dat kan wel ergens serieus op in gaan maar dan als je een post plaats zonder de bron ??hoe ver is die serieus te noemen, nu het voorval wil dat ik mij keer op keer afvraag hoe serieus wij jou post moeten nemen any wayquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik snap dat het moeilijk is om berichten te lezen (of vinden) die niet in je kraam te pas komen, maar nu overdrijven jullie toch echt. Pure sabotage is het, stel je voor dat je ergens serieus op in moet gaan.
De bron was gegeven, ik kopieerde alleen een klein stukje over Israëlische leugens propaganda maar blijkbaar heb je dat artikel niet gelezen anders had je het stukje wel herkent. En als je het toch niet leest, waar heb je dan een link voor nodig?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:17 schreef C_N het volgende:
[..]
dat kan wel ergens serieus op in gaan maar dan als je een post plaats zonder de bron ??hoe ver is die serieus te noemen
ten eerste is het niet aan jou waar ik een bron voor nodig heeft . en dit is denk ik wel genoeg waarom er een bron bij MOET .zo nog een keertje voor jou .quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De bron was gegeven, ik kopieerde alleen een klein stukje over Israëlische leugens propaganda maar blijkbaar heb je dat artikel niet gelezen anders had je het stukje wel herkent. En als je het toch niet leest, waar heb je dan een link voor nodig?
De bron was er al, je hebt hem gewoon genegeerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:22 schreef C_N het volgende:
[..]
ten eerste is het niet aan jou waar ik een bron voor nodig heeft . en dit is denk ik wel genoeg waarom er een bron bij MOET .zo nog een keertje voor jou .![]()
![]()
Je kunt wel proberen mijn observatie of mij persoonlijk omlaag te halen, maar het is niet als persoonlijke aanval bedoeld. Het loopt werkelijk in het oog dat je negen van de tien keer met 'antisemiet' of 'hater' komt in reactie op iemand die kritiek op Israël heeft of gewoon iets uitlegt dat niet onverdeeld voordelig voor het land is. Ik kan eigenlijk niemand die niet volledig pro-Israël is bedenken bij wie je het nog niet hebt gedaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het zal je niet verbazen dat ik me niet al teveel ga aantrekken van wat jij me opdraagt.
[..]
Als dat zo is, dan ben je verblind. En niet alleen door confirmation bias (het lezen wat je standpunt bevestigt en de rest negeren). Mag jij raden waar nog meer door.
[..]
Beetje slapjes, maar dat zul je zelf ook wel beseffen.
ik zie het verband niet met mijn vraag van een link van de bron van de halve post die jij plaats ,en jou reactie .quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De bron was er al, je hebt hem gewoon genegeerd.
Het is mij volledig duidelijk dat sommige posters hier, waaronder jij, met enorme oogkleppen op propaganda spuien.
De link was er, en dat had je geweten als je het artikel had gelezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:28 schreef C_N het volgende:
[..]
ik zie het verband niet met mijn vraag van een link van de bron van de halve post die jij plaats ,en jou reactie .
met enorme oogkleppen op propaganda spuien.
dit op een doodnormalen vraag van de bron /
ok .![]()
Omdat je niet wilt. Het zijn de laatste 2 alinea's van dat artikel dat je niet hebt gelezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:32 schreef C_N het volgende:
[..]
[..]
In another incident, government staff circulated a video purporting to be made by a gay rights activist whose offer to join the flotilla had been rejected. The activist said he was rejected because the organisers were associated with Hamas which was homophobic and antipathetic to human rights.
When the video was exposed as a hoax, the Prime Minister's office said the video was promoted by an intern, Guy Seemann. "Mr Seemann is a 25-year-old who is interning in our office. His tweet was a mistake on his part. It was done without authorisation and without approval. His mistake has been pointed out to him."
sorry hoor maar ik zie hem niet ??
eerst zeg je het staat boven aan de topic ??quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat je niet wilt. Het zijn de laatste 2 alinea's van dat artikel dat je niet hebt gelezen.
Achjee misschien wil Gretta wel mee.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:42 schreef C_N het volgende:
Fewer than 300 join flotilla
Major blow to organizers with number of activists failing to meet expectations, more may cancel
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4088464,00.html
Dan plaats je hem toch gewoon nog een keer, en nog een keer, en zo nodig nog een keer?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat je niet wilt. Het zijn de laatste 2 alinea's van dat artikel dat je niet hebt gelezen.
Dat deed ik dus ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan plaats je hem toch gewoon nog een keer, en nog een keer, en zo nodig nog een keer?
Ik weet het, het is leuk om zo duidelijk de oogkleppen aan te tonen.quote:Je zou inmiddels moeten weten dat je hier in dit topic aangevallen wordt op de meest onzinnige manieren om je argumenten te kunnen negeren/erover heen te kunnen lullen. Beperk de mogelijkheid op dat soort reacties iig gedeeltelijk door een link desnoods 10 keer te posten .. zou ik dan zeggen.
Nu heb je tig posts met onzinnige 'waar issie nou, die link' reacties en het bericht op zich is totaal ondergesneeuwd.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:49 schreef BitchesBrew het volgende:
Vanuit belangstelling volg ik een aantal topics. Het Palestina & Israel dispuut zou interessant kunnen zijn, met name ook door de actualiteit; de oplopende spanning rond het flottielje. Ik hoopte op een podium tbv voor- en tegenstanders die opvattingen uitwisselen. Respectvol en inhoudelijk. Ik heb o.a. (zonder anderen tekort te willen doen) Karrs en Nibbitt verstandige en vaak genuanceerde opmerkingen en wetenswaardigheden zien poneren. C_N is kennelijk ervaringsdeskundige, dicht bij het vuur, ook erg interessant. Hun pogingen om de discussie voor de volger interessant en inhoudelijk te houden, stranden voortdurend. Wat immers vooral opvalt als je als (nog) buitenstaander deze 'discussie' volgt is de opstelling van o.a.(zonder ook hier anderen tekort te willen doen) Papierversnipperaar en Disana. Voer voor psychologen.... Tjonge wat een kwaadheid, gekwetstheid en gebrek aan levensvreugde wordt hier tentoongespreid. Kom de loopgraven uit en verras mij en andere lezers door kritisch maar open en factbased en respectvol de discussie op een hoger plan te brengen.
mousje .quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan plaats je hem toch gewoon nog een keer, en nog een keer, en zo nodig nog een keer?
Je zou inmiddels moeten weten dat je hier in dit topic aangevallen wordt op de meest onzinnige manieren om je argumenten te kunnen negeren/erover heen te kunnen lullen. Beperk de mogelijkheid op dat soort reacties iig gedeeltelijk door een link desnoods 10 keer te posten .. zou ik dan zeggen.
Nu heb je tig posts met onzinnige 'waar issie nou, die link' reacties en het bericht op zich is totaal ondergesneeuwd.
Je zet het mooi neer, maar je post slaat kant nog wal. Je bent de zoveelste die niet op argumenten in gaat, maar loopt te strooien met user-(dis)kwalificaties.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:49 schreef BitchesBrew het volgende:
Vanuit belangstelling volg ik een aantal topics. Het Palestina & Israel dispuut zou interessant kunnen zijn, met name ook door de actualiteit; de oplopende spanning rond het flottielje. Ik hoopte op een podium tbv voor- en tegenstanders die opvattingen uitwisselen. Respectvol en inhoudelijk. Ik heb o.a. (zonder anderen tekort te willen doen) Karrs en Nibbitt verstandige en vaak genuanceerde opmerkingen en wetenswaardigheden zien poneren. C_N is kennelijk ervaringsdeskundige, dicht bij het vuur, ook erg interessant. Hun pogingen om de discussie voor de volger interessant en inhoudelijk te houden, stranden voortdurend. Wat immers vooral opvalt als je als (nog) buitenstaander deze 'discussie' volgt is de opstelling van o.a.(zonder ook hier anderen tekort te willen doen) Papierversnipperaar en Disana. Voer voor psychologen.... Tjonge wat een kwaadheid, gekwetstheid en gebrek aan levensvreugde wordt hier tentoongespreid. Kom de loopgraven uit en verras mij en andere lezers door kritisch maar open en factbased en respectvol de discussie op een hoger plan te brengen.
he zie nu kan er wel een linkje bij . zo het is dus toch niet zo gek .quote:
Je hebt bewezen dat je het artikel niet gelezen hebt. Waar heb je dan die link voor nodig die er gewoon staat?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:58 schreef C_N het volgende:
[..]
mousje .
een link van een bron die voor de helft is geplaatst wat is daar raar aan ??
is een normalen vraag en door de zuurheid van sommigen is het weer een poging om de post te niet te doen ,
ow my GOD
quote:
Tja, wat zal ik hier nog aan toevoegen...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo weinig eigen tekst en dan nog zo snel uitgepraat. Tsss
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt bewezen dat je het artikel niet gelezen hebt. Waar heb je dan die link voor nodig die er gewoon staat?
En voor jou geldt dan ook je eigen uitspraak.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je zet het mooi neer, maar je post slaat kant nog wal. Je bent de zoveelste die niet op argumenten in gaat, maar loopt te strooien met user-(dis)kwalificaties.
Kortom: Argumentum ad Hominem.
ach ja, het is op zich natuurlijk opvallend dat het een gedeelte van het hele bericht van 8 posts (ja ja, ik heb ze geteld) eerder was, maar die heb jij dan blijkbaar niet gezien en/of gelezen. Nou kan ik natuurlijk iets zeggen over de zorgvuldigheid waarmee andermans posts worden gelezen, en of het wel verstandig is om andermans mening af te kraken terwijl je de helft niet gelezen hebt .. maar dat wordt alleen nog meer ruzie op het persoonlijke vlak, niveautje zandbak .. en daar heb ik dus helemaal geen zin in.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:58 schreef C_N het volgende:
[..]
mousje .
een link van een bron die voor de helft is geplaatst wat is daar raar aan ??
is een normalen vraag en door de zuurheid van sommigen is het weer een poging om de post te niet te doen ,
ow my GOD
Hoe komt het toch dat sommigen alleen als kloon durven te rellen en als zichzelf niet verder komen dan wat instemmend gemurmel binnen het eigen veilige clubje.quote:[b]Op dinsdag 28 juni 2011 22:05 schreef BitchesBrew het volgende
Tja, wat zal ik hier nog aan toevoegen...
Hoe komt het toch dat nieuwe users gelijk als kloon afgeschilderd worden? Van wie was jij een kloon toen jij je registreerde Disana?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe komt het toch dat sommigen alleen als kloon durven te rellen en als zichzelf niet verder komen dan wat instemmend gemurmel binnen het eigen veilige clubje.
Goede vraag voor een ander topic. Filosofie?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe komt het toch dat sommigen alleen als kloon durven te rellen en als zichzelf niet verder komen dan wat instemmend gemurmel binnen het eigen veilige clubje.
in reactie hieropquote:Op maandag 27 juni 2011 11:39 schreef BitchesBrew het volgende:
Maar toen volgde deze uitspraak. Een staaltje van vooringenomenheid van jewelste. Sterker nog: wat een bedenkelijke, domme en gevaarlijk dogmatische opvattingen moeten hierachter schuilgaan. De goede jood als uitzondering die de regel bevestigt? Gebrek aan intelligentie of erger, lijkt mij... Schaam je diep!
Wat een vreemde en vooringenomen conclusie van jou, BB.quote:[quote]Op maandag 27 juni 2011 10:38 schreef Disana het volgende:
Natuurlijk zijn er goed joden in Israël. Maar heel het land wordt gegijzeld door de haviken en de achterlijke orthodoxen.
quote:PM: I want to hear Abbas say he will accept a Jewish state
Netanyahu says PA's recognition of Israel as Jewish state is "basic requirement for peace"; Livni: Flotilla is an act against Israel's legitimacy.
Prime Minister Binyamin Netanyahu on Tuesday called on Palestinian Authority President Mahmoud Abbas to recognize Israel as a Jewish state, saying: "Just say the six words – 'I will accept the Jewish state."
In an address to an assembly of the Jewish Agency Board of Trustees, Netanyahu said, "I stood before my people, people of Israel and I said numerous times that I will accept a Palestinian state. Now President Abbas must stand before his people and he has to say these six word, 'I will accept the Jewish State'."
bron en de rest van het artikel.
Het leek me eigenlijk wel vanzelfsprekend dat ik niet een enkeling bedoelde, maar misschien is het wel goed dat je er even de aandacht op vestigt. Er wordt hier zoveel in een kwaad daglicht gesteld dat een meelezer misschien een verkeerde indruk zou kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:39 schreef moussie het volgende:
Maar om even terug te komen op die eerst post van BB
[..]
in reactie hierop
[..]
Wat een vreemde en vooringenomen conclusie van jou, BB.
En eentje die voor geen meter klopt. Het zijn namelijk de enkelingen die de grote groep gijzelen, en dat maakt 'de goede jood' dus geen uitzondering op de regel, nee, die is nou juist gegijzeld door de extremistische orthodoxen op de Westbank die keer op keer weer net zo lang provoceren tot er weer ergens een bom barst, en van de haviken in de Knesset die hun steunen.
Blij te horen dat het niet klopt.Dank voor je uitleg. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Hoe doen die enkelingen dat precies, dat gijzelen van de grote groep? Is dat provoceren tot de bom barst een doel op zich van die extremistische orthodoxen? En wiens ontploffende bom is dat dan, en wie zijn daarvan het slachtoffer? Zijn er ook nog anderen die Israeli's gijzelen? Ik heb weleens gehoord dat er ook nogal wat bedreigingen van buiten de (kennelijk discutabele) landsgrenzen komen, klopt dat? Er zijn er zelfs die beweren dat daders ook slachtoffer zijn, en andersom. Hoe denk jij daarover?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:39 schreef moussie het volgende:
[..]
in reactie hierop
[..]
En eentje die voor geen meter klopt. Het zijn namelijk de enkelingen die de grote groep gijzelen, en dat maakt 'de goede jood' dus geen uitzondering op de regel, nee, die is nou juist gegijzeld door de extremistische orthodoxen op de Westbank die keer op keer weer net zo lang provoceren tot er weer ergens een bom barst, en van de haviken in de Knesset die hun steunen.
Precies, zo is het! Sportieve en heldere reactie in tweede termijn. Dank...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Het leek me eigenlijk wel vanzelfsprekend dat ik niet een enkeling bedoelde, maar misschien is het wel goed dat je er even de aandacht op vestigt. Er wordt hier zoveel in een kwaad daglicht gesteld dat een meelezer misschien een verkeerde indruk zou kunnen krijgen.
graag gedaanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:02 schreef BitchesBrew het volgende:
[..]
Blij te horen dat het niet klopt.Dank voor je uitleg.
hihi, leuk, een spervuur, al die vragen ..quote:Maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Hoe doen die enkelingen dat precies, dat gijzelen van de grote groep? Is dat provoceren tot de bom barst een doel op zich van die extremistische orthodoxen? En wiens ontploffende bom is dat dan, en wie zijn daarvan het slachtoffer? Zijn er ook nog anderen die Israeli's gijzelen? Ik heb weleens gehoord dat er ook nogal wat bedreigingen van buiten de (kennelijk discutabele) landsgrenzen komen, klopt dat? Er zijn er zelfs die beweren dat daders ook slachtoffer zijn, en andersom. Hoe denk jij daarover?
euhm, soms is het verstandiger om helemaal niets te zeggen als je eigenlijk niets te zeggen hebt ..quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:36 schreef Kees22 het volgende:
Ja hallo!
Dit gaat zo snel, dat ga ik niet meer bijhouden hoor!
Ik heb ook nog andere dingen te doen.
Maar mijn standpunt zal wel bekend zijn.
Jammer dat ik geeb argumenten kan bijdragen.
Hoewel?
Parels voor de zwijnen, over het algemeen.
Ik heb het niet helemaal teruggeklikt, maar ik vermoed dat de discussie over die ene goede jood op een opmerking van mij terug te voeren is. Naar aanleiding van een uitzending van die Belg van Leyen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:39 schreef moussie het volgende:
[..]
in reactie hierop
[..]
quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:45 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, soms is het verstandiger om helemaal niets te zeggen als je eigenlijk niets te zeggen hebt ..
Ik heb geen idee waarom en hoezo, ik heb naar mijn beste weten niets bewust ingesteld, maar bij mij verschijnt het nieuwste topic in de reeks vanzelf in mijn AT?quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom en hoezo, ik heb naar mijn beste weten niets bewust ingesteld, maar bij mij verschijnt het nieuwste topic in de reeks vanzelf in mijn AT?
En dan nog, soms is tvp voldoende.
Er is al meer dan genoeg geraaskal in het topic, en zulke licht beschonken reacties leiden alleen tot zijsporen waarop niemand zit te wachten .. toch?
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik wist al dat er huizen gebulldozerd worden. Wist jij dat Palestijnen dat soort huizen vaak gebruiken als wapenfabriekje en dat de bulldozer mede daarom gehanteerd wordt?
He SilkTie! Dat is lang geleden. Alles goed?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:30 schreef SilkTie het volgende:
Het lijkt me verstandig om niet met allerlei anecdotes van misleidende en gemanipuleerde publicaties te komen. Ik denk dat beide zijden daarvan genoeg voorbeelden kunnen aanhalen.
Ik heb al eens een bekende Nederlandse ex-journalist van de NRC geciteerd, die ooit aan een Nederlands-sprekende legerwoordvoerder heeft gezegd: "Ik schrijf wat de mensen willen lezen." Daarom neem ik ieder media-bericht met een flinke korrel zout, zowel links als rechts.
Ik luister dagelijks naar de legerzender en geloof me, ik heb op de actualiteitenrubrieken veel kritiek. Ze interviewen regelmatig een Hamas-woordvoerder en die krijgt het hele podium, maar een rechtse politicus wordt vaak kort gehouden en vroegtijdig afgekapt. Het is zelfs zo dat toen een presentator van een programma waarin persoonlijke beschouwingen en muziek elkaar afwisselden wat rechtse uitspraken deed (niet extreem-rechts, racistisch, opzwepend of wat dan ook, het was behoorlijk links van Lieberman), mocht hij de microfoon uitschakelen en opstappen. Zijn collega die soortgelijke uitspraken aan de politieke linkerkant maakte, mag nog altijd zijn stem laten horen.
Wie van jullie heeft ooit in levende lijve een Zionist ontmoet? Wie een rechtse Israëli? Wie een orthodoxe Jood? Wie een ultra-orthodoxe Jood? Wie heeft zich ooit de moeite getroost werkelijk met ze te praten? Niemand van jullie die hier de Palestijnse zijde verdedigen? Hebben jullie ooit een hier levende Palestijn gesproken? Ook niet?
Je ziet in de media alleen de heethoofden, de uitspraken die interessante koppen maken. De gewone man, Moos met de keppel en Achmed met de kefiyye, zul je er niet aantreffen.
Kom eens hier op bezoek en praat met alle partijen. Ik ben bereid er wat tijd aan te besteden.
Ik hoop dat ze direct tot zinken worden gebracht.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:14 schreef PhysicsRules het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lijke-probleem.dhtml
Kan mij wel deels vinden in dit commentaar in Trouw. Dat er geprovoceerd wordt is kwalijk, maar dat Israël zich laat provoceren is uitermate dom. Had echter niets anders verwacht van Netanyahu c.s. Ben wel benieuwd of dit nu met een sisser af gaat lopen.
Weer een die bij voorbaat alle publicaties wil diskwalificeren waarmee degenen komen die niet onverdeeld pro-Israël zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:30 schreef SilkTie het volgende:
Het lijkt me verstandig om niet met allerlei anecdotes van misleidende en gemanipuleerde publicaties te komen. Ik denk dat beide zijden daarvan genoeg voorbeelden kunnen aanhalen.
Ik heb al eens een bekende Nederlandse ex-journalist van de NRC geciteerd, die ooit aan een Nederlands-sprekende legerwoordvoerder heeft gezegd: "Ik schrijf wat de mensen willen lezen." Daarom neem ik ieder media-bericht met een flinke korrel zout, zowel links als rechts.
Ik luister dagelijks naar de legerzender en geloof me, ik heb op de actualiteitenrubrieken veel kritiek. Ze interviewen regelmatig een Hamas-woordvoerder en die krijgt het hele podium, maar een rechtse politicus wordt vaak kort gehouden en vroegtijdig afgekapt. Het is zelfs zo dat toen een presentator van een programma waarin persoonlijke beschouwingen en muziek elkaar afwisselden wat rechtse uitspraken deed (niet extreem-rechts, racistisch, opzwepend of wat dan ook, het was behoorlijk links van Lieberman), mocht hij de microfoon uitschakelen en opstappen. Zijn collega die soortgelijke uitspraken aan de politieke linkerkant maakte, mag nog altijd zijn stem laten horen.
Wie van jullie heeft ooit in levende lijve een Zionist ontmoet? Wie een rechtse Israëli? Wie een orthodoxe Jood? Wie een ultra-orthodoxe Jood? Wie heeft zich ooit de moeite getroost werkelijk met ze te praten? Niemand van jullie die hier de Palestijnse zijde verdedigen? Hebben jullie ooit een hier levende Palestijn gesproken? Ook niet?
Je ziet in de media alleen de heethoofden, de uitspraken die interessante koppen maken. De gewone man, Moos met de keppel en Achmed met de kefiyye, zul je er niet aantreffen.
Kom eens hier op bezoek en praat met alle partijen. Ik ben bereid er wat tijd aan te besteden.
Mogge pik! Yep, met jullie ook?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
He SilkTie! Dat is lang geleden. Alles goed?
Werkelijkquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Weer een die bij voorbaat alle publicaties wil diskwalificeren waarmee degenen komen die niet onverdeeld pro-Israël zijn.
En wat de Palestijnen betreft? Ik heb de indruk dat de meesten hier die wel eens een lans voor ze breken, juist die gewone man en vrouw in gedachten hebben - die gewone man en vrouw die door Israël afgeknepen, opgesloten of verjaagd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |