Nee, maar we liepen gisteren langs de kade en zagen de zakken al opgesteld staan. En volgens de krant komt het water al aardig hoog.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Insgelijks.
Iemand al natte voeten?
Duh.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:44 schreef Mordecai het volgende:
[..]
Stadsrechten sinds?
Er is trouwens een reden dat ik het een dorp noem, maar hopelijk ben je nog wel zo snugger dat je dat begrijpt
Automatisch brandalarm in de parkeergarage.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:17 schreef karr-1 het volgende:
Iemand enig idee wat er in Westkeetshaven aan de hand is/was? Brandweer er naar toe schijnt het. Vals alarm?
Het lijkt me vrij logisch dat makelaars binnen 1 stad of regio samenwerken. Ik heb er geen ervaring mee verder, aangezien ik nooit een huis gekocht heb en dat ook voorlopig niet van plan ben.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:06 schreef suri het volgende:
Volgens mij spelen alle makelaars van Zwijndrecht onder 1 hoedje.
Bremavo ken ik ook maar dat is ruim 10 jaar geleden dus niet meer relevant.
Heb je bij Waltmann contact gehad met Oene Mulder? Die is zeker nonchalant en een luie donder.
Zeggen dat ze hard bezig zijn voor ons maar ondertussen niks doen.
Je hebt zelf meer invloed op hoe snel iets wordt verkocht dan dat een makelaar heeft. Ok, de makelaar brengt de mensen binnen, maar met zoveel aanbod hebben die keuze zat. Dus moet jij zorgen dat jouw huis er uit springt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 07:38 schreef geelkuikentje het volgende:
Zelf heb ik niet zo veel verstand van makelaars. Maar wat 'moet' een makelaar doen als een huis al een tijdje te koop staat en ik wil graag het huis toch zien te verkopen? Het liefst heb ik (en iedereen die een huis verkoopt) dat een huis zo snel mogelijk verkocht wordt.
oene doet niet veel, dat idee had ik ook al.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:06 schreef suri het volgende:
Volgens mij spelen alle makelaars van Zwijndrecht onder 1 hoedje.
Bremavo ken ik ook maar dat is ruim 10 jaar geleden dus niet meer relevant.
Heb je bij Waltmann contact gehad met Oene Mulder? Die is zeker nonchalant en een luie donder.
Zeggen dat ze hard bezig zijn voor ons maar ondertussen niks doen.
Zo te zien wel ja. Voor zover ik kan zien is dat onderdeel van de toekomstige Stationsring en moet je dus daar rechtsaf rond het station om naar de Koninginneweg te komen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:39 schreef Fukushima het volgende:
[..]
oene doet niet veel, dat idee had ik ook al.
Toen wij ons huis hadden aangekocht kwam waltmann ook de 'te koop' borden niet ophalen. er heeft niet eens een 'verkocht' bord overheen gezeten.
klopt het trouwens dat je straks niet meer vanaf de afrit van de 16 (bij de gamma daar) de koninginneweg op kan rijden?
klik
Verspilling van ruimte en geld voor bussen die half leeg of helemaal leeg rondrijden. Maar ja we krijgen er geld voor en dan moet het maar ook al slaat het nergens op.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:52 schreef alpeko het volgende:
Pure verspilling van de ruimte een dubbele busbaan.
Dan moet het maar? Zullen we niet gewoon eerst nadenken? Dit vergroot de verkeersstroom van auto's. Die moeten extra kilometers maken. In die bussen zit haast niemand en ze rijden erg weinig. Dat komt ook mede door het feit dat Zwijndrecht slechts een stoptreinstation is geworden. Ik pak zelf net zo lief de fiets naar station Dordrecht.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Verspilling van ruimte en geld voor bussen die half leeg of helemaal leeg rondrijden. Maar ja we krijgen er geld voor en dan moet het maar ook al slaat het nergens op.
Van mij moet het niet hoor, ik ben er op tegen. Maar dat is wel de uitleg die in de gemeente gegeven word. Het is onderdeel van een busbaan van Dordrecht via Zwijndrecht etc om de Drechtsteden beter bereikbaar te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan moet het maar? Zullen we niet gewoon eerst nadenken? Dit vergroot de verkeersstroom van auto's. Die moeten extra kilometers maken. In die bussen zit haast niemand en ze rijden erg weinig. Dat komt ook mede door het feit dat Zwijndrecht slechts een stoptreinstation is geworden. Ik pak zelf net zo lief de fiets naar station Dordrecht.
In Breda, wat wel een stad is, rijden veel meer bussen en daar hebben ze ook maar een busbaan. Voor 1 richting.
Dit hebben wij thuis ook gezien, mijn vrouw was er van geschrokken. We keken naar buiten en toen was het al gebeurd. Er stond al een auto met zwaailichten bij inderdaad.quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:10 schreef alpeko het volgende:
http://www.dordtcentraal.(...)wond-na-val-van-quad
Klein wondertje op kerstavond. Ik zat thuis hoorde een schuifpartij en daarna een klap. Ik zag een quad onderste boven in de middenberm liggen tegen een boom aan en de bestuurder lag met zijn benen op de rijbaan. Ik zag hoe hij probeerde op eigen kracht overeind te komen. Lukte niet. Ik moest een hele sloot rond om ter plaatse te geraken dus ik de telefoon in de aanslag om 112 te bellen. Komt er in tegengestelde richting een politieauto aangereden. Hij lag nog geen halve minuut op het asfalt. Puur toeval. Hijzelf en de politie weten volgens mij ook niet hoe kort geleden het was gebeurt.
Waar komt dat geld vandaan? Provincie? Of het Rijk?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Van mij moet het niet hoor, ik ben er op tegen. Maar dat is wel de uitleg die in de gemeente gegeven word. Het is onderdeel van een busbaan van Dordrecht via Zwijndrecht etc om de Drechtsteden beter bereikbaar te maken.
Wethouder Kamsteeg zegt het volgende eroverquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waar komt dat geld vandaan? Provincie? Of het Rijk?
Ik vraag me ook af of ze stilstaan bij de gevolgen voor het kruispunt K Doormanlaan/Stationweg. Daar komt nu extra druk op. Maar dat gaat Hans Keller me vast wel vertellen.
http://www.zwijndrecht.nl(...)g_A_T_Aaike_Kamsteegquote:Mij is gebleken dat veel mensen menen dat het autoverkeer op de Ringdijk aanmerkelijk zal toenemen omdat de Koninginneweg ‘autoluw’ wordt gemaakt. Hier is echter sprake van een misverstand. In stukken rond de aanpak van de Koninginneweg is de term ‘autoluw’ inderdaad gebruikt. In de discussies met de raad over het Masterplan Koninginneweg heb ik echter steeds aangegeven dat het niet gaat om autoluw maken, maar om de groei van het autoverkeer af te remmen. De Koninginneweg blijft namelijk een belangrijke route binnen het centrum van Zwijndrecht. Wel wordt nagestreefd dat vanuit het zuiden van Zwijndrecht meer mensen gebruik maken van de route via de Officiersvliet, wanneer zij naar Walburg gaan. Voor verkeer dat via de Karel Doormanlaan op de Stationsweg komt, is de Ringdijk inderdaad een alternatief om naar Walburg of Ambacht te gaan. Hierdoor wordt de Koninginneweg een beetje ontlast. Belangrijkste doel van de opknapbeurt van de Koninginneweg is – naast de busbaan – verbetering van de groen- en verblijfskwaliteiten.
Het gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) waarin bovenstaande uitvoeriger is verwoord, ging overigens uit van flinke woningbouwplannen. In Walburg zouden er 600 woningen bij komen, het plan Noordoevers telde 1400 woningen en in het Maasterras zouden woningen, kantoren en voorzieningen komen. Het is geen geheim dat de klad in deze plannen is gekomen. Voor de verkeerssituatie is dat geen ramp, integendeel! Op de negatieve impact van deze stagnatie zal ik nu niet ingaan. Het zal dus met de groei van het verkeer op de Ringdijk wel meevallen. En dat is positief voor de veiligheid en voor de overlast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |