quote:
Blijven dromen neem ik aan dat je bedoelt?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En intussen blijven over de wereld die er nooit gaat komen?
Die ken ik al 100 jaarquote:Op maandag 27 juni 2011 21:25 schreef Dutchnative het volgende:
Even een klassieker posten:
[ afbeelding ]
Nee, geen complottheorie, maar de dikke vinger van de PVV is wel te herkennen in de bezuinigingen op cultuur.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een complottheorie?
Nee, omdat kunst en cultuur geen basisbehoeften zijn.
Sociaal leenstelsel stond zelfs in het verkiezingsprogramma van de VVD als ik mij niet vergis. OV-kaart is iets wat ik zelf verzin c.q. wat eventueel ook door een studentenorganisatie werd geopperd.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke oppositie-partij kwam met die voorstellen?
Sociaal leenstelsel heb ik wel gehoord, de OV-kaart omzetten naar kortingskaart nog niet eerder.
Ik denk niet dat de subsidies in kunst en cultuur onze beschaving beschaaft maken.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, geen complottheorie, maar de dikke vinger van de PVV is wel te herkennen in de bezuinigingen op cultuur.
En kunst en cultuur zijn wel basisbehoeften imho, het is wat een beschaving beschaaft maakt.
Klopt ja.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sociaal leenstelsel stond zelfs in het verkiezingsprogramma van de VVD als ik mij niet vergis. OV-kaart is iets wat ik zelf verzin c.q. wat eventueel ook door een studentenorganisatie werd geopperd.
Je stelde dat mensen alleen maar zitten te zeiken op de bezuinigingen, ik dacht dat je het ook op personen buiten de politiek betrok, vandaar mijn voorstel tot andere bezuinigingen die én makkelijker door te voeren zijn én de kwaliteit van het onderwijs niet aantasten.
Die wereld bestaat dan ook niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Blijven dromen neem ik aan dat je bedoelt?
Ik denk dat vroeger mensen ook dachten dat er geen wereld zonder religie zou zijn.
De rest van het beleid van deze regering doet dat in ieder geval zeker niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de subsidies in kunst en cultuur onze beschaving beschaaft maken.
Ik volgend jaar ook.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:28 schreef dotCommunism het volgende:
Zelfs ik kan leven met een sociaal leenstelsel. Zeker vergeleken met wat we nu lijken te krijgen.
Dat had ik met deze:quote:Op maandag 27 juni 2011 21:27 schreef Tem het volgende:
Ik vond coole kikker wel een leuk nummer. Zat een dag in mijn hoofd.
quote:
Wat we nu krijgen slaat gewoon nergens op, ze zorgen zelf voor problemen in de toekomst terwijl de bezuiniging relatief laag uitvalt. Dat had dit kabinet dus makkelijker kunnen oplossen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:28 schreef dotCommunism het volgende:
Zelfs ik kan leven met een sociaal leenstelsel. Zeker vergeleken met wat we nu lijken te krijgen.
De wereld die jij wil vormen dmv. een overheid nog minder. Anarchokapitalisme is vooral een moreel besluit en niet een praktische uitwerking.quote:
Het is geeneens een bezuiniging, slechts een herschikking van geld.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat we nu krijgen slaat gewoon nergens op, ze zorgen zelf voor problemen in de toekomst terwijl de bezuiniging relatief laag uitvalt. Dat had dit kabinet dus makkelijker kunnen oplossen.
Maar goed, het kenmerkt wel het kabinetsbeleid, niet verstandige bezuinigingen doorvoeren maar een beetje aanmodderen en overal geld weghalen. Alleen is het kabinet in staat om hun eigen visieloze beleid net eventjes wat beter te verkopen dan voorgaande kabinetten.
Jouw gemak?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De wereld die jij wil vormen dmv. een overheid nog minder. Anarchokapitalisme is vooral een moreel besluit en niet een praktische uitwerking.
Ik kan niet leven met een ander te dwingen een deel van hun arbeid af te staan voor mijn gemak, jij wel.
Je hebt helemaal gelijk, Jan Kees de Jager gaf al aan dat die langstudeerboete hem geen zak uitmaakte, aangezien de schatkist er toch niet beter of slechter van zou worden.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:31 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het is geeneens een bezuiniging, slechts een herschikking van geld.
Ik heb zelden zo'n bizar nummer gezien.quote:
Fuck you, got mine.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:32 schreef Picchia het volgende:
Een poos terug was er op de uni zo´n enquete of nieuwe studenten zouden moeten solliciteren voor een plek op de universiteit.
Natuurlijk helemaal mee eens.
Zo een systeem kennen ze in Duitsland al sinds jaren, met als gevolg dat studenten overal terecht komen behalve daar waar ze heen wilden.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:32 schreef Picchia het volgende:
Een poos terug was er op de uni zo´n enquete of nieuwe studenten zouden moeten solliciteren voor een plek op de universiteit.
Natuurlijk helemaal mee eens.
Wow, we zijn het eens in dezequote:Op maandag 27 juni 2011 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat we nu krijgen slaat gewoon nergens op, ze zorgen zelf voor problemen in de toekomst terwijl de bezuiniging relatief laag uitvalt. Dat had dit kabinet dus makkelijker kunnen oplossen.
Maar goed, het kenmerkt wel het kabinetsbeleid, niet verstandige bezuinigingen doorvoeren maar een beetje aanmodderen en overal geld weghalen. Alleen is het kabinet in staat om hun eigen visieloze beleid net eventjes wat beter te verkopen dan voorgaande kabinetten.
Zolang ze maar niet hetzelfde diploma als ik krijgen vind ik het prima.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zo een systeem kennen ze in Duitsland al sinds jaren, met als gevolg dat studenten overal terecht komen behalve daar waar ze heen wilden.
Dit kabinet gaat met gemak straks de geschiedenisboeken in als het slechtste kabinet ooit na Balkenende I. En als het valt zal het waarschijnlijk de VVD met zich meetrekken in het ravijn. Wat mij spijt, maar ze hebben het echt aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sinds de invoering van de BaMA-structuur zijn die verschillen ook steeds kleiner geworden.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef Picchia het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet hetzelfde diploma als ik krijgen vind ik het prima.
Nouja, ik hou nogal van mijn gezondheid, dus ik maak gebruik van collectieve voorzieningen, maar ik ben het er niet mee eens dat anderen voor mij moeten betalen en dat ik weer voor hun betaall en dat de overheid daar tussenzit, een deel inpikt voor haar gelukzalige werk, en dat weer uitgeeft.quote:
Vraag me ook echt af of Rutte dat ook niet realiseert, maar toch elke dag de schijn moet ophouden.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit kabinet gaat met gemak straks de geschiedenisboeken in als het slechtste kabinet ooit na Balkenende I. En als het valt zal het waarschijnlijk de VVD met zich meetrekken in het ravijn. Wat mij spijt, maar ze hebben het echt aan zichzelf te danken.
Ik heb zelden zo'n waardeloos ondoordacht beleid gezien. Alle visie op de korte termijn, daar krijgen we nog veel plezier van over 10 à 20 jaar
Maar je baas pikt een deel van jouw arbeid in. Dus, aangezien je zo tegen inpikken bent, ben je ook tegen loonarbeid?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, ik hou nogal van mijn gezondheid, dus ik maak gebruik van collectieve voorzieningen, maar ik ben het er niet mee eens dat anderen voor mij moeten betalen en dat ik weer voor hun betaall en dat de overheid daar tussenzit, een deel inpikt voor haar gelukzalige werk, en dat weer uitgeeft.
Het lijkt mij eerlijker om te betalen wat je gebruikt of je daarvoor te verzekeren.
Het meest irritante aan hem vind ik zijn "joviale, (glim)lachende wegwuifgedrag"quote:Op maandag 27 juni 2011 21:36 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Vraag me ook echt af of Rutte dat ook niet realiseert, maar toch elke dag de schijn moet ophouden.
Uhm, mijn baas pikt niets in, dat doet de overheid.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:37 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar je baas pikt een deel van jouw arbeid in. Dus, aangezien je zo tegen inpikken bent, ben je ook tegen loonarbeid?
Je bedoelt dat jij dit graag ziet?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit kabinet gaat met gemak straks de geschiedenisboeken in als het slechtste kabinet ooit na Balkenende I. En als het valt zal het waarschijnlijk de VVD met zich meetrekken in het ravijn. Wat mij spijt, maar ze hebben het echt aan zichzelf te danken.
Ik heb zelden zo'n waardeloos ondoordacht beleid gezien. Alle visie op de korte termijn, daar krijgen we nog veel plezier van over 10 à 20 jaar
Marxisme-alertquote:Op maandag 27 juni 2011 21:37 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar je baas pikt een deel van jouw arbeid in. Dus, aangezien je zo tegen inpikken bent, ben je ook tegen loonarbeid?
Uh dat doet je baas wel. Of geloof je dat het geld dat jij krijgt 100% de opbrengst van je arbeid representeert? Het hele idee van personeel aannemen is dat je je baas meer oplevert dan kost, dus je baas neemt de winst die je produceert van jou af.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Uhm, mijn baas pikt niets in, dat doet de overheid.
Maar je bent ook niet de toegevoegde waarde van het product. Dat is de werkgever die het risico voor je heeft genomenquote:Op maandag 27 juni 2011 21:39 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Uh dat doet je baas wel. Of geloof je dat het geld dat jij krijgt 100% de opbrengst van je arbeid representeert? Het hele idee van personeel aannemen is dat je je baas meer oplevert dan kost, dus je baas neemt de winst die je produceert van jou af.
Nee, dat is kapitalisme beste Robin.quote:
quote:
Vrees dat langdurig zieken in een dergelijk systeem krom betalen. Voor dergelijke families creeer je een vicieuze cirkel van ellende.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, ik hou nogal van mijn gezondheid, dus ik maak gebruik van collectieve voorzieningen, maar ik ben het er niet mee eens dat anderen voor mij moeten betalen en dat ik weer voor hun betaall en dat de overheid daar tussenzit, een deel inpikt voor haar gelukzalige werk, en dat weer uitgeeft.
Het lijkt mij eerlijker om te betalen wat je gebruikt of je daarvoor te verzekeren.
Dus een werknemer voegt niks toe? Je kan hem weghalen en evenveel waarde creeren (aangezien hij niks toevoegt komt de waarde blijkbaar uit het niks)? Waarom nemen we dan uberhaupt nog mensen aan?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar je bent ook niet de toegevoegde waarde van het product. Dat is de werkgever die het risico voor je heeft genomen
Oh zo bedoel je. Ik heb met mijn baas een bedrag afgesproken en wat bonus erbij, dat is een prima afspraak. Dat hoest mijn baas op, ongeacht prestaties van het bedrijf.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:39 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Uh dat doet je baas wel. Of geloof je dat het geld dat jij krijgt 100% de opbrengst van je arbeid representeert? Het hele idee van personeel aannemen is dat je je baas meer oplevert dan kost, dus je baas neemt de winst die je produceert van jou af.
Je geeft wel een waarde aan het product, maar dit vormt niet de basis. Het is maar een heel klein deel.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dus een werknemer voegt niks toe? Je kan hem weghalen en evenveel waarde creeren (aangezien hij niks toevoegt)? Waarom nemen we dan uberhaupt nog mensen aan?
Eerder het slechtste kabinet ooit na Balkenende 4 tot het navolgende kabinet.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit kabinet gaat met gemak straks de geschiedenisboeken in als het slechtste kabinet ooit na Balkenende I.
Dat kan je van je baas toch ook zeggen tot op zekere hoogte?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je geeft wel een waarde aan het product, maar dit vormt niet de basis. Het is maar een heel klein deel.
Hoewel ik liberaal in hart en nieren ben, ben ik het in deze geheel met je eens. Aanvankelijk vond ik de gedoogconstructie best wel aardig omdat ik de hoop had dat een rechts kabinet echte veranderingen met zich zou meebrengen. Daarop ben ik inmiddels terug gekomen, die bende die er nu zit zijn net zulke grote clowns als aan de linkerzijde van het politieke spectrum c.q. de voorgangers van het kabinet.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ga jij dat even uitleggen aan al die families die niet rond kunnen komen omdat jij wil dat ze x bedrag afstaan voor kunst, de PO en andere families die niets kunnen?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrees dat langdurig zieken in een dergelijk systeem krom betalen. Voor dergelijke families creeer je een vicieuze cirkel van ellende.
Hij investeert in de werknemers, hij betaald het loon al zonder een product op de markt gebracht te hebben. Dat risico betaal je dus voor, daarom is het eerlijk dat hij er met de meeste winst er vandoor gaat.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat kan je van je baas toch ook zeggen tot op zekere hoogte?
Ik vrees dat overbetaalde werknemers dan snel geneigd zijn langer te werken dan nodig.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
In de VS bestaan bedrijven waar iedereen ongeveer evenveel verdient. Of je meer of minder uitbetaald krijgt, hangt van het aantal uren dat je maakt. Een inpakker verdient daar tussen de 60 en 80k per jaar. Vond het wel een sympathieke aanpak.
Ik snap je volkomen, maar bedenk je wel dat emigreren vaak mooier lijkt dan het is. Vaak, dit hoeft niet altijd zo te zijnquote:Op maandag 27 juni 2011 21:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoewel ik liberaal in hart en nieren ben, ben ik het in deze geheel met je eens. Aanvankelijk vond ik de gedoogconstructie best wel aardig omdat ik de hoop had dat een rechts kabinet echte veranderingen met zich zou meebrengen. Daarop ben ik inmiddels terug gekomen, die bende die er nu zit zijn net zulke grote clowns als aan de linkerzijde van het politieke spectrum c.q. de voorgangers van het kabinet.
Edit: ik zie dit ondoordachte beleid namelijk op twee vlakken, onderwijs en defensie. Derhalve twijfel ik er niet aan dat dit op andere gebieden net zo gebeurd.
Gevolg, die hele politiek kan mij nu gestolen worden, ik heb geen vertrouwen meer in politici van welke kant dan ook. Het gaat mij er nu om dat ik een diploma haal en dan wil ik het land verlaten, zodat ik mij het onrechtvaardige Nederlandse systeem kan ontrekken.
Bedoel ik daarmee grote sprongen? Nee hoor, ik was van plan om in het oosten des lands te blijven, maar dan wél net over de grens in Duitsland. Heerlijk een goedkoop huisje kopen zonder overdrachtsbelasting, OZB en de onzekerheid m.b.t. de HRA. Lekker goedkoop een auto rijden waar veel minder taksen op zitten dan in Nederland, kortom, een hogere levensstandaard voor hetzelfde geld. Mocht ik zelfs in Duitsland zelf gaan werken, dan ook nog eens een lager IB-tarief (in de top 40% vs. 52%).
Die bestaan in Nederland ook. Ik heb er vriendelijk voor bedankt. 1600 euro kan ik toch echt niet van leven.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
In de VS bestaan bedrijven waar iedereen ongeveer evenveel verdient. Of je meer of minder uitbetaald krijgt, hangt van het aantal uren dat je maakt. Een inpakker verdient daar tussen de 60 en 80k per jaar. Vond het wel een sympathieke aanpak.
Dus als de werknemer waarde toevoegt, en de baas niet, waarom krijgt de baas dan het meeste geld? Ik snap dat hij zijn investeringen wilt terugverdienen, en daar kan ik in meegaan tot het punt dat de gedane investeringen zijn gecompenseerd, maar zodra hij winst gaat maken doet hij dat dus via de gecreerde welvaart door werknemer (en deels via zijn eigen arbeid, waar hij ook compensatie voor verdient natuurlijk)), en roomt hij deze af.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je geeft wel een waarde aan het product, maar dit vormt niet de basis. Het is maar een heel klein deel.
Och, en als je die uitgaven schrapt, dan wordt het plots wel betaalbaar. Stel dat je geen cent belasting betaalt, dan verdwijnt die ellende nog steeds niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ga jij dat even uitleggen aan al die families die niet rond kunnen komen omdat jij wil dat ze x bedrag afstaan voor kunst, de PO en andere families die niets kunnen?
Hier wil ik nog wel even op reageren, aangezien zo'n reactie me toch best 'raakt'.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar zitten mensen die hun loopbaan als iets positiefs zien, evenals D66-electoraat.
Bij de PvdA zijn werkgevers boeven en werknemers weerloos volk.
Dat is karig inderdaad, maar in de VS schijnt het in bepaalde gevallen toch een aardige boterham op te leverenquote:Op maandag 27 juni 2011 21:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die bestaan in Nederland ook. Ik heb er vriendelijk voor bedankt. 1600 euro kan ik toch echt niet van leven.
Dat klopt. Ik ga er ook vanuit dat ik ong. hetzelde kwijt ben aan de dingen die de overheid nu regelt als het door private organisaties gedaan wordt.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, en als je die uitgaven schrapt, dan wordt het plots wel betaalbaar. Stel dat je geen cent belasting betaalt, dan verdwijnt die ellende nog steeds niet.
Ik ben half Duitser, dus ik ken het land door en door. Omdat ik mijn hele leven in Nederland gewoond heb ben ik dus ook goed bekend met de verschillen tussen Duitsland en Nederland. Feit blijft wel dat je in Duitsland een hogere levensstandaard hebt voor hetzelfde geld.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik snap je volkomen, maar bedenk je wel dat emigreren vaak mooier lijkt dan het is. Vaak, dit hoeft niet altijd zo te zijn
Komt er dus een beetje op neer in wie je meer vertrouwen hebt?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik ga er ook vanuit dat ik ong. hetzelde kwijt ben aan de dingen die de overheid nu regelt als het door private organisaties gedaan wordt.
Zoals ik al eerder zei, het is vooral een morele keuze.
Dan moet je maar meer verdienen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:48 schreef von_Preussen het volgende:
Aangezien ik geen zin heb om in Nederland relatief gezien een groter deel van mijn inkomen (kijk dan niet alleen naar de IB) aan de overheid af te staan, is in dat geval mijn keuze gauw gemaakt.
Dan nog vind ik het rechtvaardig. Maar hier kunnen we lang over discussieëren, eens worden we het niet. Dat is een verschil in ideologie en kijk op de wereld.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:45 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dus als de werknemer waarde toevoegt, en de baas niet, waarom krijgt de baas dan het meeste geld? Ik snap dat hij zijn investeringen wilt terugverdienen, en daar kan ik in meegaan tot het punt dat de gedane investeringen zijn gecompenseerd, maar zodra hij winst gaat maken doet hij dat dus via de gecreerde welvaart door werknemer (en deels via zijn eigen arbeid, waar hij ook compensatie voor verdient natuurlijk)), en roomt hij deze af.
O, dan zal het weinig extra risico met zich meebrengen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik ben half Duitser, dus ik ken het land door en door. Omdat ik mijn hele leven in Nederland gewoond heb ben ik dus ook goed bekend met de verschillen tussen Duitsland en Nederland. Feit blijft wel dat je in Duitsland een hogere levensstandaard hebt voor hetzelfde geld.
Aangezien ik geen zin heb om in Nederland relatief gezien een groter deel van mijn inkomen (kijk dan niet alleen naar de IB) aan de overheid af te staan, is in dat geval mijn keuze gauw gemaakt.
Ook heb ik een half jaar in Luxemburg gewerkt, dat vond ik ook een erg aangenaam land, en afgezien van de hoge huizenprijzen is het zelfs nog beter dan Duitsland.
Als ik meer verdien wil ik een nog hogere levensstandaard hebben, dus hoe hoog mijn inkomen ook is, mijn voorkeur blijft dan uitgaan naar het land waar lagere kosten zijn (in dit geval Duitsland).quote:
Dat zijn tegenwoordig inderdaad betere landen om in te leven dan dit kutland.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
O, dan zal het weinig extra risico met zich meebrengen.
Luxemburg
Duitsland![]()
Nounou, zo Communistisch hoeft nou ook weer niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zijn tegenwoordig inderdaad betere landen om in te leven dan dit kutland.
Eerst de lasten laten verhogen en dan klagen dat het in andere landen beter is.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, komt neer op de morele keuze om het of privaat te regelen of andere mensen dwingen om het te regelen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt er dus een beetje op neer in wie je meer vertrouwen hebt?
Die heeft mijn zoontje hier in zijn disco zitten ik word er een beetje gek van....quote:Op maandag 27 juni 2011 21:27 schreef Tem het volgende:
Ik vond coole kikker wel een leuk nummer. Zat een dag in mijn hoofd.
Tja, als je het puur gooit op "dit is rechtvaardig want dat vind ik" dan ben je snel klaar ja.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het rechtvaardig. Maar hier kunnen we lang over discussieëren, eens worden we het niet. Dat is een verschil in ideologie en kijk op de wereld.
Nederland combineert hoge sociale lasten met steeds kariger wordende sociale voorzieningen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo zwaar dat journalisten subsidie moeten krijgen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
We hebben het inderdaad vreselijk zwaar in Nederland, het afvoerputje van de wereld.
Wie? Wat? Waar?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zo zwaar dat journalisten subsidie moeten krijgen.
klinkt als de droom van elk kapitalistisch bedrijf anders.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:55 schreef von_Preussen het volgende:
Maar goed, Nederland is net een communistisch staatsbedrijf, veel betalen en je hebt het aangeboden product maar te accepteren.
Nu niet, ik doelde voor de grap op de internetbelasting die ten goede zou moeten komen voor de kranten.quote:
quote:Op maandag 27 juni 2011 21:59 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
klinkt als de droom van elk kapitalistisch bedrijf anders.
Nee hoor, de staat van de economie van de DDR in 1990 heeft laten zien dat het iets is wat kapitalistische bedrijven juist NIET moeten willen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:59 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
klinkt als de droom van elk kapitalistisch bedrijf anders.
Het zou ook vreemd zijn wanneer bedrijven die miljoenen euro's winst maken, gesteund moeten worden door de staat.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nu niet, ik doelde voor de grap op de internetbelasting die ten goede zou moeten komen voor de kranten.
Klopt, corporatisme is echter iets waar stemmers maar al te graag voor zijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zou ook vreemd zijn wanneer bedrijven die miljoenen euro's winst maken, gesteund moeten worden door de staat.
Ik zal morgen de ruiten gaan aftapen en de auto binnen zetten.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)me-hagelstenen.dhtml
Heeft iedereen al noodmaatregelen genomen
De baas voegt ook waarde toe, anders zou de werknemer het wel zonder baas doen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:45 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dus als de werknemer waarde toevoegt, en de baas niet, waarom krijgt de baas dan het meeste geld? Ik snap dat hij zijn investeringen wilt terugverdienen, en daar kan ik in meegaan tot het punt dat de gedane investeringen zijn gecompenseerd, maar zodra hij winst gaat maken doet hij dat dus via de gecreerde welvaart door werknemer (en deels via zijn eigen arbeid, waar hij ook compensatie voor verdient natuurlijk)), en roomt hij deze af.
Kon mijn auto maar naar binnen de garage in, heb echter helaas slechts een (onoverdekte) parkeerplaats ter beschikkingquote:Op maandag 27 juni 2011 22:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik zal morgen de ruiten gaan aftapen en de auto binnen zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |