Trouwen in het gemeentehuis, vanwege de mooie trouwzaal. Voor de rest nog niets bedacht, qua locatie voor het feestje enzoquote:
Dit?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Trouwen in het gemeentehuis, vanwege de mooie trouwzaal. Voor de rest nog niets bedacht, qua locatie voor het feestje enzo
Yep, dat is de voormalige raadszaal die verbouwd is tot trouwzaal....quote:
Mooi licht wel zo te zienquote:Op maandag 27 juni 2011 20:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep, dat is de voormalige raadszaal die verbouwd is tot trouwzaal....
Klopt, in het echt is het nog mooier....quote:
Ha ha precies ja, vandaar dat ik zei volgend jaar mei of zo, dan heb je kans op mooi weer zonder dat het meteen bloedheet is.quote:
Het blijft helaas altijd een gok in dit landquote:Op maandag 27 juni 2011 21:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha precies ja, vandaar dat ik zei volgend jaar mei of zo, dan heb je kans op mooi weer zonder dat het meteen bloedheet is.
Ik weet het, ik weet hetquote:Op maandag 27 juni 2011 21:05 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het blijft helaas altijd een gok in dit land
Ik zit nu in Den Haag en ook hier begint het te rommelenquote:
Ja, heel maf. Boven mij is het donker, amar als ik naar het centrum kijk is het daar lichtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit nu in Den Haag en ook hier begint het te rommelen
Klopt, hier tegen het strand aan is het ook licht.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:24 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, heel maf. Boven mij is het donker, amar als ik naar het centrum kijk is het daar licht
http://www.atosrtv.nlquote:Graag heten wij je van harte welkom op de nieuwe website van ATOS RTV!
De afgelopen tijd hebben wij hard gewerkt aan deze nieuwe website.
Natuurlijk om onze bezoekers beter te informeren over wie wij zijn en wat wij voor jullie kunnen betekenen.
Regionaal en lokaal nieuws
Vanaf vandaag kun je dagelijks via deze website op de hoogte blijven van het laatste regionale en lokale nieuws uit de Drechtsteden. Bezoekers kunnen zich ook registreren. Na registratie kun je reacties plaatsen op nieuwsberichten.
Mocht je interesse hebben om mee te werken aan onze nieuwsberichten, stuur dan een mailtje naar info@atosrtv.nl en dan nodigen wij je graag uit voor een gesprek.
Uitzendingen
Verder is het ook mogelijk om live te luisteren naar ATOS Radio, en mocht je een leuke track horen, maar je weet niet welke dat was? Dan kan je dat snel en gemakkelijk terugvinden via deze pagina.
Social Media
Onze nieuwsberichten kan je dagelijks terugvinden op Twitter.
Mocht je actief zijn op Twitter, en je wilt snel en gemakkelijk op de hoogte blijven van al onze nieuwsberichten, volg ons dan via @AtosRTV.
We hopen je snel nog eens te begroeten op onze nieuwe website die we blijven doorontwikkelen. Voor nu wensen wij je veel lees- en surfplezier!
Thanxquote:
Ha ha als ik 10 cent zou krijgen van iedereen die die vraag stelde, was ik nu al rijk geweest. Maar nee, geen rare toestanden voor ons, ik gok dat we allebei gewoon een mooi pak aandoen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:25 schreef rollator_GSI het volgende:
met bruidssluier of zonder ??![]()
maak er wat moois van!!
Ha ha nee hoor, maak je geen zorgen. We gaan op 19 september in ondertrouw en het huwelijk is waarschijnlijk volgend jaar april pas.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:45 schreef rollator_GSI het volgende:
niet 1 september he , dat was de mijne
Ik neig ook naar Hotel Ara toe inderdaad. Prachtige locatie en ze organiseren de hele boel voor een redelijke prijs als ik het zo zie.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:04 schreef alpeko het volgende:
Heb enkele jaren terug een bruiloft gehad in hotel Ara. Prima locatie. Develpaviljoen lijkt me wat klein. Captains Cooky ken ik van binnen niet maar lijkt me niet zo'n leuke stek.
Kun je ook meteen de bruidssuite huren daar.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neig ook naar Hotel Ara toe inderdaad. Prachtige locatie en ze organiseren de hele boel voor een redelijke prijs als ik het zo zie.
Inclusief alle gasten komen we wel aan een man of 100 dus die moeten we zeker kwijt kunnen.
Die krijg je er volgens mij als ik het goed gezien heb voor 1 nacht ;-)quote:Op maandag 18 juli 2011 21:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kun je ook meteen de bruidssuite huren daar.
Wat is Stedin?quote:Op woensdag 20 juli 2011 08:23 schreef karr-1 het volgende:
Hebben meer mensen een brief gehad van de Stedin, in verband met de stroomstoring van een paar maanden geleden? Blijkbaar heb ik recht op een vergoeding van 35 euro omdat de storing langer dan 4 uur geduurd heeft, maar ze hadden mijn bankrekeningnummer niet.
Stedin is de netbeheerder van de stroom in o.a. Zwijndrecht blijkbaar. http://www.stedin.net/Pages/Default.aspxquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is Stedin?
Volgens mij was ik tijdens die stroomstoring met vakantie. Voor zover ik kon zien had dat mijn wijk niet getroffen.
O, haha, nog nooit van gehoord. Wel netjes dat ze zelf met zo'n brief komen. Voor 35 euro kun je toch weer mooi je vriezer vullen mocht er destijds e.e.a. zijn ontdooid.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Stedin is de netbeheerder van de stroom in o.a. Zwijndrecht blijkbaar. http://www.stedin.net/Pages/Default.aspx
Volgens mij is alleen de wijk Centrum toen getroffen en daar zaten wij blijkbaar in. Ik was het allang weer vergeten tot ik dus deze brief kreeg.
Wij hebben er op zich geen schade van gehad. Niets bedorven, niets weg hoeven te gooien. Deze vergoeding is blijkbaar iets wettelijks of zo.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
O, haha, nog nooit van gehoord. Wel netjes dat ze zelf met zo'n brief komen. Voor 35 euro kun je toch weer mooi je vriezer vullen mocht er destijds e.e.a. zijn ontdooid.
Hij is op naam gesteld, dus ik denk niet dat je er wat aan hebtquote:Op donderdag 21 juli 2011 22:02 schreef rollator_GSI het volgende:
stuur hem eens door,vul ik hem ook in ,hahahahaha
Was maar een paar dagen. Kwestie van remmen. Daar moet een auto tegen kunnen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 03:58 schreef TheSorrow het volgende:
Fietsers hebben ook overal voorrang nu, was eerst best een drama, overal waar de fietspaden over de weg gingen zat er een gat in de weg, lekker voor je auto
Die rotonde was me ook al opgevallen, wanneer gaan ze het develpark aanpakken dan? Want die rotonde is er 1 met ongeveer de meeste fietsersquote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Was maar een paar dagen. Kwestie van remmen. Daar moet een auto tegen kunnen.
Nog niet overal. Op de rotonde bij het Develstein College nog niet. Daar wachten ze mee totdat ze het Develpark gaan aanpakken.
Ik weet dat het op de planning staat, maar wanneer exact, geen idee....quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:30 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Die rotonde was me ook al opgevallen, wanneer gaan ze het develpark aanpakken dan? Want die rotonde is er 1 met ongeveer de meeste fietsers
Henk Mirck, wethouder verkeer en vervoer neem ik aan. IK weet niet of hij zijn mailadres in een openbaar forum wil hebben, dus die zal ik je per DM versturen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:18 schreef rollator_GSI het volgende:
karr-1
wie kan ik bij de gemeente aanspreken die over de veiligheid qua verkeer gaat in Zwijndrecht?????
liefst een mailadres.
Ik denk dat er binnen de gemeente meerdere te noemen zijn.....quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:29 schreef alpeko het volgende:
Ik lees trouwens dat nog dit jaar de rotonde bij het Develpark zal worden aangepakt.
Op welke verkeersonveilige situatie doel jij eigenlijk rollator_GSI?
Beetje laat denk je ook niet. Blij dat ik momenteel in Groningen ben, met al die criminaliteit in Zwijndrechtquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:36 schreef karr-1 het volgende:
Ja die kreeg ik ook vandaag. En ik woon bijna naast het Tomatenplein.... Toch eens om me heen kijken als ik daar loop
het valt mij nooit op in ieder gevalquote:Op maandag 15 augustus 2011 02:48 schreef Rob.Dude het volgende:
Hoe zit het trouwens met de hangjongeren hier? Zien jullie weleens dat mensen worden lastiggevallen?
Afgezien van jou, valt het best meequote:Op maandag 15 augustus 2011 02:48 schreef Rob.Dude het volgende:
Hoe zit het trouwens met de hangjongeren hier? Zien jullie weleens dat mensen worden lastiggevallen?
Ik ben in Winkelcentrum Walburg wel meerdere malen lastig gevallen door hangpolitici. Telt dat ook?quote:Op maandag 15 augustus 2011 02:48 schreef Rob.Dude het volgende:
quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben in Winkelcentrum Walburg wel meerdere malen lastig gevallen door hangpolitici. Telt dat ook?
Gefeliciteerd !!!! Geweldig leuk nieuws !! Veel geluk voor papa, mama en Quinty....quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:26 schreef rollator_GSI het volgende:
Zwijndrecht heeft er een inwoonster bij!
Gisteren ben ik vader geworden van een gezonde dochter,genaamd Quinty !
Pappa is doodmoe op het moment,en mamma maakt het steeds beter.
Gebeurt er een keer wat ben ik niet thuis... Waar is dit ongeveer?quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:50 schreef alpeko het volgende:
Wat krijgen we nu toch?
Al de hele ochtend meerdere politieauto's voor de deur in de Zonnebloemstraat. Er zijn nu ook 2 wagens van Ecoloss gearriveerd. Een busje met een man in rood pak, met rubber laarzen en handschoenen. En een kleine vrachtwagen.
Ecoloss wordt ingeschakeld bij milieu-incidenten. Xtc lab of zo?
1 na laatste portiek volgens mij.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:01 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Gebeurt er een keer wat ben ik niet thuis... Waar is dit ongeveer?
hebbie foto'squote:Op dinsdag 6 september 2011 11:06 schreef alpeko het volgende:
Update. Even beneden wezen kijken. Portiek naast mij. Beneden woning. Garagebox staat open en de politie loopt door de slaapkamers heen. Er ligt wat glaswol isolatie buiten de garagebox en een lucht ventilator.
Spannend.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:17 schreef alpeko het volgende:
Er wordt nu een afsluitbare plastic box naar de woning gereden. Met in die box zo'n blauwe ton: http://www.giusi.nl/707-667-home/blauwe-ton-60l.jpg
Het gaat dus in ieder geval om iets chemisch lijkt me.
Dat was ook meteen mijn wildste gedachtequote:Op dinsdag 6 september 2011 11:28 schreef geelkuikentje het volgende:
Dat is ook wel genoeg politie voor een gevalletje asbest. Misschien een XTC lab??? Zeg ook maar wat onzinnigs hoor...
Nee EcoLoss. Het ruikt wel aardig verdacht hier. Ik kan de geur niet thuisbrengen. Beetje hop achtig.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:40 schreef karr-1 het volgende:
Is dat witte busje niet van Eneco? Misschien een wietplantage of zo?
Ja maar in mijn buurt? Neeheee, dat is onmogelijkquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:50 schreef karr-1 het volgende:
Als ik hier kijk http://www.milieuincident.nl/ denk ik dat het wel iets chemisch moet zijn. XTC grondstoffen of zo lijkt me het meest waarschijnlijk.
Nu zie ik weer Joulz busjes staan.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Grote kans dat het verfilmd gaat worden ja.
Nooit op gelet, ik dacht Joulz = energie en zo verder.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:37 schreef alpeko het volgende:
Iemand uit de straat werkt bij Joulz volgens mij dus dat is niet zo gek. Misschien heeft die dan weer bezoek van een collega of zo?
Ik ben wel benieuwd of er ook nog sprake is van bovengemiddeld stookgedrag. Ik ga natuurlijk niet voor de kosten opdraaien van iemand die zijn plantjes een warme winter gunt.
Het is ook een elektra bedrijf maar minimaal 1 auto van dat bedrijf staat geregeld in de straat. Volgens mij van iemand die aan de overkant woont.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:46 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Nooit op gelet, ik dacht Joulz = energie en zo verder.
Zwijndrecht heeft ook niet echt een centrum nee. Als er al sprake van is dan zou ik Walburg noemen, waar je meerdere winkels bij elkaar hebt.quote:Op woensdag 7 september 2011 08:23 schreef rubje het volgende:
Moggu 'zwijntjes,rotturdamm hier.':)
zeg,moet vandaag even in julie dorp/stad zijn en wilde weten of er nog wat te doen was in jullie centrum als in winkels en koffie barretjes (zoals in rotterdam) die je even voor een pitstop kan bezoeken alvorens je verder reist.
Op Google images lijkt het alsof Zwijndrecht helemaal geen centrum zoals ik dat ken als de Coolsingel heeft.Ik zie alleen een kerk en verder leegte.
Het stationsplein is dan ook niet bepaald een toonbeeld van mooi ;-) Maar het staat op de nominatie om aangepakt te worden. Voor 9 tonquote:Op woensdag 7 september 2011 15:18 schreef rubje het volgende:
@karr-1, je hebt helemaal gelijk. Moest iemand ophalen in Zwijndrecht op het CS daar. Ik loop ff die hal in om te kijken of hij/zij er al is,ik draai mij op en wat zie ik?
[ afbeelding ]
verre van gezelligen kaal.
Er rijd daar af en toe een trein naar van Leeuwen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:59 schreef alpeko het volgende:
...
Ze waren met het spoor bezig dat op de Geerweg/Lindtsedijk ligt.Ik wist niet eens dat dat nog werd gebruikt?
Nee dat gaat om de rotonde onderaan de afrit vanuit R'dam en oprit naar Breda die 2 weken dicht is. Dat moet vannacht klaar zijn volgens mij. Op deze rotonde komen geen fietsers. Maar terwijl die open ligt hebben ze de rotonde bij Develstein direct voorzien van haaientanden en een rood fietspad over de rijbaan.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:11 schreef TheSorrow het volgende:
Is het daar een week voor dicht geweest, die haaientandjes?Of is er nog veel meer veranderd? Ben er nog niet langs gereden, het zou toch ook pas rond 8 oktober klaar zijn?
ja 1 keer per jaar.quote:Op zondag 25 september 2011 14:18 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Er rijd daar af en toe een trein naar van Leeuwen.
als de automobilisten een beetje opletten wel ja .quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:49 schreef TheSorrow het volgende:
Ah op die manier... Beter voor de fietsers, zullen we maar zeggen
Ik schijt zelf ook in mijn voortuin. Goed voor de plantjes.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:05 schreef karr-1 het volgende:
Mensen met honden zijn wel vaker asociaal bezig, niet alleen daar, maar overal. Bij vrienden van ons schijten de honden gewoon in de voortuin. En als je er dan wat zegt is het "Ja maar dat verrot toch vanzelf wel"
http://www.rtvrijnmond.nl(...)ter+van+Geldermalsenquote:Zwijndrechtse wethouder de Vries wordt burgemeester van Geldermalsen
18 oktober 2011
Met unanieme instemming heeft de gemeenteraad van Geldermalsen de Zwijndrechtse wethouder Miranda de Vries voorgedragen als hun nieuwe burgemeester. Ze wordt op 12 december geïnstalleerd.
De Vries werd gekozen uit 23 kandidaten, van wie er vijf nader met de vertrouwenscommissie gesproken hebben. Woensdagavond belde de voorzitter van de vertrouwenscommissie haar met de medeling dat ze er na het laatste gesprek met haar snel uit waren. Sindsdien heeft het telefoontjes en berichtjes geregend met felicitaties. De Vries is blij dat de voordracht unaniem was. "Het had natuurlijk ook gekund dat men er na een lang beraad pas toe besloten had, maar dit voelt als een stevige basis om mijn werk te doen in Geldermalsen."
Miranda de Vries is voor de PvdA sinds 2006 wethouder in Zwijndrecht. Ze is verantwoordelijk voor Financiën, Jeugd, Onderwijs en Gezondheid. Ook is ze lid van het dagelijks bestuur van de regio Drechtsteden, met financiën in haar portefeuille.
http://www.zwijndrecht.ne(...)nte-zwijndrecht.htmlquote:ZWIJNDRECHT - De fracties van VVD, ABZ, CU/SGP en PvdA hebben onder leiding van fractievoorzitter Robert Kreukniet van de VVD besloten om Gerard Slotema (45) voor te dragen als opvolger van Miranda de Vries. Dinsdag 13 december zal de gemeenteraad de voordracht van Gerard Slotema behandelen.
Sinds 2003 heeft Gerard namens de PvdA zitting in de gemeenteraad. Slotema werkt als consulent bij het Agentschap SZW (Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid). Gerard woont met zijn gezin in Zwijndrecht, waar hij ook is opgegroeid.
De beoogde portefeuille voor de nieuwe wethouder bestaat uit Onderwijs, Jeugdbeleid, Gezondheidszorg, Arbeidsmarktbeleid & Sociale Zaken en de toezichtsrol op het Grondbedrijf. Het onderdeel Financiën, dat behoorde bij de portefeuille van de vertrekkende Miranda de Vries, zal worden belegd bij wethouder Aaike Kamsteeg.
Tuurlijk mag dat. Ziet er wel leuk uit.....quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:45 schreef MaleDuck het volgende:
Nu je het over de kerst hebt, is het wel geoorloofd om wat reclame te maken over een 'event' op kerstavond in Zwijndrecht:
http://www.kinderkerstevent.nl/index.html
[ afbeelding ]
Ik wil nog wel even reageren: Slotema? Nu komt alles goed.quote:Op maandag 19 december 2011 21:07 schreef karr-1 het volgende:
Ha ha het spreekt niet erg aan merk ik wel ;-)
Met Oud & Nieuw blijft ik deze keer in Zwijndrecht.quote:Zijn er al mensen met plannen voor de feestdagen? Mijn wederhelft moet eerste kerstdag werken, dus dat word niets. Oud en Nieuw spenderen we met vrienden in een Center Parcs huisje.
Stadsrechten sinds?quote:
Nee, maar we liepen gisteren langs de kade en zagen de zakken al opgesteld staan. En volgens de krant komt het water al aardig hoog.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Insgelijks.
Iemand al natte voeten?
Duh.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:44 schreef Mordecai het volgende:
[..]
Stadsrechten sinds?
Er is trouwens een reden dat ik het een dorp noem, maar hopelijk ben je nog wel zo snugger dat je dat begrijpt
Automatisch brandalarm in de parkeergarage.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:17 schreef karr-1 het volgende:
Iemand enig idee wat er in Westkeetshaven aan de hand is/was? Brandweer er naar toe schijnt het. Vals alarm?
Het lijkt me vrij logisch dat makelaars binnen 1 stad of regio samenwerken. Ik heb er geen ervaring mee verder, aangezien ik nooit een huis gekocht heb en dat ook voorlopig niet van plan ben.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:06 schreef suri het volgende:
Volgens mij spelen alle makelaars van Zwijndrecht onder 1 hoedje.
Bremavo ken ik ook maar dat is ruim 10 jaar geleden dus niet meer relevant.
Heb je bij Waltmann contact gehad met Oene Mulder? Die is zeker nonchalant en een luie donder.
Zeggen dat ze hard bezig zijn voor ons maar ondertussen niks doen.
Je hebt zelf meer invloed op hoe snel iets wordt verkocht dan dat een makelaar heeft. Ok, de makelaar brengt de mensen binnen, maar met zoveel aanbod hebben die keuze zat. Dus moet jij zorgen dat jouw huis er uit springt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 07:38 schreef geelkuikentje het volgende:
Zelf heb ik niet zo veel verstand van makelaars. Maar wat 'moet' een makelaar doen als een huis al een tijdje te koop staat en ik wil graag het huis toch zien te verkopen? Het liefst heb ik (en iedereen die een huis verkoopt) dat een huis zo snel mogelijk verkocht wordt.
oene doet niet veel, dat idee had ik ook al.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:06 schreef suri het volgende:
Volgens mij spelen alle makelaars van Zwijndrecht onder 1 hoedje.
Bremavo ken ik ook maar dat is ruim 10 jaar geleden dus niet meer relevant.
Heb je bij Waltmann contact gehad met Oene Mulder? Die is zeker nonchalant en een luie donder.
Zeggen dat ze hard bezig zijn voor ons maar ondertussen niks doen.
Zo te zien wel ja. Voor zover ik kan zien is dat onderdeel van de toekomstige Stationsring en moet je dus daar rechtsaf rond het station om naar de Koninginneweg te komen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:39 schreef Fukushima het volgende:
[..]
oene doet niet veel, dat idee had ik ook al.
Toen wij ons huis hadden aangekocht kwam waltmann ook de 'te koop' borden niet ophalen. er heeft niet eens een 'verkocht' bord overheen gezeten.
klopt het trouwens dat je straks niet meer vanaf de afrit van de 16 (bij de gamma daar) de koninginneweg op kan rijden?
klik
Verspilling van ruimte en geld voor bussen die half leeg of helemaal leeg rondrijden. Maar ja we krijgen er geld voor en dan moet het maar ook al slaat het nergens op.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:52 schreef alpeko het volgende:
Pure verspilling van de ruimte een dubbele busbaan.
Dan moet het maar? Zullen we niet gewoon eerst nadenken? Dit vergroot de verkeersstroom van auto's. Die moeten extra kilometers maken. In die bussen zit haast niemand en ze rijden erg weinig. Dat komt ook mede door het feit dat Zwijndrecht slechts een stoptreinstation is geworden. Ik pak zelf net zo lief de fiets naar station Dordrecht.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Verspilling van ruimte en geld voor bussen die half leeg of helemaal leeg rondrijden. Maar ja we krijgen er geld voor en dan moet het maar ook al slaat het nergens op.
Van mij moet het niet hoor, ik ben er op tegen. Maar dat is wel de uitleg die in de gemeente gegeven word. Het is onderdeel van een busbaan van Dordrecht via Zwijndrecht etc om de Drechtsteden beter bereikbaar te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan moet het maar? Zullen we niet gewoon eerst nadenken? Dit vergroot de verkeersstroom van auto's. Die moeten extra kilometers maken. In die bussen zit haast niemand en ze rijden erg weinig. Dat komt ook mede door het feit dat Zwijndrecht slechts een stoptreinstation is geworden. Ik pak zelf net zo lief de fiets naar station Dordrecht.
In Breda, wat wel een stad is, rijden veel meer bussen en daar hebben ze ook maar een busbaan. Voor 1 richting.
Dit hebben wij thuis ook gezien, mijn vrouw was er van geschrokken. We keken naar buiten en toen was het al gebeurd. Er stond al een auto met zwaailichten bij inderdaad.quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:10 schreef alpeko het volgende:
http://www.dordtcentraal.(...)wond-na-val-van-quad
Klein wondertje op kerstavond. Ik zat thuis hoorde een schuifpartij en daarna een klap. Ik zag een quad onderste boven in de middenberm liggen tegen een boom aan en de bestuurder lag met zijn benen op de rijbaan. Ik zag hoe hij probeerde op eigen kracht overeind te komen. Lukte niet. Ik moest een hele sloot rond om ter plaatse te geraken dus ik de telefoon in de aanslag om 112 te bellen. Komt er in tegengestelde richting een politieauto aangereden. Hij lag nog geen halve minuut op het asfalt. Puur toeval. Hijzelf en de politie weten volgens mij ook niet hoe kort geleden het was gebeurt.
Waar komt dat geld vandaan? Provincie? Of het Rijk?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Van mij moet het niet hoor, ik ben er op tegen. Maar dat is wel de uitleg die in de gemeente gegeven word. Het is onderdeel van een busbaan van Dordrecht via Zwijndrecht etc om de Drechtsteden beter bereikbaar te maken.
Wethouder Kamsteeg zegt het volgende eroverquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waar komt dat geld vandaan? Provincie? Of het Rijk?
Ik vraag me ook af of ze stilstaan bij de gevolgen voor het kruispunt K Doormanlaan/Stationweg. Daar komt nu extra druk op. Maar dat gaat Hans Keller me vast wel vertellen.
http://www.zwijndrecht.nl(...)g_A_T_Aaike_Kamsteegquote:Mij is gebleken dat veel mensen menen dat het autoverkeer op de Ringdijk aanmerkelijk zal toenemen omdat de Koninginneweg ‘autoluw’ wordt gemaakt. Hier is echter sprake van een misverstand. In stukken rond de aanpak van de Koninginneweg is de term ‘autoluw’ inderdaad gebruikt. In de discussies met de raad over het Masterplan Koninginneweg heb ik echter steeds aangegeven dat het niet gaat om autoluw maken, maar om de groei van het autoverkeer af te remmen. De Koninginneweg blijft namelijk een belangrijke route binnen het centrum van Zwijndrecht. Wel wordt nagestreefd dat vanuit het zuiden van Zwijndrecht meer mensen gebruik maken van de route via de Officiersvliet, wanneer zij naar Walburg gaan. Voor verkeer dat via de Karel Doormanlaan op de Stationsweg komt, is de Ringdijk inderdaad een alternatief om naar Walburg of Ambacht te gaan. Hierdoor wordt de Koninginneweg een beetje ontlast. Belangrijkste doel van de opknapbeurt van de Koninginneweg is – naast de busbaan – verbetering van de groen- en verblijfskwaliteiten.
Het gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) waarin bovenstaande uitvoeriger is verwoord, ging overigens uit van flinke woningbouwplannen. In Walburg zouden er 600 woningen bij komen, het plan Noordoevers telde 1400 woningen en in het Maasterras zouden woningen, kantoren en voorzieningen komen. Het is geen geheim dat de klad in deze plannen is gekomen. Voor de verkeerssituatie is dat geen ramp, integendeel! Op de negatieve impact van deze stagnatie zal ik nu niet ingaan. Het zal dus met de groei van het verkeer op de Ringdijk wel meevallen. En dat is positief voor de veiligheid en voor de overlast.
De fiets kan inderdaad gewoon de normale route volgen. Feitelijk kan deze wethouder er weinig aan doen, het is een ding wat nog uit de vorige periode is gekomen toen deze wethouder er nog niet was.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:50 schreef alpeko het volgende:
Via de Ringdijk naar Walburg is echt een partij om. Ik mag hopen dat je met de fiets nog wel gewoon de normale route kan blijven volgen?
In ieder geval prettig dat dit soort zaken worden wordt bepaald door iemand die in Dordrecht woont. Naast de excuustruus en de excuusneger kennen we nu dus ook al de excuusbusbaan.. Want feitelijk is die busbaan puur gekozen om subsidie op te strijken. Die wethouder snapt ook wel dat daar geen weinig nut voor is. Het gaat om de ontsluiting.
Los daarvan, het blijft onwenselijk dat er verantwoordelijkheden liggen bij iemand die niet van hier is. Politici leven al in een ivoren toren. Als die ivoren toren ook nog eens in Dordrecht staat heb je hier als wethouder mijns inziens niet zo veel te zoeken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:00 schreef karr-1 het volgende:
Feitelijk kan deze wethouder er weinig aan doen, het is een ding wat nog uit de vorige periode is gekomen toen deze wethouder er nog niet was.
Het liep zeer goed zelfs, althans kwa bezoekers aantallen... ik ben bij de ATOS werkzaam en das daar ook, ik kan nooit m'n auto kwijtquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:49 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, ben er al enige tijd niet meer geweest. Volgens mij liep het toch altijd goed daar? Geen briefje op de deur of zo?
Scherp. Ik tankte daar vroeger nog wel eens. Ik probeer ook altijd wel te letten op of ik iets vreemds zie als ik bij iets onbemands pin, maar weet ook niet echt goed waar op te letten.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:03 schreef Fukushima het volgende:
ik heb vanmorgen een skimapparaat gevonden op de pinterminal van dat onbemande pompje op de dijk.
ik heb de zooi eraf gehaald, politie laten komen (die de TR liet komen) en een verklaring afgegeven. tevens uitgelegd hoe het precies werkt (ben het met mijn oude werk vaker tegengekomen).
ik heb de afgelopen jaren veel te maken gehad met de pin apparatuur in verschillende uitvoeringen en heb daarbij ook tientallen skim apparaten gezien.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:17 schreef geelkuikentje het volgende:
Hoe heb je een skimapparaat herkend? Die lijken toch bijna op de originele invoerplek van het pinapparaat?
Wettelijk gezien hoort zo iemand in de bak.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:06 schreef karr-1 het volgende:
De enige reden dat Vogelaar dat geld krijgt van Zwijndrecht is dat hij er recht op heeft omdat hij hier ooit wethouder is geweest. Ik ben het er ook niet mee eens, maar wettelijk gezien heeft hij er recht op.
Hoe kan dat dan toch doorgezet worden? ABZ is toch zeker niet de enige partij die daar zo over denkt?quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:44 schreef karr-1 het volgende:
De Koninginneweg is inderdaad een waardeloos product, dat ben ik met je eens.
Ik vrees van wel ja. ABZ is tegen de busbaan en dus tegen de Koninginneweg omdat ABZ denkt dat bussen hier in Zwijndrecht sowieso al leeg rond rijden (en ja dat hebben we gecontroleerd) dus een verbouwing van zoveel geld is zinloos. De enige reden dat het toch doorgedrukt word is een subsidie van de provincie die men binnen wil halen, onder het mom van samenwerking, aansluiting etc.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan toch doorgezet worden? ABZ is toch zeker niet de enige partij die daar zo over denkt?
Welkom dan maar ;-) Ik ben nog nooit in Zwijndrecht Belgie geweest, maar ik weet dat er veel contacten zijn tussen de 2quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:59 schreef Mumit het volgende:
Hé ! Ik woon ook in Zwijndrecht! De Belgische weliswaar .
Een subsudie die net als bij Noordoevers zorgt voor een wurgconstructie. Want als ook hier de woningen niet verkocht gaan worden, is er geen weg terug omdat anders ook de subsidie terugbetaald moet worden.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vrees van wel ja. ABZ is tegen de busbaan en dus tegen de Koninginneweg omdat ABZ denkt dat bussen hier in Zwijndrecht sowieso al leeg rond rijden (en ja dat hebben we gecontroleerd) dus een verbouwing van zoveel geld is zinloos. De enige reden dat het toch doorgedrukt word is een subsidie van de provincie die men binnen wil halen, onder het mom van samenwerking, aansluiting etc.
Ik heb een collega die daar vandaan komt of woonde.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:59 schreef Mumit het volgende:
Hé ! Ik woon ook in Zwijndrecht! De Belgische weliswaar .
De woningen worden verkocht door Woonkracht 10, daar staan wij als gemeente buiten. De gemeente zorgt alleen voor de busbaan en daar is de subsidie ook voor. Maar het aanleggen van een busbaan heeft alleen zin als er ook gebruik van gemaakt word en dat is dus niet zo.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 07:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een subsudie die net als bij Noordoevers zorgt voor een wurgconstructie. Want als ook hier de woningen niet verkocht gaan worden, is er geen weg terug omdat anders ook de subsidie terugbetaald moet worden.
Die plek was een paar maanden geleden het moment waarop ik ontdekte dat mijn pinpas het niet meer deed. Bij een ander bemand pompstation bleek dat ie geblokkeerd was. Maar ik had wel mooi getankt en geen geld bij mequote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:03 schreef Fukushima het volgende:
ik heb vanmorgen een skimapparaat gevonden op de pinterminal van dat onbemande pompje op de dijk.
ik heb de zooi eraf gehaald, politie laten komen (die de TR liet komen) en een verklaring afgegeven. tevens uitgelegd hoe het precies werkt (ben het met mijn oude werk vaker tegengekomen).
Wie is Fleur?quote:Op zondag 1 april 2012 23:40 schreef suri het volgende:
Ik zag gisteren bij de Jumbo Zwijndrecht Fleur werken. Wat een lekker blond dingetje is dat zeg. ;-)
Haar zus is ook leukquote:Op zondag 1 april 2012 23:40 schreef suri het volgende:
Ik zag gisteren bij de Jumbo Zwijndrecht Fleur werken. Wat een lekker blond dingetje is dat zeg. ;-)
quote:
Geen idee waar ze werkt. Fleur is volgens mij uit 95 of 96quote:Op woensdag 4 april 2012 20:10 schreef suri het volgende:
hmm nu maak je me nieuwsgierig.
Werkt ze ook op walburg?
Enne hoe oud is Fleur eigenlijk? Volgens mij is ze jonger als ik denk...
[..]
http://www.tandheelkundig(...)704@TieRdiNaLfeTdhOaquote:Op zondag 22 april 2012 15:42 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede tandarts in Zwijndrecht. Die heb ik momenteel nog niet omdat ik nog bij de tandarts zit bij mijn ouderlijk huis, maar die heeft te kennen gegeven te stoppen. Kan ik net zo goed hier een tandarts nemen. Welke tandarts raden jullie mij aan, of welke tandarts kan je beter dus echt NIET nemen?
Ik heb mijn eigen tandarts al in geen jaren meer gezien. Terwijl ik wel jaarlijks ga. Als je liever door een tandarts wordt geholpen i.p.v. door de assistente dan moet je in ieder geval niet tandarts Schoevaars nemen.quote:Op zondag 22 april 2012 15:42 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede tandarts in Zwijndrecht. Die heb ik momenteel nog niet omdat ik nog bij de tandarts zit bij mijn ouderlijk huis, maar die heeft te kennen gegeven te stoppen. Kan ik net zo goed hier een tandarts nemen. Welke tandarts raden jullie mij aan, of welke tandarts kan je beter dus echt NIET nemen?
Ik moet wel eens tandsteen laten verwijderen (ik heb zo'n beugel achter mijn tanden in mijn onderkaak, daar is het gevoelig voor tandsteen). Wordt dat gedaan door de tandarts zelf of door een mondhygienist(e) of door een assistent? Anders ga ik daar eens informerenquote:Op zondag 22 april 2012 17:14 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
http://www.tandheelkundig(...)704@TieRdiNaLfeTdhOa
Duidelijke aanrader! Ik zit zelf al sinds ik voor het eerst naar de tandarts moest bij tandarts van Gent en hij heeft me nog nóóit zeer gedaan, altijd vriendelijk en professioneel!
Ik las het in de krant inderdaad. Ik kom eigenlijk nooit in die winkel, maar dit is toch wel dicht bij huisquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:34 schreef alpeko het volgende:
Piet Udo, de eigenaar van de voormalige Super de Boer in Oudeland behoort ook bij de frauderende franchisenemers en is opgepakt.
Meestal word ik voor de behandeling behandeld door zijn 'assistente', die kijkt alles even na, dan komt de tandarts even controleren en daarna gaat zij weer verder met tandplak etc verwijderen! Maar soms doet de tandarts het ook zelf, ligt er maar net aan hoe druk hij is denk ikquote:Op zondag 22 april 2012 19:56 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik moet wel eens tandsteen laten verwijderen (ik heb zo'n beugel achter mijn tanden in mijn onderkaak, daar is het gevoelig voor tandsteen). Wordt dat gedaan door de tandarts zelf of door een mondhygienist(e) of door een assistent? Anders ga ik daar eens informeren
Passage toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:43 schreef Fukushima het volgende:
en de aldi bij walburg is vanmiddag rond lunch weer overvallen. heli heeft een paar keer boven mijn huis/wijk gevlogen...
In de krant van vorige maand?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:39 schreef afvalzak het volgende:
Lol, ik dacht dat ik het vanmorgen ergens gelezen had.
dat bericht is ook van een maand geledenquote:
Kloptquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:39 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat bericht is ook van een maand geleden
edit: je had het niet tegen mij denk ik.
Inderdaad! Zal toch niet lang meer duren lijkt me?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:21 schreef Fukushima het volgende:
Ik hoop dat de dijk richting hia snel weer open is trouwens!
Afvalzak had gelijk, de Aldi is gisteren weer overvallen rond 09:30 door een man met een mes... Iets zegt me dat dit weer dezelfde persoon is, die waarschijnlijk in de buurt woont daar!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:39 schreef afvalzak het volgende:
Lol, ik dacht dat ik het vanmorgen ergens gelezen had. Zal wel oud nieuws geweest zijn dan..
Slecht geslapen :p
politie heeft de vorige 2x inderdaad op 20M hoogte boven mijn wijk/huis rondjes gevlogen, het vermoeden was dat hij ergens in de buurt was. (ik woon er 100m vandaan)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:08 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Afvalzak had gelijk, de Aldi is gisteren weer overvallen rond 09:30 door een man met een mes... Iets zegt me dat dit weer dezelfde persoon is, die waarschijnlijk in de buurt woont daar!
Ik denk dat we (totdat hij eindelijk eens gepakt wordt) nog vaker van deze persoon gaan horen jammer genoeg...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
politie heeft de vorige 2x inderdaad op 20M hoogte boven mijn wijk/huis rondjes gevlogen, het vermoeden was dat hij ergens in de buurt was. (ik woon er 100m vandaan)
3 keer nu dit jaar, en nog steeds geen voorzorgsmaatregelingen genomen. Tevens is de counter afgelopen vrijdag overvallen door waarschijnlijk dezelfde daderquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:09 schreef karr-1 het volgende:
Ik kom eigenlijk nooit bij die Aldi, maar is die zo makkelijk te overvallen dan?
Kennelijk wel, geen camera's enzo, principe van de Aldi. De burgemeester vond het schandelijk dat het alweer was gebeurd, waarom laat hij dan zelf geen camera's plaatsen als het zo schandelijk is? De Aldi doet het niet en je kan er donder op zeggen dat ie weer overvallen wordt! Maar er zal eerst wel weer een dode moeten vallen voordat er actie ondernomen wordtquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:09 schreef karr-1 het volgende:
Ik kom eigenlijk nooit bij die Aldi, maar is die zo makkelijk te overvallen dan?
http://www.rijnmond.nl/ni(...)t-burgemeester-venloquote:De gemeenteraad van Venlo heeft Antoin Scholten woensdagavond voorgedragen als nieuwe burgemeester van de Limburgse stad. VVD-er Scholten is momenteel burgemeester van Zwijndrecht.
De post van burgemeester is vacant sinds het vertrek van CDA-er Hubert Bruls naar Nijmegen. Scholten wordt vrijdag 53 jaar en was eerder onder meer wethouder en locoburgemeester in Deventer.
Huidig waarnemend burgemeester Wim Dijkstra van de PvdA draagt op 1 november de ambtsketting over aan Scholten.
In het land der blinden is éénoog koning... Ik hoor verhalen uit Deventer, waar hij wethouder en locoburgemeester was, dat ze blij waren dat hij destijds naar Zwijndrecht is vertrokken. Daar lag hij niet zo goed.quote:Op donderdag 6 september 2012 06:50 schreef karr-1 het volgende:
Wat mij betreft kun je geen betere krijgen, maar ik ben enigszins bevooroordeeld
Ik heb 2x met hem gesproken, maar dat was hij kennelijk vergeten want hij vroeg de tweede keer precies weer hetzelfde; of ik familie was van de voormalig burgemeester in Schiedam. Aardige man. Maar volgens mij wel typisch een bestuurder. Staat dichter bij zijn ambtenaren dan bij zijn burgers. Niet echt iemand die weet wat er leeft onder de bevolking. Er loopt nu nog een klacht van mij tegen hem en een ambtenaar bij de Ombudsman.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:10 schreef fratsman het volgende:
Mensen uit Zwijndrecht, een vraagje! Wij (Venlo) krijgen die burgemeester van jullie. Is dat wat?
Geen idee, ik weet niet veel over zijn periode in Deventerquote:Op donderdag 6 september 2012 10:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het land der blinden is éénoog koning... Ik hoor verhalen uit Deventer, waar hij wethouder en locoburgemeester was, dat ze blij waren dat hij destijds naar Zwijndrecht is vertrokken. Daar lag hij niet zo goed.
Ik heb geen idee. Spoedreparatie van het een of ander?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:29 schreef geelkuikentje het volgende:
Zo, al een hele tijd niet gereageerd hier.![]()
Wie weet toevallig de reden dat de Zonnebloemstraat gedeeltelijk open ligt? Ik heb geen brief of zo gezien dat ze een stuk gaan open breken.
Zoveel haast heeft het zo te zien ook weer niet. Vanmorgen rond 7u waren ze er al maar verder dan een onderlaag zijn ze niet gekomen. En nu ligt er naast een berg stenen ook nog een berg zand.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:00 schreef geelkuikentje het volgende:
Klink logisch maar er lagen wel stenen uit de bestrating onder de auto van mijn vrouw
Als we dat hadden geweten hadden we de auto ergens anders neergezet...
Binnenkort gaat ook het volgende deel van de Ringdijk openquote:Op maandag 10 juni 2013 14:52 schreef OProg het volgende:
Het is helemaal gezellig in Zwijndrecht nu ze her en der de weg open hebben.
Vanmorgen is de kruising bij het Veerplein ook afgesloten.
Maar er zijn wel nieuwe lantaarnpalen op het Veeplein.
Hmmm ja dat is ook weer waar inderdaad.....quote:Op maandag 24 juni 2013 20:23 schreef OProg het volgende:
Het probleem met filmen is geloof ik wel dat je dan een camera op de openbare weg heb staan. Daar schijnt ook weer allemaal gedoe door te kunnen ontstaan.
Ze kunnen nu de dijk niet meer op vanuit deze straat dus ik denk niet dat ze er nog doorheen rijden... (nog zoiets STOMS, ze hebben er fietspaden van gemaaktquote:Op maandag 24 juni 2013 20:12 schreef karr-1 het volgende:
Wat een stelletje schoften zijn het dan zeg. Ik weet dat er bloembakken staan in die straten, loop en fiets er meerdere malen per week langs.
En dan ook nog glashard ontkennen natuurlijk, anders moeten ze betalen. Is er geen enkele mogelijkheid om dit toch vast te leggen? Vroeg opstaan? Camera voor de deur?
Ik zal mn post eens posten daar, thanksquote:Op maandag 24 juni 2013 19:46 schreef OProg het volgende:
Ik zou dit denk ik eens in WGR voorleggen als ik jou was.
Staan geen paaltjes, dus ze kunnen er prima langs.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:36 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ze kunnen nu de dijk niet meer op vanuit deze straat dus ik denk niet dat ze er nog doorheen rijden... (nog zoiets STOMS, ze hebben er fietspaden van gemaakt)
Een tekening van wat? De rotonde?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:05 schreef alpeko het volgende:
Je kunt tegenwoordig ook in Zwijndrecht rotondes adopteren. Krijg je een paar keer per jaar een tekening thuisgestuurd. Ik vind het toch wel een vorm van belangenverstrengeling dat er een rotonde is geadopteerd door een begrafenisondernemer.
quote:Zwijndrechter Sander van Lith was stomverbaasd: een parkeercontroleur bij winkelcentrum Walburg in Zwijndrecht bekeurde hem voor wat hij de gewoonste zaak van de wereld vond. Hij gaf zijn parkeerkaartje, dat nog een uur geldig was, door aan een andere bezoeker.
De controleur hield bij hoog en bij laag vol dat dat verboden is. 'Ik werd zo boos dat ik blij ben dat ik geen gekke dingen gezegd heb. Mijn kinderen waren er bij. Ik ben maar snel weggereden. Die bekeuring zal binnenkort wel op de mat vallen, maar dan vecht ik hem aan.'
Verontwaardiging
Het voorval heeft tot verontwaardiging van de gemeenteraad van Zwijndrecht geleid. Ook de Zwijndrechtse strafpleiter John Wessels is stomverbaasd. 'Ik zie hier geen grond voor in de wet en voor zo ver ik weet staat ook niet op de kaartjes dat die niet overdraagbaar zijn,' zo reageert hij desgevraagd.
'Maar als er al iets fout aan is, is het hooguit degene die het kaartje aanpakt en opnieuw gebruikt die iets fout doet, niet degene die het kaartje afstaat. Overigens zou je met een kaartje dat nog geldig is naar het gemeentehuis kunnen gaan om geld terug te vragen, want je hebt te veel belasting betaald,' zo stelt de advocaat vast.
Boos
Ook voorzitter Robert Stoopman van de winkeliersvereniging is boos: 'Eigenlijk zeg je hiermee tegen mensen dat ze maar niet meer klaar moeten staan voor anderen.'
Verbaasd is hij echter niet. Het komt vaker voor, zo weet hij. 'Het past in het beeld van de onheuse bejegening van bezoekers van het winkelcentrum door de medewerkers van Stadstoezicht. Die mensen moeten een training in omgang met burgers krijgen. Laatst was er nog iemand die even stond te bellen toen hij aankwam en gewoon toegaf dat hij fout zat. Dan zegt zo'n parkeerwacht dat hij hem bekeurt, maar dat hij hem toch eerst nog even de les wil lezen.' Ook wordt er vaak al bij minieme overschrijdingen bekeurd, weet hij.
Stoopman: 'Dit kost gewoon klanten. Mensen worden bang om boodschappen te doen. Dit is slecht voor de hele gemeente.'
ik zie dat stukje zo snel niet staan eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Strikt wettelijk genomen hebben ze gelijk, het doorgeven van kaartjes is niet toegestaan. Dat is gebaseerd op het volgende:
"Het betalen van parkeergeld is een lokale belasting, de parkeerbelasting. Als de parkeercontroleurs constateren dat niet is betaalt dan wordt een naheffing opgelegd om alsnog de belasting te innen.
Het doorgeven van parkeerkaartjes is niet toegestaan. Grondslag hiervoor is de gemeentewet 225, artikel 3(http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_15-10-2013).
Hierin is vermeld dat de parkeerbelasting wordt geheven van degene die het voertuig heeft geparkeerd. De betaalde belasting is niet overdraagbaar aan anderen."
Neemt niet weg dat het al jarenlang een gewoonte, iedereen het doet en het eigenlijk belachelijk is. De gemeenteraad was dan ook unaniem van mening dat dit gewoon moest kunnen en heeft daartoe ook een motie aangenomen afgelopen week.
De bedoeling is dat er op termijn achteraf betalen mogelijk is, dus bv een slagboom en dan betalen bij vertrek zodat je alleen betaald voor hoelang je er staat. Zolang dat niet mogelijk is moet het doorgeven van kaartjes gewoon kunnen.
Ik denk dat vrijwel niemand dat wist, laat staan het gaat doen. Maar als je de regels zo letterlijk interpreteert als men blijkbaar deed, dan kan dat inderdaad.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:54 schreef MissMSX het volgende:
Dit was 10 jaar geleden ook al een onderwerp van discussie. Nou ja, beter laat dan nooit dat ze er wat aan doen he.
Overigens grappig dat je teveel betaald geld dus gewoon terug kunt vragen. Wist ik niet. Nu iedereen massaal naar het gemeentehuis?
Net zo goed als geen mens weet dat je je kaartje dus niet weg mag geven / aan mag nemen. Wie kreeg eigenlijk die boete? Degene die het kaartje weggaf of degene die het aannam?quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel niemand dat wist, laat staan het gaat doen. Maar als je de regels zo letterlijk interpreteert als men blijkbaar deed, dan kan dat inderdaad.
Nu was het volgens mij degene die het weggaf. En inderdaad dat zal moeilijk te bewijzen zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:27 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Net zo goed als geen mens weet dat je je kaartje dus niet weg mag geven / aan mag nemen. Wie kreeg eigenlijk die boete? Degene die het kaartje weggaf of degene die het aannam?
Maar hoe kun je bewijzen dat je niet alle betaalde tijd hebt opgebruikt eigenlijk? In de praktijk onmogelijk te bewijzen...
Na afloop direct doorrijden naar het gemeentehuis om je geld te halen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:27 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Net zo goed als geen mens weet dat je je kaartje dus niet weg mag geven / aan mag nemen. Wie kreeg eigenlijk die boete? Degene die het kaartje weggaf of degene die het aannam?
Maar hoe kun je bewijzen dat je niet alle betaalde tijd hebt opgebruikt eigenlijk? In de praktijk onmogelijk te bewijzen...
Dat valt simpel te omzeilen. Gewoon in de auto van de ander stappen en parkeren. Klaar! Of nee, hoe bewijzen die parkeerwachters überhaupt dat ík mijn auto daar heb geparkeerd? Mss heeft degene die ik het kaartje geef mijn auto daar wel geparkeerd. Kansloze zaak.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Het doorgeven van parkeerkaartjes is niet toegestaan. Grondslag hiervoor is de gemeentewet 225, artikel 3(http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_15-10-2013).
Hierin is vermeld dat de parkeerbelasting wordt geheven van degene die het voertuig heeft geparkeerd. De betaalde belasting is niet overdraagbaar aan anderen."
Zo'n boycot zou helpen ja, maar gaat ten koste van de winkeliers. Vanzelf gaat het nooit gebeuren want dat gaat geld kosten. Dit is een prima melkkoe. Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat nu minimaal 25% van alle geïnde parkeergelden dan weg zou vallen.quote:Op zondag 17 november 2013 15:04 schreef Dot. het volgende:
Ik vermijd Walburg echt vanwege het parkeerbeleid. Heb zo'n hekel aan dat vooraf gokken hoe lang je ergens bent. Als ze gewoon slagbomen neerzetten zodat je betaalt als je uitrijdt is het veel eerlijker. Ik rij nu liever even naar Dordt voor de boodschappen. Als de Zwijndrechtenaren nu even allemaal Walburg gaan boycotten past de gemeente het zo aan
Als het in de gemeentewet staat is het per definitie rechtsgeldig, maar het is voor meerdere uitleg vatbaar. En slagboom parkeren is redelijk ver in de ontwikkeling, volgend jaar misschien al.quote:Op zondag 17 november 2013 14:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat valt simpel te omzeilen. Gewoon in de auto van de ander stappen en parkeren. Klaar! Of nee, hoe bewijzen die parkeerwachters überhaupt dat ík mijn auto daar heb geparkeerd? Mss heeft degene die ik het kaartje geef mijn auto daar wel geparkeerd. Kansloze zaak.
Verder kan het wel in gemeentewet staan, maar dan hoeft het nog niet rechtsgeldig te zijn. Aanvechten dus.
Als iets op meerdere manieren valt uit te leggen, schort er iets aan dat artikel. Volgens mij toetst de rechter de wet, Niet de gemeente.quote:Op zondag 17 november 2013 15:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het in de gemeentewet staat is het per definitie rechtsgeldig, maar het is voor meerdere uitleg vatbaar.
Correct, vandaar dat de man dit wilde aanklagen als het door was gegaan.quote:Op zondag 17 november 2013 15:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als iets op meerdere manieren valt uit te leggen, schort er iets aan dat artikel. Volgens mij toetst de rechter de wet, Niet de gemeente.
Je betaald voor de tijd die je er werkelijk staat. Of de prijs daarmee omhoog gaat weet ik niet. De verkiezingen zijn in maart, dus we gaan het zien.quote:Dan zal de prijs wel omhoog gaan vanaf volgend jaar. Uiteraard pas na de verkiezingen. Over 4 jaar is iedereen dat dan allang weer vergeten.
bij land van waas kan je gratis parkeren. midden in het betaald parkeren gebied is daar een vrije zonequote:Op zondag 17 november 2013 20:53 schreef alpeko het volgende:
De bedragen en potjes schud ik niet uit mijn mouw. Zijn gewoon opgezocht. Hoeveel van die 1,5 miljoen uit Walburg komt weet ik niet. De helft van de parkeergelden worden naar een volledig andere pot overgeheveld.
Je bedoelt datzelfde personeel dat nu bijv. achter de Rabobank parkeert? Dat probleem is gewoon verplaatst. De zones buiten Walburg zullen nog altijd gehandhaafd moeten worden. Iets dat dus verliesgevend is.
Zijn er nu geen raadsleden die gewoon eerlijk kunnen zeggen waar het op staat? Er is geen parkeerprobleem, er is een parkeerprobleem gecreëerd en een inkomstenbron van 1,5 miljoen. Prima op zich, maar probeer dat niet te verbloemen.
Ik woon op loopafstand, maar soms is het wel handig om met een karretje naar je auto te kunnen rollen, dus dan zet je hem liever op een parkeerterrein. Al heb ik wel ooit een karretje meegekregen van de Jumbo toen onze auto even kapot was en we een feestje gavenquote:Op maandag 18 november 2013 10:36 schreef Fukushima het volgende:
[..]
bij land van waas kan je gratis parkeren. midden in het betaald parkeren gebied is daar een vrije zone
Dat is die hap aan de linkerkant van Sector 5 toch?quote:Op maandag 18 november 2013 10:36 schreef Fukushima het volgende:
[..]
bij land van waas kan je gratis parkeren. midden in het betaald parkeren gebied is daar een vrije zone
ja die hap inderdaad. als je dan tussendoor loopt langs die lage flatjes sta je gelijk bij de Halfordsquote:Op maandag 18 november 2013 11:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is die hap aan de linkerkant van Sector 5 toch?
http://www.zwijndrecht.nl(...)en_parkeerregulering
Ligt eraan waar je werktquote:
In Kort Ambacht zit een computerwinkeltje, dat is het dichtste bij en scheelt een parkeerkaartjequote:Op dinsdag 19 november 2013 08:38 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik wil graag inkt kopen voor mijn HP printer. Eigenlijk heb ik dit vandaag nodig (anders online, da's goedkoper). Waar kan je HP inkt halen? Ergens in Walburg? Verkoopt Van Gent HP inkt?
Hoe kon ik die vergetenquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
In Kort Ambacht zit een computerwinkeltje, dat is het dichtste bij.
In de Van Meelstraat zit op het hoekje met de Burg. Jansenlaan een inkt-vulstation (tevens DHL servicepunt), daar was het ook niet al te duur dacht ikquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:38 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik wil graag inkt kopen voor mijn HP printer. Eigenlijk heb ik dit vandaag nodig (anders online, da's goedkoper). Waar kan je HP inkt halen? Ergens in Walburg? Verkoopt Van Gent HP inkt?
Kan er geen vinden in ieder geval. Dan stem je toch ook blancoquote:Op maandag 3 maart 2014 15:02 schreef geelkuikentje het volgende:
Is er geen stemwijzer/kieskompas voor Zwijndrecht? Zo nee, waarom niet?
Ga jij voor blanco? Ik weet het echt niet wat ik moet stemmen eigenlijkquote:Op maandag 3 maart 2014 18:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kan er geen vinden in ieder geval. Dan stem je toch ook blanco
Jazeker is die er wel, kijk maarquote:Op maandag 3 maart 2014 15:02 schreef geelkuikentje het volgende:
Is er geen stemwijzer/kieskompas voor Zwijndrecht? Zo nee, waarom niet?
Ik heb me nergens in verdiept. Best wel slecht eigenlijk. Heb alleen een programma van AB gezien maar daar staat niet echt veel boeiends in. Allemaal open deuren. Niet stemmen vind ik te makkelijk. Iets invullen te lastig.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:37 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ga jij voor blanco? Ik weet het echt niet wat ik moet stemmen eigenlijk
Dank. Al helpt dit me niet verderquote:Op maandag 3 maart 2014 18:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jazeker is die er wel, kijk maar
http://www.destemvanzwijndrecht.nl
Ik stem wel op mezelf denk ik![]()
Werkt gelukkig ook zonder.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:25 schreef geelkuikentje het volgende:
Waarom moet er nou weer facebook connectie bij die site staan![]()
Ik heb geen facebook... En ik wil het ook niet
Daar kan ik me in geen van de 2 mogelijke antwoorden vinden. Je moet kiezen tussen: Eigen zwembad voor Zwijndrecht of er een samen met H.I. Ambacht bouwen. Maar we hebben nu een eigen zwembad. Beetje onzinnig om er nog 1 te gaan bouwen. Waar dan ook. Beetje investeren in iets dat verlies draait.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:44 schreef Dot. het volgende:
Ik snap het gedoe met dat zwembad niet. Ik vind dat juist zoiets dat de gemeente mooi zichzelf mag laten regelen, vooral aangezien er (toch?) geen schoolzwemmen meer is.
Het huidige zwembad in Zwijndrecht is een aflopende zaak. Binnen nu en 10 jaar kan de tent definitief gesloten worden. Nu al moet er elk jaar een flink bedrag bij om het nog draaiende te houden. Een nieuw zwembad zou dus in de plaats van het huidige komen en niet naast het huidige zwembad.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar kan ik me in geen van de 2 mogelijke antwoorden vinden. Je moet kiezen tussen: Eigen zwembad voor Zwijndrecht of er een samen met H.I. Ambacht bouwen. Maar we hebben nu een eigen zwembad. Beetje onzinnig om er nog 1 te gaan bouwen. Waar dan ook. Beetje investeren in iets dat verlies draait.
Bij mijn weten staat de Bruinelaan op het punt om aangepakt te worden. Ik weet dat bv de Oranjevereniging al gewaarschuwd is voor problemen rondom Koningsdag in verband hiermee.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:44 schreef Dot. het volgende:
Ik snap het gedoe met dat zwembad niet. Ik vind dat juist zoiets dat de gemeente mooi zichzelf mag laten regelen, vooral aangezien er (toch?) geen schoolzwemmen meer is.
En ik mis herinrichting van de Bruinelaan. Die weg is veel te druk en mist echt dramatisch fietspaden. Dat daar niet vaker ongelukken gebeuren is echt een wonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |