In de krant van vorige maand?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:39 schreef afvalzak het volgende:
Lol, ik dacht dat ik het vanmorgen ergens gelezen had.
dat bericht is ook van een maand geledenquote:
Kloptquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:39 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat bericht is ook van een maand geleden
edit: je had het niet tegen mij denk ik.
Inderdaad! Zal toch niet lang meer duren lijkt me?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:21 schreef Fukushima het volgende:
Ik hoop dat de dijk richting hia snel weer open is trouwens!
Afvalzak had gelijk, de Aldi is gisteren weer overvallen rond 09:30 door een man met een mes... Iets zegt me dat dit weer dezelfde persoon is, die waarschijnlijk in de buurt woont daar!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:39 schreef afvalzak het volgende:
Lol, ik dacht dat ik het vanmorgen ergens gelezen had. Zal wel oud nieuws geweest zijn dan..
Slecht geslapen :p
politie heeft de vorige 2x inderdaad op 20M hoogte boven mijn wijk/huis rondjes gevlogen, het vermoeden was dat hij ergens in de buurt was. (ik woon er 100m vandaan)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:08 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Afvalzak had gelijk, de Aldi is gisteren weer overvallen rond 09:30 door een man met een mes... Iets zegt me dat dit weer dezelfde persoon is, die waarschijnlijk in de buurt woont daar!
Ik denk dat we (totdat hij eindelijk eens gepakt wordt) nog vaker van deze persoon gaan horen jammer genoeg...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
politie heeft de vorige 2x inderdaad op 20M hoogte boven mijn wijk/huis rondjes gevlogen, het vermoeden was dat hij ergens in de buurt was. (ik woon er 100m vandaan)
3 keer nu dit jaar, en nog steeds geen voorzorgsmaatregelingen genomen. Tevens is de counter afgelopen vrijdag overvallen door waarschijnlijk dezelfde daderquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:09 schreef karr-1 het volgende:
Ik kom eigenlijk nooit bij die Aldi, maar is die zo makkelijk te overvallen dan?
Kennelijk wel, geen camera's enzo, principe van de Aldi. De burgemeester vond het schandelijk dat het alweer was gebeurd, waarom laat hij dan zelf geen camera's plaatsen als het zo schandelijk is? De Aldi doet het niet en je kan er donder op zeggen dat ie weer overvallen wordt! Maar er zal eerst wel weer een dode moeten vallen voordat er actie ondernomen wordtquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:09 schreef karr-1 het volgende:
Ik kom eigenlijk nooit bij die Aldi, maar is die zo makkelijk te overvallen dan?
http://www.rijnmond.nl/ni(...)t-burgemeester-venloquote:De gemeenteraad van Venlo heeft Antoin Scholten woensdagavond voorgedragen als nieuwe burgemeester van de Limburgse stad. VVD-er Scholten is momenteel burgemeester van Zwijndrecht.
De post van burgemeester is vacant sinds het vertrek van CDA-er Hubert Bruls naar Nijmegen. Scholten wordt vrijdag 53 jaar en was eerder onder meer wethouder en locoburgemeester in Deventer.
Huidig waarnemend burgemeester Wim Dijkstra van de PvdA draagt op 1 november de ambtsketting over aan Scholten.
In het land der blinden is éénoog koning... Ik hoor verhalen uit Deventer, waar hij wethouder en locoburgemeester was, dat ze blij waren dat hij destijds naar Zwijndrecht is vertrokken. Daar lag hij niet zo goed.quote:Op donderdag 6 september 2012 06:50 schreef karr-1 het volgende:
Wat mij betreft kun je geen betere krijgen, maar ik ben enigszins bevooroordeeld
Ik heb 2x met hem gesproken, maar dat was hij kennelijk vergeten want hij vroeg de tweede keer precies weer hetzelfde; of ik familie was van de voormalig burgemeester in Schiedam. Aardige man. Maar volgens mij wel typisch een bestuurder. Staat dichter bij zijn ambtenaren dan bij zijn burgers. Niet echt iemand die weet wat er leeft onder de bevolking. Er loopt nu nog een klacht van mij tegen hem en een ambtenaar bij de Ombudsman.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:10 schreef fratsman het volgende:
Mensen uit Zwijndrecht, een vraagje! Wij (Venlo) krijgen die burgemeester van jullie. Is dat wat?
Geen idee, ik weet niet veel over zijn periode in Deventerquote:Op donderdag 6 september 2012 10:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het land der blinden is éénoog koning... Ik hoor verhalen uit Deventer, waar hij wethouder en locoburgemeester was, dat ze blij waren dat hij destijds naar Zwijndrecht is vertrokken. Daar lag hij niet zo goed.
Ik heb geen idee. Spoedreparatie van het een of ander?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:29 schreef geelkuikentje het volgende:
Zo, al een hele tijd niet gereageerd hier.![]()
Wie weet toevallig de reden dat de Zonnebloemstraat gedeeltelijk open ligt? Ik heb geen brief of zo gezien dat ze een stuk gaan open breken.
Zoveel haast heeft het zo te zien ook weer niet. Vanmorgen rond 7u waren ze er al maar verder dan een onderlaag zijn ze niet gekomen. En nu ligt er naast een berg stenen ook nog een berg zand.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:00 schreef geelkuikentje het volgende:
Klink logisch maar er lagen wel stenen uit de bestrating onder de auto van mijn vrouw
Als we dat hadden geweten hadden we de auto ergens anders neergezet...
Binnenkort gaat ook het volgende deel van de Ringdijk openquote:Op maandag 10 juni 2013 14:52 schreef OProg het volgende:
Het is helemaal gezellig in Zwijndrecht nu ze her en der de weg open hebben.
Vanmorgen is de kruising bij het Veerplein ook afgesloten.
Maar er zijn wel nieuwe lantaarnpalen op het Veeplein.
Hmmm ja dat is ook weer waar inderdaad.....quote:Op maandag 24 juni 2013 20:23 schreef OProg het volgende:
Het probleem met filmen is geloof ik wel dat je dan een camera op de openbare weg heb staan. Daar schijnt ook weer allemaal gedoe door te kunnen ontstaan.
Ze kunnen nu de dijk niet meer op vanuit deze straat dus ik denk niet dat ze er nog doorheen rijden... (nog zoiets STOMS, ze hebben er fietspaden van gemaaktquote:Op maandag 24 juni 2013 20:12 schreef karr-1 het volgende:
Wat een stelletje schoften zijn het dan zeg. Ik weet dat er bloembakken staan in die straten, loop en fiets er meerdere malen per week langs.
En dan ook nog glashard ontkennen natuurlijk, anders moeten ze betalen. Is er geen enkele mogelijkheid om dit toch vast te leggen? Vroeg opstaan? Camera voor de deur?
Ik zal mn post eens posten daar, thanksquote:Op maandag 24 juni 2013 19:46 schreef OProg het volgende:
Ik zou dit denk ik eens in WGR voorleggen als ik jou was.
Staan geen paaltjes, dus ze kunnen er prima langs.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:36 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ze kunnen nu de dijk niet meer op vanuit deze straat dus ik denk niet dat ze er nog doorheen rijden... (nog zoiets STOMS, ze hebben er fietspaden van gemaakt)
Een tekening van wat? De rotonde?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:05 schreef alpeko het volgende:
Je kunt tegenwoordig ook in Zwijndrecht rotondes adopteren. Krijg je een paar keer per jaar een tekening thuisgestuurd. Ik vind het toch wel een vorm van belangenverstrengeling dat er een rotonde is geadopteerd door een begrafenisondernemer.
quote:Zwijndrechter Sander van Lith was stomverbaasd: een parkeercontroleur bij winkelcentrum Walburg in Zwijndrecht bekeurde hem voor wat hij de gewoonste zaak van de wereld vond. Hij gaf zijn parkeerkaartje, dat nog een uur geldig was, door aan een andere bezoeker.
De controleur hield bij hoog en bij laag vol dat dat verboden is. 'Ik werd zo boos dat ik blij ben dat ik geen gekke dingen gezegd heb. Mijn kinderen waren er bij. Ik ben maar snel weggereden. Die bekeuring zal binnenkort wel op de mat vallen, maar dan vecht ik hem aan.'
Verontwaardiging
Het voorval heeft tot verontwaardiging van de gemeenteraad van Zwijndrecht geleid. Ook de Zwijndrechtse strafpleiter John Wessels is stomverbaasd. 'Ik zie hier geen grond voor in de wet en voor zo ver ik weet staat ook niet op de kaartjes dat die niet overdraagbaar zijn,' zo reageert hij desgevraagd.
'Maar als er al iets fout aan is, is het hooguit degene die het kaartje aanpakt en opnieuw gebruikt die iets fout doet, niet degene die het kaartje afstaat. Overigens zou je met een kaartje dat nog geldig is naar het gemeentehuis kunnen gaan om geld terug te vragen, want je hebt te veel belasting betaald,' zo stelt de advocaat vast.
Boos
Ook voorzitter Robert Stoopman van de winkeliersvereniging is boos: 'Eigenlijk zeg je hiermee tegen mensen dat ze maar niet meer klaar moeten staan voor anderen.'
Verbaasd is hij echter niet. Het komt vaker voor, zo weet hij. 'Het past in het beeld van de onheuse bejegening van bezoekers van het winkelcentrum door de medewerkers van Stadstoezicht. Die mensen moeten een training in omgang met burgers krijgen. Laatst was er nog iemand die even stond te bellen toen hij aankwam en gewoon toegaf dat hij fout zat. Dan zegt zo'n parkeerwacht dat hij hem bekeurt, maar dat hij hem toch eerst nog even de les wil lezen.' Ook wordt er vaak al bij minieme overschrijdingen bekeurd, weet hij.
Stoopman: 'Dit kost gewoon klanten. Mensen worden bang om boodschappen te doen. Dit is slecht voor de hele gemeente.'
ik zie dat stukje zo snel niet staan eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Strikt wettelijk genomen hebben ze gelijk, het doorgeven van kaartjes is niet toegestaan. Dat is gebaseerd op het volgende:
"Het betalen van parkeergeld is een lokale belasting, de parkeerbelasting. Als de parkeercontroleurs constateren dat niet is betaalt dan wordt een naheffing opgelegd om alsnog de belasting te innen.
Het doorgeven van parkeerkaartjes is niet toegestaan. Grondslag hiervoor is de gemeentewet 225, artikel 3(http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_15-10-2013).
Hierin is vermeld dat de parkeerbelasting wordt geheven van degene die het voertuig heeft geparkeerd. De betaalde belasting is niet overdraagbaar aan anderen."
Neemt niet weg dat het al jarenlang een gewoonte, iedereen het doet en het eigenlijk belachelijk is. De gemeenteraad was dan ook unaniem van mening dat dit gewoon moest kunnen en heeft daartoe ook een motie aangenomen afgelopen week.
De bedoeling is dat er op termijn achteraf betalen mogelijk is, dus bv een slagboom en dan betalen bij vertrek zodat je alleen betaald voor hoelang je er staat. Zolang dat niet mogelijk is moet het doorgeven van kaartjes gewoon kunnen.
Ik denk dat vrijwel niemand dat wist, laat staan het gaat doen. Maar als je de regels zo letterlijk interpreteert als men blijkbaar deed, dan kan dat inderdaad.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:54 schreef MissMSX het volgende:
Dit was 10 jaar geleden ook al een onderwerp van discussie. Nou ja, beter laat dan nooit dat ze er wat aan doen he.
Overigens grappig dat je teveel betaald geld dus gewoon terug kunt vragen. Wist ik niet. Nu iedereen massaal naar het gemeentehuis?
Net zo goed als geen mens weet dat je je kaartje dus niet weg mag geven / aan mag nemen. Wie kreeg eigenlijk die boete? Degene die het kaartje weggaf of degene die het aannam?quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel niemand dat wist, laat staan het gaat doen. Maar als je de regels zo letterlijk interpreteert als men blijkbaar deed, dan kan dat inderdaad.
Nu was het volgens mij degene die het weggaf. En inderdaad dat zal moeilijk te bewijzen zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:27 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Net zo goed als geen mens weet dat je je kaartje dus niet weg mag geven / aan mag nemen. Wie kreeg eigenlijk die boete? Degene die het kaartje weggaf of degene die het aannam?
Maar hoe kun je bewijzen dat je niet alle betaalde tijd hebt opgebruikt eigenlijk? In de praktijk onmogelijk te bewijzen...
Na afloop direct doorrijden naar het gemeentehuis om je geld te halen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:27 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Net zo goed als geen mens weet dat je je kaartje dus niet weg mag geven / aan mag nemen. Wie kreeg eigenlijk die boete? Degene die het kaartje weggaf of degene die het aannam?
Maar hoe kun je bewijzen dat je niet alle betaalde tijd hebt opgebruikt eigenlijk? In de praktijk onmogelijk te bewijzen...
Dat valt simpel te omzeilen. Gewoon in de auto van de ander stappen en parkeren. Klaar! Of nee, hoe bewijzen die parkeerwachters überhaupt dat ík mijn auto daar heb geparkeerd? Mss heeft degene die ik het kaartje geef mijn auto daar wel geparkeerd. Kansloze zaak.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Het doorgeven van parkeerkaartjes is niet toegestaan. Grondslag hiervoor is de gemeentewet 225, artikel 3(http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_15-10-2013).
Hierin is vermeld dat de parkeerbelasting wordt geheven van degene die het voertuig heeft geparkeerd. De betaalde belasting is niet overdraagbaar aan anderen."
Zo'n boycot zou helpen ja, maar gaat ten koste van de winkeliers. Vanzelf gaat het nooit gebeuren want dat gaat geld kosten. Dit is een prima melkkoe. Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat nu minimaal 25% van alle geïnde parkeergelden dan weg zou vallen.quote:Op zondag 17 november 2013 15:04 schreef Dot. het volgende:
Ik vermijd Walburg echt vanwege het parkeerbeleid. Heb zo'n hekel aan dat vooraf gokken hoe lang je ergens bent. Als ze gewoon slagbomen neerzetten zodat je betaalt als je uitrijdt is het veel eerlijker. Ik rij nu liever even naar Dordt voor de boodschappen. Als de Zwijndrechtenaren nu even allemaal Walburg gaan boycotten past de gemeente het zo aan
Als het in de gemeentewet staat is het per definitie rechtsgeldig, maar het is voor meerdere uitleg vatbaar. En slagboom parkeren is redelijk ver in de ontwikkeling, volgend jaar misschien al.quote:Op zondag 17 november 2013 14:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat valt simpel te omzeilen. Gewoon in de auto van de ander stappen en parkeren. Klaar! Of nee, hoe bewijzen die parkeerwachters überhaupt dat ík mijn auto daar heb geparkeerd? Mss heeft degene die ik het kaartje geef mijn auto daar wel geparkeerd. Kansloze zaak.
Verder kan het wel in gemeentewet staan, maar dan hoeft het nog niet rechtsgeldig te zijn. Aanvechten dus.
Als iets op meerdere manieren valt uit te leggen, schort er iets aan dat artikel. Volgens mij toetst de rechter de wet, Niet de gemeente.quote:Op zondag 17 november 2013 15:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het in de gemeentewet staat is het per definitie rechtsgeldig, maar het is voor meerdere uitleg vatbaar.
Correct, vandaar dat de man dit wilde aanklagen als het door was gegaan.quote:Op zondag 17 november 2013 15:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als iets op meerdere manieren valt uit te leggen, schort er iets aan dat artikel. Volgens mij toetst de rechter de wet, Niet de gemeente.
Je betaald voor de tijd die je er werkelijk staat. Of de prijs daarmee omhoog gaat weet ik niet. De verkiezingen zijn in maart, dus we gaan het zien.quote:Dan zal de prijs wel omhoog gaan vanaf volgend jaar. Uiteraard pas na de verkiezingen. Over 4 jaar is iedereen dat dan allang weer vergeten.
bij land van waas kan je gratis parkeren. midden in het betaald parkeren gebied is daar een vrije zonequote:Op zondag 17 november 2013 20:53 schreef alpeko het volgende:
De bedragen en potjes schud ik niet uit mijn mouw. Zijn gewoon opgezocht. Hoeveel van die 1,5 miljoen uit Walburg komt weet ik niet. De helft van de parkeergelden worden naar een volledig andere pot overgeheveld.
Je bedoelt datzelfde personeel dat nu bijv. achter de Rabobank parkeert? Dat probleem is gewoon verplaatst. De zones buiten Walburg zullen nog altijd gehandhaafd moeten worden. Iets dat dus verliesgevend is.
Zijn er nu geen raadsleden die gewoon eerlijk kunnen zeggen waar het op staat? Er is geen parkeerprobleem, er is een parkeerprobleem gecreëerd en een inkomstenbron van 1,5 miljoen. Prima op zich, maar probeer dat niet te verbloemen.
Ik woon op loopafstand, maar soms is het wel handig om met een karretje naar je auto te kunnen rollen, dus dan zet je hem liever op een parkeerterrein. Al heb ik wel ooit een karretje meegekregen van de Jumbo toen onze auto even kapot was en we een feestje gavenquote:Op maandag 18 november 2013 10:36 schreef Fukushima het volgende:
[..]
bij land van waas kan je gratis parkeren. midden in het betaald parkeren gebied is daar een vrije zone
Dat is die hap aan de linkerkant van Sector 5 toch?quote:Op maandag 18 november 2013 10:36 schreef Fukushima het volgende:
[..]
bij land van waas kan je gratis parkeren. midden in het betaald parkeren gebied is daar een vrije zone
ja die hap inderdaad. als je dan tussendoor loopt langs die lage flatjes sta je gelijk bij de Halfordsquote:Op maandag 18 november 2013 11:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is die hap aan de linkerkant van Sector 5 toch?
http://www.zwijndrecht.nl(...)en_parkeerregulering
Ligt eraan waar je werktquote:
In Kort Ambacht zit een computerwinkeltje, dat is het dichtste bij en scheelt een parkeerkaartjequote:Op dinsdag 19 november 2013 08:38 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik wil graag inkt kopen voor mijn HP printer. Eigenlijk heb ik dit vandaag nodig (anders online, da's goedkoper). Waar kan je HP inkt halen? Ergens in Walburg? Verkoopt Van Gent HP inkt?
Hoe kon ik die vergetenquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
In Kort Ambacht zit een computerwinkeltje, dat is het dichtste bij.
In de Van Meelstraat zit op het hoekje met de Burg. Jansenlaan een inkt-vulstation (tevens DHL servicepunt), daar was het ook niet al te duur dacht ikquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:38 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik wil graag inkt kopen voor mijn HP printer. Eigenlijk heb ik dit vandaag nodig (anders online, da's goedkoper). Waar kan je HP inkt halen? Ergens in Walburg? Verkoopt Van Gent HP inkt?
Kan er geen vinden in ieder geval. Dan stem je toch ook blancoquote:Op maandag 3 maart 2014 15:02 schreef geelkuikentje het volgende:
Is er geen stemwijzer/kieskompas voor Zwijndrecht? Zo nee, waarom niet?
Ga jij voor blanco? Ik weet het echt niet wat ik moet stemmen eigenlijkquote:Op maandag 3 maart 2014 18:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kan er geen vinden in ieder geval. Dan stem je toch ook blanco
Jazeker is die er wel, kijk maarquote:Op maandag 3 maart 2014 15:02 schreef geelkuikentje het volgende:
Is er geen stemwijzer/kieskompas voor Zwijndrecht? Zo nee, waarom niet?
Ik heb me nergens in verdiept. Best wel slecht eigenlijk. Heb alleen een programma van AB gezien maar daar staat niet echt veel boeiends in. Allemaal open deuren. Niet stemmen vind ik te makkelijk. Iets invullen te lastig.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:37 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ga jij voor blanco? Ik weet het echt niet wat ik moet stemmen eigenlijk
Dank. Al helpt dit me niet verderquote:Op maandag 3 maart 2014 18:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jazeker is die er wel, kijk maar
http://www.destemvanzwijndrecht.nl
Ik stem wel op mezelf denk ik![]()
Werkt gelukkig ook zonder.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:25 schreef geelkuikentje het volgende:
Waarom moet er nou weer facebook connectie bij die site staan![]()
Ik heb geen facebook... En ik wil het ook niet
Daar kan ik me in geen van de 2 mogelijke antwoorden vinden. Je moet kiezen tussen: Eigen zwembad voor Zwijndrecht of er een samen met H.I. Ambacht bouwen. Maar we hebben nu een eigen zwembad. Beetje onzinnig om er nog 1 te gaan bouwen. Waar dan ook. Beetje investeren in iets dat verlies draait.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:44 schreef Dot. het volgende:
Ik snap het gedoe met dat zwembad niet. Ik vind dat juist zoiets dat de gemeente mooi zichzelf mag laten regelen, vooral aangezien er (toch?) geen schoolzwemmen meer is.
Het huidige zwembad in Zwijndrecht is een aflopende zaak. Binnen nu en 10 jaar kan de tent definitief gesloten worden. Nu al moet er elk jaar een flink bedrag bij om het nog draaiende te houden. Een nieuw zwembad zou dus in de plaats van het huidige komen en niet naast het huidige zwembad.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar kan ik me in geen van de 2 mogelijke antwoorden vinden. Je moet kiezen tussen: Eigen zwembad voor Zwijndrecht of er een samen met H.I. Ambacht bouwen. Maar we hebben nu een eigen zwembad. Beetje onzinnig om er nog 1 te gaan bouwen. Waar dan ook. Beetje investeren in iets dat verlies draait.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |