ah, dat zal het zijn. Wij willen graag dat gasten zich thuis voelenquote:Op maandag 12 september 2011 10:53 schreef DS4 het volgende:
Dat komt dan eigenlijk wel goed uit, wij stellen het niet op prijs als gasten knoeien en ook al niet als ze de voeten op de bank mikken.
Wij ook, maar hebben nooit gasten die daar uiting aan geven op die manier...quote:Op maandag 12 september 2011 12:28 schreef Danny het volgende:
Ah, dat zal het zijn. Wij willen graag dat gasten zich thuis voelen
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:35 schreef Googolplexian het volgende:
Nou nog een tijgervel op de vloer, een originele Brood FANN aan je muur en een kroonluchter waar je je kop aan stoot en het je bent klaar!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo is dat ! die zuurpruim is gewoon jaloersquote:Op maandag 12 september 2011 12:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Ah, dat zal het zijn. Wij willen graag dat gasten zich thuis voelen![]()
ik ook wel een beetje trouwens![]()
![]()
[ Bericht 6% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 12-09-2011 14:22:40 ]
Kan je daar niet beter een eigen topic voor openen?quote:Op maandag 12 september 2011 13:45 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van stappenplan van een nieuwbouwhuis.
Welke fases volgen elkaar op in de nieuwbouwfase etc.
Aangezien ik van de aannemer weinig informatie krijg zou dat wel handig zijn.
verkapte 'ik verkeer alleen in hoge kringen dus ik ben beter dan jij' postquote:Op maandag 12 september 2011 12:46 schreef DS4 het volgende:
Wij ook, maar hebben nooit gasten die daar uiting aan geven op die manier...
Voordeel van een eigen bios is dat je hem gewoon op pauze kan zetten en ik neem aan als je er met een man of 8 zit, uiteraard allemaal kameraden, dat niemand er moeilijk over doet als truus even naar het toilet moet.quote:Als je met z'n 2en in de bios zit is dat niet zo'n probleem, mocht je tussendoor toch echt even naar de wc moeten. Maar zit je met meer, dan lijkt me dat echt verschrikkelijk irritant.
Simpel: de stoelen kun je zo centraal plaatsen.quote:Op maandag 12 september 2011 16:56 schreef Candaasje het volgende:
@DS4: Ben benieuwd naar de bios. Wel even de vraag waarom je de trap naast de stoelen juist aan de andere kant plaatst, zodat je dus altijd voor het scherm langs moet?
Volle bak zal meestel met voetbal zijn schat ik zo in. Bij films zitten we meestal met z'n tweeën, of met nog wat meer volwassenen waarvan je dan hoopt dat ze gewoon tijdig naar het toilet gaan.quote:Als je met z'n 2en in de bios zit is dat niet zo'n probleem, mocht je tussendoor toch echt even naar de wc moeten. Maar zit je met meer, dan lijkt me dat echt verschrikkelijk irritant.
(Ik ben van mening dat om een film écht te beleven, je de kans moet krijgen er ook echt in te duiken en in te blijven.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |